تاريخ : 4 / 8 / 1394برچسب:, | 6:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

این روزها مصرف بستنی‌های فله‌ای رنگارنگ بسیار داغ شده است، این در حالی است که احتمال ابتلا به تب مالت با مصرف این گونه بستنی‌ها وجود دارد.

بستنی‌ها هم برای خودشان قدمت و اصالت دارند. آنقدر اصالت دارند که برای خیلی ها تداعی خاطرات گذشته شان است. بستنی هم برای خودش نسل هایی را گذرانده است و کم کم بستنی از حالت سنتی تبدیل به بستنی‌های مدرن و پاستوریزه شد که امروز بچه‌های دهه 60 با آنها خاطر‌ه‌های زیادی دارند و هنوز هم در مغازه‌های سوپرمارکت، اثری از آنها را می بینیم.
 
بستنی‌های امروزی البته حکایت تازه‌ای دارند. بستنی‌هایی که رنگ و لعاب آنها هر عابری را به سمت خود می‌کشد و مشتری‌ها در انتخاب طعم‌های متنوع دچار تردید می‌شوند که کدام طعم و مزه آن را تجربه کنند. اسم‌های خارجی، طعم‌های تازه و متنوع آنها باعث می‌شود چشم‌مان را بر روی قیمت بالای آنها ببندیم و به خودمان بگویم «به یک بار تجربه و چشیدن می ارزد». بستنی های جدید، خوش آب و رنگ هستند با تمام وجود می‌توانید طعم مدرن بودن را زیر دندانتان احساس کنید. 
بستنی فله ای نخورید، آلوده است!
مردم متاسفانه تمایل دارند تا از محصولات فله‌ای استفاده کنند و با همه این تفاسیر مدتی است که موضوع ابتلا به تب مالت از طریق مصرف بستنی فله‌ای و به طور کلی محصولات فله‌ای وجود دارد.
اگر بخواهیم کمی تب مالت را بشناسیم، بهتر است بگوییم تب مالت نوعی باکتری عفونی است که از حیوان به انسان و بیشتر از طریق شیر، پنیر و سایر لبنیات غیر پاستوریزه منتقل می‌شود.
به طور نادر باکتری عامل تب مالت می‌تواند از طریق هوا یا تماس مستقیم با حیوانات آلوده انتقال یابد. همچنین این بیماری از طریق مصرف شیر آلوده به صورت خام و فرآورده‌های شیری آلوده مانند پنیر تازه، سرشیر، خامه، بستنی به انسان سرایت می‌کند.
محصولات پاستوریزه جایگزین لبنیات سنتی شود
رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد که در حوزه لبنیات جایگاه خوبی داریم و همیشه تاکید کرده‌ایم که مردم لبنیات سنتی را جایگزین لبنیات پاستوریزه نکنند و نمی‌شود به مردم اطمینان داد که لبنیات فله‌ای یا سنتی مصرف کنند.
به هیچ عنوان نباید مردم شیر فله‌ای مصرف کنند و در مورد پنیر و ماست و بستنی نیز باید به حداقل برسد و مردم تا جایی که می‌توانند محصولات پاستوریزه مصرف کنند.
آلودگی‌های احتمالی محصولات لبنی فله‌ای
احمدرضا درستی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تولیدکننده برای کاهش هزینه‌ها از محصولات لبنی که قیمت بسیار پایین‌تری دارد استفاده می‌کند، این در حالی است که مصرف اینگونه محصولات آلودگی‌های احتمالی را افزایش می‌دهد. در کل دو نوع آلودگی با مصرف محصولات لبنی وجود دارد.
وی با اشاره به آلودگی‌هایی که این محصولات لبنی دارند، تصریح کرد: نوع اول آلودگی‌هایی هستند که از دام به انسان انتقال می‌یابد، مانند تب مالت، سل گاوی ، تب کیو و نوع دوم آلودگی‌هایی که از طریق ظروف آلوده و دست آلوده قابل انتقال است و اغلب محیطی هستند.
بستنی‌های فله‌ای نخورید
وی در ادامه افزود: احتمال ابتلا به تب مالت با مصرف بستنی‌های فله‌ای افزایش می‌یابد، از این رو افراد باید در مصرف اینگونه بستنی‌ها توجه ویژه داشته باشند.
این متخصص اظهار کرد: روزانه بدن افراد به مصرف محصولات لبنی نظیر پنیر، ماست، شیر و بستنی نیاز دارد، ولی اینگونه محصولات باید دارای استاندارد از سوی وزارت بهداشت باشد تا از این طریق خطر ابتلا به تب مالت که یک موضوع خطرناک است، کاهش یابد.
دکتر درستی متخصص تغذیه تاکید کرد: افراد باید حتما قبل از مصرف شیر نسبت به جوشاندن آن اقدام کنند تا مانع از ایجاد مشکل شوند، همچنین از مصرف شیر با معده خالی جدا خودداری کنند.
تب مالت بیماری هزار چهره
پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: تب مالت یک بیماری هزار چهره است که تمام ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند و با تب، اختلالات پوستی، اختلالات کلیوی همراه است و برای درمان آن به درمان طولانی مدت با آنتی بیوتیک‌ها نیاز داریم.
محصولات لبنی را از مراکز معتبر خریداری کنید
وی گفت: خانواده شیر و لبنیات باید حتما قبل از مصرف جوشانده شود تا آلودگی‌های میکروبی مانند بروسلا (تب مالت) و کوکسلا به وسیله جوشاندن از بین ببریم. اگر فرآورده‌ای لبنی مانند شیر و پنیر را بر وزن اینکه شیر جوشانده و گرم شود، میکروب آن از بین نمی‌رود و احتمال تب مالت وجود دارد.
این متخصص تغذیه بیان کرد: بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از مصرف شیر آن را بجوشانید و بستنی‌ها را از مراکز معتبر و کارخانجات معتبر خریداری کنید.
در پایان؛ بهتر است برای مصرف محصولات لبنی نظیر شیر، پنیر، بستنی، آنها را از مراکزی که دارای مجوز وزارت بهداشت و بسته‌بندی معتبر هستند، خریداری کنیم و از استفاده محصولات فله‌ای که مشکلاتی از قبیل تب مالت را به وجود می‌آورند، خودداری کنیم.
گزارش از هدیه عباسقلی
 
 

 



تاريخ : 28 / 4 / 1394برچسب:, | 11:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دیرینه‌شناس‌ها دندانی ۱۴ هزارساله را در شمال ایتالیا کشف کردند که داخل آن را با سنگی تیز خالی کرده بودند.

 

اينكه در دوران پارينه سنگي بشر قادر به پر و خالي كردن دندان خراب بوده دانشمندان را شگفت‌زده كرده است.

 

دكتر استفانو بنازي در اين‌باره مي‌گويد: اكنون درحال عكاسي الكترونيكي از اين دندان هستيم تا به واقعيت‌هاي علمي بيشتري دست پيدا كنيم.

 



تاريخ : 21 / 1 / 1394برچسب:, | 10:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسین ارفعی ازهمسر قبلی خود که از دنیا رفته است 15 فرزند و از همسر کنونی که 39 ساله است 4 فرزند دارد .

فرزند بزرگ این پیرمرد 56 سال دارد .

حسین ارفعی که 30نوه و 40 نتیجه دارد بازنشته معدن است.

سن آقای حسین ارفعی در شناسنامه 1313 ثبت شده اما به گفته خودش در 16 سالگی برایش شناسنامه صادر شده است.



تاريخ : 21 / 11 / 1393برچسب:, | 7:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پدیده‌ای آشنا اما بسیار نادر در هنگ کنگ تکرار شد. یک دختر نوزاد با دو قلویی در شکم خود به دنیا آمد.

متخصصان درباره علت این پدیده گمانه‌زنی می‌کنند. آیا دلیل آن می‌تواند سقط جنین‌های سابق مادر نوزاد باشد؟ یک انسان در شکم یک انسان در شکم یک انسان، آنچه یادآور عروسک‌های تو در توی روسی "ماتروشکا" است، در واقعیت اتفاق می‌افتد، اگر چه به ندرت. به نوشته نشریه بریتانیایی "Mirror"، در بیمارستان "کویین الیزابت" هنگ کنگ نوزاد دختری با دوقلویی در شکم خود به دنیا آمده است. جراحان بیمارستان نوزاد دختر را پس از آن‌که به سه هفتگی رسید مورد عمل جراحی قرار دادند تا دو جنین را از شکم او خارج کنند.

دو قلوها دارای پا، دست، ستون فقرات، قفسه سینه و ارگان‌های داخلی بوده‌اند. پوست آن‌ها نیز تشکیل شده بوده است. هر دو بند ناف داشته‌اند. وزن یکی از آن‌ها ۱۴،۲ و دیگری ۹،۳ گرم بوده است. عمل جراحی موفقیت آمیز بوده و دختر نوزاد هشت روز پس از انجام آن از بیمارستان مرخص شده است.

وضعیت این نوزاد دختر در جهان پزشکی به عنوان "جنین در جنین" شناخته شده است. در هر پانصد هزار بار زایمان یک بار چنین پدیده‌ای پیش می‌آید، اما تا کنون تنها دویست مورد آن ثبت شده است. به گفته دکتر یو کای مان، متخصص زنان و استاد دانشگاه هنگ کنگ، این نخستین بار است که پدیده "جنین در جنین" در هنگ کنگ مشاهده و ثبت شده است.

دکتر یو کای مان گفته است که پزشکان در آزمایش‌های پیش از زایمان متوجه وجود دو جنین در شکم جنین نشده بودند. به گفته او، دو جنین داخل شکم جنین بسیار کوچک و غیر قابل کشف بوده‌اند. پزشکان تنها یک زایده در طرف چپ کودکی که هنوز به دنیا نیامده بود یافته بودند و می‌پنداشتند که این زایده یک تومور باشد. اما پس از آن‌که کودک به دنیا می‌آید، آزمایش سونوگرافی نشان می‌دهد که زایده‌ای که پزشکان دیده بوده‌اند در حقیقت دو جنین هستند.

به گفته دکتر یو کای ‌مان از آنجا که نوزاد دختر نمی‌تواند باردار شده باشد، باید گفت که لقاح در این مورد با مشکل روبرو بوده و جنین در محل اشتباهی تشکیل شده بوده است. سازمان بهداشت جهانی این مورد را به عنوان نوعی سرطان دسته‌بندی کرده است. علل ایجاد این پدیده غیرعادی هنوز کاملا روشن نیست. ممکن است که سقط جنین‌های مکرر مادر پیش از تولد نوزاد دختر موجب بروز این پدیده شده باشد. "ژورنال پزشکی هنگ کنگ" نوشته است که گسترش آزمایش‌های سونوگرافی فراصوتی پیش از تولد می‌تواند به کشف علل بروز پدیده "جنین در جنین" کمک کند.



تاريخ : 5 / 11 / 1393برچسب:, | 5:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک زن ۹۰ ساله کنیایی با ۶ تا از نوه‌هایش در یک مدرسه ابتدایی همکلاس شد تا پیرترین دانش‌آموز ابتدایی جهان شناخته شود.

به گزارش مهر، «پریسیلا سیتینی» زن ۹۰ ساله يك شهروند كشور كنيا است كه هر روز صبح لباس فرم مدرسه‌اش را به تن می‌کند و مشتاقانه در کلاس درس حاضر می‌شود. پریسیلا تکلیف‌هایش را به درستی انجام می‌دهد و از اینکه می‌تواند در این سن و سال به مدرسه برود بسیار خوشحال است.

این مادربزرگ نود ساله که نوه‌هایش به زبان محلی «گوگو» (مادر بزرگ) صدایش می‌کنند در روستای محل زندگی‌اش به عنوان قابله شناخته می‌شود. او ۶۵ سال از زندگی‌اش را صرف به دنیا آوردن نوزادان روستا کرده است. شايد خنده‌دار باشد اگر بدانید بسیاری از همکلاسی‌های او در مدرسه همان‌هایی هستند که خود گوگو آنها را به دنیا آورده است.

