تاريخ : 4 / 8 / 1394برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رییس کل بانک مرکزی از اجرایی شدن سیاست‌های اعتباری این بانک در رابطه با فروش اقساطی کالاهای داخلی از جمله وام 25 میلیونی خودرو از نیمه دوم آبان خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، بعد از تصویب سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی برای اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی که تسهیلات 25 میلیونی خودرو، کارت‌های اعتباری 10 میلیونی همچنین خرید دین کالاهای داخلی (خرید اوراق و اسناد تجاری به بهایی کمتر از مبلغ اسمی) از جمله آنها بودند، ولی‌الله سیف امروز در حاشیه همایش تراکنش در پاسخ به ایسنا درباره‌ زمان اجرایی شدن این سیاست اظهار کرد: تمامی سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی در رابطه با اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی از نیمه دوم آبان‌ماه در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

 

وی همچنین در مورد میزان منابع لازم برای مجموع سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی و تسهیلات‌دهی برای فروش اقساطی کالاهای داخلی رقم مشخصی اعلام نکرد، اما توضیح داد که بانک مرکزی در این مورد مسوول مراقبت از تاثیر ارائه‌ این اعتبارات بر رشد نقدینگی و تورم نیز خواهد بود و با ملاحظات کافی این روند را پیش می‌برد.

 

 

 

دو برنامه بانک مرکزی برای تسهیل بازرگانی خارجی

 

رییس کل بانک مرکزی همچنین در این همایش به دو برنامه این بانک برای تسهیل بازرگانی خارجی در شرایط پساتحریم نیز اشاره کرد و گفت: برنامه اول بازگشت دوباره بانک مرکزی و بانک‌های جداشده از شبکه جهانی سوئیفت به آن شبکه است، چرا که عدم حضور گسترده در گذشته موجب ایجاد مشکلاتی در بازرگانی خارجی شد که امیدواریم در آینده این مسائل برطرف شود.

 

سیف ادامه داد: برنامه دوم ما برای تسهیل بازرگانی خارجی اتصال شبکه ملی پرداخت به شبکه‌های خرد و کلان بین‌الملل از جمله سوئیچ پرداخت کارتی کشورهای همسایه و شبکه‌های معتمد پرداخت کارتی در دنیاست که البته نقشه راه دستیابی به آن در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

راه‌اندازی جامعه بدون پول نقد

 

سیف همچنین به برنامه بانک مرکزی برای کاهش هر چه بیشتر استفاده از پول نقد در کشور اشاره کرد و افزود: حجم بالای مبادلات در نظام‌های پرداخت و گسترش نفوذ ابزارهای پرداخت الکترونیک حتی در دورترین نقاط کشور، باعث شده، تقاضای اسکناس و مسکوک در دست اشخاص، روندی کاهشی به خود بگیرد به نحوی که نسبت اسکناس و مسکوک در دست اشخاص از نقدینگی به عدد 3.64 درصد در خرداد ماه امسال رسید که نسبت به مدت مشابه دو سال پیش از آن بیشتر از 2 واحد درصد کاهش را نشان می دهد و این روند همچنان ادامه خواهد یافت زیرا کاهش این نسبت یکی از عوامل اصلی افزایش ضریب فزاینده و سالم سازی نقدینگی در دولت یازدهم بوده و باعث شده برای تامین نقدینگی، پول پرقدرت کمتری به اقتصاد کشور تزریق شود. در همین راستا ما قصد داریم نخستین جامعه بدون پول نقد را در کشور به صورت آزمایشی در جزیره کیش راه‌اندازی کنیم.

 

 

 



تاريخ : 4 / 8 / 1394برچسب:, | 7:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

پرونده بازار اجاره با آغاز فصل پاییز بسته می‌شود. بیشتر مستاجرانی که فرزند محصل دارند یا دانشجویانی که در شهرخود تحصیل نمی‌کنند، تلاش می‌کنند قبل ازآغاز سال تحصیلی جدید تکلیف مکان سکونت خود را روشن کنند. اما پاییز و زمستان فصل مطلوب آن دسته از مستاجرانی است که محدودیت زمانی برای انتخاب آپارتمان مورد نیازشان ندارند. به طور معمول نرخ اجاره بها در 6 ماهه دوم سال 10 تا 15 درصد کاهش پیدا می‌کند و آرامش بیشتری بر بازار اجاره حاکم است.

به گزارش مشرق، هرچند برخی از مشاوران املاک معتقدند در پاییز و زمستان به تناسب کاهش نرخ اجاره بها و کاهش مستاجران با کاهش فایل اجاره هم روبه‌رو هستیم. یک مشاوره املاک در محدوده غرب پایتخت درخصوص بازار پاییزی اجاره می‌گوید: به طور طبیعی و براساس یک سنت سالانه حجم معاملات کمی درپاییز کاهش پیدا کرد؛ زیرا در فرهنگ ما معمولا در دهه عزاداری شخصی به فکر خرید و فروش یا اجاره خانه نیست. اما بررسی میدانی فایل‌های اجاره نشان می‌دهد هنوز صاحبان املاک راضی به کاهش نرخ اجاره بهای واحدهای مسکونی خود نشده و بر اساس نرخ اجاره بهای تابستانی، واحدهای خود را نرخ‌گذاری کرده‌اند.


به طور مثال آپارتمانی ۷۳ متری، دو خوابه در محله سعادت‌آباد خیابان ایثارگران جنوبی به قیمت ۷۱ میلیون تومان برای رهن کامل سپرده شده و صاحب آپارتمانی ۶۱ متری در محله نارمک، میدان ۴۵ برای آپارتمانی نوسازخود، ۶۹ میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته است. همچنین در محله یوسف آباد آپارتمانی دو خوابه با متراژ ۷۰ متر، ۹۰ میلیون تومان رهن و ۱۰۰ هزار تومان اجاره سپرده شده است.

تعیین اجاره بهای پاییزی بر نرخ تابستانی+ جدول

 

 



تاريخ : 3 / 8 / 1394برچسب:, | 11:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در حالی دولت به تازگی با افزایش وام مسکن به ۶۰ میلیون تومان موافقت کرده است که این وام هم کمکی به خانه دار شدن اغلب متقاضیان نمی‌کند و تاثیری در رونق بازار مسکن ندارد.

به گزارش مشرق، افزایش وام خرید مسکن از ۳۵ میلیون به ۶۰ میلیون تومان، از هفته گذشته در میان فعالان بازار مسکن به موضوع روز تبدیل شده و متقاضیان مسکن هم در حال حساب و کتاب برای چگونگی دریافت این وام و خرید خانه هستند. در واقع متقاضیان بازار مسکن با جستجو در آگهی‌های املاک به دنبال خانه‌ای هستند که با وام ۶۰ میلیون تومانی بتوان آن را خریداری کرد که البته به نظر می‌رسد با نرخ‌های کنونی بازار مسکن، انتخاب‌های آنها محدود باشد.

در حال حاضر، نرخ هر مترمربع آپارتمان نوساز در مناطق متوسط و رو به پایین شهر تهران از متری ۳ میلیون تومان شروع می‌شود و حتی تا حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم پیش می‌رود؛ بنابراین برای خرید یک آپارتمان ۱۰۰ متری باید ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شود که فقط برای ۶۰ میلیون تومان از این مبلغ می‌توان از وام مسکن استفاده کرد و مابقی باید از محل پس انداز خریداران تامین شود.

به همین دلیل خرید آپارتمان هایی با متراژ مناسب برای یک خانواده ۴ نفره در محلات متوسط رو به پایین کمی بعید به نظر می‌رسد اما شاید متقاضیانی که به دنبال خرید خانه‌های کوچک تری هستند، بتوانند آپارتمانی را خریداری کنند. بنابراین اگر خانواده ای یک واحد ۴۰ متری خریداری کند باید ۱۲۰ میلیون تومان بپردازد که در واقع نیمی از این مبلغ توسط وام مسکن پوشش داده می شود.

البته اگر این خانواده از قبل سپرده گذاری در بانک مسکن نداشته باشد باید سری به بازار فرابورس بزند و با خرید اوراق، وام ۶۰ میلیون تومانی را دریافت کند که در حال حاضر هم برای وام ۴۵ میلیون تومانی مسکن باید حدود ۷ میلیون تومان اوراق خرید شود و درواقع خریدار باید حدود ۷۰ میلیون تومان برای خرید این واحد ۴۰ متری در اختیار داشته باشد تا بتواند با استفاده از وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن، یک واحد ۴۰ متری با قیمت هرمترمربع ۳ میلیون تومان در یکی از محلات رو به پایین شهر تهران را خریداری کند.

براساس این گزارش، تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که اغلب وام های مربوط به خرید مسکن، حدود ۸۰ درصد از قیمت تمام شده را پوشش می‌دهد در حالیکه این رقم در ایران در خوشبینانه ترین حالت برای واحدهای کوچک حدود ۵۰ درصد را پاسخگو است.

در این باره، مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقدند که وام ۶۰ میلیون تومانی در درازمدت بر بازار مسکن اثر گذار است و تاثیر کوتاه مدتی در رونق مسکن ندارد. علی چگنی در گفتگو با مهر گفته بود  این مصوبات در بلندمدت خوب است و به سمت هدف وزارت راه و شهرسازی که افزایش توان خریداران است، می رود اما در کوتاه مدت تاثیر چندانی ندارد.

نرخ برخی آپارتمان ها در شهر تهران

گزارش میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد که در شاهین شمالی واحدی ۵۵ متری با عمر ۱۰ ساله، بازسازی کامل با پارکینگ و انباری ۲۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود و در اشرفی - ۲۲بهمن واحدی ۶۳ متری یکخوابه با عمر ۴ ساله با پارکینگ و انباری متری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در طرشت شمالی واحدی ۶۵ متری و نوساز با پارکینگ و انباری هرمترمربع ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می شود و در قصرالدشت-بوستان سعدی آپارتمان ۶۷ متری و دوخوابه ۱۴۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین در ستارخان حبیب اله واحدی ۷۰ متری و دوخوابه با عمر یکساله ۳۴۵ میلیون تومان به فروش می رسد و در پونک - باغ فیض آپارتمان ۷۰ متری و نوساز ۳۰۱ میلیون تومان فروخته می‌شود. در شمس آباد واحدی ۷۵ متری و دوخوابه با عمر چندساله ۳۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده و در خیابان زمزم روبروی پارک ولایت واحدی ۷۱ متری با انباری و پارکینگن ۱۴۵ میلیون تومان فروخته می شود.

آپارتمانی ۷۷ متری و دوخوابه با پارکینگ و انباری و عمر ۲۲ ساله در ستارخانه خسرو شمالی متری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و در اشرفی - باهنر واحدی ۴۰ متری و یکخوابه با عمر ۱۲ ساله، ۲۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

 



تاريخ : 18 / 7 / 1394برچسب:, | 5:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صندوق پس انداز مسکن آخرین تغییرات ایجاد شده در زمینه دریافت وام‌های مرتبط با صندوق پس‌انداز مسکن یکم پس از موافقت بانک مرکزی برای اجرا به شعب بانک مسکن ابلاغ شده است.

به گزارش مشرق، آخرین تغییرات صندوق پس انداز مسکن یکم از سوی معاون برنامه ریزی اداره کل طرح و برنامه بانک مسکن با هدف تسهیل شرایط سابق دریافت تسهیلات خرید یا ساخت واحد مسکونی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن، هفته گذشته به کلیه شعب این بانک ابلاغ شد.


حذف شرط تأهل

در این ابلاغیه با اشاره به موافقت بانک مرکزی در تاریخ ۲۶ شهریور با شرایط تسهیل گر مورد درخواست بانک مسکن در خصوص اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی از محل حساب صندوق پس انداز مسکن یکم به متقاضیان، آمده است که کلیه شعب بانک مسکن مجازند تسهیلات ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی خرید و ساخت واحد مسکونی را به ترتیب در شهرهای تهران، بالای ۲۰۰ هزار نفر و کمتر از ۲۰۰ هزار نفر را به افرادی که متأهل یا سرپرست خانوار نیستند، اعطا کنند. البته این متقاضیان باید بالای ۱۸ سال بوده و درآمد مستقل داشته باشند.

