تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 1:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
وی افزایش تولید را سبب حل مشکلات مالی سایپا در حال حاضر عنوان و خاطرنشان کرد: سهامداران در سال آینده شاهد سوددهی این شرکت خواهند بود و امیدواریم تا پایان امسال نیز پیش‌بینی ابتدای سال مبنی بر پرداخت سود 9 ریال به ازای هر سهم محقق شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در سال 1389 شرکت سایپا در یک معامله نامقبول، سهام خود را با رقم بالایی که بسیار غیر کارشناسی بود خریداری کرد، خاطرنشان کرد: در آن زمان نقدینگی هنگفتی از این شرکت خارج شد بنابراین برای جبران این نقدینگی و ادامه حیات مجبور به دریافت تسهیلات بانکی شدیم.

سعید مدنی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: پرداخت سودهای بانکی این تسهیلات در چند سال اخیر بار مالی زیادی را به این شرکت تحمیل کرد. افزایش هزینه‌های مالی باعث شد که وضعیت سهام این شرکت در بازار سرمایه نامناسب شده و روند آن نزولی شود.

وی افزود: در آن زمان وضعیت سیاسی کشور، تحریم‌های بین‌المللی و رشد چند برابری نرخ ارز باعث افزایش مشکلات مالی شده و برای حل این مشکلات ایجاد تنوع در سبد محصولات، رونق فروش و افزایش تیراژ تولید در دستور کار قرار گرفت. بنابراین مشکلات مالی تا حدی برطرف شده به‌گونه‌ای که سال آینده شرایط مساعدتری در بازار سرمایه خواهیم داشت.

مدنی با بیان اینکه روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حمایتهای صورت گرفته به بهتر شدن شرایط صنعت خودرو کمک کرد، تصریح کرد: علاوه بر آن با بهتر شدن شرایط بین‌المللی و تسهیل روابط با سایر شرکتهای خودروساز جهانی و مطرح، سایپا از نظر مالی در مسیر بهبود قرار گرفته و سود ناخالص و سود عملیاتی مناسبی دارد.

وی افزایش تولید را سبب حل مشکلات مالی سایپا در حال حاضر عنوان و خاطرنشان کرد: سهامداران در سال آینده شاهد سوددهی این شرکت خواهند بود و امیدواریم تا پایان امسال نیز پیش‌بینی ابتدای سال مبنی بر پرداخت سود 9 ریال به ازای هر سهم محقق شود.

 

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بالگرد R44

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: با تدوین مقررات پرواز هلی‌کوپترها در شب (Night VFR) از این پس هلی‌کوپترها می‌توانند در زمینه امدادرسانی و مأموریت‌های خاص در شب پرواز کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، سعید اکبری اظهار کرد:‌ به‌دلیل نبود مقررات داخلی هوانوردی تاکنون عملیات پرواز هلی‌کوپترها در ایران فقط در روز صورت می‌گرفت.

وی افزود: ضوابط پرواز هلی‌کوپترها در شب و روز متفاوت است و در انکس 2 و 11 ایکائو و نشریه اطلاعات هوانوردی (AIP) نیز مقررات به‌صورت کامل ذکر شده است.

وی یادآور شد: به همین دلیل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی پس از بررسی و اقدامات کارشناسی، و با برگزاری جلسات مشترک با خلبانان منتخب هلی‌کوپتر، شرکت‌های مربوطه و دیگر دفاتر سازمان، مقررات مربوط به پروازهای روز و شب هلی‌کوپترها در شرایط (VFR) را تدوین و به شرکت‌های بهره‌بردار ابلاغ کرد.

مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، در پایان یادآور شد: در این مقررات حداقل میزان دید زمینی، حداقل سقف ابر و دیگر الزامات پرواز شب هلی‌کوپترها در فضاهای مختلف ذکر شده است.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 6:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
قاسم جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه بیس پروازهای اترک در بجنورد است از این رو برقراری این پروازها توسط اترک ضرورت دارد.
شرکت هواپیمایی اترک که قرار بود امروز پرواز خود را به فرودگاه بجنورد انجام دهد برای چندمین بار طی این ماه پروازش را به بجنورد ابطال کرد.

به گزارش فارس این پرواز قرار بود بعد از ظهر امروز به فرودگاه مرکز خراسان شمالی انجام شود که به دلایل نامعلومی کنسل شد.

این اقدام شرکت هواپیمایی اترک در حالی انجام شد که هوای امروز بجنورد برای فراز و فرود هواپیما مناسب بود.

پروازهای اترک در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته گذشته هم به دلایل نامشخص به فرودگاه بجنورد انجام نشد.

این در حالی است که اخیراً به واسطه استنکاف هواپیمایی اترک از پروازها به فرودگاه بجنورد بر خلاف اساس‌نامه خود، پرونده این شرکت بنا به شکایت قاسم جعفری نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح و رسیدگی شد.

به گزارش فارس، اعضای این کمیسیون با اتفاق هواپیمایی اترک را مکلف به انجام پروازهای خود بر اساس نامه تشکیل هواپیمایی به فرودگاه بجنورد کردند.

دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بجنورد بر برقراری هر چه سریع‌تر پروازهای شرکت هواپیمایی اترک به مرکز خراسان شمالی تاکید کرد.

قاسم جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه بیس پروازهای اترک در بجنورد است از این رو برقراری این پروازها توسط اترک ضرورت دارد.

وی بیان داشت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از حقوق موکلان خود در خانه ملت کوتاه نیامده و در این باره پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

تنها فرودگاه استان خراسان شمالی در غرب بجنورد در فضایی به وسعت 278 هکتار قرار دارد.

هم اکنون روزانه یک پرواز از تهران به فرودگاه بجنورد و بالعکس انجام می‌شود.
 
 



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 8:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اعلام دریافت مصوبه طرح چکاوک گفت: طرح استقرار سامانه مدیریت چک ها تا پایان سال و یا اوایل سال آینده در کشور عملیاتی می شود.

ناصر حکیمی با اعلام سراسری شدن چکاوک تا پایان امسال یا اوایل سال آینده گفت: تلاش می کنیم طرح چکاوک قبل از ۱۵ اسفند امسال در کشور سراسری شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهارداشت: با توجه به برخی مشکلات پیش آمده ممکن است این طرح در دو تا سه استان به ابتدای سال آینده موکول شود. مصوبه چکاوک دیروز دریافت شده و می توان امیدوار بود که تا چند روز آینده این طرح و سامانه عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در تاخیر در اجرای این سامانه ناشی از ناهماهنگی برخی بانک ها بوده است گفت: ما مرجع خسارت را می توانیم مشخص کنیم که ناشی از عملکرد کدام یک از عوامل بوده گرچه این شکایات دلایل زیادی می تواند داشته باشد که پیچیدگی های حقوقی خاص خود را دارد، بنابراین اگر شکایتی مطرح شود و مشتریان متضرر شده باشند می توانند این موضوع را تحت شکایتی با شماره تلفن های ما که در سایت بانک مرکزی است مطرح کنند و ما هم می توانیم عواملی را که سبب این تاخیر و مشکل شده اند برای رسیدگی به موضوع معرفی کنیم.

حکیمی افزود: برای رسیدگی به شکایات مردمی آمادگی کامل را داریم. وی همچنین درباره اینکه چرا میزان جریمه های تاخیرها را در مرحله اجرای آزمایشی اعلام نکرده اید؟ گفت: قرار بود مجازات ها و جرایم مانند سایر سامانه ها باشد و برای تراکنش های ناموفق سیستم شتاب هم همین روش را داریم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: اگر مشتری مغایرتی ببیند و پول وی از دست برود و بعد از گذشت چند روز به حسابش برگردد، آن مبلغ را جبران می کنیم و این روال در زمانی است که این سامانه در کل کشور به طور کامل عملیاتی شده باشد.

وی در بیان اینکه از اجرای طرح چکاوک تاکنون چه تعداد چک از طریق این سامانه پایش شده و چند درصد از آنها در مدت زمان تعیین شده وصول شده است؟ اظهارداشت: با توجه به اینکه چک در طول روز دارای نوسان زیادی است ما در روزهای سررسید که دیروز هم یکی از همان روزها بود حدود 405 هزار چک در 14 استان داشتیم که پردازش شد و کمتر از 7 درصد از این میزان عودتی بودند که دلایل مختلفی داشت.

این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: مطابقت نداشتن امضا، درست اسکن نشدن چک، هماهنگ نبودن تاریخ حروفی و عددی روی چک را می توان از دلایل عودت چک ها بیان کرد.

حکیمی گفت: از میزان 7 درصد عودت های انجام شده می توان اینگونه عنوان کرد که 2 یا 3 درصد آنها عودت های بی دلیل بوده که ما اینها را کاملا اصلاح کرده ایم. عودتی های بی دلیل جایی گم یا نابود نمی شود و در واقع عودتی های بی دلیل فردای سررسید چک در کارتابل قرار می گیرد و بعد از اعلام به مشتری برای پاس شدن آنها اقدام می شود.

