تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 11:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عیدی 503 هزار تومانی همراه با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد باقر نوبخت - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - در نشست خبری با خبرنگاران از واریز عیدی 503 هزار تومانی همراه با حقوق بهمن ماه خبر داد و گفت:حقوق اسفند ماه نیز زودتر پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از واریز یارانه نقدی بهمن ماه در ساعت 24 امشب خبر داد.

نوبخت در ادامه به انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت از پنج هزار میلیارد تومان مصوب بودجه 92 اشاره کرد و گفت:با این وجود اگر با هزار تای قبل، 2000 اوارق را نیز فروخته باشند می‌توان بخشی از طلب پیمانکاران را پرداخت کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به مصوبه هیات وزیران درباره اختصاص تن خواه به استان‌های گیلان و مازندارن اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه تن خواه فوری 15 هزار میلیارد تومانی به هر کدام از استان‌های گیلان و مازندارن اختصاص یافته و الباقی آن نیز پس از برآورد کلی تخصیص می‌یابد.



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 9:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی بهمن‌ماه ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

خبرگزاری فارس: یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ساعت ۲۴ امشب واریز می‌شود

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اکبر ایزدی سرپرست این سازمان اعلام کرد: ضمن تبریک فرارسیدن ۳۵امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم شریف ایران، به اطلاع می‌رسد، سی و ششمین مرحله یارانه نقدی خانوار ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 92.11.21 به ازای هر نفر 45500 تومان به حساب سرپرست خانوار واریز و قابل برداشت می‌شود.



تاريخ : 15 / 11 / 1392برچسب:, | 4:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروزه بسیاری از افراد برای فروش کالاهای خود و یا تجارت از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. بیلبورد، تراکت، توزیع سی‌دی و ... همگی جزء ابزارهایی است که در سطح جامعه برای فروش کالا استفاده می‌شود. اما در ایران مهم‌ترین ابزار برای تبلیغات، رسانه ملی و صدا و سیماست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از افکارنیوز، انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل «گزارش آگهی» (رپورتاژ)، «حک آرم»، «دعوت به تماشا»، «زیرنویس»، «بین برنامه» و «بعد از برنامه» است که صداوسیما مقررات بسیار مفصلی هم درباره نوع نشان‌دادن آنها دارد.

هر برنامه در رادیو و تلویزیون دارای یک «طبقه» است که هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه و ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود. مثلا در شبکه اول سیما، در مهر ۹۲، برنامه ساعت هفت صبح دارای طبقه ۲۰ است و برنامه ترکیبی ساعت ۱۶:۴۵، دارای طبقه ۱۷ است.

در انتهای هر سال، اداره کل بازرگانی صداوسیما قیمت پایه هر ثانیه آگهی در هر طبقه را برای سال بعد مشخص می‌کند. این قیمت پایه در هر ماه از سال، به جز فروردین، ‌درصدی نیز افزایش می‌یابد که بیشترین آن مربوط به ماه اسفند با ۶۰‌ درصد افزایش قیمت پایه آگهی نسبت به فروردین‌ماه است.

هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌ هزار تومان و در طبقه ۳۵ که بالاترین طبقه آگهی‌هاست، یک‌ میلیون‌ و ۸۰‌ هزار‌ تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود.

این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی ۹۰ تعلق دارد که هر ثانیه آن هشت‌ میلیون‌ و ۱۴۳‌ هزار و ۲۰۰ ‌تومان قیمت دارد.

در هر دو نوع قرارداد یک و دو که در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین ۶۰ تا ۷۰‌ درصد نرخ طبقه آن برنامه است. قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه ۵۰‌ درصد نرخ طبقه آن است. قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است و بین ۸۰‌ درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌های بین برنامه، بین یک و نیم تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.

البته در اینجا موضوع دیگری نیز قابل توجه است و آن هم پخش برخی تبلیغات مضر است.

هر چند که اصل‏ یکصد و هفتاد و پنجم‏ قانون اساسی می‌گوید که‌ در رسانه‏‌های‏ گروهی‏ (رادیو و تلویزیون‏) آزادی‏ انتشارات‏ و تبلیغات‏ طبق‏ موازین‌ اسلامی‏ باید تأمین‏ شود اما قرار هم نیست تبلیغاتی که برای جامعه مضر است پخش شود.

سال‌هاست که صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی که تبلیغ می‌کند مواجه است. تبلیغاتی که اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از روزی ۱ میلیارد تومان خداحافظی کند. از دیدگاه تبلیغات، کودکان طعمه‌هایی عالی به شمار می‌روند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند، پول توجیبی زیادی خرج می‌کنند، با مادر‌هایشان به خرید می‌روند و برای خرید آخرین تولید خوراکی و یا دیگر اقلامی که دوست دارند، آنها را تحت فشار می‌گذارند. در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. مخالفان ادعا می‌کنند که کودکان هنوز تجربه لازم برای تمیز تبلیغات از برنامه‌سازی واقعی را ندارند.

«لارم مارن» مشاور عالی وزارت فرهنگ و سوئد می‌گوید: کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند و تبلیغات‌چی‌ها نیز از کودکی و ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند.

آمارها می‌گوید ۷۰ درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می‌گیرند. ۶۰ درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ‌شده سخن گفته‌اند.

 

 

 



تاريخ : 13 / 11 / 1392برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

توزیع سبد کالا در فروشگاه‌های منتخب از ۸ صبح امروز آغاز شده است و توصیه مسئولان این است که مردم هیچ عجله‌ای نداشته باشند، چرا که موجودی کالا کافی بوده و تا ۱۵ روز فرصت دارند تا سبد خود را تحویل بگیرند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع سبد کالا در شهر تهران، در حال حاضر توزیع سبد کالا در فروشگاه‌های منتخب آغاز شده است و مردم از این طرح استقبال کرده‌ و از ساعات آغازین صبح امروز صف‌های طولانی برای دریافت سبد کالا شکل گرفته است.

مدیر یکی از این فروشگاه‌ها اعلام کرد: توصیه ما به مردم این است که هیچ عجله‌ای نداشته باشند، چرا که موجودی کالا به اندازه کافی وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: مردم فرصت دارند تا سبد اول را در بازه 15 روزه تحویل بگیرند، لذا نیازی نیست تا در دریافت سبد عجله کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در طول روز موجودی کالا شارژ می‌شود، اظهار داشت: به اندازه کافی کالاهای اعلام شده از سوی دولت بین فروشگاه‌ها توزیع شده است و در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن فروشگاه‌ها شارژ می‌شوند.

 

 



تاريخ : 13 / 11 / 1392برچسب:, | 8:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

این عیدانه دولت دهم در حالی به حساب بیش از 75 میلیون ایرانی واریز و دولت یازدهم را بدهکار کرد که باید سالانه به همراه پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از نفت دو درصد را نیز به عنوان بازپرداخت این بدهی تا سه سال از زمان برداشت باز پرداخت کند.

 

عیدی 503 هزار تومانی کارکنان دولت که پیش از این معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور از آن خبر داده بود به روال سابق همراه با حقوق بهمن ماه واریز خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا طبق آخرین خبرها در صورتی که خزانه‌داری کل کشور مشکلی در تامین منابع برای پرداخت پاداش پایان سال کارکنان دولت نداشته باشد، عیدی 503 هزار تومانی نیز به همراه حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز خواهد شد.

 

این در حالی است که پیش از این محمدباقر نوبخت - معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور- اعلام کرده بود که عیدی کارکنان دولت در سال جاری 503 هزار تومان است که در ایام اسفند به همراه حقوق بهمن ماه واریز می‌شود.

 

در عین حال عیدی در سال 90 حدود 350 هزار تومان و در سال 91 حدود 402 هزار و 500 تومان بود که همراه حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز شد.

 

در سال 1390 به دلایلی از جمله کمبود نقدینگی بحث‌هایی مبنی بر اعطای سکه به کارکنان به جای پرداخت نقدی عیدی مطرح شد که با وجود اعلام آمادگی بانک مرکزی بی نتیجه ماند و عیدی 350 هزار تومانی به روال سابق ریالی پرداخت شد.

 

* عیدانه فقط یک بار بود

 

اما در سال گذشته در همین ایام بود که رییس‌جمهور وقت از واریز عیدانه 70 تا 90 هزار تومانی جدای از پاداش پایان آخر سال خبر داد به طوری که در اوایل اسفند ماه 91 این مبلغ با برداشت 2.7 میلیارد دلاری از منابع صندوق توسعه ملی به هر ایرانی یارانه بگیر تعلق گرفت به طوری که مبلغ 70 هزار تومان بر ای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. این در حالی است که به هر فرد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی حدود ۹۰ هزار تومان به عنوان کمک اقتصادی شب عید اختصاص یافت.

 

این عیدانه دولت دهم در حالی به حساب بیش از 75 میلیون ایرانی واریز و دولت یازدهم را بدهکار کرد که باید سالانه به همراه پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از نفت دو درصد را نیز به عنوان بازپرداخت این بدهی تا سه سال از زمان برداشت باز پرداخت کند.

 

این در حالی است که دولت در سال جاری هیچ تصمیمی برای عیدانه‌ای شبیه سال گذشته و بدهکار کردن خود ندارد به طوری که نوبخت در مورد اینکه آیا سبد کالای اعطایی دولت در دوماه پایان سال به نوعی همان عیدانه سال گذشته است، تصریح کرد: عیدانه تنها یک بار و آن هم در شرایط خاص خود در دولت گذشته پرداخت شد و ما هیچ تصمیمی برای پرداخت این عیدانه نداریم.

 

وی تاکید کرد: سبد کالا تقدیمی به مردم نیز جایگزین عیدانه سال گذشته نیست.

 

 

 



تاريخ : 8 / 11 / 1392برچسب:, | 9:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نباید در شرایطی که تورم ۳۵ درصد است قیمت ها را افزایش دهد و فشار هزینه را به مردم تحمیل کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، غلامرضا تاجگردون در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: اینکه قیمت بنزین و گازوئیل چه میزان افزایش می یابد فعلا گمانه زنی است و باید از این گمانه زنی ها پرهیز شود.