حذف شرط استعلام فرم «ج» همسر متقاضی

همچنین از دیگر شرایط تسهیل شده در اعطای وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن، حذف شرط لزوم اخذ استعلام فرم «ج» از وزارت راه و شهرسازی و سبز بودن آن برای همسر متقاضی است؛ اگر همسرِ متقاضیِ وام ۸۰ میلیونی، قبلا تسهیلات خرید مسکن یا امکانات دولتی تهیه مسکن دریافت کرده باشد، مانعی برای دریافت این تسهیلات نیست. ولی اگر خودِ متقاضی قبلا از این امکانات استفاده یا وام خرید مسکن دریافت کرده باشد، دیگر مشمول این وام نخواهد شد.

اگر همسر یا فرزندان صغیر متقاضی وام ۸۰ میلیونی از محل صندوق یکم، انواع تسهیلات بخش مسکن شبکه بانکی اعم از «خرید»، «احداث»، «انتقال سهم الشرکه» و یا «جعاله تعمیر واحد مسکونی» را دریافت کرده باشند نیز مانع از دریافت تسهیلات ۸۰ میلیونی صندوق یکم نخواهند بود و تنها اگر خودِ متقاضی این وام ها را قبلا اخذ کرده باشد دیگر مشمول وام صندوق پس انداز مسکن یکم نیست.

تبدیل شرط حداکثر ۳ سال به ۱۵ سال عمر واحد

از دیگر شرایط تسهیل گر دریافت وام ۸۰ میلیونی صندوق پس انداز مسکن یکم، امکان اعطای این وام از سوی شعب بانک مسکن به متقاضیانی است که واحد مسکونی یا پلاک ثبتی با عمر حداکثر ۱۵ سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی (جواز ساخت) آنها می گذرد، خریداری کنند. در ابلاغیه قبلی این تسهیلات، شرط سنی ساختمان حداکثر ۳ سال ذکر شده بود که در بخشنامه جدید بانک مسکن به ۱۵ سال افزایش یافته است.

همچنین شرط تاریخ پایان کار نیز در ابلاغیه جدید حذف شده است. در ابلاغیه سابق می بایست حداکثر ۷ سال از تاریخ صدور پایان کار گذشته باشد که در فرم جدید اعطایی به متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق یکم، نیازی به ذکر تاریخ پایان کار نیست.

بر اساس دستورالعمل جدید بانک مسکن به شعب، مفاد این دستورالعمل برای ثبت نام کنندگان صندوق پس انداز مسکن یکم در تاریخ های پیش از ابلاغیه جدید نیز جاری می شود .

 

 



تاريخ : 30 / 6 / 1394برچسب:, | 11:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مودیان مالیاتی از اول تا ۱۵ مهرماه سال جاری مهلت دارند، اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تابستان را ارائه کنند.

به گزارش مشرق، مودیان مالیات بر ارزش افزوده از اول تا 15 مهرماه سال جاری مهلت دارند، اظهارنامه مالیاتی فصل تابستان را از طریق سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR ارائه کنند.

مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند، اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهند.

براین اساس شرط بخشودگی هرگونه جرایم، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر قانونی و پرداخت مالیات است و مودیانی که از تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات خودداری کنند، مشمول بخشودگی جریمه نمی شوند.

همچنین سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است: به منظور ثبت نهایی اظهارنامه مؤدیانی که مالیات و عوارض ابرازی آنان مبلغ 50،000،000 ریال یا کمتر باشد مکلفند کل مالیات و عوارض ابرازی را نقداً پرداخت و سپس نسبت به ثبت نهایی اظهارنامه خود اقدام نمایند.

به طور کلی مؤدیان مکلفند مالیات و عوارض ارزش افزوده را نقداً پرداخت نمایند. در مواردی که مالیات و عوارض ابرازی بیش از 50،000،000 ریال باشد و مؤدی با تأیید اداره کل قادر به پرداخت مالیات و عوارض به صورت یکجا نباشد با درخواست مؤدی، اداره کل مجاز خواهد بود با دریافت حداقل 50% از مبلغ مالیات و عوارض ابرازی نسبت به تقسیط مالیات و عوارض حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ انقضاء سررسید تسلیم اظهارنامه هر دوره موافقت نماید. میزان مبلغ نقدی پرداختی از مبلغ 50،000،000 ریال کمتر نباشد.

مؤدیانی که دارای شرایط استثنایی هستند با ارائه مستندات مؤید معاذیر پرداخت نقدی می‌توانند به اداره امور مالیاتی ذیربط مراجعه و حسب موافقت و نظر اداره کل ضمن پرداخت بخشی از مالیات و عوارض به صورت نقد و الباقی بدهی را حداکثر لغایت پایان دوره بعد تقسیط نمایند.

در مورد مؤدیانی که در اجرای بند ج ماده 43 مکلف به وصول مالیات شماره گذاری خودرو و پرداخت آن هستند، موظفند مالیات و عوارض مذکور را نقداً پرداخت نمایند.

در مورد مؤدیان حاضر در زنجیره تولید و توزیع آب و برق و گاز و نفت تولیدی و فرآورده های وارداتی که مشمول حکم پرداخت مالیات و عوارض در حلقه آخر، مطابق بند (ز) تبصره (2) قانون  بودجه سال 1393 هستند،مکلفند مابقی مالیات و عوارض پس از کسر مالیات و عوارض واریزی  به خزانه را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند . لیکن چنانچه عرضه کالا و ارائه خدمت خارج از زنجیره مزبور صورت پذیرد مکلف به انجام مفاد بندهای الف و ب فوق الذکر حسب مورد مبنی بر پرداخت و یا ترتیب پرداخت می‌باشند.
 
 

 



تاريخ : 18 / 5 / 1394برچسب:, | 12:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

با اجرای طرح «رها» در بانک مسکن، امکان فروش آپارتمان‌های وام دار در سال‌های پایانی دوره بازپرداخت، فراهم شد.

 

طرح «رها»، عنوان یک خدمت جدید در بانک مسکن است که در قالب آن، مالکان آپارتمان‌های مسکونی در رهن بانک، بعد از طی زمان معین از پروسه بازپرداخت وام مربوطه، می‌توانند در ازای سپرده‌گذاری معادل ١١٠ درصد مبلغ اقساط باقی مانده، واحد مسکونی خود را از رهن بانک مسکن خارج کنند.

جزئیات این طرح حاکی است: مالکان آپارتمان‌های وام‌دار (واحدهایی که به واسطه دریافت وام خرید یا وام جعاله، در رهن بانک مسکن هستند) به کمک این خدمت جدید، قادر می‌شوند طی پنج سال آخر دوره بازپرداخت تسهیلات، بدون آنکه وام خود را تسویه کنند، واحد را فک رهن کرده و از مزایای این آزادسازی استفاده کنند.

مسعود ایزدی مدیر روابط عمومی بانک مسکن در این باره اعلام کرد: «رها» دارای این مزیت برای وام گیرنده‌ها است که مالکان آپارتمان‌های رهنی قادر می‌شوند آپارتمان خود را در عین باقی ماندن بخشی از اقساط وام آن، فک رهن کرده و آن را بفروشند

ایزدی تاکید کرد: در این طرح افرادی که معادل ١١٠ درصد اقساط باقی مانده وام خود ، حساب در بانک مسکن افتتاح می‌کنند، از سود ٢٠ درصدی سالانه بهره مند می‌شوند بنابراین با سود دریافتی، می‌توانند بخشی از اقساط باقی مانده وام خود را پرداخت کنند.

مدیر روابط عمومی بانک مسکن افزود: در حالت طبیعی و بدون استفاده از طرح «رها»، یک مالک آپارتمان وام‌دار، چنانچه بخواهد به هر دلیل ملک خود را فک رهن کند، باید کل اقساط باقی مانده را یکجا تسویه کند که این کار از توان اکثر وام گیرنده‌ها خارج است اما با «رها»، افراد می‌توانند در عین آزادسازی ملک خود از رهن بانک مسکن، کماکان اقساط باقی مانده وام را به صورت تدریجی و ماهانه پرداخت کنند.

برای این منظور، سپرده ١١٠ درصدی، صرفا نقش ضمانت بازپرداخت باقی مانده تسهیلات را دارد که جانشین رهن ملک می‌شود.

برای استفاده از طرح «رها» باید حداکثر ٦٠ قسط ماهانه باقی مانده باشد ولیکن در حال حاضر بانک مسکن به منظور رضایت مشتریان و خدمات رسانی مطلوب به آنها، این خدمت را بدون محدودیت به مشتریان خود ارایه می‌کند.
 
 

 



تاريخ : 18 / 3 / 1394برچسب:, | 2:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

لیره ترکیه روز دوشنبه پس از اینکه حزب عدالت و توسعه اکثریت پارلمانی را پس از 13 سال در اختیار داشتن قدرت از دست داد، به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، لیره پنج درصد کاهش یافت و به رکورد پایین 2.8 در برابر هر دلار آمریکا رسید در حالیکه بازده اوراق 10 ساله دولتی از 9.32 درصد در روز جمعه به 9.98 درصد افزایش یافت.

شاخص سهام اصلی ترکیه در ابتدای معاملات روز دوشنبه هشت درصد سقوط کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران امیدوار بودند این حزب به اندازه کافی رای بیاورد تا قدرت را حفظ کند و از ایجاد ابهام و بن بست سیاسی میان احزاب این کشور جلوگیری شود اما از بیش از 96 درصد آرای شمارش شده، حزب عدالت و توسعه 40.9 درصد رای بدست آورده است.

به گفته تحلیلگران، لیره که پیش از انتخابات کاهش چشمگیری در برابر دلار داشت، ممکن است بیشتر سقوط کند و با تشدید فشارهای تورمی، بانک مرکزی را به افزایش نرخهای بهره وادار کند.



تاريخ : 18 / 3 / 1394برچسب:, | 12:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

متن کامل دستورالعمل اجرایی حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن خانه‌ اولی‌ها منتشر شد.

 

خبرگزاری فارس: متن کامل دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی خرید مسکن+جدول
 

 

گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در دستورالعمل اجرایی آمده است: بر اساس مصوبه مورخ 29 اردیبهشت ماه شورای محترم پول و اعتبار مقرر گردید بانک مسکن تسهیلات خرید و ساخت مسکن را تحت عنوان صندوق پس انداز مسکن یکم با رعایت شرط تعادل منابع و مصارف حساب، به اشخاصی که برای اولین بار اقدام به تهیه واحد مسکونی می‌نمایند، پرداخت نماید. در این راستا دستورالعمل پرداخت تسهیلات خرید و احداث واحد مسکونی از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن یک به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

 



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو ماه ابتدای سال جاری ۳۰ هزار فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بافت فرسوده از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است، گفت: در خصوص وام ۸۰ میلیونی مسکن بعد از ابلاغ آیین نامه این وام توسط بانک مرکزی اظهار نظر خواهم کرد.

 

خبرگزاری فارس: ۵ بانک عامل اعطای تسهیلات بافت‌های فرسوده را آغاز کردند/بعد از ابلاغ آیین‌نامه وام ۸۰ میلیونی در این خصوص اظهار نظر می‌کنم
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس آخوندی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور با هدف توانمندسازی زنان و خانواده در بافت‌های فرسوده گفت: پرداخت تسهیلات 50 میلیونی بافت های فرسوده از سوی بانکهای عامل فعال شده است به طوریکه در دو ماهه اول امسال 30 هزار فقره تسهیلات اعطا شده است.