وی تاکید کرد: اینگونه به نظر می رسد که وجود حداکثر 5 درصد عودتی در این سامانه با توجه به حجم بالای چک ها بسیار نرمال و عادی است که در کنار این میزان 2 درصد از عودتی ها هم شامل اشتباهات دیگری است که گاهی مشتری ها می کنند.

حکیمی با بیان اینکه میزان عودت های روزانه 7 درصد است گفت: تلاش ما بر این است که میزان عودت های روزانه را به سقف 5 درصد برسانیم. مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی درباره تاخیرهای پیش آمده ای که شکایتی در پی نداشته است بیان داشت: به مشتری اطلاع رسانی می کنیم و مشتری می تواند شکایتی داشته باشد یا نداشته باشد که البته این از اختیارات مشتری است، اما این وظیفه بانک است که مدت زمان تاخیر را محاسبه و به حساب مشتری واریز کند.

این مقام مسئول بانک مرکزی درباره اینکه برخی بانک ها با زیرساخت های فعلی پاسخگوی حجم بالای نقل و انتقالات چک ها در این سامانه نیست گفت: تایید نمی کنیم زیرا ما در این سامانه از پهنای باند بالایی استفاده کرده ایم و سامانه چکاوک تقریبا 60 درصد از نقل و انتقالات چک های کشور را صورت می دهد و با ورود تهران به جمع استان های دارای این سامانه، تنها 20 درصد از این پهنای باند استفاده شده است.

وی ادامه داد: در مدت زمان اجرای سامانه چکاوک تنها یک بانک بوده که این فرایند آن در این سامانه پاسخگو نبوده که با آن برخورد کردیم و این برخورد موجب عملکرد اصلاحی بانک شد و ادامه عملکردهایی که در سامانه چکاوک پاسخگویی لازم را نداشته باشد آن بانک را تا مرز حذف از سامانه پیش خواهد برد زیرا بیش از این نمی خواهیم مشتریان به علت عملکرد ضعیف یک بانک متضرر شوند.

حکیمی تصریح کرد: حذف بانک از سامانه چکاوک گرفتاری خاصی برای مشتریان ایجاد نمی کند اما بانکی که از سامانه حذف می شود دیگر نمی تواند هیچ چکی را دریافت کند که برای یک بانک خوب نیست.

 



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 1:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت برخی خودروهای داخلی با کمی تفاوت نسبت به آغاز فصل زمستان با شیب ملایم کاهش یافته است که در این میان پراید حدود یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت.

بازار خودروهای داخلی در حال حاضر کمی تکان خورده است اما تمایل مردم به سمت خودروهای دست دوم بوده و همچنان منتظر کاهش قیمت‌ها هستند.

گفتنی است طی هفته گذشته برخی خودروهای داخلی با کاهش قیمت روبه رو بودند.

بر اساس این گزارش، پژو 206 تیپ دو با قیمت 34میلیون، تیپ 5 با قیمت 37 میلیون، سورن 36 میلیون و 600 هزار تومان، سمند سفید LX با قیمت 31 میلیون تومان، V8 با قیمت 37 میلیون و 400 هزار، رانا 32 میلیون و 600 هزار تومان، پژو 405 با قیمت 29 میلیون و600 هزار تومان، پژو پارس TU5 41 میلیون، پارس سفید دوگانه سوز 38 میلیون و 600 هزار تومان، معامله شد. همچنین در گروه خودروسازی سایپا، پراید 131 نقره ای با قیمت 20 میلیون و200 هزار تومان، پراید 111 به قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان، 132 با قیمت 20 میلیون 100 هزار تومان و تیبا 24 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می رسد. گفتنی است تولید وانت با رشد 53 درصدی روبه رو بوده است. تولید خودرو تجاری سبک(وانت) در گروه خودروسازی سایپا در 9ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه با 53درصد رشد همراه بوده است و توانسته بالاترین میزان رشد تولید و فروش را در 9 ماهه سال جاری از آن خود کند. براساس این گزارش تولید 9ماهه سال93، 38028 دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با تولید 24839 دستگاه به رشد 53 درصدی دست یابد. علاوه براین در آذرماه امسال 4522 دستگاه تولید شد که نسبت به مدت مشابه با تولید 3121 دستگاه به رشد 44 درصدی رسید.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 7:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد: یارانه نقدی دیماه فردا شب «یکشنبه» به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمند سازی یارانه ها، چهل و هفتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به دیماه همانند ماه های گذشته پرداخت می شود.

بر این اساس، به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان ساعت 24 فردا شب یکشنبه 21 دیماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 3:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بانک مرکزی اعلام کرد کرد: سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، برمبنای حداقل مانده هر روز و پایان هر ماه محاسبه می‌شود. 
 
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این بانک در بخشنامه ای به شبکه بانکی کشور ضمن تاکید دوباره بررلزوم پایبندی و التزام بانک ها به توافقات و تفاهمات صورت گرفته، نحوه محاسبه سود سپرده های کوتاه مدت عادی را برمبنای حداقل مانده در هر روز و در پایان هر ماه اعلام و ابلاغ کرد.
 
براساس توافق اخیر بانک ها، نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری مدت دار یک ساله 22 درصد، نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری مدت دار 9 ماه تا یک سال 20 درصد، نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری مدت دار شش ماه تا 9 ماه 18 درصد، نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری مدت دار سه ماه تا شش ماه 14 درصد و سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی 10 درصد تعیین شده است.
منبع : روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران



تاريخ : 19 / 10 / 1393برچسب:, | 6:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قطعا در نوروز امسال افزایش قیمت بلیت قطار نخواهیم داشت.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 10 / 1393برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دفاتر سهام فروشی روزنامه خراسان - دادستان عمومی وانقلاب مشهد از برخورد قاطع دستگاه قضایی با دلالان خرید وفروش سهام چند شرکت بزرگ سرمایه گذاری در مشهد خبر داد و گفت: ...

دفاتر دلالی 2شرکت "تبرک" و"پردیسبان"روز گذشته پلمب شد و امروز نیز دفاتر غیر قانونی ودلالی شرکت بزرگ سرمایه گذاری "پدیده" به طور کامل ودر اقدامی هماهنگ با ضابطان دستگاه قضایی پلمب خواهد شد.

قاضی غلامعلی صادقی ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: افرادی که به عنوان دلال وبا تاسیس دفاتر غیر قانونی فروش سهام شرکت های سرمایه گذاری فعالیت می کنند با تبلیغات فریبنده ارزش سهام رابه طور غیر واقعی وبه اصطلاح بادکنکی بالا می برند وبدین ترتیب صدمات جبران ناپذیری رابه اقتصاد کشور و تولید سرمایه گذاری واقعی وارد می کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با صدور دستورات قضایی هم اکنون هر گونه تبلیغات از سوی این شرکت ها ممنوع است وآن ها حق تبلیغ درباره خرید وفروش سهام دررسانه ها را ندارند.

دادستان مشهد درادامه به این گونه دلالان هشدار داد آنها موظف هستند درقبال پولی که از مردم دریافت کرده اند به تعهدات قانونی وعرفی خود عمل کنند ودرصورت بروز هر گونه مشکلی دراین باره همانطور که قبلا هشدار داده ایم مسئولان ،مدیران وهیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری باید پاسخگو باشند.

این مقام ارشد قضایی مشهد با اشاره به هشدار های قبلی درمورد تبلیغات اغواکننده این شرکت ها افزود: مدیر عامل ،رئیس واعضای هیئت مدیره این شرکت ها باید دراین زمینه پاسخگو بوده و فاصله غیر واقعی بین ارزش واقعی سهام با ارزش بادکنکی آن را که به خاطر دلال بازی ها به وجود آمده است با تلاش وفعالیت های شبانه روزی برطرف کنند.



تاريخ : 8 / 10 / 1393برچسب:, | 12:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سازمان هواپيمايي كشوري پيرامون فعاليت شركت هواپيمايي اوكراين اينترنشنال اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

 به گزارش مشرق، سازمان هواپيمايي كشوري در خصوص انتشار خبري مبني بر فعاليت يك شركت هواپيمايي اوكرايني با مالكيت صهيونيستي اطلاعيه اي به شرح ذيل صادر كرد:

شركت هواپيمايي اوكراين اينترنشنال به طور رسمي توسط سازمان هواپيمايي كشوري اوكراين براي برقراري پرواز و جابه جايي مسافر بين دو كشور معرفي شده است و بررسي مدارك آن شركت از جمله پروانه بهره برداري، بيمه نامه ها و غیره نشان دهنده اوكرايني بودن آن شركت است.

اطلاعیه سازمان هواپیمایی در مورد ایرلاین اوکراینی


همچنين براساس استعلام هاي به عمل آمده توسط سازمان هواپيمايي كشوري از مراجع ذيربط سياسي و امنيتي نشانه اي مبني بر وابستگي اين شركت به عامل صهيونيستي، تاكنون به سازمان منعكس نگرديده و بر همين اساس مجوز موقت براي اين شركت صادره شده است.