گوگو در سن ۹۰ سالگی به کودکان جهان به خصوص دختران توصیه می‌کند که حتما برای علم‌آموزی به مدرسه بروند چون بهترین ثروت آنها در آینده خواهد بود. ثروتی که گوگو در ۹۰ سالگی سعی می‌کند آن را به دست بیاورد.

سردر مدرسه این روستا با خط درشت نوشته که برای آموزش دیدن هیچ محدوده سنی ندارد.

او دلیلش برای درس خواندن در این سن و سال را خواندن کتاب مقدس و الگوشدن برای کودکان روستایش بیان می‌کند. مخصوصا کودکانی یتیمی که پدرشان را از دست داده‌اند. گوگو می‌خواهد با این کار به آنها امید دهد تا به مدرسه بیایند و فرصت سوادآموزی را از دست ندهند. حتی برخی از اهالی روستا سن‌شان را برای مدرسه رفتن زیاد می‌دانند و معتقدند این کار برایشان دیر شده. اما «پریسیلا سیتینی» ۹۰ ساله از مدرسه به آنها می‌گوید که در این سن و سال هم می‌شود درس خواند.

 



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 7:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شتری در یمن با وجود گذشت یک هفته از مرگ صاحبش حاضر نیست از قبر او جدا شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه الجزیره ، روستای سُدّه استان اِب یمن شاهد ماجرای عجیبی بوده است. در یک پدیده نادر، شتری که صاحب خود را از دست داده است حاضر به دل کندن و جدا شدن از قبر صاحب خود نیست. این شتر اینگونه وفاداری خود را به صاحبش نشان می دهد.

 نعنع صاحب این شتر که درروستای خود به دوست داشتن حیوانات و توجه به آن ها معروف بود یک هفته پیش از دنیا رفت و بعد از آنکه شتر وی در تشییع جنازه صاحبش شرکت کرد حتی بعد از آنکه تشییع کنندگان از اطراف قبر متوفی پراکنده شدن این شتر حاضر به جدا شدن از قبر صاحب خود نبود. یکی از فرزندان متوفی می گوید بارها این شتر را از قبر دور کردیم اما روز بعد با تعجب می دیدیم شتر بر سر قبر پدرمان بازگشته است.

اهالی روستای سره و روستاهای مجاور برای دیدن این شتر با وفا به سر قبرنعنع می آیند و از این شتر تصویر می گیرند.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 10:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا
پودر که برای بچه تان استفاده می کنید، از آنچه که فکر می کنید، مفید تر است!
 اگر شما فکر می کنید پودر بچه فقط برای صاف و تازه نگه داشتن پوست است، شما واقعا قدرت آن را دست کم گرفته اید. سعی کنید از این پودر برای حل مشکلات روزانه خود استفاده کنید، تا از پتانسیل بالای آن آگاه شوید.

۱. گردنبند گره خورده

هرگز زمان زیادی را برای از هم باز کردن گردنبند در هم پیچیده شده، هدر ندهید. گره را با پودر بچه کمی شل کنید و از یک پین برای باز کردن آن استفاده کنید.

۲. وسایل خانه که بوی بد گرفته اند

می توان کشوها، مبلمان ها و سایر وسایل خانه را که بوی بد و کهنگی گرفته یا کپک زده اند، با ریختن مقداری از پودر بچه تازه نگه داشت و خوشبو کرد.

۳. مو های چرب

اکثر شامپو های خشک بر پایه نشاسته هستند؛ بنابراین پودر بچه، یک اثر مشابه در مواقع تنگنا (نداشتن شامپو) دارد. در این مواقع، مقداری از پودر را در دست تان بریزید و آن را بر روی  پوست سر خود ماساژ دهید تا روغن های اضافی خیس خورده و با آب شسته شوند.

۴. یک شب سوزان تابستانی

خزیدن به یک تخت گرم و گیرا تعریف کاملی از آرامش شب نیست. گرد و غبار پودر را بین ملافه های خود بریزید تا به جذب عرق و خنک نگه داشتن آن ها کمک کند.

۵. مورچه های مزاحم

این مزاحمان را با مسدود کردن مسیر آن ها با پودر (آنها طرفداران عطر و بوی آن نیستند)، از آشپزخانه خود دور نگه دارید.

۶. لکه های چربی

از ریخته شدن سس سالاد بر روی لباس خود نگرانی نداشته باشید، قصد ما تبلیغ یک پودر لباس شویی گران قیمت نیست! قبل از شستشوی معمولی لباس، روی هر لکه چربی، پودر بچه را ریخته و به لباس ضربه بزنید تا چربی جذب پودر شده و به راحتی شسته شود.

۷. رفع اصطکاک دستکش شستشوی ظروف

یک خانم خانه دار می گوید: "پس از شستشوی ظروف، من مقدار کمی از پودر را درون دستکش لاستیکی خودم می ریزم. این کار به این که آنها را تازه نگه دارم تا در مرتبه بعد دستکش به راحتی وارد دست من شود، کمک می کند."

۸. چوب جنگلی کفِ جیر جیر کننده

پودر بچه را بر روی سطح کفِ چوبی خانه تان بریزید و آن را آرام به ترک ها واردکنید تا جلوی ایجاد صدای جیر جیر آن ها را بگیرد. مقدار اضافه آن را پاک کنید و از صدای سکوت لذت ببرید.

۹. پای شنی

یک بطری مناسب را از پودر بچه پر کنید و در کیف ساحلی خود قرار دهید. در پایان روز، آن را بر روی پوست خود مالش دهید تا شن و ماسه دریا براحتی از پوست تان جدا شود.

۱۰. عرق پا

برای جلوگیری از ایجاد بوی عرق پا، پودر را در کفش خود بپاشید. جوراب را فراموش کنید، پودر، پای شما را خشک نگه داشته و می توانید بدون نگرانی، پابرهنه در آپارتمان راه بروید.

 

 



تاريخ : 5 / 9 / 1393برچسب:, | 3:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پدیده‌ای نادر بره‌ای با یک دست در روستای عباس‌آباد بادرود متولد شد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، در پدیده‌ای نادر در روستای عباس‌آباد از توابع شهر بادرود، بره‌ای متولد شد که تنها یک دست دارد.

به گفته صاحب این بره، این بره دو روز پیش متولد شده است و دارای یک دست و دو پاست.

با وجود اینکه این بره یک دست دارد اما از لحاظ حرکات جسمی مانند سایر بره‌ها حرکت می‌کند.

به گفته رئیس اداره دامپزشکی نطنز، علت این پدیده جهش‌های ژنتیکی و استفاده از برخی از داروها و مواد شیمیایی در زمان آبستنی دام بوده است که گاهی در برخی از حیوانات اتفاق می‌افتد.

حمیدرضا رنگرز گفت: معمولاً این حیوانات عمر طبیعی ندارند و پس از چند ماه می‌میرند.



تاريخ : 5 / 9 / 1393برچسب:, | 1:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این درخت ۴۰ نوع میوه تولید می کند که همه آنها درخت قابل خوردن هستند.

 مجله مهر: مدت های متمادی مردم گمان می کردند که درخت ۴۰ میوه درختی مشابه دیگر درختان است اما پس از مدتی دیدند که با شروع بهار رنگ های مختلفی از صورتی تا سفید و قرمز در این درخت نمایان می شوند و در تابستان از بین می روند.




این درخت ۴۰ نوع میوه تولید می کند که همه آنها قابل خوردن هستند.از جمله میوه های آن می توان به هلو، آلو، زردآلو، بادام، شلیل، گیلاس و... اشاره کرد.



تنها ۱۶ درخت ۴۰ میوه در جهان وجود دارد که در مکان هایی مانند موزه ها و باغچه های خصوصی نگه داری می شوند.
 
 



تاريخ : 20 / 8 / 1393برچسب:, | 8:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سر بریده یک مار کبری 20 دقیقه پس از جدا شدن از بدنش، آشپزی را که قصد داشت سر این مار را برای طبخ یک سوپ پرطرفدار قطعه قطعه کند، نیش زد.
 
خبرگزاری ایسنا: سر بریده یک مار کبری 20 دقیقه پس از جدا شدن از بدنش، آشپزی را که قصد داشت سر این مار را برای طبخ یک سوپ پرطرفدار قطعه قطعه کند، نیش زد.

 «پنگ فن»، آشپز 44 ساله چینی، یک مار «کبرای هندوچینی» را برای پختن سوپ مار که یک غذای بسیار پرطرفدار در استان گوانگ‌دونگ در جنوب این کشور است قطعه قطعه کرده بود. با وجود اینکه 20 دقیقه از جدا شدن سر مار از بدنش می‌گذشت، این کبری، بالاخره زهر خود را ریخت و پنگ فن را نیش زد و از پای در آورد. آشپز بینوا قبل از رسیدن کمک پزشکان و پادزهر با اثر کردن زهر کبری جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از ریپلی، «یانگ هونگ چانگ» که 40 سال به تحقیق روی مارهای کبری پرداخته می‌گوید: تمام خزندگان حتی با گذشت بیش از یک ساعت پس از قطع سر یا اعضای بدنشان، هنوز توانایی حرکت داشته و به حیات و عملکرد اعضای خود ادامه می‌دهند. بنابراین احتمال اینکه سر این کبری همچنان زنده بوده و آشپز را نیش زده وجود دارد.



تاريخ : 8 / 8 / 1393برچسب:, | 10:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تصور کنید که در یک اتوبان در حال رانندگی هستید و می خواهید وارد فرعی شوید. پدال ترمز را فشار می دهید و ناگهان متوجه می شوید ترمز ندارید! با خود تصور می کنید که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت به گارد ریل بزنید و داخل رودخانه شیرجه بزنید یا به هر نحوی به جایی بکوبید و اتومبیل را متوقف کنید. این سناریو چندان بعید نیست. واقعیت این است که یکی از اتفاقات وحشتناک در هنگام رانندگی، بریدن ترمز است. بیایید یاد بگیریم در این شرایط چه کاری از دست ما ساخته است:
 



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 1:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مثلث برمودا یکی از مرموزترین ناشناخته های قرون اخیر به شمار می آید و تاکنون هیچ توضیح علمی درخصوص آن ارایه نشده است. اکنون در گوشه دیگری از دنیا اتفاقات مشابهی درحال روی دادن است که نتیجه آنها چیزی شبیه اثرگذاری مثلث برموداست.
 
 مثلث برمودا یکی از مرموزترین ناشناخته های قرون اخیر به شمار می آید و تاکنون هیچ توضیح علمی درخصوص آن ارایه نشده است. اکنون در گوشه دیگری از دنیا اتفاقات مشابهی درحال روی دادن است که نتیجه آنها چیزی شبیه اثرگذاری مثلث برموداست.

دانشمندان امیدوارند با مطالعه آنها پی به راز مثلث برمودا ببرند.

کشف چند ماه پیش چندین گودال بزرگ و عمیق در منطقه سردسیر سیبری موجی از گمانه زنی ها درباره اساس پیدایش آنها به راه انداخته است.

به تازگی گزارشی درخصوص این گودالها منتشر شده که می توان آن را توضیحی درخصوص پیدایش آنها به شمار آورد. در این گزارش ادعا شده که پیدایش این گودالهای مرموز با مثلث برمودا در گوشه دیگری از دنیا در ارتباط است.

با این حال دانشمندان دیگری که در این مطالعه حضور ندارند مدعی هستند مکانیسم نهفته در فرآیند پیدایش این گودالها نمی تواند توضیحی درخصوص مثلث برمودا و قدرت ناپدیدکننده آن ارایه کند. این درحالی است که بسیاری معتقدند مثلث برمودا اساسا وجود خارجی ندارد!

