تاريخ : 25 / 6 / 1391برچسب:, | 10:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

زیستگاه كلاهه آشتیان ذخیرگاهی طبیعی و بكر با تنوع زیستی بالا در استان مركزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک این زیستگاه طبیعی واقع در شمال شهرستان آشتیان دارای وسعتی معادل 19 هزار و 126 هكتار است كه در حال حاضر به عنوان منطقه شكار ممنوع تحت حمایت سازمان محیط زیست قرار دارد.

كلاهه آشتیان با كوه های خشك و صخره ای ، تپه ماهورها و حوزه دشتی دارای اقلیمی متنوع است و همین ویژگی مهم باعث شده تا طیف وسیعی از تنوع گونه های گیاهی و جانواری را در خود داشته باشد. بارندگی سالانه زیستگاه كلاهه آشتیان 255 تا 313 میلیمتر است و حداكثر بارش های این منطقه با 15 درصد معمولا در اسفند ماه و حداقل آن با حدود یك درصد در مردادماه است. دمای سالانه این منطقه بر اساس اطلاعات ایستگاه های آشتیان و تفرش حدود 11 تا 12 درجه سانتیگراد است. در زیستگاه شكار ممنوع كلاهه آشتیان منابع آبی خوبی وجود دارد و 20 چشمه با جریان دایمی و بخشی از سرشاخه های رودخانه كمرد (فصلی) در منتهی الیه شرقی این منطقه بستر مستعد و مناسبی را برای زیست انواع حیات وحش و گیاهان فراهم آورده است. زیستگاه كلاهه آشتیان از ذخیرگاه های مهم مرتعی استان مركزی است و دارای هشت تیپ با 91 گونه گیاهی است كه 16 گونه آن را گون ها تشكیل می دهد. از میان گونه های موجود در منطقه، هشت گونه آستراگیوس بوته ای با ارزش بالای حفاظتی در سطح ملی وجود دارد كه اداره كل حفاظت محیط زیست استان مركری برای آن برنامه های خاص دارد. وجود اكوسیستم های متنوع در منطقه كلاهه این زیستگاه را به محلی امن برای حیات وحش تبدیل كرده و در حال حاضر 27 گونه از 170 گونه پستاندار ایران در كلاهه آشتیان زیست می كنند.

پازن، قوچ اراكی، گراز، گرگ، شغال، روباه، كفتار، سمور، گربه وحشی، گربه پالاس، تشی، خرگوش، پیكا، موش صحرایی، جرد ایرانی و لیبی، هامستر خاكستری، ول حفار، خفاش بال بلند، خفاش بال سفید و خارپشت اروپایی از جمله تنوع وحوش ارزشمند زیستگاه كلاهه اشتیان است.

72 گونه از 500 گونه پرندگان ایران در كلاهه آشتیان مشاهده شده و دامنه تپه ماهورها و كوه های این منطقه نظیر همند، كلاهه و پارك جنگلی این زیستگاه مامنی مناسب و امن برای زیست كبكو تیهو است. دشت های كلاهه آشتیان مانند عبدل آباد به دلیل وجود مزارع كشاورزی زیستگاه خوبی برای پرندگان دانه خور است و حضور جوندگان كوچك و خزندگان موجب شده كه پرندگان شكاری نیز در چرخه تنوع زیستی این منطقه شكار ممنوع موجود باشد.

هم اكنون 49 گونه خزنده بدون احتساب مارها و لاكپشت آبی و چهار گونه دوزیست در زیستگاه كلاهه آشتیان وجود دارد. در حوزه زیستگاهی كلاهه آشتیان روستاهای سفید شبان و آهوبه عنوان كانون تمركز انسانی وجود دارد و بزرگترین كانون انسانی نزدیك به این منطقه شكار ممنوع نیز شهر آشتیان است. این زیستگاه تا سال گذشته جزو شكارگاه های آازاد استان مركزی بود كه به دلیل غنای تنوع زیستی گیاهی و جانوری با پیگیری اداره كل حفاظت محیط زیست استان مركزی تحت حمایت های خاص در آمد.

هم اكنون 12 و 25 صدم درصد از مساحت استان مركزی در قالب مناطق حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش، مناطق شكار ممنوع و اثرملی طبیعی تحت حمایت زیست محیطی است.



عقاب نیوز:

 

احساس عقب ماندگی دشمنان در رویارویی با امواج بیداری اسلامی، علت دست زدن به جنایاتی همچون اهانت به خاتم پیامبران/ خورشید اسلام تابناکتر از همیشه خواهد درخشید 

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جنایت اهانت به چهره منور خاتم پیامبران، حضرت محمد مصطفی (ص) تأکید کردند: ملتها با شناخت سیاستهای اسلام ستیزانه استکباری و صهیونیستی، انگشت اتهام خود را به سمت امریکا و برخی کشورهای اروپایی گرفته اند و سردمداران این کشورها باید با جلوگیری از اینگونه اقدامات جنون آمیز، عملاً ثابت کنند که در این جرم و جنایت بزرگ، شریک نیستند.
رهبر انقلاب اسلامی، با یادآوری احساس عقب ماندگی دشمنان اسلام در "رویارویی با ملت بزرگ ایران و حرکت جوشان و خروشان بیداری اسلامی "افزودند: این مسئله باعث شده است که دشمنان امت اسلامی به کارهای دیوانه واری همچون حادثه اخیر دست بزنند.
ایشان، این حادثه را از جمله عبرتهای ماندگار تاریخ دانستند و خاطرنشان کردند: سردمداران نظامهای استکباری، در حالیکه از محکوم کردن این جنایت خودداری می کنند و وظایف خود را در مقابله با این جرم بزرگ انجام نمی دهند، ادعا می کنند در این حادثه دخیل نبوده اند.

بازديد رهبر معظم انقلاب از شبيه ساز زير سطحي كلاس غدير

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/20990/B/13910628_0720990.jpg


 

تمرین دریایی دانشجویان علوم دریایی نوشهر

 

 

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

 

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

 

 

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : 27 / 6 / 1391برچسب:, | 2:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عطرها از 78 الی 95 درصد الکل طبیعی به علاوه اسانس‌های روغنی ساخته می‌شوند. این‌که در هر عطری میزان اسانس روغنی به‌کار رفته چقدر باشد، اسامی مختلفی به عطرها می‌دهد که خوب است شما هم با آن‌ها آشنا شوید تا موقع خرید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

پرفیوم‌ها: پرفیوم‌ها بهترین و بادوام‌ترین نوع رایحه‌ها با 22درصد اسانس روغنی هستند.

ادو پرفیوم‌ها: بعد از پرفیوم‌ها، ادوپرفیوم‌ها قرار می‌گیرند. این گروه با داشتن 15 الی 22درصد روغن‌های معطر رتبه دوم را به‌دست می‌آورند.

ادوتویلت‌ها: این دسته8 تا 15درصد اسانس روغنی دارند.

ادکلن‌ها: که برای مردان استفاده می‌شود تنها حدود 4درصد روغن دارند.



