تاريخ : 30 / 9 / 1393برچسب:, | 12:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مرتضی احمدی بازیگر با سابقه نمایش‌های ایرانی، سینما و تلویزیون روز یکشنبه 30 آذرماه در سن 90 سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی احمدی متولد سال 1303 تهران از 16 سالگی به ورزش باستانی و فوتبال گرایش پیدا کرد. وی که از جمله طرفداران با سابقه و شناخته شده تیم پرسپولیس تهران بود، در برنامه تلویزیونی 90 به تهیه ‌کنندگی عادل فردوسی‌پور حضور پیدا کرد. 

وی از سال 1321 به کارآموزی تئاتر پرداخت و به عنوان پیش‌ پرده‌خوان از سال 1322 در اجراهای نمایشی حضور پیدا کرد و پس از آن علاوه بر فعالیت به عنوان بازیگر تئاتر، در رادیو تهران نیز حضور پیدا کرد. وی برای اولین بار در سال 1332 با فیلم «ماجرای زندگی» نصرت‌الله محتشم بازیگری سینما را تجربه کرد و بعدها برای خواندن ترانه عنوان بندی فیلم «حسن کچل» از سوی علی حاتمی دعوت شد. احمدی حضور در عرصه تلویزیون را هم با سریال «تک مضراب» آغاز کرد.

احمدی تنها ضربی‌خوان ایران بود که خواندن 400 ترانه ضربی و 150 ترانه فکاهی را در کارنامه فعالیت‌های خود به ثبت رساند. این هنرمند توانمند عرصه بازیگری، در دوبلاژ نیز فعالیت مؤثری داشت و «روباه مکار» در کارتون تلویزیونی «پینوکیو» از جمله معروفترین دوبله‌های انجام شده توسط مرتضی احمدی است.

کتاب‌های «فرهنگ بر و بچه‌های ترون»، «پرسه در احوالات ترون و ترونیا»، «من و زندگی» و «کهنه‌های همیشه نو» از جمله تألیفات مرتضی احمدی در حوزه ادبیات و فرهنگ و هنر تهران و مردم آن هستند. 

«چهره‌ها»، «هردمبیل و هردم کلنگ»، «سلطان صاحبقران»، «چنگک»، «آیینه» و «آرایشگاه زیبا» از جمله مجموعه‌های تلویزیونی هستند که احمدی به عنوان بازیگر در آن‌ها حضور داشت. این بازیگر با سابقه در عرصه سینما نیز با کارگردان‌های مطرحی چون عی حاتمی، محمد متوسلیانی، نصرت کریمی، یدالله صمدی، مهدی فخیم‌زاده، سیروس الوند و فریدون جیرانی همکاری داشته است.

احمدی از چهره‌های شناخته شده و مطرح بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون ایران از 10 آذرماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ایران‌مهر بستری شد و روز یکشنبه 30 آذرماه دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری مهر فقدان مرتضی احمدی هنرمند مطرح و با سابقه سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو را به خانواده این هنرمند و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.



تاريخ : 28 / 9 / 1393برچسب:, | 3:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
پرویز پرستویی با اشاره به صحبت‌های اخیر محمدرضا شریفی‌نیا در خصوص فیلم «مارمولک» با تکذیب آن اظهار کرد: خدا آن روز را نیاورد که بخواهم جایگزین شریفی‌نیا شوم.
 

  پرویز پرستویی با اشاره به صحبت‌های اخیر محمدرضا شریفی‌نیا در خصوص فیلم «مارمولک» با تکذیب آن اظهار کرد: خدا آن روز را نیاورد که بخواهم جایگزین شریفی‌نیا شوم.

این بازیگر گفت: اخیرا مصاحبه‌ای از محمدرضا شریفی‌نیا خواندم که مدعی شده بود خیلی از بازیگران را او به سینما معرفی کرده و نقش رضا مارمولک هم ابتدا به ایشان پیشنهاد شده است. صحبت‌هایی که لازم دیدم پاسخ دهم.

وی ادامه داد: متأسفانه در بین اسامی که نام برده شد از خسرو شکیبایی اسم برده شده که تعصب زیادی روی او دارم و متاسفانه دستش از دنیا کوتاه است و این من را بسیار اذیت کرد. ایشان مدعی شده خسرو شکیبایی را برای «سالاد فصل» انتخاب کرده و جایزه‌ گرفته است. زمانی که شکیبایی در تئاتر و سینما بازیگر حرفه‌ای بود شریفی‌نیا هنوز بازیگر نشده بود و قبل از «سالاد فصل» هم شکیبایی در «هامون» جایزه گرفته بود.

پرستویی افزود: یا ویشکا آسایش که در سریال «امام علی (ع)» توسط دایی‌اش مازیار پرتو معرفی شد و ایشان مدعی معرفی این بازیگر شده‌ است، همچنین لیلا حاتمی. در واقع شریفی‌نیا مدعی است همه جماعت سینما را او معرفی کرده و همه نقش‌ها هم برای او نوشته می‌شود و هنگامی که وقت ندارد، به سراغ بازیگر دیگری می‌روند. واقعا باید به ایشان دست مریزاد گفت که آنقدر پرکار هستند و سرشان شلوغ است.

وی با اشاره به صحبت‌های شریفی‌نیا مبنی بر اینکه نقش رضا مارمولک برای اولین بار به او پیشنهاد شده است، گفت: این موضوع مهمی نیست و ممکن است یک نقش به چند نفر پیشنهاد شود اما چیزی که آزارم می‌دهد خلاف واقع‌گویی است. کاملا مطمئنم منوچهر محمدی تهیه‌کننده «مارمولک» که فیلمنامه از طرح ایشان شکل گرفت پیشنهاد این نقش را به کسی نداده و از همان ابتدا که فکر این فیلم را مطرح کرد، نقش رضا مارمولک را به من پیشنهاد داد؛ زمانی که حتی نه نویسنده و نه کارگردان انتخاب شده بود. خوشبختانه در طول 46 سال بازیگری که هیچ ادعایی هم در کارم ندارم، جایگزین کسی نبوده‌ام.

پرستویی با بیان اینکه اگر این گفته‌ها از سوی شخص دیگری مطرح می‌شد، جواب نمی‌داده است، اظهار کرد: همیشه گفته‌ام جایی که شریفی‌نیا باشد حضور پیدا نمی‌کنم. حتی اگر بفهمم نقشی قبل از من به او پیشنهاد شده باشد، قطعا قبول نمی‌کنم، هدفی که سال‌ها دنبال کرده‌ام.

وی افزود: برنامه «هفت» بارها من را برای حضور در استودیو دعوت کرده است و یکی از دلایل اصلی‌ که نپذیرفتم، نشستن ایشان بر روی آن صندلی است. متأسفانه آنقدر اعتماد به نفس دارد که هر چه به ذهنش می‌آید، می‌گوید

 



تاريخ : 28 / 9 / 1393برچسب:, | 5:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
هر نوع سرطان با یک سری از علائم همراه است که آگاهی از این علایم و نشانه های، فرد را در تشخیص سریعتر این بیماری یاری می دهد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، سرطان سینه یكی از شایع ‌ترین سرطان‌ها در میان زنان ایرانی محسوب می‌شود و سالانه 7 هزار زن ایرانی به این سرطان مبتلا می‌شوند لذا با توجه به این‌كه 70 درصد این بیماران بالای 5 سال عمر می‌كنند اكنون حدود 70 هزار زن مبتلا به این بیماری در كشور داریم و این آمار كمی نیست! بویژه آن‌كه سن ابتلا به سرطان سینه در ایران 5 سال پایین‌تر از سطح جهانی است. در زمان حاضر به طور متوسط سن ابتلا به این بیماری در ایران بین 45 تا 55 سال است در حالی كه این سن در كشورهای غربی بین 50 تا 60 سال است.
 
بیماری سرطان پستان مانند سایر بیماری‌های سرطان 4 مرحله اول تا چهارم دارد،مرحله اول آن كاملا قابل علاج قطعی است،مرحله دوم و سوم،مرحله كلینیكی است كه بیمار باید تحت درمان‌های خاص و عمدتا جراحی و شیمی‌درمانی قرار گیرد؛اما مرحله چهارم زمانی است كه بیماری خیلی پیشرفت كرده است و كار زیادی برای آن نمی‌توان انجام داد.
 
دكتر محمداسماعیل اكبری،رئیس مركز تحقیقات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی دراین‌باره می‌گوید:در سرطان سینه،مبتلایان شانس بالایی برای زنده ماندن داشته و پس از درمان،احتمال بازگشت و عود مجدد بیماری وجود دارد.بنابراین بیماران مبتلا به سرطان سینه باید تحت نظر پزشك معالج قرار بگیرند.
 
دكتر اكبری با بیان این كه احتمال پیشگیری از 40 درصد انواع سرطان‌ها وجود دارد،اظهار كرد:سرطان سینه نیز یكی از انواع سرطانی است كه به راحتی می‌توان با تشخیص زود رس از آن پیشگیری كرد و تنها شرط آن،هوشیار بودن مردم جامعه بخصوص زنان است.
 
رئیس مركز تحقیقات سرطان با بیان این كه سابقه فامیلی احتمال ابتلا به سرطان سینه را 5 برابر افزایش می‌دهد،اذعان كرد: از این رو پیشگیری از این سرطان بسیار حائز اهمیت است تا این بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود.
 
وی با بیان این‌كه نازایی و عدم شیردهی زنان از عوامل ابتلا به سرطان سینه به شمار می‌رود،خاطرنشان كرد:زنانی كه پس از بارداری شیردهی نداشته یا نازا هستند، یكی از فاكتورهای خطر برای ابتلا به این سرطان را دارا هستند.
 
دكتر حمیدرضا میرزایی كه در زمینه سرطان‌ شناسی تحقیق می‌كند،معتقد است:سرطان سینه شایع‌ ترین بدخیمی در زنان كشور است كه برخلاف بسیاری از بیماری‌ها،تنها انسان مدرن نیست كه با عارضه سرطان سینه دست به گریبان است،متون تاریخی نشان دهنده این حقیقت است كه پزشكان قدیمی نیز در جستجوی راهی برای درمان این بیماری بوده‌اند.استعمال دخانیات و بخصوص قلیان از عوامل بسیار خطرناك ابتلا به سرطان سینه به شمار می‌رود. همچنین افزایش وزن غیرطبیعی و مصرف تركیبات هورمونی‌ زنانه به صورت غیرعلمی نیز از عوامل موثر در ابتلا به این سرطان محسوب می‌شود. همچنین سابقه فامیلی و سقط جنین غیرطبی از عوامل موثر در ابتلا به سرطان سینه محسوب می‌شود.
 
دكتر آسیه الفت‌بخش،عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی درباره نشانه‌های این بیماری می‌گوید:درد، التهاب،تورم،قرمزی و فرو رفتگی نوك سینه از علائم شایع سرطان سینه به شمار می‌رود.
 
به گفته وی،سن بالا،سابقه فامیلی ابتلا به سرطان،اولین حاملگی بالای 30 سال،قاعدگی زیر 12 سال،یائسگی بالای 55 سال،عدم حاملگی،عدم شیردهی و هورمون‌ درمانی بعد از یائسگی از عوامل خطر در ابتلا به سرطان سینه هستند.
 