در جولای گذشته گودال بزرگ و عمیقی در شبه جزیره "یامال" سیبری کشف شد. این نقطه از جهان تحت عنوان "پایان دنیا" شناخته می شود. پس از مدتی دو گودال مشابه دیگر نیز شناسایی شد. اما درحالی که دانشمندان همچنان درخصوص علت شکل گیری این گودالها احتمالات فراوانی را مطرح می کنند، معمای پیدایش آنها و ارتباط احتمالی شان با مثلث برمودا همچنان حل نشده باقی مانده است.

البته گروهی از دانشمندان روسیه در گزارشی که در نشریه نیچر منتشر کرده اند انفجارات ناشی از گازهای مختلف از جمله هیدرات متان را بی ارتباط با شکل گیری این حفره ها ندانسته اند. آنها در گزارش یاد شده به این نکته اشاره کرده اند که در بستر این گودالها مقادیر عجیبی از این گاز وجود دارد.

در همین حال در آن سوی دنیا محققان به این نتیجه رسیده اند که هیدارتهای متان می تواند عامل اصلی ناپدیدشدن کشتی ها و هواپیماهایی باشند که از نزدیکی یا فراز مثلث برمودا باشد و این تشابه دانشمندان را بر آن داشته که ارتباطی میان گودالهای عمیق سیبری و مثلث برمودا تصور کنند.

مثلث برمودا نقطه ای از جهان در اقیانوس اطلس شمالی و در حد فاصل جزایر برمودا، سواحل فلوریدا و پورتوریکوست و گفته می شود هر جنبنده و سیستم حرکتی که از آن عبور می کند ناپدید می شود.
 
 



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 3:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اکبر صباغان سه سال است که همسرش فوت کرده و در این سه سال هر روزصبح در سرما و گرما به بهشت زهرا(سلام الله علیها) می آید، سنگ مزار همسرش را غبار روبی و عطر افشانی می کند و تا عصر در کنار او می ماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او 1095 روز است که بعد از همسرش نه تنها وفادار مانده بلکه به صورت عجیبی با خاطراتش زندگی می کند.

اکبرصباغان که کشاورزی دارد و ساکن شهرری است درباره این کارش می گوید: همسرم سه سال است که به رحمت خدا رفته و من هر روز به دیدنش می آیم و او نیز شب ها به خواب من می آید و اگر هم چند روز بیایم و او پاسخی ندهد از او گلایه می کنم و سپس بلافاصله پاسخ می دهد.

باوفاترین مرد تهرانی در پاسخ به این سوال که سرما و گرما اذیتت نمی کند، می گوید: عاشقی دردسر دارد و من اگر یک روز نیایم انگار چیزی گم کرده ام و برایم خیلی سخت است.

نتیجه ازدواج اکبر صباغان و همسر مرحومش یک فرزند پسر است که حالا بزرگ شده ازدواج کرده و صاحب فرزند هم شده است. اما برای صباغان پنجاه ساله حتی پسر و نوه هم نتوانسته جای خالی همسرش را پر کند و همچنان خود را وفادار و عاشق زنش می داند.صباغان می گوید: پسرم خیلی خوب و باوفاست و هر شب چند ساعتی را با من می گذراند و به دیدنم می آید و من از او راضی هستم.

صباغان در پاسخ به این سوال که چرا ازدواج نمی کنی تا از تنهایی خلاص شوی می گوید: اتفاقاً خیلی ها به من می گویند و تشویقم می کنند که؛ زندگی همین است و نباید زیاد سخت بگیری و از این حرف ها ولی من نمی توانم حتی بهش فکر کنم و اصلا با ازدواج مجدد کنار نمی آیم. من خیلی به همسرم وابسته بودم.

داستان اکبر صباغان داستان عجیبی است. یک ساک دستی مشکی دارد و همیشه بر شاخه درختی در کنار مزار همسرش آویزان است و می توان از آن فهمید که باز اکبر صباغان یا همان باوفاترین مرد تهرانی اینجاست.



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 1:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

  پایگاه خبری عقاب نیوز :

تاریخ سیر و سفر انسان از زمین به فضا چندان هم بی‌خطر نبود. یکی از این خطرات که به فاجعه‌ای غم‌انگیز در ۲۴ آوریل ۱۹۶۷بدل شد، سقوط فضانورد اتحاد شوروی، «ولادیمیر کوماروف» بود. او به کمک فضاپیمای سایوز-۱ توانست به نخستین فضانورد شوروی تبدیل شود که بیش از یکبار به فضا سفر کرد.
 
با این وجود، سایوز-۱ قتلگاه کوماروف هم بود. بازنشدن چتر نجات سایوز-۱ علت مرگ او عنوان شده است. کوماروف از نخستین کسانی بود که برای پروازهای فضایی در سال ۱۹۶۰ انتخاب شدند. این فضانورد در چهل سالگی، نخستین فضانوردی شد که جان خود را در راه فعالیت‌های فضایی از دست داد.

نخستین قربانی فضا (عکس)

نخستین قربانی فضا (عکس)
 
 



تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 4:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

پسر بیست و چهار ساله که تحمل رنج مادر را به دلیل بیماری کلیه نداشت، یکی از کلیه‌های خود را پنهانی به او اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از جام جم، پسر بیست و چهار ساله که تحمل رنج مادر را به دلیل بیماری کلیه نداشت، یکی از کلیه‌های خود را پنهانی به او اهدا کرد.
وقتی از اهدای عضو سخن گفته می‌شود، همه نگاه‌ها معطوف بیماران مرگ مغزی می‌شود که خانواده‌هایشان بدون هیچ چشمداشتی، اعضای بدن عزیزان خود را به بیماران نیازمند هدیه می‌دهند. اما این بار فردی که عضوی از بدنش را اهدا کرد یک بیمار مغزی نبود، بلکه پسر بیست و چهار ساله‌ای است که پس از ده سال طاقت نداشت مادرش را که به نارسایی کلیه مبتلا بود روی تخت بیمارستان و در حال دیالیز شدن ببیند. این جوان تصمیم گرفت یکی از کلیه‌هایش را بدون آن که مادرش بداند به او هدیه دهد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان آذربایجان غربی در این باره به جام‌جم گفت: زن پنجاه و یک ساله‌ای به دلیل نارسایی کلیه‌هایش از روزهای پایانی تیر سال 1383 برای انجام دیالیز به این انجمن می‌آمد و به دلیل این که وضع مالی مناسبی نداشت، به مراکز درمانی معرفی می‌شد تا رایگان دیالیز شود.

حسن اشتری افزود: در این ده سال او تحت درمان قرار داشت و حتی نام وی در فهرست گیرندگان عضو پیوندی ثبت شده بود، اما به دلیل گروه خونی خاصی که داشت موفق به دریافت عضو نشده بود، تا این که پسر بیست و چهارساله وی یکی از کلیه‌هایش را به مادرش اهدا کرد.

این زن پنجاه و یک ساله که نمی‌خواست خود را معرفی کند، به خبرنگار ما گفت: از ده سال پیش از بیماری کلیه رنج می‌بردم. اوایل نمی‌دانستم دچار ناراحتی کلیه هستم تا این که یک روز در خانه بی‌هوش شدم. خانواده‌ام وقتی مرا به بیمارستان بردند، پزشک احتمال داد دچار ناراحتی کلیه شده باشم. بنابراین پس از چند آزمایش معلوم شد کلیه‌هایم دچار مشکل شده و باید درمان جدی را شروع کنم. از آن موقع به بعد سه بار در هفته دیالیز می‌شدم. زن میانسال افزود: پس از مدتی هر دو کلیه‌ام را از دست دادم و شوهرم با جمع‌آوری ضایعات هزینه زندگی‌مان را تامین می‌کرد. اما او نیز به دلیل بیماری کم سو شده و بسختی می‌توانست کار کند. بنابراین با از کار افتاده شدن شوهرم، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتیم و دیگر پولی نداشتیم که با آن کلیه بخریم.

این گیرنده عضو پیوندی اضافه کرد: سال‌ها از پی هم می‌گذشت و حال من هر روز وخیم‌تر می‌شد چند روز پیش پسرم به ملاقاتم آمد و گفت یک اهداکننده کلیه بدون هیچ چشمداشتی می‌خواهد یکی از کلیه‌هایش را به من هدیه کند. با شنیدن این حرف گریستم و خدا را شکر کردم که هنوز انسان‌هایی هستند که برای رضای خدا کار نیک انجام می‌دهند. هزاران بار دهنده عضو و خانواده‌اش را دعا کردم که به یاری‌ام شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: هر چه از او خواستم نام دهنده کلیه را بگوید حاضر به گفتن نام وی نشد و زمانی متوجه شدم، فرزندم کلیه خود را به من هدیه کرده که او را در ورودی اتاق عمل دیدم. لحظه‌ای که روی برانکارد بودم و به سمت واحد پیوند می‌رفتم، او را دیدم که خود را برای عمل آماده می‌کرد. پسرم با دیدن من خندید و خواست آرام باشم. فهمیدم او همان فردی است که به من کلیه هدیه کرده است.

دیگر نمی‌توانستم رنج مادرم را ببینم

پسر بیست و چهار ساله این زن نیز به خبرنگار ما گفت: در این سال‌ها وقتی رنج مادرم را می‌دیدم عذاب می‌کشیدم و نمی‌توانستم این همه درد و رنج او را تحمل کنم.وقتی همه راه‌ها را بر روی خود بسته دیدم تنها چیزی که به ذهنم خطور کرد این بود که خود دست به کار شوم و یکی از کلیه‌هایم را به او هدیه کنم، اما می‌دانستم اگر او بداند دهنده کلیه من هستم آن را نخواهد پذیرفت. وی اضافه کرد: دعا می‌کردم بعد از آزمایش پاسخ مثبت از پزشکان بگیرم و عمل پیوند انجام بشود تا مادرم نجات یابد. وقتی جواب آزمایش‌ها آمد و متوجه شدم این کار عملی است، خوشحال شدم و از این که توانستم دین خود را به مادرم ادا کنم، خوشحالم و امیدوارم او از من راضی باشد.

 



تاريخ : 16 / 5 / 1393برچسب:, | 10:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کاربران کنجکاو سرویس نقشه ماهواره ای گوگل، متوجه جسمی مشابه یک آدم فضایی و سایه آن بر روی سطح کره ماه شدند.

کاربران کنجکاو سرویس نقشه ماهواره ای گوگل، متوجه جسمی مشابه یک آدم فضایی و سایه آن بر روی سطح کره ماه شدند.
 
صدای روسیه اظهار کرد: شمار بازدید کنندگان این ویدئو پس از بارگذاری در سایت یوتیوب، در کمتر از دو هفته از مرز 800 هزار نفر گذشته است.
 

 

 

 

 
 
این جسم ناشناخته شبیه یک انسان کوتوله است که ایستاده است.
 
ویدئوی مذکور به "نگاه آدم فضایی به کران" مشهور شده است، توسط یکی از کاربران یوتیوب با نام مستعار "wowforreeel " بارگذاری شده است.
 
ناشر این ویدئو در رابطه با کشف جدید خویش بر روی کره ماه و با ذکر طول و عرض جغرافیایی این جسم یا موجود عجیب می گوید: "به نظر می رسد که موفق به یافتن تصاویری از حیات و زندگی در کره ماه شده ام."

 



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:زنده شدن دختر مرده,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 7:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دختربچه‌ای که روز جمعه پزشکان مرگش را اعلام کرده بودند فردای همان روز در مراسم دفنش ناگهان به هوش آمد.

به گزارش همشهری، اقوام و دوستاني كه در اين مراسم شركت كرده بودند به هوش آمدن دختربچه سه ساله را معجزه دانسته و از آن فيلمبرداري كردند. گفتني است علت اين رويداد هنوز مشخص نشده و پزشكان فيليپيني مشغول بررسي بيشتر آن هستند.



تاريخ : 12 / 4 / 1393برچسب:, | 8:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرم ساختمان و سقف آنها جالب و متفاوت هستند و شاید بتوان گفت زیبایی اصلی آنها برای سقف های عجیبی است که دارند.
برترین ها: روستای کوچکی در جنوب کشور ایتالیا وجود دارد که خانه های عجیب و جالبی دارد. همه شهرت این روستا نیز برای معماری عجیب این خانه ها است.