وی گفت: دولت در زمانی که تورم کاهش یافت می تواند مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها را اجرا کند.

تاجگردون افزود: ‌اگر سال آینده نیز مانند امسال پرداخت یارانه مستقیم به مردم داشته باشیم، 42 هزار میلیارد تومان از 53 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها در سال آینده برای این موضوع هزینه می شود.

وی گفت: بقیه نیز برای درمان، بیمه و پرداخت های غیرنقدی و بخش تولید در نظر گرفته می شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس ده هزار میلیارد تومان از درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها را در سال آینده به بخش تولید اختصاص داده است.

تاجگردون گفت: اکنون سرانه بیمه برای عموم جامعه 4 هزار تومان است که دولت و مجلس تلاش می کنند آن را به بیست هزار تومان افزایش دهند.

وی افزود:‌ در بودجه سال آینده حدود سه هزار میلیارد تومان برای بیمه همه روستاییان و بخشی از شهرنشینان در نظر گرفته شده است.


تاجگردون گفت:‌ برای بودجه سال آینده پیشنهاد داده ایم اگر دولت می خواهد پرداخت نقدی یارانه ها را به برخی دهک های جامعه نپردازد از دهک بالا که حدود ده درصد جامعه و شناخته شده هستند آغاز کند.

وی افزود: برای افزایش یارانه نقدی نیز این کار باید از دهک های پایین شروع شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، میزان بدهی دولت به پیمانکاران را حدود 13 هزار میلیارد تومان بیان و اضافه کرد: راهکارهایی را در بودجه برای پرداخت این بدهی ها در نظر گرفته ایم.


تاجگردون گفت: بدهی دولت به اشخاص حقیقی مانند ایثارگران نیز حدود 4 هزار میلیارد تومان است که از محل فروش سهام تامین می شود.

وی افزود: در بودجه سال 93 دولت را موظف کردیم برای پرداخت بدهی هایش بیش از 9 هزار میلیارد تومان سهام دولتی را بفروشد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: 66 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای سال 93 در بودجه پیش بینی شده است که در مقایسه با امسال افزایش مالیات نداریم.

تاجگردون افزود: ‌در بودجه سال آینده ساز و کارهای نظارت در بخش وصول مالیات و تشویق مالیات دهندگان در نظر گرفته شده است.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با بیان اینکه این کمیسیون در 32 جلسه 4 ساعته بخش تبصره 21 بودجه مربوط به یارانه ها را نهایی کرد گفت: این موضوع چهارشنبه در دستور جلسه علنی مجلس قرار می گیرد.

وی افزود: پیشنهاد دولت برای درآمد حاصل از مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها در بودجه سال آینده 63 هزار و 200 میلیارد تومان بود که در مقایسه با بودجه سال 92 سی و سه درصد افزایش دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این میزان، 11 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمند کردن نان و برق و 51 هزار و 900 میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت حامل های انرژی است.

کاتب گفت: مجلس این بخش از بودجه را آن طور که دولت پشنهاد داده بود تصویب کرد.

وی افزود:‌ ده هزار میلیارد تومان از درآمد حاصل ا ز هدفمند کردن یارانه ها به بخش تولید اختصاص یافته است.

کاتب گفت:‌در بودجه بند عوارض مالیاتی برای شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت پیش بینی شده است که برای بهبود حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا هزینه می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود:‌ اگر دولت مصمم باشد این 63 هزار میلیارد تومان محقق می شود.

کاتب گفت: پس از سه سال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، سال 93 نخستین بار این قانون به صورت کامل اجرا می شود.

وی افزود: در سالهای گذشته تنها یک ماده و آن هم ماده 7 که پرداخت یارانه نقدی بود اجرا می شد.

کاتب گفت:‌سال آینده بخش بیمه، نظام سلامت، سرمایه گذاری دولت و تولید نیز اجرا می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود:‌ برای بخش بیمه و سلامت 12 هزار میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است.

کاتب با بیان اینکه تلاش دولت و مجلس، کاهش تورم 25 درصد در سال آینده است گفت: رویکرد این دو نهاد کمک به مردم در قالب پرداخت نقدی نیست بلکه افزایش قدرت خرید مردم است.

وی افزود:‌ امسال برای نخستین بار پیشنهاد دادیم 5 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات برای اشتغال روستاییان اختصاص یابد که 22 میلیون روستایی را شامل می شود.

کاتب گفت:‌ پیشنهاد داده ایم بانک های عامل برای ضمانت این تسهیلات از متقاضیان ضمانت محضری کسر از حقوق آنها که همان پرداخت نقدی یارانه هاست دریافت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود:‌ تا زمانی که دهک های مشمول دریافت یارانه نقدی به وسیله دولت کاهش نیافته است مردم دغدغه دریافت یارانه نقدی را نداشته باشند.
کاتب گفت:‌در بودجه سال آینده 28 هزار میلیارد تومان فروش سهام برای دولت پیش بینی شده است که این پیشنهاد خود دولت است.

وی افزود:‌ در بودجه سال 92 سی و هفت هزار میلیارد تومان فروش سهام پیش بینی شده بود که به علت تغییر دولت و انتخابات این رقم محقق نشد و در اصلاحیه بودجه به 25 هزار میلیارد تومان کاهش یافت که آن هم تحقق نیافت.

 

 



تاريخ : 5 / 11 / 1392برچسب:, | 3:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت سکه طرح جدید امروز با ۱۳ هزار تومان افزایش ۸۸۱ هزار تومان و دلار با ۲۰ تومان رشد ۲۹۵۵ تومان فروخته شد.

خبرگزاری فارس: دلار ۲۰ تومان گران شد، سکه ۱۳ هزار تومان+جدول

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید به تبع رشد قیمت اونس، افزایش یافت.

بر این اساس قیمت سکه طرح جدید با 13 هزار تومان افزایش 881 هزار تومان، سکه طرح قدیم با 881 هزار تومان رشد 13 هزار و 500 تومان و نیم سکه با افزایش 11 هزار تومانی 444 هزار تومان فروخته شد.

ربع سکه امروز 6 هزار تومان رشد کرد و 268 هزار تومان شد، سکه گرمی با 4 هزار تومان افزایش 175 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با رشد 1385 تومانی 90 هزار و 355 تومان معامله شد.

امروز قیمت اونس در بازار جهانی به عدد 1270 دلار رسید که نسبت به روز گذشته 1.70 دلار و در مقایسه با روز پنج شنبه 21 دلار افزایش نشان می‌دهد.

همچنین در بازار ارز، قیمت دلار با 20 تومان افزایش 2955 تومان، یورو با 40 افزایش 4040 تومان و درهم با 2 تومان رشد 808 تومان به فروش رسید.

قیمت سکه طرح جدید در مقایسه با شنبه هفته گذشته، 12 هزار و 500 تومان، سکه طرح قدیم 12 هزار و 500 تومان، نیم سکه، 3 هزار تومان، ربع سکه 4 هزار تومان، سکه گرمی 3 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار 1385 تومان، یورو 30 تومان و دلار 7 تومان افزایش داشته است. قیمت درهم نسبت به 28 دی ماه 1 تومان کاهش نشان می‌دهد.

 

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید 881.000 تومان 13.000 تومان
سکه طرح قدیم 881.000 تومان 13.500 تومان
نیم سکه 444.000 تومان 11.000 تومان
ربع سکه 268.000 تومان 6.000 تومان
سکه گرمی 175.000 تومان 4.000 تومان
هر گرم طلای 18 عیار 90.355 تومان 1385 دلار
اونس 1270 دلار 1.10 دلار
دلار 2955 20 تومان
یورو 4040 40 تومان
درهم 808 2 تومان



تاريخ : 30 / 10 / 1392برچسب:, | 8:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع آگاه از تعیین تکلیف شدن سهمیه و قیمت بنزین در گام دوم هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: به طور قطع بنزین آزاد از ۷۰۰ تومان فعلی افزایش قیمت خواهد یافت و نرخی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: آغاز افزایش قیمت بنزین از ۲ ماه دیگر/ قیمت و سهمیه بنزین در دولت نهایی شد

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به بحث و بررسی دولت در خصوص سهیمه و قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: چند سناریو در دولت مورد بررسی قرار گرفت؛ که همه این سناریو ها با افزایش قیمت بنزین آزاد از 700 تومان فعلی به 1000 تا 1200 تومان توافق دارند.

وی ادامه داد:اما نکته مهم این است که در برخی از سناریوها خبری از بنزین سهمیه ای نیست. بنزین به طور آزاد و با کارت سوخت عرضه می شود و در برخی از سناریو ها نیز بنزین سهمیه ای وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آنچه که در نهایت قرار است اتفاق بیافتد وجود بنزین سهمیه ای است اما نرخ این بنزین از 400 تومان بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: براساس بحث های صورت گرفته میزان سهمیه بنزین برای سال آینده تغییر نخواهد یافت.

این منبع آگاه ادامه داد: بنابراین از سال آینده به نظر می رسد باید منتظر بنزین 60 لیتر سهمیه ای، با نرخ حدود 700 تومان و بنزین آزاد با نرخ 1000 تا 1200 تومان باشیم.

وی با اشاره به حجم بنزین سهمیه ای با نرخ 400 تومانی که هم اکنون در کارت های سوخت وجود دارد گفت: براین اساس دولت قرار است مهلت یک یا دو ماهه ای را برای مصرف بنزین سهمیه ای ذخیره شده در کارتهای سوخت بدهد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسکن

شورای پول و اعتبار دقایقی پیش افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن بانک مسکن را تصویب کرد که بر اساس این مصوبه، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن صرفاً از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به ۳۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از چند ماه گذشته موضوع افزایش وام خرید و ساخت مسکن مطرح بود که در نهایت بانک مرکزی هفته گذشته و بعد از جنجال رسانه‌ای اظهارات وزیر راه درباره وضعیت بانک مسکن اطلاعیه داد و اعلام کرد که افزایش وام مسکن در کمیسیون اعتبارات این بانک به تصویب رسیده در نوبت بررسی شورای پول و اعتبار قرار دارد.