 

وی در خصوص این سوال که نظر شما در خصوص وام 80 میلیونی خرید مسکن چیست، گفت: هر زمان بانک مرکزی آیین نامه این وام 80 میلیونی را ابلاغ کرد در خصوص آن نظر خواهم داد.

 

آخوندی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه از 25 بانک عامل تاکنون تنها 5 بانک اعطای تسهیلات بافت‌های فرسوده را آغاز کردند، گفت: در این خصوص مرتب با بانکهای عامل جلسه داریم بنابراین از 25 بانک عامل تاکنون 5 بانک اعطای تسهیلات را آغاز کرده‌اند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان امسال هدف دولت از ساخت و نوسازی 300 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده محقق خواهد شد، گفت:« امیدواریم تا پایان امسال ساخت و نوسازی  300 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده محقق شود.»

 

*تاکید آخوندی بر رعایت حفظ ایمنی زنان در شقوق مختلف حمل‌‌ونقل

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان این‌که در آستانه یک نوع بازخوانی مجدد در زندگی اجتماعی هستیم گفت: ایمنی زنان در شقوق مختلف حمل و نقل باید رعایت شود تا زنان سرپرست خانوار بتوانند با کرامت و عزت خانواده خود را اداره کنند.

 

آخوندی مسئله زنان را موضوعی بسیار با اهمیت و پیچیده دانست و گفت: این موضوع به ویژه در زندگی مدرن شهری ایران بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: در جامعه‌ای با فرهنگ‌های قدیمی و سنت‌های ریشه‌دار زندگی می‌کنیم و از سوی دیگر در آستانه یک نوع بازخوانی مجدد هستیم که مهمترین بحث اجتماعی این بازخوانی حضور زنان در جامعه است. قبل از انقلاب وضعیت به گونه‌ای بود که حضور زنان روبه‌روی مذهب قرار می‌گرفت اما شاهکار امام خمینی (ره) این بود که این تقابل را از میان برداشت و گفتمانی درون دینی را در حوزه زنان مطرح کرد. شاید بتوان گفت که هیچ یک از کشورهای مسلمان جهان چنین توفیقی را به دست نیاورند.

 

وی با بیان این‌که در این بازخوانی با نوعی تحول تاریخی در کشور روبه‌رو شدیم ادامه داد: ما شاهد بهترین نمونه از حضور زنان با کمترین عوارض و حاشیه‌ها بودیم با این حال نباید فراموش کنیم که در مرحله آغازین کار هستیم.

 

*از سیاسی‌کردن امور زنان بپرهیزیم

 

آخوندی بر پرهیز از سیاسی شدن امور زنان در جامعه تاکید کرد و گفت: در ایران و بسیاری از کشورها در هنگام پرداختن به این نوع امور تحولات اجتماعی به ابزار سیاسی تبدیل می‌شوند و در این حالت، به جای پیشبرد اهداف یک سری موافق و مخالف برای موضوع به وجود می‌آید و اگر این اتفاق در موضوع این تفاهمنامه نیز بیفتد دود آن بیش از همه به چشم زنان خواهد رفت.

 

وی طرح این موضوع در حوزه اجتماعی نکته‌ دیگری بود که آخوندی به آن تاکید کرد و و ادامه داد: مهمترین کار ما در وزارت راه و شهرسازی این است که از منظر اجتماعی به موضوع بنگریم و موضوعی که ارتباط مستقیمی با سطح زندگی و نحوه حضور زنان در شهر و جامعه ما پیدا می‌کند.

 

به گفته وی،چنین مبحث مهمی در حوزه‌های مختلفی مانند شهرسازی و فعالیت‌های شهری، در حوزه مسکن، سکونتگاه‌های غیررسمی، عرضه خدمات و فعالیت‌های تولیدی زنان می‌تواند به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شود.

 

وی به برنامه‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در حوزه توانمندسازی در بندرعباس اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این شرکت در بندرعباس نمونه خوبی برای صحبت درباره این موضوع است. شرکت عمران و بهسازی با امکاناتی که فراهم کرد سبب شد حضور زنان ساکن در سکونتگاه‌هایی غیر رسمی که کیفیتی نازل دارند در جریان فعالیت‌های اجتماعی و زندگی میسر شود.

 

ایمنی و حفظ حریم زنان در کلیه مسائل شهری موضوع دیگری بود که وزیر راه و شهرسازی به آن پرداخت و توضیح داد:  این بحث بسیار ظریفی است که نحوه طرح آن در جامعه اهمیت دارد. ساده‌ترین راه شاید تفکیک باشد اما قطعا بهترین راه این نیست. این تفکیک‌ها گاه اصلا عملیاتی نمی‌شود. نمی‌توان نسخه واحدی برای همه پیچید. باید به ظرافت‌های زندگی مردم توجه کنیم و ایمنی را در شقوق مختلف حمل‌ونقل و همچنین مسکن نیز در نظر بگیریم.

 

آخوندی ادامه داد: شقوق مختلف حمل و نقل از جمله حمل‌ونقل دریایی، هوایی و زمینی باید شرایطی ایمن برای زنان فراهم کنند. این‌که ایستگاه‌های راه‌آهن در دل شهر باشد یا بیرون از شهر با ایمنی زنان ارتباط مستقیمی دارد.

 

وی افزود: اگر ایستگاه راه آهنی در ۱۰ کیلومتری شهری باشد شاید زنان در قطار شرایط ایمنی داشته باشند اما با رسیدن به مقصد ایمنی آنان کاهش می یابد، ایمنی زنان در حمل و نقل بحث بسیار پیچیده‌ای است و باید آن را در پایانه‌ها و سیستم حمل و نقل در نظر بگیریم.

 

*زنان سرپرست خانوار باید بتوانند با کرامت و عزت خانواده خود را اداره کنند

 

وی با بیان اینکه به جای سیاسی کردن بحث‌ها باید زندگی زنان را به شکل یک فرایند در نظر بگیریم افزود: در مسیر رفت و آمد زنان باید تمام اتفاقاتی را که ممکن است پیش آید در نظر بگیریم، زنان سرپرست خانوار باید بتوانند با کرامت و عزت خانواده خود را اداره کنند.

 

به گفته وی، در وزارت راه و شهرسازی آمادگی رسیدگی و پیگیری این موضوع را داریم اما واقعیت این است که باید جایگاهی برای رهبری این امور در نظر بگیریم.

 

*تفکیک قوانین می‌تواند گاه به زیان زنان باشد

 

آخوندی با بیان اینکه محدود کردن حضور زنان در جامعه عواقبی منفی برای آنان دارد افزود: اگر حضور زنان را محدود کنیم نشان می‌دهد آنها جنسی هستند که نمی‌توانند یک مسئولیت اجتماعی کامل را بپذیرند، بنابراین تفکیک قوانین نیز می‌تواند گاه به زیان زنان باشد.

 

وی ادامه داد: باید به یک زندگی اجتماعی در بستر فعالیت‌های اجتماعی باز گردیم و این بحث را در ابعاد مختلف آن دنبال کنیم تا به موفقیت برسیم و اگرچه موضوع این تفاهمنامه سکونتگاه‌های غیررسمی است اما آمادگی داریم این بحث را در ابعاد دیگر نیز بسط دهیم.

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در دستورالعملی که بانک مسکن برای تایید پرداخت وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن به بانک مرکزی ارائه کرده، روشی پیش‌بینی شده تا خانه اولی‌ها راحت‌تر بتوانند اقساط خود را بازپرداخت کنند.

 

خبرگزاری فارس: پرداخت اقساط وام ۸۰ میلیونی مسکن پلکانی می‌شود/ شروع قسط از زیر یک میلیون تومان
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،بانک مسکن هفته گذشته دستورالعمل پرداخت وام 80 میلیونی خرید مسکن را به بانک مرکزی ارسال کرد تا پس از تأیید به این بانک برای اجرا ابلاغ شود.

 

بر اساس این گزارش در دستورالعملی که به بانک مرکزی ارائه کرده است برای بازپرداخت راحت‌تر اقساط خانه اولی ها روش پلکانی پرداخت اقساط پیش‌بینی شده است تا خانه اولی ها بتوانند در سال های اول زندگی خود پرداخت اقساط را از زیر یک میلیون تومان آغاز کنند.

 

در روش پلکانی متقاضیان در سال اول به مراتب آسان تر بازپرداخت اقساط را انجام می‌دهند و در سال های بعد با افزایش درآمد و افزایش میزان اقساط ، خود را با شرایط وقف داده و بازپرداخت اقساط را راحت‌تر می دهند.

 

در روش ثابت تعیین شده و مصوب بانک مرکزی دوره بازپرداخت تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز مسکن خانه اولی ها، حداکثر 12 سال خواهد بود بنابراین در این روش شاید سال های نخست بازپرداخت اقساط تا حدودی سخت و دشوار باشد اما در ادامه و در سال های سوم به بعد با افزایش درآمد و حقوق این متقاضیا،ن بازپرداخت آن نیز به مراتب آسان تر از سال اول خواهد بود.

 

همچنین در دستورالعملی که بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه کرده این گونه است که وام 80 میلیونی خرید مسکن برای خرید واحدهای مسکونی نوساز پرداخت خواهد شد.

 

به گفته ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن،بانک مرکزی طی هفته جاری این دستورالعمل را تایید و برای اجرا به بانک مسکن ارسال خواهد کرد و پس از آن است که بانک مسکن پرداخت وام 80 میلیونی و جزئیات آن را به بانک ها بخشنامه می کند.

 

بر اساس این دستورالعمل حساب صندوق پس‌انداز مسکن خانه اولی‌ها از محل سپرده‌گذاری واجدین شرایط با حداقل دوره انتظار یک‌سال(هر شش ماه یک برابر موجودی) برای اعطای تسهیلات خرید مسکن از محل این حساب تشکیل می‌شود.

 

سقف فردی تسهیلات خرید مسکن به خانه‌اولی‌ها از محل این طرح در «شهر تهران»، «شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» به ترتیب به میزان 800، 600 و 400 میلیون ریال تعیین شد. نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل این حساب، 14 درصد در نظر گرفته شده است.

 

بر اساس این گزارش،بانک مسکن در پذیرش سپرده‌گذاران و اعطای تسهیلات ملزم به‌رعایت تعادل منابع و مصارف حساب است و طبق گفته مسئولان ارشد بانک مرکزی سالانه 84 هزار نفر می‌توانند از تسهیلات وام 80 میلیونی خرید مسکن استفاده کنند و توزیع این 84 هزار فقره باید در کل کشور باشد.

 

طبق گفته علی اصغر میرمحمد صادقی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی ،در این مصوبه اگر قرارداد 12 ساله باشد اقساط ماهیانه برای 80 میلیون تومان ماهانه 1 میلیون و 150 هزار تومان خواهد بود که سالانه برابر با 13 میلیون و 800 هزار تومان است.

بانک مسکن باید منابع و مصارف خود را در این دستورالعمل مدیریت کرده و اجازه استفاده از منابع پر قدرت بانک مرکزی را در این رابطه ندارد.

اگر این دستورالعمل در این هفته به تصویب بانک مرکزی برسد و از اواسط خرداد 94 علمیات اجرایی آن در بانک مسکن آغاز شود سری نخست این تسهیلات با توجه به شرط سپرده گذاری در خرداد سال آینده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

 

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 11:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

قیمت اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای سال با افت قیمت مواجه شده است، نسبت به اردیبهشت ماه روند کاهشی به خود گرفت و در محدوده 72 هزار تومان ایستاد.

 

قیمت اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای سال تاکنون با تغییر چندانی مواجه نشده و با در پیش گرفتن روند متعادلی، در محدوده ی 70 تا 80 هزار تومانی در حال حرکت است، در هفته ابتدایی خرداد ماه نسبت به اردیبهشت افت کرد و در محدوده ی قیمت 73 هزار تومان ایستاد.