این خانه های سفید با سقف های تیره، Trulli نام دارند.

پیشینه ساخت این خانه ها سر دراز دارد. اما هر چه هست، اکنون در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

فرم ساختمان و سقف آنها جالب و متفاوت هستند و شاید بتوان گفت زیبایی اصلی آنها برای سقف های عجیبی است که دارند.

روستایی با خانه‌های عجیب (+عکس)

روستایی با خانه‌های عجیب (+عکس)

روستایی با خانه‌های عجیب (+عکس)

روستایی با خانه‌های عجیب (+عکس)
 



تاريخ : 22 / 2 / 1393برچسب:پایگاه خبری عقاب نیوز,زنده شدن زن مرده, | 9:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یک زن اهل ایالت آریزونای آمریکا، 26 دقیقه پس از مرگ، به طرز حیرت‌انگیزی به زندگی برگشت.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرگزاری ایسنا: یک زن اهل ایالت آریزونای آمریکا، 26 دقیقه پس از مرگ، به طرز حیرت‌انگیزی به زندگی برگشت.

«دبی بیگلز» که آرایشگر حیوانات خانگی است در محل کار خود در «اسکاتس دیلِ» ایالت آریزونا جان باخت و قلب وی برای حدود نیم ساعت از حرکت باز ایستاد. این مرگ موقتی به دنبال یک حمله قلبی رخ داد.

نامبرده در طول این مدت هیچ ضربان قلبی نداشت و در نتیجه اکسیژن به مغز و اندام‌های حیاتی وی نرسید. پس از اینکه بیگلز هشیاری خود را به دست آورد، پزشکان مطمئن بودند که وی حداقل با آسیب جدی مغزی روبرو خواهد شد. اما در کمال تعجب او با کمترین ضایعه‌ای به زندگی بازگشت.

«کورت سولم»، پزشک مرکز اورژانس می‌گوید: طی 25 سال فعالیت خود به چنین موردی برنخورده‌ام. او کمترین نشانه‌هایی از آسیب مغزی و عصبی پس از این وقفه زمانی نداشت.

هنگامی که بیگلز در محل کار خود دچار حمله قلبی شد به کف زمین افتاد و همکارش «چلسی‌لوکس» بلافاصله اقدام به احیای قلبی وی کرد. این اولین باری بود که لوکس اقدام به احیای قلبی فردی می‌کرد. اما وقتی «بیگلز» به بیمارستان آورده شد پزشکان متوجه شدند قلب وی مجددا در حال تپیدن است و فشارخون وی نیز در وضعیت پایداری است.

در همین حال بیگلز در گفتگو با خبرنگاران اوضاع جسمانی خود را مساعد خوانده و گفت: در حال سپری کردن دوران نقاهت خود در بیمارستان است. پزشکان و متخصصان همچنان در حال بررسی این مسئله هستند که چگونه این بیمار بدون کوچکترین آسیب مغزی به زندگی بازگشته است.
 
 
 



تاريخ : 13 / 2 / 1393برچسب:, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در یکی از پروازهای بامداد پنجشنبه شرکت هواپیمایی هما سقف هواپیما علیرغم صاف بودن هوا چکه کرد که البته با پاسخ جالب مسئولان پرواز مبنی بر " ایزوگام نبودن سقف" مواجه شد.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا: در یکی از پروازهای بامداد پنجشنبه شرکت هواپیمایی هما سقف هواپیما علیرغم صاف بودن هوا چکه کرد که البته با پاسخ جالب مسئولان پرواز مبنی بر " ایزوگام نبودن سقف" مواجه شد.

پرواز شماره 325 متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که قرار بود ساعت 23:30 چهارشنبه - دهم اردیبهشت - شیراز را به مقصد تهران ترک کند با 45 دقیقه تاخیر ساعت 00:15 بامداد پنجشنبه انجام شد البته با چکه‌های آب بر سر مسافران!

سقف هواپیمای ایران‌ ایر چکه کرد! +عکس

چراکه با وجود صاف بودن آسمان، از سقف هواپیمای فوکر 100 هما آب چکه می‌کرد که البته این امر در زمان اوج‌گیری و فرود رخ داد و پس از صاف شدن هواپیما در آسمان ریزش قطرات آب بند آمد.

مسافران پرواز نسبت به این موضوع معترض شدند اما پاسخ مناسبی از سوی مهمانداران دریافت نکردند و تنها توضیحی که شنیدند این بود که " مشکلی وجود ندارد". البته چند مسافر آلمانی هم که مهمان این پرواز بودند با دیدن شرایط متعجب شده بودند.

خبرنگار ما که خود یکی از مسافران این پرواز بود علت تاخیر پرواز و چکه کردن آب از سقف هواپیما را از خلبان پرواز جویا شد که کاپیتان با مزاح پاسخ داد: " تاخیر 45 دقیقه در پروازهای داخلی تاخیر محسوب نمی‌شود و چکه کردن سقف هم به علت ایزوگام نبودن سقف هواپیما رخ داده است".
 
 
 



تاريخ : 6 / 2 / 1393برچسب:, | 9:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برخی مشترکان تلفن همراه هر چند سال یک بار و یا شاید هرچند ماه یک بار ممکن است که به دلایل مختلف با مشکلی به نام سوختن سیم کارت مواجه شوند.

برای این موضوع می توان دلایل مختلفی در نظر گرفت اما در هر صورت عمر مفید سیم‌کارت با نحوه استفاده، نگهداری و حتی میزان مصرف از آن بی ارتباط نیست.
 
به گفته برخی کارشناسان افزایش میزان روشن یا خاموش کردن تلفن، مقدار و تعداد مکالمات و حتی تعداد پیامک‌های ارسالی و دریافتی، همه در کاهش عمر سیمکارت اثر دارند.
 
سیم‌کارت معمولا وقتی می‌سوزد که صحیح از آن استفاده نکنید. صدمه فیزیکی، وارد کردن پین کد (معروف به Pin) اشتباه بیش از دفعاتی معلوم، وارد یا خارج کردن سیم‌کارت هنگام روشن بودن موبایل، اتصال موقت، نمناکی یا تماس با رطوبت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لمس یا آغشتن صفحه طلایی آن به ذرات غبار، چربی و... از عوامل دیگر خرابی و سوختن سیم‌کارت به شمار می‌رود.
 
بر همین اساس سیم‌کارت‌هایی که در فضای مرطوب، شرجی، شهرهای نزدیک دریا، در مجاورت حرارت بالا و... استفاده می‌شود، امکان دارد زودتر خراب شده و یا در فاصله زمانی کوتاه‌تری بسوزند.
 
یکی دیگر از مسائلی که می تواند باعث سوختن سیم‌کارت شود گوشی‌های غیراستاندارد است چراکه در موارد متعدد این گوشیها ولتاژها را به مقدار استاندارد یا بدرستی به سیم‌کارت منتقل نمی‌کنند و به همین دلیل لازم است پیش از خرید توجه کافی نسبت به این موضوع صورت گیرد.
 
البته در این زمینه مسوولان مخابراتی بر این نکته تاکید دارند که امکان سوختن بدون دلیل سیم‌کارت‌ها وجود ندارد و نمی‌توان عمر استانداردی برای سیم‌کارت‌های تلفن همراه تعریف و مشخص کرد.
 
حرارت، امواج، ضربه، تغییرات ولتاژ و اشتباه قرار دادن سیم‌کارت، از عوامل عمده سوختن سیم‌کارت به‌شمار می‌رود اما گزارش‌هایی هم از دفاتر خدمات امور مشترکان تلفن همراه و برخی مشترکان مبنی بر سوختن برخی از سیم‌کارت‌های تلفن‌ همراه بدون علت خاص که ظاهرا تاریخ مصرف آن‌ها به پایان رسیده است، شنیده شد و البته در این میان سیم‌کارتهای یکی از اپراتورهای تلفن همراه که آمار به نسبت بالاتری در سوختن دارد هم وجود دارد که مسوولان این شرکت پانچ غیر اصولی را از مهم ترین دلایل ایجاد این مشکل می دانند.
 
پیش از این سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این باره گفته بود: در برخی مواقع بازی کردن با گوشی باعث ویروسی شدن گوشی و سیم‌کارت می‌شود و زمانی که ویروسی به گوشی وارد می‌شود، شماره‌گیری‌های ناخواسته از تبعات آن است و یا زمانی که پیامکی ارسال می‌شود به جای یک پیام همزمان چندین پیام ارسال می‌شود.
 
وی استفاده از بلوتوث و اشعه‌ی مادون قرمز را از مواردی برشمرد که در جذب ویروس بسیار موثر است و در آن زمان گوشی به طور اتوماتیک شماره‌گیری کرده و یا تماس از دست رفته می‌اندازد که همه‌ی اینها در عمر سیم‌کارت موثر است.
 
به گفته‌ی داود زارعیان زمانی که سیم‌کارتی، تولید و یا در زمان فعال شدن کیفیت لازم را نداشته و فاقد تکنیک‌ها و استانداردهای لازم باشد مشکلاتی به وجود آمده و موجب سوختن سیم‌کارت می‌شود که البته این‌ها از عواملی است که به تولیدکنندگان مرتبط است.
 
او در این باره معتقد است: در مواردی نیز خود شبکه‌ی مخابراتی دارای مشکلات فنی می‌شود؛ مثل تنظیم نبودن تشعشات، آنتن‌های BTS و یا نوسانات برق که بسیار نادر است.
 
به گزارش ایسنا، وی خاموش و روشن کردن‌های مکرر و بیش از حد و وارد کردن PIN کدهای اشتباه بیش از سه بار راساز دیگر عوامل سوختن سیم‌کارت برشمرد و تصریح کرد: استفاده از گوشی‌های غیر استاندارد و ارزان از عوامل دیگر در این زمینه است.
 
 



تاريخ : 4 / 1 / 1393برچسب:, | 6:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ورزشگاه آزادی تهران بزرگترین ورزشگاه ایران است که از لحاظ گنجایش بزرگترین ورزشگاه فوتبال خاورمیانه، چهارمین آسیا و یازدهمین در جهان است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ورزشگاه  آزادی تهران ورزشگاه ملی  ایران و بزرگترین ورزشگاه کشور است این ورزشگاه برای میزبانی بازی های آسیایی  1974 ساخته شد.
 
این ورزشگاه در حقیقت  بخشی از مجموعه ورزشی آزادی است که بازی های خانگی تیم ملی فوتبال ایران و دو تیم بزرگ پایتخت نشین استقلال و پرسپولیس در  این ورزشگاه برگزار می شود.
 
ورزشگاه آزادی تهران از نظر استانداردها و ضوابط  کنفدراسیون فوتبال آسیا دارای نمره A است.
 
 تاریخچه ورزشگاه آزادی
 
 استادیوم  آزادی با معیارهای بین‌المللی و برای بازی های آسیایی 1974 با مساحت 141000 متر مربع در مجموعه ورزشی آزادی  ساخته شد.
 
 این ورزشگاه پیش از انقلاب آریا مهر خوانده می شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی آزادی نام گرفت.
 
طرح و ساخت این ورزشگاه به عهده  عبدالعزیز خرما نفرماییان بود و در تاریخ 26 مهر 1350 گشایش یافت و در 10 شهریور 1353 و همزمان با بازی های آسیایی  سال 1974 میلادی تهران افتتاح شد.
 
این مجموعه ورزشی هم اکنون با دارا بودن سالن های  چند منظوره، سالن دوازده هزار نفری و دریاچه مصنوعی یکی از بی نظیرترین مجموعه های ورزشی آسیاست زمین بازی ورزشگاه از چمن و اطراف چمن یک پیست دو میدانی در هشت ردیف از جنس تارتان قرار دارد و  در قسمت  غربی ورزشگاه و ضلع جنوب  جایگاه ویژه، جایگاه گزارشگران صدا وسیما و در جنب راست این محل جایگاه خبرنگاران با ظرفیت 85 نفر احداث  شده است.
 