گفتني است، تصميم گيري در خصوص صدور مجوز به شركت هاي هواپيمايي براساس استعلام هاي لازم از مراجع قانوني ذيربط صورت مي گيرد. لازم به ذكر است؛ هيچ ايرلاين صهيونيستي حتي اجازه عبور و يا استفاده از فضاي كشور ايران را ندارد.

 



تاريخ : 7 / 10 / 1393برچسب:, | 11:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مرکز ملی رقابت قیمت نهایی دنا را براساس فرمول شورای رقابت اعلام کرد.
 
خبرگزاری تسنیم: مرکز ملی رقابت براساس فرمول شورای رقابت قیمت نهایی دنا را ۴۲ میلیون تومان اعلام کرد.


بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا مصوب دویست و ششمین جلسه شورای رقابت مورخ 93/09/19، مرکز ملی رقابت اقدام به محاسبه قیمت خودروی دنا نمود.

بر همین  اساس سقف قیمت مصرف کننده خودروی دنا  42/000/000 تومان اعلام شد.



تاريخ : 1 / 10 / 1393برچسب:, | 10:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از اول دی ماه همزمان با اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت موبایل، اپراتور دوم تلفن همراه برای جبران درآمد، تعرفه بسته‌های اینترنت خود را ۲ برابر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، در حالی که قرار بود از اول دی ماه تعرفه استفاده آزاد از اینترنت موبایل به نیم ریال برای سیم‌کارت‌ های دائمی و 0.75 ریال برای سیم‌کارت‌های اعتباری کاهش یابد، همزمان با اعمال این کاهش تعرفه،‌ اپراتور دوم تلفن همراه تعرفه بسته‌های اینترنت خود را افزایش داد.

در گذشته، این نگرانی احساس می‌شد که با اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه استفاده آزاد از اینترنت، اپراتورها برای جبران درآمد تعرفه بسته‌ها را افزایش دهند و این نگرانی به وزارت ارتباطات ابراز شده بود.
اکنون اپراتور دوم تلفن همراه در افزایش تعرفه‌ بسته‌های اینترنت پیشرو شده است و هنوز تغییری در تعرفه‌ بسته‌های اینرنت همراه اول اعلام نشده است.
معمول وزارت ارتباطات در واکنش به چنین مواردی بررسی می‌کند که اپراتورها در محدوده تعرفه تعیین شده قیمت ارائه کرده‌ باشند که معمولا نیز اپراتورها چنین عمل می‌کنند و تعرفه را تا نزدیک شدن به سقف تعرفه، افزایش می‌دهند.
در نهایت به نظر می‌رسد در موضوع کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت یا افزایش تعرفه‌ بسته‌های اینترنت، آن چیزی که همواره بدون تغییر خواهد بود سود اپراتور است.

 

تعرفه‌های قدیم و جدید بسته‌های اینترنت ایرانسل و جدول تغییرات ایجاد شده به شرح زیر است:

قیمت اینترنت تلفن همراه دوبرابر شد

 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 8:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اعلام قیمت جدید انواع نان در پایتخت/ بربری ۷۰۰ تومان، سنگک ۸۰۰ تومان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان، قیمت جدید انواع نان با ۳۰ درصد افزایش به طور متوسط را براساس تازه‌ترین مصوبه دولت اعلام کرد.

محسن لزومیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات افزایش به طور متوسط ۳۰ درصدی قیمت آرد و نان در استان تهران گفت: دولت به منظور بهبود کیفیت نان، کاهش ضایعات و اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت آرد و نان را در سراسر کشور اصلاح کرد که بر این اساس، کارگروهی که به ریاست استاندار در استان تهران تشکیل شده بود نیز شب گذشته در رابطه با قیمت نان در این استان به جمع بندی رسید.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان افزود: بر این اساس، قیمت هر قرص نان سنگک 800 تومان، بربری 700 تومان، لواش 225 تومان و تافتون 425 تومان تعیین شده است، ضمن اینکه قیمت انواع نان فانتزی نیز به طور متوسط ۳۰ درصد نسبت به دوره قبل از اصلاح قیمت افزایش یافته است.

به گزارش مهر، پیش از این، قیمت نان لواش ۱۶۰ تومان، بربری ۵۰۰ تومان، تافتون ۳۰۰ تومان و سنگک ۶۰۰ تومان بود.

در همین حال، محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی گفت: از امروز دوشنبه قیمت نان بربری صنعتی 900 تومان، نان باگت 650 تومان، نان همبرگری 650 تومان و نان برکشن حدود 250 تا 260 تومان شده است.

البته نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: با اتحادیه‌های نانوایان درباره افزایش 34 درصدی قیمت انواع نان به توافق رسیدیم.

وی افزود: این افزایش قیمت شامل تهران ، ری ، شمیرانات و پردیس می‌شود و با ابلاغی که از دهم آذر به فرمانداری‌ها صورت می گیرد، آنها در خصوص قیمت نهایی دیگر شهرستان‌های استان تصمیم گیری می کنند که به طور قطع این افزایش قیمت در دیگر شهرستان‌ها نسبت به تهران پائین تر هم خواهد بود.

در همین حال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بر اساس مصوبه مورخ نهم آذرماه استانداری تهران قیمت انواع نان و آرد در شهرهای تهران، ری، شمیرانات و پردیس را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت جدید نان در پایتخت

1. بربری 600 گرمی - 700 تومان

2. سنگک 650 گرمی- 800 تومان

3. تافتون و لواش‌گردان 170 گرمی -  225 تومان

4. تافتون سنتی 280 گرمی - 425 تومان

قیمت جدید آرد

1. آرد 12 درصد (نوع آرد برای سبوس استحصالی)- کیلویی 800 تومان درب کارخانه

2. آرد 15 درصد (نوع آرد برای سبوس استحصالی) - کیلویی 815 تومان درب کارخانه

3. آرد 18 درصد(نوع آرد برای سبوس استحصالی) - کیلویی 830 تومان درب کارخانه

4. آرد 21 درصد(نوع آرد برای سبوس استحصالی)- کیلویی 845 تومان درب کارخانه

 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 6:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

واحد هاي 5 و 6 نيروگاه دوم سد شهيد عباسپور پس از پايان تعميرات سالانه به شبکه سراسري برق کشور متصل شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مدير عامل سد و نيروگاه شهيد عباسپورگفت: تعميرات اين واحدها ، يکي از مهمترين فعاليت هاي تعميراتي در  نيروگاه است که با بررسي هاي کارشناسي و برنامه ريزي دقيق انجام شد و اين  واحدها  با آمادگي کامل در اختيار شبکه سراسري برق کشور  قرار گرفتند.

آقاي صالحي افزود : از جمله اقدامات اجرايي در اورهال واحدهاي 5 و 6 نيروگاه دوم مي توان به   برطرف کردن اشکال مدار کنترل سيستم خنک کننده ترانس هاي قدرت ، بهينه سازي سيستم اطفاي حريق ژنراتورها و ترميم بازوهاي شير پروانه اي اين واحدها اشاره کرد . 

سد شهيد عباسپور در شمال خوزستان ، بر روي رودخانه کارون بسته شده و از سدهاي قديمي اين استان و کشور است.

هريک از واحدهاي نيروگاه اين سد داراي توان توليد 250  مگاوات برق است که چهار  واحد نيروگاهي آن در سال 1354  و چهار  واحد ديگر در سال 1381 راه اندازي شد. 



تاريخ : 6 / 9 / 1393برچسب:, | 8:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: به مناسبت اربعين حسيني پرواز هاي عتبات عاليات بيش از 100 درصد افزايش مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران عليرضا جهانگيريان  افزود : در روزهاي اخير هم تا 150 پرواز در روز به عتبات عاليات انجام شده است که در ايام مراسم اربعين حضرت سيدالشهدا (ع) به 220 پرواز افزايش مي يابد.

وي گفت : علاوه بر شرکت هاي داخلي برخي شرکتهاي خارجي نيز براي جابجايي زائران فعال است.
جهانگيريان اعلام کرد : در روزهاي آينده فروش بليت پروازهاي فوق العاده آغاز مي شود و آمار پروازها در مقايسه با روزهاي عادي بيش از 100 درصد افزايش خواهد داشت.



تاريخ : 5 / 9 / 1393برچسب:, | 7:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی دولت اعلام کرد که در جلسه هیات وزیران ، وزیر امور خارجه گزارشی درخصوص مذاکرات وین ارائه کرد.
 

ایسنا: سخنگوی دولت اعلام کرد که در جلسه هیات وزیران ، وزیر امور خارجه گزارشی درخصوص مذاکرات وین ارائه کرد.

محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با اعلام این خبر گفت: با توجه به فعالیت‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای، رئیس جمهور و هیات وزیران صمیمانه از فعالیت های ارزنده تیم هسته‌ای تشکر کردند.

نوبخت با اشاره به این‌که سومین سال تحریم های ظالمانه و به اصطلاح کشورهای تحریم کننده ، تحریم های فلج کننده را پشت سر گذاشتیم تصریح کرد: مرکز آمار ایران ،‌آمار تورم ماه آبان را اعلام کرد و همچنان روند نرخ تورم کاهنده است یعنی نرخ تورم سالانه 8/ 17 درصد نرخ تورم نقطه به نقطه 3/ 13 و تورم ماهانه 8/ 0 درصد بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به این که در جلسه هیأت وزیران بررسی لایحه بودجه سال 94 نیز مورد بحث قرار گرفت خاطر نشان کرد :بودجه سال 94 در هزینه های جاری نهایت صرفه جویی را دنبال خوادهد کرد و در اعتبارات عمرانی تمرکز بر تکمیل طرح های ناتمام و بازپرداخت بدهی پیمانکاران را مدنظر داریم.

وی اضافه کرد‌: اعتبارات عمرانی نسبت به سال جاری 20 درصد افزایش می یابد در حالی که درهزینه های جاری صرفه جویی می‌شود همچنین سیاست مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی مثبت در سال 94 دنبال خواهد شد.

نوبخت خاطر نشان کرد : در سال 94 حقوق کلیه کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که در مورد بودجه سال 94 یک سوم تبصره در هیأت وزیران به تصویب رسیده است تصریح کرد: تا اواسط سال آینده لایحه بودجه در دولت به تصویب خواهد رسید و در وقت قانونی لایحه را به مجلس تقدیم خواهیم کرد البته قبل از آنکه بودجه به مجلس رود برای اصحاب رسانه همه اجزای بودجه سال 94 به صورت شفاف بیان خواهد شد.

به گزارش ایسنا در ادامه این جلسه نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر مذاکرات وین بر اقتصاد کشور، گفت: نتیجه مذاکرات قطعا منفی نیست، چون در این‌صورت باید سناریوی بدبینانه ای که پیش بینی کرده بودیم اجرایی می شد، اما وضع خوشبینانه هم به معنای توافق کامل اتفاق نیافتاده است پس مذاکرات را در جهت استمرار وضع موجود و گام به جلو می دانیم.

نوبخت با تاکید بر این‌که ما همچنان بر منافع ملی و چارچوب هایمان پافشاری می کنیم خاطرنشان کرد:‌ استمرار وضع موجود با امید دست یافتن به یک توافق با تامین کامل منافع ما مدنظر است.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد بودجه حوزه ورزش گفت:کمک به بخش ورزش را در ردیف های مستمر و دائمی وزارت ورزش می بینیم و نهایت تلاشمان را برای این بودجه خواهیم کرد.

سخنگوی دولت همچنین در مورد سوالی در رابطه با آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت:700 میلیون دلار در هر ماه آزاد خواهد شد.

وی توضیح داد: فرق استفاده ما از این مبالغ ارزی بافروش نفت این است که فروش نفت محدودیت هایی برای واردات هر نوع کالا دارد که عمده آنها معطوف به کالاهای اساسی و دارو می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: این رقم را می‌توانیم به صورت نقد یعنی به صورت اسکناس بیاوریم و علت تاخیر در قسمت قبلی که تا آخرین سنت آن را دریافت کردیم این بود که می خواستیم به صورت وجه نقد داخل بیاوریم که به شکر خدا موفق شدیم و الان اسکناس آن در بانک مرکزی موجود است.

وی تصریح کرد: بر اساس وعده ای که گذاشته شده بود، این مبالغ به داخل آورده شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کل بودجه سال 94 عملیاتی است و یا این‌که مربوط به برخی دستگاه ها می‌شود گفت: ما در همه دستگاه ها به صورت عملیاتی عمل کرده ایم. چون در عملیاتی باید قیمت تمام شده را محاسبه کنیم و بعضی از دستگاه ها را به خاطر نوع فعالیتشان نمی شود باقیمت تمام شده محاسبه کرد بنابراین در این طور موارد نیازی نبود این اتفاق بیافتد.

 

 



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 8:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«حسین مهاجران» رئیس اتحادیه فروشندگان میوه تهران  می‌گوید:  در میدان اصلی میوه و تره بار٨٠٠ بارفروش اصلی و ٤‌هزار دلال فعالیت می‌کنند که از روش‌های مختلف درآمد هنگفتی به هم زده‌اند. برای بهتر متوجه‌شدن این موضوع کافی است که بدانید درآمد ماهانه یک کارگر میدان اصلی ٤٠ برابر یک خرده‌فروش میوه است. هر کارگر برای حمل بار با چرخ دستی به محل پارک وانت ٤٠‌هزار تومان دریافت می‌کند و یک کارگر روزانه ٨٠وانت میوه را سرویس می‌دهد. اگر ٤٠‌هزار تومان را در ٨٠ وانت میوه ضرب کنید درآمد روزانه این کارگرها حدود ٣‌میلیون و درآمد ماهانه‌شان حدود ٩٠‌میلیون تومان می‌شود.  مهاجران ادامه می‌دهد: بارها با اتحادیه بارفروشان وارد مذاکره شده‌ایم تا این کارگرها را بیمه کند و برای آنها حقوق ماهانه‌ای درنظر بگیرد اما این اتحادیه زیر بار نرفته است و کارگران میدان اصلی حقوق گزاف ماهانه خود را از خرده‌فروشان دریافت می‌کنند.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


وزیر راه و شهرسازی از افزایش نرخ عوارضی ۶ آزادراه خبر داد و گفت: این عوارض متناسب با هزینه کرد آزادراه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده، اعمال شده است.

به گزارش مهر، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش عوارض 6 آزادراه بخش خصوصی، گفت: پس از سه سال با افزایش عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده اند، موافقت شد.

وی افزود: افزایش عوارضی این آزادراه ها متناسب با هزینه کرد ساخت و نگهداری آنها انجام شده و درصد مشخصی برای کل آزادراه ها مطرح نیست.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه افزایشی در نرخ عوارض آزادراه‌های دولت نداشتیم، بیان کرد: در سه سال گذشته نرخ عوارض آزادراه هایی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده بودند، افزایش نداشت اما در سال جاری با این موضوع موافقت شده است.

وی با بیان اینکه عدم افزایش نرخ عوارض آزادراه موجب شد که یک سوم آسفالت جاده های ایران در شرایط بدی قرار بگیرد، افزود: حفظ جان مردم برای ما اهمیت زیادی دارد بنابراین این افزایش اندک می تواند تا حدودی به کیفیت راه ها کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشت که نیاز ما به تامین منابع مالی برای افزایش کیفیت راه‌ها بیش از این است و تمامی این عوارض برای نگهداری جاده ها هزینه می شود.

آزادراه‌های قم - کاشان، ساوه - همدان، قزوین -رشت، خرم آباد-پل زال، زنجان-تبریز و اهواز - بندر امام (خلیج فارس)؛ 6 آزادراهی هستند که دولت با محوریت وزارت راه و شهرسازی با افزایش نرخ عوارض آنها موافقت کرده است.



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هفتمین یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها در حالی بنابر اعلام نوبخت-معاون برنامه ریزی رییس جمهور- به روال ماههای قبل در بیست و دوم ماه جاری نیز به ازای هر متقاضی به حساب سرپرستان خانوار خواهد نشست که بنابر آخرین گزارش عملکرد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در نیمه ابتدایی سال تعداد یارانه بگیران در هر ماه حدود 76 میلیون نفر تخمین زده می شود.

براین اساس برای پرداخت یارانه نقدی هزینه ای بالغ بر 3500 میلیارد تومان در هرماه به دولت تحمیل می شود.

همچنین آبانماه سومین ماهی است که نوزادان متولد امسال همچنین تعدادی از جاماندگان از ثبت نام انجام شده در فروردین ماه یارانه نقدی دریافت می کنند.

به گزارش ایسنا، این درحالی است که در حال حاضر هستند متقاضیانی که هنوز اسامی آنها به لیست سازمان هدفمندی یارانه ها وارد نشده و در فاز دوم یارانه ای دریافت نکرده‌اند.



تاريخ : 19 / 8 / 1393برچسب:, | 7:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چند وقتی است که در برخی روستاهای کشور تجارت خر رونق گرفته و این در حالی است که تا پیش از این در برخی روستاها با فرا رسیدن فصل سرما، صاحبان خرها، این موجودات را در طبیعیت به حال خود رها می‌کردند.

آن طور که اهالی یکی از روستاهای استان همدان روایت می‌کنند، علت این کار آنها این بود که نمی‌توانستند مخارج خر را تامین کنند و به همین دلیل چندان برای آنها به‌صرفه نبود که تا فرا رسیدن فصل کار از آنها مراقبت کنند. به همین دلیل آنها ترجیح می‌دادند که دوباره در فصل کار، خری دیگر که قیمت بسیار ناچیزی داشت بخرند.

با این حال دیگر چند سالی است...



ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 8 / 1393برچسب:, | 2:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به خبر ممنوعیت فعالیت ۹ موسسه و یک بانک خصوصی با صراحت گفت: بانک مرکزی هیچگونه اسمی از موسسه و بانک نبرده و تا دو ماه دیگر موسسات مذکور و بانک آینده مجوز نهایی اخذ می‌کنند.

تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی درباره بحث مجوز نداشتن ۹ موسسه اعتباری و یک بانک خصوصی اظهار داشت: تعداد موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز بسیار بیشتر از اسامی این ۹ موسسه است.
 
وی ادامه داد: تعدادی از این موسسات و بانک آینده در حال اخذ مجوز نهایی هستند. چاپ این اسامی تفسیر شده است.
 
معاون نظارتی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی هیچگونه اسمی منتشر نکرده است،اظهار داشت: تا یک تا دو ماه آینده تعدادی از این موسسات و بانک آینده مجوز نهایی خود را از بانک مرکزی دریافت خواهند کرد.
 
وی در پاسخ به موضع گیری مجری برنامه که خطاب به مردم گفت اگر در این موسسات پول دارید هیچ اطمینانی نیست،با تاکید گفت: صراحتی که شما [خطاب به حیدری مجری برنامه] به کار بردید اصلا مورد نظر مانیست و دیدگاه ما اینطور نیست،ضمن اینکه اکنون بازار بانکی آرام است و مردم سپرده گذاری هایشان را انجام داده اند.
 
تهرانفر در ادامه باز تاکید کرد که در آینده نزدیک تعدادی از این موسسات و بانک مورد نظر مجوز خود را دریافت خواهند کرد.
 
وی افزود: موسسات مالی دیگری در نقاط مختلف کشور هستند که تحت نظارت بانک مرکزی نیستند و آنچه مورد نظر بوده است هشدار به چنین موسسات است.



تاريخ : 20 / 7 / 1393برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد: چهل و چهارمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مهرساعت 24 روز یکشنبه 20 شهریور 93 به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.
 
به گزارش ایرنا، مبلغ یارانه مهرماه همانند ماه های گذشته به ازای هر نفر 455 هزار ریال خواهد بود.



تاريخ : 6 / 7 / 1393برچسب:, | 9:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

هیئت دولت بعدازظهر امروز به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و اعضای دولت درباره مهم ترین مسائل روز کشور با یکدیگر بحث وتبادل نظر کردند.


به گزارش واحد مرکزی خبر  ، در این جلسه وزارت  دادگستری گزارشی در خصوص وضعیت زندان های سراسر کشور ارائه کرد.

هیئت وزیران با خطیر دانستن مأموریت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی وتربیتی کشور، حل شایسته مشکلات را در گروی اتخاذ راهبرد مشترک قوه قضائیه و دولت دانست.

هیئت دولت از یک سو بر اتخاذ رویکرد و حبس زدایی و استفاده از روش های جایگزین حبس برای کاهش تعداد زندانیان و از سوی دیگر بر تأمین نیازمندی های زندانیان از جمله خدمات بهداشتی، اشتغال و مددکاری در حد استانداردهای مطلوب تاکید کرد.

جهانگیری، دولت را متعهد به تأمین نیازمندی های سازمان در حد استاندارد دانست و اظهار امیدواری کرد با کاهش تعداد و افزایش امکانات، شرایط مطلوب تر فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر رسیدگی جدی به خانواده زندانیان و پیشگیری از ابتلای آنان به آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

در همین راستا، هیئت وزیران پیشنهادها و دیدگاه های مطرح شده از سوی اعضای دولت برای بهبود وضعیت زندان ها و زندانیان را جهت بررسی بیشتر و هماهنگی لازم با دستگاه های مسئول از جمله معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت دادگستری ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین رایزنی با قوه قضائیه به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ارجاع داد.

هیئت دولت درخصوص اخذ کارمزد بابت کارت خوان ها از بانک مرکزی خواست تا ضمن بررسی جوانب موضوع، پیشنهاد لازم درباره چگونگی و میزان اخذ کارمزد را به شورای پول و اعتبار منعکس و پس از تصویب آن در شورای مذکور،‌اقدام کند.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی، به تصویب رسید.

با تصویب هیئت وزیران، مبلغ یکصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه و تأمین آب شرب شهری، روستایی و منطقه ای و مقابله با خشکسالی بخش کشاورزی در استان سمنان اختصاص یافت.

اختصاص مبلغ هفتصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار بابت پروژه های تأمین و انتقال آب زراعی، تأمین آب شرب شهری، روستایی و عشایری، کمک به اجرای مجتمع های آبرسانی و مقابله با حوادث غیر مترقبه در استان چهارمحال و بختیاری، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت دولت بود.

 

 



تاريخ : 7 / 7 / 1393برچسب:, | 4:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

شرکت نگین خودرو آفتاب که در زمینه فروش اقساطی خودرو فعال بود پلمپ شد.

 به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از عصرخودرو، شرکت نگین خودرو آفتاب که در زمینه فروش اقساطی خودرو فعال بود، با حکم دادسرای ناحیه 2 تهران پلمپ شد.

تعدادی از مشتریان این شرکت صبح امروز مقابل ساختمان پلمپ شده این شرکت تجمع کردند و قصد تجمع مقابل مجلس را داشتند که به دلیل تعطیل بودن مجلس، این تجمع برگزار نشد.

مشتریان معترض این شرکت می گویند: نگین خودرو آفتاب علاوه بر تأخیر در عرضه خودرو به مشتریان، در پرداخت پول به انصراف دهندگان نیز تأخیر داشته و با شاکیان این موضوع نیز برخورد غیر قابل قبولی می‌شده است.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای بررسی و کارشناسی آزادسازی سهام عدالت خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر مقدمات آزادسازی سهام عدالت را فراهم کنیم تا مردم از منافع این طرح بهره‌مندشود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) علی طیب نیا در جلسه اخیر هیات واگذاری گفت: بین مالکیت و مدیریت در واگذاری بنگاههای دولتی تفاوت وجود دارد و کسانیکه مدیریت بنگاههای واگذار شده را بر عهده می گیرند باید صلاحیت حرفه ای و فنی این کار را داشته باشند.
 
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه برای مالکیت این بنگاه‌ها نیز انتظار می رود مالکین تفکر منطقی و توان مالی اداره این شرکتها را داشته باشند، افزود: در قانون اصل 44 بر توانمندسازی بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار تاکید شده که این موضوع تاکنون در واگذاریها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما رسالت خود می دانیم که بیشتر به این دو مقوله بپردازیم و از پیشنهادات مفید در این زمینه استقبال می کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد حمایت از بخش خصوصی واقعی و نیز سهام عدالت گفت: بر این اساس کارگروه ویژه ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد و با توجه به بررسی‌ها و کار کارشناسی انجام شده در این زمینه، تلاش می کنیم هرچه سریعتر مقدمات آزادسازی سهام عدالت را فراهم کنیم تا مردم از منافع این طرح بهره مند شود.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که صندوق‌های قابل معامله یکی از ساختارهای مفید برای مدیریت سهام عدالت در کشورند تاکید کرد: باید تلاش کنیم با واگذاری سهام دولتی به بخش خصوصی، رسالت دولت را به سمت سیاستگذاری و هدایت‌گری سوق دهیم.



تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 4:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت‌ها متفاوت است از متري یک میلیون و 800 هزار تومان تا 10میلیون تومان. مبنای قیمت‌گذاری در این منطقه نزدیکی و دوری به دریاچه چيتگر است. دریاچه‌ای که تاثیر قابل توجهی بر زمین‌ها و آپارتمان‌های يكدست نوساز منطقه 22 تهران در دو، سه سال اخیر گذاشته است. خانه‌هایی که منظر دریاچه- ديد به درياچه- داشته باشند متري یک تا دو میلیون تومان گران‌تر از خانه‌های مشابه خود هستند.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 10:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رضایی رتبه موسسه اعتباری کوثر گیلان را 13 کشوری عنوان کرد و یادآور شد: روند حرکت روبه جلوی موسسه اعتباری کوثر در گیلان ادامه دارد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر گفت: موسسه اعتباری کوثر با اخذ مجوز از بانک مرکزی تا پایان امسال تبدیل به بانک می‌شود.

به گزارش فارس، عیسی رضایی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر در گیلان با تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: از سال 89 موسسه اعتباری کوثر ایجاد شده است و اکنون تعداد 2 هزار و 500 نفر نیروی جوان، تحصیلکرده و شاداب متخصص در 350 شعبه در کشور فعالیت می‌کنند.

وی از جذب 120 هزار میلیارد ریال منابع بانکی در موسسه اعتباری کوثر تاکنون خبر داد و افزود: فروردین ماه امسال اهداف سال 93 در موسسه اعتباری کوثر تحقق پیدا کرد و اکنون از اهداف پیش‌بینی شده در سال 94 عبور کردیم و با ارائه متمم برنامه به اهداف برنامه سال 95 موسسه تا پایان سال جاری می‌رسیم.  رضایی با بیان اینکه موسسه اعتباری کوثر تاکنون از هشت بانک رسمی کشور جلو افتاده است، تصریح کرد: تا پایان امسال از چهار بانک دیگر عبور می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر به قابلیت‌های گیلان اشاره کرد و گفت: تخلیه و بارگیری شش میلیون تن کالا در بندر انزلی، تولید چای و برنج و گردشگری از توانمندی‌های گیلان برای سرمایه‌گذاری است و اتصال راه‌آهن به مرزهای آبی این استان را به قطب اقتصادی در منطقه تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سطح باسوادی شهرهای ایران متعلق به گیلان است، خاطرنشان کرد: فرهنگ بالای مردم گیلان در توسعه این استان موثر است.

رضایی رتبه موسسه اعتباری کوثر گیلان را 13 کشوری عنوان کرد و یادآور شد: روند حرکت روبه جلوی موسسه اعتباری کوثر در گیلان ادامه دارد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر از برگزاری جشنواره کرامت از روز گذشته توسط این موسسه خبر داد و اظهار کرد: طرح تکریم مشتری و طرح فرهیختگان با تکریم از حافظان قرآن و جانبازان توسط موسسه مذکور اجرایی می‌شود.

*اختصاص 500 میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی راه‌اندازی شده می‌توانند از تسهیلات سرمایه در گردش موسسه اعتباری کوثر استفاده کنند، تصریح کرد: مبلغ 500 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص داده شده است.

رضایی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هر واحد تولیدی را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: موسسه اعتباری کوثر حرکت جهادی برای تامین سرمایه واحدهای تولیدی را آغاز کرده است.

*صدور چک بین بانکی در موسسه اعتباری کوثر

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با اشاره به صدور چک بین بانکی و رمزدار در این موسسه، بیان کرد: صدور چک‌های مذکور تا ماه آینده آغاز می‌شود.

وی بر مکانیزاسیون اداری موسسه اعتباری کوثر تاکید کرد و گفت: موسسه اعتباری کوثر در صورت صدور مجوز از طرف بانک مرکزی تا پایان سال جاری تبدیل به بانک می‌شود.

رضایی مشتری‌مداری و مشتری‌نوازی را از برنامه‌های موسسه اعتباری کوثر خواند و تصریح کرد: طرح‌های موسسه مذکور از نیمه دوم شهریور ماه جاری تا 15 مهر ماه امسال برای آگاهی مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

*جلب رضایت مشتری از شاخص‌های موسسه اعتباری کوثر است

عباس ارسلانی مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: جلب رضایت مشتری از شاخص‌های موسسه اعتباری کوثر است.

*سپرده‌گذاری 54 هزار نفر در موسسه اعتباری کوثر گیلان

مدیر سابق شعب موسسه اعتباری کوثر گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به راه‌اندازی این موسسه سال 89 در استان اظهار کرد: موسسه اعتباری منطقه هفت کشور شامل استان‌های قزوین، زنجان و گیلان با 18 شعبه راه‌اندازی شده و اکنون گیلان با 10 شعبه مستقل از دیگر استان‌ها فعالیت می‌کند.

خسرو اکبری پنج شعبه موسسه اعتباری کوثر را مستقر در شهر رشت عنوان کرد و افزود: تعداد پنج شعبه در شهرهای آستارا، تالش، انزلی، صومعه‌سرا و لاهیجان راه‌اندازی شده است.

وی از سپرده‌گذاری تعداد 54 هزار نفر در موسسه اعتباری کوثر در گیلان خبر داد و بیان کرد: دو درصد از اعتبارات گیلان در اختیارات موسسه مذکور است.

اکبری با اشاره به رشد 17 درصدی سپرده‌گذاری موسسه اعتباری کوثر گیلان در سال 93، تصریح کرد: تعداد 71 نفر نیروی متخصص در رشته‌های رایانه، حسابداری، مدیریت بازرگانی و بانکی در موسسه مذکور فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور عباس ارسلانی به عنوان مدیر شعب و خسرو اکبری مشاور مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر در گیلان معرفی شدند.

 

 



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 9:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آخرین وضعیت اجرای طرح توزیع بسته های امنیت غذایی برای نیازمندان خبر داد و گفت: در حال شناسایی گروه های در معرض فقر غذایی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر علی ربیعی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح توزیع بسته های امنیت غذایی گفت: مشمولان سبد امنیت غذایی از 7.5 به 10 میلیون نفر افزایش پیدا می کنند وروند شناسایی گروه‌های جدید مشمول دریافت بسته‌های امنیت غذایی طی دو ماه آینده کامل خواهد شد.

وی افزود: طی یک تا دو ماه آینده جمع‌آوری اطلاعات و روند شناسایی مشمولان جدید کامل خواهد شد. بانک‌های اطلاعاتی در کشور کامل نیستند و تلاش کردیم تا در این مدت به بانک‌های اطلاعاتی مربوط انسجام دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این گفته بود: سیاست دولت در توزیع سبد کالا به‌ صورت عمومی با سیاستی که در طرح حمایت غذایی دنبال می‌کند، متفاوت است و هدف اصلی دولت از توزیع بسته امنیت غذایی، مبارزه با فقر و توجه به موضوع سلامت افراد مطابق با بند 6 سیاست‌های سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است. تعداد دفعات اجرای طرح حمایت غذایی متناسب با تعداد خانوارهای آسیب پذیری که شناسایی شوند، مشخص خواهد شد اما طبق پیش بینی‌ها حداقل چهار بار در سال این طرح به اجرا درخواهد آمد.

توزیع بسته‌های حمایت غذایی به طور رسمی از اوایل تیرماه آغاز شد و در این مرحله قرار بود بیش از هفت میلیون نفر در قالب دو میلیون و 800 هزار خانوار بسته امنیت غذایی دریافت کنند. بر این اساس کارت اعتباری در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا بتوانند به فروشگاه‌ها مراجعه و مواد غذایی ضروری خود را خریداری کنند. این مبلغ از 30 هزار تومان برای یک نفر آغاز و تا سقف 120 هزار تومان افزایش می‌یابد.



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 10:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ‌چهار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیون و 404 هزار و 481 تن گندم از بندر امام خمینی(ره) برای تامین نیاز کشور وارد شده‌ است.

سیاوش حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ خوزستان، عنوان‌ کرد: یک میلیون و 647 هزار و 361 تن از این میزان توسط دولت و 757 هزار و 120 تن آن توسط بخش‌خصوصی وارد شده است.

وی افزود: میزان صادرات گندم نیز 2 میلیون و 45 هزار و 764 تن بوده که یک میلیون و 497 هزار و 361 تن را دولت و 548 هزار و 385 تن آن را بخش‌ خصوصی صادر کرده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اظهار کرد: واردات و صادرات گندم کشور عمدتا از بندرامام‌خمینی(ره) انجام و به انبارهای شرکت غله در اهواز منتقل و پس از آن به سایر نقاط کشور فرستاده می‌شود.

حسین‌پور تصریح‌ کرد: سالانه 60 درصد گندم کشور از طریق بندر امام‌خمینی(ره) به کشور وارد می‌شود.



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

طبق اعلام بانک مرکزی متقاضیان وام ازدواج که به شعب بانک ها مراجعه کرده اند، حداکثر طی دو ماه می‌بایست مدارک خود را تکمیل کنند در غیر این صورت نام آنها از سامانه مربوطه حذف می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،روابط عمومی بانک مرکزی ج.ا.ا، اعلام کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که تا کنون به سامانه یاد شده مراجعه کرده و پس از دریافت کد رهگیری به شعبه تعیین شده مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کرده اند، موظف هستند پس از پذیرش توسط شعب بانک ها حداکثر ظرف دو ماه نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام نمایند .

در صورت عدم تکمیل مدارک، نام متقاضی از سامانه مربوطه حذف می گردد تا امکان بهره مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور فراهم گردد.



تاريخ : 8 / 6 / 1393برچسب:, | 11:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان حج و زيارت تاکید کرد: فروش فيش حج تمتع داراي اولويت تشرف در همان سال قانوني است و امكان اين كار در دفاتر خدمات زيارتي سراسر كشور فراهم شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید اوحدی در خصوص روش تهيه قانوني فيش حج، گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان حج و زيارت فروش فيش حج تمتع داراي اولويت تشرف در همان سال قانوني است و امكان اين كار در دفاتر خدمات زيارتي سراسر كشور فراهم شده است.

وي ادامه داد: امسال براي اولين بار امكان نقل و انتقال براي فيشهاي عمره داراي اولويت اعزام فراهم شد تا بدين طريق بتوانيم دست سودجويان و دلالان را از مقوله زيارت كوتاه كنيم و به زائران توصيه مي كنيم تنها از طريق دفاتر مجاز خدمات زيارتي تحت نظرسازمان حج و زيارت در اين خصوص اقدام نمايند.

افزايش مدت زمان اقامت در مدينه براي تعدادي از حجاج
اوحدي در خصوص افزايش زمان اقامت زائران حج تمتع امسال در مدينه منوره گفت: سفر حج تمتع سفري طولاني است و زائران بين ۲۹ تا ۳۲ روز يا بيشتر در سفر هستند، امسال تمهيدات خوبي انديشيده شده كه براي تعدادي از زائران كه امكان پذير بوده و برنامه پروازي به ما اين اجازه را مي‌داده، دوره اقامت در مدينه منوره را به ۸ يا ۹ روز افزايش دهيم كه اين تصميم تنوع در سفر زائران را به دنبال داشته است.

وي ادامه داد: در سالهاي آتي اگر توسعه فرودگاه مدينه منوره و جده اين امكان را فراهم آورد كه تعداد پرواز‌ها در برنامه پروازي حج افزايش يابد، اميدواريم بتوانيم مدت زمان سفر حج را كاهش دهيم.



تاريخ : 2 / 6 / 1393برچسب:, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 طرح فروش فوق‌العاده با ارائه تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی فروشگاه‌های منتخب سطح شهر جایگزین برپایی نمایشگاه فروش پاییزه شد.

گلايه‌هاي مردم و نارضايتي واحدهاي صنفي از كيفيت و استاندارد نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا موجب بازنگري اتاق اصناف ايران در نحوه تأمين مايحتاج فصلي مردم شد. علي فاضلي، رئيس اتاق اصناف كشور با بيان اينكه امسال طرح فروش فوق‌العاده به‌مدت يك‌ماه از10شهريور تا10مهر‌ماه جايگزين نمايشگاه فروش پاييزه مي‌شود، به خبرنگار ما گفت:

در طرح فروش فوق‌العاده واحدهاي صنفي منتخب كه با نصب پلاكارد در سطح شهر مشخص خواهند شد نسبت به ارائه اقلام مورد نياز فصل بازگشايي مدارس مانند كيف و كفش، پوشاك، نوشت افزار و... با كيفيت و ضمانت مناسب وتخفيف ۱۰ تا ۲۰ درصدي اقدام خواهند كرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فوکر

وزیر راه و شهرسازی از ورود ۱۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور پس از توافق ژنو و لغو تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در برنامه شب گذشته نگاه یک اظهار کرد: پس از لغو تحریم‌ها 10 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شده که با ورود این تعداد هواپیما علاوه بر افزایش 2800 صندلی به شبکه پروازی، سن ناوگان هوایی نیز 1.5 سال کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:‌ همچنین در این راستا موتورهای هواپیما برای تعمیر به خارج ارسال می‌شود.

آخوندی در عین حال مشخص نکرد این هواپیماها دست دوم بوده اند یا نو. بر اساس تحریم های آمریکا شرکت های هواپیمایی از فروش هواپیماهای نو به ایران منع شده اند.



تاريخ : 2 / 6 / 1393برچسب:, | 9:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرنگار

 وام مسکن خبرنگاران با وجود اینکه یک مصوبه دولتی بود اما به دلایل مختلف پشت گوش انداخته شد و در نهایت هیچ خبرنگاری طعم دریافت آن را نچشید.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آخوندی

 وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات برنامه دولت برای پرداخت تسهیلات خرید مسکن گفت: در قالب طرح وزارت راه حدود ۸۰ میلیون تومان تسهیلات به خانه‌ اولی‌ها پرداخت می‌شود و این افراد نیز باید حدود ۷۰ میلیون تومان پس‌انداز داشته باشند.

به گزارش اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی شب گذشته در برنامه نگاه یک با تشریح برنامه‌های دولت در بخش مسکن اظهار کرد: شاخص دسترسی به مسکن در ایران خوب نیست و متوسط آن حدود 12 سال است به عبارت دیگر باید یک خانوار 12 سال درآمد خود را هزینه کند تا بتواند یک واحد مسکونی را خریداری کند. این شاخص در بسیاری از کشورها 3 تا 5 سال است.

وی با بیان اینکه با تسهیلات بانکی چیزی حدود 40 درصد از درآمد خانوار باید به مسکن اختصاص یابد، گفت: سهم مسکن در سبد هزینه خانوار در دهک‌های کم‌درآمد نباید بیشتر از 40 درصد باشد چرا که در این صورت از سایر هزینه‌ها زده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با دریافت مالیات بر عایدی سرمایه و خانه‌های خالی مخالف هستید گفت: وقتی کشور تورم 20 تا 30 درصدی دارد اخذ مالیات منجر به کاهش تولید می‌شود چون انگیزه ورود سرمایه به بخش ساخت را کاهش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه برای خروج از رکود باید قشر متوسط جامعه را توانمند کنیم در رابطه با برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه مسکن گفت: بر اساس برنامه ما باید 50 درصد ارزش خانوار از طریق تسهیلات تأمین شود که در این راستا باید حدود 80 میلیون تومان تسهیلات خرید به اقشار متوسط جامعه پرداخت شود.

آخوندی با بیان اینکه میانگین قیمت مسکن در بافت‌های قدیمی تهران 2.5 تا 3 میلیون تومان است گفت: هدف ما خانه‌دار کردن زوج‌های جوان است. این افراد باید 20 میلیون تومان پس‌انداز داشته باشند و حدود 40 تا 50 میلیون تومان دیگر را نیز تأمین کنند تا به همراه تسهیلات 80 میلیون تومانی بتوانند قدرت خرید را در بازار به دست آورند.

به گزارش تسنیم، در برنامه دیشب نگاه یک سوال کدام راه را برای حل مشکل بخش مسکن موثر می‌دانید، مطرح شد که در پایان برنامه 27.3 درصد مردم در پاسخ به سوال برنامه نگاه یک گزینه افزایش وام مسکن، 26.8 گزینه افزایش تولید مسکن به روش انبوه و 45.9 درصد به کنترل و نظارت بر  بازار مسکن رأی دادند.

 



تاريخ : 26 / 5 / 1393برچسب:, | 9:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پس از سقوط هواپیما، تا حوالی ظهر، نامی از هواپیما و خط هوایی برده نشد. در هرکجای جهان وقتی هواپیمایی سقوط می‌کند، ابتدا نام هواپیما و اسم خط هوایی گفته می‌شود. یک لابی پرقدرتی در جریان است که توانست تا ظهر جلو انتشار خبر درست درباره سانحه‌ای که درون شهر تهران به‌وقوع ‌پیوست را بگیرد و از اسم هواپیما و خط هوایی سخنی به میان نیاید تا سر فرصت تصمیم بگیرد که چه بگوید و خبر چگونه باید منتشر شود.
 
 

حامد سعیدی، عضو هیات‌مدیره اتحادیه صنایع هوافضای ایران در شرق نوشت:

 پس از شنیدن خبر سقوط هواپیمای «ایران 140»، از همان ساعت‌های اول در محل حضور یافتم تا از نزدیک در جریان ماجرا باشم، البته برای تهیه گزارش فنی ابتدا باید جعبه‌های سیاه هواپیما به هواپیماسازی اصفهان رفته و پس از بازشدن فایل‌ها، مکالمات، دما، فشار، ارتفاع و... بررسی ‌شود. در این حالت، خیلی علمی می‌توان به علت سانحه پی برد، با این‌همه باید تاکید کرد این حادثه برای هیچ‌یک از صاحبان فناوری هوایی یا خلبان‌ها غیرقابل پیش‌بینی نبوده است. 

نکته جالب ماجرا این است که پس از سقوط هواپیما، تا حوالی ظهر، نامی از هواپیما و خط هوایی برده نشد. در هرکجای جهان وقتی هواپیمایی سقوط می‌کند، ابتدا نام هواپیما و اسم خط هوایی گفته می‌شود. یک لابی پرقدرتی در جریان است که توانست تا ظهر جلو انتشار خبر درست درباره سانحه‌ای که درون شهر تهران به‌وقوع ‌پیوست را بگیرد و از اسم هواپیما و خط هوایی سخنی به میان نیاید تا سر فرصت تصمیم بگیرد که چه بگوید و خبر چگونه باید منتشر شود. این لابی همان لابی‌ای است که 15سال است در مقابل عیب این هواپیما مقاومت می‌کند.

علاوه بر این هواپیمایی که سقوط کرد، «ایران140» نام دارد که در شرکت هواپیماسازی ایران «هسا» تولید می‌شود، اما پس از سقوط، آن را «آنتونوف» اوکراینی معرفی کردند. در زمان گرفتن لوح تقدیر و جایزه، همه‌چیز ملی است و محصول خودکفایی، اما به‌محض وقوع حادثه این نام به «آنتونوف» تغییر می‌کند. پس از بستن قرارداد با اوکراین، تحمیل‌هایی از جانب این کشور به ایران صورت گرفت،

از جمله اینکه موتور این هواپیما موتور هلیکوپتر است که باعث می‌شود هواپیما توان کافی برای پرواز نداشته باشد. طبق قوانین جهانی، همه هواپیماهای مسافربری جهان باید دست‌کم دو موتور داشته باشند، علاوه بر این، موتور هواپیما باید به‌قدری قدرتمند باشد که در صورت ازکارافتادن یک موتور، موتور باقیمانده بتواند هواپیما را به سلامت به زمین بنشاند. اما از آنجایی که موتور این هواپیما توان کافی نداشت، پس از وقوع نقص‌فنی در این هواپیما، موتور دوم نتوانست آن را سالم به زمین بنشاند. نکته بسیار مهم دیگر آن است که این هواپیما برای وضعیت آب و هوای سرد اوکراین طراحی شده و تاب تحمل هوای گرم تهران را ندارد. به گفته کارشناسان، این هواپیما حتی اگر به سلامت فرودگاه تهران را ترک می‌کرد، حوالی ظهر که هوا گرم است، به طبس (که در منطقه گرمسیری است) می‌رسید و به احتمال بسیار در آنجا دچار مشکل می‌شد. علاوه بر این، هواپیمای یادشده برای 30 مسافر طراحی شده بود.

اما از آنجا که پرواز با این تعداد مسافر به لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست، سازندگان، تعداد صندلی‌ها را به 50 صندلی افزایش دادند که با توجه به ضعف موتور هواپیما، ضریب خطر را افزایش داده است. گذشته از این، هواپیمای «ایران 140» برای مسیرهای کوتاه مانند تهران- اصفهان مناسب است نه مسیرهای طولانی مانند تهران- تبریز یا تهران- طبس. جمیع این عوامل باعث شده که این هواپیما به یک تابوت پرنده تبدیل شود. با توجه به همین مشکلات بود که بسیاری از کارشناسان نسبت به تولید این هواپیما در داخل کشور، ابراز نگرانی کردند اما وقتی سخنانشان شنیده نشد، پیشنهاد کردند لااقل تا مدتی از هواپیمای یادشده، به‌عنوان هواپیمای باری استفاده کنند و اگر این هواپیما توانست کارآیی و ایمنی خود را در پروازها به شکل عملی اثبات کند، آن‌گاه آن را وارد خطوط هواپیمایی مسافربری کنند.

 



تاريخ : 22 / 5 / 1393برچسب:, | 7:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اساس آخرین اعلام ها، یارانه مرداد ماه امشب در ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. مبلغ یارانه نقدی طبق روال ماه های گذشته همچنان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس آخرین اعلام ها یارانه مرداد ماه ساعت 24 امشب ۲۲ مرداد بعد از پرداخت به حساب سرپرستان خانوار قابل برداشت خواهد بود. مبلغ یارانه نقدی طبق روال ماه های گذشته همچنان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.
 
بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها ، یارانه ماه مرداد ۹۳ هشتمین پرداخت یارانه توسط دولت یازدهم محسوب می شود.
 
یارانه مرداد ۹۳ مجموعاً ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد و رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به هر نفر تعلق می گیرد.
 
بنابراین گزارش یارانه نقدی مانند روال گذشته و بدون تغییر برای هر نفر ماهانه ۴۵۵۰۰ تومان خواهد بود که از ساعات اولیه ۲۲ مرداد قابل برداشت خواهد بود.



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 3:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سهمیه بنزین 400 تومانی کارتهای سوخت پس از تعطیلات عید فطر به 900 میلیون لیتر رسید که نسبت به قبل از آغاز تعطیلات، حجم بنزین 400 تومانی کارتهای سوخت 400 میلیون لیتر کاهش یافت.

خبرگزاری فارس: ۴۰۰میلیون لیتر بنزین ۴۰۰تومانی در تعطیلات عیدفطر سوخت شد/ ۹۰۰میلیون لیتر هنوز در کارت‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس پس از پایان تعطیلات عید سعید فطر حجم بنزین 400 تومانی موجود در کارتهای سوخت به حدود 900 میلیون لیتر رسید که از این میزان حدود 800 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی درکارتهای خودروها و مابقی در کارت موتور سیکلت های موجود است.

پیش از تعیطلات عید فطر میزان سهمیه 400 تومانی موجود در کارتهای سوخت یک میلیارد و 300 میلیون لیتر بود که از این میزان یک میلیارد و 100 میلیون لیتر در کارت سوخت خودروها و مابقی در کارت سوخت موتور سیکلت ها وجود داشت.

براین اساس سفرهایی که در تعطیلات عید فطر انجام شد موجب کاهش 400 میلیون لیتری بنزین 400 تومانی شد،اگرچه هنوز مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی هیچ محدودیت زمانی را برای مصرف این میزان سهمیه بنزین 400 تومانی در نظر نگرفته‌اند اما برخی از مسئولان شرکت ملی پخش انتظار داشتند با حجم سفر انجام شده در این تعطیلات میزان بیشتری از بنزین 400 تومانی کارتهای سوخت مصرف شود.

پیش از این مصطفی کشکولی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به میزان مصرف بنزین در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر گفته بود: در 3 روز ابتدایی تعطیلات عید فطر به طور متوسط 86 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این میزان مصرف پس از اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها یک رکورد محسوب می شد.



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 7:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این بانک طی بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد: شوراي پول و اعتبار، ضمن حذف عبارت «و ابطال آن» از دستورالعمل حساب‌ جاري از متن بند 18-3 دستورالعمل يادشده و تبصره آن، بند مزبور را اصلاح کرد.

بانک مرکزی اعلام کرد: شورای پول و اعتبار بند 18-3 دستورالعمل حساب‌ جاري را اصلاح و روش جدید رفع‌ سوء‌اثر از سوابق چک‌‌هاي برگشتي را به شبکه بانکی کشور بخشنامه کرد.

به گزارش مهر، این بانک طی بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد: شوراي پول و اعتبار، ضمن حذف عبارت «و ابطال آن» از دستورالعمل حساب‌ جاري از متن بند 18-3 دستورالعمل يادشده و تبصره آن، بند مزبور را اصلاح کرد.

در این بند آمده است: « 18-3 ارايه رضايت‌نامه محضري ذينفع چک به بانک: در صورت عدم امکان ارايه لاشه چک برگشتي به بانک بنا به دلايلي نظير مفقود شدن، به سرقت رفتن و سوختن، ذي‌نفع چک (شخصي که گواهي‌نامه عدم پرداخت وجه چک به نام او صادر شده است)، مي‌تواند با حضور در دفترخانه اسناد رسمي، ضمن اذعان به عدم واگذاري چک به ثالث، رضايت خود را نسبت به مشتري اعلام نمايد.در اين صورت، بانک با دريافت رضايت‌نامه مزبور، نسبت به رفع سوء‌اثر از چک موردنظر اقدام مي‌نمايد.

تبصره: چنانچه ذينفع چک، شخص حقوقي دولتي و يا نهاد عمومي غيردولتي باشد، مي‌تواند با ارايه نامه رسمي، رضايت خود را اعلام نموده و بانک با دريافت رضايت‌نامه مزبور، نسبت به رفع سوء‌اثر از چک موردنظر اقدام مي‌نمايد».

همچنین در این بخشنامه نیز آمده است: نظر به اينکه وفق ماده 2 قانون صدور چک، چک در حکم اسناد لازم‌الاجرا بوده و کيفيت اجراي آن نيز در «آيين‌نامه اجراي مفاد اسناد رسمي لازم‌الاجرا و طرز رسيدگي به شکايت از عمليات اجرايي» مصوب 87.06.11 بيان شده، شوراي پول و اعتبار ضمن پذيرش امر اجراي چک به عنوان يکي از روش‌هاي رفع سوء‌اثر از چک در فرض تحقق آن، اين شيوه را نيز به عنوان يکي ديگر از طرق رفع‌ سوء‌اثر از سوابق چک‌‌هاي برگشتي، به ماده 18 دستورالعمل حساب جاري به شرح ذيل اضافه نمود:

«18-7- ارايه‌ نامه از مرجع ثبتي ذيصلاح موضوع ماده 183”آيين‌نامه اجراي مفاد اسناد رسمي لازم‌الاجرا و طرز رسيدگي به شکايت از عمليات اجرايي" مبني بر اجراي چک (با ذکر مشخصات اصلي چک) و لزوم رفع سوء‌اثر از آن.



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اولین گزارش سراسری حقوق و دستمزد در ایران منتشر شد. در این گزارش میزان دریافتی ماهانه متخصصان و مدیران کشور در 23 گروه شغلی به تفکیک سابقه کار و رده سازمانی ارائه شده و تاثیر نوع شرکت، تحصیلات و نوع دانشگاه بر دریافتی شاغلان ارزیابی شده است. در این گزارش با بررسی درآمد رده‌های مختلف شغلی به مقایسه این دریافتی‌ها در حوزه‌های دولتی، خصوصی و عمومی پرداخته شده است.



ادامه مطلب