این در حالی است که افزایش میزان وام مسکن 80 میلیونی که اخیرا توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده نیز تاثیری در روند حرکتی این اوراق نداشت زیرا به گفته رئیس اداره ابزارهای نوین فرابورس، تسهیلاتی که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده مشمول دارندگان اوراق تسهیلات مسکن، نمی‌شود و روی قیمت این اوراق تاثیری ندارد.

بنابراین روند حرکتی قیمت "تسه "ها نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که قیمت این اوراق در یک هفته اخیر با کاهش مواجه شده است به طوری که "تسه" اسفند از 76 هزار تومان به 73 هزار تومان رسیده و تسه بهمن از 75 هزار تومان به محدوده ی 72 هزار تومان حرکت کرده است و تسه دی ماه از 76 هزار تومان به 73 هزار تومان رسیده است.

همچنین "تسه" آبان از 75 تومان به محدوده ی 72 هزار تومان بازگشته و تسه مهر ماه از 74 هزار تومان به در همان محدوده ی 72 هزار تومان رسیده است.تسه تیر، مرداد و شهریور نیز هر کدام با کاهش 2 هزار تومانی قیمت مواجه شده و از 74 هزار تومان به 72 هزار تومان بازگشته اند.این در حالی است که تسه فروردین از 75 به 72 هزار تومان رسیده و تسه اردیبهشت و خرداد نیز ماه از 76 هزار تومان در هفته گذشته به محدوده ی قیمتی سایر اوراق نزدیک شده است.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن از ابتدای سال روند نزولی خود را آغاز کرد و بعد از بیانیه هسته ای به سطح 78 هزار تومان نزدیک شد.اما بررسی میزان افزایش وام مسکن در جلسه 19 فروردین شورای پول و اعتبار قیمت این اوراق را تحت تاثیر قرار داد و مجددا آن را به سطح 80 هزار تومان برگرداند، اما با افزایش پیدا نکردن وام مسکن روند حرکتی این اوراق تغییر کرد.

در حال حاضر نیز قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی با کاهش مواجه شده است که عرضه و تقاضا برای این اوراق در حالت تعادل قرار داشته و میزان فروش این اوراق نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر حقیقی ها برای خرید این اوراق مشارکت 100 درصدی داشته و 80 درصد در فروش آن مشارکت دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند. یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات (با احتساب قیمت 72 هزار تومان برای هر ورقه) به مبلغ شش میلیون و 480 هزار تومان خریداری شود.

 

 

 



تاريخ : 8 / 3 / 1394برچسب:, | 11:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

براساس پیامک های ارسال شده برای مشتریان بانک ملی بعد از کسر 5 هزار تومان،‌ دلیل "آبونمان  ساپتا" اعلام شده است.

 

بانک ملی در توضیحاتی اعلام کرد این مبلغ را به عنوان هزینه ارسال پیامک (اس ام اس) دریافت کرده است.

 

 

سایت بانک ملی ایران نوشت: با توجه به کسر مبلغ 50000 ریال تحت عنوان آبونمان ساپتا از حساب برخی از مشتریان دریافت کننده سرویس پیامکی بانک ملی ایران در چند روز اخیر، جهت آگاهی مشتریان و تنویر افکار عمومی درخصوص جزئیات و نحوه کسر مبلغ یادشده مواردی به شرح ذیل اعلام می گردد

 

 

مبلغ مزبور از حساب مشتریانی کسر گردیده است که بر اساس اطلاع رسانی قبلی که طی چندین نوبت از طریق رسانه های ارتباطی مختلف اعم از ارسال پیامک – سایت بانک و جراید کثیرالانتشار صورت گرفته بود ، در بازه زمانی تعریف شده انصراف خود را از دریافت این سرویس اعلام ننموده و تمایل به دریافت پیامک برای تمامی عملیات بانکی خود را کما فی السابق داشته اند.

 

 

 بانک ملی ایران در سال 1393 مبلغ 24 میلیارد تومان هزینه ارسال پیامک به اپراتورها پرداخت نموده و این مبلغ برای سال 1394 حدود 50 میلیارد تومان برآورد گردیده است که بدلیل هزینه بالای این خدمت جهت برقرار ماندن آن و برخورداری مشتریان بانک از این سرویس، تصمیم گرفته شد مشابه تعدادی از بانکها ، این سرویس در دو سطح عمومی و ویژه دسته بندی و سرویس عمومی بصورت رایگان به مشتریان ارائه گردیده و برای سرویس ویژه که شامل ارسال پیامک برای تمامی عملیات بانکی مشتریان می باشد، آبونمان سالانه به مبلغ 100000 ریال در دو نوبت ( هر نوبت 50000 ریال) اخذ گردد.

 

 

 بر همین اساس از ابتدای سال جاری الزام پرداخت آبونمان سالانه برای دریافت خدمت ویژه ساپتا، طی چندین نوبت اطلاع رسانی گردیده و بازه زمانی مشخصی جهت اعلام انصراف از دریافت خدمت و عدم کسر آبونمان سالانه برای مشتریان در نظر گرفته شد که در دوره یاده شده 49600 نفر از مشتریان خدمت انصراف خود را اعلام نمودند و خدمات ویژه ارسال پیامک برای آنها غیر فعال گردیده و از این پس فقط عملیات برداشت با مبالغ با اهمیت برای آنها ارسال می گردد.

 

شایان ذکر است با توجه به امکان عدم اطلاع برخی از مشتریان از تغییر نحوه ارائه این خدمت ، مشتریانی که تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام به انصراف  از خدمت مزبور نمایند مبلغ آبونمان کسر شده (50000 ریال ) به حساب آنان برگشت داده  خواهدشد.

 

 

بدیهی است این اقدام درجهت ایجاد امکان برای بانک ملی جهت توسعه فعالیتهای بانکداری الکترونیکی و موبایل بانک برای مشتریان عزیزمی باشد.
 
 

 



تاريخ : 22 / 1 / 1394برچسب:, | 8:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پنجاهمین یارانه نقدی شنبه به حساب مردم واریز می شود.

یارانه نقدی فروردین ساعت ۲۴ شنبه واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، میزان یارانه نقدی در این مرحله همانند ۴۹ مرحله گذشته، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرد است . این پنجاهمین یارانه نقدی خواهد بود که مردم دریافت می‌کنند .



تاريخ : 16 / 12 / 1393برچسب:, | 8:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درآخرین داد و ستدهای امروز بازار سکه و طلای تهران، هر قطعه سکه تمام ۹ میلیون ۷۹۰ هزار ریال، هر قطعه سکه یک گرمی ۱ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون ریال قیمت گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز  با افزایش نسبی روبرو شده است . در داد و ستدهای امروز  بازار جهانی فلزات گرانبها، بهای هر اونس طلا  با  افزایش 2 دلار و 10سنتی، به 1203 دلار و 40 سنت  رسید.  هر اونس نقره با   افزایش 3 سنتی، 16  دلار و  35 سنت هر اونس پلاتین با 6  دلار افزایش، 1191 دلار و هر اونس پالادیوم با 1 دلار افزایش، 830 دلار فروخته شد.  

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران صبح شنبه،  16 اسفند:

قیمت طلا در بازار تهران

قیمت سکه در بازار تهران

قیمت ارز در بازار تهران

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

با تصویب نمایندگان، تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک‌ میلیون نفر، ۷۲ میلیون، مراکز استان‌ها، ۶۰ میلیون، سایر شهرها ۵۰ میلیون، روستاها ۳۰ میلیون تومان و شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز استان و به نرخ چهار درصد با بازپرداخت ۲۰ سال تعیین می‌شود.

 خبرگزاری فارس: وام مسکن جانبازی در تهران ۷۲ میلیون، در استانها ۶۰ میلیون و در روستا  ۳۰ میلیون تومان می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از نشست علنی مجلس شورای اسلامی، بند د تبصره 15 تصویب شد.

بر این اساس بانک مرکزی موظف است، از طریق بانکهای عامل در سال 1394 به تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان)‌، ایثارگران با حداقل دو و نیم سال حضور در جبهه، فرزندان جانبازان هفتاد درصد (70%) و بالاتر و وراث تحت تکفل جانبازان بیست‌و‌پنج درصد (25%) و بالاتر و وراث تحت تکفل آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن براساس قوانین مربوط و برابر قانون الزام بانکها به پرداخت تسهیلات به وراث جانبازان و آزادگان متوفی مصوب 22/1/1380 (واجدان شرایط) برای خرید یا ساخت مسکن اعطاء کند.

مبلغ تسهیلات مزبور به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک‌میلیون نفر، هفتصد و بیست میلیون (720.000.000) ریال، مراکز استان‌ها، ششصد میلیون (600.000.000) ریال، سایر شهرها پانصد میلیون (500.000.000) ریال، روستاها سیصد میلیون (300.000.000) ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ چهاردرصد(4%) با مدت بازپرداخت بیست‌ساله بدون رعایت الگوی مصوب مسکن و نوساز بودن تعیین می‌شود.

1- دولت موظف است نسبت به تضمین پیش‌بینی و پرداخت مابه‌التفاوت سود بانکی تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی به بانکهای عامل با تأیید وزارت راه و شهرسازی(‌سازمان ملی زمین و مسکن) اقدام و اعتبار مورد نیاز را در ردیفهای مربوطه منظور کند. همچنین بانکهای عامل موظفند نسبت به ارزیابی ملک، محاسبه و أخذ تضمین‌های بازپرداخت لازم به میزان اصل تسهیلات و سود سهم ایثارگر(چهاردرصد (4%)) اقدام نمایند.

2- ایثارگرانی که در سالهای گذشته از تسهیلات مسکن تا سقف هشتاد میلیون (80.000.000) ریال استفاده نموده‌اند و جانبازان هفتاد درصد(70%) و بالاتر که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب می‌باشند با تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند مجدداً از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

3- وامهای حمایتی غیرایثارگری از قبیل وامهای کارمندی و شرکتی، مسکن مهر، خود مالکی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شوند. افراد مشمول می‌توانند مشترکاً از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده کنند.

4- اوراق واگذاری از قبیل برگه یا قرارداد واگذاری توسط اداره کل راه و شهرسازی ملاک ارائه تسهیلات نزد بانکهای عامل می‌باشد. افراد واجد شرایطی که مسکن آنها از طریق تعاونی‌های معتبر همانند نیروهای مسلح تأمین می‌شود و همچنین مشمولان ساکن روستاها و شهرهایی که اکثریت املاک و منازل مسکونی آنها فاقد سند رسمی هستند، می‌توانند با وثیقه و یا تضمین معتبر بدون ارائه سند ملکی رسمی و یا ثبتی، تسهیلات مقرر را دریافت و در همان محل احداث یا خریداری کنند.

 5- بانکهای عامل مجازند جهت احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران مشمول این بند تسهیلات مربوط را پرداخت کنند تا پس از احداث به افراد واجد شرایط مذکور که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می‌شوند به‌صورت اقساطی واگذار نمایند.

6- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق بانکهای عامل به ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام می‌باشند و در سنوات گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف وام مصوب در سال 1394 استفاده کرده‌اند فقط برای یک‌بار با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران‌، مابه‌التفاوت وام قبلی و یا با فک رهن و تسویه، یک فقره وام مسکن در قالب تسهیلات ساخت با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید پرداخت نماید. زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانکهای عامل از ابتدای تیرماه 1394 به مدت یک‌سال و ملاک، تاریخ صدور معرفی‌نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

 

 



تاريخ : 11 / 12 / 1393برچسب:, | 6:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بانک مرکزی اسکناس جدید 5 هزارتومانی را با طرح سر در دانشگاه تهران رونمایی کرد.
طرح جدید اسکناس 50 هزار ریالی با موضوع سر در دانشگاه تهران رونمایی شد. در طراحی این اسکناس، از دو دهنه میانی از 4 دهنه سر در دانشگاه تهران استفاده شده است. در پایین سر در، تصویری از نقوش اسلیمی برگرفته از معماری ایرانی - اسلامی به کار رفته است.

در میان فضای خالی دو سر در، بیت معروف «‌توانا بود هر که دانا بود       ز دانش دل پیر برنا بود» از حکیم ابوالقاسم فردوسی به همراه ترجمه لاتین آن نقش بسته که توسط استاد جلیل رسولی خوشنویسی شده است.

همچنین در تصویر پس زمینه سر در، نمادهایی از علوم ریاضیات، پزشکی، شیمی و فیزیک جهت تبیین و روشن تر کردن نقش دانشگاه تهران به عنوان مرجع و نماد علمی کشور قرار داده شده است.

ابعاد این اسکناس 79×166 میلی متر می باشد و تمام ویژگی‌های امنیتی لازم در طراحی و چاپ آن لحاظ شده است. پس از رونمایی اسکناس جدید 50 هزار ریالی، سعی و تلاش کارکنان سازمان تولید اسکناسی و مسکوک بانک مرکزی بر آن است که این اسکناس در بهار سال 1394 انتشار یابد.

 

 



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 1:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، جزییات کاهش سهمیه سوخت خودروهای دیزلی، وانت بارها و تاکسی های برون شهری را که از ابتدای اسفندماه سال جاری عملیاتی می شود، تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، حسین هاشمی روز یکشنبه در نشست خبری با تشریح جزییات تغییر سهمیه برخی خودروها، اظهار داشت: وانت بارها با وجود اینکه تنها 15 درصد ناوگان خودرویی کشور را به خود اختصاص می دهند، اما حدود 30 درصد سوخت کشور را مصرف می کنند.

وی با اشاره به مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها برای کاهش 5 میلیون لیتر میزان مصرف وانت بارها، گفت: پس از ارایه فراخوان های متعدد برای شناسایی وانت بارهای فعال در حمل ونقل عمومی، از مجموع 2 میلیون و 200 هزار وانت بار تعداد 950 وانت بار ثبت نام نکردند.

معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور ادامه داد: بر این اساس، سهمیه وانت بارهای ساماندهی نشده از اول اسفندماه به سهمیه عادی 60 لیتری تغییر می کند.

هاشمی با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه فراخوان مجددی برای ثبت نام وانت بارها اعلام می شود که همه وانت بارهای ملزم به ثبت نام در آن هستند، اظهار داشت: وانت بارهایی که سهمیه سوخت آنها به سهمیه عادی تغییر می کند می توانند در اسفندماه اقدام به ثبت نام کنند تا پس از طی مراحل قانونی، سهمیه حمایتی آنها از ابتدای فروردین سال 94 مجددا برقرار شود.


** کاهش سهمیه تاکسی های برون شهری از 900 به 750 لیتر

معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص ساماندهی کارت سوخت تاکسی های برون شهری نیز گفت: بر اساس مصوبه ای که از گذشته وجود داشت قرار بود که به طور موقت، میزان سهمیه تاکسی های برون شهری 20 درصد افزایش یابد، اما این مصوبه موقتی، پایدار ماند و این تاکسی ها سهمیه مازاد دریافت می کردند.

هاشمی با بیان اینکه 30 هزار تاکسی برون شهری کارت سوخت دریافت کرده اند، افزود: بر این اساس تصمیم گرفته شده است که سهمیه این تاکسی های برون شهری نیز از ابتدای اسفندماه به وضعیت سابق بازگردد.

وی گفت: سهمیه سوخت تاکسی های بنزین سوز از 900 لیتر به 750 لیتر و سهمیه سوخت تاکسی های دوگانه سوز برون شهری نیز از 900 لیتر به 500 لیتر کاهش می یابد.


**کاهش سهمیه خودروهای دیزلی

معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه با تشریح جزییات کاهش سهمیه خودروهای دیزلی، گفت: طبق بررسی های انجام شده، بیش از 90 درصد خودروهای دیزلی، کمتر از 80 درصد سهمیه روزانه گازوییل خود را مصرف می کنند.

هاشمی اظهار داشت: بر اساس مصوبات جدید، سهمیه خودروهای دیزلی زیر 10 تن از روزانه 60 لیتر به 50 لیتر و خودروهای دیزلی 10 تا 20 تن از 180 لیتر در روز به 144 لیتر کاهش می یابد.

وی افزود: سهمیه خودروهای دیزلی 20 تا 30 تن از 250 لیتر در روز به 200 لیتر و خودروهای دیزلی 30 تا 40 تن از 300 لیتر در روز به 240 لیتر و خودروهای دیزلی 40 تا 50 تن از 250 لیتر در روز به 240 لیتر کاهش پیدا می کند.

معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خاطر نشان کرد: همچنین برای کارایی بیشتر خودروهای گازوییل سوز تصمیم گرفته شده است که زمان حق برداشت این خودروها از 2 به 3 روز افزایش یابد.

 



تاريخ : 25 / 11 / 1393برچسب:, | 5:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید سورن با موتور ملی دیزلی در نیمه دوم سال آینده خبر داد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید سورن با موتور ملی دیزلی در نیمه دوم سال آینده خبر داد.
 
هاشم یکه زارع افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری نخستین ثمره اقتصاد مقاومتی با طراحی و تولید سورن با موتور ملی دیزلی ایران خودرو به بازار می آید.
 
او تاکید کرد: سورن نخستین خودرویی است که به موتور دیزلی مجهز می شود و دنا در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت. تاکنون چهار نمونه خودرو به موتور دیزل ملی مجهز شده و 10 خودروی دیگر نیز در آینده نزدیک با همین موتور تولید خواهد شد.
 
وی افزود: با دستیابی ایران خودرو به فن آوری موتور دیزل، این شرکت آمادگی تولید خودروهای سواری دیزلی در صورت فراهم شدن سوخت استاندارد مورد نیاز برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی را دارد.
 
یکه زارع تصریح کرد: موتور ملی دیزل با قدرت 120 اسب بخار، در هر 100 کیلومتر، 2/5 لیتر گازوییل مصرف کرده و مصرف کم و قدرت بیش‌تر، آن را برای مصرف کننده اقتصادی می کند.
 
وی،‌ استاندارد آلایندگی موتور ملی دیزل را یورو 5 و حجم آن را یک و نیم لیتر عنوان و اظهار کرد: ‌بیش‌تر قطعات این موتور ساخت داخل است، اما برای انجام آزمایش قطعات آن، از شرکتهای خارجی استفاده شده است.
 
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این‌که طراحی و تولید موتور دیزل سواری، از نشانه های پیشرو بودن ایران خودرو در توسعه فن آوری ها در ایران است، خاطر نشان کرد: به طور متوسط بیش از 25 درصد قوای محرکه خودروهای سواری موجود در دنیا از نوع دیزل است و در کشورهای اروپایی این سهم به 55 درصد رسیده و براساس پیش بینیها، متوسط سهم این نوع قوای محرکه در دنیا طی سال 2020 میلادی به بیش از 35 درصد خواهد رسید.
 
وی تاکید کرد: به منظور کاهش هزینه‌های توسعه و سرمایه گذاری خطوط تولید، موتور دیزل (EFD) بر پایه موتور پایه گازسوز ایی‌اف7 طراحی و سعی شده از خطوط تولید موجود و بعضی از قطعات مشترک با موتور ایی‌اف7 استفاده شود. این موتور از نظر فنی بر روی خودروهای کلاس سی و دی موجود قابلیت نصب دارد.
 
یکه زارع افزود: با عرضه موتور دیزل سواری، ایران خودرو در بخش خودروهای دیزلی بازار داخلی، نقش اول را ایفا می کند که ضمن تقویت مزیت رقابتی در بازارهای صادراتی، توسعه تنوع محصولات و تامین بخش بزرگ‌تری از نیاز بازار را در پی دارد.
 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: ایران تنها دارنده دانش فنی طراحی و ساخت موتور دیزل در خاورمیانه است و امکان تولید موتورهای سنگین دوگانه سوز دیزل - گاز نیز از دستاوردهای دست یابی به موتورهای دیزل به شمار می رود. این گروه صنعتی بعد از دستیابی به فن آوری قوای محرکه پایه گازسوز با طراحی و تولید موتور ای. اف. 7. تصمیم گرفت با طراحی و تولید موتور دیزل نیز ضمن توسعه دانش قوای محرکه دیزل، در جهت کاهش مصرف و آلایندگی محصولات گام بلند دیگری بردارد.

 



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شرکت حمل و نقل ریلی رجا نرخ حمل خودرو در ایام نوروز 1394 را مانند نرخ مصوب سال 1393 اعمال کرد.

 به گزارش مشرق، با توجه به محدود بودن ظرفیت پروازهای داخلی و ناوگان هوایی در بخشی از مسیرهای پرتردد، یکی از اصلی ترین برنامه‌های سفری به جزایر جنوبی کشور از طریق سفر و قطار و حمل خودروی شخصی با قطارها مخصوص به آن است.


با توجه به بالا بودن تقاضا برای سفرهای ریلی در ایام نوروز یکی از عمده ترین حوزه‌هایی که از چند ماه قبل مورد توجه مسافران نوروزی قرار می گیرد بحث حمل خودرو با قطارهای مخصوصی است که با توجه به محدودیت ناوگان ریلی در حال حاضر تنها از سوی شرکت رجا ارائه می‌شود.

این شرکت طبق قواعدی که در سامانه رسمی خود ارائه کرده اعلام کرده است با توجه به شرایط واگن‌های حمل خودرو خودروهایی با ارتفاع بیش از 158 سانتی متر و عرض بیش از 180 سانتی متر امکان ورود به قطارها را ندارد و البته این شرکت از ورود وسایل اضافی به جز جک و زاپاس نیز جلوگیری خواهد کرد.

شرایط خرید بلیت حمل خودرو توسط قطار نیز در سامانه‌های فروش اینترنتی بلیط قید شده که طبق آن در صورت ورود خودرو با 24 ساعت تاخیر 50 درصد از هزینه و در صورت تحویل ندادن خودرو در مقصد 100 درصد هزینه به صاحب بار استرداد خواهد شد.

بحث شرایط کنسل کردن بلیط ها نیز به این شکل است که تا ساعت 12 روز قبل از حرکت امکان استرداد 90 درصد از قیمت بلیت وجود خواهد داشت. تا سه ساعت قبل از حرکت 70 درصد از وجه دریافتی بازمی گردد و در سه ساعت باقیمانده نیز تنها 50 درصد بازپرداخت می‌شود. اما در صورت بارگیری خودرو در قطار امکان استرداد بلیط وجود نخواهد داشت.

در بین مسیرهای اصلی حمل خودرو توسط قطار مسیر تهران – بندرعباس با توجه به اتصال آن به قشم و امکان حرکت در جزایر خلیج فارس بیشترین اقبال را دارد که البته یکی از پر هزینه ترین مسیرهای موجود نیز به حساب می‌اید. در بین مسیرهای ارائه شده از سوی شرکت رجا مسیر مشهد – اهواز با هزینه بیش از 200 هزار تومان گران‌ترین تعرفه حمل خودرو توسط قطار را به خود اختصاص داده است.

جدول زیر هزینه حمل خودرو به وسیله قطار در اصلی ترین محورها فعال در کشور را نشان می دهد.


قیمت و شرایط حمل خودرو با قطار+ جدول

 

 



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 10:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد: یارانه مربوط به بهمن ماه ساعت 24 روز سه شنبه 21 بهمن ماه سال جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش ایرنا، چهل و هشتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه همزمان با واریز قابل برداشت خواهد بود.

یادآور می شود، یارانه بهمن ماه سال جاری همانند ماه های گذشته 45 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر است.



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 1:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
وی افزایش تولید را سبب حل مشکلات مالی سایپا در حال حاضر عنوان و خاطرنشان کرد: سهامداران در سال آینده شاهد سوددهی این شرکت خواهند بود و امیدواریم تا پایان امسال نیز پیش‌بینی ابتدای سال مبنی بر پرداخت سود 9 ریال به ازای هر سهم محقق شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در سال 1389 شرکت سایپا در یک معامله نامقبول، سهام خود را با رقم بالایی که بسیار غیر کارشناسی بود خریداری کرد، خاطرنشان کرد: در آن زمان نقدینگی هنگفتی از این شرکت خارج شد بنابراین برای جبران این نقدینگی و ادامه حیات مجبور به دریافت تسهیلات بانکی شدیم.

سعید مدنی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: پرداخت سودهای بانکی این تسهیلات در چند سال اخیر بار مالی زیادی را به این شرکت تحمیل کرد. افزایش هزینه‌های مالی باعث شد که وضعیت سهام این شرکت در بازار سرمایه نامناسب شده و روند آن نزولی شود.

وی افزود: در آن زمان وضعیت سیاسی کشور، تحریم‌های بین‌المللی و رشد چند برابری نرخ ارز باعث افزایش مشکلات مالی شده و برای حل این مشکلات ایجاد تنوع در سبد محصولات، رونق فروش و افزایش تیراژ تولید در دستور کار قرار گرفت. بنابراین مشکلات مالی تا حدی برطرف شده به‌گونه‌ای که سال آینده شرایط مساعدتری در بازار سرمایه خواهیم داشت.

مدنی با بیان اینکه روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حمایتهای صورت گرفته به بهتر شدن شرایط صنعت خودرو کمک کرد، تصریح کرد: علاوه بر آن با بهتر شدن شرایط بین‌المللی و تسهیل روابط با سایر شرکتهای خودروساز جهانی و مطرح، سایپا از نظر مالی در مسیر بهبود قرار گرفته و سود ناخالص و سود عملیاتی مناسبی دارد.

وی افزایش تولید را سبب حل مشکلات مالی سایپا در حال حاضر عنوان و خاطرنشان کرد: سهامداران در سال آینده شاهد سوددهی این شرکت خواهند بود و امیدواریم تا پایان امسال نیز پیش‌بینی ابتدای سال مبنی بر پرداخت سود 9 ریال به ازای هر سهم محقق شود.

 

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بالگرد R44

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: با تدوین مقررات پرواز هلی‌کوپترها در شب (Night VFR) از این پس هلی‌کوپترها می‌توانند در زمینه امدادرسانی و مأموریت‌های خاص در شب پرواز کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، سعید اکبری اظهار کرد:‌ به‌دلیل نبود مقررات داخلی هوانوردی تاکنون عملیات پرواز هلی‌کوپترها در ایران فقط در روز صورت می‌گرفت.

وی افزود: ضوابط پرواز هلی‌کوپترها در شب و روز متفاوت است و در انکس 2 و 11 ایکائو و نشریه اطلاعات هوانوردی (AIP) نیز مقررات به‌صورت کامل ذکر شده است.

وی یادآور شد: به همین دلیل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی پس از بررسی و اقدامات کارشناسی، و با برگزاری جلسات مشترک با خلبانان منتخب هلی‌کوپتر، شرکت‌های مربوطه و دیگر دفاتر سازمان، مقررات مربوط به پروازهای روز و شب هلی‌کوپترها در شرایط (VFR) را تدوین و به شرکت‌های بهره‌بردار ابلاغ کرد.

مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، در پایان یادآور شد: در این مقررات حداقل میزان دید زمینی، حداقل سقف ابر و دیگر الزامات پرواز شب هلی‌کوپترها در فضاهای مختلف ذکر شده است.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 6:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
قاسم جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه بیس پروازهای اترک در بجنورد است از این رو برقراری این پروازها توسط اترک ضرورت دارد.
شرکت هواپیمایی اترک که قرار بود امروز پرواز خود را به فرودگاه بجنورد انجام دهد برای چندمین بار طی این ماه پروازش را به بجنورد ابطال کرد.

به گزارش فارس این پرواز قرار بود بعد از ظهر امروز به فرودگاه مرکز خراسان شمالی انجام شود که به دلایل نامعلومی کنسل شد.

این اقدام شرکت هواپیمایی اترک در حالی انجام شد که هوای امروز بجنورد برای فراز و فرود هواپیما مناسب بود.

پروازهای اترک در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته گذشته هم به دلایل نامشخص به فرودگاه بجنورد انجام نشد.

این در حالی است که اخیراً به واسطه استنکاف هواپیمایی اترک از پروازها به فرودگاه بجنورد بر خلاف اساس‌نامه خود، پرونده این شرکت بنا به شکایت قاسم جعفری نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح و رسیدگی شد.

به گزارش فارس، اعضای این کمیسیون با اتفاق هواپیمایی اترک را مکلف به انجام پروازهای خود بر اساس نامه تشکیل هواپیمایی به فرودگاه بجنورد کردند.

دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بجنورد بر برقراری هر چه سریع‌تر پروازهای شرکت هواپیمایی اترک به مرکز خراسان شمالی تاکید کرد.

قاسم جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه بیس پروازهای اترک در بجنورد است از این رو برقراری این پروازها توسط اترک ضرورت دارد.

وی بیان داشت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از حقوق موکلان خود در خانه ملت کوتاه نیامده و در این باره پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

تنها فرودگاه استان خراسان شمالی در غرب بجنورد در فضایی به وسعت 278 هکتار قرار دارد.

هم اکنون روزانه یک پرواز از تهران به فرودگاه بجنورد و بالعکس انجام می‌شود.
 
 



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 8:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اعلام دریافت مصوبه طرح چکاوک گفت: طرح استقرار سامانه مدیریت چک ها تا پایان سال و یا اوایل سال آینده در کشور عملیاتی می شود.

ناصر حکیمی با اعلام سراسری شدن چکاوک تا پایان امسال یا اوایل سال آینده گفت: تلاش می کنیم طرح چکاوک قبل از ۱۵ اسفند امسال در کشور سراسری شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهارداشت: با توجه به برخی مشکلات پیش آمده ممکن است این طرح در دو تا سه استان به ابتدای سال آینده موکول شود. مصوبه چکاوک دیروز دریافت شده و می توان امیدوار بود که تا چند روز آینده این طرح و سامانه عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در تاخیر در اجرای این سامانه ناشی از ناهماهنگی برخی بانک ها بوده است گفت: ما مرجع خسارت را می توانیم مشخص کنیم که ناشی از عملکرد کدام یک از عوامل بوده گرچه این شکایات دلایل زیادی می تواند داشته باشد که پیچیدگی های حقوقی خاص خود را دارد، بنابراین اگر شکایتی مطرح شود و مشتریان متضرر شده باشند می توانند این موضوع را تحت شکایتی با شماره تلفن های ما که در سایت بانک مرکزی است مطرح کنند و ما هم می توانیم عواملی را که سبب این تاخیر و مشکل شده اند برای رسیدگی به موضوع معرفی کنیم.

حکیمی افزود: برای رسیدگی به شکایات مردمی آمادگی کامل را داریم. وی همچنین درباره اینکه چرا میزان جریمه های تاخیرها را در مرحله اجرای آزمایشی اعلام نکرده اید؟ گفت: قرار بود مجازات ها و جرایم مانند سایر سامانه ها باشد و برای تراکنش های ناموفق سیستم شتاب هم همین روش را داریم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: اگر مشتری مغایرتی ببیند و پول وی از دست برود و بعد از گذشت چند روز به حسابش برگردد، آن مبلغ را جبران می کنیم و این روال در زمانی است که این سامانه در کل کشور به طور کامل عملیاتی شده باشد.

وی در بیان اینکه از اجرای طرح چکاوک تاکنون چه تعداد چک از طریق این سامانه پایش شده و چند درصد از آنها در مدت زمان تعیین شده وصول شده است؟ اظهارداشت: با توجه به اینکه چک در طول روز دارای نوسان زیادی است ما در روزهای سررسید که دیروز هم یکی از همان روزها بود حدود 405 هزار چک در 14 استان داشتیم که پردازش شد و کمتر از 7 درصد از این میزان عودتی بودند که دلایل مختلفی داشت.

این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: مطابقت نداشتن امضا، درست اسکن نشدن چک، هماهنگ نبودن تاریخ حروفی و عددی روی چک را می توان از دلایل عودت چک ها بیان کرد.

حکیمی گفت: از میزان 7 درصد عودت های انجام شده می توان اینگونه عنوان کرد که 2 یا 3 درصد آنها عودت های بی دلیل بوده که ما اینها را کاملا اصلاح کرده ایم. عودتی های بی دلیل جایی گم یا نابود نمی شود و در واقع عودتی های بی دلیل فردای سررسید چک در کارتابل قرار می گیرد و بعد از اعلام به مشتری برای پاس شدن آنها اقدام می شود.

وی تاکید کرد: اینگونه به نظر می رسد که وجود حداکثر 5 درصد عودتی در این سامانه با توجه به حجم بالای چک ها بسیار نرمال و عادی است که در کنار این میزان 2 درصد از عودتی ها هم شامل اشتباهات دیگری است که گاهی مشتری ها می کنند.

حکیمی با بیان اینکه میزان عودت های روزانه 7 درصد است گفت: تلاش ما بر این است که میزان عودت های روزانه را به سقف 5 درصد برسانیم. مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی درباره تاخیرهای پیش آمده ای که شکایتی در پی نداشته است بیان داشت: به مشتری اطلاع رسانی می کنیم و مشتری می تواند شکایتی داشته باشد یا نداشته باشد که البته این از اختیارات مشتری است، اما این وظیفه بانک است که مدت زمان تاخیر را محاسبه و به حساب مشتری واریز کند.

این مقام مسئول بانک مرکزی درباره اینکه برخی بانک ها با زیرساخت های فعلی پاسخگوی حجم بالای نقل و انتقالات چک ها در این سامانه نیست گفت: تایید نمی کنیم زیرا ما در این سامانه از پهنای باند بالایی استفاده کرده ایم و سامانه چکاوک تقریبا 60 درصد از نقل و انتقالات چک های کشور را صورت می دهد و با ورود تهران به جمع استان های دارای این سامانه، تنها 20 درصد از این پهنای باند استفاده شده است.

وی ادامه داد: در مدت زمان اجرای سامانه چکاوک تنها یک بانک بوده که این فرایند آن در این سامانه پاسخگو نبوده که با آن برخورد کردیم و این برخورد موجب عملکرد اصلاحی بانک شد و ادامه عملکردهایی که در سامانه چکاوک پاسخگویی لازم را نداشته باشد آن بانک را تا مرز حذف از سامانه پیش خواهد برد زیرا بیش از این نمی خواهیم مشتریان به علت عملکرد ضعیف یک بانک متضرر شوند.

حکیمی تصریح کرد: حذف بانک از سامانه چکاوک گرفتاری خاصی برای مشتریان ایجاد نمی کند اما بانکی که از سامانه حذف می شود دیگر نمی تواند هیچ چکی را دریافت کند که برای یک بانک خوب نیست.

 



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 1:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت برخی خودروهای داخلی با کمی تفاوت نسبت به آغاز فصل زمستان با شیب ملایم کاهش یافته است که در این میان پراید حدود یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت.

بازار خودروهای داخلی در حال حاضر کمی تکان خورده است اما تمایل مردم به سمت خودروهای دست دوم بوده و همچنان منتظر کاهش قیمت‌ها هستند.

گفتنی است طی هفته گذشته برخی خودروهای داخلی با کاهش قیمت روبه رو بودند.