گنجایش
 
 گنجایش این ورزشگاه 412و84 نفر است  از لحاظ گنجایش، استادیوم آزادی بزرگترین ورزشگاه فوتبال در  خاورمیانه، چهارمین در آسیا و  یازدهمین در جهان است.
 
به تازگی ابهاماتی در مورد گنجایش ورزشگاه ابراز شده است  غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران بر این باور است بیشترین گنجایش ورزشگاه 85000 است  علاوه بر این گفته می شود پس از نصب صندلی در این ورزشگاه، گنجایش آن به 78 هزار نفر کاهش یافته است.
 
تعمیر و بازسازی
 
در بازسازی استادیوم یکصد هزار نفری که از تاریخ خرداد ماه سال 81 لغایت خرداد ماه سال 82 به طول انجامید سکوهای طبقه اول  به طور کامل عایق کاری گردید و رختکنهای موجود نیز بازسازی شد.
 
روشنایی:
 
 روشنایی زمین و ورزشگاه توسط 4 عدد برج که در شمال غربی، شمال شرقی، جنوب  غربی و جنوب شرقی ورزشگاه قرار دارند تامین می شود در بالای این برج‌ها از چراغ‌های  گازی و مرکوری و تنگستن هالوژن استفاده شده که سطح نوری برابر 1650 لوکس در سطح زمین تولید می کنند که ضریب  اختلاف شدت نور در نقاط مختلف 101/15 لوکی می باشد.
 
سیستم 2صوتی
 
 سیستم صوتی ورزشگاه غیر متمرکز و برای هر  جایگاه ورزشگاه از تعدادی بلندگو در جهت‌های  مختلف استفاده شده است.
 
 نمایشگر:
 
نمایشگر یا اسکور برد ورزشگاه  در ابتدا به صورت ؟ و تک رنگ بود اما سپس باز سازی و به صورت یک نمایشگر رنگی در آمد و همزمان  با بازی ایران، آلمان مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
 ابعاد کل این نمایشگر 5،7 در 20 متر و قسمت نمایشگر رنگی 20،7×4،14 متر است و تفکیک پذیری آن 278×576 است.
 
دسترسی وسایل نقلیه
 
 این ورزشگاه محل پارک برای 400 وسیله نقلیه به صورت سر پوشیده و 7 هزار جای پارک در بیرون از ورزشگاه دارد.
 
معماری
 
معمار و طراح این ورزشگاه عبدالعزیز فرمانفرمائیان است که آن را برای ظرفیت 412/84 تماشاچی طراحی کرد.
 
طرح استادیوم براساس دید کامل برای همه  تماشاچیان در نظر گرفته شده است به طوری که حداکثر دید تماشاچی از مرکز زمین حد شمال و جنوب 136 متر و  در شرق و غرب 129 متر است.

 

 



تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 11:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همیشه در هنگام سفر نگرانی هایی در مورد امنیت منزل وجود دارد حتی زمانی هم که برای کار بیرون از منزل به سر میبریم باید از لحاظ قفل و کلید منزل مطمئن شوید.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه بازار باشگاه خبرنگاران، مطالبی را در مورد امنیت بیشتر منازل گردآوری کرده که بهتر است قبل از سفر نوروزی به آنها دقت کنید.

سارقان معمولا منتظر فرصت هایی هستند که در خانه را بشکنند و اشیاء ارزشمند آن را به سرقت ببرند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های جدیدی برای حفاظت از منزل وجود دارد تا شما با خیال آسوده سفر کنید.

سیستم های امنیتی دستورالعمل هایی دارند که شما حتی زمانی که دور از منزل هم باشید میتوانید از خانه خود محافظت کنید. این سیستم ها معمولا دارای رمز شخصی و آلارم هشدار هستند. حتی اگر از سیستم های امنیتی استفاده نمی کنید باید از قفل در منزل به صورت کامل اطمینان حاصل کنید.

پنجره ها و در ها را قفل کنید. همیشه علاوه بر در منزل در پنجره ها را قفل کنید. همیشه سارقان از در پنجره یا پارکینگ برای فرار استفاده میکنند. در انباری ها را حتما قفل کنید این مکان ها برای گریز سارقان استفاده میشوند.

حتما همسایه تان را از سفرتان آگاه کنید. به آنها بگویید که در غیاب شما از منزل تان مراقبت کنند. به آنها بگویید که چه مدت در سفر هستید اگر واقعاً به همسایه تان اطمینان دارید میتوانید کلید منزل را به ایشان بدهید و از آنها بخواهید که در غیاب شما از منزل مراقبت کنند

اگر روزانه یا هفتگی برای شما روزنامه یا مجله ارسال میشود در ایام تعطیل و در زمان سفر آن را کنسل کنید. این فرصت خوبی برای سارقان است که با در دست داشتن روزنامه یا مجله به داخل ساختمان راه پیدا کنند.

اتوموبیل تان را همیشه در پارکینگ بگذارید. اگر برای سفر از اتوموبیل شخصی تان استفاده نمیکنید آن را در پارکینگ منزل خودتان بگذارید و از قفل در های آن مطمئن شوید. پارکینگ خالی به نشانه ی این است که اهالی ساختمان در منزل نیستند بنابراین بهترین فرصت برای سارقان به حساب می آید.

روشنایی را فراموش نکنید. همیشه یک لامپ کوچک کم مصرف را روشن بگذارید یا برای احتیاط بیشتر چراغ های هشدار دهنده را در بالای در منزل قرار دهید.

پنجره های تان را با پرده بپوشانید تا داخل منزل مشخص نباشد. اما دقت کنید که گاهی اوقات این پوشش های پنجره و سایه ای که روی پنجره می افتد باعث میشود سارقان راحت تر سرقت انجام دهند زیرا داخل منزل مشخص نیست بنابراین بهترین کار این است که از سایه بان برای پنجره ها در زمانی که مسافرت هستید استفاده نکنید.

اگر تلفن منزل پیغام گیر دارد آن را در حالت خاموش قرار دهید البته درست است که شما میخواهید در غیاب تان از پیغام هایی که دوستان و اعضای خانواده برای شما گذاشته اند مطلع شوید اما سارقان با شنیدن پیام ها شما اطلاعات بیشتری از شما بدست می آورند پس بهتر است پیغام گیرتان را خاموش کنید.

 



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:, | 3:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این فرد ثریا دارابی که اکنون ۲۹ ساله است در دنیای اینترنت چهره‌ای شناخته شده به حساب می‌آید.
 
ثروتمندتـرین دختر جوان ایرانـی
 
به گزارش روزگار نو، آخرین ابتکار او سایتی به نام Zady است که هنوز فعالیتش را شروع نکرده ولی درآمدی ۳/۱ میلیون دلاری از مرکز آموزش ملی آمریکا داشته است. ثریا دارابی پیش از این با راه‌انداختن سایت Foodspotting مشهور شد و ثروت زیادی به دست آورد.
 
در این سایت کاربران می‌توانند، عکس‌ها غذاهای جالب و خوشمزه‌ای را که هر روز می‌خورند، به اشتراک بگذارند.
 
این سایت شاید برای خیلی‌ها حکم وقت‌گذرانی را داشته باشد اما برای پایه‌گذار آن، سودی سه میلیون دلاری داشته است.حال حساب کنید در آمد ماهیانه این دختر به پول ایران چقدر میشود.
 
 



تاريخ : 14 / 12 / 1392برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی هشدار داد: هموطنان پیغام های حساس و محرمانه خود را تا حد امکان روی تلفن‌های منشی دار نگهداری نکنند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی صبح امروز با اعلام این خبر گفت: با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و حرکت رو به جلوی آن، شاهد مزایای آن در زندگی روزمره هستیم اما این پیشرفت‌ها، آسیب‌ها و معایبی را نیز با خود به همراه دارند.
وی افزود: یکی از این تکنولوژی‌ها که روزانه شاهد ورود تنوع زیادی در بازار عرضه آن هستیم، تلفن‌های ثابت است. نسل جدید تلفن‌های ثابت دارای تکنولوژی ضبط صدا و یا در اصطلاح رایج دارای پیغام‌گیر هستند.
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: در این تلفن‌ها برنامه‌ای تنظیم شده که شما در زمانی که در منزل حضور ندارید، می‌توانید از طریق یک تلفن دیگر با شماره منزل خود تماس گرفته و بعد از شنیدن صدای بوق کد تلفن خود را وارد و پس از برقراری ارتباط قادر به شنیدن تماس‌های ضبط شده خود باشید.
وی همچنین بیان داشت: بسیاری از هموطنان پس از خرید دستگاه‌های تلفن مجهز به سیستم منشی‌دار به دفترچه راهنمای آن توجهی ندارند و پیغام‌های شخصی و محرمانه و خصوصی خود را روی آن ذخیره می‌کنند و به این نکته دقت ندارند که در صورت عدم مراقبت صحیح از برخی تنظیمات می‌توانند شرایطی را برای سودجویان میسر سازند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: تغییر ندادن رمز پیش فرض این گونه تلفن‌ها و توجه نکردن به این موضوع که اشخاص سودجو می‌توانند با وارد کردن این کد پیش فرض وارد سیستم شده و از آن بهره‌برداری کنند، یک آسیب جدی است.
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در پایان هشدار داد: هموطنان پیغام های حساس و محرمانه خود را تا حد امکان روی چنین تلفن‌هایی نگهداری نکنند و حتما پس از خرید و راه‌اندازی آن رمز پیش فرض را تغییر دهید.
 



تاريخ : 14 / 12 / 1392برچسب:, | 8:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک کارشناس تغذیه گفت: چای‌ نوشیدنی مفید است که باید آن را به درستی مصرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز «فتانه کاوری‌زاده»، در گفت‌وگو با ایسنا، چای را یکی از نوشیدنی‌های قدیمی که از برگ‌های یک گیاه همیشه سبز گرمسیری تهیه می‌شود، عنوان و اظهار کرد: پس از آب دومین نوشیدنی رایج و پرطرفدار در سراسر دنیا و البته ایران، چای است که پیش از غذا، بعد از غذا و گاه به صورت شیرین در صبحانه‌خوردن مصرف می‌شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان ایلام ادامه داد: چای یک منبع غنی از پلی فنل‌ها به خصوص فلاونوئیدهای کاتچینی از خانواده آنتی اکسیدان است که اثرات حفاظتی در مقابل عوامل شیمیایی بیماری‌زا در بدن را دارد. آنتی اکسیدان S در بدن اثراتی همچون کاهش ایجاد لخته در خون، کاهش کلسترول به خون‌(LDL)، کاهش خطر سرطان و افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت دارد. برگ چا‌ی همچنین حاوی املاح و ترکیبات فراوان از جمله کلسیم، منیزیم، منگنز، سدیم، پتاسیم، اسیدهای آلی، اسیدهای آمینه، کلروفیل، کافئین، فیبر و غیره است.

وی با بیان اینکه اگر چا‌ی در حد متعادل مصرف شود، برای سلامت مفید است، اضافه کرد: نوشیدن چا‌ی به ویژه چای سبز در حد مناسب موجب کاهش چربی‌های خون شده و از بروز بسیاری بیماری‌های مزمن به خصوص بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری خواهد کرد.

این کارشناس تصریح کرد: پلی‌فنل‌های موجود چائی به ویژه چای سبز در پیشگیری از سرطان و کاهش برخی از علائم پیری مثمرثمر است و به دلیل داشتن مقادیری فلوراید و تانن به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.

کاوری‌زاده اضافه کرد: مصرف بیش از حد چائی عامل تحریک‌کننده سیستم اعصاب مرکزی می‌شود و بیماری‌هایی مثل سردرد، بی‌خوابی، افزایش اسید معده، بی‌اشتهایی و اختلالات گوارشی را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این موارد نوشیدن چای پررنگ و غلیظ ممکن است باعث تحریک اعصاب و تپش قلب خواهد شد.