ادامه مطلب
تاريخ : 27 / 6 / 1391برچسب:, | 7:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران‌ امروز نوشت:

طبق آمارهاي رسمي در سه ماه نخست امسال توليد خودرو با كاهش 36درصدي مواجه بوده است؛ ضمن آنكه به گفته برخي از كارشناسان، حجم كاهش توليد خودرو به حدود 50 درصد هم رسيده است و همزمان گزارش شده كه خودرو بين30 تا 35درصد تنها طي چند وقت اخير افزايش قيمت داشته است. طبق آمار انجمن خودروسازان ايران، توليد خودرو درمرداد ماه امسال 43.4 درصد و در مجموع پنج ماهه امسال 36 درصد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته است.این درحالی‌است که



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 6 / 1391برچسب:, | 6:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تبریز/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی، از آغاز کوچ پاییزه عشایر این استان خبر داد.
آقای آل هاشم امروز گفت: 13 هزار خانوار عشایر کوچ رو آذربایجان شرقی با جمعیتی بیش از 70 هزار نفر با دارا بودن بیش از 1.6 میلیون واحد دامی از مناطق ییلاقی( سردسیر) به مناطق قشلاقی (گرمسیر) کوچ می کنند.
وی افزود :‌ عشایر کوچنده استان متشکل از 2 ایل ارسباران و ایل سون و 10طایفه مستقل پس از گذراندن دوره ییلاقی با عبور از ایل راه های عشایری با طی مسیر بیش از 200 کیلومتر به سمت قشلاقات عشایری شهرستان های اهر، کلیبر، خداآفرین، میانه، چاراویماق، مرند و مراغه کوچ را آغاز کرده اند.
آقای آل هاشم گفت : همزمان با کوچ عشایر، فروشگاه های سیار شرکت های تعاونی عشایری نیز برای رفاه حال و ارائه مایحتاج عمومی عشایر از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی نقل مکان خواهند کرد.
وی افزود: عشایر آذربایجان شرقی به طور متوسط سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 23 هزار تن شیر، هزار و 600 تن پشم، 12 هزار مترمربع ورنی و 9 هزار متر مربع قالی تولید می کنند.
آذربایجان شرقی همه ساله در فصل ییلاق علاوه بر عشایر این استان میزبان پنج هزار خانوار عشایری از استان های اردبیل ، آذربایجان غربی و زنجان است.



تاريخ : 26 / 6 / 1391برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تیمی از طراحان یک محصول ابتکاری، موفق به تولید نوعی مداد جدید شده‌اند که در انتهای خود، یک دانه گیاه داشته و می‌توان پس از اتمام مداد ، آن را کاشت.

این مداد با نام تجاری «جوانه(Sprout)» در نگاه اول کاملا شبیه به تمام مدادهای چوبی جهان است که از گزینه‌های نوشتاری و طراحی برخوردارند؛ اما در انتهای آن که از چوب درخت سرو ساخته شده، به جای پاک کن یک دانه لانه کرده است.

به محض پایان یافتن این مداد، می‌توان آن را در یک ظرف کوچک حاوی خاک کاشته و آبیاری کرد. کپسول واقع در انتهای جوانه از سه دانه گیاه به انتخاب فرد برخوردار است.

این محصول اکنون با ۲۲ گونه گیاهی از جمله ریحان، بادمجان، گل همیشه بهار، تربچه و گوجه فرنگی ارائه شده است.

این کپسول حاوی دانه پس ازچند بار آبیاری حل شده و به محض اینکه گیاه در خاک جاسازی شد، می‌توان مداد را برداشته یا به عنوان یک نشانگر محل از آن استفاده کرد.

با توجه و مراقبت کافی، این دانه به یک گیاه کامل تبدیل خواهد شد.

تاکنون بیش از ۱۰۰ مداد جوانه بطور دستی آماده شده است، اما این طراحان آمریکایی به دنبال افزایش سرمایه برای تولید صنعتی عمده آن هستند.

 



تاريخ : 26 / 6 / 1391برچسب:, | 7:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از دنیای اقتصاد، برخی بنگاه‌های املاک از عرضه چنین واحدهایی خودداری می‌کنند زیرا شنیده‌ها حاکی از این مساله است که عده‌ای از مشاوران املاک چنین فایل‌های اکازیون را برای مشتریان خاص خود در خفا نگه می‌دارند و به همین خاطر آنها را از دید عموم (متقاضیان خرید) پنهان می‌کنند، اما چنین رفتار ناشایستی در سایت‌های اینترنتی اتفاق نمی‌افتد.

طبق فایل‌های آگهی شده در موتور جست‌وجوی املاک «ایران فایل» ارزان ترین واحدهای مسکونی که از اردیبهشت ماه امسال تا یک ماه گذشته به بازار عرضه شده است مربوط به قیمت‌هایی بین ۴۴ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان است.

البته در بین چنین واحدهای فروشی، فایل‌هایی هستند که سند آنها قولنامه‌ای یا عمر بنای آنها بیش از ۲۰ سال است و از حداقل امکانات برخوردارند، اما عده‌ای از متقاضیان مسکن با کمترین میزان بودجه که تصمیم جدی برای خرید یک واحد دارند، راضی به خرید چنین واحدهایی هستند.

برای مثال: واحدی ۲۷ متری در خیابان پاسدار گمنام واقع در خیابان پیروزی متری یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است یعنی با قیمت ۵۰ میلیون تومان به بازار فروش با سند شخصی عرضه شده است. واحد مذکور ۶ سال ساخت، یک خواب در طبقه سوم است و انباری تنها امکانات آن به شمار می‌رود. علاوه براین در حوالی خیابان بهارشیراز یک واحد قولنامه‌ای به متراژ ۴۰ متر مربع بدون امکانات متری یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان (۴۵ میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است.



تاريخ : 25 / 6 / 1391برچسب:, | 4:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

اصفهان/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

برخورد یک دستگاه خودروی سواری با سکوی عوارضی در آزاد راه شهید کاظمی نجف آباد ، چهار کشته و یک مجروح بر جا گذاشت.
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد امروز گفت : در این حادثه چهار نفر از سرنشینان خودروی پژو 405 بدلیل شدت جراحات وارده جان باختند و یک نفر مجروح شد.
سرهنگ محمد پرتوی علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه ، بی توجهی به جلو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه بیان کرد.



تاريخ : 25 / 6 / 1391برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران / واحد مرکزی خبر/ فرهنگی
نتایج نهایی سومین آزمون نیمه‌ متمرکز دکتری فردا اعلام می شود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت: داوطلبان برای مشاهده نتایج این آزمون به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
دکتر حسین توکلی افزود: در آزمون دکتری که اواخر فروردین برگزار شد، حدود178هزار نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد حدود10هزار نفر پذیرش خواهند شد.
وی اضافه کرد: زمان ثبت نام پذیرفته شدگان 28و29شهریور است.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این که ممکن است برخی از دانشگاه‌ها زمان دیگری را برای ثبت‌نام تعیین کرده باشند؛ گفت: داوطلبان برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام به پایگاه اینترنتی دانشگاهی که قبول شده اند مراجعه کنند.



تاريخ : 25 / 6 / 1391برچسب:, | 10:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

با اعلام زمان دقیق ثبت‌نام مسکن ویژه به عنوان طرح جدید دولت برای ساماندهی عرضه و تقاضای مسکن در بازار پایتخت، منطقه تهرانسر به عنوان نقطه آغاز ساخت مسکن ویژه در تهران معرفی شده است که براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام متقاضیان برای قرار گرفتن در لیست افراد واجد شرایط خرید مسکن ویژه از همین امروز آغاز می‌شود.

نگاهی به مجموعه شرایط ثبت‌نام در طرح مسکن ویژه تهرانسر و قیمت تمام شده آن در مقایسه با شرایط خرید و فروش واحد‌های عادی عرضه شده در این منطقه نشان می‌دهد که آنچه به عنوان مسکن ویژه در این منطقه قرار است به متقاضیان مسکن قشر متوسط جامعه عرضه شود تفاوت قیمت زیادی نخواهد داشت.

طبق گفته‌های مشاوران املاک و فروشندگان واحدهای شخصی منطقه تهرانسر میانگین قیمت واحدهای نوساز در این منطقه بین دو میلیون و 100 هزار تومان تا دو میلیون و 300 هزار تومان است که البته در برخی از نواحی این منطقه با توجه به شرایط آن قیمت واحدهای نوساز تا دو میلیون و 500 هزار تومان نیز می‌رسد.

جدا از واحدهای نوساز حداقل قیمت واحدهای چند سال ساخت نیز در این منطقه بین یک میلیون و 600 هزار تومان تا یک میلیون و 900 هزار تومان در نوسان است.

علاوه بر این، مشاوران املاک این منطقه قیمت پیش خرید واحدهای مسکونی در حال ساخت در منطقه تهرانسر(در مرحله سفت کاری و اسکلت) را بین دو میلیون و 250 هزار تا دو میلیون و 300 هزار تومان عنوان می‌کنند.

برخی از مشاوران املاک منطقه تهرانسر معتقدند: شروع ساخت‌وسازهای مسکن ویژه در این منطقه دارای تاثیر مستقیم بر قیمت املاک این منطقه نیست؛ چرا که این واحدها با شرایط خاص به بازار عرضه می‌شوند و متقاضیان خاص خودش را دارد بنابراین روی قیمت خانه‌های منطقه نمی‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

اما برخی دیگر از مشاوران املاک نیز معتقدند در مرحله آغاز ساخت‌وساز‌ها پیش‌بینی برای تغییرات قیمتی زود است و باید منتظر ماند و دید!



عقاب نیوز:


نفرات برتر رشته حفظ و قرائت قرآن كريم چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان معرفي و تجليل شدند.

 

 

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تبريز، در مراسم اختتاميه چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان سه نفر برگزيده در دو رشته قرائت و حفظ قرآن كريم معرفي شدند. در رشته حفظ نفر اول ابوذر كريمي از ايران، نفر دوم ولد الشيخ احمد از كشور موريتاني، نفر سوم محمد محمد الهلباوي از كشور مصر برگزيده و معرفي شدند.

 

همچنين در رشته قرائت مجيد فقيه از ايران نفر اول، محمدمهدي عزالدين نفر دوم از كشور لبنان و عنايت‌الله عصمت نفر سوم از كشور افغانستان اعلام شدند.

 

 

براساس اين گزارش نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتيب مبلغ 10 هزار دلار، هفت هزار دلار و پنج هزار دلار جايزه نقدي به همراه تنديس اين دوره از مسابقات و لوح تقدير دريافت كردند.

 

 

همچنين در اين مراسم پيام سازمان آيسيسكو از سوي مدير كل منطقه‌اي اين سازمان و همچنين بيانيه‌ هيات داوران اين دوره از مسابقات قرائت شد و در پايان از محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي و ميزبان دوره قبلي و همچنين عيسي عليزاده دبير اجرايي سومين دوره مسابقات با اهداء لوح تقدير شد.

 

 

در مراسم اهداء جوايز به برگزيدگان رييس جهاد دانشگاهي، آيت‌الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز، حسن بياتي عضو شوراي شهر تهران، شهردار تبريز و مدير راديو قرآن حضور داشتند.



تاريخ : 23 / 6 / 1391برچسب:, | 1:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 



عقاب نیوز:

مراسم اختتاميه  دوازدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم ارتش جمهوري اسلامي ايران وي‍ژه خواهران شاغل و خانواده كاركنان صبح امروز در مركز همايش‌هاي كوثر سازمان عقيدتي- سياسي ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزيابي كردن و برگزاري موفق اين دوره از مسابقات قرآن كريم در سطح خواهران شاغل و خانواده هاي محترم كاركنان سرافراز ارتش گفت: در بحث معنويت امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران و ساير نيروهاي مسلح فعاليت هاي خوب و اثرگذاري انجام مي دهند. حضور گسترده و پرشور در مراسم اعتكاف توسط كاركنان ارتش و يا همين برنامه هاي قرآني كه امروز ويژه خواهران شاغل و خانواده ها برگزار گرديد، اين گفته را تائيد مي كند و به خاطر اين موفقيت هاي بزرگ خدا را شاكريم.


وي در ادامه افزود: موفقيت هاي قرآني ارتش جمهوري اسلامي ايران نه تنها در داخل بلكه در خارج از كشور و در بين ارتش هاي كشورهاي اسلامي نيز كاملا مشهود است.

آل هاشم در ادامه گفت: اميدواريم خداوند توفيق دهد تا ما هم (عقيدتي سياسي) بيشتر در خدمت اين عزيزان باشيم.

وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران كه دستاورد دوازدهمين دوره رقابتهاي قرآن كريم را پرسيد؛ گفت: نتيجه مهم برگزاري مسابقات قرآن كريم در بين خانواده هاي كاركنان ارتش اين است كه قرآن در دل جوانان و خانواده ها قرار مي گيرد و چنانچه اينگونه شود ما در برابر تهديد دشمنان مي توانيم ايستادگي خوبي داشته باشيم. در واقع اين عزيزان در برابر دشمن بيمه مي شوند.

آل هاشم همچنين تصريح كرد: ما اگر مي بينيم در عرصه هاي مختلف پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران، جوانان ايران اسلامي توانستند استقامت و مقاومت كنند به بركت حاكم شدن فرهنگ قرآن  كريم بود.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد با گسترش برنامه هاي فرهنگي و قرآني موفقيت هاي خوبي در بين جوانان و خانواده هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران و ساير نيروهاي مسلح فراهم گردد.

 



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 11:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع کلیه متقاضیان درخواست مسکن ویژه تهران می رساند، که واریز وجوه پیش ثبت نام فوق (مبلغ 200 میلیون ریال)، صرفا از طریق بانک مسکن شعب استان تهران صورت می گیرد و به نام حساب سپرده افتتاحی خود متقاضی است.

به گزارش مهر، لذا شهروندان محترم متقاضی طرح فوق از پرداخت هرگونه وجهی به سایر مدعیان ثبت نام مسکن ویژه به هر عنوان جدا خودداری نمایند.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 12:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

وزیر اقتصاد اظهار كرد: در روزهاي گذشته قدري عرضه بانك مركزي و به دنبال نوسانات ارزي، بخش خصوصي به بازار ارز كاهش پيدا كرده است در عين حال برداشت ما اين است كه نه در حد كلان، احيانا در مورد ارزهاي خرد كه دست عده‌اي بوده، قيمت‌هاي كاذبي براي آن مطرح ‌شده كه اين همان بحث اختلالي است كه ما مطرح مي‌كنيم.

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاریها، وي با اشاره به اين‌كه محدوديت‌هايي داشتيم كه تقريبا ميزاني از آن برطرف شده است، گفت: ذخاير بانك مركزي در حد بسيار خوبي است و هيچ موقع در تاريخ كشور ذخاير بانك مركزي در اين ميران نبوده است اما تاكيد مي‌كنم سياستمان اين نيست كه ذخاير ارزي كشور را كه حاصل انباشت سال‌ها ارز در كشور است صرف نيازهاي جاري كنيم.

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اينكه اين ذخاير ارزي پشتوانه كشور هستند، اعلام كرد: مي‌توانيم از اين ذخاير برداشت كنيم اما به دنبال آن نيستيم كه نياز وارداتي جاري را از اين طريق تامين كنيم.

حسيني تصريح كرد: با در نظر گرفتن اين ملاحظه در ماه‌ شهريور چشم‌انداز ما براي درآمدهاي ارزي بهتر شده است و حجم ارزي را كه مي‌توانيم تخصيص دهيم فراتر از كالاهاي اساسي، بيشتر خواهد بود.

سخنگوي اقتصادي دولت گفت: با افزايش اين عرضه و اقبالي كه بخش خصوصي براي عرضه ارز در شبكه تجاري كه قيمت بر اساس عرضه و تقاضا تعيين مي‌شود، نشان داده قطعا حجم عرضه افزايش مي‌يابد و علي القاعده اين امر تعديل نرخ ارز را به دنبال خواهد داشت.

وزير امور اقتصادي و دارايي تاكيد كرد: وقتي گه‌گاه از اختلال در بازار ارز صحبت مي‌كنيم به معناي آن نيست كه همه فعالان اقتصادي ما به دنبال بورس‌بازي و سفته بازي باشند اما هستند افرادي كه اين‌گونه القا مي‌كنند.

حسيني ادامه داد: در شرايطي كه تمام واردات كالاهاي اساسي با ارز مرجع انجام شده و قابل رسيدگي است و اين‌كه مطرح شود به كالاهاي اساسي ارز داده نمي‌شود، همان عمليات رواني و سفته بازي است كه هر موقع به نقطه‌اي رسيده كه نگران كننده باشد مديريت كشور در مجموع توانسته بر آن فائق بيايد و اين‌بار هم همان خواهد شد.

در همین حال امروز، یکی از مقامات آگاه، در مصاحبه ای اعلام کرده است که بانک مرکزی قصد دارد طی روزهای آتی میزان بیشتری ارز به یکی از بازارها  تزریق کند و تب بازار فرو خواهد نشست، اما در خصوص نحوه تزریق ارز و اینکه در کدام بازارها عرضه خواهد شد، توضیحی نداد.

این مقام مسئول تصمیمات دولت برای مدیریت بازار ارز را محدود به تزریق ارز ندانست و گفت: طی هفته آینده نیز دیگر تصمیمات دولت برای مدیریت بازار ارز به اجرا درخواهد آمد، اما در این خصوص نیز جزئیاتی بیان نکرده است.

به گزارش تابناک، بعد از فشار افکار عمومی و رسانه ها برای اقدام دولت در پی افزایش افسار گسیخته بهای ارز در بازار، تیم اقتصادی دولت گویا در نظر دارد اقداماتی از جمله تزریق ارز در بازار را عملی سازد. دیروز جلسه غیر علنی مجلس به این موضوع اختصاصا داشت که گفته میشود در آن شمس الدین حسینی توضیح در خصوص افزایش بهای ارز را مسئولیت محمود بهمنی دانسته. محمود بهمنی اما در این جلسه غیبت داشت.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 11:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، خبر حضور نگهبانان زن در مراكز تفريحي، آموزشي و تجاري مخصوص زنان را سرهنگ سيفيان، رييس مركز انتظام پليس پيشگيري نيروي انتظامي به ایسنا داده: برخي سارقان زن هستند و يا برخي سارقان در پوشش زنانه اقدام به انجام اعمال مجرمانه مي‌كنند، به همین دلیل وجود و استقرار نگهبانان زن به خصوص در مراكزي كه مخصوص زنان است، مهم است.

به گفته او زنان نگهبان براي حفظ حريم بانوان در مكان‌هاي خصوصي و عمومي به فعاليت مي‌پردازند: اين زنان آموزش‌هاي لازم را در راستاي حفاظت از محل‌ها مي‌بينند و در قالب موسسات حفاظتي مشغول به كار مي‌شوند. وجود نگهبانان زن علاوه بر حفظ اموال، باعث از بين رفتن مشكلاتي كه ممكن است توسط موبايل‌هاي دوربين‌دار و برخي رفتارهاي ناهنجار و ... ايجاد شود، مثمر ثمر باشد.

رييس مركز انتظامی پليس پيشگيري ناجا گفت: اين زنان در پارك‌ها، مناطق تفريحي همچون فروشگاه‌ها و ... فعاليت مي‌كنند. ضريب امنيت مناطق تفريحي و آموزشي به ميزان سرمايه‌گذاري و همچنين گرايش مردم جامعه به اين محل‌ها، نقش مهمي دارد، اگر امنيت محل‌هاي تفريحي، آموزشي و تجاري تامين شود، علاوه بر گرايش مردم و رونق كسب و كار، سرمايه‌گذاري نيز افزايش مي‌يابد.

او مکان هایی که زنان نگهبان در آنجا مستقر می شوند را چنین بیان کرد: استخرهاي زنان، تالارهاي عروسي، آرايشگاه‌ها و ... از جمله مكان‌هايي هستند كه زنان نگهبان مي‌توانند در آن به فعاليت بپردازند.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 11:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سینماگران در آستانهٔ روز سینما به قطعه هنرمندان رفتند و با حضور در مزار اهالی سینما و اهدای شاخه گل، یاد آن‌ها را گرامی داشتند اما در این حضور، بی‌نام و نشان بودن مزار پدر دوبلهٔ ایران جلب توجه می‌کرد.

علی کسمایی که نقش بسزایی در شکل‌گیری دوبله در ایران داشته است، ششم تیر ماه درگذشت و پیکرش هشتم تیر ماه در قطعهٔ هنرمندان به خاک سپرده شد و در حال حاضر مزارش تنها با تابلوی موقتی که روز خاکسپاری نصب شده است، مشخص می‌شود.


کسمایی متولد ۱۲۹۴ و فارغ‌التحصیل رشتهٔ اقتصاد از دانشگاه تهران بود. او از سال ۱۳۲۹ فعالیتش را در زمینهٔ دوبله آغاز کرد و برای نخستین‌بار در سال ۱۳۳۳ به‌عنوان سرپرست گویندگان فیلم «شاهزادهٔ روباهان» را دوبله کرد.

او که به‌عنوان «پدر دوبله ایران» معروف است، سرپرستی دوبلاژ «شازده احتجاب»، «شطرنج باد»، «ملکوت»، «هجرت»، ‌ «پرواز در شب»، «هزاردستان»، «سربداران»، «آخرین پرواز»، «این خانه دور است»، «سال‌های جوانی»، «اتاق یک»، «حکایت آن مرد خوشبخت»، «کمیتهٔ مجازات» و «هور در آتش» و فیلم‌های خارجی «دکتر ژیواگو»، «بانوی زیبای من»، «آوای موسیقی» و «هملت» را در کارنامهٔ هنری‌اش ثبت کرده است.

به شواهد و تاریخ، بسیاری از مدیران دوبلاژ و گویندگان مطرح که هم‌اکنون مشغول کار هستند، از شاگردان این هنرمند محسوب می‌شوند، چنان‌که ابوالحسن تهامی‌نژاد ـ از دوبلوران پیش‌کسوت ـ دربارهٔ کسمایی به ایسنا گفته بود: «کسمایی استاد همهٔ ماست و ما دوبله را با ایشان شروع کردیم. آقای کسمایی در همهٔ ما تأثیر داشته و فیلم‌های خیلی خوبی را دوبله کرده است، که به‌خوبی آن‌ها را می‌فهمیده و می‌دانسته چه کاری باید انجام دهد.»

علی کسمایی تا پایان عمرش تنها زندگی کرد و بستگان درجه یکی نداشت.

امروز به یاد همه عزیزانمان که در خاک سرد خفته اند فاتحه ای قرائت کنیم.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 1:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به اهانت اخیر سرپرست دانشگاه کشاورزی خوزستان به اقوام ایرانی، گفت: اگر وی با هدف خاصی این کار را انجام داده باید برکنار شود تا بداند همه اقوام ایرانی حرمت دارند.

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه خوزستان به دلیل اهانت به اقوام ایرانی برکنار شود

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره اهانت اخیر سرپرست دانشگاه کشاورزی خوزستان به اقوام ایرانی و تذکر نمایندگان به وزیر علوم اظهار داشت: ما قبل از اینکه متعلق به هر قومی باشیم، یک انسان هستیم و باید حرمت یکدیگر را نگه داریم چرا که طبق احادیث، حرمت انسان‌ها از کعبه نیز بالاتر است.

کولیوند با بیان اینکه ایران از اقوام مختلفی تشکیل شده که همه آنها خدمات بسیاری در طول تاریخ به کشورمان داشته‌اند، گفت: فردی که به خود اجازه می‌دهد به اقوام ایرانی توهین کند، اگر واقعاً با هدف خاصی این کار را انجام داده باید با او برخورد جدی صورت گیرد و حتی برکنار شود تا بداند باید حرمت اقوام ایرانی را نگه دارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: مگر خود این رئیس دانشگاه کجایی است که به خود اجازه می‌دهد به سایر اقوام توهین کند؟ آیا او هم دوست دارد که به قومیتش توهین شود؟ از این رو اگر این سخنان وی با غرض‌ورزی بوده باید برکنار شود.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: khamenei.ir به مناسبت شهادت امام صادق (ع) بیانات رهبر معظم انقلاب درباره احادیث این امام همام را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: بازخوانی احادیث امام صادق (ع) در کلام رهبر معظم انقلاب

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام رئیس مکتب تشیع، بیانات رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف را که در آن به احادیث این امام همام اشاره شده است را منتشر کرد.

این بیانات مقام معظم رهبری به تفکیک موضوعات اینجا قابل دریافت است.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 5:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: نتایج نهایی کنکور 91 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

خبرگزاری فارس: نتایج نهایی کنکور 91 اعلام شد+لینک اعلام نتایج

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نتایج نهایی کنکور 91 امروز چهارشنبه 22 شهریورماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد داوطلبان برای اطلاع از نتیجه آزمون خود می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

در کنکور 91 در گروه آزمایشی علوم ریاضی 171 هزار و 381 نفر، علوم تجربی 93 هزار و 140 نفر، علوم انسانی 168 هزار و 762 نفر، هنر 18 هزار و 956 نفر، زبان 17 هزار و 560 نفر و چند گروهی 156 هزار و 128 نفر پذیرفته می‌شوند.

در کنکور امسال در دوره روزانه 100 هزار و 291 داوطلب، شبانه 27 هزار و 43 داوطلب، پیام‌نور 332 هزار و 211 داوطلب، نیمه حضوری یک هزار و 920 داوطلب، مناطق محروم 394 داوطلب و تربیت معلم 43 هزار و 780 داوطلب پذیرفته می‌شوند.

همچنین در دانشگاه غیرانتفاعی 114 هزار و 458 داوطلب، دوره‌های مجازی چهار هزار و 610 داوطلب و بین‌الملل هزار و 220 داوطلب پذیرفته می‌شوند.

براساس این گزارش ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از 26 شهریورماه آغاز می‌شود و تا 29 شهریورماه ادامه دارد.



عقاب نیوز:

 

 کلیک کنید

 



تاريخ : 21 / 6 / 1391برچسب:, | 8:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: حکم اعدام متجاوز معروف به «عقرب سیاه» بعد از گذشت حدود ۱۶۰۰ روز از زمان دستگیری متهم، صبح امروز اجرا شد و این پرونده مختومه شد.

خبرگزاری فارس: طناب قرمز پرونده «عقرب سیاه» را بعد از ۱۶۰۰ روز بست

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، متأسفانه هرچند سال یک‌بار دادگاهی در گوشه و کنار ایران که بیشتر آن هم در تهران بوده مسئول رسیدگی به پرونده مردی بوده که اقدام به قتل یا تجاوز به عده‌ای زن و دختر جوان کرده است. از خفاش شب، بیجه، امید برک تا چشم آبی و الان هم «عقرب سیاه».

 



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 6 / 1391برچسب:, | 6:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: عقرب سیاه صبحگاهان امروز در ملا عام به دار مجازات آویخته شد.

خبرگزاری فارس: عقرب سیاه به دار مجازات آویخته شد

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، صادق مرادی معروف به عقرب سیاه که از سوی شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شده بود صبحگاهان امروز در چهار راه سبلان و در ملا عام به دار مکافات آویزان شد.



تاريخ : 21 / 6 / 1391برچسب:, | 3:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: نتایج آزمون کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد از سوی مرکز آزمون این دانشگاه اعلام شد.

خبرگزاری فارس: نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از سوی مرکز آزمون این دانشگاه اعلام شد.

 

در این آزمون 625 هزار و 935 داوطلب شرکت کردند که از این تعداد 80 درصد در جلسه آزمون حاضر بودند و در نهایت 63 هزار و 419 نفر پذیرفته شدند.

 

نتایج این آزمون بر روی سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.com منتشر شده است.



تاريخ : 21 / 6 / 1391برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: ایران شناورهای فاقد بیمه در آب‌های خود را بیمه می‌کند.

خبرگزاری فارس: ایران شناورهای فاقد بیمه در آب‌های خود را بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز سیدمحمد کریمی صبح امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: سال 83 در کشور 13 شرکت بیمه وجود داشت که این رقم هم‌اکنون به 25 رسیده و در آینده نزدیک دو شرکت بیمه دانش و خاورمیانه نیز وارد صنعت بیمه می‌شوند که شرکت خاورمیانه به صورت تخصصی در رشته بیمه فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: برای گسترش نظارت در استان‌‌ها، مدیران یکی از شرکت‌های بیمه مستقر در هر استان را به عنوان رئیس شورای هماهنگی بیمه در استان انتخاب کردیم تا آن فرد با هماهنگی سایر مسئولان استان برای رفع مشکلات بیمه‌گذاران فعال باشد.

کریمی با بیان اینکه این کار در اغلب استان‌ها صورت گرفته و تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود، ادامه داد: هم اینک 19 شرکت بیمه‌ای در استان فعال هستند که بر همین اساس طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته قرار شد شورایی برای هماهنگی بیمه‌ها در استان‌ها راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس با سفر به استان ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده و بازدید از این مناطق و بررسی نحوه پرداخت خسارت، شورای  هماهنگی صنعت بیمه به ریاست آقای ناظمی رئیس بیمه ایران در استان راه‌اندازی شد تا از این به بعد هماهنگی‌های لازم بین بیمه‌های فعال صورت گیرد.

کریمی افزود: ریاست این شوراها با تشکیل کارگروه‌هایی متشکل از کارشناسان انتخاب شدند که مدیرکل صدا و سیما، نماینده ولی فقیه، استاندار و نیروی انتظامی برای خدمات بهتر بیمه‌ای به مردم عضو آن خواهند بود و در جلسات آن شرکت خواهند کرد.

وی، بیمه را یک ضرورت و سرمایه‌گذاری مطمئن خواند و گفت: متاسفانه اقبال کمی نسبت به بیمه کردن در ایران وجود دارد که مردم آن را تنها هزینه ارزیابی می‌کنند، در حالی که همین بیمه با هزینه کردن مبالغ ناچیز از سوی بیمه‌گذار می‌تواند در شرایط بحرانی و بروز حادثه بهترین و بیشترین خدمات را به مردم ارائه دهد.

کریمی در ادامه دلیل این عدم اقبال را ضعف اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان و رسانه‌های دیداری و شنیداری ارزیابی کرد و خواهان حضور پررنگ اصحاب رسانه برای معرفی ضرورت و خدمات پوشش‌های بیمه‌ای شد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تشکیل کنسرسیوم داخلی گفت: متاسفانه تحریم‌ها در عین ظالمانه بودن سختی‌های زیادی را برای صنعت بیمه در دنیا فراهم آورده است اما به هر حال هیچ‌گاه نتوانسته و نخواهد توانست خللی در عزم ملت ایران به ویژه در این صنعت به وجود آورد.

کریمی افزود: آمریکا به خیال خود فکر می‌کرد از طریق تحریم صنعت بیمه می‌تواند بزرگ‌ترین خسارت‌ها و ضربه‌ها را به ایران اسلامی بزند که به فضل الهی دست به دست هم داده و از این بحران پلی به سوی توسعه و آبادانی ساختیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: با وجود تحریم‌ها، بیمه‌نامه‌های نفتکش‌های ایرانی در سال گذشته باعث صرفه‌جویی ارزی به میزان 700 میلیون دلار و جلوگیری از خروج این مبالغ از کشور شد.

وی گفت: خوشبختانه شرکت‌های بیمه داخلی به خوبی توانستند پوشش‌های لازم برای نفتکش‌ها و هواپیماهای کشور ایجاد کنند و حتی اعلام کردیم که شناورهای خارجی در آب‌های ایران با تایید وزارت نفت و بازرگانی را نیز می‌توانیم پوشش بیمه‌ای بدهیم.

کریمی تصریح کرد: هم‌اکنون آمادگی داریم تا کشتی‌ها و نفت‌کش‌های ورودی به آب‌های ایران را در صورت نداشتن پوشش، زیر پوشش بیمه قرار دهیم.

کریمی افزود: ابزار و امکانات موجود برای بیمه کردن تمام فعالیت‌ها در صنعت نفت و گاز ایران مهیا است و ظرفیت بیمه‌های اتکایی در کشور بسیار مطلوب است.

وی با تاکید بر این نکته که هم‌اکنون کشور از بابت تحریم‌ها مشکلی ندارد، تصریح کرد: تحریم‌ها برای ایران تهدیدی بود که به فرصت تبدیل شد، به گونه‌ای که هم‌اکنون آمادگی داریم تا کشتی‌ها و نفتکش‌های ورودی به آب‌های ایران را در صورت نداشتن پوشش، زیرپوشش بیمه قرار دهیم تا حمل‌و‌نقل‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای انجام شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: با این اتفاق، اعتماد به نفس بیمه‌های داخلی ریسک‌های بزرگ ارزیابی بیمه در زمینه پالایشگاه، پتروشیمی، کشتیرانی، هواپیماها و دیگر موارد بالا رفت و کارشناسان بیمه داخلی جای خالی اکچوئرهای خارجی را پر کردند.



تاريخ : 20 / 6 / 1391برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: احمدی‌نژاد و لاریجانی برای دومین بار بعد از زلزله اخیر آذربایجان شرقی، فردا به تبریز می‌روند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشومان و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی فردا (سه‌شنبه) به آذربایجان شرقی سفر خواهند کرد.
 
بر اساس این گزارش، در حالی رؤسای 2 قوه در یک روز در شهر تبریز حضور خواهند یافت که برخی رسانه‌ها از بازدید لاریجانی و احمدی‌نژاد از مناطق زلزله زده خبر داده‌اند.
 
بعد از زلزله آذربایجان شرقی، احمدی‌نژاد و لاریجانی یک‌بار برای بازدید از مناطق زلزله زده به تبریز سفر کرده بودند و سفر فردای آنها، دومین سفر بعد از زلزله تبریز است.



تاريخ : 20 / 6 / 1391برچسب:, | 10:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه برنامه قبلی این بانک در انتشار چک پول‌های 200 هزار تومانی منتفی شده است، گفت: فعلا برنامه‌ای برای خروج ایران چک‌های 50 هزار تومانی از بازار نداریم.

محمود بهمنی در گفتگو با مهر از آخرین سیاست‌های بانک مرکزی در مورد ساماندهی ایران چکها و همچنین برنامه انتشار چک پولهای جدید خبر داد و گفت: هم اکنون همکاران ما در بانک مرکزی در حال کار بر روی سیاستهای جدید بانک مرکزی در این بخش هستند.

رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با جمع آوری چک پولهای 50 هزار تومانی از بازار، اظهار داشت: فعلا جمع آوری ایران چکهای 50 هزار تومانی از بازار جواب نمی دهد و لازم نیست.

بهمنی خاطر نشان کرد: ما بر روی خود چکهای مصرفی مردم برنامه داریم ولی ایران چکها را تغییری اعمال نخواهیم کرد و با همین روال فعلی ادامه خواهیم داد.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت انتشار ایران چکهای 200 هزار تومانی که چند سال پیش توسط بانک مرکزی دنبال و تعدادی نیز به چاپ رسیده بود، خاطر نشان کرد: برنامه ای برای انتشار چک پول‌های 200 هزار تومانی نداریم.

به گزارش مهر، چند سال پیش بانک مرکزی برنامه ای را برای انتشار چک پولهای 200 هزار تومانی پیش بینی کرده بود و حتی برای این منظور چک پولهای جدید را نیز طراحی و تعدادی هم چاپ کرده بود، اما حال رئیس کل بانک مرکزی از منتفی شدن این برنامه مبنی بر وارد کردن چک پولهای درشت 200 هزار تومانی به بازار خبر می دهد.

همچنین در مورد ایران چکهای 50 هزار تومانی نیز طی چند ماه گذشته برخی مباحث پیرامون آن مطرح شده بود. چندی پیش علی لاریجانی رئیس مجلس با استناد به بررسی‌ های هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را غیرقانونی اعلام کرده بود.

علی لاریجانی در روزهای پایانی سال 1390 نامه عدم تطبیق مصوبه بانک مرکزی در مورد انتشار ایران چک با قوانین را ابلاغ کرده و به دولت (بانک مرکزی) یک هفته مهلت داده بود تا در مدت زمان تعیین شده نسبت به توقف انتشار ایران چک های جدید اقدام کند.

در این نامه ضمن تأکید بر ممنوعیت رواج ایران چک، 10 مورد مغایرت انتشار ایران چک با قوانین کشور گوشزد شده بود و مجلس از دولت خواسته بود به تخلفات خود در این زمینه پایان دهد.



تاريخ : 20 / 6 / 1391برچسب:, | 10:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



تاريخ : 20 / 6 / 1391برچسب:, | 10:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



تاريخ : 19 / 6 / 1391برچسب:, | 9:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: در پی موفقیت‌های جانبازان و معلولان کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک 2012 و همچنین در پاسخ به نامه رئیس این کمیته ملی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیامی از افتخار ‌آفرینی‌‌های آنان قدردانی کردند.

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب از مدال آوران در مسابقات پارالمپیک تقدیر کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مدال آوران کشور در مسابقات پارالمپیک تقدیر کردند.

 

 متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسمه تعالی

قهرمانان عزیز جانباز و معلول

افتخاراتی که در مسابقات جهانی به دست آوردید، مایه خرسندی و سرافرازی و شادمانی ملت ایران است. صمیمانه از همه شما تشکر می‌کنم. پایبندی‌هایی که به ارزش‌ها و احکام اسلامی نشان دادید نیز درخور قدردانی و سپاس جداگانه است.

خداوند همواره شما را سربلند بدارد.

سیّد علی خامنه‌ای

19/شهریور ماه/1391

آقای خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به موفقیت های کاروان ورزشی پارالمپیک نوشته بود: فرزندان شما در کاروان ورزشی شهید رئیس علی دلواری با شعار توکل، تلاش، میثاق با شهدا و با مدد گرفتن از شهدای انقلاب اسلامی و خانواده های معظم ایشان که چشم و چراغ ملت ایران هستند، پس از پیروزی‌های غرور آفرین جوانان این مرز و بوم در بازیهای المپیک، در مسابقات پارالمپیک نیز با حفظ اصول کرامت ایرانی، اسلامی توانستند مجدداً به پیروزیهای بزرگی دست پیدا کنند.

خداوند بزرگ و مهربان را شاکریم و خوشحالیم از این که موجبات شادی حضرتعالی و مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران فراهم آمد.

بر خود لازم میدانم از مساعدت‌های بی دریغ دولت جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی نمایم.



تاريخ : 20 / 6 / 1391برچسب:, | 10:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، ثبت‌نام دوره‌هاي کاردانی پیوسته و ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمي كاربردي به صورت الكترونيكي انجام مي‌شود، لذا داوطلبان بايد پس از تهيه كارت اعتباري از دفاتر پستي سراسر كشور و یا استفاده از کارت‌های بانکی شبکه شتاب براي مشاهده دفترچه و ثبت‌نام در مهلت مقرر به پايگاه الكترونيكی سازمان سنجش به نشانيwww.sanjesh.org مراجعه كنند.

پذیرش دوره هاي کاردانی ترمی دانشگاه جامع علمي كاربردي برای اولین‌بار بصورت بدون کنکور و براساس معدل کل دیپلم انجام می شود و تسهیلات لازم جهت معافیت تحصیلی داوطلبان مشمول، برابر مقررات مندرج در دفترچه ثبت‌نام، پیش بینی شده است. لازم به ذکر است ثبت‌نام دوره‌هاي کاردانی پیوسته و ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمي كاربردي در 266 رشته، 2705 كد رشته محل ، حدود 550 مرکز آموزش علمی کاربردی و ظرفيت پذيرش 64 هزار نفر در 4 گروه آموزشي صنعت ، كشاورزي ، مدیریت و خدمات اجتماعي و فرهنگ و هنر انجام مي شود.

اسامی پذیرفته‌شدگان، اواخر شهریور اعلام می‌شود.



تاريخ : 20 / 6 / 1391برچسب:, | 9:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، فرهاد دانشجو در گفتگو با مهر با تکذیب برخی اخبار و شایعات در خصوص افزایش 15 تا 23 درصدی نرخ شهریه دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: 90 درصد دانشجویانی که در سال تحصیلی جدید به کلاسهای درس دانشگاه آزاد وارد خواهند شد یعنی رقمی حدود یک میلیون و 400 هزار نفر، دانشجویان ورودی سالهای گذشته هستند که علیرغم مجوز وزارت علوم هیچ افزایش شهریه ای نخواهند داشت.

وی درباره شهریه دانشجویان جدیدالورود تاکید کرد: به طور کل می توان اعلام کرد که شهریه این دسته از دانشجویان هم افزایش نیافته اما تنها کارمزد شهریه ها بین 3 تا 5 درصد افزایش یافته است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علیرغم اینکه در سالهای گذشته شهریه دانشگاه آزاد بین 10 تا 15 درصد افزایش می یافت، در سال تحصیلی جدید با وجود تورم 23 درصدی و افزایش حقوق اعضای هیأت علمی، شهریه ها افزایش نیافت و وعده ریاست دانشگاه آزاد برای کاهش شهریه خیلی زودتر محقق شد.

دانشجو در ادامه اعلام کرد که دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد هم از وام 10 میلیون تومانی برای پرداخت شهریه بهره مند می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد که دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نیز از سال تحصیلی جدید شامل 20 درصد تخفیف شهریه شدند.



تاريخ : 20 / 6 / 1391برچسب:, | 8:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از افکار نیوز، تنوع خودرو های بین ۵۰ تا ۱۰۰میلیون تومان با ورود خودرو های خارجی رو به افزایش بوده و به نسبت قیمت های آنها قاعدتا تعداد مشتری هایشان هم کم تر است که در ادامه جدول قیمتی برخی از این خودرو ها آمده است.

در میان تنوع زیاد خودروهای بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی می توان به سانگ یانگ کایرون با قیمت هشتاد و دو میلیون تومان و کیا اسپورتیج با قیمت ۹۲ میلیون تومان اشاره کرد.





تاريخ : 20 / 6 / 1391برچسب:, | 8:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

منبع:جهان نیوز



تاريخ : 19 / 6 / 1391برچسب:, | 1:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

طی حکمی از سوی وزیر کشور، فرماندار شهرستان ری به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری منصوب شد.

به گزارش ايسنا، امیرحسین باقرنژاد ـ فرماندار شهرستان ری طی حکمی از سوی وزیر کشور و با پیشنهاد استانداری تهران به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری منصوب شد.

متن حکم ارسالی از سوی وزیر کشور بدین شرح است:

جناب آقای امیر حسین باقر نژاد

با سلام،

بموجب این حکم و بنا به پیشنهاد استانداری تهران به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری منصوب می شوید.

امید است ضمن تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل با کلیه نهادها ، سازمانها و دستگاههای کشوری و لشگری و بهره‌گیری از استعدادها و توانمندی نیروهای لایق و دلسوز و کارآمد در پیشبرد اهداف و سیاست‌های دولت و وزارت متبوع و نیز خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم موفق باشید.

مصطفی محمد نجار



تاريخ : 19 / 6 / 1391برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اطلاعیه شماره یک صادره شده برای انتخابات مجلس اظهار داشت: استعفای نامزدها از مشاغل خود صرفاً ناظر بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس است و در ریاست جمهوری کسی نیاز به استعفا ندارد.

خبرگزاری فارس: نامزدهای ریاست‌جمهوری نیازی به استعفا ندارند/ زمان ثبت‌نام سال ۹۲

«سیدصولت مرتضوی» رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری نیاز به استعفا نیست، اظهار داشت: اطلاعیه شماره یک صادره شده از سوی وزارت کشور صرفاً ناظر بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس است و برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری کسی نیاز به استعفا ندارد. 

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: این استفتائیه صرفاً ناظر بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس است و شرایط انتخاب‌شوندگان در انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری را وزارت کشور در زمان مناسب ،از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام می‌‌کند ولی باید گفت در انتخابات ریاست جمهوری،ضرورتی به استعفا برای اشخاص حقوقی نیست.

«در اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور با استناد به بند ((الف)) ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی  اشخاص  از داوطلب شدن در انتخابات میان دوره‌ای مجلس در سراسر کشور محرومند ، مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء داده باشند و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند»

وی درباره زمان ثبت‌نام نمایندگان مجلس، افزود: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس به دلیل اینکه باید همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگزار شود ما را مقداری زودتر وارد گود انتخابات کرد؛ چراکه قانون‌گذار گفته آنهایی که می‌خواهند داوطلب نمایندگی شوند باید 6 ماه قبل از ثبت‌نام استعفا دهند و ما ناگریز بودیم این اطلاعیه را زودهنگام بدهیم و تاریخ انتخابات را هم  مشخص کنیم.

مرتضوی درباره زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز تصریح کرد:ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری در سال 92 خواهد بود که زمان دقیق تر آن بعدا اعلام می‌شود؛ همچنین زمان ثبت‌نام برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس،شوراها و یک حوزه‌ای که انتخابات مجلس خبرگان در آن برگزار می‌شود در سال 92 خواهد بود.



تاريخ : 19 / 6 / 1391برچسب:یارانه , عقاب نیوز , شهریور, | 1:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

يارانه نقدي شهريور ماه(مرحله نوزدهم) از صبح دوشنبه قابل برداشت است.

به گزارش ايسنا، يارانه 45 هزار و 500 توماني مرحله اول قانون هدفمندساي يارانه‌‌ها امشب به حساب سرپرستان خانوار واريز مي‌شود.

بر اين اساس 74.5 ميليون ايراني يارانه نقدي مرحله اول را دريافت مي‌كنند.



تاريخ : 19 / 6 / 1391برچسب:عقاب نیوز, قیمت , خودرو, | 1:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، محسن صالحي‌نيا با اشاره به افزايش قيمت خودرو در بازار طي چند ماه گذشته گفت: شركت‌هاي خودروسازي مستندات خود را براي افزايش جديد قيمت‌ها براساس تغييرات ايجاد شده در قيمت مواد اوليه و نوسان نرخ ارز ارائه كرده‌اند و به هر كدام كه توجيه داشته باشد اجازه افزايش قيمت را مي‌دهيم.

وي افزود: البته شركت‌هاي خودروسازي بايد برخي موارد مانند تسهيلات داده شده به آن‌ها و اقدامات انجام شده براي واردات مواد اوليه را نيز در مستندات خود مدنظر قرار دهند.



تاريخ : 19 / 6 / 1391برچسب:, | 1:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک کارشناس محیط زیست با انتقاد ازشایعاتی مبنی بر فروش پارک پردیسان به قیمت متری 8 هزار تومان گفت: قیمتی که برای فروش این پارک در نظر گرفته شده است معادل قیمت زمین در کویر لوت است.
 
ناصر کرمی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: انتشار شایعاتی درباره فروش پارک طبیعت پردیسان نگرانی های بسیاری را در بین کارشناسان محیط زیست، دلمشغولان طبیعت ایران و همچنین شهروندان کلانشهر تهران برانگیخته است. اطلاع رسانی ها در این باره مخدوش و ناقص است و سازمان حفاظت محیط زیست که انتظار می رفت، خود حافظ و نگاهبان این عرصه باشد تاکنون از هر واکنشی درباره این شایعات خوددداری کرده است.
 
به گفته وی، پارک طبیعت پردیسان بر مبنای طرح مصوب و قانونی آن یک پروژه بزرگ ملی به شمار آمده و مقرر بود با تبدیل به ذخیره گاه گیاهان و جانوران و بزرگترین پارک وحش شهری خاور میانه، ضمن فراهم ساختن عرصه یی برای آموزش و جلب توجه هم میهنان به مفاهیم حفاظت محیط زیست و حیات وحش، به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پایتخت تبدیل شده و نقش مهمی در رونق اقتصاد شهری تهران داشته باشد.
 
کرمی اظهار داشت: انتخاب نام پردیسان برای این پارک از آن جهت صورت گرفته که با ارائه نمونه های طبیعی و واقعی از زیست بومهای اقیلم های مختلف کره زمین، چشم اندازی ملموس از بهشت طبیعت جهان را پیش روی ایرانیان قرار دهد. مضاف بر آنکه این پارک با واقع بودن در مسیر بادهای غالب غربی نقش مهمی در تلطیف و خودپالایی هوای کلانشهر آلوده تهران دارد و ساخت و ساز در عرصه آن می تواند راه تنفس را برای میلیونها شهروند ساکن این شهر، باز هم تنگتر کند.
 
این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: از این نظر، فروش و تغییر کاربری اراضی این پارک می تواند شلیک تیر خلاص به زیستبوم رنجور پایتخت ایران به شمار آمده و همچنین تهران را از یک فرصت بزرگ و تکرار ناشدنی در حوزه گردشگری، اکوتوریسم و آموزش محیط زیست محروم کند.
 
وی افزود: همچنین نباید فراموش کرد پردیسان شاید آخرین عرصه دست نخورده از زیستبوم شهر تهران باشد کما اینکه هم اکنون برخی گونه های گیاهی خاص منطقه تهران فقط در این پارک قابل مشاهده هستند.



تاريخ : 19 / 6 / 1391برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

 

کلیک کنید