وی افزود:دردهای شایع سینه به دو دسته دوره‌ای و غیردوره‌ای تقسیم می‌شود كه دردهای دوره‌ای در زنان 30 تا 35 ساله در نیمه دوم قاعدگی یا در صورت مصرف هورمون دیده می‌شود.دردهای دوره‌ای غالبا دو طرفه هستند و به علت شدت درد به زیر بغل منتشر می‌شوند و همچنین با مصرف كافئین یا در صورت اضطراب و افسردگی تشدید می‌شوند و عموما علت این دردها تغییرات هورمونی است.
 
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران در خصوص دردهای غیردوره‌ای گفت:
این دردها بدون ارتباط با قاعدگی هستند،معمولا در افراد بالای 40 سال دیده می‌شود و ماهیت سوزنی یا كششی دارند.علت دردهای غیردوره‌ای عموما كیست‌های ناحیه سینه،دردهای قلبی و عضلانی،توده‌های خوش خیم یا بدخیم سینه هستند.
 
یكی دیگر از نگرانی‌های زنان در ارتباط با سرطان پستان به بحث زیبایی و حفظ تناسب اندام آنها برمی‌گردد.پزشكان ایرانی تقریبا از حدود 20 سال پیش در عمل جراحی سرطان سینه قادر به حفظ سینه‌ها هستند.ضمن این‌كه استفاده از پروتزهای سینه می‌تواند نگرانی خانم‌ها را دراین‌باره برطرف كند.با این حال زنان جامعه ما باید برای تشخیص و پیشگیری از سرطان سینه،ماهی یك بار معاینه كلینیكی و سالی یك بار ماموگرافی را فراموش نكنند.



تاريخ : 28 / 9 / 1393برچسب:, | 2:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
جمشید مشایخی گفت: عزیزانی که بعد از آقای ضرغامی مسولیت پذیرفتند امیدوارم در کارهایشان حتما پیروز شوند و این را می‌شود حس کرد که عزیزانی که آمده‌اند قصدشان واقعا خدمت است.

 این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، در خصوص رئیس جدید صداوسیما و همچنین رئیس اسبق صداوسیما عزت‌الله ضرغامی اظهاراتی را مطرح کرد و گفت: بعضی وقت‌ها ارزش کار کسی که سال‌ها مسولیتی داشته و شخص دیگری به جایش آمده است را بی‌ارزش قلمداد می‌کنند که من با این موضوع مخالف هستم.

مشایخی در عین حال گفت: نگاه کردن به آن معنا و مفهوم نیست که ما فقط نقاط ضعف را ببینیم و نقاط قوت را نبینیم. انسان سعی می‌کند خطا و اشتباهش کم باشد اما به هر ترتیب اشتباه و خطا می‌کند. اما باید دید تا چه حد آن خطا در مقابل کارهای مثبتی که انجام داده است لطمه زده است.

این بازیگر پیشکسوت همچنین در خصوص ریاست عزت‌الله ضرغامی در طول دوره‌های گذشته بیان کرد: زمانی که آقای ضرغامی 10 سال رئیس صداوسیما بودند کارهای مثبتی در زمینه هنر انجام شد. حال مسائل سیاسی که پیش آمد به آن وارد نمی‌شوم چون کار ما سیاسی نیست و کار دل است. ایشان هم خدمت کرده و بنده به سهم خودم برای ایشان احترام قائلم و به فکرشان هستم. اما عزیزانی که بعد از آقای ضرغامی مسئولیت پذیرفتند امیدوارم که در کارهایشان حتما پیروز باشند.

مشایخی در بخش دیگری از گفت‌وگویش با پیشنهاد به مسوولان جدید صدا و سیما ایسنا تصریح کرد: رابطه باید کنار برود و در همه زمینه‌ها حق به حق‌دار برسد. اگر کسی کاری را بلد است به او کمک کنند کارش را انجام دهد نه اینکه چون نسبتی با من دارد و من مقامی دارم ایشان کار کند ولی آن کسی که لیاقتش را دارد کنار برود. این چیزها را در جامعه می‌بینیم. جوان‌های با استعدادی در سینما و بویژه تئاتر داریم که حتی به یک سالن 30 نفره قانع بودند پس معلوم است برای شهرت نیامده‌اند و عاشق هنر هستند اما به هر ترتیب نیاز به کمک دارند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در عین حال اظهار امیدواری کرد: مسئولان عزیز لطف داشته باشند و توجه داشته باشند به این عزیزان، فرزندان و نوادگان ما که به وجودشان افتخار می‌کنیم، راه را باز کنند که بتوانند هنرشان را در خدمت مردم بگذارند.

جمشید مشایخی که در سریال «همه چیز آنجاست» حضور دارد در خصوص همکاری‌اش با این مجموعه گفت: مجموعه‌ای که در آن ایفای نقش می‌کنم، گروه خوبی هستند از کارگردان گرفته تا بازیگران و هنرپیشه‌هایی که بازی می‌کنند، همه واقعا عزیزند.

این بازیگر پیشکسوت در پایان در خصوص قصه «همه چیز آنجاست» گفت: قصه «همه چیز آنجاست» را دوست دارم.

 



تاريخ : 28 / 9 / 1393برچسب:, | 6:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) ارتش از چهارم دجمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی زمینی از چهار دی ماه در جنوب شرق کشور آغاز می شود.
 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در گفت وگو با ایرنا در جاسک گفت: این رزمایش با محوریت نیروی زمینی ارتش و در منطقه ای به وسعت 2 میلیون و 200هزار مترمربع در استان های سیتان و بلوچستان، هرمزگان و آب های نیلگون مکران و اقیانوس هند برگزار می شود.

وی افزود: فرض تاکتیکی ما در این رزمایش این است که تهدید از جانب دشمن فرضی از دریا خودش را به سواحل نزدیک می کند و نیروی دریایی راهبردی مقاومت های جانانه انجام می دهد و در نهایت دشمن خود را به سواحل می رساند که با ضربات مهلک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از هدف خود منصرف و عقب نشینی می کند.

وی که به منظور ارزیابی به منطقه عملیاتی رزمایش محمد رسول آلله (ص) در جاسک واقع در شرق هرمزگان سفر کرده، ادامه داد: اهدافی که ما در این رزمایش دنبال می کنیم انتقال تجربه به جوانان است.

امیر پوردستان تاکید کرد: بخش عظیمی از فرماندهانی که به عنوان مسوول در این رزمایش شرکت دارند، کسانی هستند که سال های دفاع مقدس را درک کرده و جنگ اول و دوم خلیج فارس را تحلیل کردند و دانسته های خودشان را در این رزمایش به فرماندهان جوان منتقل کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پیام ما در این رزمایش به کشورهای منطقه پیام صلح و دوستی است و کشورهای منطقه این ظرفیت را دارند که بتوانند امنیت را برقرار کنند.

امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: آنها که خیال خام تهدید و تجاوز را در سر دارند، بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زیر پرچم ولایت از اقتدار و توان بسیار بالایی برخوردار است و هرگونه تهدید را در زمین، هوا و دریا با قدرت پاسخ می دهد.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روحیه سربازان و فرماندهان را خوب توصیف کرد و از مسوولان هرمزگان و مردم شهرستان جاسک که همکاری دارند، قدردانی کرد.

رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «محمد رسوال الله(ص)» از چهارم تا دهم دی ماه از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع برگزار می شود.
 
 



تاريخ : 28 / 9 / 1393برچسب:, | 11:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مایه تاسف است که مکانیزم‌ها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل از سوی «برخی کشورهای غربی که بعضاً خود آشکارا از ناقضان حقوق بشر در داخل و خارج مرزهای خود به حساب می‌آیند»، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: واکنش ایران به تصویب قطعنامه حقوق بشری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن هر گونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل گفت: جمهوری اسلامی ایران شکل گیری، تصویب و محتوای چنین قطعنامه‌هایی را از اساس مردود می‌داند و مایه تاسف است که مکانیزم‌ها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل از سوی «برخی کشورهای غربی که بعضاً خود آشکارا از ناقضین حقوق بشر در داخل و خارج مرزهای خود بحساب می‌آیند»، مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

افخم با بیان اینکه این قطعنامه با استفاده از منابع مغرض و غیرموثق و بطور جانبدارانه تهیه شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران بصورت مستدل و مستند به ادعاهای مندرج در این قطعنامه پاسخ داده و اگر بی طرفی و دوری از معیار دوگانه مبنای تصمیم بانیان قطعنامه می‌بود، بدون تردید نسبت به عدم ضرورت آن وقوف می‌یافتند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در شرایطی که بحران اصلی منطقه جنایات رژیم صهیونیستی و تروریسم و افراط گرایی سازمان یافته است، تصویب این قطعنامه، اصرار بر یک سیاست نادرست و از کارافتاده است.

سخنگوی وزارت خارجه سازوکار «یو پی آر» را محل مناسب و جهانشمول برای ارزیابی حقوق بشر دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سازنده و فعال خود در نشست اخیر یو پی آر شورای حقوق بشر سازمان ملل به ارائه دومین گزارش خود پرداخت که طی آن طیف وسیعی از کشورها با شرکت فعالانه در گفت‌وگوها، توصیه‌های خود را نیز مطرح کردند و لازم است این توصیه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

افخم همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است که در کنار تعهدات مذهبی و پای بندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین‌المللی، توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد اهتمام جدی قرار می‌دهد.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه درجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز طی سخنانی تلاش استعمارگران برای دور کردن نسل جوان از اسلام ناب را یکی از اصلی ترین توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: در این مسیر ایجاد تفرقه بین نخبگان و اندیشمندان همواره مورد توجه دشمنان بوده است و وحدت علمای دینی ضمن این که می تواند انگیزه معنوی را در بین دانشجویان و حوزویان برقرار کند می تواند این توطئه دشمن را نیز بی اثر کند.


به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به تشریح شرایط دانشگاه در زمان قبل از انقلاب پرداخت و دراین باره افزود: در آن زمان دانشگاه از دین و مبانی دینی جدا افتاد و نه تنها نتوانست مسائل کشور را حل کند بلکه خود به مرکزی برای ترویج اندیشه ها‌ و فرهنگ غرب و شرق تبدیل شد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران را وحدت میان حوزه و دانشگاه خواند که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) در سال 59 شکل گرفت.
وی در این خصوص خاطر نشان کرد: وحدت میان این نهاد یعنی حوزه و دانشگاه نه تنها به حرکت های علمی کشور را معنا بخشد بلکه یکی از راهبردهای اصلی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) برای مقابله با ترفندهای دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی بود، همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز با نگاهی عمیق نسبت به مسائل جامعه فرمودند وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، وحدت این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی مستقل و الگو حرکت کنیم.