وی یادآور شد: ترکیب تانن موجود در چای از جذب آهن برخی از مواد غذایی مانند حبوبات و غلات جلوگیری می‌کند که بهتر است برای پیشگیری از این حالت تا یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از صرف غذا از نوشیدن چای خودداری کرد.

این کارشناس تغذیه پرهیز از نوشیدن چائی داغ را راه‌حلی برای پیشگیری از آسیب مخاط دهان و مری عنوان کرد و افزود: حتی‌المقدور از مصرف چای جوشیده و مانده به دلیل تشکیل مواد مضر خودداری به عمل آید.

کاوری‌زاده تصریح کرد: از آنجا‌یی‌که مصرف همزمان لبنیات و چای موجب کاهش اثرات درمانی آن بخصوص چا‌ی سبز می‌شود، از نوشیدن و مصرف پشت سر هم این مایع خودداری شود و علاوه بر آن در هنگام دم کردن چا‌ی ‌از ظروف آلومینیومی به دلیل واکنش گیاه پرهیز کنید.

وی در پایان گفت: برای حفظ عطر و طعم چای، آن را در ظروف روشن و مجاور نور نگه‌داری نکنید.

 



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 7:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " مطالبه " بدترین فاجعه، برای کسانی که از ابزارهای الکترونیکی استفاده می کنند اتفاق می افتد، ریختن آب یا چای یا هر نوع مایعی روی  لپ تاپ یا تبلت آنهاست. این اتفاق که بخصوص برای لپ تاپ ها به وفور روی می دهد، معمولا به سوختن مدارهای الکترونیکی و از دست رفتن ابزارهای گران قیمت و باارزش منجر می شود.


اگر بر حسب اتفاق یک فنجان چای یا لیوانی نوشیدنی روی لپ تاپ شما ریخت به نکات زیر توجه کنید.

1.نشینید تماشا کنید و افسوس بخورید

درسته که کار اشتباهی کردید و به طور غیرعمد  اب بر روی لپ تاپتان ریخته شده اما الان زمان نشستن و افسوس خوردن نیست. هر ثانیه ای که از دست بدهید، رطوبت به داخل تجهیزات لپ تاپ نفوذ می کند و ممکن است باعث ایجاد اتصالات کوتاه و تباهی قطعات الکتریکی شود. پس سریع باشید.

اول از همه با کشیدن سیم برق وسیله الکترونیکی خود شروع کنید. اگر این وسیله یک لپ تاپ است، باطری آن را نیز هر چه سریع تر جدا کنید. اگر صفحه کلید (کی بورد) کامپیوترتان است، آن را از کامپیوتر جدا کنید.

مایعات باعث ایجاد اتصالات کوتاه در تجهیزات الکترونیکی شما می شوند و به همین دلیل جدا کردن آن ها از جریان برق می تواند شانس نجات یافتن دستگاه شما را افزایش دهد!

2. خسارت را ارزیابی کنید

حال که دستگاه را از جریان برق جدا کرده اید، چند ثانیه ای را صرف بررسی محل و کمیت ریزش مایع کنید.

اگر این حادثه فقط در اندازه ریختن چند مایع روی کی بوردتان بوده، شاید جدا کردن چند کلید اطراف محل آب ریختگی بتواند مشکل شما را حل کند.

در این مواقع ما استفاده از دستمال الکلی را توصیه می کنیم که لکه ها و آلودگی ها را در خود حل کرده و خیلی سریع خشک می شود. شما می توانید با هزینه بسیار پایینی این دستمال الکلی را از داروخانه تهیه کنید و برای مواقع اضطراری در دسترس نگاه دارید.

در بسیاری از موارد، پاک کردن کی بورد و کلیدها مشکل را حل می کند. البته شاید در اثر ریختن آب یا چای روی کی بورد هیچ مشکلی برای آن پیش نیاید، اما به یاد داشته باشد که اگر شما تمام قسمت ها را به خوبی پاک نکنید، بعد از خشک شدن رطوبت کلید ها شما مانند گذشته کار نمی کند و ممکن است حالت چسبنده پیدا کند. اما اگر رطوبت محدود به سطح وسیله الکترونیکی نیست و به درون آن نفوذ کرده است، برای عمل جراحی آماده شوید!

3. قطعات را از هم جدا کنید

شما نمی توانید بدون باز کردن یک وسیله الکترونیکی آن را به خوبی تمیز کنید. اگر فکر باز کردن این وسایل شما را به وحشت می اندازد، قابل درک است. اما به یاد داشته باشید کوچک ترین شانس برای درست کردن وسایل گران قیمت شما بهتر از هیچ شانسی است.

البته اگر شما نمی دانید که کدام سمت پیچ گوشتی را باید برای باز کردن پیچ ها استفاده کنید، شاید تماس گرفتن با یکی از دوستان باتجربه ارزشش را داشته باشد.

با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک، وسیله الکتریکی خود را باز کنید البته مشخص است که دستورالعمل واحدی برای باز کردن همه دستگاه های الکتریکی وجود ندارد، اما ما در این جا چند نکته می گوییم که شاید به دردتان بخورد. شاید شما برای باز کردن وسیله الکتریکی تان نیاز به کمی نیروی بیش تر داشته باشید. اما در مورد مدارهای الکتریکی دقت زیادی داشته باشید.

اگر باز کردن یک وسیله نیاز به نیروی بیش تر از حد معمول نیاز دارد، احتمال وجود پیچ های مخفی را فراموش نکنید. در نگهداری از پیچ های خود دقت کنید. حتی آن ها را در یک فنجان قهوه هم نگذارید، چرا که بسیاری از وسایل دارای پیچ های با اندازه های متفاوت هستند و به همین دلیل شما در هنگام بستن وسیله خود باید به یاد بیاورید که هر پیچ برای چه جایی است.

اگر یک وسیله الکتریکی خیلی پیچیده به نظر می رسد و شما نگران هستید که نتوانید آن را دوباره به حالت اول برگردانید، نگران نباشید. یک دوربین دیجیتال بردارید و قبل از جدا کردن قطعات از وسیله خود چند عکس بگیرید.

هدف اصلی شما رسیدن به هر بورد الکتریکی یا قطعاتی است که ممکن است در اثر ریختن آب مرطوب شده باشند. اگر شما در حال جدا کردن قطعات لپ تاپ هستید، باید بورد اصلی و تمام بوردهای کوچک متصل به آن را جدا کنید.

4.تمیز کنید

زمانی که شما قطعات لپ تاپ خود را جدا کردید، نوبت پاک کردن لکه ها و رطوبت است. اگر شما روی قسمتی از بورد خود لکه می بینید، می توانید با دستمال الکلی آن را پاک کنید.

اما اگر تمام بورد شما آلوده شده است، باید دست به کار بزرگ تری بزنید. به طور کامل بورد خود را از دستگاه جدا کرده و آن را زیرآب و صابون بگیرید. بله درست شنیدید.

آن را زیر آب بگیرید. ما همیشه باید تجهیزات الکتریکی را از رطوبت دور نگاه داریم، اما گاهی زمانی می رسد که شما مجبورید با آتش به جنگ آتش بروید. به آرامی دست خود را روی آن بکشید و اجازه بدهید که آب و صابون کار خود را انجام دهد.

برای آن که بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است از آب مقطر یا آب دیونیزه استفاده کنید که می توانید از بسیاری از سوپرمارکت ها آن را خریداری کنید.

آب شیر ممکن است بعد از خشک شدن روی بورد شما رسوب کند. البته واضح است که می خواهید خیلی سریع متوجه شوید آیا دستگاه شما به درستی کار می کند یا خیر، اما شما باید اندکی صبر کنید. قدم بعدی این است که اطمینان حاصل کنید همه تجهیزاتی که شسته اید به طور کامل خشک شده اند.

بهترین راه خشک کردن این تجهیزات با هواست، چرا که دستمال کاغذی یا دستمال ممکن است پرز یا تکه های بسیار ریزی در بین قطعات به جا بگذارند.

برای آن که به روند خشک شدن سرعت ببخشید می توانید از ژل سیلیکا یا برنج سفید استفاده کنید و قطعات را در بین آن قرار دهید. شما حتی می توانید برای خشک کردن سریع تر از پنکه یا سشوآر استفاده کنید. اما سعی کنید از فاصله دور و با حرارت کم استفاده کنید. حرارت بالای سشوار میتواند مدار شما را ذوب کند!

زمانی که همه قطعات کاملا پاکیزه و خشک شدند، زمان بستن همه قطعات در سر جای خودشان است. در این مرحله می توانید از عکس هایی که گرفته اید، کمک بگیرید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی در جای خود قرار گرفته است. ما ضمانت نمی کنیم که بعد از انجام این مراحل وسیله برقی شما به حالت اول برگردد، اما حداقل شما می دانید که همه تلاش خود را کرده اید.

 

 



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 11:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارت های بانکی یکی از جذاب ترین اقلام سرقتی برای کیف قاپان و سارقان اینترنتی هستند. اگر رمز مان هم در دسترسشان باشد هم که دیگر موجبات خنده وشادی آنها را فراهم کرده ایم!

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازآفتاب: به گزارش بانکی دات آی آر، پلیس فتا، بانک ها و رسانه ها بار ها و بارها نکات امنیتی لازم جهت مراقبت از کارتهای بانکی و رمز آن را اعلام کرده اند با این وجود روزانه شاهد مراجعه تعداد بیشماری از افراد به مراکز پلیس به منظور اعلام سرقت اطلاعات و کارت های بانکی شان یا بدتر از آن خالی شدن حساب هایشان هستیم.
 
در این گزارش قصد نداریم به شما بگوییم برای پیش گیری از سرقت اطلاعات و کارتتان چه بکنید. بلکه می خواهیم بگوییم اگر خدای نکرده کارتتان و یا شماره و رمز آن به سرقت رفت چه کنید.
 
به طور کلی برای اطلاع رسانی از سرقت کارتتان و بستن کارتتان بدون اینکه حساب شما مسدود شود چهار روش وجود دارد:   
 
1.يک راه مسدود کردن کارت بانک، مراجعه به شعب بانک صادرکننده کارت است.
 
2. راه دیگرمسدود کردن کارت بانک، مراجعه به سايت اينترنتي بانک صادرکننده کارت است.
 
3. همچنین برای مسدود کردن کارت بانک می توانید، تماس با ميز امداد بانک صادرکننده کارت(تلفن بانک) است.

اگرکارت بانکی شما متعلق به بانک ملی است می توانید با شماره ۰۹۶۲۲ تماس بگیرید.
 
4. در نهایت براي مسدود کردن کارت بانک داشتن رمز دوم کارت الزامي است.

شماره تلفنبانک بانک ها

تلفنبانک ملت 8132

تلفنبانک پارسیان 84841000

تلفنبانک اقتصاد نوین 84292

تلفنبانک پاسارگاد 82891999

تلفنبانک پست بانک  09604

تلفنبانک تجارت 81277

تلفنبانک رفاه (فراد)8525 021
8307 (021)

تلفنبانک سامان 6422

تلفنبانک سپه 64058

تلفنبانک سرمایه 8254

تلفنبانک صادرات 09602

تلفنبانک صنعت و معدن4-22260272

قرض الحسنه مهر ایران 8528 021

کارآفرین 23640 (021)

تلفنبانک کشاورزی 22901500

تلفنبانک ملت 8132

تلفنبانک ملی 2784
09622

تلفنبانک سینا 82487

تلفنبانک مهر 82470

موسسه مالی واعتباری انصار 021-48049

 

 

 



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 7:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آخرین باری که بالش های خود را شسته اید چه زمانی بوده است؟ ماه گذشته؟ سال گذشته؟ شش ماه پیش و یا اینکه اصلا تا به حال آنها را نشسته اید.الان دیگر زمان آن است که آنها را بشورید!

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، بالش های خود را به روش زیر بشورید.
 