در عین حال امروز اکبر کمیجانی معاون اقتصادی رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگویی که با خبرنگار اقتصادی تسنیم داشت اعلام کرد که عصر امروز در جلسه شورای پول و اعتبار موضوع افزایش وام مسکن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

در شرایطی شورای پول و اعتبار امروز تشکیل جلسه داد که ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته از تصویب روشهای تأمین مالی مسکن مهر در دولت خبر داد و گفت که بناست روش تأمین مالی پروژه‌های مسکن مهر "سالم" شود.

برهمین اساس شورای پول و اعتبار عصر امروز (1392.10.17) تشکیل جلسه داد و پیشنهادات نهایی مصوب کمیسیون اعتباری بانک مرکزی را بررسی نمود و عیناً مورد تصویب قرار داد.

متن مصوبه شورای پول و اعتبار به‌شرح ذیل می‌باشد:

1 ــ سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن صرفاً از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به‌مبلغ 350 میلیون ریال افزایش می‌یابد.

تبصره 1 ــ در رابطه با تسهیلات ساخت، تقسیط سهم الشرکه تسهیلات مشارکت مدنی مجاز می‌باشد.

تبصره 2 ــ متقاضیان واجد شرایط سایر حساب‌های تعهدی بانک مسکن در صورت تمایل می‌توانند به‌صورت استفاده توأمان از طریق تدارک اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف این ماده بهره‌مند شوند.

2 ــ به‌منظور کمک به تأمین مسکن زوجهای جوان، سقف تسهیلات خرید برای هریک از زوجین که تاریخ وقوع عقد آنها از 1392.10.17 به بعد باشد، تا سقف مبلغ 250 میلیون ریال و جمعاً معادل مبلغ 500 میلیون ریال روی یک واحد مسکونی (اخذ یک واحد مسکونی به‌عنوان وثیقه هر دو وام) از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تعیین می‌گردد.

بانک مسکن موظف است متون قرارداد اعطای این تسهیلات را به‌گونه‌ای تنظیم کند که وصول مطالبات بانک در مراحل قضایی و اجرایی با مشکل مواجه نشده و در عمل موجبات افزایش مطالبات معوق بانک را فراهم نسازد.

* وام جعاله 10 میلیون تومان شد

3 ــ اعطای تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف مبلغ 100 میلیون ریال به‌ازای هر واحد مسکونی مجاز می‌باشد.

4 ــ دوره بازپرداخت حداکثر تا 12 سال تعیین و کمتر از آن با توافق بانک و مشتری میسر خواهد بود.

5 ــ از تاریخ ابلاغ این مصوبه، جهت حصول اطمینان از تعادل منابع و مصارف، بانک مسکن موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد منابع و مصارف حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز را تهیه و به بانک مرکزی ارائه نماید.

6 ــ ملاک تعیین نرخ سود فروش اقساطی خرید مسکن، ماده (9) مجموعه سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی مصوب 20 دی ماه 1390 بوده و تبصره (2) ماده صدرالاشاره صرفاً ناظر بر تسهیلات اعطایی از محل حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن بانک مسکن است.

 

 



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده‌ایم، افزود: ممانعت شرکت‌های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

تسنیم- زمزمه تغییر تعرفه واردات خودرو و توقف فروش فوری از سوی خودروسازان باعث شد، کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو طی این هفته تاحدودی متوقف شود و البته معاملات هم کمی رونق بگیرد.

بازار خرید و فروش خودرو این روزها همچنان با بلاتکلیفی در سرنوشت قیمت‌ها و البته امید مردم به کاهش قیمت فعالیت خود را ادامه می‌دهد. درحالی‌که مقامات وزارت صنعت و شخص وزیر از عدم تغییر قیمت خودرو تا پایان سال خبر داده بودند، اما هنوز مردم در خرید خودرو تعلل کرده و امید ارزانی آن را دارند.

زمانی افشار رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو کشور در همین ارتباط با اشاره به اینکه این هفته وضعیت بازار خرید و فروش خودرو در مقایسه با روزهای گذشته تا حدودی از رکود خارج شده است به خبرگزاري تسنیم گفت: به عنوان نمونه برخی از مدل‌ها همانند 206 و پژو پارس که خریدو فروش اندکی داشتند این هفته مشتریانی را کسب کرده‌اند.

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده‌ایم، افزود: ممانعت شرکت‌های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

اظهارات این مقام مسوول در اتحادیه فروشندگان در حالی عنوان می‌شود که به اعتقاد فعالان بازار خودرو هم‌اکنون با ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سیسی به کشور قیمت آنها در بازار کاذب شده است به نحوی که هیچ اطمینانی از قیمت فعلی این خودروها در بازار وجود ندارد. البته در خودروهای پایین‌تر از 2500 سیسی نیز بازار با در نظر گرفتن دلار 3 هزار تومانی فقط شاهد کاهش 5 درصدی قیمت آنها بوده است.

به اعتقاد این فروشنده خودرو، خریداران از چند روز گذشته در بازار معاملاتی خودروهای خارجی با زمزمه‌های تغییر پلکانی تعرفه واردات خودرو سعی در خرید خودروی مورد نیاز خود در اسرع وقت دارند.

 

 



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 7:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده‌ایم، افزود: ممانعت شرکت‌های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، زمزمه تغییر تعرفه واردات خودرو و توقف فروش فوری از سوی خودروسازان باعث شد، کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو طی این هفته تاحدودی متوقف شود و البته معاملات هم کمی رونق بگیرد.

بازار خرید و فروش خودرو این روزها همچنان با بلاتکلیفی در سرنوشت قیمت‌ها و البته امید مردم به کاهش قیمت فعالیت خود را ادامه می‌دهد. درحالی‌که مقامات وزارت صنعت و شخص وزیر از عدم تغییر قیمت خودرو تا پایان سال خبر داده بودند، اما هنوز مردم در خرید خودرو تعلل کرده و امید ارزانی آن را دارند.

زمانی افشار، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو کشور در همین ارتباط با اشاره به اینکه این هفته وضعیت بازار خرید و فروش خودرو در مقایسه با روزهای گذشته تا حدودی از رکود خارج شده است گفت: به عنوان نمونه برخی از مدل‌ها همانند 206 و پژو پارس که خریدو فروش اندکی داشتند این هفته مشتریانی را کسب کرده‌اند.

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده‌ایم، افزود: ممانعت شرکت‌های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

اظهارات این مقام مسوول در اتحادیه فروشندگان در حالی عنوان می‌شود که به اعتقاد فعالان بازار خودرو هم‌اکنون با ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سیسی به کشور قیمت آنها در بازار کاذب شده است به نحوی که هیچ اطمینانی از قیمت فعلی این خودروها در بازار وجود ندارد. البته در خودروهای پایین‌تر از 2500 سیسی نیز بازار با در نظر گرفتن دلار 3 هزار تومانی فقط شاهد کاهش 5 درصدی قیمت آنها بوده است.

به اعتقاد این فروشنده خودرو، خریداران از چند روز گذشته در بازار معاملاتی خودروهای خارجی با زمزمه‌های تغییر پلکانی تعرفه واردات خودرو سعی در خرید خودروی مورد نیاز خود در اسرع وقت دارند.

 



تاريخ : 17 / 10 / 1392برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

متوسط عمر هواپیماهای ایرانی در حال حاضر طبق آمار رسمی بالای 17 سال است و ایران برای استفاده از هواپیماهای موجود خود نیاز به قطعات یدکی دارد.

وزارت بازرگانی آمریکا با صدور فرمانی از صادرات دو موتور دست دوم هواپیمای مسافربری بوئینگ به ایران جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس " دیوید میلز" قائم مقام وزیر بازرگانی آمریکا با امضای فرمانی اضطراری با توجه به قانون ضد تروریسم در کنترل صادرات، یک شرکت ترکیه ای را از صادرات دو موتور هواپیمای بوئینگ به ایران بازداشت.

شرکت 3کا ترکیه که یک شرکت هوانوردی و لجستیکی است در نظر داشت روز سه شنبه(امروز) دو موتور هواپیمای بوئینگ به ایران صادر کند و طبق گفته مقام های وزارت بازرگانی آمریکا ، این وزارت خانه آمریکا روز جمعه گذشته با اطلاع از این موضوع به صورت آنلاین به شرکت ترکیه ای اخطار کرده است.

طبق این فرمان اضطراری این شرکت ترکیه ای به همراه شرکت ایرانی " پویا ایر" و نیز شرکت آمریکایی "آدائرو"آمریکا به مدت 180 روز دیگر از خرید و فروش کالاهای مشمول تحریم ایران منع می شوند.

مدیر شرکت ترکیه ای 3کا به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت که این شرکت از شمول قانون تحریم صنعت هوایی ایران به شرکت های  خارج از  آمریکا اطلاع نداشته و در تلاش است موضوع را به گونه ای حل کند. او گفته است کمپانی 3 کا در تلاش است تا این دو موتور را به شرکت صادر کننده پس بدهد.

طبق اعلام مقام های وزارت بازرگانی آمریکا فرمان های اضطراری تنها در مواردی نادر صادر می شوند که بیم نقض تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران می رود.

متوسط عمر هواپیماهای ایرانی در حال حاضر طبق آمار رسمی بالای 17 سال است و ایران برای استفاده از هواپیماهای موجود خود نیاز به قطعات یدکی دارد.

با توجه به تحریم ها، دست یابی ایران به قطعات یدکی هواپیمای بوئینگ و کمپانی اروپایی ایرباس که از تکنولوژی آمریکایی استفاده می کند به سادگی امکان پذیر نیست.
 
هم اکنون تامین قطعات برای هواپیماهای عمدتا فرسوده در حمل و نقل هوایی کشور یکی از معضلات جدی صنعت هوایی است.

بر اساس توافق اخیر بین ایران و قدرت های جهانی در ژنو، ایران می تواند به قطعات مورد نیاز خود برای هواپیماهای مسافربری دسترسی داشته باشد.

طبق مفاد توافق ژنو موانع در پیش روی خرید هواپیما ،تهیه لوازم یدکی، اورهال موتور و تأمین سوخت هواپیما که عمده تریبن معضلات صنعت هواپیمایی ایران در پی تحریم ها بودند، رفع می شود. 

 

 



تاريخ : 15 / 10 / 1392برچسب:, | 6:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت یک شام یا ناهار در رستوران گردان برج میلاد در حال حاضر 98 هزار تومان است که شامل بوفه و رستوران با 15 تا 20 مدل غذاهای مختلف است.

به گزارش ایسنا، پس از تاکید شهردار و شورای شهر سوم تهران در سال گذشته نسبت به مردمی کردن قیمت‌ها در رستوران گردان برج میلاد قیمت ورود و صرف غذای این رستوران تعدیل شده و به 98 هزار تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه سال جاری حدود 35 هزار نفر مهمان رستوران گردان برج میلاد بوده‌اند که شامل مهمانان داخلی و گردشگران خارجی می‌شود و به این ترتیب با محاسبه این تعداد میهمان در رستوران گردان با قیمت حضور در آن ، این رستوران در این مدت حدود 3.5 میلیارد تومان درآمد داشته است.

رستوران گردان از ابتدای دوره فعالیت خود تا بهمن ماه سال گذشته تحت اختیار یک پیمانکار بود که در فاصله بهمن ماه تا پایان سال از مسئولیت این شرکت خارج شده و با برگزاری یک مناقصه جدید در حال حاضر تحت اختیار شرکتی دیگر قرار دارد.

 رستوران گردان برج میلاد قرار بود در ابتدا مبلغ ورودی 50 هزار تومان را داشته باشد تا امکان ورود تعداد بیشتری از شهروندان در این رستوران فراهم شود اما با توجه به افزایش نرخ تورم و گرانی‌هایی موجود در جامعه، این رستوران مجبور به گردان کردن غذاهای خود شد و در حال حاضر مبلغ ورودی این رستوران از 76 هزار تومان اولیه به 98 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس تغییر در شرایط و قیمت ورودی رستوران گردان برج میلاد بر اساس تصمیم هیات مدیره این مجموعه صورت می‌گیرد و متناسب با تغییرات قیمتی در سطح جامعه شرایط قیمتی این رستوران نیز مثل همه رستوران‌های سطح شهر تهران تغییر می‌کند.

گفتنی است در حال حاضر 15 تا 20 مدل غذا در بوفه و رستوران، رستوران گردان سرو می‌شود و آشپزخانه ایرانی این مجموعه به صورت جداگانه در پایین برج قرار گرفته و غذاها به صورت آماده به بالای برج منتقل می‌شود.



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:, | 11:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با وجود خودکفایی اکثر پالایشگاه‌های نفت به مواد اکتان‌افزا و وجود ظرفیت مازاد تولید MTBE در داخل کشور، یک محموله 100 تنی ماده شیمیایی MMT به عنوان ماده اکتان افزای بنزین پس از واردات از چین در پالایشگاه نفت شیراز تخلیه شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرنگار مهر، با وجود بهره برداری از هفت طرح از مجموع 10 پروژه توسعه، بهینه سازی و بهبود کیفیت تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاه های موجود نفت، تراز تولید و مصرف بنزین کشور کماکان منفی است.

از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین ایران در حالی بالای 70 میلیون لیتر در روز بوده است که در این مدت به طور میانگین روزانه حدو 65 میلیون لیتر از این فرآورده استراتژیک نفتی در کشور تولید و عرضه شده است.

از سوی دیگر مطابق با برنامه زمان بندی تعیین شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مقرر شده بود که از اواسط سالجاری کل بنزین عرضه شده در جایگاه ها با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا عرضه و توزیع شود که هم اکنون به جای 60 میلیون لیتر تنها حدود 12 تا 13 میلیون لیتر بنزین اروپایی در کشور توزیع می شود.

رشد افسار گسیخته مصرف بنزین در کشور که در برخی از روزها حتی رکوردهای 90 تا 100 میلیون لیتر در روز هم به ثبت رسیده موجب شد که تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی ادامه یابد به طوری که هم اکنون به طور متوسط روزانه حدود 7 میلیون لیتر بنزین در مجتمع های پتروشیمی تولید شده است.

در این بین هر چند تاکنون در هیچ یک از کشورهای پیشرفته جهان بنزین تولیدی در واحدهای پتروشیمی به عنوان سوخت در جایگاه ها عرضه نشده است اما شاهرخ خسروانی معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بنزین پتروشیمی را استاندارد اعلام می کند.

همزمان با تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی بنا بر اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت از مهر ماه سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه 4 تا 7 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است.

تخلیه بنزین چینی در پالایشگاه‌های ایران

پس از اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای در پالایشگاه‌های نفت تهران، تبریز، آبادان، لاوان، اصفهان و شازند اراک، عملا استفاده از مواد اکتان افزا در این پالایشگاه ها متوقف و تولید بنزین در این پالایشگاه‌های نفت با اکتان بالای 90 انجام می شد.

از این رو عملا "MTBE" از ترکیب بنزین تولیدی تمامی این پالایشگاه‌ها متوقف شد و با توجه به تولید روزانه حدود 2 میلیون لیتر MTBE در پتروشیمی بندر امام یک ظرفیت مازاد از تولید این ماده شیمیایی و مخرب محیط زیست به وجود آمد.

مهمترین ماموریت MTBE در پالایشگاه‌های نفت کشور افزایش عدد اکتان بنزین تولیدی بود و عملا با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای، پالایشگاه‌های نفت تهران، آبادان، تبریز، اصفهان، آبادان و شازند اراک از واردات مواد اکتان افزای MTBE خودکفا شدند.

با این وجود از نیمه دوم سالجاری یک محموله بزرگ مواد اکتان افزا "MMT" از یکی از ایالت‌های چین در پالایشگاه نفت شیراز تخلیه شده است که پیش بینی می شود از این محموله که حجم آن حدود یکصد تن تخمین زده شده در تعدادی دیگر از پالایشگاه‌های نفت مورد استفاده قرار گیرد.

MMT یا "متیل سیکلو پنادین منگنز تریبونیل" یک اکتان افزا است که این روزها برخی از پالایشگاه‌های نفت کشور مشتری آن شده اند، یک ماده شیمیایی حاوی منگنز و با ترکیبات گوگردی و فسفری هستند که در افزایش آلایندگی‌ها به ویژه در کلانشهرها تاثیرگذار است.

تماس خبرنگار مهر با برخی از مدیران و مسئولان پالایشگاه نفت شیراز حاکی از آن است که هم اکنون محموله بزرگ MMT وارداتی از چین با ترکیب بنزین مخلوط شده و یکی از مسئولان این پالایشگاه حتی از بررسی پرونده واردات MMT در شورای رقابت خبر داد.

در این بین، خبرگزاری مهر مکاتبات رسمی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره دلایل واردات MMT از چین انجام داده که این شرکت نفتی تاکنون به مکاتبات خبرگزاری مهر پاسخی نداده است.



تاريخ : 4 / 10 / 1392برچسب:, | 9:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قانون انحصار دولتی دخانیات مصوب سال 1307 لغو شد.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایسنا، براساس لایحه بودجه سال 1393 کل کشور در اجرای قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و با توجه به لغو قانون انحصار دولتی دخانیات مصوب سال 1307، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است نسبت به وصول خالص هرگونه وجوه دریافتی شرکت دخانیات ایران بابت هلوگرام و سایر حقوق انحصار محصولات دخانیات پس از تاریخ "مصوبه واگذاری سهام شرکت مزبور بابت رد دیون صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد" براساس گزارش حسابرس اقدام و وجوه مزبور را به ردیف درآمدی 130421 جدول شماره 5 این قانون واریز کند. معادل 40 درصد از وجوه واریزی از محل ردیف 113-530000 جدول شماره 9 این قانون به وزارتخانه مزبور اختصاص می‌یابد تا پس از مبادله موافقت‌نامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری صرف ساماندهی و ایفای وظایف حاکمیتی در امور دخانی و نیز تقویت منابع صندوق‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن شود.

همچنین تا شفاف‌سازی وظایف حاکمیتی و حقوق دولتی در حوزه محصولات دخانی در تطبیق با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است درآمدهای حاصل از صدور مجوزهای و هرگونه حقوق دولتی ماخوذه بابت واردات و تولید محصولات دخانی را طی سال 1393 به ردیف درآمدی فوق واریز کند.

درآمد شرکت دخانیات ایران بابت هلوگرام و سایر حقوق انحصار محصولات دخانی برای سال 1393 معادل 60 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

هیات دولت دهم در اواخر عمر کاری خود ۵۵ درصد از سهام شرکت دخانیات ایران به همراه سهام چندین شرکت دیگر دولتی را به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار کرد و این صندوق نیز به وزارت رفاه و تامین اجتماعی منتقل شد. با این کار عملا فصل جدیدی در فعالیت‌های شرکت دخانیات ایران رقم خورد و این شرکت پس از 70 سال که دارای تنها یک سهامدار بود، صاحب چندین سهامدار شد و علاوه بر این بحث‌های مربوط به ورود این شرکت به فرابورس نیز مطرح شد.

در همین حال مدیرعامل شرکت دخانیات ایران نیز چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد که با توجه به واگذاری سهام شرکت دخانیات عملا صنعت دخانیات کشور نیز خصوصی و بخش حاکمیتی از این بخش جدا شد.

در حال حاضر مرکز نظارت و برنامه‌ریزی دخانیات به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت بخش حاکمیتی و برنامه‌ریزی حوزه دخانیات کشور را بر عهده گرفته است.



تاريخ : 26 / 9 / 1392برچسب:, | 9:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درحالي كه كشور با مشكلات عديده‌ ناشي از ركود تورمي، تحريم و كمبود ارز مواجه است، آگهي پيش فروش مرسدس بنز مدل 2014 در برخي رسانه‌ها درحال انتشار است!


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پارسينه، مرسدس بنز C200 مدل 2014 با سقف پاناروما(!) به صورت "قسطي" و با قيمت كل دو ميليارد و پانصد ميليون تومان و در اقساط ماهانه شش ميليون تومان و با پيش پرداخت يك و نيم ميليارد تومان به دست مشتريان تهراني مي‌رسد!

براساس همين گزارش ظاهراً متولي ورود اين سري از خودروهاي لوكس، سازمان توسعه تجارت است كه در آبان ماه امسال به 110 مدل خودروي خارجي مجوز ورود به ايران را داده است.

درحالي كه كشور دچار كمبود ارز و مشكلات اقتصادي است، صدور مجوز براي وارد كردن خودروهاي گران قيمت، هيچ مفهومي غير از تشديد بحران اقتصادي ندارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

قائم مقام سازمان فضایی کشور گفت: برای پرتاب کاوشگر پژوهش حدود 7 میلیارد تومان هزینه شده است .

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار واحد مرکزی خبر ، حمید فاضلی افزود: برای پرتاب کاوشگر پیشگام سال گذشته سه میلیارد تومان هزینه شده بود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم این مبلغ برای پرتابگر هزینه شده است گفت :‌پرتابگر پژوهش ، موشکی با سوخت مایع بود که دارای قابلیت هدایت و کنترل است و این مسئله باعث شد تا محل فرود«فرگام» را با دقت زیاد پیش بینی کنیم.

فاضلی به تصاویر دریافتی از کاوشگر پژوهش اشاره کرد و افزود : در تصاویر تله متری اجسامی معلق دیده می شود که در اصل پرچم هایی از کشورمان است که برای یادگاری به مراکز پژوهشی و دانشگاههای کشور اهدا خواهد شد و این پرچم ها ثابت می کند که کاوشگر در خارج از جو شرایط بی وزنی را تجربه کرده است .



تاريخ : 23 / 9 / 1392برچسب:حساب جاری,بدون دسته چک,عقاب نیوز,علت نیوز, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

افتتاح حساب جاری بدون دسته چک در تمامی شعب بانک مسکن امکان پذیر شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، محمد حسن مرادی رییس اداره کل طرح و برنامه، با اعلام این خبر افزود: به منظور گسترش و ترویج بانکداری الکترونیک، کاهش هزینه ها و مشکلات ناشی از صدور چک های بلامحل، افتتاح این نوع حساب جاری در بانک مسکن امکان پذیر شد.
 
رییس اداره کل طرح و برنامه بانک مسکن تاکید کرد: این حساب صرفاً برای اشخاص حقیقی به صورت انفرادی یا مشترک در سیستم سپرده های متمرکز افتتاح می شود و نحوه و شرایط افتتاح حساب همانند حساب جاری عادی می باشد. همچنین این حساب از تمامی مزایای حساب جاری (به جز صدور دسته چک) از جمله تسهیلات بدون سپرده و امکانات بانکداری الکترونیک برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت صدور دسته چک برای این حساب، افتتاح بدون نیاز به معرف می باشد.
 
مرادی با بیان اینکه دارا بودنِ همزمانِ حساب جاری بدون دسته چک و حساب جاری ممنوع می باشد اظهار داشت : از کاربردهای افتتاح این نوع حساب جاری می توان به وثیقه تسهیلات پرداختی، واریز حقوق کارکنان شرکت ها و سازمان ها، بهره مندی از تسهیلات بدون سپرده و واریز سهم الشرکه بانک در تسهیلات مشارکت مدنی اشاره کرد.
 
 
 



تاريخ : 19 / 9 / 1392برچسب:, | 9:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسین علایی با حکم مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری مدیرعامل هواپیمایی آسمان شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز یک منبع آگاه در صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با حکم ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سردار حسین علایی مدیرعامل شرکت خدمات هوایی آسمان شد.

این منبع آگاه عنوان کرد که عطاریان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تجربیات کافی در حوزه حمل و نقل هوایی را به عنوان شاخصهای انتخاب علایی مد نظر قرار داده است.



تاريخ : 10 / 9 / 1392برچسب:, | 6:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خودروی پژو 301 به زودی به بازار عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه بازار باشگاه خبرنگاران، تاکنون سه موتور برای پژو ۳۰۱ درنظر گرفته شده است. اولین موتور ۱٫۶ لیتری چهارسیلندر با تکنولوژی VTi است که ۱۱۵ اسب بخار نیرو تولید می کند.

موتور ۱٫۲ لیتری سه سیلندر با توان ۷۲ اسب بخار و موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر HDi دیزلی با قدرت ۹۲ اسب بخار  هم  قابل انتخاب می باشند. بعد از پژو ۲۰۸ این دومین خودرویی است که از موتور سه سیلندر ۱٫۲ لیتری VTi استفاده می کند.











تاريخ : 9 / 9 / 1392برچسب:وام,مسکن,مهر,عقاب نیوز, | 12:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام مسکن مهر به 30 میلیون تومان خبر داد و گفت: قرار‌داد‌های حدود دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر برای اقدامات اجرایی به بانک معرفی شده است.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، محمد پژمان، رییس سازمان ملی زمین و مسکن امروز - شنبه - در حاشیه چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون سقف وام مسکن مهر 25 میلیون تومان است، گفت: قرار بود امروز وزیرراه و شهرسازی درباره افزایش وام مسکن مهر با بانک مرکزی جلسه داشته باشد که به دلیل سفر وزیر به استان بوشهر و بازدید از مناطق زلزله‌زده، این جلسه به هفته آینده موکول شد.
 
وی گفت: تا آخر آذر واحد‌های مسکنی مهر تعیین تکلیف می‌شوند و با قاطعیت می‌گویم که تمامی مشکلات مسکن مهر رسیدگی خواهد شد.
 
پژمان اظهار کرد: تعداد این واحد‌های مسکونی آنقدر زیاد است که تا دو یا سه سال دیگر به اتمام می‌رسند.
 
ساخت یک میلیون و 100 هزار واحد مسکن باقی مانده است
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حدود یک میلیون و 100 هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده که براساس تقسیم‌بندی تعیین تکلیف می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: براساس همه تعهدات و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده واحد‌های مسکونی مهر تعیین تکلیف می‌شوند.
 
به گفته‌ رییس سازمان ملی زمین و مسکن برخی واحد‌های مسکونی مهر در مرحله‌ سفت‌کاری هستند و برخی دیگر نیز در مراحل پایانی کار قرار دارند.
 
پژمان گفت: دولت تنها زمین را در اختیار تعاونی‌ها قرار داد و تعاونی‌ها و مردم با یکدیگر کار کردند که در برخی موارد مشکلاتی به وجود آمد که در حال پیگیری است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

اقلام کالاهای اساسی و همچنین افرادی که از این سبدهای کالایی برخوردار می‌شوند مشخص شد.

خبرگزاری فارس: جزئیات دو سبد کالایی دولت؛ ۵ قلم کالای اساسی برای ۲۱ میلیون نفر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز سه‌شنبه حسن روحانی رئیس دولت یازدهم از ارائه دو سبد کالایی برای اقشار نیازمند جامعه خبر داد که پس از آن هم محمدباقر نوبخت از تأمین ریالی این سبد کالایی و همچنین ارائه آن در بهمن ماه و اسفند ماه خبر داد.

به گزارش فارس، این سبد کالایی شامل 5 قلم کالای اساسی برنج، روغن، تخم‌مرغ، پنیر و گوشت مرغ است.

به گزارش فارس، جامعه هدفمندی مورد نظر برای توسعه دو سبد کالایی در حدود 21 میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، روستاییان، عشایر، کارگران و کارمندان است.



تاريخ : 29 / 8 / 1392برچسب:, | 4:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از تثبیت قیمت بنزین تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: فعلا برنامه ای برای تغییر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروها وجود ندارد.

  با وجود افزایش مصرف بنزین از ابتدای سالجاری و تاکید مسئولان وزارت نفت در چند هفته گذشته نسبت به اصلاح و منطقی شدن قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی اما بهای بنزین تا پایان سالجاری افزایش نمی یابد.

سید مجتبی شفیعی درباره آخرین تصمیم گیری های دولت درباره افزایش قیمت بنزین، گفت: بر اساس آخرین بحثی که در وزارت نفت مطرح شده، قیمت سوخت تا پایان سالجاری تغییری نخواهد کرد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تغییر در قیمت بنزین خودروها نداریم، در خصوص احتمال تغییر سهمیه های بنزین هم توضیح داد: فعلا تغییری سهمیه های بنزین خودروها اعمال نخواهد شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی خودروها برای آذر ماه سالجاری همچون گذشته واریز خواهد شد، بیان کرد: هرگونه تغییر در سهمیه ها و یا افزایش قیمت بنزین و سوخت توسط دولت اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش مهر، از این رو آخرین سهمیه بنزین نیمه یارانه ای پائیز تا ساعت ۲۴ امشب پنج شنبه ۳۰ آبان ماه به کارت های هوشمند سوخت واریز می شود.

برای آذر ماه امسال هر لیتر بنزین نیمه یارانه ای با قیمت ۴۰۰ تومان و بنزین آزاد با نرخ ۷۰۰ تومان عرضه می شود ضمن آنکه ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت ها با نرخ نیمه یارانه ای اختصاص می یابد.

در سومین ماه فصل پائیز سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

در همین حال با توجه به آغاز توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا در برخی از کلانشهرها همچون تهران، اراک، کرج و اهواز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: با وجود افزایش هزینه های تولید اما تا اطلاع ثانوی بنزین اروپایی با قیمت های مصوب و تکلیفی دولت در جایگاه ها عرضه خواهد شد.



تاريخ : 10 / 8 / 1392برچسب:تعرفه,رایتل,عقاب نیوز, | 8:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازگروه بازار باشگاه خبرنگاران، قيمت ها به شرح زير است:

 

رایتل

نام

نوع سیم کارت

ساعات غیر پیک (ریال)

ساعات پیک (ریال)

تماس داخل شبکه (صوتی)

دائمی

---

۵۵۵

تماس خارج شبکه (صوتی)

دائمی

---

۶۲۵

تماس تصویری

دائمی

---

1495

پیامک فارسی

دائمی

---

89

پیامک انگلیسی

دائمی

---

220

پیام چندرسانه ای درون شبکه

دائمی

---

400

اینترنت 3G به ازای هر کیلوبایت

دائمی

---

0.5

تماس خارج شبکه (صوتی)

اعتباری

---

۸۹۵

تماس داخل شبکه (صوتی)

اعتباری

---

۶۹۵

تماس تصویری

اعتباری

---

1995

پیامک فارسی

اعتباری

---

89

پیامک انگلیسی

اعتباری

---

220

پیام چندرسانه ای درون شبکه

اعتباری

---

400

اینترنت 3G به ازای هر کیلوبایت

اعتباری

---

0.5

پیامک فارسی

دیتا

---

89

پیامک انگلیسی

دیتا

---

220

اینترنت 3G به ازای هر کیلوبایت

دیتا

---

0.5



تاريخ : 5 / 8 / 1392برچسب:, | 10:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر نفت با تاکید بر اینکه بنزین هزار تومانی تا زمانی که قطعی نشود شایعه است، از مذاکره با شرکت‌های اروپایی خبر داد و گفت: برداشت از وزارت نفت بابت یارانه نقدی موجب متلاشی شدن شرکت‌ ملی نفت و گاز شده است.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم، مبنی بر اینکه آیا سناریوی تک نرخی شدن بنزین در دولت مطرح شده و براساس آن قرار است بنزین هزار تومان شود اظهار داشت: بنده اینها را مانند شما شنید‌ه ام می‌توانم بگویم این اخبار شایعه است؛ تا زمانی که قطعی نشده باشد نمی‌توانیم بگوییم بنزین هزار تومان شده است.

وی درباره عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: از نظر ما مشکلی وجود ندارد که نفت خام در بورس انرژی توزیع شود.

وزیر نفت در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه هم اکنون چند میلیون لیتر بنزین در روز وارد کشور می‌شود، گفت: این رقم در روزهای مختلف فرق می‌کند اما به طور متوسط 2 الی 4 میلیون لیتر بنزین به صورت روزانه وارد کشور می‌شود.

زنگنه در ادامه تاکید کرد: صندوق توسعه ملی مجاز نیست به صورت مستقیم به شرکت‌های دولتی وام پرداخت کند اما می‌تواند به پیمانکاران وزارت نفت تسهیلات پرداخت کند که بر همین اساس تاکنون 14 میلیارد دلار از صندوق برداشت شده است.

وی درباره وضعیت تامین سوخت زمستانی اظهار داشت: مشکلی برای سوخت‌رسانی زمستان نداریم اما کمبود شدید گاز در شبکه احساس می‌کنیم که این بخاطر 5 فاز پارس جنوبی در شبکه است.

این عضو کابینه یازدهم درباره تامین یارانه نقدی از محل وزارت نفت گفت: از برنامه ای که در بودجه داریم عقب نیستیم اما می‌توانیم بگوییم حتی بیشتر از برنامه نیز یارانه پرداخت شده است؛ به اندازه‌ای که بخش گاز و پالایش الان «معطل » شده‌اند.

وزیر نفت گفت: طبق بودجه باید 27 هزار میلیارد تومان از منابع وزارت نفت به عنوان یارانه پرداخت می‌شد ولی این مقدار هم کشش بودجه ما را نمی‌داد به همین خاطر منجر به متلاشی شدن شرکت ملی نفت و گاز شد.

زنگنه همچنین در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا انعقاد قرارداد وزارت نفت با شرکت های اروپایی و آمریکایی صحت دارد، گفت: قرارداد نبستیم اما مذاکراتی را با این شرکت‌ها انجام دادیم البته مذاکره با شرکت ‌های اروپایی را فعلا می‌توان بگویم اما شرکت‌های امریکایی را نمی توانم اظهارنظر داشته باشم.

زنگنه از واریز 8 میلیارد دلار پول واقعی به صندوق توسعه ملی تاپایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با واریز این منابع وام به سرمایه گذاران و متقاضیان واقعی اختصاص خواهد یافت البته این رقم باعث افزایش دوبرابری ظرفیت وام‌دهی خواهد شد.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 10:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازتسنیم: در حالی سرنوشت پروژه‌های طرح مسکن مهر پردیس به دلیل نبود زیرساخت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که امتیاز مسکن‌مهر این شهر تا ۴۰میلیون‌تومان نیز خریدوفروش می‌شود. محسن نریمان 23شهریور امسال در مراسم معارفه خود به‌عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مهم‌ترین مساله فرارویش را تکمیل 400هزار مسکن در شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: «فعلا عمده توانمان را باید صرف مطالبات مردم درخصوص تحویل واحدهای مسکن مهر کنیم.» این در حالی است که در یک‌ماه و چند روز اخیر اتفاق امیدوارکننده‌ای حداقل برای شهرهای جدید اطراف تهران روی نداده است. در شهرهای اطراف پایتخت حدود 240هزار واحد مسکن‌مهر در دست ساخت است که حدود 40هزار واحد آن به متقاضیان تحویل شده و 200هزار واحد نیمه‌تمام دیگر در مراحل مختلف ساخت قرار دارند. به‌عنوان نمونه شهر پرند حدود 20هزار واحد مسکونی تکمیل‌شده دارد که به دلیل نبود امکاناتی نظیر آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب قابل واگذاری به متقاضیان نیست. در شهر پردیس وضعیت بغرنج‌تر است؛ هم‌اکنون به‌دلیل آنچه طلب پیمانکاران اعلام می‌شود، ساخت‌وساز مسکن‌مهر این شهر در بسیاری از پروژه‌ها متوقف شده است. در حال حاضر حدود
80 هزار واحد مسکن مهر در فازهای 3، 5، 8، 9 و 11 شهر پردیس در حال ساخت است که البته تعداد کمی حدود دوهزارواحد (2/5 درصد) تکمیل شده و با امکانات زیربنایی و روبنایی در حال واگذاری به متقاضیان است. عدم ارایه برنامه مشخص از سوی وزیر راه و شهرسازی برای بخش مسکن باعث شده تا مردم برای تامین سرپناه روانه شهرهای جدید اطراف به‌خصوص شهر پردیس شوند. هم‌اکنون با وجود نیمه‌تمام‌بودن حدود 78هزار واحد مسکن‌مهر پردیس، خریدوفروش امتیاز این واحدها از رونق بسیاری برخوردار است. این‌روزها خریدوفروش مسکن‌مهر به همراه دادوستد امتیاز این واحدها آنچنان رونق گرفته که در فاز 11 هر امتیاز مسکن‌مهر تا 40میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود. البته این رقم مربوط به افرادی است که به‌طور مستقیم اقدام به خرید امتیاز می‌کنند و با فروشنده (متقاضی مسکن‌مهر) وارد مذاکره می‌شوند. چنانچه از کانال بنگاه‌های املاک این خرید انجام شود ارقام حدود 20درصدی افزایش خواهد یافت. در سایر فازهای مسکن‌مهر پردیس علاوه بر خریدوفروش امتیاز، واحدهای مسکونی نیز به‌صورت قولنامه‌ای دادوستد می‌شود. در این فازها که واحدهای آماده وجود دارد (بدون امکانات زیربنایی همچون آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب) قیمت هر مترمربع بین دو تا 2/5 میلیون‌تومان در نوسان است. به‌طور کلی امتیاز واحدهای نیمه‌تمام مسکن‌مهر پردیس بین 30 تا 60میلیون‌تومان بسته به فاز آن خریدوفروش می‌شود. با وجود آنکه مسوولان وزارت راه و شهرسازی، مسکن‌مهر را طرحی شکست‌خورده می‌نامند، اما تقاضا برای واحدهای این طرح همچنان در حال افزایش است که این اشتیاق را می‌توان از بازار گرم خریدوفروش واحدهای مسکن‌مهر و امتیاز آنها در شهرهای پردیس و پرند به‌خوبی احساس کرد.



تاريخ : 19 / 7 / 1392برچسب:, | 12:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 همانطور که اعضای کابینه یازدهم قبلاً اعلام کرده‌اند یارانه مهرماه نیز از روش های مختلف تأمین شده و در روزهای آینده (حداکثر تا سه شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
یارانه

 

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم بار دیگر به مشکلات دولت در تأمین یارانه‌های نقدی اشاره و تصریح کرده بود که "درآمد ناشی از افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی ماهانه حدود 1500 میلیارد تومان است. ضمن آنکه مبالغی هم از طریق ردیف‌های بودجه صرف پرداخت نقدی یارانه‌ها می‌شود که متأسفانه با کمبود منابع مواجه‌ایم به‌طوری که حدود هزار میلیارد تومان کسری پرداخت‌های نقدی داریم که از طریق روش‌های مختلف در حال تأمین آنها هستیم".

 

براساس این گزارش، طبق قانون دولت باید هر ماه 45 هزار و 500 تومان را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، با احتساب اینکه 75 میلیون ایرانی مشمول دریافت یارانه می شوند می توان گفت که دولت هر ماه نیازمند 3400 میلیارد تومان برای واریز یارانه‌های نقدی است. البته طبق اعلام وزیر اقتصاد دولت ماهانه ماهانه 3500 میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی می کند.

 

از ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم مردان اقتصادی کابینه روحانی در سخنانی جداگانه اشاره کرده‌اند که دولت در تأمین یارانه‌های نقدی به مشکل خورده و از روش‌های مختلف در حال تأمین یارانه‌های نقدی است؛ سکوت اعضاء کابینه درباره پشت پرده "روش‌های مختلف" تأمین اعتبار یارانه‌های نقدی خبرنگار تسنیم را بر آن داشت با غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اینباره گفت‌وگویی کوتاه داشته باشد.

 

مصباحی مقدم به خبرنگار تسنیم گفت که روش تأمین یارانه نقدی در دولت یازدهم مشابه دولت دهم است اما این روش شامل تأمین یارانه از محل افزایش قیمت طلا و ارز نیست. ولی البته به این نکته هم تأکید کرد که بخاطر همین مشکلات مجلس طرح حذف 3 دهک درآمدی بالا را در دستور کار قرار داده است.

 

به گزارش تسنیم دولت یازدهم از زمانی که روی کار آمده در روزهای 22 الی 23 هر ماه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ پیش بینی می شود طبق روال مرداد و شهریورماه سومین یارانه دولت روحانی در روزهای آینده (احتمالاً 22 الی 23 مهرماه) از روش‌های مختلف تأمین و به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

 

 



تاريخ : 16 / 7 / 1392برچسب:, | 1:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز   به نقل ازدنیای صنعت، رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت گفت: در صورت تصویب شورای اقتصاد نرخ کارمزد جایگاه داران بنزین تا سقف 25 درصد افزایش می یابد
 
بیژن حاج محمد رضا با بیان این مطلب که در حال حاضر نرخ فروش فرآورده سی ان جی با تصویب شورای اقتصاد به 345 تومان در هر لیتر خواهد رسید عنوان کرد: در حال حاضر مقرر شده است که طبق تصمیم شورای اقتصاد و بر اساس مصوبه مجلس در سال 92 کارمزد جایگاه داران بنزین به حق العمل تغییر پیدا کند .
 
وی افزود: اشاره به این نکته ضروری است که با توجه به اعلام شرکت ملی پخش نرخ بنزین با 40 درصد افزایش رو به رو خواهد بود و احتمال می رود نرخ کار مزد جایگاه داران در صورت تصویب شورای اقتصاد  تا 25 درصد افزایش پیدا کند .
 
حاج محمدرضا میزان کارمزد دریافتی جایگاه داران را 2.5 درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تلاش جایگاه داران بر این است تا کارمزد ها به صورت حق العملی محاسبه شود.چرا که با توجه به هزینه های گزاف جایگاه داری افزایش نرخ حق العمل در مقابل کارمزد برای جایگاه داران به صرفه تر خواهد بود .
 
وی افزود: احتمال می رود طی هفته آینده و پس از تصویب قیمت نهایی بنزین در شورای اقتصاد و مجلس از ماه آینده شاهد تغییر قیمت بنزین یارانه ای ازهر لیتر 400 تومان به هر لیتر 700 تومان و تغییر نرخ بنزین آزاد از هر لیتر 700 تومان به هر لیتر 1000 تومان باشیم . 



تاريخ : 14 / 7 / 1392برچسب:, | 6:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروز کارگروه ویژه، درباره موضوع آزادسازی قیمت شیر خام تصمیم‌گیری کرد اما دبیر انجمن صنایع لبنی می‌گوید این تصمیم‌ها مبنای اجرایی ندارد و ستاد تنظیم بازار باید در جلسه فردا مشخص کند.

خبرگزاری فارس: قیمت شیر آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز در کارگروه ویژه تصمیم‌گیری شد تا قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی آزاد شود و مفهوم آن این است ستاد تنظیم بازار مسئول قیمت‌گذاری برای این گونه کالاها نخواهد بود.

پیش‌ از این فرآورده‌های لبنی مانند کره جزء گروه یک کالاهای اساسی محسوب می‌شد و قیمت‌گذاری آن بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان بود.

حدود یک ماه پیش مصوب شد، دیگر ارز 1226 تومان به واردات کره و نیز نهاده‌های دامی اختصاص نیابد و با این تصمیم این نوع کالا از گروه کالاهای اساسی خارج شد.

موافقان پیشنهاد آزاد شدن قیمت شیر در این جلسه معتقد بودند که اگر دولت ارز ارزان به این کالاها تخصیص نمی‌دهد و از گروه کالاهای اساسی خارج می‌کند، بنابراین قیمت آن نیز باید آزاد شود.

موافقان این نظر گفتند، قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی باید از گروه اولویت یک کالاهای اساسی به گروه 3 تغییر یابد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی به خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: امروز این صحبت‌ها در کارگروه ویژه مطرح شد، اما هرگونه تصمیم و مصوبه‌ای باید فردا از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شود.

به گفته باکری، تا زمانی که این مصوبه از سوی ستاد تنظیم بازار صادر نشود، این تصمیمات مبنای درستی ندارد.

به گزارش فارس، پیش از این نیز دامداران و کارخانه‌های لبنی همواره مترصد افزایش قیمت بودند و طی دو سال گذشته همواره به انواع بهانه‌ها قیمت شیر را بیش از 200 درصد افزایش داده‌اند؛ آزاد شدن قیمت شیرخام موجب بالا رفتن قیمت، کاهش بیش از اندازه سرانه مصرف و تهدیدی برای سلامتی جامعه خواهد بود.

سرانه مصرف شیر در کشور 80 کیلو گرم یعنی نصف میانگین جهانی است و در برنامه پنجم توسعه قرار است به 165 کیلوگرم برسد.

بسیاری از کشورهای اروپایی سرانه مصرف 400 کیلو گرم نیز دارند.



تاريخ : 12 / 7 / 1392برچسب:, | 4:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 محصول جدید ایران خودرو تبریز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رو نمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، خودروی جدید پی یو وان محصول جدید ایران خودرو تبریز شامگاه پنجشنبه با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در تبریز رونمایی شد.

خودروی جدید پی یو وان در طی یک و نیم سال و با هزینه 50 میلیارد ریالی ایران خودروی تبریز طراحی و ساخته شده است.

از ویژگی های بارز این خودرو که آن را از سایر رقبای خود متمایز می کند می توان به دارا بودن Platform 405 ، موتور 1700 سی سی ، ترمزهای ای بی اس ، دوگانه سوز بودن ، داشتن کیسه های هوا و همچنین جایگیری مخزن سوخت زیر اتاق بار اشاره کرد.

محسن صالحی نیا،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از این محصول گفت: امیدواریم شرایطی فراهم باشد که تا آخر سال شاهد قرار گرفتن این محصول در خط تولید شرکت ایران خودروی تبریز باشیم و همچنین حمایت های لازم از آن در جهت تولید انبوه این خودرو که مورد نیاز مشتریان می باشد طراحی و برنامه ریزی شود.

همچنین صادقی مدیرعامل ایران خودروی تبریز نیز افزود: خط تولید انبوه خودروی پی یو وان از بهمن ماه امسال شروع خواهد شد که پیش بینی می شود قیمت خودرو با توجه به حجم سرمایه گذاری زیر 20 میلیون تومان باشد.

شرکت ایران خودروی تبریز در سال آینده، 30 هزار دستگاه از این خودرو را به صورت انبوه ، به بازار عرضه خواهد کرد.
 



تاريخ : 8 / 7 / 1392برچسب:, | 6:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

عبدالناصر همتی با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به سمت رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملی ایران منصوب شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازآفتاب: در این حکم آمده است «نظر به تعهد و تخصص جنابعالی و عنایت به مصوبه سوم مهر ماه مجمع عمومی بانک‌ها، به سمت رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملی ایران منصوب می‌شوید».

در ادامه این حکم آمده است «امیدواریم در سایه عنایت پروردگار بلند مرتبه و با هم فکری و همکاری کارکنان کوشای بانک ملی ایران و همکاری با نهادهای تخصصی مرتبط در نیل به اهداف و برنامه‌های آن بانک به پیشرفت و تعالی همه جانبه مادی و معنوی دولت تدبیر و امید پیروز و سربلند باشید.

همکاری، همدلی و همراهی در این ماموریت دست جمعی پیش شرط موفقیت است و عزت، توفیق و سربلندی جنابعالی را در انجام ماموریت‌های محوله از خداوند منان مسئلت داریم».

 



تاريخ : 6 / 7 / 1392برچسب:, | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تلفن - پیامک ثابت

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: تعرفه مکالمات تلفن ثابت از ۵۱.۰۳ ریال به ۵۸.۷۱ ریال رسید که از ۱۵ مردادماه نیز در قبوض مشترکان ثابت اعمال می‌شود.

 

 

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، مظفر پورنجبر مدیرعامل شرکت مخابرات ظهر امروز در نشستی با اشاره به اینکه تعرفه مکالمات ثابت از 15 مرداد ماه گذشته طبق پالسی58.71 ریال اعمال می‌شود اظهار کرد: این تعرفه طبق پیشنهاد مخابرات شورای رقابت در نظر گرفته شده است که این پیشنهاد سقف تعرفه 61.8 و کف آن 51.03 بوده است.

 

وی عنوان کرد: طبق تعرفه 58.71 که با موافقت شورای رقابت طراحی شده است از مردادماه جاری در قبوض این نرخ لحاظ خواهد شد. 

 

او درباره تعرفه سایر حوزه‌ها همچنان موبایل، آبونمان و هزینه هم کد سازی ابراز کرد: تعرفه سیار را طبق نظر وزیر ارتباطات اعمال نکردیم و منتظر جواب سازمان تنظیم مقررات هستیم و نرخ آبونمان هم به همین شکل است که باید در نهایت رگولاتوری درباره آن اظهار نظر قطعی کند و در باب هزینه هم کدسازی نیز این موضوع طبق ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات فعلا منتفی است.

 



تاريخ : 6 / 7 / 1392برچسب:, | 12:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروز در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید با ۲۶ هزار تومان کاهش ۹۴۵ هزار تومان و دلار با ۹۰ تومان نزول ۲۹۶۰ تومان شد.

خبرگزاری فارس: سکه ۲۶ هزار تومان کاهش یافت، دلار ۹۰ تومان+جدول

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت انواع سکه و ارز امروز کاهش یافته به طوری که قیمت سکه طرح جدید با 26 هزار تومان کاهش 945 هزار تومان شد.

همچنین سکه طرح قدیم 23 هزار تومان افت کرد و 943 هزار تومان شد و نیم سکه با کاهش 9 هزار تومانی 496 هزار تومان به فروش رسید.

ربع سکه بدون تغییر 310 هزار تومان، سکه گرمی با 5 هزار تومان کاهش 200 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 96 هزار و 496 تومان تعیین قیمت شد.

اونس جهانی امروز با 70 سنت افت 1337.20 دلار، یورو با 100 تومان نزول 4000 تومان، دلار با 90 تومان افت قیمت 2960 تومان و درهم با 42 تومان کاهش 808 تومان درج قیمت شد.

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید 945.000 تومان 26.000_ تومان
سکه طرح قدیم 943.000 تومان 23.000 _تومان
نیم سکه 496.000 تومان 9.000 _تومان
ربع سکه 310.000 تومان 0
سکه گرمی 200.000 تومان 5.000 _تومان
هر گرم طلای 18 عیار 96.496 تومان 2539_ تومان
اونس 1337.20 دلار 0.70_ دلار
دلار 2960 تومان 90_ تومان
یورو 4000 تومان 100_ تومان
درهم 808 تومان 42_ تومان



تاريخ : 25 / 6 / 1392برچسب:, | 12:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

با حکم هاشم یکه زارع، مهدی یونسیان به سمت سرپرست شرکت ایران خودرو دیزل منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایسنا، یونسیان که در طول دوران مدیریت یکه زارع در ایران خودرو دیزل قائم مقام وی بود همزمان به عنوان عضو موظف هیات مدیره ایران خودرو دیزل نیز فعالیت می‌کند.

وی پیش از آن که به ایران خودرو دیزل بیاید به عنوان معاون تضمین کیفیت شرکت پارس خودرو در گروه سایپا مشغول به فعالیت بوده است.

یکه‌زارع به تازگی با رای هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو جایگزین جواد نجم‌الدین و مدیرعامل این گروه صنعتی شد.

روز یکشنبه 24 شهریور مراسم تودیع و معارفه این دو در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.



تاريخ : 24 / 6 / 1392برچسب:, | 4:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جواد نجم‌الدین مدیرعامل سابق ایران‌خودرو به عنوان مشاور مدیرعامل ایدرو انتخاب شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، جواد نجم‌الدین مدیرعامل سابق ایران خودرو که جای خود را به یکه‌زارع داده است، در حکمی از سوی غلامرضا شافعی رئیس هیئت عامل و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، به عنوان مشاور مدیرعامل ایدرو انتخاب شد.

نجم‌الدین همچنین قبلا مدیرعامل مگاموتورز بوده است.



تاريخ : 22 / 6 / 1392برچسب:, | 2:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار بند جدیدی به قبوض برق مشترکان اضافه شده است که مطابق با این مصوبه، هر مشترک به ازای مصرف هر كيلووات ساعت برق باید مبلغی را به عنوان عوارض مصرف برق پرداخت کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 6 / 1392برچسب:, | 1:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حالا هم که در اواسط سال 92 قرار داریم، نرخ سکه در مقایسه با سال 91 کاهش قابل‌توجهی را (21 درصد) به خود می‌بیند، اما قیمت خودروهای مورد بررسی افت خاصی را تجربه نکرده است

به گزارش مشرق به نقل از دنیای اقتصاد، این روزها که قیمت خودرو سر به فلک زده و افکار عمومی، خودروسازان را در این ماجرا مقصر می‌دانند، فعالان صنعت خودرو به تورم سایر کالاهای مصرفی و غیر مصرفی اشاره کرده و با استناد به آنها می‌گویند خودرو چندان هم گران نشده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 28 / 5 / 1392برچسب:قیمت,سکه,طلا,امروز,بازار,عقاب نیوز, | 12:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سکه تمام طرح جدید، امروز در بازار یک میلیون و 66 هزار، طرح قدیم یک میلیون و 40 هزار، نیم سکه 560 هزار، ربع سکه 360 هزار، سکه یک گرمی 235 هزار و هر گرم طلای 18 عیار 106 هزار و 300 تومان به فروش می‌رسد/ هردلار آمریکا 3180 و هر یورو 4250 تومان در بازار معامله می‌شود.



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:افزایش,تعرفه,همراه اول,عقاب نیوز, | 10:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از ۱۵ مرداد جابه‌جایی و بین‌شهری سیم‌کارت‌های همراه اول حذف می‌شود و هزینه هر دقیقه مکالمه داخل شبکه با سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول بین ۵۱۵ تا ۶۱۸ ریال اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس سرانجام از روز 15 مردادماه جاری تعرفه همراه اول در سراسر کشور یکسان می‌شود.
 
به این ترتیب از روز 15 مرداد هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری از مکالمات همراه اول حذف و تعرفه مکالمه در سراسر شبکه همراه اول مانند اپراتور دوم و سوم تلفن همراه یکسان خواهد شد.
 
هنوز خبری از تعرفه یکسان همراه اول در دست نیست. اما طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، باید عددی بین 515 ریال تا 618 ریال برای هر دقیقه مکالمه با سیم‌کارت‌های دائمی محاسبه شود. تعرفه‌ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری نیز تغییر خواهد کرد.
 
همچنین از روز 15 مرداد طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت نیز به اجرا در می‌آید که این طرح هم‌اکنون اجرا شده، اما قرار است پس از روز اعلام شده، طبق زمان‌بندی در باقی استان‌های نیز پیگیری شود. براساس طرح هم‌کدی کدهای داخل استانی حذف و تعرفه ‌مکالمه در محدوده داخل استان به تعرفه شهری تغییر می‌کند.
 
تعرفه هر پالس مکالمه در استان‌های هم‌کد شده فعلا 58.17 ریال است که مشخص نیست تغییری کرده یا خیر.



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:سمند,شاسی بلند,ایران خودرو,عقاب نیوز, | 3:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

براساس برنامه های تدوین شده گروه صنعتی ایران خودرو، متخصصان این خودروساز داخلی در پی آن هستند که یک خودروی SUV (شاسی بلند) تولید کنند.
 

 عصر ایران: براساس برنامه های تدوین شده گروه صنعتی ایران خودرو، متخصصان این خودروساز داخلی در پی آن هستند که یک خودروی SUV (شاسی بلند) تولید کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو چندی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های این گروه صنعتی داخلی گفت: گروه صنعتي ايران خودرو برای حفظ و توسعه سهم بازار و پاسخ گويي به نياز مشتريان توليد و معرفي تندر 90 اتوماتيك، رانای لوکس، دنا، يك خودروی شاسی بلند،‌ وانت تندر 90، وانت نيمه سنگين و خودروی سورن با موتور توربوشارژ را در برنامه سال 92 دارد.
 
نجم الدين همچنین مهم‌ترين برنامه ها و اهداف استراتژي‌های كلان شركت را بعد از سال 1392 توليد و معرفي محصولات جديد از جمله خودروی سدان خانوادگي جديد، مدل سال  سمند LX،‌ ارايه و توليد وانت هاي سمند و PU1‌ در سال 1393، ارايه رانا با موتور ديزل در سال 1393، ‌ارايه و توليد اولين محصول از پلاتفرم هاي خانوادگي ايران خودرو در سال 1394 و ارايه و توليد اولين محصول از پلاتفرم های كوچك ايران خودرو در سال 1395عنوان كرد.
 
طراحی یک مدل شاسی بلند
 
بنابه اطلاعات بدست آمده هم اکنون طراحی ماشین مدل SUV (شاسی بلندی) در ایران خودرو در دست اقدام است که مشخصات فنی آن برگرفته از موتور و سیستم انتقال قدرت سمند خواهد بود.
 



به نظر می رسد رویه شرکت خودروسازی چری چین در تولید خودرو شاسی بلند ام وی ام x55 برپایه موتور خودرو ام وی ام 530 تکرار شود تا موتور سمند که متخصصان داخلی توانایی ساخت و تهیه قطعات آن را پیدا کرده اند، با نصب بر روی یک پلتفرم SUV ، نخستین خودرو شاسی بلند با استفاده از تخصص و توان داخلی تولید می شود.

 نیاز داخل به خودروهای شاسی بلند
 
از آنجا که بازار داخلی نشان از افزایش شیب درخواست مردم نسبت به خرید خودروهای SUV (شاسی بلند) هر روز بیشتر از گذشته است و از آنجا که تاکنون هیچ خودروساز داخلی موفق به تولید اینگونه خودرو نشده تا نیاز داخلی از طریق واردات خارجی رفع شود، بنابراین تدبیر در طراحی و تولید یک خودرو شاسی بلند داخلی، منطقی به نظر می رسد.
 
حال برای تحقق این امر از آنجایی که شرکت های مشارکت کننده خارجی از جمله پژو و رنو به دلیل تحریم های کشورهای غربی، بازار ایران را ترک گفته اند، سریع ترین و منطقی ترین اقدام از سوی شرکت خودروساز داخلی حرکت براساس یک پلتفرم داخلی است که در این میان به نظر می رسد موتور سمند و طراحی یک بدنه و شاسی SUV گزینه مناسبی باشد.



هرچند که چندی است که در شبکه های اجتماعی تولید یک مدل شاسی بلند براساس اتاق خودروی تولیدی رانا گوش به گوش می پیچید و حتی عکسهایی از آن نیز به صورت غیررسمی منتشر شده است.
 
اما اینکه آیا مشخصات این خودروها طوری باشد که بتواند در قالب یک خودروی شاسی بلند اقبال مشتریان را جذب کند، موضوعی است قابل بحث که قطعا در صورت انتشار اطلاعات بیشتر امکان پیگیری خواهد داشت.