آل هاشم با تاکید بر این نکته که وحدت میان حوزه و دانشگاه امروز بیشتر از گذشته احساس می شود افزود: یکی از محورهای اصلی توطئه‌ های دشمنان اسلام، دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی است و در این راه دشمنان از شیوه های گوناگونی مانند ترویج فساد و بی بند و باری، مد گرایی و اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی و اقوام ایرانی استفاده می کنند.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن 27 آذرماه سالروز، شهادت شهید آیت الله مفتح، خاطر نشان کرد: شهید دکترآیت الله مفتح از جمله افرادی بودند که این توطئه استعمار را احساس کرد و تمام تلاش خود را در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و وحدت میان این دو نهاد بکار برد.
حجت الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری به ویژگی های اساتید پرداخت و الگوی عملی، اخلاقی و حرفه ای بودن برای دانشجو، داشتن صلاحیت و شایستگی های لازم علمی، مهارت در بکار گیری اصول و فنون تدریس، ایجاد اشتیاق نسبت به سرنوشت دانشجو و برخورداری از روحیه پذیرش حق را از جمله ویژگی های یک استاد خوب برشمرد.
وی در ادامه به ویژگی های دانشجویان پرداخت و در خصوص نگهداشتن حرمت و احترام استاد، داشتن اخلاق، ایمان و نیت خالص، داشتن ذهن کنجکاو و جستجوگر، متعهد بودن به مسائل کشور، عملی کردن آموخته ها و تقویت توان علمی، خوداری از جدال و ستیزه جویی در بحث ها، بصیر و آگاه بودن به مسائل سیاسی را از جمله این ویژگی ها دانست.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: دانشجویان باید از مسائل سیاسی آگاهی کامل داشته و لحظه شناس باشند اما دانشگاه نباید مرکز فعالیت حزب ها، گروه ها و جریان ها و جناه های باشد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با تشریح شرایط حاکم بر منطقه تصریح کرد: هرچند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تهدید سخت و نظامی از سوی دشمنان قرار دارد اما اینگونه تهدیدات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد چرا که دشمنان برخورد سخت با ایران اسلامی را بسیار پرهزینه ارزیابی می کنند و از این رو تلاش می کند از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی جوانان ما را از درون تهی کند و خانواده ها را مورد هدف قرار دهند.
آل‌هاشم در پایان با اشاره به تهدیدات و تحریم های ظالمانه دشمنان تنها راه مقابله با آن را اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: بایدصرفه جویی و جلوگیری از اسراف و ترویح فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و مصرف داخلی و عدم وابستگی به نفت در مقابله تحریم ها بایستیم.

 



تاريخ : 27 / 9 / 1393برچسب:, | 5:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیامی درگذشت آیت‌الله سید علی غیوری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، ملت شریف ایران و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت گفت.

 

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
در گذشت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله سید علی غیوری نماینده محترم ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، موجب تالم، تاسف و تاثر خاطر فراوان گردید.
این انسان وارسته در کنار مبارزات درخشان انقلابی، سالیان متمادی از عمر پر برکت خود را در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور گذراند و تا آخرین لحظات در خدمت مردم و انقلاب بود .
اینجانب مصیبت وارده را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، ملت شریف ایران و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای روح بلند آن فقید سعید، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و سلامتی مسئلت دارم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

روضه اربعین توسط حضرت آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم درنمازجمعه تبریز۹۳/۹/۲۱



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

پایگاه خبری عقاب نیوز ::امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری هستند، گفت: حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از   خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله شهید مفتح اشاره و اظهار کرد: روز 27 آذر به دلیل پاسداشت مقام شهید مفتح و زحمات ایشان در امر پیوند حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و می‌توان ایشان را حلقه اتصال دانشگاه و حوزه نامید.

وی افزود: حوز‌های علمیه منشاء خیر و برکت و علما دژهای محکم اسلام هستند و دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های علمی کشور و برای اداره جامعه ضروری بوده و در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت فقیه و اداره کشور دانشگاه و حوزه در حکم واحد هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری است و این دو با هم و در کنار هم می‌توانند کشور را اداره کنند.

آل‌هاشم با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان گفت: هدف از گرامیداشت اربعین زنده نگه‌داشتن اهداف عاشورا است و باید توجه داشت که حماسه حسینی در کربلا و روز عاشورا تمام نشد.

وی با بیان اینکه اربعین سالار شهیدان دین را بیمه کرد، از عزاداران و عاشقان سالار شهیدان خواست خط، مرام و سیره سیدالشهدا(ع) و احکام پیامبر اکرم(ص) و قرآن مجید را مراعات کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حضور میلیونی عاشقان سید الشهدا(ع) در اربعین را یک مانور سیاسی و دینی اعلام کرد و گفت: عاشقان سیدالشهدا(ع) سیلی محکمی به دهان آمریکا و استکبار جهانی زده و نشان دادند در مسیر حرکت امام حسین(ع) قرار دارند.

وی در ادامه تأکید کرد: عزاداران حسینی  با تأسی از ظلم‌ستیزی امام حسین(ع)، هیچ گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنند.

امضای طومار در مصلای امام خمینی(ره) شهر تبریز

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از فارس، مردم ولایت‌مدار تبریز امروز در حالی نماز جمعه شهر تبریز را به امامت آیت‌الله آل‌هاشم اقامه کردند که نمازگزاران بر طوماری امضا زدند که نهایت تقدیر و تشکر خود را از مقام عظمای ولایت در جلوگیری از مهاجرت آیت‌الله شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اعلام کردند.

در این طومار بر نقش برجسته آیت‌الله مجتهدشبستری در حفظ جایگاه تبریز و آذربایجان تاکید شده و نمونه‌هایی چون روشنگری‌های ایشان در 8 دی 88 به عنوان سند مهمی از شایستگی وی برای تصدی نمایندگی ولی فقیه در استان مهمی چون آذربایجان شرقی تاکید شده است.

 لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  ایسنا  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  خبرگزاری جمهوری اسلامی  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  مهر را اینجا کلیک کنید

 لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تولیت حسینیه آیت‌الله العظمی سید جواد خامنه‌ای در گفت‌وگویی متفاوت به تشریح رابطه میان امام خامنه‌ای و پدرشان پرداخت.

سید جواد فرزند سید حسین و پدر مقام معظم رهبری که با شهرت خامنه‌ای شناخته می‌شود در سال 1274 شمسی (1313 ق) در نجف اشرف در خانواده‌ای روحانی، متولد شد. در کودکی (حدود 3 سالگی) به همراه خانواده به تبریز بازگشت و تحت تربیت پدر فقیه و عالم خود سید حسین حسینی خامنه‌ای رشد یافت.



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 9 / 1393برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: کارکنان ارتش، موفقیت های قرآنی فراوانی را در سطح نیروهای مسلح و ارتش های کشورهای اسلامی به دست آورده اند و در این زمینه پیشتاز هستند.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در حاشیه برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش و سیزدهمین دوره رقابت های قرآنی دانشجویان دانشگاه های افسری آجا افزود: اگر بخواهیم مصادیقی در زمینه پیشتازی فعالیت های قرآنی و معنوی در ارتش جمهوری اسلامی ایران ذکر کنیم می توانیم به اعتکاف بیش از 10 هزار نفر از کارکنان ارتش در ماه رجب و مقام های کسب شده کارکنان ارتش در مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح اشاره کنیم.
وی به نمازهای جماعت برگزار شده در سطح یگان های ارتش اشاره کرد و گفت: برگزاری این سطح از نماز جماعت در سطح نیروهای مسلح کم نظیر است.
نماینده ولی فقیه در ارتش به نقش معنویت و قرآن در دوران دفاع مقدس و موفقیت های به دست آمده اشاره کرد و افزود: ما به وضوح در دوران دفاع مقدس می دیدیم که یگان هایی از ارتش که سطح معنویت در آنها بالاتر بود در انجام عملیات ها علیه دشمن بعثی موفق تر بودند.
آل هاشم گفت: فعالیت های قرآنی و معنوی در دل و قلب کارکنان ارتش و خانواده های آنان رسوخ کرده است و چنین ارتشی در هر عرصه ای موفق و پیروز خواهد بود.



تاريخ : 17 / 9 / 1393برچسب:, | 6:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دولت در لایحه بودجه سال ۹۴ پیشنهاد تازه ای در رابطه با معافیت دوره خدمت سربازی به مجلس ارائه کرده است.

دولت در بند «ط» تبصره ۱۶ بودجه پیشنهادی خود پیشنهادی مبنی بر فروش دوره سربازی مشمولانی که ده سال غیبت دارند را به مجلس داده است.

در این بند بودجه آمده است:

«به دولت اجازه داده میشود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ده سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف نماید.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، همچنین در ادامه آمده است:

«تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیـف ۱۵۰۱۲۸ نـزد خزانـه داری کـل کشـور واریـز و تـا سـقف ده هـزار میلیارد(۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال آن در قالب ردیف ۱۳۵-۵۳۰۰۰۰ بابت تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه ریـزی کشـور هزینه خواهد شد. آیین نامه اجرایی این بند مشتمل بر تعرفه های گروههای مختلف تحصیلی و مدت زمان غیبت به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تصویب هیأت وزیـران خواهـد رسید.»



تاريخ : 17 / 9 / 1393برچسب:, | 2:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یک چهره جنجالی فوتبال ایران که این اواخر حسابی خبرساز شده و روی جلد روزنامه‌ها رفته و صدالبته موقعیت خطرناکی در تیم فعلی‌اش دارد، اخیراً یک جنجال تازه درست کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روزنامه خبر ورزشی : این ستاره لیگ برتری در سفر هوایی اخیر تیم شهرستانی‌اش به استان دیگر، برای اینکه برای همبازیان خود قیافه بگیرد و وانمود کند آدم بسیار محبوبی است، پیشنهاد بی‌شرمانه‌ای به مهماندار هواپیما می‌دهد و به خیال اینکه مهماندار هواپیما پیشنهاد او را می‌پذیرد، برخی همبازیان خود را در جریان می‌گذارد اما مهماندار هواپیما در اقدامی کاملاً طبیعی موضوع را به سرمهماندار انتقال می‌دهد و طرف هم برای گلایه نزد سرمربی و سرپرست این تیم لیگ برتری می‌رود. همین می‌شود که سرمربی و سرپرست هم جلوی تمام مسافران هواپیما یقه این به اصطلاح ستاره را می‌گیرند و او را وادار به عذرخواهی از مهماندار می‌کنند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مطرح بودن سه گزینه حضرات آیات امامی‌کاشانی، مجتهدشبستری و موحدی‌کرمانی برای دبیرکلی این تشکل، گفت: هیچ‌کدام از این گزینه‌ها خواهان کاندیداتوری برای دبیرکلی نبودند.

خبرگزاری فارس: جزئیات انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت/ برگزاری نشست عمومی در آینده نزدیک/ شورای مرکزی ترمیم می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیرکل فقید این تشکل، اظهار داشت: شب گذشته جلسه فوق‌العاده جامعه روحانیت مبارز برگزار شد و آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اجماع اعضا به عنوان دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز انتخاب شد.

وی از گفت‌وگوها و رایزنی‌ها در طول 2 هفته‌ گذشته روی 3 گزینه برای دبیرکلی خبر داد و افزود: آیت‌الله امامی‌کاشانی، آیت‌الله مجتهدشبستری و آیت‌الله موحدی‌کرمانی به عنوان گزینه‌های دبیرکلی مطرح بودند.

 

مصباحی‌مقدم بر همین اساس یادآور شد: دبیرکلی آیت‌الله مجتهدشبستری منوط به این بود که ایشان تبریز را رها کند اما با مشورتی که با دفتر رهبر معظم انقلاب انجام دادند، از آنجا که معظم‌له جایگزینی برای ایشان نیافتند و روی ادامه حضور ایشان به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز تأکید داشتند، لذا بحث دبیرکلی آیت‌الله مجتهدشبستری منتفی شد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله امامی‌کاشانی نیز با اصرار خود کاندیداتوری برای دبیرکل جامعه روحانیت مبارز را نپذیرفت، گفت: لذا کاندیداتوری از طرف خود هیچ کدام از گزینه‌ها مطرح نشده بود و صرفاً به آنان پیشنهاد شده بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد محتوای سخنان آیت‌الله موحدی‌کرمانی پس از انتخاب به عنوان دبیرکل این تشکل، تصریح کرد: آیت‌الله موحدی‌کرمانی بر فعال‌تر شدن جامعه روحانیت مبارز تأکید داشت به علاوه معتقد بود که شوراهای مناطق این تشکل باید تقویت شود.

وی وجود دفاتر جامعه روحانیت مبارز در چند منطقه و چند استان را یادآور شد و گفت: شوراهای استانی و مناطق کاندیداهای خود را برای ترمیم جامعه روحانیت مبارز مطرح خواهند کرد و در شورای مرکزی برای افزایش تعداد تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اعلام خبر برگزاری نشست عمومی اعضای جامعه روحانیت مبارز در تهران در آینده نزدیک گفت: در این جلسه آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل، حجت‌الاسلام تقوی معاون سیاسی و اینجانب به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز سخنرانی خواهیم کرد.

مصباحی‌مقدم از تعداد زیادی از روحانیون تهران برای شرکت در این جلسه به منظور برگزاری جلسه‌ای بزرگ و پربار خبر داد و در مورد جلسه دیشب گفت: همه اعضا در جلسه دیشب حضور نداشتند اما بیش از دوسوم اعضا شرکت کرده بودند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان تصریح کرد: در ترکیب این تشکل فعلاً بنای تغییر نداریم اما با توجه به وفات تعدادی از اعضا از جمله حجت‌الاسلام دعاگو، حجت‌الاسلام هزاوه‌ای و حجت‌الاسلام انواری باید برای آنها جایگزین یافته و در ترکیب جامعه روحانیت مبارز دست به ترمیم بزنند.

 



تاريخ : 13 / 9 / 1393برچسب:, | 9:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تله انفجاري «رضا» دهها داعشي را يكجا هلاك كرد

وقتي تروريست‌هاي سلفي و وهابي حاضر در سوريه دست در دست شيطان گذاشتند و به حرم عقيله بني هاشم دختر يعسوب‌الدين، حضرت زينب كبري (س) حمله كردند، دل شيعيان علي بن ابيطالب(ع) كه بماند دل همه مسلمانان چنان به درد آمد كه موجي از خشم و نفرت نسبت به ايادي استكبار در جهان اسلام پديد آمد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 9 / 1393برچسب:, | 9:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
فرمانده پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مازندران خبر داد و گفت: لاین جنوب به شمال آزادراه تهران ـ شمال به دلیل شدت بارندگی مسدود شده است.

به گزارش مشرق، سرهنگ جعفر محمدنژاد با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران اعمال می‌شود، بیان داشت: تردد تمامی تریلی‌ها، کامیون و کامیونت‌ها از محور کرج به مرزن‌آباد کماکان ممنوع است.

فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز جمعه 14 آذر ماه امسال از کرج به مرزن‌آباد ممنوع است، یادآور شد: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 تا 24 روز جمعه 14 اذر ماه امسال از 15 کیلومتری جنوب مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یک‌طرفه است.

وی با بیان اینکه تردد تمامی تریلی‌ها از محور هراز ممنوع است، گفت: تردد تمامی کامیون‌ها و کامیونت‌ها به‌استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه 12، پنج‌شنبه 13 و جمعه 14 آذر ماه امسال از محور هراز ممنوع است.

فرمانده پلیس راه مازندران تصریح کرد: تردد تمامی تریلی‌ها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 6 تا 24 روز جمعه 14 آذر ماه امسال از محور تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است.

محمدنژاد با توجه به وضعیت جوی استان رانندگان بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: با توجه به بارندگی و اینکه در ارتفاعات کندوان بارش خفیف و در محورهای هراز و فیروزکوه نیز بارش باران دور از انتظار نیست.

وی متذکر شد: همچنین با توجه به بارندگی‌ها، بارش برف در ارتفاعات و لغزنده بودن جاده‌ها رانندگان تجهیزات زمستانی، زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی را به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به بازگشایی لاین شمال به جنوب آزادراه تهران ـ شمال، اظهار داشت: لاین جنوب به شمال آزادراه تهران ـ شمال از ساعت 4:30 صبح روز چهارشنبه 12 آذر ماه امسال به دلیل شدت بارندگی مسدود شده و تاکنون بازگشایی نشده ‌است.

محمدنژاد یادآور شد: توصیه ما به تمام رانندگان وسایل نقلیه این است که با رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کنند و با پلیس راه سلامتی خود و خانواده خود را تضمین کنند.

وی ادامه داد: تلفن مرکز کنترل راه‌های مازندران با شماره‌های 2182934 با پیش شماره 011 به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه‌های استان است.

 



تاريخ : 13 / 9 / 1393برچسب:, | 9:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
هرچند اغلب مردم تصور می‌کنند نقطه‌های سفید کوچکی که گاهی روی ناخن‌ها ایجاد می‌شود به دلیل کمبود روی یا کلسیم است اما، در حقیقت این دلیل واقعی نیست.

محققان آمریکایی اظهار کردند: یکی از معمول‌ترین دلایل بروز این لکه‌ها روی ناخن‌های دست و پا، شرایطی است که از آن به نام leukonychia یاد می‌شود. هرچند اغلب مردم تصور می‌کنند که به دلیل کمبود روی یا کلسیم دچار این مشکل می‌شوند، اما در حقیقت این دلیل واقعی نیست.

 

این لکه‌ها به دنبال آسیب یا ضربه خفیف تا متوسط به ناخن ظاهر می‌شوند. اگر فکر می‌کنید هیچ ضربه‌ای به ناخن شما وارد نشده، حتما این نکته را مد نظر داشته‌ باشید که ناخن‌ها خیلی آهسته رشد می‌کنند. بنابرین آسیب و ضربه ممکن است به هفته‌ها قبل از اینکه لکه‌ها ظاهر شوند، مربوط باشد. احتمال دیگر این است که لکه‌ها نشانه‌ای از عفونت، حساسیت خفیف یا عوارض جانبی ناشی از یک داروی خاص باشند.

 

منبع آسیب به ناخن‌ها هرچه باشد، لکه‌های ظاهر شده معمولا به هیچ درمانی نیاز ندارند و همزمان با رشد ناخن به تدریج از بین می‌روند و تنها وقتی که ناخن شما بار دیگر دچار آسیب یا ضربه شود، دوباره ظاهر می‌شوند. اگر روی تمام ناخن‌های شما رگه‌ها یا لکه‌های سفید ظاهر می‌شود، leukonychia احتمالا دلیل جدی‌تری همچون کم‌خونی، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کبدی، دیابت یا بیماری کلیوی وجود دارد.



تاريخ : 12 / 9 / 1393برچسب:, | 11:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری با اعلام تصمیم دولت برای واگذاری بخشهایی از آموزش به مردم گفت: بر اساس لایحه جدید دولت، اداره مدرسه به مردم واگذار می شود و دولت فقط سرانه تحصیلی دانش آموزان را پرداخت خواهد کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 9 / 1393برچسب:, | 9:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
آب سردی که فرمانده ارتش روی سر خلبانان ریخت .

روز گذشته جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش با حضور سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی رونمایی شدند. در جریان بازدید فرمانده کل ارتش از دستاوردهای بالگردی نداجا، وی همانگونه که در تصویر زیر مشخص است بر سر تعدادی از خلبانان آب سرد ریخت.

 
 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 3:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انتشار فيلمي كوتاه از رقص یک دختر نو جوان در واگن مترو که سرنشینان آن بانوان هستند ،‌ بازتاب گسترده‌ای در فضاي مجازي و همچنين رسانه‌هاي خارجي پيدا كرده است!

بازتاب‌وسيع رقص دختر جوان در مترو تهران!
 

این فيلم كه ظاهرا با گوشي موبايل در يك واگن در حال حركت متروي تهران گرفته شده طی چند روز گذشته در بسیاری از صفحات شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب بازتاب وسيعي داشته است و تعدادی از رسانه‌های انگلیسی و فرانسوی هم اقدام به پخش آن کرده و در مورد آن، تفسير کرده‌اند.

به گزارش ساعت۲۴ به نقل از بهارنيوز،در این فيلم، دختری ديده مي‌شود كه با پخش آهنگی در يكي از واگن‌هاي ويژه زنان مترو،‌ به رقص مشغول است و بانوان حاضر در واگن ناظر رقص او هستند. این منبع توضیح نداه است که این فیلم آیا واقعی است یا ساختگی.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت بحرین با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم قصد تهدید مردم را داشت؛ اما باید بداند که اینگونه رفتارها موجب اتحاد بیشتر مردم و روحانیون می شود.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: مدتی است که کشور بحرین با مشکلاتی رو برو شده و از زمانی که عربستان سعودی به این کشور نیرو اعزام کرده است مردم در تنگنای شدیدی برای اظهارعقیده و تصمیم گیری قرار گرفتند که در اعتراض به این روند انتخابات بحرین با استقبال اندک مردم مواجه شد.

وی ادامه داد: با عدم شرکت مردم بحرین در انتخابات، دولت بحرین که علت اصلی این عدم حضور را روحانیون و علمای این کشور می دانست، با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم قصد تهدید مردم را داشت؛ اما باید بداند که اینگونه رفتارها موجب اتحاد بیشتر مردم و روحانیون می شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم بحرین باید با هدایت روحانیت و با منطق و مقاومت، دولت آل خلیفه را وادار به احترام گذاشتن به عقاید و تفکرات اکثریت جامعه کند.

وی همچنین با اشاره به گسترش افراطی گری در منطقه گفت: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می فرماید: "دو نفر پشت من را می شکنند. یکی دانایی که حرمت شناس نیست و به علم و اعتقاداتش عمل نمی کند و دوم نادانی که آگاهی ندارد و با تعصب و جهالت کارشکنی می کند" و امروز گروه های تکفیری منطقه از همین افراد نادانی هستند که با ناآگاهی و جهالت خود و با نام اسلام و دین به جان مسلمین افتاده اند.

اکرمی ریشه این گروه های تکفیری را استکبار دانست و گفت: این افراد نادان ابزار دست و ملعبه آمریکا و انگلیس و ارتجاع عرب شده اند و این کشورها از سادگی و اعتقادات این افراد استفاده می کنند. یکی به آنها سلاح، دیگری پاسپورت و آموزش می دهد و این بلایا را در خاورمیانه به وجود آورده اند.

وی با تاکید براینکه روزی فراگیری این گروه های تکفیری بلای جان استکبار خواهد شد، گفت: در اخبار می خواندم که یک داعشی از بمبئی هند آمده ترکیه از آنجا به سوریه رفته و از سوریه در پوشش زائر وارد عراق شده و در فلوجه 52 نفر را سر بریده است و بعد به وی ماموریت داده اند به کشور خود برگردد و این ماموریت وحشیانه را در هند دنبال کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز کشورهای غربی برای رسیدن به منافع خود در منطقه با هدف سرکوب حکومت های مخالف سیاست هایشان و جلوگیری از وحدت دنیای اسلام از گروههای تکفیری حمایت های مادی و آموزشی می کنند و در کشورهای خود دم از حقوق بشر می زنند؛ لذا بیداری دنیای اسلام در برابر سیاست های استکبار ضروری است.

 

 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 9:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده‌ای از احکام بودجه، سهمیه ورود ایثارگران به دانشگاه‌ها را به 25 درصد افزایش دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه نوبت صبح روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی مواد طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده‌ای، سهمیه ورود ایثارگران به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و استفاده از بورس‌های تحصیلی داخل و خارج کشور را به 25 درصد افزایش دادند. علاوه بر این حد نصاب نمرات آزمون ایثارگران برای ورود به وزارتخانه‌های بهداشت و یا علوم نیز به 70 درصد کاهش یافت.

بر این اساس، پیش از این سهمیه ورود ایثارگران به دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و بورس‌های داخلی و خارج کشور 20 درصد بود و حد نصاب شرایط علمی و امتیازی که باید به دست می‌آوردند، حداقل 80 درصد آخرین نمره پذیرفته شده بود.

بر اساس این ماده از طرح احکام بودجه، مقرر شد، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 2 این قانون را موظف کنند در اعطای سهمیه ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بورس‌های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های دکتری تخصصی 25 درصد از سهمیه را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند.

علاوه بر این، بر اساس تبصره این ماده، مقرر شد کسب حداقل 70 درصد حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای رشته‌ها و مقاطع تحصیلی الزامی باشد. این میزان در خصوص رشته‌های پزشکی نیز 70 درصد حد نصاب شرایط علمی است.



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 8:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اعلام قیمت جدید انواع نان در پایتخت/ بربری ۷۰۰ تومان، سنگک ۸۰۰ تومان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان، قیمت جدید انواع نان با ۳۰ درصد افزایش به طور متوسط را براساس تازه‌ترین مصوبه دولت اعلام کرد.

محسن لزومیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات افزایش به طور متوسط ۳۰ درصدی قیمت آرد و نان در استان تهران گفت: دولت به منظور بهبود کیفیت نان، کاهش ضایعات و اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت آرد و نان را در سراسر کشور اصلاح کرد که بر این اساس، کارگروهی که به ریاست استاندار در استان تهران تشکیل شده بود نیز شب گذشته در رابطه با قیمت نان در این استان به جمع بندی رسید.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان افزود: بر این اساس، قیمت هر قرص نان سنگک 800 تومان، بربری 700 تومان، لواش 225 تومان و تافتون 425 تومان تعیین شده است، ضمن اینکه قیمت انواع نان فانتزی نیز به طور متوسط ۳۰ درصد نسبت به دوره قبل از اصلاح قیمت افزایش یافته است.

به گزارش مهر، پیش از این، قیمت نان لواش ۱۶۰ تومان، بربری ۵۰۰ تومان، تافتون ۳۰۰ تومان و سنگک ۶۰۰ تومان بود.

در همین حال، محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی گفت: از امروز دوشنبه قیمت نان بربری صنعتی 900 تومان، نان باگت 650 تومان، نان همبرگری 650 تومان و نان برکشن حدود 250 تا 260 تومان شده است.

البته نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: با اتحادیه‌های نانوایان درباره افزایش 34 درصدی قیمت انواع نان به توافق رسیدیم.

وی افزود: این افزایش قیمت شامل تهران ، ری ، شمیرانات و پردیس می‌شود و با ابلاغی که از دهم آذر به فرمانداری‌ها صورت می گیرد، آنها در خصوص قیمت نهایی دیگر شهرستان‌های استان تصمیم گیری می کنند که به طور قطع این افزایش قیمت در دیگر شهرستان‌ها نسبت به تهران پائین تر هم خواهد بود.

در همین حال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بر اساس مصوبه مورخ نهم آذرماه استانداری تهران قیمت انواع نان و آرد در شهرهای تهران، ری، شمیرانات و پردیس را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت جدید نان در پایتخت

1. بربری 600 گرمی - 700 تومان

2. سنگک 650 گرمی- 800 تومان

3. تافتون و لواش‌گردان 170 گرمی -  225 تومان

4. تافتون سنتی 280 گرمی - 425 تومان

قیمت جدید آرد

1. آرد 12 درصد (نوع آرد برای سبوس استحصالی)- کیلویی 800 تومان درب کارخانه

2. آرد 15 درصد (نوع آرد برای سبوس استحصالی) - کیلویی 815 تومان درب کارخانه

3. آرد 18 درصد(نوع آرد برای سبوس استحصالی) - کیلویی 830 تومان درب کارخانه

4. آرد 21 درصد(نوع آرد برای سبوس استحصالی)- کیلویی 845 تومان درب کارخانه

 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 11:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بسیج مدرسه عشق است و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن‌را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند؛ چراکه در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. (امام خمینی)

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ سرهنگ سعید علیزاده فرمانده پشتیبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی آورده است: بسیج یعنی آماده شدن برای یک سفر طولانی و برای امری مهم که امام(ره) در آن زمان بسیار حساس این فرمان الهی را پیاده کرد. بسیج می‌تواند با استفاده از عظیم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه، یعنی نیروی انسانی، اساس تحرک و پیشرفت اجتماع را تشکیل دهد که در کمترین زمان این فرمان عملی شد. بدیهی است که حیات یک جامعه و بروز تغییرات و ایجاد فعل و انفعالات در راهیابی به‌سوی کمال و تعالی، توسط جوانان صورت می‌گیرد و این واقعیت انکارناپذیر است؛ زیرا همین جوانان می‌توانند برای پویایی یک جامعه کمک کنند؛ به‌خصوص زمانی که یک کشور از یک انقلاب فارغ می‌شود برای پیشرفت نیاز است که رهبر انقلاب فرمان بسیج عمومی بدهد.

جوانان می‌توانند همچون اهرمی نیرومند و نیروی محرکه‌ای قوی، زمینه حرکت و شتاب به سوی فرهنگ و تمدن، اختراعات و ابتکارات را فراهم آورده، تکامل اجتماعی، آسایش، امنیت، رفاه و نیکبختی را در جامعه خویش پی‌ریزی نمایند. بی‌دلیل نیست که بخش اعظم برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های حکومت‌های سلطه‌گر، به‌ویژه استعمارگران غربی، در زمینه‌ی کنترل و خط دادن به جوانان اجتماعات خود و جوامع تحت سلطه انجام می‌شود و پیداست که هدف، مهار فکر و ذهن جوانان و هدایت آن‌ها به جهت‌های مورد نظر است، تا قدرت تفکر و تعقل و پویایی این قشر به حدی تضعیف شود، که خطری برای زورمداران محسوب نشود و هرگاه معدودی سالم باقی بمانند، قابل کنترل و سرکوب باشند.

استعمارگران به این واقعیت اذعان دارند که اسلام، مکتبی الهی، کامل و جواب‌گوی تمام نیاز بشر و دارای جهان‌بینی وسیع و پویا است و احکام آن جهان‌شمول و فراگیر و مطابق با اقتضای زمان است، و در میان پیروان مذاهب اسلامی، شیعیان ظلم‌ستیزترین مسلمانان هستند. از طرفی ایران از نظر جغرافیایی دارای موقعیتی خاص و استراتژیک و از نظر منابع و ذخایر معدنی از غنی‌ترین کشورهای دنیا است و مهد شیعه به حساب می‌آید، و از دیرباز مورد طمع قدرت‌های شیطانی دنیا به شیوه‌های مختلف بوده است.

به دنبال پیروزی انقلاب، دست غارتگران استعمارگر از ایران قطع شد و منافع آنان به خطر افتاد. ملت شجاع و از بند رسته ایران با اتکال به خداوند متعال و با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه خود و بهره‌مندی از امکانات کشور به زعامت رهبر کبیر انقلاب، سازندگی کشور را آغاز کرد و ضمن حفاظت و پاسداری از انقلاب، با ایده بیداری ملت‌ها و آزادی انسان‌ها از بند استثمار و استعمار به ترویج اسلام ناب پرداخت و ملل دیگر دنیا نیز با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، پرچم مخالفت و ستیز با حضور ابرقدرت‌ها و ایادی آنان در ممالک خویش را برافراشتند. استعمارگران، منافع خود را در خطر دیدند و برای حفظ منافع، به ریشه متوجه شده، از هیچ دشمنی و شرارت علیه آن فروگذار نکردند.

یکی از خطراتی که انقلاب نوپای اسلامی را تهدید می‌کرد، حمله نظامی بود؛ امام(ره) در پنجم آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر و چنین فرمودند: باید همه قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشور، اگر مسائلی برای ما پیش بیاید، هرچه هم سخت باشد، باید تحمل کنیم... قوای خودتان را مجهز بکنید و تعلیمات نظامی پیدا کنید و به دوستانتان هم تعلیم دهید... مملکت اسلامی همه‌اش باید نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد... همه‌جا باید اینطور بشود که یک مملکتی بعد از چند سالی که 20 میلیون جوان دارد، 20 میلیون تفنگدار داشته باشد و ارتش 20 میلیونی داشته باشد...

هنوز از صدور این فرمان الهی یک سال سپری نشده بود که رژیم پلید صدام در اجرای دستور اربابان خویش با تمام قوا ایران را مورد آماج قرار داد. انقلاب اسلامی در آن شرایط بحرانی ناشی از دگرگونی‌ها و تغییر و تحولات، هیچ‌گونه آمادگی لازم را برای مقابله با متجاوز نداشت. دشمن در همان روزهای اول با مردمی مواجه شد که با دست خالی به دفاع از کیان مقدس نظام اسلامی برخاسته واز ایثار جان خویش دریغ نمی‌کردند.

جوانان ایران اسلامی به فرمان رهبر فقید خود در پایگاه‌های مقاومت تحت عنوان بسیجی گرد آمده و با اشاره ایشان به جبهه‌های نبرد هجوم می‌بردند و تا آخرین قطره خون خویش ایستادگی و مقاومت می‌کردند.

در طول هشت سال دفاع، بسیج آن چنان درخشید که دشمنان اعتراف کردند که قدرتی که در بسیج نهفته است توان مقابله با یکایک ارتش‌های کلاسیک جهانی را دارد. بسیج وظیفه جذب آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی و اعزام آن‌ها به جبهه‌های نبرد را بر عهده داشت و توانست جمعیت مؤمن و صاحب ارزشی را از امت حزب‌الله در درون خود بپروراند و پایه‌ریزی ارتش مردمی را دنبال کند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس بسیجیان مظلوم و سلحشور جبهه‌های توحید به همراه امت شهیدپرور از این آزمایش الهی سر بلند و پیروز بیرون آمدند، بعد از خاتمه جنگ تحمیلی در آبادانی یا هر کاری که در کشور نیاز به نیروی فوق‌العاده داشت و بسیج شرکت فعال داشته کمک‌حال دولت و مردم بوده است.

 

 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 6:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

واحد هاي 5 و 6 نيروگاه دوم سد شهيد عباسپور پس از پايان تعميرات سالانه به شبکه سراسري برق کشور متصل شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مدير عامل سد و نيروگاه شهيد عباسپورگفت: تعميرات اين واحدها ، يکي از مهمترين فعاليت هاي تعميراتي در  نيروگاه است که با بررسي هاي کارشناسي و برنامه ريزي دقيق انجام شد و اين  واحدها  با آمادگي کامل در اختيار شبکه سراسري برق کشور  قرار گرفتند.

آقاي صالحي افزود : از جمله اقدامات اجرايي در اورهال واحدهاي 5 و 6 نيروگاه دوم مي توان به   برطرف کردن اشکال مدار کنترل سيستم خنک کننده ترانس هاي قدرت ، بهينه سازي سيستم اطفاي حريق ژنراتورها و ترميم بازوهاي شير پروانه اي اين واحدها اشاره کرد . 

سد شهيد عباسپور در شمال خوزستان ، بر روي رودخانه کارون بسته شده و از سدهاي قديمي اين استان و کشور است.

هريک از واحدهاي نيروگاه اين سد داراي توان توليد 250  مگاوات برق است که چهار  واحد نيروگاهي آن در سال 1354  و چهار  واحد ديگر در سال 1381 راه اندازي شد. 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 


کتاب ذوالنون مصری از آثار عرفانی آقای سعید علیزاده توسط انتشارا ت تارونه به تیراژ1000 جلد به چاپ رسید  

 
 
‏سرشناسه : علیزاده، سعید، ‏‫۱۳۴۳ - ‏
‏عنوان و نام پديدآور : ذوالنون مصری/سعید علیزاده.
‏مشخصات نشر : تهران: تارونه‏‫، ‏‫۱۳۹۳.‬‬
‏مشخصات ظاهری : ‏‫۱۶۰ص.‬؛ ‏‫‎۲۱/۵×۱۴/۵س‌م.
‏شابک : ‏‫۹۰۰۰۰ریال‬‏‫:‏‫‭978-600-7176-09-2‬‬‬
‏وضعیت فهرست نویسی : فیپا
‏یادداشت : کتابنامه: ص. [۱۵۳] - ۱۵۷؛ همچنین به صورت زیرنویس.
‏موضوع : ذوال‍ن‍ون‌ م‍ص‍ری‌، ‏‫ثوبان‌بن ابراهیم‏‬، ‏‫۱۸۰؟ - ‏۲۴۵ق.‬
‏موضوع : عارفان -- مصر -- سرگذشتنامه
‏موضوع : عارفان -- قرن ‏‫۳ق.‏‬
‏رده بندی کنگره : ‏‫BP۲۷۸/۴‭‬ ‭/ذ۹‏‫‭ع۸ ۱۳۹۳
‏رده بندی دیویی : ‏‫‭۲۹۷/۸۹۲۴
‏شماره کتابشناسی ملی : ۳۶۱۲۱۷۹
 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 7:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بعد از ظهر 11 اسفندماه سال 91 وقتی پدر خود را به مدرسه دخترانه در یکی از خیابان‌های تهران رساند تا دختر 11 ساله‌اش را باخود به‌خانه ببرد، هیچ اثری از دخترش نیافت.پدر وقتی دید کسی از دخترش خبر ندارد به داخل مدرسه رفت و سراغ «مریم» را از مدیر گرفت و شنید نیم ساعت پیش مدرسه را تعطیل کرده‌اند و اطلاعی از سرنوشت مریم ندارند.پدر نگران خیلی زود پلیس را در جریان ناپدید شدن دخترش گذاشت و تیمی از کارآگاهان با دستور بازپرس «سپیدنامه» از شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران دست به کار شدند تا پرده از این معمای گم شدن دختر دانش‌آموز بردارند.
سرانجام با گذشت پنج ساعت از گم‌شدن مریم، زنگ تلفن‌همراه پدرش به صدا در آمد. آن‌سوی خط مرد ناشناسی ادعا کرد دختر دانش‌آموز گروگان آنها است و پدر مریم باید در ازای آزادی وی پول میلیونی بپردازد. پدر در حالی که شوکه شده بود، ماجرای گروگانگیری را به پلیس خبر داد.
با توجه به سرنخ‌های به‌دست آمده، تحقیقات شبانه‌روزی کار‌آگاهان برای یافتن ردی از سرنوشت دختر 11 ساله به بن‌بست خورد زیرا دوربینی در اطراف مدرسه وجود نداشت و کسی شاهد این ماجرای آدم‌ربایی نبود.سرانجام با گذشت سه شبانه‌روز از گم شدن دختر دانش‌آموز، کسانی که در همسایگی خانه مریم زندگی می‌کردند متوجه سر وصداهای کودکانه‌ای در چاهک آسانسور خانه‌شان شدند.
ساکنان مجتمع مسکونی خیلی زود موضوع را به مأموران آتش‌نشانی اطلاع دادند، با حضور تیمی از مأموران آتش‌نشانی در محل و بررسی‌های میدانی مشخص شد دختر بچه‌ای در چاهک آسانسور به سر می‌برد. دقایقی بعد این‌دختر در حالی که دست و پا و دهانش را با چسب بسته بودند از چاهک آسانسور بیرون کشیده شد و همه دیدند دختر رنجور کسی جز مریم  نیست که چند روزی می‌شود پلیس در جست‌وجوی وی است. وقتی مأموران پلیس خود را به اسارتگاه دختر دانش‌آموز در چاهک آسانسور ساختمانشان رساندند در بررسی‌هایشان یک کارت ملی و عکس متعلق به مردی با نام «احسان» پیدا کردند.دختربچه در حالی که رنگ و رویش پریده بود و به سختی حرف می‌زد، تحت تحقیق گرفته شد و به تیم پلیسی گفت: روزی که از مدرسه به خانه آمدم وقتی وارد پارکینگ خانه‌مان شدم دو مرد مرا غافلگیر کرده و یکی از آنها دست‌هایش را روی دهانم گذاشت تا کسی فریادم را نشنود، سپس مرا به داخل چاهک آسانسور خانه‌مان بردند و دست و پا و دهانم را با چسب بستند، یکی از آن مردان تا سه‌‌ شبانه‌روز کنار من بود تا فریاد نزنم و کسی با خبر نشود  من در چاهک آسانسور هستم. در این مدت نگهبان به من چیپس و پفک می‌داد تا گرسنه نشوم، روز سوم همان مرد که نگهبانم بود مرا تنها گذاشت و بسختی توانستم چسب دهانم را تا حدودی باز کنم. خیلی گرسنه و کم رمق بودم، هربار آسانسور حرکت می‌کرد و پایین می‌آمد وحشت می‌کردم. فاصله صورتم با کف آسانسور کمتر از نیم متر بود و تنها شب‌ها که استفاده از آسانسورکمتر بود احساس آرامش می‌کردم. می‌دانستم که پدر ومادرم در یک قدمی من بارها سوار آسانسور شده‌اند و نمی‌دانند من زیر پاهایشان چه شرایط سختی دارم.
وقتی نگهبانم تنهایم گذاشت به خودم جرأت دادم تا تکاپوی بیشتری کنم و توانستم چسب دهانم را باز  و شروع به داد و فریادکنم، خیلی طول کشید تا صدایم را شنیدند. صدای حرکت آسانسور خیلی زیاد بود و گاهی نا امید می‌شدم تا اینکه سرو صدایی را بالای سرم شنیدم و دیدم در حالی که کابین آسانسور در طبقات بالا است در طبقه پایین باز شد، انگار به‌همه آرزوهایم رسیدم؛ آنقدر گریه کردم که چشمانم همه جا را تیره و تار می‌دید و تنها جایی که می‌توانست به من آرامش بدهد آغوش پدر و مادرم بود. چشمانم در چاهک آسانسور به‌تاریکی عادت کرده بود و وقتی مرا خارج کردند بسختی می‌توانستم چشمانم را باز کنم تا اینکه پس‌از چند ساعت اوضاع عادی شد.
با این ادعاهای تلخ دختر دانش‌آموز، کارآگاهان کارت شناسایی و عکس برجای مانده از احسان را تحت تحقیق و تجسس قرار دادند و متوجه شدند کارت جعلی است اما عکس متعلق به نگهبان ساختمان بود که همزمان با این گروگانگیری آنجا را ترک کرده و ناپدید شده بود.بدین ترتیب مرد نگهبان تحت تعقیب گرفته شد تا اینکه دو سال بعد مخفیگاه وی در اسلامشهر شناسایی و با دستور بازپرس جنایی تهران دستگیر شد.مرد نگهبان که «حیدر» نام دارد پس از بازداشت ادعا کرد هیچ اطلاعی از سرنوشت دختر 11 ساله نداشته و نمی‌داند چه‌کسی وی را ربوده و داخل چاهک آسانسور انداخته است.
اصرار بر بی‌گناهی این مرد مرموز در حالی بود که تجسس‌ها نشان داد حیدر سازنده آسانسور است و اطلاعات کاملی از چگونگی کار آسانسور و جزئیات چاهک آن داشته و می‌توانسته در طراحی گروگانگیری، چاهک آسانسور را محلی برای اسارتگاه مریم انتخاب کند.بنابر این گزارش، مرد مرموز در بازداشت پلیس است و تحقیقات برای افشای راز دو ساله ربودن دختر دانش‌آموز ادامه دارد.

 

 



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 4:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز صدور روادید عمره گزاران ایرانی خبر داد.
 ناصر خدرنژاد گفت: فرآیند صدور روادید عمره گزاران ایرانی از روز گذشته در کنسولگری‌های عربستان در ایران آغاز شده است.

وی افزود: نخستین گروه از زائران ایرانی عمره ، پنج‌شنبه این هفته 13 آذرماه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد و اعزام های مرحله اول عمره تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد: نام نویسی در کاروان‌های عمره همچنان ادامه دارد و از روز گذشته دارندگان اولویت های 401 تا 450 برای نام نویسی در ظرفیت های خالی کاروان‌های عمره فراخوان شده اند.

در عمره 94-93 برنامه ریزی‌ها برای اعزام 750 عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی صورت گرفته و طرف ایرانی در صورت فراهم آمدن بسترهای خدماتی لازم در کشور میزبان آمادگی دارد تعداد زائران ایرانی اعزامی به عمره را تا سقف یک میلیون نفر افزایش دهد.

عمره گزاران ایرانی امسال برای دومین سال متوالی در نیمه اول ماه صفر به سرزمین وحی اعزام می شوند.



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 6:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مسئول روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران از محکومیت پرونده شرکت خدماتی، مسافرتی و جهانگردی خبر داد.

محمد رضا رسولی فر مسئول روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در پی شکایت خصوصی مبنی بر تقلب از جانب یک شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی پرونده ای در این راستا تشکیل و جهت رسیدگی پرونده به شعبه بدوی ارجاع شد.
 
این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: شعبه بدوی که وظیفه رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشت با توجه به ادله کافی این شرکت را به پرداخت جریمه 203 میلیون و 700 هزار ریالی حق صندوق دولت و 101 میلیون و 850 هزار ریال در حق شاکی و ممهور نمودن پروانه کسب به مهر تخلف اول محکوم کرد.



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 12:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش:
روحیه مقاومت و ایستادگی مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح است/ نیروهای مسلح بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی آمادگی‌های خود را دائماً افزایش دهند
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، روحیه مقاومت و ایستادگی را مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح خواندند و خاطرنشان کردند: نیروی دریایی باید با افزایش روزآمد آمادگیها و تواناییهای نظامی، و همچنین تقویت انگیزه‌های ایمانی و روحیه فداکاری، نقش بزرگ و مهم خود را در حفظ امنیت ملی و دفاع عمومی و حفاظت از حصار مستحکم کشور استمرار دهد.
فرمانده کل قوا، تقویت روزافزون روحیه ی عزم و آمادگی برای فداکاری را ضروری برشمردند و گفتند: درس قرآن کریم به ما این است که اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد، حتی با امکانات و تجهیزات محدود نیز امکان غلبه و پیروزی بر دشمن وجود دارد.
ایشان با اشاره به مرزهای گسترده آبی کشور و سرمایه‌گذاری وسیع دشمن در این منطقه، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح ما باید بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگیهای خود را دائماً افزایش داده و با شناسایی خلأهای خود و همچنین بررسی امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه‌ریزی های راهبردی انجام دهند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، دوران صلح را فرصت مغتنمی برای خدمت نیروهای مسلح در بخشهای علمی، سازندگی و افزایش بازدارندگی خواندند و گفتند: مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزء همین کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.
فرمانده کل قوا در پایان سخنان خود با اشاره به فداکاریهای نیروی دریایی در مقاطع مختلف بخصوص در دوران دفاع مقدس، افزودند: نیروی دریایی هم برای نیروهای مسلح و هم برای کشور مایه آبرو و عزت بوده و یاد شهدای این نیرو از جمله شهدای فداکار ناوچه پیکان همواره در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن گرامیداشت سالروز هفتم آذر گفت: ارتقای آمادگی رزمی و توان رزمی نداجا، افزایش سطح ایمنی، تمرکز بر آموزش های علمی، اثبات اقتدار نیروی دریایی در عرصه عمل و انتقال فرهنگ اسلامی ایرانی به آن سوی مرزهای سرزمینی، حضور اثربخش در آب‌های آزاد و کمک به کشتی های سایر کشورها و استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران با هدف آباد سازی منطقه از جمله اقدامات و برنامه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.
 
 



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 11:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
هر دو عامل اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیاییان تهران ظرف مدت ۲۴ ساعت دستگیر شدند که عامل اصلی اسیدپاشی پزشک و فرد دوم نیز دانشجو می‌باشد و موضوع اسیدپاشی نیز صنفی عنوان شده است.
 سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری هر دو عامل اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیاییان تهران ظرف 24 ساعت خبر داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: در پی بروز حادثه اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیاییان تهران بلافاصله یک تیم ویژه مسئول پیگیری موضوع شد و با انجام یک سلسله اقدامات فنی و پلیسی، عوامل اسیدپاشی ظرف مدت 12 ساعت شناسایی شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بعد از گذشت 24 ساعت بعد از حادثه هر دو عامل در دو عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند که با توجه به بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد عامل اصلی اسیدپاشی یک پزشک بوده و متهم دوم نیز دانشجو است.

سردار ساجدی‌نیا خاطرنشان کرد: انگیزه اسیدپاشی صنفی عنوان شده است.



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 2:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 مجرم سابقه‌دار که با تقلید صدا توانسته بود ۲۰۰میلیون تومان از حساب مشتریان خوش‌نام بانک‌ها سرقت کند به دام پلیس افتاد.

تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای دستگیری مرد شیاد از شهریور امسال شروع شد. شاکی پرونده نماینده حقوقی یکی از بانک‌ها بود که پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: چند روز پیش مردی با بانک تماس گرفت و خودش را به نام یکی از مشتریان خوش‌نام و خوش‌حساب شعبه معرفی کرد. او بعد از احوالپرسی از کارمند بانک خواست که 54میلیون تومان از حسابش به‌حساب دیگری منتقل کند. کارمند بانک هم با شنیدن صدای وی، باورش شد که تماس گیرنده مشتری خوش‌نام بانک است و بی‌آنکه از او مدرکی بخواهد، قبول کرد که این کار را برایش انجام دهد اما با تماس صاحب اصلی حساب معلوم شد که کارمند بانک فریب یک کلاهبردار را خورده است.

با شکایت نماینده حقوقی بانک، پرونده‌ای در اداره آگاهی به جریان افتاد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد. هنوز مدت زیادی از این ماجرا نگذشته بود که شکایات دیگری نیز در اختیار پلیس قرار گرفت. طبق همه این شکایت‌ها، مردی در تماس با شعبه‌های بانکی خودش را به نام یکی از مشتریان خوش‌حساب معرفی و با گفتن این جمله که کار بانکی فوری دارد، درخواست انتقال مبالغی هنگفت از حسابش به‌حساب دیگری کرده بود. کارمند بانک نیز فریب وی را خورده و به تصور اینکه تماس‌گیرنده، خود صاحب حساب است، اقدام به انتقال وجه کرده بود.

بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که مرد کلاهبردار با این شگرد توانسته مبلغی حدود 200میلیون تومان از حساب 4نفر سرقت کند. از سوی دیگر مأموران دریافتند که این مرد تمامی این مبالغ را به حسابی منتقل کرده بود که با مدارک شناسایی مسروقه افتتاح شده بود.

مأموران در ادامه متوجه شدند که مرد کلاهبردار بعد از هر سرقت راهی صرافی‌ها شده و با پول‌های سرقتی اقدام به خرید دلار و سکه کرده است. در بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته این صرافی‌ها تصویر مرد کلاهبردار به دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد برای اینکه صاحبان صرافی‌ها به او مشکوک نشوند، هربار که برای خرید سکه و ارز به آنجا می‌رفته لباس خلبانی به تن می‌کرده تا همه تصور کنند که وی کاپیتان هواپیماهای مسافربری است.

تصویری که از متهم به‌دست آمده بود بررسی و مشخص شد که این تصویر متعلق به یک مجرم سابقه‌دار است. مردی به نام مهران، 40ساله که پیش از این نیز به جرم کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده بود. با این سرنخ، مخفیگاه متهم در شهرستان کرج شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها به سرقت و کلاهبرداری 200میلیون تومانی با تقلید صدای مالباختگان اعتراف کرد. به‌گفته سرهنگ جان‌پرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات برای مشخص شدن شگرد متهم برای دستیابی به مشخصات مالباخته‌ها ادامه دارد.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر بیمارستان ضیاییان بعد از حادثه اسیدپاشی از ناحیه چشم آسیب دید و به بیمارستان چشم فارابی منتقل شد.

عباس زارع نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اعلام این مطلب افزود: انوری مدیر بیمارستان ضیاییان است و رئیس بیمارستان نیست وی بعد از اتمام کار هنگام بازگشت به منزل توسط موتورسواری تعقیب می شد تا اینکه سرانجام هنگام رسیدن به جلوی منزل و هنگام پیاده شدن از  خودرو مورد اسیدپاشی قرار گرفت.

وی گفت: خوشبختانه صورت وی آسیب جدی ندیده، آسیب چشم راست وی نیز زیاد نیست اما آسیب دیدگی در چشم چپ بیشتر است که برای درمان به بیمارستان فارابی منتقل شده است.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: متأسفانه در بیمارستان ضیاییان در گذشته نیز سابقه چنین مواردی وجود دارد و چندی پیش نیز معاون  آموزشی این بیمارستان مورد سوء قصد قرار گرفته بود.

زارع نژاد گفت: متأسفانه پزشکان و پرستاران مراکز درمانی در موارد زیادی با مشکلات امنیتی مواجه می شوند و لازم است که امنیت این افراد با همکاری نیروی انتظامی بیش از گذشته تأمین شود.



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 9:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

لباس هایی که در ماشین لباس شویی شسته می شوند تقریبا حاوی دو لیتر آب هستند که در اتاق منتشر می شود.

پزشکان هشدار می دهند که خشک کردن لباس در داخل خانه می تواند خطر جدی برای افراد مبتلا به آسم یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، داشته باشد.

به گزارش ایرنا از هلث، لباس هایی که بر روی شوفاژ و یا حوله خشک کن خشک می شوند می توانند سطح رطوبت را در داخل خانه تا 30 درصد افزایش دهند که این شرایط مطلوبی برای پرورش قارچ ها فراهم می کند.

کارشناسان به ویژه نگران قارچ «فومیگاتوس آسپرژیلوس» هستند که می تواند موجب بروز عفونت های ریه شود.

پروفسور «دیوید دانینگ» و گروه وی در مرکز ملی قارچ در منچستر این هشدار را پس از درمان شمار در حال افزایشی از بیماران منتشر کردند که قارچ های فومیگاتوس آسپرژیلوس را استنشاق کرده بودند.

دکتر دانینگ می گوید: لباس هایی که در ماشین لباس شویی شسته می شوند تقریبا حاوی دو لیتر آب هستند که در اتاق منتشر می شود.

وی افزود: بیشتر افراد در برابر این قارچ ها که در شرایط مرطوب رشد می کنند یا ایمن هستند و یا سیستم سالمی برای مبارزه با آن دارند.

وی تاکید کرد: اما در افراد مبتلا به آسم این شرایط می تواند موجب بروز سرفه و خس خس سینه شد؛ همچنین در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف و یا آسیب دیده دارند مانند بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، بیماران مبتلا به ایدز و افراد مبتلا به بیماری خود ایمن، این قارچ ها می توانند موجب ابتلا به «آسپرژیلوزیس ریوی» شود.

آسپرژیلوزیس ریوی، بیماری است که می توانند ضرر جبران ناپذیر و در برخی موارد کشنده ای به ریه ها و سینوس ها بزند.

محققان به مردم توصیه می کنند که لباس های شسته شده را تا حد امکان یا در خارج از خانه و یا در خشک کن خشک کنند و در شرایطی که مجبور به خشک کردن در خانه هستند حتی الامکان لباس ها را در یک فضای خالی که به دور از اتاق خواب یا اتاق نشیمن است، خشک کنند.

 



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 9:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در حالی که شاید تصور کنید دوران مومیایی کردن اجساد تنها برای مصر باستان بوده است اما این اقدام در بسیاری از کشورها برای چهره های سیاسی و در ایران در برخی موارد خاص انجام می شود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، این روزها وقتی نام مومیایی به میان می آید بی اختیار به یاد فیلم سه گانه مومیایی ساخته "استیون سامرز" می افتیم که چطور یک مومیایی چند هزار ساله در دل اهرام مصر بیدار می شود!

البته در ایران هم موضوع مومیایی وارد فضای سینما شده و طنز مومیایی 3 با بازی پرویز پرستویی و مهتاب کرامتی هم برای خودش مخاطبان زیادی به همراه داشته است. اما آنچه مخاطب می داند این است که مومیایی کردن اجساد حقیقت داشته و هنوز هم این رسم در برخی کشورها به روش های مختلف در حال انجام است.

شاید در تعریف مومیایی باید گفت که با استفاده از تبحر، مواد گیاهی و شیمیایی و استفاده از الیاف ویژه بدن انسان یا حیوان را بعد از مرگ به مدت زیادی سالم نگه می دارد. پیشینیان در زمان مصرباستان بر این باور بودند که مردگان با مومیایی حیات دوباره می یابند برای همین برای مومیایی های خود اتاق مجلل، خوراک و پوشاک و طلا همراه با مردگان دفن می کردند. اما سئوال این است که بعد از گذشت سالیان سال از این رسم غلط و اینکه مردم جهان می دانند که آدمی بعد از مرگ در این دنیا حیاتی مجدد ندارد چرا باز هم اقدام به مومیایی می کنند.

مومیایی شدن "لنین" با دستور کرملین

این سئوال در حالی است که در قرن 19 و 20 و حتی 21 میلادی یعنی در دوران تجدد و توسعه جهان مومیایی کردن اجساد همچنان در عناوین مختلف ادامه دارد. بعنوان نمونه معروفترین مومیایی‌ها مربوط به "ولادیمیر لنین" از رهبران شوروی سابق است. لنین در سال 1924 درگذشت و دستور مومیایی شدن او در کرملین صادر شد. موادی که به بدن لنین زده شده همچنان توسط روسها به عنوان راز نگه داشته شده است اما این مواد به شکلی انتخاب شدند که "لنین" حتی مایع‌های بدنش را هم از دست نداد و کاملا سالم ماند.

چهره هایی که در 60 سال اخیر مومیایی شدند

ژوزف استالین: جنازه دیکتاتور کمونیست شوروی پس از مرگش مومیایی شد و در ۹ مارس سال ۱۹۵۳ در کناره جنازه لنین قرار گرفت. مقام‌های اتحاد جماهیر شوروی در ۳۱ اکتبر سال ۱۹۶۱ دستور برداشته شدن جنازه او را از این محل صادر کردند و در دوران استالین زدایی جنازه او دفن شد.

هو شی مین: جسد رهبر مردم ویتنام پس از مومیایی شدن در ۲۹ آگوست ۱۹۷۵به نمایش درآمد. وی اولین رئیس‌جمهور جمهوری دموکراتیک ویتنام بود. جنازه مومیایی شده او در موزه هوشی مین در هانوی قرار گرفته که مقصد گردشگران بسیاری در جهان است.

مائو تسه تونگ (مائو زدونگ): جنازه بنیانگذار جمهوری خلق چین پس از مومیایی شدن ۹ سپتامبر سال ۱۹۷۷ رونمایی شد. گفته می‌شود مائو خودش خواستار سوزانده شدن جنازه‌اش شده بود اما مقام‌های چین توجهی به وصیت او نکردند.

فردیناند مارکوس: جنازه رئیس جمهور فیلیپین که در ۲۸ سپتامبر ۱۹۸۹ فوت کرد توسط کسی که حالا پیشنهاد مومیایی کردن جنازه چاوز را به مقام‌های ونزوئلا داده مومیایی شده است. جنازه فردیناند مارکوس در محفظه‌ای شیشه‌ای در موزه نگهداری می‌شود.

کیم ایل سونگ: جنازه بنیانگذار کره شمالی و کسی که  رئیس جمهور ابدی این کشور نامیده می‌شود از ۸ جولای ۱۹۹۵ به نمایش درآمده است. جنازه او در محفظه‌ای شیشه‌ای در موزه کومسوسان نگهداری می‌شود.

کیم جونگ ایل: قبل از چاوز او آخرین رهبری است که جنازه‌اش مومیایی شده است. جسد رهبر کره شمالی با آن لباس خاکی رنگ معروفش در ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۲ در سالگرد مرگش به نمایش گذاشته شد.

یک سئوال شاید در ذهن شهروندان پیش آید و آن این است که آیا هم اکنون در ایران هم اجساد مومیایی می شوند؟ پاسخ این سوال مثبت است اما نیازی به توضیحات تکمیلی دارد.

مراحل مومیایی کردن اجساد در ایران

بشیر نازپرور مدیرکل پزشکی قانونی تهران می گوید: وقتی فردی خارجی در یک کشور به هر دلیلی فوت کند و خانواده اش درخواست کنند متوفی به کشورش بازگردد پزشکی قانونی یک سری اقداماتی را در دستور کار خود دارد. ابتدا اینکه باید علت فوت متوفی را مشخص کرده و بعد اقدام به مومیایی کردن جسد برای انتقال از ایران به کشور مقصد کند. بعد از اقدامات اداری و فرایند مومیایی شدن توسط متخصصین پزشکی قانونی گواهی تایید مومیایی شدن به سفارتخانه کشور مقصد در ایران ارسال شده تا به وسیله آن تمامی اقدامات اداری در بخش هواپیمایی و گمرکی انتقال متوفی انجام شود.

بر اساس این گزارش، جسد مومیایی شده با حضور بستگان فرد یا نماینده قانونی آنها همراه با یک نماینده از سفارت کشور مقصد و نماینده گمرک در سازمان پزشکی قانونی در جعبه های مخصوص (چوبی یا فلزی)  بسته بندی و پلمپ شده و وارد هواپیما می شود. البته اجساد را می توان از راه زمینی هم انتقال داد که بیشتر برای کشورهای همسایه است.

روش مومیایی کردن در ایران

ناگفته نماند که دیگر از پارچه ها و مواد خاص دوران مصرباستان برای مومیایی کردن اجساد استفاده نمی شود. در برخی کشور ها از روش انجماد، استفاده از انواع مواد شیمیایی، فیکساتور و روشهای دیگر استفاده می شود اما در ایران این اقدام با استفاده از برخی مواد شیمیایی خاص صورت می گیرد. در ابتدا متخصصان مواد داخل روده و معده جسد را خالی می کنند و بعد با استفاده از دستگاه مخصوص مواد شیمیایی از طریق عروق به داخل تمامی بافت ها هدایت می شود. این اقدام موجب می شود تا در مدتی که برای نقل و انتقال جسد تا کشور مقصد صرف می شود جسد فاسد نشده و ظاهر خود را تا لحظه تدفین از دست ندهد.

بعد از انجام مراحل مومیایی شدن جسد در سردخانه پزشکی قانونی رفته تا تمامی مراحل قانونی آن انجام شود و بعد از این مراحل جسد منتقل می شود.

شاید این سئوال مطرح شود که برای انتقال جسد اموات ایرانی از شهری به شهر دیگر نیاز به مومیایی کردن اجساد است؟ کارشناسان پزشکی قانونی می گویند مومیایی کردن این اجساد نیاز به تزریق مواد شیمیایی ندارد و تنها از طریق ضد عفونی کردن جسد انجام می شود.

هزینه مومیایی کردن اجساد در پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی تهران در پاسخ به اینکه هزینه مومیایی کردن هر جسد در پزشکی قانونی تهران (کهریزک) چقدر است گفت: طبق جدول تعرفه های پزشکی قانونی هزینه مومیایی کردن به تنهایی یک میلیون و 500 هزار تومان است. البته هزینه نگهداری، تابوت و غیره هم در تعرفه ها عنوان شده است.

مومیایی کردن اجساد اموات در کشور ممنوع است

وی در پاسخ به اینکه آیا اگر یک شهروند ایرانی درخواست کند تا امواتش مومیایی شود این کار را انجام می دهید گفت: مومیایی کردن اجساد در ایران ممنوع است و این کار تنها برای اتباع خارجه که در کشور فوت می کنند و برای سالم ماندن جسد و جلوگیری از فساد جسد در مسیر انتقال انجام می شود.

 

 



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 8:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 94 از روز 16 آذرماه خبر داد و گفت: دفترچه راهنما از شنبه 15 آذرماه بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، افزود: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 94 برای پذیرش دانشجو در  7 گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی، هنر و زبان های خارجی برگزار می شود.

وی افزود: ثبت نام برای شرکت در این آزمون از روز یکشنبه 16 آذر آغاز می شود و روز یکشنبه 23 آذر پایان می پذیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه آزمون که از روز شنبه 15 آذر در سایت سازمان سنجش قرار داده می شود، در محدوده زمانی ذکر شده و در صورت وحود شرایط بودن، نسبت به تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد:  آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 94  منحصراً در یک نیم روز در روز جمعه 15 اسفندماه 93 برگزار خواهد شد و داوطلبان باید در جلسه امتحان به سئوالات آزمون زبان خارجی، استعداد تحصیلی و سئوالات تخصصی پاسخ دهند.



تاريخ : 8 / 9 / 1393برچسب:, | 2:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران در بازرسی و کنترل بازار، چیپس سیب زمینی سنتی در عناوین مختلف از جمله چیپس سنتی آقا بزرگ و طهران .. که بدون علامت استاندارد در سطح گسترده ای عرضه می شود را شناسایی کردند.


 طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، مصرف این نوع چیپس ها که در بسته بندی سلفون شفاف عرضه می شود به دلیل قابلیت عبور نور خورشید، از فسادپذیری بالایی برخوردار است. همچنین به علت استفاده از مواد اولیه نامعلوم و غیربهداشتی بودن شرایط تولید و نگهداری، برای سلامتی خطرناک هستند.

سازمان ملی استاندارد ایران از هموطنان درخواست کرده که ضمن خودداری از خرید این گونه محصولات، در صورت مشاهده هر نوع محصول غیراستاندارد، مراتب را به سامانه 1517 اعلام یا در بخش رسیدگی به شکایات در همین پایگاه اطلاع رسانی ثبت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایسنا،لازم به ذکر است، مطابق قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، در صورت احراز تولید هر گونه کالای غیر استاندارد، علاوه بر توقیف کالا و اعلام رسانه ای آن، تولید کنندگان متخلف با حکم محاکم قضایی به حبس و جریمه نقدی محکوم خواهند شد.



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس بیمارستان ضیاییان تهران هنگام مراجعت به منزل توسط راکبین یک دستگاه موتور سیکلت مورد اسیدپاشی قرار گرفت. دستگیری اسیدپاشان در دستور کار پلیس تهران قرار گرفته و یک تیم ویژه برای این کار اختصاص یافته است.

عکس/ پزشکی که مورد اسیدپاشی قرار گرفت

به گزارش فارس، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، مقارن ساعت 21 امشب دکتر انوری رئیس بیمارستان ضیاییان تهران هنگام مراجعت به منزل و در زمان پیاده شدن از خودرو توسط دو نفر راکبین یک دستگاه موتور سیکلت مورد اسیدپاشی قرار گرفت و از ناحیه دو چشم آسیب دید که بعد از حادثه به یکی از بیمارستان‌های شهر تهران منتقل شد و هم‌اکنون اقدامات لازم برای درمان وی آغاز شده است.
 
بر این اساس سریعاً دستگیری اسیدپاشان در دستور کار پلیس تهران قرار گرفته و یک تیم ویژه برای این کار اختصاص یافته است.



تاريخ : 6 / 9 / 1393برچسب:, | 10:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پسربچه سه ساله امریکایی با آتش‌افروزی در خانه نه تنها همه اعضای خانواده‌اش را در کام شعله‌های آتش فرو برد، بلکه وحشتی عمیق به جان شهروندان ایالت «مین» انداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانبه نقل از ایران، بعدازظهر یکشنبه 2 آذرماه جاری رسانه‌های ایالت «مین»‌ واقع در امریکا با انتشار تصاویر خانه‌ای نیم‌سوخته و اجساد چهار تن بسیاری از خانواده‌ها را متأثر کرد.

 

طبق گزارش پلیس، «ترنتون دلیزلی» پسربچه سه ساله با روشن کردن فندک و آتش‌افروزی در اتاق پذیرایی دو برادر دوقلوی دو ساله و مادر 28 ساله‌اش را به کشتن داد.همزمان با این حادثه وحشتناک ساکنان منطقه مین که با دیدن شعله‌های سر به فلک کشیده آتش و دود مواج و غلیظ هراسان به محل آتش‌سوزی آمده بودند، با گزارش به مأموران آتش‌نشانی تلاش کردند جان اعضای خانواده را نجات دهند اما شدت آتش‌سوزی به حدی بود که هر چهار عضو خانواده جان باختند.

 

«استیو مک کوزلند» سخنگوی پلیس ایالتی گفت: بررسی‌های کارشناسان آتش‌نشانی حاکی از ایجاد حریق توسط شعله یک فندک است. طبق نظر کارشناسان بجز کودک سه ساله سایر اعضای خانواده در اتاق خواب به سر می‌بردند و به طور ناگهانی با استشمام دود منواکسیدکربن و در نهایت آتش‌سوزی جان خویش را از دست داده‌اند.