بالش های قابل شستشو؟
خبرهای خوب! شما می توانید بالش های خود را برای شستشو در ماشین لباسشویی بیاندازید اما برای این کار توصیه می شود هر دو بالش را با هم بیاندازید.
 
برای این کار بهتر است دو بالش را کنار هم به صورت صاف قرار داده و شستشو را آغاز کنید و با این کار در اتلاف انرژی هم صرفه جویی شده است.
 
اما اگر برای شستن بالش از یک وان استفاده کنید و آن را با دست بشورید بهتر هم می باشد چرا که تا  می توانید آن را به آرامی بشورید .هم چنین دقت داشته باشید که اگر برای شستن بالش ها دستورالعمل خاصی روی آنها برچسب شده است از آن تبعیت کنید. به هر حال اگر از ماشین برای شستن استفاده می کنید باید درجه آب را روی سرد و دور آهسته را انتخاب کرده و بعد از شستن اجازه دهید تا کاملا خشک شده تا الیاف داخلی به حالت اولیه ی آن بازگردد، چرا که اگر خیس باشد و استفاده شود ممکن است داخل آن گوله شود.
 
درباره ی بالش های فوم؟
 
متاسفانه، شما نمی توانید بالش های فوم را در ماشین لباسشویی بیاندازید چرا که فوم داخل آن جمع می شود ، اما اگر روکش آنها قابل درآوردن می باشد می توانید روکش آن را در آورده و جداگانه بشورید و تنها گرد و غبار داخل بالش را بگیرید و آن را بتکانید و تمیز کنید. اما اگر داخل بالش هم بسیار کثیف می باشد بهتر است آن را نم دار کرده و در لباسشویی و فقط روی مرحله ی خشک کن گذاشته و به مدت 20 دقیقه بگذارید تا تمیز شود. دقت کنید که داخل بالش را اصلا در آب داغ نیاندازید.
 
هم چنین می توانید از یک پارچه ی نمدار استفاده کرده و آن را روی سطح داخلی بالش بکشید و این کار را آرام انجام دهید تا در نهایت بالش ها کاملا تمیز شوند.
 
نکته این است که تا وقتی بالش ها کاملا خشک نشده اند روکش آن ها را نکشیده و از قرار دادان آنها روی تخت و استفاده کردن اجتناب کنید.
 
برخی از بالش های فوم قابل شستشو می باشند ولی دستورالعمل های خاص خود را دارند.برای این کار باید شستشو را با ملایمت انجام دهید چرا که فوم وقتی خیس می شود بسیار سنگین شده و به راحتی قابل پاره شدن می باشد به همین جهت توصیه می شود قبل از آنکه فوم داخل بالش کثیف بشود هر ماه روکش بالش را بشورید و نگذارید که کثیفی تا داخل بالش نفوذ کند که مجبود به شستن آن هم شوید.
 
در آخر اینکه می توانید داخل بالش هایتان را با پشم و یا الیاف دیگری هم پر کنید که شستشوی آنها هم راحت تر باشد و سعی کنید بالش هایی بخرید که قابل شستشو باشند.
 
 
 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 8:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارتش ژاپن او را برای جنگ مقابل شوروی به جبهه ها اعزام نمود اما او پس از مدتی توسط ارتش سرخ به اسارت گرفته شد و ارتش سرخ نیز وی را در سال 1942 به جبهه های شرقی و مقابل آلمان نازی فرستاد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق  "کیونگ جونگ یانگ" جوان 18 ساله کره ای بود که در سال 1938 توسط ارتش ژاپن از کشور اشغال شده کره به خدمت اجباری فراخوانده شد.


ارتش ژاپن او را برای جنگ مقابل شوروی به جبهه ها اعزام نمود اما او پس از مدتی توسط ارتش سرخ به اسارت گرفته شد و ارتش سرخ نیز وی را در سال 1942 به جبهه های شرقی و مقابل آلمان نازی فرستاد.
 
از بخت بد "جونگ یانگ" در سال 1943 به اسارت نیروهای آلمانی درمی آید و آلمانی ها نیز او را در سال 1943 و به منظور مقابله با نیروهای متفقین به ساحل نرماندی میفرستند .
 
 
باز هم "جونگ یانگ" در سال 1944 و در جریان جنگ با نیروهای متفقین اینبار به اسارت چتربازان آمریکایی در می آید و نهایتا در سال 1945 توسط انگلیسی ها آزاد میشود.
 
او باقی عمر خود را تا سال 1992 در Illinois آمریکا مستقر میشود. فیلم my way بر اساس زندگی او ساخته شده است.
 
عکس مربوط به فردای روز اسارتش توسط نیرو های آمریکایی در ژوئن 1944 می باشد.
 
 



تاريخ : 12 / 11 / 1392برچسب:, | 8:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هیچ وقت به همسرتان پیشنهاد قطع ارتباط با خانواده‌اش را ندهید....
با شوهر وابسته به والدینش چه از نظر مادی و چه از نظر روحی چطور باید رفتار کنم که مستقل شود؟ 
 
یکی از مشکلات شایع همسران وابستگی یکی از زوجین به خانواده‌اش است.  بسیاری از افراد زمانی که به دلایل مختلف مثل قبولی دانشگاه در یک شهر دیگر، انجام خدمت سربازی، مسافرت و... از خانواده جدا می‌شوند وابستگی عمیق عاطفیشان به خانواده نمود پیدا می‌کند اما مسئله وقتی جدی‌تر می‌شود که این افراد ازدواج می‌کنند .
 
وابستگی عاطفی زمانی نامطلوب و خطرناک می‌شود که روی عملکرد افراد تأثیر منفی بگذارد و استقلال، اظهارنظر و خلاقیت را از آن‌ها بگیرد. اگر همسر شما از لحاظ عاطفی به خانواده‌اش وابسته است و باعث شده که شما احساس کنید نیازهای روحی و عاطفی شما تامین نمی‌شود حق دارید که از این وضعیت ناراحت باشید.
 
در ابتدا برای اینکه این مشکل را حل کنید به جای جبهه گیری سعی کنید به این نیاز همسرتان احترام بگذارید. سعی کنید رابطه عاطفی خود را با همسرتان بیشتر کنید و احساس صمیمیت بیشتری بین خودتان به وجود بیاورید. هنگامی که همسرتان به طور مستقل درباره موضوعی اظهار نظر می‌کند حتما وی را تحسین و تشویق کنید.
 
 اعتماد به نفس او را بالا ببرید. هیچ وقت به همسرتان پیشنهاد قطع ارتباط با خانواده‌اش را ندهید فراموش نکنید که این موضوع باعث موضع گیری و لجاجت بیشتر وی خواهد شد. همچنین تجربه وارد شدن در گروه‌های دوستی نیز یکی دیگر از مهارت‌هایی است که به مستقل شدن همسرتان کمک می‌کند .
 
متاسفانه شما نگفتید که وابستگی مادی همسر شما به خانواده‌اش به چه دلیل است؟ آیا همسر شما بیکار است و شغل مناسب ندارد؟ یا به دلیل حمایت بیش از اندازه خانواده، تمایل به داشتن شغل ندارد؟ برای اینکه وابستگی مادی شما به خانواده همسرتان کاهش پیدا کند باید به همسرتان کمک کنید تا شغل بهتری پیدا کند و بر اساس درآمد آن برای هزینه‌های زندگی برنامه ریزی کنید . 
 



تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 1:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

روز ۲۰ دی ‌سال ۱۳۲۵ هجری شمسی رنگ پرچم ایران رسما سه رنگ سبز، سرخ و سفید تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایسنا به نقل از تاریخ ایرانی، هر یک از رنگ‌های مزبور دارای معنا و مفهوم خاص خود هستند که می‌توان درباره آنها چنین گفت: رنگ سبز، رنگ ستایش‌شده در روایات و اخبار و یکی از نشانه‌های معتقدین به دین مبین اسلام است. هم‌اکنون در پرچم غالب کشورهای مسلمان این رنگ به چشم می‌خورد. رنگ سپید نشانه اعتقاد ایرانیان به صلح و دوستی است و رنگ سرخ نشانه دفاع از خاک پاک سرزمین و شهادت در راه‌های آرمان‌های عالی میهن است.

ظهور پرچم در ایران به قیام کاوه آهنگر علیه ظلم و ستم ضحاک بازمی‌گردد. کاوه آهنگر به منظور برانگیختن احساسات مردمی علیه ضحاک، پیش‌بند چرمی خود را بر سر چوبی کرد و آن را بالا گرفت تا مردم گرد او جمع شدند. پس از وی فریدون فرمان داد تا آن چرم را بیارایند و چنین بود که این پرچم را درفش شاهی نامید. گفته‌اند نخستین رنگ‌های پرچم ایران زرد و سرخ و بنفش بود. پس از فتح ایران به دست اعراب مسلمان، ایرانیان تا دویست سال هیچ پرچمی نداشتند و تنها دو تن از قهرمانان ملی ایران‌زمین، یعنی ابومسلم خراسانی و بابک خرمدین دارای پرچم بودند. پرچم ابومسلم سیاه‌رنگ بود و پرچم بابک، سرخ‌رنگ.

سلطان محمود غزنوی بود که برای نخستین بار دستور داد نقش یک ماه را روی پرچم خود که رنگ زمینه آن سیاه بود بدوزند. وی پس از آن دستور داد نقش یک شیر در آن افزوده شود. نقش خورشید روی پرچم‌ها نیز از زمان خوارزمشاهیان باب شد.

رنگ و طرح پرچم ایران در طول تاریخ همواره در حال تغییر بوده است. پرچم شاه‌اسماعیل صفوی یکسره سبزرنگ بود و در آن تصویر ماه نیز قرار داشت. شاه‌طهماسب نیز در دوران پادشاهی دستور داد به جای شیر و خورشید، تصویر گوسفند را روی پرچم‌ها حک کنند.

تا دوره قاجار‌ها پرچم سه‌گوشه بود اما در این دوره شکل پرچم برای نخستین‌بار از سه‌گوشه به چهارگوشه تغییر یافت و رنگ سرخ نیز تنها رنگ پرچم شد و درون آن روی دایره سفیدی، تصویر شیر و خورشید نقش بست.

پس از پیروزی انقلاب مشروطه، در اصل پنجم متمم قانون اساسی ذکر شد: الوان رسمی بیرق ایران، سبز و سفید و سرخ و علامت شیر و خورشید است. در زمان فتحعلی‌شاه قاجار، شمشیری به دست شیر داده شد و استفاده از این نشان تا انقلاب ۱۳۵۷ ادامه پیدا کرد. از حدود قرن ۹ هجری (پانزده میلادی) نشان شیر و خورشید نشان محبوبی در پرچم‌های ایران بود. این نشان در دوره‌های مختلف و نزد سلسله‌های شاهی مختلف به صورت‌های متفاوتی تعبیر شد؛ به طوری که در ابتدا تنها نماد ستاره‌بینی بود، بعد از آن نشان پادشاهی شد و بعد‌ها تعبیری دینی پیدا کرد. تعبیرهای ملی‌گرایانه و سلطنتی نیز از این نشان در دوران‌ قاجار و پهلوی به وفور یافت می‌شود.

پس از انقلاب اسلامی در اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاکید شد پرچم رسمی ایران به رنگ‌های سبز و سفید و سرخ است، با این تفاوت که پس از انقلاب در میانه پرچم علامت مخصوص جمهوری اسلامی نقش بست که بر زمینۀ سفید با شعار «الله اکبر» آذین‌بندی شده بود؛ طرحی که اکنون به عنوان پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود.

 

 



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:لقمه,خوردنی,عقاب نیوز, | 10:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ماهی منبع فراوان امگا 3 است که مانع رسوب کلسترول در شریان‌ها و آرتیمی قلب می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از ایسنا، اگر می‌خواهید جوانی‌تان را حفظ کنید، این شش نوع خوراکی را فراموش نکنید: روغن زیتون، ماست، ماهی، شکلات، آجیل و توت سیاه.