بر اساس این گزارش، پژو 206 تیپ دو با قیمت 34میلیون، تیپ 5 با قیمت 37 میلیون، سورن 36 میلیون و 600 هزار تومان، سمند سفید LX با قیمت 31 میلیون تومان، V8 با قیمت 37 میلیون و 400 هزار، رانا 32 میلیون و 600 هزار تومان، پژو 405 با قیمت 29 میلیون و600 هزار تومان، پژو پارس TU5 41 میلیون، پارس سفید دوگانه سوز 38 میلیون و 600 هزار تومان، معامله شد. همچنین در گروه خودروسازی سایپا، پراید 131 نقره ای با قیمت 20 میلیون و200 هزار تومان، پراید 111 به قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان، 132 با قیمت 20 میلیون 100 هزار تومان و تیبا 24 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می رسد. گفتنی است تولید وانت با رشد 53 درصدی روبه رو بوده است. تولید خودرو تجاری سبک(وانت) در گروه خودروسازی سایپا در 9ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه با 53درصد رشد همراه بوده است و توانسته بالاترین میزان رشد تولید و فروش را در 9 ماهه سال جاری از آن خود کند. براساس این گزارش تولید 9ماهه سال93، 38028 دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با تولید 24839 دستگاه به رشد 53 درصدی دست یابد. علاوه براین در آذرماه امسال 4522 دستگاه تولید شد که نسبت به مدت مشابه با تولید 3121 دستگاه به رشد 44 درصدی رسید.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 7:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد: یارانه نقدی دیماه فردا شب «یکشنبه» به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمند سازی یارانه ها، چهل و هفتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به دیماه همانند ماه های گذشته پرداخت می شود.

بر این اساس، به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان ساعت 24 فردا شب یکشنبه 21 دیماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 3:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بانک مرکزی اعلام کرد کرد: سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، برمبنای حداقل مانده هر روز و پایان هر ماه محاسبه می‌شود. 
 
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این بانک در بخشنامه ای به شبکه بانکی کشور ضمن تاکید دوباره بررلزوم پایبندی و التزام بانک ها به توافقات و تفاهمات صورت گرفته، نحوه محاسبه سود سپرده های کوتاه مدت عادی را برمبنای حداقل مانده در هر روز و در پایان هر ماه اعلام و ابلاغ کرد.
 
براساس توافق اخیر بانک ها، نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری مدت دار یک ساله 22 درصد، نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری مدت دار 9 ماه تا یک سال 20 درصد، نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری مدت دار شش ماه تا 9 ماه 18 درصد، نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری مدت دار سه ماه تا شش ماه 14 درصد و سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی 10 درصد تعیین شده است.
منبع : روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران



تاريخ : 19 / 10 / 1393برچسب:, | 6:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قطعا در نوروز امسال افزایش قیمت بلیت قطار نخواهیم داشت.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 10 / 1393برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دفاتر سهام فروشی روزنامه خراسان - دادستان عمومی وانقلاب مشهد از برخورد قاطع دستگاه قضایی با دلالان خرید وفروش سهام چند شرکت بزرگ سرمایه گذاری در مشهد خبر داد و گفت: ...

دفاتر دلالی 2شرکت "تبرک" و"پردیسبان"روز گذشته پلمب شد و امروز نیز دفاتر غیر قانونی ودلالی شرکت بزرگ سرمایه گذاری "پدیده" به طور کامل ودر اقدامی هماهنگ با ضابطان دستگاه قضایی پلمب خواهد شد.

قاضی غلامعلی صادقی ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: افرادی که به عنوان دلال وبا تاسیس دفاتر غیر قانونی فروش سهام شرکت های سرمایه گذاری فعالیت می کنند با تبلیغات فریبنده ارزش سهام رابه طور غیر واقعی وبه اصطلاح بادکنکی بالا می برند وبدین ترتیب صدمات جبران ناپذیری رابه اقتصاد کشور و تولید سرمایه گذاری واقعی وارد می کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با صدور دستورات قضایی هم اکنون هر گونه تبلیغات از سوی این شرکت ها ممنوع است وآن ها حق تبلیغ درباره خرید وفروش سهام دررسانه ها را ندارند.

دادستان مشهد درادامه به این گونه دلالان هشدار داد آنها موظف هستند درقبال پولی که از مردم دریافت کرده اند به تعهدات قانونی وعرفی خود عمل کنند ودرصورت بروز هر گونه مشکلی دراین باره همانطور که قبلا هشدار داده ایم مسئولان ،مدیران وهیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری باید پاسخگو باشند.

این مقام ارشد قضایی مشهد با اشاره به هشدار های قبلی درمورد تبلیغات اغواکننده این شرکت ها افزود: مدیر عامل ،رئیس واعضای هیئت مدیره این شرکت ها باید دراین زمینه پاسخگو بوده و فاصله غیر واقعی بین ارزش واقعی سهام با ارزش بادکنکی آن را که به خاطر دلال بازی ها به وجود آمده است با تلاش وفعالیت های شبانه روزی برطرف کنند.



تاريخ : 8 / 10 / 1393برچسب:, | 12:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سازمان هواپيمايي كشوري پيرامون فعاليت شركت هواپيمايي اوكراين اينترنشنال اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

 به گزارش مشرق، سازمان هواپيمايي كشوري در خصوص انتشار خبري مبني بر فعاليت يك شركت هواپيمايي اوكرايني با مالكيت صهيونيستي اطلاعيه اي به شرح ذيل صادر كرد:

شركت هواپيمايي اوكراين اينترنشنال به طور رسمي توسط سازمان هواپيمايي كشوري اوكراين براي برقراري پرواز و جابه جايي مسافر بين دو كشور معرفي شده است و بررسي مدارك آن شركت از جمله پروانه بهره برداري، بيمه نامه ها و غیره نشان دهنده اوكرايني بودن آن شركت است.

اطلاعیه سازمان هواپیمایی در مورد ایرلاین اوکراینی


همچنين براساس استعلام هاي به عمل آمده توسط سازمان هواپيمايي كشوري از مراجع ذيربط سياسي و امنيتي نشانه اي مبني بر وابستگي اين شركت به عامل صهيونيستي، تاكنون به سازمان منعكس نگرديده و بر همين اساس مجوز موقت براي اين شركت صادره شده است.

گفتني است، تصميم گيري در خصوص صدور مجوز به شركت هاي هواپيمايي براساس استعلام هاي لازم از مراجع قانوني ذيربط صورت مي گيرد. لازم به ذكر است؛ هيچ ايرلاين صهيونيستي حتي اجازه عبور و يا استفاده از فضاي كشور ايران را ندارد.

 



تاريخ : 7 / 10 / 1393برچسب:, | 11:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مرکز ملی رقابت قیمت نهایی دنا را براساس فرمول شورای رقابت اعلام کرد.
 
خبرگزاری تسنیم: مرکز ملی رقابت براساس فرمول شورای رقابت قیمت نهایی دنا را ۴۲ میلیون تومان اعلام کرد.


بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا مصوب دویست و ششمین جلسه شورای رقابت مورخ 93/09/19، مرکز ملی رقابت اقدام به محاسبه قیمت خودروی دنا نمود.

بر همین  اساس سقف قیمت مصرف کننده خودروی دنا  42/000/000 تومان اعلام شد.



تاريخ : 1 / 10 / 1393برچسب:, | 10:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از اول دی ماه همزمان با اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت موبایل، اپراتور دوم تلفن همراه برای جبران درآمد، تعرفه بسته‌های اینترنت خود را ۲ برابر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، در حالی که قرار بود از اول دی ماه تعرفه استفاده آزاد از اینترنت موبایل به نیم ریال برای سیم‌کارت‌ های دائمی و 0.75 ریال برای سیم‌کارت‌های اعتباری کاهش یابد، همزمان با اعمال این کاهش تعرفه،‌ اپراتور دوم تلفن همراه تعرفه بسته‌های اینترنت خود را افزایش داد.

در گذشته، این نگرانی احساس می‌شد که با اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه استفاده آزاد از اینترنت، اپراتورها برای جبران درآمد تعرفه بسته‌ها را افزایش دهند و این نگرانی به وزارت ارتباطات ابراز شده بود.
اکنون اپراتور دوم تلفن همراه در افزایش تعرفه‌ بسته‌های اینترنت پیشرو شده است و هنوز تغییری در تعرفه‌ بسته‌های اینرنت همراه اول اعلام نشده است.
معمول وزارت ارتباطات در واکنش به چنین مواردی بررسی می‌کند که اپراتورها در محدوده تعرفه تعیین شده قیمت ارائه کرده‌ باشند که معمولا نیز اپراتورها چنین عمل می‌کنند و تعرفه را تا نزدیک شدن به سقف تعرفه، افزایش می‌دهند.
در نهایت به نظر می‌رسد در موضوع کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت یا افزایش تعرفه‌ بسته‌های اینترنت، آن چیزی که همواره بدون تغییر خواهد بود سود اپراتور است.

 

تعرفه‌های قدیم و جدید بسته‌های اینترنت ایرانسل و جدول تغییرات ایجاد شده به شرح زیر است:

قیمت اینترنت تلفن همراه دوبرابر شد

 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 8:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اعلام قیمت جدید انواع نان در پایتخت/ بربری ۷۰۰ تومان، سنگک ۸۰۰ تومان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان، قیمت جدید انواع نان با ۳۰ درصد افزایش به طور متوسط را براساس تازه‌ترین مصوبه دولت اعلام کرد.

محسن لزومیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات افزایش به طور متوسط ۳۰ درصدی قیمت آرد و نان در استان تهران گفت: دولت به منظور بهبود کیفیت نان، کاهش ضایعات و اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت آرد و نان را در سراسر کشور اصلاح کرد که بر این اساس، کارگروهی که به ریاست استاندار در استان تهران تشکیل شده بود نیز شب گذشته در رابطه با قیمت نان در این استان به جمع بندی رسید.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان افزود: بر این اساس، قیمت هر قرص نان سنگک 800 تومان، بربری 700 تومان، لواش 225 تومان و تافتون 425 تومان تعیین شده است، ضمن اینکه قیمت انواع نان فانتزی نیز به طور متوسط ۳۰ درصد نسبت به دوره قبل از اصلاح قیمت افزایش یافته است.

به گزارش مهر، پیش از این، قیمت نان لواش ۱۶۰ تومان، بربری ۵۰۰ تومان، تافتون ۳۰۰ تومان و سنگک ۶۰۰ تومان بود.

در همین حال، محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی گفت: از امروز دوشنبه قیمت نان بربری صنعتی 900 تومان، نان باگت 650 تومان، نان همبرگری 650 تومان و نان برکشن حدود 250 تا 260 تومان شده است.

البته نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: با اتحادیه‌های نانوایان درباره افزایش 34 درصدی قیمت انواع نان به توافق رسیدیم.

وی افزود: این افزایش قیمت شامل تهران ، ری ، شمیرانات و پردیس می‌شود و با ابلاغی که از دهم آذر به فرمانداری‌ها صورت می گیرد، آنها در خصوص قیمت نهایی دیگر شهرستان‌های استان تصمیم گیری می کنند که به طور قطع این افزایش قیمت در دیگر شهرستان‌ها نسبت به تهران پائین تر هم خواهد بود.

در همین حال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بر اساس مصوبه مورخ نهم آذرماه استانداری تهران قیمت انواع نان و آرد در شهرهای تهران، ری، شمیرانات و پردیس را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت جدید نان در پایتخت

1. بربری 600 گرمی - 700 تومان

2. سنگک 650 گرمی- 800 تومان

3. تافتون و لواش‌گردان 170 گرمی -  225 تومان

4. تافتون سنتی 280 گرمی - 425 تومان

قیمت جدید آرد

1. آرد 12 درصد (نوع آرد برای سبوس استحصالی)- کیلویی 800 تومان درب کارخانه

2. آرد 15 درصد (نوع آرد برای سبوس استحصالی) - کیلویی 815 تومان درب کارخانه

3. آرد 18 درصد(نوع آرد برای سبوس استحصالی) - کیلویی 830 تومان درب کارخانه

4. آرد 21 درصد(نوع آرد برای سبوس استحصالی)- کیلویی 845 تومان درب کارخانه

 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 6:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

واحد هاي 5 و 6 نيروگاه دوم سد شهيد عباسپور پس از پايان تعميرات سالانه به شبکه سراسري برق کشور متصل شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مدير عامل سد و نيروگاه شهيد عباسپورگفت: تعميرات اين واحدها ، يکي از مهمترين فعاليت هاي تعميراتي در  نيروگاه است که با بررسي هاي کارشناسي و برنامه ريزي دقيق انجام شد و اين  واحدها  با آمادگي کامل در اختيار شبکه سراسري برق کشور  قرار گرفتند.

آقاي صالحي افزود : از جمله اقدامات اجرايي در اورهال واحدهاي 5 و 6 نيروگاه دوم مي توان به   برطرف کردن اشکال مدار کنترل سيستم خنک کننده ترانس هاي قدرت ، بهينه سازي سيستم اطفاي حريق ژنراتورها و ترميم بازوهاي شير پروانه اي اين واحدها اشاره کرد . 

سد شهيد عباسپور در شمال خوزستان ، بر روي رودخانه کارون بسته شده و از سدهاي قديمي اين استان و کشور است.

هريک از واحدهاي نيروگاه اين سد داراي توان توليد 250  مگاوات برق است که چهار  واحد نيروگاهي آن در سال 1354  و چهار  واحد ديگر در سال 1381 راه اندازي شد. 



تاريخ : 6 / 9 / 1393برچسب:, | 8:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: به مناسبت اربعين حسيني پرواز هاي عتبات عاليات بيش از 100 درصد افزايش مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران عليرضا جهانگيريان  افزود : در روزهاي اخير هم تا 150 پرواز در روز به عتبات عاليات انجام شده است که در ايام مراسم اربعين حضرت سيدالشهدا (ع) به 220 پرواز افزايش مي يابد.

وي گفت : علاوه بر شرکت هاي داخلي برخي شرکتهاي خارجي نيز براي جابجايي زائران فعال است.
جهانگيريان اعلام کرد : در روزهاي آينده فروش بليت پروازهاي فوق العاده آغاز مي شود و آمار پروازها در مقايسه با روزهاي عادي بيش از 100 درصد افزايش خواهد داشت.



تاريخ : 5 / 9 / 1393برچسب:, | 7:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی دولت اعلام کرد که در جلسه هیات وزیران ، وزیر امور خارجه گزارشی درخصوص مذاکرات وین ارائه کرد.
 

ایسنا: سخنگوی دولت اعلام کرد که در جلسه هیات وزیران ، وزیر امور خارجه گزارشی درخصوص مذاکرات وین ارائه کرد.

محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با اعلام این خبر گفت: با توجه به فعالیت‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای، رئیس جمهور و هیات وزیران صمیمانه از فعالیت های ارزنده تیم هسته‌ای تشکر کردند.

نوبخت با اشاره به این‌که سومین سال تحریم های ظالمانه و به اصطلاح کشورهای تحریم کننده ، تحریم های فلج کننده را پشت سر گذاشتیم تصریح کرد: مرکز آمار ایران ،‌آمار تورم ماه آبان را اعلام کرد و همچنان روند نرخ تورم کاهنده است یعنی نرخ تورم سالانه 8/ 17 درصد نرخ تورم نقطه به نقطه 3/ 13 و تورم ماهانه 8/ 0 درصد بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به این که در جلسه هیأت وزیران بررسی لایحه بودجه سال 94 نیز مورد بحث قرار گرفت خاطر نشان کرد :بودجه سال 94 در هزینه های جاری نهایت صرفه جویی را دنبال خوادهد کرد و در اعتبارات عمرانی تمرکز بر تکمیل طرح های ناتمام و بازپرداخت بدهی پیمانکاران را مدنظر داریم.

وی اضافه کرد‌: اعتبارات عمرانی نسبت به سال جاری 20 درصد افزایش می یابد در حالی که درهزینه های جاری صرفه جویی می‌شود همچنین سیاست مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی مثبت در سال 94 دنبال خواهد شد.

نوبخت خاطر نشان کرد : در سال 94 حقوق کلیه کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که در مورد بودجه سال 94 یک سوم تبصره در هیأت وزیران به تصویب رسیده است تصریح کرد: تا اواسط سال آینده لایحه بودجه در دولت به تصویب خواهد رسید و در وقت قانونی لایحه را به مجلس تقدیم خواهیم کرد البته قبل از آنکه بودجه به مجلس رود برای اصحاب رسانه همه اجزای بودجه سال 94 به صورت شفاف بیان خواهد شد.

به گزارش ایسنا در ادامه این جلسه نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر مذاکرات وین بر اقتصاد کشور، گفت: نتیجه مذاکرات قطعا منفی نیست، چون در این‌صورت باید سناریوی بدبینانه ای که پیش بینی کرده بودیم اجرایی می شد، اما وضع خوشبینانه هم به معنای توافق کامل اتفاق نیافتاده است پس مذاکرات را در جهت استمرار وضع موجود و گام به جلو می دانیم.

نوبخت با تاکید بر این‌که ما همچنان بر منافع ملی و چارچوب هایمان پافشاری می کنیم خاطرنشان کرد:‌ استمرار وضع موجود با امید دست یافتن به یک توافق با تامین کامل منافع ما مدنظر است.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد بودجه حوزه ورزش گفت:کمک به بخش ورزش را در ردیف های مستمر و دائمی وزارت ورزش می بینیم و نهایت تلاشمان را برای این بودجه خواهیم کرد.

سخنگوی دولت همچنین در مورد سوالی در رابطه با آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت:700 میلیون دلار در هر ماه آزاد خواهد شد.

وی توضیح داد: فرق استفاده ما از این مبالغ ارزی بافروش نفت این است که فروش نفت محدودیت هایی برای واردات هر نوع کالا دارد که عمده آنها معطوف به کالاهای اساسی و دارو می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: این رقم را می‌توانیم به صورت نقد یعنی به صورت اسکناس بیاوریم و علت تاخیر در قسمت قبلی که تا آخرین سنت آن را دریافت کردیم این بود که می خواستیم به صورت وجه نقد داخل بیاوریم که به شکر خدا موفق شدیم و الان اسکناس آن در بانک مرکزی موجود است.

وی تصریح کرد: بر اساس وعده ای که گذاشته شده بود، این مبالغ به داخل آورده شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کل بودجه سال 94 عملیاتی است و یا این‌که مربوط به برخی دستگاه ها می‌شود گفت: ما در همه دستگاه ها به صورت عملیاتی عمل کرده ایم. چون در عملیاتی باید قیمت تمام شده را محاسبه کنیم و بعضی از دستگاه ها را به خاطر نوع فعالیتشان نمی شود باقیمت تمام شده محاسبه کرد بنابراین در این طور موارد نیازی نبود این اتفاق بیافتد.

 

 



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 8:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«حسین مهاجران» رئیس اتحادیه فروشندگان میوه تهران  می‌گوید:  در میدان اصلی میوه و تره بار٨٠٠ بارفروش اصلی و ٤‌هزار دلال فعالیت می‌کنند که از روش‌های مختلف درآمد هنگفتی به هم زده‌اند. برای بهتر متوجه‌شدن این موضوع کافی است که بدانید درآمد ماهانه یک کارگر میدان اصلی ٤٠ برابر یک خرده‌فروش میوه است. هر کارگر برای حمل بار با چرخ دستی به محل پارک وانت ٤٠‌هزار تومان دریافت می‌کند و یک کارگر روزانه ٨٠وانت میوه را سرویس می‌دهد. اگر ٤٠‌هزار تومان را در ٨٠ وانت میوه ضرب کنید درآمد روزانه این کارگرها حدود ٣‌میلیون و درآمد ماهانه‌شان حدود ٩٠‌میلیون تومان می‌شود.  مهاجران ادامه می‌دهد: بارها با اتحادیه بارفروشان وارد مذاکره شده‌ایم تا این کارگرها را بیمه کند و برای آنها حقوق ماهانه‌ای درنظر بگیرد اما این اتحادیه زیر بار نرفته است و کارگران میدان اصلی حقوق گزاف ماهانه خود را از خرده‌فروشان دریافت می‌کنند.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


وزیر راه و شهرسازی از افزایش نرخ عوارضی ۶ آزادراه خبر داد و گفت: این عوارض متناسب با هزینه کرد آزادراه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده، اعمال شده است.

به گزارش مهر، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش عوارض 6 آزادراه بخش خصوصی، گفت: پس از سه سال با افزایش عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده اند، موافقت شد.

وی افزود: افزایش عوارضی این آزادراه ها متناسب با هزینه کرد ساخت و نگهداری آنها انجام شده و درصد مشخصی برای کل آزادراه ها مطرح نیست.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه افزایشی در نرخ عوارض آزادراه‌های دولت نداشتیم، بیان کرد: در سه سال گذشته نرخ عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده بودند، افزایش نداشت اما در سال جاری با این موضوع موافقت شده است.

وی با بیان اینکه عدم افزایش نرخ عوارض آزادراه موجب شد که یک سوم آسفالت جاده های ایران در شرایط بدی قرار بگیرد، افزود: حفظ جان مردم برای ما اهمیت زیادی دارد بنابراین این افزایش اندک می تواند تا حدودی به کیفیت راه ها کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشت که نیاز ما به تامین منابع مالی برای افزایش کیفیت راه‌ها بیش از این است و تمامی این عوارض برای نگهداری جاده ها هزینه می شود.

آزادراه‌های قم - کاشان، ساوه - همدان، قزوین -رشت، خرم آباد-پل زال، زنجان-تبریز و اهواز - بندر امام (خلیج فارس)؛ 6 آزادراهی هستند که دولت با محوریت وزارت راه و شهرسازی با افزایش نرخ عوارض آنها موافقت کرده است.



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هفتمین یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها در حالی بنابر اعلام نوبخت-معاون برنامه ریزی رییس جمهور- به روال ماههای قبل در بیست و دوم ماه جاری نیز به ازای هر متقاضی به حساب سرپرستان خانوار خواهد نشست که بنابر آخرین گزارش عملکرد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در نیمه ابتدایی سال تعداد یارانه بگیران در هر ماه حدود 76 میلیون نفر تخمین زده می شود.

براین اساس برای پرداخت یارانه نقدی هزینه ای بالغ بر 3500 میلیارد تومان در هرماه به دولت تحمیل می شود.

همچنین آبانماه سومین ماهی است که نوزادان متولد امسال همچنین تعدادی از جاماندگان از ثبت نام انجام شده در فروردین ماه یارانه نقدی دریافت می کنند.

به گزارش ایسنا، این درحالی است که در حال حاضر هستند متقاضیانی که هنوز اسامی آنها به لیست سازمان هدفمندی یارانه ها وارد نشده و در فاز دوم یارانه ای دریافت نکرده‌اند.



تاريخ : 19 / 8 / 1393برچسب:, | 7:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چند وقتی است که در برخی روستاهای کشور تجارت خر رونق گرفته و این در حالی است که تا پیش از این در برخی روستاها با فرا رسیدن فصل سرما، صاحبان خرها، این موجودات را در طبیعیت به حال خود رها می‌کردند.

آن طور که اهالی یکی از روستاهای استان همدان روایت می‌کنند، علت این کار آنها این بود که نمی‌توانستند مخارج خر را تامین کنند و به همین دلیل چندان برای آنها به‌صرفه نبود که تا فرا رسیدن فصل کار از آنها مراقبت کنند. به همین دلیل آنها ترجیح می‌دادند که دوباره در فصل کار، خری دیگر که قیمت بسیار ناچیزی داشت بخرند.

با این حال دیگر چند سالی است...



ادامه مطلب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 23 صفحه بعد