* روغن زیتون:

چهار دهه پیش از این نتیجه مطالعات محققان هفت کشور نشان داد که چربی‌های اشباع نشده تک‌ظرفیتی در زیتون به طور بارزی موجب کاهش سرعت ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شوند. اکنون ما می‌دانیم که روغن زیتون دارای پلی‌فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌های قوی است که مانع ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن فرد می‌شود.

*ماست:

در دهه 1970 شایع شد که تعداد افراد بالای صد سال در کشور جورجیا بیشتر از سایر کشورهاست و گزارشات آن زمان اعلام کرد که علت این امر خوردن ماست است. غذایی که در تمام رژیم‌های غذایی مردم آن کشور وجود دارد. ماست منبع غنی کلسیم است که مانع ابتلا به استئوپروز می‌شود و کمک موثری در حفظ سلامت دستگاه گوارش است و خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی مرتبط با سن را کاهش می‌دهد.

*ماهی:

30 سال پیش محققان شروع به مطالعه در مورد مبتلا نشدن بومیان آلاسکا به بیماری‌های قلبی کردند. اکنون دانشمندان می‌دانند که علت این امر مصرف زیاد ماهی بوده است. ماهی منبع فراوان امگا3 است که مانع رسوب کلسترول در شریان‌ها و آرتیمی قلب می‌شود.

*شکلات:

در بین مردم کنا از جزیره سان‌بلاس، دور از سواحل پاناما، سرعت ابتلا به بیماری‌های قلبی 9 برابر کمتر از مردم خود پاناما است. علت آن این است که مردم کنا نوعی نوشیدنی مخصوص دارند که سرشار از کاکائو است. کاکائو منبعی غنی از فلانوول‌هاست که سلامت عملکرد رگ‌های خونی را حفظ می‌کند و در نتیجه خطر ابتلا به فشارخون، دیابت نوع دو، بیماری‌های کلیوی و دیوانگی را کاهش می‌دهد.

*آجیل:

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که آجیل می‌خورند. به طور متوسط 2/5 سال بیشتر از سایرین عمر می‌کنند. آجیل منبع غنی از روغن‌های اشباع نشده است و بنابراین خاصیتی شبیه روغن زیتون دارند. همچنین آجیل‌ها حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین، مواد معدنی و فیتوشیمیایی‌ها مثل آنتی‌اکسیدان‌ها است.

*توت سیاه:

در یک مطالعه که در سال 1999 به چاپ رسید، محققان تأثیر مصرف توت را در افزایش طول عمر موش‌های آزمایشگاهی به اثبات رساندند. این تأثیر در مورد انسان نیز صدق می‌کند. ترکیبات موجود در توت التهاب و آسیب‌های احتراقی را تسکین می‌دهد. همچنین مانع کاهش حافظه و عملکرد مغزی می‌شود.

 

 



تاريخ : 3 / 10 / 1392برچسب:ابروگوندش,همسر ایرانی,عقاب نیوز, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از برترین ها: اِبرو گوند‌ش، خوانند‌ه معروف ترکیه‌ای با یک جوان ایرانی ازد‌واج کرد‌. این خبر د‌ر ابتد‌ا شایعه قلمد‌اد‌ شد‌ اما پس از مد‌تی و با حضور این خوانند‌ه د‌ر ایران، شایعه به یک خبر واقعی تبد‌یل شد‌. آن جوان ایرانی که 10 سال از همسرش کوچک‌تر بود‌، علیرضا ضراب نام داشت.

چند روز پیش رسانه های ترکیه ای اعلام کردند یک تاجر ایرانی به نام ر. ض، به اتهام فساد و قاچاق در روز 17 دسامبر در ترکیه بازداشت شده است.

وی با اتهاماتی از قبیل پولشویی، نقل و انتقال غیرقانونی مقادیر زیادی پول از ایران به ترکیه، قاچاق شمش طلا، تهیه مدارک جعلی و ارتشاء مواجه است.

این شخص که پس از کسب تابعیت ترکیه، نام خانوادگی خود را تغییر داده متهم است در انتقال 87 میلیارد یورو پول از ایران به ترکیه از طریق شرکت هایش که در فاصله سال های 2009 تا 2012 تاسیس شده اند، دست داشته است.






 



تاريخ : 26 / 9 / 1392برچسب:, | 6:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از جام نیوز - اگر مربی فیل کمی دیر می جنبید، یا اگر فیل کمی بیشتر شیطنت می کرد، یا... به جای ماه عسل، باید برای عروس خانم، سوم، هفتم، و چهلم گرفته می شد!

این اتفاقات در تایلند یفتاد و عروس استرالیایی و دوستان و بستگانش، هرگز این روز را از خاطر نخواهند برد.

ماجرا از این قرار است که خانمی استرالیایی داشت در گارکی در تایلند بخشی از عروسی خود را برگزار می کرد که فیلی سه ساله به آنها نزدیک شد و خرطومش را به دور گردن عروس پیچاند و آن را تا نزدیک دهان خود برد!

در لحظه ای دشوار، با ترس از مرگ, خانم عروس با خود می گفت که کاش عروسی اش را در همان استرالیا برگزار می کرد که مربی فیل به یاری او آمد و کمکش کرد تا خود را نجات دهد.

 
 



تاريخ : 16 / 9 / 1392برچسب:, | 5:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زمانی که لباس ورزشی سفید شما در اثر انداختن با پیراهن صورتی تازه خریداری شده داخل ماشین لباسشویی رنگ گرفته است ، چاره کار خیس کردن آن داخل جوش شیرین ، پودر شوینده ، نمک و آب است که حکم سفید کننده را خواهد داشت.

 یک بسته جوش شیرین کافیست تا لباس ها و پارچه های کتان شما همیشه تمیز باشند.

۱- اگر از افرادی هستید که سبد لباس های کثیف را تا زمان شستشو داخل کمد می گذارید، برای از بین رفتن بوی نامطبوع و بو نگرفتن لباس های تمیز ، مقداری جوش شیرین روی آن ها بپاشید.

۲- برای از بین بردن بوی سیگار از روی لباس ، یک دوم پیمانه جوش شیرین را تقریبا داخل ۴ لیتر آب حل کنید. لباس را قبل از شستشو یک ساعت داخل آن خیس کنید تا خوشبو شود. از این روش برای لباس هایی که بوی کلر و عرق می دهند نیز استفاده کنید.

۳- به جای خرید نرم کننده های آماده ، نصف پیمانه جوش شیرین در دور آبکشی به ماشین لباسشویی اضافه کنید تا لباس ها نرم تر شده ، تازه تری دهند.

۴- زمانی که لباس های شما بوی گریس ، روغن یا بنزین می دهد، آن ها را داخل کیسه زباله گذاشته رویشان جوش شیرین بپاشید. در آن را دو روز ببندید تا مانع انتشار و باعث از بین رفتن بو شده ، سپس طبق معمول بشویید.

۵- زمانی که لباس ورزشی سفید شما در اثر انداختن با پیراهن صورتی تازه خریداری شده داخل ماشین لباسشویی رنگ گرفته است ، چاره کار خیس کردن آن داخل جوش شیرین ، پودر شوینده ، نمک و آب است که حکم سفید کننده را خواهد داشت.

۶- کپک را با جوش شیرین از ماشین لباسشویی خود دور کنید. در فاصله بین چند بار استفاده از این دستگاه ، مقداری جوش شیرین روی قسمت استیل ماشین بپاشید تا بوی بهتری داده ، از رشد کک ها جلوگیری کند.



تاريخ : 16 / 9 / 1392برچسب:, | 1:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بی‌بی شهربانو چندی پیش گفت: من هنوز تنقلاتی مانند "پفک، بستنی، نوشابه و شاید هم فست‌فود‌ها" را در رژیم غذایی خود دارم.

بی‌بی شهربانو فاتحی‌چنار پیرترین زن ایران با دارا بودن بیش از 120 سال سن و داشتن بیش از 200 فرزند‌، نوه‌، نتیجه‌ و نبیره‌ شب گذشته به علت کهولت سن در شهربابک درگذشت.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، بی‌بی شهربانو چندی پیش گفت: من هنوز تنقلاتی مانند "پفک، بستنی، نوشابه و شاید هم فست‌فود‌ها" را در رژیم غذایی خود دارم.

وی گفته بود، 20 سال است که نزد هیچ پزشکی نرفته است.

گفتنی است،‌ این بانوی شهربابکی خبرنگاران را برای انجام مصاحبه‌ای دیگر دعوت کرده بود، اما به دیار باقی شتافت.



تاريخ : 12 / 9 / 1392برچسب:, | 6:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

"استرس" و "اضطراب" از بیماری‌های شایع کودکان دبستانی است که مادران همواره باید بدانند با غذاهایی مانند کله پاچه می‌توانند به سلامتی کودکان کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ "پروتئین" موجود در کله پاچه برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن کودکان بسیار مناسب است و می‌تواند کوتاهی قد را مخصوصا در کودکانی که سابقه ژنتیکی دارند از بین ببرد. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند کله پاچه باعث "آرامش اعصاب" در کودکان شده و جلوی بهانه گیری آنها را می‌گیرد و خوردن مغز و "چشم گوسفند" هوش را در کودکان بسیار افزایش می‌دهد. 
 
گفتنی است کله پاچه باید یک بار در هفته از وعده‌های اصلی غذایی در کودکان محسوب شود و می‌تواند "سوء تغذیه" را در کودکان از بین ببرد و بیماری‌ها را از کودکان نیز دور کند. 
 
کله پاچه اگر غذایی سنگین و دیرهضم به شمار می‌آید اما "کلسترول" آن برای "قلب" و "مغز" کودکان بسیار مفید و در آنها بسیار سریع هضم می‌شود و اثرات بدی بر روی سلامتی آنها به جا نمی‌گذارد.
 
 



تاريخ : 11 / 9 / 1392برچسب:کنترل,خشم,راهها,عقاب نیوز, | 5:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خشم یک واکنش طبیعی بدن است که اگر با الگوهای درست و کنترل شده بصورت منطقی و به‌اندازه ابراز شود فرآیندی لازم و ضروری برای انسان است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  غلام‌رضا رام‌فر، کار‌شناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان با باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که زیاد عصبانی می‌شوند باید دلیل پایین بودن تحملشان را پیدا کنند و با پیدا کردن نقاط ضعفشان برای رفع یا جلوگیری از بروز آن تلاش کنند. (به طور مثال عده‌ای از افراد هستند که با گرسنگی آستانه تحملشان پایین می‌آید و عصبانی می‌شوند این افراد همیشه باید شکلات یا موادی که حاوی قند مناسب است همراه داشته باشند) 
 
وی در ادامه اضافه کرد: همچنین افراد می‌توانند با تقویت روحیه معنوی و انجام اقدامات و فرائض دینی آستانه تحملشان را بالا ببرند. 
 
وی در پایان افزود: اگر به هر حال در رویارویی با موقعیت‌های مختلف فرد دچار عصبانیت شد، با کارهایی مانند بستن چشم و شمردن از ده تا صفر بصورت برعکس یا ترک مکان عصبانیت و دوری از آنجا می‌توانند در لحظه عصبانیت، خشم خود را بهتر مدیریت کند.
 
 



تاريخ : 11 / 9 / 1392برچسب:, | 3:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک عروس جوان در اندونزی درست در زمان عقد متوجه شد که شوهرش در واقع یک زن است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از شهرخبر، در طول عقد یک لحظه صدای او مانند صدای زنان شد، همین مسئله باعث شد حضار به او مشکوک شوند.

عاقد شروع به پرسیدن سوال کرد و طبق گفته پلیس صدای این داماد قلابی نازک شد، درست مثل صدای زنان ، بطوری که حتی پلیس شگفت زده شد و بعدا اظهار داشت که صدای او و چهره اش بسیار مردانه به نظر می رسید. این زن به جرم فریب دادن توسط پلیس محلی مورد بازجویی قرار گرفت

 



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد