تاريخ : 5 / 8 / 1393برچسب:, | 2:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به خبر ممنوعیت فعالیت ۹ موسسه و یک بانک خصوصی با صراحت گفت: بانک مرکزی هیچگونه اسمی از موسسه و بانک نبرده و تا دو ماه دیگر موسسات مذکور و بانک آینده مجوز نهایی اخذ می‌کنند.

تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی درباره بحث مجوز نداشتن ۹ موسسه اعتباری و یک بانک خصوصی اظهار داشت: تعداد موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز بسیار بیشتر از اسامی این ۹ موسسه است.
 
وی ادامه داد: تعدادی از این موسسات و بانک آینده در حال اخذ مجوز نهایی هستند. چاپ این اسامی تفسیر شده است.
 
معاون نظارتی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی هیچگونه اسمی منتشر نکرده است،اظهار داشت: تا یک تا دو ماه آینده تعدادی از این موسسات و بانک آینده مجوز نهایی خود را از بانک مرکزی دریافت خواهند کرد.
 
وی در پاسخ به موضع گیری مجری برنامه که خطاب به مردم گفت اگر در این موسسات پول دارید هیچ اطمینانی نیست،با تاکید گفت: صراحتی که شما [خطاب به حیدری مجری برنامه] به کار بردید اصلا مورد نظر مانیست و دیدگاه ما اینطور نیست،ضمن اینکه اکنون بازار بانکی آرام است و مردم سپرده گذاری هایشان را انجام داده اند.
 
تهرانفر در ادامه باز تاکید کرد که در آینده نزدیک تعدادی از این موسسات و بانک مورد نظر مجوز خود را دریافت خواهند کرد.
 
وی افزود: موسسات مالی دیگری در نقاط مختلف کشور هستند که تحت نظارت بانک مرکزی نیستند و آنچه مورد نظر بوده است هشدار به چنین موسسات است.



تاريخ : 20 / 7 / 1393برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد: چهل و چهارمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مهرساعت 24 روز یکشنبه 20 شهریور 93 به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.
 
به گزارش ایرنا، مبلغ یارانه مهرماه همانند ماه های گذشته به ازای هر نفر 455 هزار ریال خواهد بود.



تاريخ : 6 / 7 / 1393برچسب:, | 9:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

هیئت دولت بعدازظهر امروز به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و اعضای دولت درباره مهم ترین مسائل روز کشور با یکدیگر بحث وتبادل نظر کردند.


به گزارش واحد مرکزی خبر  ، در این جلسه وزارت  دادگستری گزارشی در خصوص وضعیت زندان های سراسر کشور ارائه کرد.

هیئت وزیران با خطیر دانستن مأموریت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی وتربیتی کشور، حل شایسته مشکلات را در گروی اتخاذ راهبرد مشترک قوه قضائیه و دولت دانست.

هیئت دولت از یک سو بر اتخاذ رویکرد و حبس زدایی و استفاده از روش های جایگزین حبس برای کاهش تعداد زندانیان و از سوی دیگر بر تأمین نیازمندی های زندانیان از جمله خدمات بهداشتی، اشتغال و مددکاری در حد استانداردهای مطلوب تاکید کرد.

جهانگیری، دولت را متعهد به تأمین نیازمندی های سازمان در حد استاندارد دانست و اظهار امیدواری کرد با کاهش تعداد و افزایش امکانات، شرایط مطلوب تر فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر رسیدگی جدی به خانواده زندانیان و پیشگیری از ابتلای آنان به آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

در همین راستا، هیئت وزیران پیشنهادها و دیدگاه های مطرح شده از سوی اعضای دولت برای بهبود وضعیت زندان ها و زندانیان را جهت بررسی بیشتر و هماهنگی لازم با دستگاه های مسئول از جمله معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت دادگستری ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین رایزنی با قوه قضائیه به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ارجاع داد.

هیئت دولت درخصوص اخذ کارمزد بابت کارت خوان ها از بانک مرکزی خواست تا ضمن بررسی جوانب موضوع، پیشنهاد لازم درباره چگونگی و میزان اخذ کارمزد را به شورای پول و اعتبار منعکس و پس از تصویب آن در شورای مذکور،‌اقدام کند.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی، به تصویب رسید.

با تصویب هیئت وزیران، مبلغ یکصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه و تأمین آب شرب شهری، روستایی و منطقه ای و مقابله با خشکسالی بخش کشاورزی در استان سمنان اختصاص یافت.

اختصاص مبلغ هفتصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار بابت پروژه های تأمین و انتقال آب زراعی، تأمین آب شرب شهری، روستایی و عشایری، کمک به اجرای مجتمع های آبرسانی و مقابله با حوادث غیر مترقبه در استان چهارمحال و بختیاری، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت دولت بود.

 

 



تاريخ : 7 / 7 / 1393برچسب:, | 4:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

شرکت نگین خودرو آفتاب که در زمینه فروش اقساطی خودرو فعال بود پلمپ شد.

 به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از عصرخودرو، شرکت نگین خودرو آفتاب که در زمینه فروش اقساطی خودرو فعال بود، با حکم دادسرای ناحیه 2 تهران پلمپ شد.

تعدادی از مشتریان این شرکت صبح امروز مقابل ساختمان پلمپ شده این شرکت تجمع کردند و قصد تجمع مقابل مجلس را داشتند که به دلیل تعطیل بودن مجلس، این تجمع برگزار نشد.

مشتریان معترض این شرکت می گویند: نگین خودرو آفتاب علاوه بر تأخیر در عرضه خودرو به مشتریان، در پرداخت پول به انصراف دهندگان نیز تأخیر داشته و با شاکیان این موضوع نیز برخورد غیر قابل قبولی می‌شده است.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای بررسی و کارشناسی آزادسازی سهام عدالت خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر مقدمات آزادسازی سهام عدالت را فراهم کنیم تا مردم از منافع این طرح بهره‌مندشود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) علی طیب نیا در جلسه اخیر هیات واگذاری گفت: بین مالکیت و مدیریت در واگذاری بنگاههای دولتی تفاوت وجود دارد و کسانیکه مدیریت بنگاههای واگذار شده را بر عهده می گیرند باید صلاحیت حرفه ای و فنی این کار را داشته باشند.
 
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه برای مالکیت این بنگاه‌ها نیز انتظار می رود مالکین تفکر منطقی و توان مالی اداره این شرکتها را داشته باشند، افزود: در قانون اصل 44 بر توانمندسازی بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار تاکید شده که این موضوع تاکنون در واگذاریها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما رسالت خود می دانیم که بیشتر به این دو مقوله بپردازیم و از پیشنهادات مفید در این زمینه استقبال می کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد حمایت از بخش خصوصی واقعی و نیز سهام عدالت گفت: بر این اساس کارگروه ویژه ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد و با توجه به بررسی‌ها و کار کارشناسی انجام شده در این زمینه، تلاش می کنیم هرچه سریعتر مقدمات آزادسازی سهام عدالت را فراهم کنیم تا مردم از منافع این طرح بهره مند شود.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که صندوق‌های قابل معامله یکی از ساختارهای مفید برای مدیریت سهام عدالت در کشورند تاکید کرد: باید تلاش کنیم با واگذاری سهام دولتی به بخش خصوصی، رسالت دولت را به سمت سیاستگذاری و هدایت‌گری سوق دهیم.



تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 4:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت‌ها متفاوت است از متري یک میلیون و 800 هزار تومان تا 10میلیون تومان. مبنای قیمت‌گذاری در این منطقه نزدیکی و دوری به دریاچه چيتگر است. دریاچه‌ای که تاثیر قابل توجهی بر زمین‌ها و آپارتمان‌های يكدست نوساز منطقه 22 تهران در دو، سه سال اخیر گذاشته است. خانه‌هایی که منظر دریاچه- ديد به درياچه- داشته باشند متري یک تا دو میلیون تومان گران‌تر از خانه‌های مشابه خود هستند.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 10:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رضایی رتبه موسسه اعتباری کوثر گیلان را 13 کشوری عنوان کرد و یادآور شد: روند حرکت روبه جلوی موسسه اعتباری کوثر در گیلان ادامه دارد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر گفت: موسسه اعتباری کوثر با اخذ مجوز از بانک مرکزی تا پایان امسال تبدیل به بانک می‌شود.

به گزارش فارس، عیسی رضایی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر در گیلان با تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: از سال 89 موسسه اعتباری کوثر ایجاد شده است و اکنون تعداد 2 هزار و 500 نفر نیروی جوان، تحصیلکرده و شاداب متخصص در 350 شعبه در کشور فعالیت می‌کنند.

وی از جذب 120 هزار میلیارد ریال منابع بانکی در موسسه اعتباری کوثر تاکنون خبر داد و افزود: فروردین ماه امسال اهداف سال 93 در موسسه اعتباری کوثر تحقق پیدا کرد و اکنون از اهداف پیش‌بینی شده در سال 94 عبور کردیم و با ارائه متمم برنامه به اهداف برنامه سال 95 موسسه تا پایان سال جاری می‌رسیم.  رضایی با بیان اینکه موسسه اعتباری کوثر تاکنون از هشت بانک رسمی کشور جلو افتاده است، تصریح کرد: تا پایان امسال از چهار بانک دیگر عبور می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر به قابلیت‌های گیلان اشاره کرد و گفت: تخلیه و بارگیری شش میلیون تن کالا در بندر انزلی، تولید چای و برنج و گردشگری از توانمندی‌های گیلان برای سرمایه‌گذاری است و اتصال راه‌آهن به مرزهای آبی این استان را به قطب اقتصادی در منطقه تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سطح باسوادی شهرهای ایران متعلق به گیلان است، خاطرنشان کرد: فرهنگ بالای مردم گیلان در توسعه این استان موثر است.

رضایی رتبه موسسه اعتباری کوثر گیلان را 13 کشوری عنوان کرد و یادآور شد: روند حرکت روبه جلوی موسسه اعتباری کوثر در گیلان ادامه دارد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر از برگزاری جشنواره کرامت از روز گذشته توسط این موسسه خبر داد و اظهار کرد: طرح تکریم مشتری و طرح فرهیختگان با تکریم از حافظان قرآن و جانبازان توسط موسسه مذکور اجرایی می‌شود.

*اختصاص 500 میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی راه‌اندازی شده می‌توانند از تسهیلات سرمایه در گردش موسسه اعتباری کوثر استفاده کنند، تصریح کرد: مبلغ 500 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص داده شده است.

رضایی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هر واحد تولیدی را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: موسسه اعتباری کوثر حرکت جهادی برای تامین سرمایه واحدهای تولیدی را آغاز کرده است.

*صدور چک بین بانکی در موسسه اعتباری کوثر

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با اشاره به صدور چک بین بانکی و رمزدار در این موسسه، بیان کرد: صدور چک‌های مذکور تا ماه آینده آغاز می‌شود.

وی بر مکانیزاسیون اداری موسسه اعتباری کوثر تاکید کرد و گفت: موسسه اعتباری کوثر در صورت صدور مجوز از طرف بانک مرکزی تا پایان سال جاری تبدیل به بانک می‌شود.

رضایی مشتری‌مداری و مشتری‌نوازی را از برنامه‌های موسسه اعتباری کوثر خواند و تصریح کرد: طرح‌های موسسه مذکور از نیمه دوم شهریور ماه جاری تا 15 مهر ماه امسال برای آگاهی مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

*جلب رضایت مشتری از شاخص‌های موسسه اعتباری کوثر است

عباس ارسلانی مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: جلب رضایت مشتری از شاخص‌های موسسه اعتباری کوثر است.

*سپرده‌گذاری 54 هزار نفر در موسسه اعتباری کوثر گیلان

مدیر سابق شعب موسسه اعتباری کوثر گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به راه‌اندازی این موسسه سال 89 در استان اظهار کرد: موسسه اعتباری منطقه هفت کشور شامل استان‌های قزوین، زنجان و گیلان با 18 شعبه راه‌اندازی شده و اکنون گیلان با 10 شعبه مستقل از دیگر استان‌ها فعالیت می‌کند.

خسرو اکبری پنج شعبه موسسه اعتباری کوثر را مستقر در شهر رشت عنوان کرد و افزود: تعداد پنج شعبه در شهرهای آستارا، تالش، انزلی، صومعه‌سرا و لاهیجان راه‌اندازی شده است.

وی از سپرده‌گذاری تعداد 54 هزار نفر در موسسه اعتباری کوثر در گیلان خبر داد و بیان کرد: دو درصد از اعتبارات گیلان در اختیارات موسسه مذکور است.

اکبری با اشاره به رشد 17 درصدی سپرده‌گذاری موسسه اعتباری کوثر گیلان در سال 93، تصریح کرد: تعداد 71 نفر نیروی متخصص در رشته‌های رایانه، حسابداری، مدیریت بازرگانی و بانکی در موسسه مذکور فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور عباس ارسلانی به عنوان مدیر شعب و خسرو اکبری مشاور مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر در گیلان معرفی شدند.

 

 



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 9:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آخرین وضعیت اجرای طرح توزیع بسته های امنیت غذایی برای نیازمندان خبر داد و گفت: در حال شناسایی گروه های در معرض فقر غذایی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر علی ربیعی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح توزیع بسته های امنیت غذایی گفت: مشمولان سبد امنیت غذایی از 7.5 به 10 میلیون نفر افزایش پیدا می کنند وروند شناسایی گروه‌های جدید مشمول دریافت بسته‌های امنیت غذایی طی دو ماه آینده کامل خواهد شد.

وی افزود: طی یک تا دو ماه آینده جمع‌آوری اطلاعات و روند شناسایی مشمولان جدید کامل خواهد شد. بانک‌های اطلاعاتی در کشور کامل نیستند و تلاش کردیم تا در این مدت به بانک‌های اطلاعاتی مربوط انسجام دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این گفته بود: سیاست دولت در توزیع سبد کالا به‌ صورت عمومی با سیاستی که در طرح حمایت غذایی دنبال می‌کند، متفاوت است و هدف اصلی دولت از توزیع بسته امنیت غذایی، مبارزه با فقر و توجه به موضوع سلامت افراد مطابق با بند 6 سیاست‌های سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است. تعداد دفعات اجرای طرح حمایت غذایی متناسب با تعداد خانوارهای آسیب پذیری که شناسایی شوند، مشخص خواهد شد اما طبق پیش بینی‌ها حداقل چهار بار در سال این طرح به اجرا درخواهد آمد.

توزیع بسته‌های حمایت غذایی به طور رسمی از اوایل تیرماه آغاز شد و در این مرحله قرار بود بیش از هفت میلیون نفر در قالب دو میلیون و 800 هزار خانوار بسته امنیت غذایی دریافت کنند. بر این اساس کارت اعتباری در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا بتوانند به فروشگاه‌ها مراجعه و مواد غذایی ضروری خود را خریداری کنند. این مبلغ از 30 هزار تومان برای یک نفر آغاز و تا سقف 120 هزار تومان افزایش می‌یابد.



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 10:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ‌چهار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیون و 404 هزار و 481 تن گندم از بندر امام خمینی(ره) برای تامین نیاز کشور وارد شده‌ است.

سیاوش حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ خوزستان، عنوان‌ کرد: یک میلیون و 647 هزار و 361 تن از این میزان توسط دولت و 757 هزار و 120 تن آن توسط بخش‌خصوصی وارد شده است.

وی افزود: میزان صادرات گندم نیز 2 میلیون و 45 هزار و 764 تن بوده که یک میلیون و 497 هزار و 361 تن را دولت و 548 هزار و 385 تن آن را بخش‌ خصوصی صادر کرده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اظهار کرد: واردات و صادرات گندم کشور عمدتا از بندرامام‌خمینی(ره) انجام و به انبارهای شرکت غله در اهواز منتقل و پس از آن به سایر نقاط کشور فرستاده می‌شود.

حسین‌پور تصریح‌ کرد: سالانه 60 درصد گندم کشور از طریق بندر امام‌خمینی(ره) به کشور وارد می‌شود.



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

طبق اعلام بانک مرکزی متقاضیان وام ازدواج که به شعب بانک ها مراجعه کرده اند، حداکثر طی دو ماه می‌بایست مدارک خود را تکمیل کنند در غیر این صورت نام آنها از سامانه مربوطه حذف می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،روابط عمومی بانک مرکزی ج.ا.ا، اعلام کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که تا کنون به سامانه یاد شده مراجعه کرده و پس از دریافت کد رهگیری به شعبه تعیین شده مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کرده اند، موظف هستند پس از پذیرش توسط شعب بانک ها حداکثر ظرف دو ماه نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام نمایند .

در صورت عدم تکمیل مدارک، نام متقاضی از سامانه مربوطه حذف می گردد تا امکان بهره مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور فراهم گردد.



تاريخ : 8 / 6 / 1393برچسب:, | 11:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان حج و زيارت تاکید کرد: فروش فيش حج تمتع داراي اولويت تشرف در همان سال قانوني است و امكان اين كار در دفاتر خدمات زيارتي سراسر كشور فراهم شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید اوحدی در خصوص روش تهيه قانوني فيش حج، گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان حج و زيارت فروش فيش حج تمتع داراي اولويت تشرف در همان سال قانوني است و امكان اين كار در دفاتر خدمات زيارتي سراسر كشور فراهم شده است.

وي ادامه داد: امسال براي اولين بار امكان نقل و انتقال براي فيشهاي عمره داراي اولويت اعزام فراهم شد تا بدين طريق بتوانيم دست سودجويان و دلالان را از مقوله زيارت كوتاه كنيم و به زائران توصيه مي كنيم تنها از طريق دفاتر مجاز خدمات زيارتي تحت نظرسازمان حج و زيارت در اين خصوص اقدام نمايند.

افزايش مدت زمان اقامت در مدينه براي تعدادي از حجاج
اوحدي در خصوص افزايش زمان اقامت زائران حج تمتع امسال در مدينه منوره گفت: سفر حج تمتع سفري طولاني است و زائران بين ۲۹ تا ۳۲ روز يا بيشتر در سفر هستند، امسال تمهيدات خوبي انديشيده شده كه براي تعدادي از زائران كه امكان پذير بوده و برنامه پروازي به ما اين اجازه را مي‌داده، دوره اقامت در مدينه منوره را به ۸ يا ۹ روز افزايش دهيم كه اين تصميم تنوع در سفر زائران را به دنبال داشته است.

وي ادامه داد: در سالهاي آتي اگر توسعه فرودگاه مدينه منوره و جده اين امكان را فراهم آورد كه تعداد پرواز‌ها در برنامه پروازي حج افزايش يابد، اميدواريم بتوانيم مدت زمان سفر حج را كاهش دهيم.



تاريخ : 2 / 6 / 1393برچسب:, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 طرح فروش فوق‌العاده با ارائه تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی فروشگاه‌های منتخب سطح شهر جایگزین برپایی نمایشگاه فروش پاییزه شد.

گلايه‌هاي مردم و نارضايتي واحدهاي صنفي از كيفيت و استاندارد نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا موجب بازنگري اتاق اصناف ايران در نحوه تأمين مايحتاج فصلي مردم شد. علي فاضلي، رئيس اتاق اصناف كشور با بيان اينكه امسال طرح فروش فوق‌العاده به‌مدت يك‌ماه از10شهريور تا10مهر‌ماه جايگزين نمايشگاه فروش پاييزه مي‌شود، به خبرنگار ما گفت:

در طرح فروش فوق‌العاده واحدهاي صنفي منتخب كه با نصب پلاكارد در سطح شهر مشخص خواهند شد نسبت به ارائه اقلام مورد نياز فصل بازگشايي مدارس مانند كيف و كفش، پوشاك، نوشت افزار و... با كيفيت و ضمانت مناسب وتخفيف ۱۰ تا ۲۰ درصدي اقدام خواهند كرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فوکر

وزیر راه و شهرسازی از ورود ۱۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور پس از توافق ژنو و لغو تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در برنامه شب گذشته نگاه یک اظهار کرد: پس از لغو تحریم‌ها 10 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شده که با ورود این تعداد هواپیما علاوه بر افزایش 2800 صندلی به شبکه پروازی، سن ناوگان هوایی نیز 1.5 سال کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:‌ همچنین در این راستا موتورهای هواپیما برای تعمیر به خارج ارسال می‌شود.

آخوندی در عین حال مشخص نکرد این هواپیماها دست دوم بوده اند یا نو. بر اساس تحریم های آمریکا شرکت های هواپیمایی از فروش هواپیماهای نو به ایران منع شده اند.



تاريخ : 2 / 6 / 1393برچسب:, | 9:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرنگار

 وام مسکن خبرنگاران با وجود اینکه یک مصوبه دولتی بود اما به دلایل مختلف پشت گوش انداخته شد و در نهایت هیچ خبرنگاری طعم دریافت آن را نچشید.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آخوندی

 وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات برنامه دولت برای پرداخت تسهیلات خرید مسکن گفت: در قالب طرح وزارت راه حدود ۸۰ میلیون تومان تسهیلات به خانه‌ اولی‌ها پرداخت می‌شود و این افراد نیز باید حدود ۷۰ میلیون تومان پس‌انداز داشته باشند.

به گزارش اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی شب گذشته در برنامه نگاه یک با تشریح برنامه‌های دولت در بخش مسکن اظهار کرد: شاخص دسترسی به مسکن در ایران خوب نیست و متوسط آن حدود 12 سال است به عبارت دیگر باید یک خانوار 12 سال درآمد خود را هزینه کند تا بتواند یک واحد مسکونی را خریداری کند. این شاخص در بسیاری از کشورها 3 تا 5 سال است.

وی با بیان اینکه با تسهیلات بانکی چیزی حدود 40 درصد از درآمد خانوار باید به مسکن اختصاص یابد، گفت: سهم مسکن در سبد هزینه خانوار در دهک‌های کم‌درآمد نباید بیشتر از 40 درصد باشد چرا که در این صورت از سایر هزینه‌ها زده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با دریافت مالیات بر عایدی سرمایه و خانه‌های خالی مخالف هستید گفت: وقتی کشور تورم 20 تا 30 درصدی دارد اخذ مالیات منجر به کاهش تولید می‌شود چون انگیزه ورود سرمایه به بخش ساخت را کاهش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه برای خروج از رکود باید قشر متوسط جامعه را توانمند کنیم در رابطه با برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه مسکن گفت: بر اساس برنامه ما باید 50 درصد ارزش خانوار از طریق تسهیلات تأمین شود که در این راستا باید حدود 80 میلیون تومان تسهیلات خرید به اقشار متوسط جامعه پرداخت شود.

آخوندی با بیان اینکه میانگین قیمت مسکن در بافت‌های قدیمی تهران 2.5 تا 3 میلیون تومان است گفت: هدف ما خانه‌دار کردن زوج‌های جوان است. این افراد باید 20 میلیون تومان پس‌انداز داشته باشند و حدود 40 تا 50 میلیون تومان دیگر را نیز تأمین کنند تا به همراه تسهیلات 80 میلیون تومانی بتوانند قدرت خرید را در بازار به دست آورند.

به گزارش تسنیم، در برنامه دیشب نگاه یک سوال کدام راه را برای حل مشکل بخش مسکن موثر می‌دانید، مطرح شد که در پایان برنامه 27.3 درصد مردم در پاسخ به سوال برنامه نگاه یک گزینه افزایش وام مسکن، 26.8 گزینه افزایش تولید مسکن به روش انبوه و 45.9 درصد به کنترل و نظارت بر  بازار مسکن رأی دادند.

 



تاريخ : 26 / 5 / 1393برچسب:, | 9:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پس از سقوط هواپیما، تا حوالی ظهر، نامی از هواپیما و خط هوایی برده نشد. در هرکجای جهان وقتی هواپیمایی سقوط می‌کند، ابتدا نام هواپیما و اسم خط هوایی گفته می‌شود. یک لابی پرقدرتی در جریان است که توانست تا ظهر جلو انتشار خبر درست درباره سانحه‌ای که درون شهر تهران به‌وقوع ‌پیوست را بگیرد و از اسم هواپیما و خط هوایی سخنی به میان نیاید تا سر فرصت تصمیم بگیرد که چه بگوید و خبر چگونه باید منتشر شود.
 
 

حامد سعیدی، عضو هیات‌مدیره اتحادیه صنایع هوافضای ایران در شرق نوشت:

 پس از شنیدن خبر سقوط هواپیمای «ایران 140»، از همان ساعت‌های اول در محل حضور یافتم تا از نزدیک در جریان ماجرا باشم، البته برای تهیه گزارش فنی ابتدا باید جعبه‌های سیاه هواپیما به هواپیماسازی اصفهان رفته و پس از بازشدن فایل‌ها، مکالمات، دما، فشار، ارتفاع و... بررسی ‌شود. در این حالت، خیلی علمی می‌توان به علت سانحه پی برد، با این‌همه باید تاکید کرد این حادثه برای هیچ‌یک از صاحبان فناوری هوایی یا خلبان‌ها غیرقابل پیش‌بینی نبوده است. 

نکته جالب ماجرا این است که پس از سقوط هواپیما، تا حوالی ظهر، نامی از هواپیما و خط هوایی برده نشد. در هرکجای جهان وقتی هواپیمایی سقوط می‌کند، ابتدا نام هواپیما و اسم خط هوایی گفته می‌شود. یک لابی پرقدرتی در جریان است که توانست تا ظهر جلو انتشار خبر درست درباره سانحه‌ای که درون شهر تهران به‌وقوع ‌پیوست را بگیرد و از اسم هواپیما و خط هوایی سخنی به میان نیاید تا سر فرصت تصمیم بگیرد که چه بگوید و خبر چگونه باید منتشر شود. این لابی همان لابی‌ای است که 15سال است در مقابل عیب این هواپیما مقاومت می‌کند.

علاوه بر این هواپیمایی که سقوط کرد، «ایران140» نام دارد که در شرکت هواپیماسازی ایران «هسا» تولید می‌شود، اما پس از سقوط، آن را «آنتونوف» اوکراینی معرفی کردند. در زمان گرفتن لوح تقدیر و جایزه، همه‌چیز ملی است و محصول خودکفایی، اما به‌محض وقوع حادثه این نام به «آنتونوف» تغییر می‌کند. پس از بستن قرارداد با اوکراین، تحمیل‌هایی از جانب این کشور به ایران صورت گرفت،

از جمله اینکه موتور این هواپیما موتور هلیکوپتر است که باعث می‌شود هواپیما توان کافی برای پرواز نداشته باشد. طبق قوانین جهانی، همه هواپیماهای مسافربری جهان باید دست‌کم دو موتور داشته باشند، علاوه بر این، موتور هواپیما باید به‌قدری قدرتمند باشد که در صورت ازکارافتادن یک موتور، موتور باقیمانده بتواند هواپیما را به سلامت به زمین بنشاند. اما از آنجایی که موتور این هواپیما توان کافی نداشت، پس از وقوع نقص‌فنی در این هواپیما، موتور دوم نتوانست آن را سالم به زمین بنشاند. نکته بسیار مهم دیگر آن است که این هواپیما برای وضعیت آب و هوای سرد اوکراین طراحی شده و تاب تحمل هوای گرم تهران را ندارد. به گفته کارشناسان، این هواپیما حتی اگر به سلامت فرودگاه تهران را ترک می‌کرد، حوالی ظهر که هوا گرم است، به طبس (که در منطقه گرمسیری است) می‌رسید و به احتمال بسیار در آنجا دچار مشکل می‌شد. علاوه بر این، هواپیمای یادشده برای 30 مسافر طراحی شده بود.

اما از آنجا که پرواز با این تعداد مسافر به لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست، سازندگان، تعداد صندلی‌ها را به 50 صندلی افزایش دادند که با توجه به ضعف موتور هواپیما، ضریب خطر را افزایش داده است. گذشته از این، هواپیمای «ایران 140» برای مسیرهای کوتاه مانند تهران- اصفهان مناسب است نه مسیرهای طولانی مانند تهران- تبریز یا تهران- طبس. جمیع این عوامل باعث شده که این هواپیما به یک تابوت پرنده تبدیل شود. با توجه به همین مشکلات بود که بسیاری از کارشناسان نسبت به تولید این هواپیما در داخل کشور، ابراز نگرانی کردند اما وقتی سخنانشان شنیده نشد، پیشنهاد کردند لااقل تا مدتی از هواپیمای یادشده، به‌عنوان هواپیمای باری استفاده کنند و اگر این هواپیما توانست کارآیی و ایمنی خود را در پروازها به شکل عملی اثبات کند، آن‌گاه آن را وارد خطوط هواپیمایی مسافربری کنند.

 



تاريخ : 22 / 5 / 1393برچسب:, | 7:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اساس آخرین اعلام ها، یارانه مرداد ماه امشب در ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. مبلغ یارانه نقدی طبق روال ماه های گذشته همچنان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس آخرین اعلام ها یارانه مرداد ماه ساعت 24 امشب ۲۲ مرداد بعد از پرداخت به حساب سرپرستان خانوار قابل برداشت خواهد بود. مبلغ یارانه نقدی طبق روال ماه های گذشته همچنان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.
 
بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها ، یارانه ماه مرداد ۹۳ هشتمین پرداخت یارانه توسط دولت یازدهم محسوب می شود.
 
یارانه مرداد ۹۳ مجموعاً ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد و رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به هر نفر تعلق می گیرد.
 
بنابراین گزارش یارانه نقدی مانند روال گذشته و بدون تغییر برای هر نفر ماهانه ۴۵۵۰۰ تومان خواهد بود که از ساعات اولیه ۲۲ مرداد قابل برداشت خواهد بود.



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 3:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سهمیه بنزین 400 تومانی کارتهای سوخت پس از تعطیلات عید فطر به 900 میلیون لیتر رسید که نسبت به قبل از آغاز تعطیلات، حجم بنزین 400 تومانی کارتهای سوخت 400 میلیون لیتر کاهش یافت.

خبرگزاری فارس: ۴۰۰میلیون لیتر بنزین ۴۰۰تومانی در تعطیلات عیدفطر سوخت شد/ ۹۰۰میلیون لیتر هنوز در کارت‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس پس از پایان تعطیلات عید سعید فطر حجم بنزین 400 تومانی موجود در کارتهای سوخت به حدود 900 میلیون لیتر رسید که از این میزان حدود 800 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی درکارتهای خودروها و مابقی در کارت موتور سیکلت های موجود است.

پیش از تعیطلات عید فطر میزان سهمیه 400 تومانی موجود در کارتهای سوخت یک میلیارد و 300 میلیون لیتر بود که از این میزان یک میلیارد و 100 میلیون لیتر در کارت سوخت خودروها و مابقی در کارت سوخت موتور سیکلت ها وجود داشت.

براین اساس سفرهایی که در تعطیلات عید فطر انجام شد موجب کاهش 400 میلیون لیتری بنزین 400 تومانی شد،اگرچه هنوز مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی هیچ محدودیت زمانی را برای مصرف این میزان سهمیه بنزین 400 تومانی در نظر نگرفته‌اند اما برخی از مسئولان شرکت ملی پخش انتظار داشتند با حجم سفر انجام شده در این تعطیلات میزان بیشتری از بنزین 400 تومانی کارتهای سوخت مصرف شود.

پیش از این مصطفی کشکولی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به میزان مصرف بنزین در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر گفته بود: در 3 روز ابتدایی تعطیلات عید فطر به طور متوسط 86 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این میزان مصرف پس از اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها یک رکورد محسوب می شد.



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 7:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این بانک طی بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد: شوراي پول و اعتبار، ضمن حذف عبارت «و ابطال آن» از دستورالعمل حساب‌ جاري از متن بند 18-3 دستورالعمل يادشده و تبصره آن، بند مزبور را اصلاح کرد.

بانک مرکزی اعلام کرد: شورای پول و اعتبار بند 18-3 دستورالعمل حساب‌ جاري را اصلاح و روش جدید رفع‌ سوء‌اثر از سوابق چک‌‌هاي برگشتي را به شبکه بانکی کشور بخشنامه کرد.

به گزارش مهر، این بانک طی بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد: شوراي پول و اعتبار، ضمن حذف عبارت «و ابطال آن» از دستورالعمل حساب‌ جاري از متن بند 18-3 دستورالعمل يادشده و تبصره آن، بند مزبور را اصلاح کرد.

در این بند آمده است: « 18-3 ارايه رضايت‌نامه محضري ذينفع چک به بانک: در صورت عدم امکان ارايه لاشه چک برگشتي به بانک بنا به دلايلي نظير مفقود شدن، به سرقت رفتن و سوختن، ذي‌نفع چک (شخصي که گواهي‌نامه عدم پرداخت وجه چک به نام او صادر شده است)، مي‌تواند با حضور در دفترخانه اسناد رسمي، ضمن اذعان به عدم واگذاري چک به ثالث، رضايت خود را نسبت به مشتري اعلام نمايد.در اين صورت، بانک با دريافت رضايت‌نامه مزبور، نسبت به رفع سوء‌اثر از چک موردنظر اقدام مي‌نمايد.

تبصره: چنانچه ذينفع چک، شخص حقوقي دولتي و يا نهاد عمومي غيردولتي باشد، مي‌تواند با ارايه نامه رسمي، رضايت خود را اعلام نموده و بانک با دريافت رضايت‌نامه مزبور، نسبت به رفع سوء‌اثر از چک موردنظر اقدام مي‌نمايد».

همچنین در این بخشنامه نیز آمده است: نظر به اينکه وفق ماده 2 قانون صدور چک، چک در حکم اسناد لازم‌الاجرا بوده و کيفيت اجراي آن نيز در «آيين‌نامه اجراي مفاد اسناد رسمي لازم‌الاجرا و طرز رسيدگي به شکايت از عمليات اجرايي» مصوب 87.06.11 بيان شده، شوراي پول و اعتبار ضمن پذيرش امر اجراي چک به عنوان يکي از روش‌هاي رفع سوء‌اثر از چک در فرض تحقق آن، اين شيوه را نيز به عنوان يکي ديگر از طرق رفع‌ سوء‌اثر از سوابق چک‌‌هاي برگشتي، به ماده 18 دستورالعمل حساب جاري به شرح ذيل اضافه نمود:

«18-7- ارايه‌ نامه از مرجع ثبتي ذيصلاح موضوع ماده 183”آيين‌نامه اجراي مفاد اسناد رسمي لازم‌الاجرا و طرز رسيدگي به شکايت از عمليات اجرايي" مبني بر اجراي چک (با ذکر مشخصات اصلي چک) و لزوم رفع سوء‌اثر از آن.



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اولین گزارش سراسری حقوق و دستمزد در ایران منتشر شد. در این گزارش میزان دریافتی ماهانه متخصصان و مدیران کشور در 23 گروه شغلی به تفکیک سابقه کار و رده سازمانی ارائه شده و تاثیر نوع شرکت، تحصیلات و نوع دانشگاه بر دریافتی شاغلان ارزیابی شده است. در این گزارش با بررسی درآمد رده‌های مختلف شغلی به مقایسه این دریافتی‌ها در حوزه‌های دولتی، خصوصی و عمومی پرداخته شده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 5 / 1393برچسب:قیمت بلیط هواپیما,عقاب نیوز, | 7:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با گذشت بیش از یک ماه از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جدول قیمت خود را تغییر داده‌اند و نرخ سفر با توجه به ساعت و کلاس پرواز در بسیاری از مسیرها متفاوت است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما سرانجام و پس از مدت‌ها کش و قوس اجرا شد اما اجرای کامل آن حداقل به شش ماه زمان احتیاج دارد.

در فاصله چند هفته گذشته تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی در نرخ بلیت خود تغییرات جدیدی را لحاظ کرده‌اند و البته برخی از ایرلاین‌ها نیز همچنان با قیمت‌های قبلی پروازهایشان را انجام می‌دهند.
 
نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) همچنان بسیاری از پروازهای خود را با نرخ مصوب قبلی انجام می‌دهد و شرکت‌ هواپیمایی آسمان نیز چنین عمل می‌کند.

البته معاون بازرگانی هما پیش از این اعلام کرده بود این شرکت به منظور جلوگیری از التهاب در بازار، قیمت‌های جدید را با فاصله و در یک بازه زمان طولانی‌تر لحاظ خواهد کرد.
 
اما بهای بلیت در پرواز دیگر شرکت‌ها به نسبت زمان پرواز و کلاس پروازی متغیر است. در صورتی که مسافر زمان خود را در فاصله یک ماه قبلی از سفر نهایی کند می‌تواند با بهای کمتری سفر کند و در مقابل برای خرید بلیت در روز سفر، بهای بیشتری باید بپردازد.

نرخ بلیت شرکت‌های هواپیمایی در زمان پیک سفر یا در روزهای عادی نیز متفاوت است؛ هر چند با توجه به کشش بازار، این تفاوت‌ها چندان نیز محسوس نیست.
 
نرخ سفرهای هوایی در مسیرهای پر تردد

در مسیر تهران – مشهد همچنان بسیاری از هواپیماها با قیمت قبلی ۱۳۲ هزار تومان انجام می‌شود اما با توجه به برنامه زمانی و کلاس پرواز برخی از شرکت‌های هواپیمایی هزینه سفر در این مسیر را به ۱۵۷ و ۱۷۰ هزار تومان نیز رسانده‌اند.
 
تفاوت قیمت‌ها در مسیر کیش قدری بیشتر است و با توجه به نوع شرکت‌های ارائه کننده، قیمت‌ها تفاوت دارد و در این مسیر پروازهایی با نرخ ۱۷۲ هزار تومان و حتی ۲۳۱ هزار تومان نیز ثبت شده است. در دیگر مسیرها با توجه به حضور پررنگ‌تر ایران ایر، تفاوت نرخ‌ها قدری محدودتر است و سفر در مسیر اصفهان، شیراز و تبریز همچنان با نرخ مصوب قبلی به راحتی امکان‌پذیر است.
 
در کنار آزادسازی قیمت‌ها بنا بوده شرکت‌ها در خدمات ارائه شده به مسافران نیز تغییراتی ایجاد کنند تا از نظر نوع خدمات ارائه شده نیز تفاوت کند که هنوز چنین امری محقق نشده است و باید دید این امر در چند ماه باقی مانده از زمان سازمان هواپیمایی کشوری عملی خواهد شد یا خیر.

 

 



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 7:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هزینه‌ی انتقال تلفن همراه به تلفن ثابت رایگان شده تا مشترکان در مواقعی که در مکان‌های ثابت و منزل حضور دارند، حتی الامکان از گوشی تلفن همراه خود استفاده نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایسنا، نگرانی از تاثیرات تشعشعات موبایلی بر سلامت شهروندان موضوعی است که در سال‌های اخیر به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده است.

در این باره وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران - با اشاره به اقدام همراه اول برای کاهش امواجی که از تلفن همراه به انسان ساطع می‌شود؛ گفته است: تا پیش از این هزینه‌ هر دقیقه انتقال تلفن همراه به ثابت 60 تومان بود که با تمهیدات در نظر گرفته شده هم اکنون این تعرفه‌ رایگان شده است.

وی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه تشعشعات امواج در دانشگاه علم و صنعت، ادامه داد: این آزمایشگاه با هدف بررسی تابش‌های الکترومغناطیسی بر روی بدن انسان، تاسیس و در آن تست چگالی این امواج و مقایسه‌ی آن با امواج رادیو و تلویزیون در 80 نقطه تهران انجام شده است.

مدیر عامل همراه اول با بیان این‌که هم‌اکنون نیز تست امواج آنتن‌های تلفن همراه بر روی چهار هزار خانم باردار در مدت 9‌ماه در حال انجام است، تا میزان چگالی دریافتی و اثرات آن بر روی جنین و مادر بررسی شود، افزوده بود: آزمایشگاه اندازه‌گیری حدود تشعشع گوشی‌های تلفن نیز در دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی شده تا وضعیت تشعشعات گوشی نیز در این زمینه بررسی شود.

اکنون درباره این موضوع حتی سالانه چندین سمینار و کنفرانس و همایش برگزار می‌شود تا هر بار این مساله از جهاتی بررسی شود. بر همین اساس طبیعی است که حرف‌های مختلفی در این حوزه به گوش برسد چراکه برخی با جدیت از در نظر گرفتن تدابیر مربوط به سلامت در این حوزه خبر می‌دهند و برخی دیگر همچنان بر این باورند که دکل‌های مخابراتی می‌توانند سلامت مردم را تحت الشعاع قرار دهند.

در این میان خود مردم نیز نگرانی‌هایی در این زمینه دارند که در نهایت این نگرانی‌ها موجب شده است به ندرت روی خوشی نسبت به نصب دکل‌های BTS نشان دهند. بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع در دولت جدید رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفته و به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست اهتمام ویژه‌ای برای کاهش خطرات امواج الکترومغناطیس از جمله امواج پارازیت‌ها دارد.

بنا بر اعلام معصومه ابتکار از آنجا که امواج الکترومغناطیسی مخاطرات زیادی دارند لازم است تجهیزات این بخش تحت استانداردها و ضوابط‌ قرار بگیرد و این موضوع بسیار مهمی است که باید در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

پیش از این هم وزیر ارتباطات از تاکید دولت بر این موضوع خبر داده و از تشکیل کمیته‌ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داده و معاون وزیر بهداشت، معاون سازمان محیط زیست و معاون سازمان انرژی اتمی را از جمله اعضای این کمیته معرفی کرده و یاد آور شده بود: در طول یک ماه و نیم اخیر میزان تشعشعات در مناطق مختلف اندازه‌گیری شده و نتیجه گزارش‌ها اعلام می‌شود.

اکنون نتایج تحقیقات گوناگونی که در کشورهای مختلف دنیا صورت گرفته در موارد متعدد گویای آن است که تشعشعات گوشی‌های موبایل می تواند خطر ابتلا به بیماریهایی چون سرطان را افزایش دهد این در حالی است که به نظر می‌رسد در دنیای امروز حذف این تکنولوژی ارتباطی به نوعی غیرممکن است.

با این وجود می‌توان راه‌های مختلفی را مورد استفاده قرار داد که خطرات این بخش به حداقل برسد. برخی توصیه‌هایی که توسط پزشکان و متخصصان مختلف ارائه شده گویای آن است که استفاده طولانی مدت از گوشی‌های تلفن همراه می‌تواند موجب عوارضی همچون سردردهای مداوم، احساس درد در ناحیه گوش، بی‌خوابی و حتی پایین آمدن سرعت گوارش در بدن ‌شود. در این میان یکی از راهکارهای موثری که گفته می‌شود تاثیر بسزایی در کاهش تاثیرگذاری امواج دارد استفاده از هدفون‌ها و یا هندزفری موبایل است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی استفاده از هندزفری بی‌سیم (بلوتوث) آسیب ناشی از تشعشعات مضر موبایل را تا 800 برابر کاهش می‌دهد و این در حالی است که طبق آخرین آمارها تنها چهار درصد مشترکان ایرانی از هندزفری و هدست استفاده می‌کنند.

نرخ استفاده از هندزفری و هدست بلوتوث در دنیا حدود 15 درصد برآورد شده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هدست بلوتوث از سال 2009 تا 2014 در جهان به دو برابر افزایش یابد. در این میان اگرچه ایران بزرگترین بازار هدست‌های پشت گوشی در خاورمیانه به شمار می‌رود اما نرخ استفاده این فناوری در ایران کمتر از چهار درصد است.

راهکار دیگری که می‌توان برای کاهش تاثیر تشعشعات موبایلی به کار برد استفاده کمتر از تلفن همراه، کوتاه کردن مدت زمان مکالمات و جایگزینی پیامک به جای تماس است.

 

 



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:کارت سوخت,سهمیه,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 2:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با آغاز سفرهای تابستانی ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت با کاهشی 50 درصدی نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری به یک میلیارد و 300 میلیون لیتر رسید.
 

خبرگزاری مهر: با اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت هر لیتر بنزین آزاد به 1000 تومان، مردم در کارت های هوشمند سوخت خود حدود دو میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین ذخیره سازی کردند.

از این رو هم اکنون با گذشت حدود سه ماه از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ذخیره بنزین 400 تومانی کارت ها به کمتر از نصف کاهش یافته است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: موجودی بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت شامل خودروهای سواری و موتورسیکلت به 1.3 میلیارد لیتر کاهش یافت.

بر این اساس در حال حاضر یک میلیارد و 100 میلیون لیتر بنزین با نرخ 400 تومان در کارتهای سوخت خودروهای سواری باقیمانده که کماکان معتبر است. همچنین موجودی بنزین 400 تومانی باقیمانده در کارت سوخت موتور سیکلتها را نیز 200 میلیون لیتر اعلام کرد.

از سوی دیگر پیش بینی می شود با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی مردم مصرف بنزین کشور به ویژه بنزین با قیمت 400 تومانی هم جهش یابد.

در شرایط فعلی هیچ گونه محدودیت زمانی برای استفاده از ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت تعریف نشده است و دارندگان سهمیه بنزین 400 تومانی می توانند بنزین مورد نیاز خود را از جایگاه ها تامین کنند.

عباس کاظمی معاون وزیر نفت اخیرا در گفتگویی با اشاره به تامین بنزین مردم در ماه مبارک رمضان و همزمان با آغاز سفرهای تابستانی از وقوع جهش جدید مصرف بنزین از اواسط مرداد ماه تا هفته اول مهر ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: ذخایر بنزین 400 تومانی کارت‌ها در حال کاهش است.

آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان متولی توزیع و عرضه بنزین در کشور حاکی از آن است که در طول سه ماه نخست سال جاری مصرف بنزین با رشد مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است.

بر این اساس در فروردین ماه سال جاری به طور میانگین روزانه 73.9 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که در مقایسه با مصرف فروردین ماه سال گذشته (حدود 68.3 میلیون لیتر) مصرف این فرآورده میان تقطیری پالایشگاه‌های نفت به جای کاهش با 8.2 درصد افزایش همراه شده است.

اردیبهشت ماه سال جاری هم متوسط مصرف بنزین به روند رو به رشد خود ادامه داد به طوری‌که متوسط مصرف این فرآورده نفتی از 66.4 میلیون لیتر در اردیبهشت ماه سال گذشته با ثبت رشدی 5.3 درصدی به مرز 70 میلیون لیتر در روز رسیده است.

در سومین ماه فصل بهار هم به طور متوسط روزانه حدود 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده نفتی با رشدی حدود 4.3 درصدی همراه شده است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

یارانه 45 هزار و 500 تومانی هر متقاضی دریافت یارانه که ساعت 24 یک شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اکنون قابل برداشت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چهارمین یارانه دریافتی خانوارها سال 93 و سومین یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه ها بعد از ثبت نام مجدد برای اعلام نیاز متقاضیان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

این در حالی است که هم اکنون با وجود ثبت نام مجدد به منظور انصراف افراد غیر نیازمند بیش از 73 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند.

بنابر اعلام مسولان دولتی تاکنون یارانه هیچ متقاضی اعم از نیازمند و یا غیرنیازمند حذف نشده و دولت در حال راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان ثبت نام کننده در مرحله دوم است.

با توجه به اعلام گزارش دولت مبنی بر پرداخت 10 هزار 400 میلیارد تومان یارانه نقدی در سه ماهه ابتدایی سال جاری، می توان گفت که تقریبا برای ماه های قبل و این ماه در حدود 3500 میلیارد تومان منابع هزینه شده است.



تاريخ : 19 / 4 / 1393برچسب:, | 10:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حداقل مبلغ قابل پرداخت برای دریافت سرعت 10 مگابیت بر ثانیه بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، 205000 ریال است که هر دو ماه یک بار از طریق قبض تلفن صورت می‌گیرد.

چندی پیش کمپین فروش ویژه ADSL مخابرات تا سرعت 5 و10 مگابیت بر ثانیه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این کمپین با ارائه‌ی اینترنت تا سرعت 10 مگابیت بر ثانیه، (بالاترین سرعت اینترنت در کشور) به دنبال ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به مشتریان است. اجرای این طرح تا تاریخ 31 تیرماه ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به تمامی دفاتر مخابراتی در استان‌های تهران و البرز، پایگاه اینترنتی شرکت خدمات اول مخابرات به نشانی الکترونیکی www.tct1.ir و یا تماس با 2020 نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

حداقل مبلغ قابل پرداخت برای دریافت سرعت 10 مگابیت بر ثانیه بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، 205000 ریال است که هر دو ماه یک بار از طریق قبض تلفن صورت می‌گیرد.

مبلغ مودم های ارائه شده در این طرح یک میلیون ریال است و از تاریخ تحویل به مدت یکسال دارای گارانتی است. در این طرح تمامی هزینه ها جنبی از جمله هزینه‌ی مودم و نصب و راه اندازی آن رایگان است.



تاريخ : 16 / 4 / 1393برچسب:واریز,یارانه,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یارانه نقدی 45500 تومانی تیرماه 93 هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
 

خبرگزاری مهر: یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به ازای هر نفر در فاز دوم هدفمندی یارانه ها -مربوط به تیرماه 93 - هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها همچنان 45 هزار و 500 تومان است که به تمام افرادی که در این مرحله ثبت نام کرده اند، تعلق می گیرد.

بر این اساس، با احتساب اینکه بیش از 74 میلیون ایرانی در سایت رفاهی ثبت نام کرده اند، دولت مبلغی حدود 3 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار ماهانه برای یارانه نقدی درنظر گرفته است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه تخفیف‌های ماه رمضان در فروشگاه تازه‌تاسیس ایران‌زمین بیش از سایر فروشگاه‌های شهروند است،‌ گفت: طرح توسعه فروشگاه‌های شهروند- محله با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار ماست.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه تخفیف‌های ماه رمضان در فروشگاه تازه‌تاسیس ایران‌زمین بیش از سایر فروشگاه‌های شهروند است،‌ گفت: طرح توسعه فروشگاه‌های شهروند- محله با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار ماست.

قدرت‌اله گودرزی در نشست خبری که به مناسبت تبیین برنامه‌های شهروند در ماه رمضان برگزار شده بود، با ارائه توضیحاتی درباره این فروشگاه گفت: عملیات اجرایی فروشگاه شهروند ایران زمین از 25 آبان 92 شروع شد و این فروشگاه در آستانه نیمه‌شعبان در 5 طبقه و با 4 هزار و 500 متر مربع مساحت شروع به کار کرد.

وی افزود: جشنواره امسال از 4 تیر تا 10 مرداد ادامه دارد که طی آن از 5 تا 25 درصد کالاها که عمدتا مورد نیاز روزه‌داران است مانند برنج، روغن، قند، شکر، محصولات پروتئینی و لبنی و... مشمول تخفیف شدند.

این اقلام بیش از 2 هزار بارکد را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است.



تاريخ : 3 / 4 / 1393برچسب:فروشگاه شهروند,شبانه روزی,عقاب نیوز, | 11:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فروش ویژه فروشگاه‌های شهروند به مناسبت ماه مبارک رمضان امسال ۵ روز زودتر از برنامه سال‌های قبل آغاز خواهد شد.

به همين مناسبت تمامي فروشگاه‌هاي شهروند از فردا (4تيرماه) تا 10مرداد‌ماه بيش از 2هزار باركد كالا را با 5تا 25درصد تخفيف به شهروندان ارائه مي‌كنند. كالاهاي مشمول تخفيف نيز شامل برنج، روغن، قند، شكر، انواع اقلام پروتئيني و لبني است.
به گفته قدرت‌الله گودرزي، مديرعامل شركت شهروند به مناسبت جشنواره ماه مبارك رمضان كه با شعار «فصل نيايش» آغاز خواهد شد، يك ساعت به زمان كاري فروشگاه‌هاي شهروند اضافه مي‌شود؛ ضمن اينكه 8فروشگاه ديگر به نام‌هاي بيهقي، بهرود، بوستان، ايران‌زمين، بهاران، حكيميه، صادقيه و شهرري به‌صورت شبانه‌روزي فعال خواهند بود.

مديرعامل شركت شهروند كه ديروز در نشست خبري جشنواره فصل نيايش و اهداي جوايز ويژه جشنواره نسيم نوروزي شركت كرده بود، ضمن اعلام خبر افتتاح فروشگاه شهروند دارآباد همزمان با عيد سعيد فطر گفت: تا پايان سال تعداد فروشگاه‌هاي شهروند از 24به 30مركز افزايش خواهد يافت و تعدادي از فروشگاه‌هاي شهروند نظير كاشانك، لواسان، چيذر و نازي‌آباد نيز جابه‌جا خواهد شد و به جاي آ‌نها فروشگاه‌هاي بزرگ‌تر با امكانات بيشتري جايگزين مي‌شود.‌وي در پاسخ به خبرنگارهمشهري درباره نحوه مشاركت‌بخش خصوصي به‌منظور توسعه ‌فروشگاه‌هاي شهروند، گفت:

از اين بعد شهروند ديگر كار راه‌اندازي فروشگاه را عهده‌دار نخواهد شد بلكه در اين‌باره بررسي‌هايي انجام شده كه البته هنوز شكل قطعي به‌خود نگرفته اما به محض آماده شدن و قطعي شدن مطالعات، آن را در يك نشست خبري اعلام عمومي خواهيم كرد. گودرزي افزود: قدر مسلم يكي از راه‌هاي مشاركت با بخش خصوصي از طريق سهم از فروش است، به‌گونه‌اي كه ساختمان آماده توسط فرد مشاركت‌كننده در اختيار شهروند قرار مي‌گيرد و ما كار تجهيز آن را عهده‌دار مي‌شويم و از نيروهاي شهروند هم براي اداره آن استفاده مي‌كنيم و مديريت سيستمي و نرم‌افزاري را نيز برعهده مي‌گيريم.

وي درعين حالي‌كه از طرح راه‌اندازي فروشگاه‌هاي شهروند محله‌اي در 374محله شهرتهران خبر داد اما تأكيد كرد: در مرحله نخست اولويت ما اين است كه در 8منطقه شهر نظير مناطق 3، 9، 11، 8، 15، 17، 18و 21كه فاقد فروشگاه‌هاي شهروند هستند، اقدام به راه‌اندازي فروشگاه‌هاي بزرگ كنيم. يكي از اين فروشگاه‌ها، شهروند 17شهريوراست كه به‌زودي به بهره‌برداري مي‌رسد.
گودرزي يكي از فروشگاه‌هاي مشاركتي با بخش خصوصي را فروشگاه شهروند ايران زمين دانست و گفت: فروشگاه ايران زمين كه 12روز پيش توسط مردم در شهرك قدس افتتاح شد، علاوه بر تخفيف‌هاي ماه مبارك رمضان، به مناسبت افتتاح، كالاهايش را با 20درصد تخفيف پايين‌تر از ديگر فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و بازار ارائه مي‌كند.

مديرعامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند با بيان اينكه قراردادهاي بخش خصوصي در فروشگاه‌هاي شهروند 3 ساله است، ادامه داد: اين قراردادها با توافق طرفين به 10سال افزايش مي‌يابد. بنابراين گزارش ديروز با حضور خبرنگاران مراسم اهداي 7دستگاه خودروي رانا به برندگان خوش‌شانس جشنواره نوروزي برگزار شد.

 



تاريخ : 30 / 3 / 1393برچسب:اپراتور دوم,ایرانسل, عقاب نیوز,کاهش قیمت, | 9:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مشترکان دائمی ایرانسل از اول تیر برای "تمامی تماس‌های داخل و خارج شبکه" در سراسر کشور و تماس با تلفن ثابت، دقیقه‌ای 499 ریال پرداخت می‌کنند. پیش از این تعرفه تماس خارج شبکه سیم کارت دائمی ایرانسل 625 ریال بود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، ایرانسل اعلام کرد: براین اساس، تمامی مشترکین قدیمی سیم‌کارت‌های دائمی (آی‌سیم) ایرانسل و آن دسته از مشترکانی که تا 31 شهریور به جمع مشترکین دائمی می‌پیوندند، از اول تیرماه، برای "تمامی تماس های داخل و خارج شبکه" خود در سراسر کشور و حتی تماس با تلفن ثابت، دقیقه‌ای 499 ریال برحسب تعرفه پایه ثانیه‌ای پرداخت خواهند کرد.

تعرفه تماس خارج شبکه سیم کارت های دائمی ایرانسل پیش از این 625 ریال بوده که با اعمال تعرفه جدید به 499 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه کاهش پیدا می‌کند.

مشترکین این سیم‌کارت‌ها در پایان هر دو ماه، یک صورت حساب به همراه جزئیات تفکیک شده تمامی هزینه‌های خود دریافت می‌کنند، خلاصه صورت حساب هم از طریق پیامک و جزئیات آن به نشانی پست الکترونیکی مشترک ارسال می‌شود.

براساس این گزارش، تمامی مشترکین سیم کارت های اعتباری ایرانسل نیز می توانند با تبدیل سیم کارت خود به سیم کارت دائمی، از مزایای تماس از طریق ارزان ترین تعرفه تلفن همراه در ایران برخوردار شوند.



تاريخ : 26 / 3 / 1393برچسب:آزادسازی,بلیط هواپیما,عقاب نیوز, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طرح آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما در سه شرکت هواپیمائی ایران ایر، ماهان و آسمان اجرا شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکز ی خبر با اشاره به اینکه فروش بلیت با اجرای این طرح نظامند می شود؛ گفت : بر اساس این طرح قیمت بلیت متغیر خواهد بود و مسافران با توجه به دسته بندی که صورت میگیرد قدرت انتخاب خدماتی مانند نوع غذا و میزان بار را خواهند داشت .

نوریان با بیان اینکه با اجرای این طرح هیچ چارتری حذف نخواهد شد، گفت: عمده ترین مشکل این ایرلاین ها بدهی سوخت و گرانی ارز و نبود قطعات است که مجبور هستند پروازها را چارتر کنند .

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه در حال حاضر تنها شرکت‌های ایران ایر، ماهان و آسمان شرایط اجرای این قانون را دارند آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما چند سال زمان می‌برد .

نوریان با تاکید بر اینکه هیچ شرکتی حق کاهش پرواز را به نقطه‌ای که پیش از این پرواز داشته است ، ندارد، گفت: با اجرای این طرح باید خدمات شرکت های هواپیمایی بیشتر شود و  اجازه نمی‌دهیم هواپیماهای غیرایمن پرواز کند. 

وی افزود: پروازهای تکلیفی به نقاط محروم ، حمایت می شود و پرواز به برخی از شهرهای کوچک هم قطع نمی‌شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
همچنین سهمیه 700 تومانی واریز شده به کارت های هوشمند سوخت هم در حالی از امشب قابل برداشت است که ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت خودروهای شخصی به پایان رسیده باشد.

60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی با قیمت 700 تومان تا ساعت 24 امشب در حالی واریز می شود که این سهمیه تنها با به پایان رسیدن ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت قابل برداشت خواهد بود.

به گزارش مهر 60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی با قیمت 700 تومان تا ساعت 24 امشب چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه در کارت های هوشمند سوخت خودروها واریز خواهد شد.

خرداد ماه سال جاری ٥٠٠ لیتر سهمیه بنزین آزاد با نرخ 1000 تومان در کارتهای سوخت خودروها واریز می‌شود که با پایان یافتن سهمیه 700 تومانی قابل استفاده خواهد بود.

همچنین سهمیه 700 تومانی واریز شده به کارت های هوشمند سوخت هم در حالی از امشب قابل برداشت است که ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت خودروهای شخصی به پایان رسیده باشد.

با این وجود مردم می توانند با استفاده از کارت جایگاه داران بنزین را با قیمت 1000 تومانی از پمپ بنزین‌های سراسر کشور خریداری کنند.

با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها هیئت دولت، در اجرای مصوبه مجلس شواری اسلامی در قانون بودجه سال 1393 نرخ های جدید بنزین، گازوئیل و CNG را تعیین کرده بود.

بر این اساس گازوئیل یارانه ای هر لیتر 250 تومان، بنزین سهمیه ای هر لیتر 700 تومان، بنزین آزاد هر لیتر 1000 تومان، بنزین سوپر سهمیه‌ای هر لیتر800 تومان، بنزین سوپر آزاد هر لیتر 1100 تومان و قیمت بنزین تحویلی به خودروهای دولتی هر لیتر 1000 تومان تعیین شد.

شرکت ملی پالایش و پخش نفتی هم اخیرا اعلام کرده است: سهمیه های 400 تومانی باقیمانده در کارت های سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها کماکان معتبر بوده است و دارندگان کارت های سوخت می توانند این سهمیه ها را با همان نرخ 400 تومانی قبلی از جایگاه ها دریافت کنند.

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 10:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان آغاز اعمال تغییرات و اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار برای دریافت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی را از روز چهارشنبه هفته جاری و از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان آغاز اعمال تغییرات و اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار برای دریافت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی را از روز چهارشنبه هفته جاری و از طریق دفاتر پلیس +10 اعلام کرد.

براساس این گزارش، دولت یازدهم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در ماه پایانی سال گذشته با افزایش قیمت آب، برق، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره و گاز طبیعی آغاز کرد و در ماه ابتدایی سال جاری با ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی و افزایش قیمت بنزین، گازوئیل، سی ان جی و و ال پی جی (گاز مایع خودروها) وارد مرحله دیگری از اجرای این قانون شد.

در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و البته طبق قانون بودجه 93 دولت یازدهم تصمیم به بازنگری در شیوه پرداخت یارانه نقدی در سال جاری گرفت و از همین رو نام نویسی از سرپرستان خانوار متقاضی و نیازمند یارانه نقدی را از 20 فروردین ماه به مدت 11 روز انجام داد.

ثبت نام دریافت یارانه نقدی سال 93 از سرپرستان خانوار بر اساس رقم سمت راست کد ملی این افراد از 20 فروردین آغاز و تا 29 فروردین ادامه داشت؛ البته دولت روزهای 30 و 31 فروردین ماه را برای کسانی اختصاص داد که در برنامه زمان بندی امکان ثبت نام را پیدا نکرده بودند.

گفتنی است که در تمام مدت قبل از ثبت نام و در طول ثبت نام به دفعات دولت از مردم خواست که اگر نیاز مالی ندارند در سایت رفاهی برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکنند تا این درآمد حاصل از کاهش تعداد یارانه بگیران را صرف امور بهداشتی ودرمانی و ... شود ولی بعد از اتمام ثبت نام طبق آمارهای اعلامی 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت نام کرده بودند این درحالی بود که طی دو روز پایانی ثبت نام امکان انصراف از دریافت یارانه نقدی به سامانه رفاهی اضافه شد.

 در طول دوره ثبت نام یکی از سوالات اساسی مردم این بود که چگونه اطلاعات خانواری خود را که پیش از این در سایت رفاهی ثبت کرده بودند اصلاح کنند چراکه بسیاری از مردم تغییرات حیاتی از جمله ازدواج، طلاق، تولد و فوت را در این سایت اعمال نکرده بودند.

همچنین در همین مدت افرادی که به تازگی ازدواج کرده بودند قصد جدا کردن یارانه خود از خانواده‌هایشان را داشتند ولی بخاطر اینکه اطلاعات سایت رفاهی طبق اعلام مسئولان مربوط به 20 اسفند ماه سال 92 بوده است امکان ثبت نام جدا برای این افراد در دور جدید پرداخت یارانه نقدی وجود نداشت.

از همین رو مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها به مردم تاکید کردند که بعد از پایان دوره ثبت نام و در اردیبهشت ماه، امکان اصلاح اطلاعات خانوار در سامانه رفاهی فراهم خواهد شد.
 
 
 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 2:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تولید پنج مدل خودروی سواری در فروردین ماه امسال به صفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید تیانا با افت صد درصدی از ۴۸ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر دستگاه در فروردین ماه سال جاری رسیده است.

در این مدت تولید سوزوکی گراند ویتارا نیز با کاهش صد درصدی از ۴۳ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر دستگاه در فروردین ماه سال جاری کاهش یافته است.

فروردین ماه امسال تولید وولیکس C۳۰ با کاهش صد درصدی از ۳۷ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر دستگاه رسیده است.

تولید خودروی جک نیز با کاهش صد درصدی از ۵۲۹ دستگاه در فروردین ماه سال ۹۲ به صفر دستگاه در فروردین ماه سال جاری کاهش یافته است. در این مدت تولید مزدا ۳ با کاهش صد درصدی از ۵۹ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر رسیده است.



تاريخ : 15 / 2 / 1393برچسب:, | 3:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل شرکت ایران‌‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه ۱۰ ساعته با مدیر‌عامل شرکت پژو، گفت: در این جلسه مقرر شد دو محصول جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از محصولات شرکت پژو در ایران تولید شود.
 
خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ایران‌‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه ۱۰ ساعته با مدیر‌عامل شرکت پژو، گفت: در این جلسه مقرر شد دو محصول جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از محصولات شرکت پژو در ایران تولید شود.

هاشم یکه زارع در مورد جلسه 10 ساعته با مدیر عامل شرکت پژو اظهار داشت: در این جلسه در مورد تولید دو محصول جدید بر روی دو پلت‌فرم متفاوت، به عنوان نقطه شروع کار صحبت شد.
 
وی ادامه داد: در ابتدا این محصولات به صورت CBU به کشور وارد خواهد شد و هر زمان که در مورد تولید آن به نتیجه برسیم، در مدت 11 ماه محصول جدید به مرحله تولید و عرضه در بازار خواهد رسید.
 
تولید محصولات کم‌مصرف

وی با بیان اینکه در این جلسه تأکید زیادی بر سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران داشتیم، افزود: همکاری فنی، انتقال دانش فنی، طراحی و تولید خودروهای مشترک و فعالیت مراکز تحقیق و توسعه مشترک از جمله مواردی بود که با شرکت پژو در مورد آن صحبت کردیم.
 
یکه زارع تصریح کرد: قرار شد تولید خودروهای مشترک با شرکت پژو با تمرکز بر موتور‌های کم‌مصرف صورت گیرد و موتور این خودروها از نظر استاندارد آلایندگی بتواند حداقل استانداردهای 5 سال آینده اروپا را جوابگو باشد.
 
وی ادامه داد: قرار شد روی پلت‌فرم شرکت پژو محصولاتی را تولید و در بازار داخل و همچنین شبکه صادرات پژو عرضه کنیم.
 
به گفته وی، ایران می‌تواند بر روی پلت‌فرم‌های شرکت پژو کار طراحی مشترک و طراحی اتاق جدید انجام دهد و دو یا سه خودروی جدید بر روی آنها تولید شود.
 
تولید 206 ایرانی ادامه می‌یابد

مدیر عامل ایران‌ خودرو با بیان اینکه تولید پژو 405 از سال 95 متوقف خواهد شد، گفت: تولید پژو 206 ایرانی ادامه خواهد داشت و این کار توسط ایران‌خودرو انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تولید خودروهای هیبریدی و برقی نیز جزء محورهای مذاکره با شرکت پژو بود، افزود: کار مشترک با پژو با تولید دو محصول سواری آغاز خواهد شد که به زودی مشخصات این محصول اعلام خواهد شد.
 
وی سرمایه‌گذاری مشترک را عاملی برای صادرات خودرو در شبکه فروش پژو عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه منافع دو طرف مطرح است، این صادرات با تمایل طرفین انجام خواهد شد.
 
یکه زارع با بیان اینکه قبلاً کار مونتاژ‌کاری محصولات پژو در ایران انجام شده است، گفت: سعی داریم در قرارداد‌های جدید منافع ملی مدنظر باشد و تجربه قبل تکرار نشود.
 
وی ادامه داد: به مسئولان شرکت پژو اعلام کردیم که یا در چارچوب مورد‌نظر ما عمل کنند و یا اینکه بازار ایران را فراموش کنند.
 
وی با اشاره به اینکه قرارداد تولید محصولات مشترک با شرکت پژو پس از انجام مقدمات لازم امضا خواهد شد، گفت: ما نظراتمان را حدود دو، سه ماه قبل به شرکت پژو اعلام کرده بودیم و در واقع مدیرعامل پژو با بررسی نظرات ما در ایران شرکت کرد.
 
جبران زیان ایران با سرمایه‌گذاری مشترک

وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا صحبتی در مورد جبران زیان وارد شده به ایران بر اثر خروج شرکت پژو نیز با مدیر عامل این شرکت داشتید، گفت: در صورت سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران و تولید مشترک، این زیان نیز جبران خواهد شد.
 
وی تأکید کرد: به مدیر عامل پژو اعلام کردیم که این شرکت تنها شریک خارجی ایران خودرو نخواهد بود و علاوه بر آنها، یک شریک تجاری غیرفرانسوی قوی نیز خواهیم داشت.
 
وی افزود: اشتباه تاریخی‌ که قبلاً صورت گرفت و در کنار شرکت پژو، یک شریک فرانسوی دیگر نیز در کنار ایران خودرو قرار گرفت، تکرار نخواهد شد و از یک شریک غیرفرانسوی استفاده خواهیم کرد.
 
اختصاص یک سوم محصولات ایران خودرو به پژو

مدیر عامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال فارس که چه سهمی از تولیدات ایران خودرو به محصولات شرکت پژو اختصاص خواهد داشت نیز گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری مشترکی که قرار است انجام شود، حداقل یک سوم تولیدات ما به محصولات پژو اختصاص می‌یابد.
 
تولید یک خودروی شاسی بلند بر روی پلت‌فرم پژو

وی در پاسخ به این سوال که آیا محصولات تولیدی با شرکت پژو جزء محصولات جدید این شرکت قرار دارند یا خیر نیز گفت: این تولیدات یا جزء محصولاتی هستند که به زودی در چرخه تولید پژو قرار می‌گیرند و یا اینکه بیشتر از 7 تا 8 ماه از عمرشان نگذشته باشد.
 
وی توضیح داد: محصولات جدید پژو در ایران بر روی دو پلت‌فرم متفاوت تولید خواهد شد و سعی داریم روی یکی از پلت فرم‌ها نیز یک خودروی شاسی بلند که محصول خودمان است را طراحی و تولید کنیم
 
 
 



تاريخ : 11 / 2 / 1393برچسب:, | 9:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اگر به شعبه بانک مراجعه کردید و مسئول شعبه از سود روز شمار حسابتان سخن گفت تعجب نکنید. این روزها همه حساب های سرمایه گذاری بانک ها به صورت روز شمار سود می دهند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه بازار باشگاه خبرنگاران، البته این سود با شکل ربوی آن متفاوت است  برخی بر این عقیده اند که روز شمار تعلق بهره به وام یا قرض است که موجب ربوی شدن وام می شود و طبق اصل 49 قانون اساسی جرم است و برخی از اساتید حقوق تجارت معتقدند که مثلا در اوراق قرضه اگر شرکت منتشرکننده در حین صدور اوراق مزبور قبول کند که پذیره نویس مبلغی کمتر از مبلغ اسمی ورقه قرضه بپردازد و در زمان پس دادن ان اوراق مبلغ اسمی ان را دریافت کند مابه التفاوت موجود که از ان به اضافه ارزش صدور تعبیر می شود بهره تلقی نمی شود و جایزه ای است که به خریداران اوراق قرضه داده می شود.
 
این درحالیست که در حساب های بانکی روز شمار بانک ها روند کار کاملا متفاوت بوده و سیستم کاملا اسلامی و غیر ربوی است.
 
میزان سود در گدذشته بصورت ماهیانه محاسبه و÷رداخت میگردید ولی در حال حاضر بصورت روز شمار محاسبه و پرداخت میشود به روش زیر مبلغ سرمایه * نرخ سود /365 روز سال میشود*تعداد روز استراحت پول
 
وقتی کارمند بانک به شما می گوید سود روزشمار ۱۸ درصد یعنی کمترین مانده روزانه شما جمع شده و در پایان سی روز محاسبه می شود. سپس عدد به دست آمده در ۱۸ درصد ضرب و مجموع آن تقسیم بر ۳۶۵ می شود. عبارت ۳۶۵ معرف ۳۶۵ روز سال می باشد.
 
عدد به دست آمده از فرمول گفته شده مبلغ سود محاسبه شده برای مدت یک ماه می باشد که اگر مبلغ ثابت باشد محاسبه آن راحت تر از محاسبه مبلغ روزشمار می باشد
 
به عنوان مثال اگر ۱۰ میلیون تومان را بصورت ثابت در بانک با نرخ ۱۸ درصد نگه داریم سود آن اینگونه به دست می آید که عدد ۱۰ میلیون در ۳۰ برای ماه های ۳۰ روزه و ۳۱ برای ماه های ۳۱ روزه ضرب شده و عدد ۳۰۰میلیون به دست آمده در ۱۸ درصد ضرب می شود.
 
حال عدد ۵۴ میلیو به دست آمده بر ۳۶۵ تقسیم می شود و مبلغ ۱۴۷ هزار تومان به دست می آید و این سود یک ماه مبلغ ۱۰ میلیون تومان ثابت با نرخ ۱۸ درصد است.
 
اشتباهی که اکثر مراجعه کنندگان در بانک دچار می شوند اینگونه است که عدد ۱۰ میلیون را در ۱۸ درصد ضرب نموده و آن ار تقسیم بر ۱۰ می کنند و تصور می کنند ماهانه ۱۸۰ هزار تومان سود پول آنها می شود که این روش کاملا غلط است.

 



تاريخ : 19 / 12 / 1392برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طبق اعلام قبلی سخنگوی دولت، یارانه نقدی اسفندماه که آخرین یارانه سال ۹۲ و شاید آخرین یارانه نقدی همگانی باشد، فردا ۲۰ اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسای شبکه خبر، آنطور که محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در نشست خبری اخیر خود خبر داده بود، یارانه 45500 تومانی اسفند ماه بناست فردا 20 اسفند و 2 روز زودتر از موعد همیشگی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
بر اساس اخباری که تا کنون از قول مسئولان دولتی منتشر شده است، دولت بنا دارد فهرست یارانه بگیران را از فروردین یا اردیبهشت سال 93 تغییر دهد و با توزیع فرم جدید خود اظهاری برای دریافت یارانه مجدد ثبت نام کند تا بخشی از مردم در فاز دوم هدفمندی از گرفتن یارانه انصراف دهند.



تاريخ : 19 / 12 / 1392برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: هر نوع بنزین تولیدی با یک بهای ثابت در جایگاههای سوخت سراسر کشور توزیع می شود و تنها کارمزد جایگاههای سوخت 8 کلانشهر با دیگر شهرهای کشور متفاوت است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به این که سهمیه ای ویژه برای نوروز پیش بینی نشده است، گفت: ذخایر بنزین کشور در شرایط مطلوب قرار دارد.

به گزارش ایسنا، عباس کاظمی با اشاره به تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: امسال سهمیه بنزین ویژه نوروز برای مردم تدارک دیده نشده است، اما ذخیره بنزین کشور هم اکنون در سطح مطلوبی قرار دارد و هیچ نگرانی برای تامین سوخت سفرهای نوروزی نداریم.

وی با بیان این که ذخیره بنزین کشور از سطح یک میلیارد و 600 میلیون لیتر فراتر رفته است، گفت: همه جایگاههای سوخت کشور در تعطیلات نوروزی آماده خدمات رسانی هستند

تکذیب تفاوت قیمت بنزین یورو 4 و معمولی

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: هر نوع بنزین تولیدی با یک بهای ثابت در جایگاههای سوخت سراسر کشور توزیع می شود و تنها کارمزد جایگاههای سوخت 8 کلانشهر با دیگر شهرهای کشور متفاوت است.

وی با اشاره به طرح افزایش قیمت فرآورده های نفتی با مرغوبیت بیشتر، گفت: این طرح در مورد بنزین یورو 4 نیز اجرا می شود، البته تفاوت قیمت فرآورده های با کیفیت با محصولات معمولی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش به پالایشگاهها پرداخت می شود و مردم پول بیشتری بابت بنزین با استاندارد یورو 4 پرداخت نخواهند کرد.

افزایش 10 میلیون لیتری گازوییل یورو 4

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: با تکمیل و بهره برداری از واحد تولید گازوییل پالایشگاه شازند روزانه 10 میلیون لیتر از این فرآورده با استاندارد یورو 4 و گوگرد کمتر از 50 جزء در میلیون روانه بازار می شود.

وی اظهار کرد: گازوییل تولیدی پالایشگاه شازند تا پیش از بهره برداری از واحد جدید دارای 10 هزار جزء در میلیون گوگرد بود که هم اکنون گوگرد از این فرآورده جداسازی و معادل روزانه 50 تن آن به صورت جامد به بازار مصرف عرضه می شود

بر اساس این گزارش، پالایشگاه شازند روزانه 16 میلیون لیتر بنزین پاک و 10 میلیون لیتر گازوییل یورو 4 تولید می کند.

 



تاريخ : 7 / 12 / 1392برچسب:, | 4:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خوشبختانه ماکارونی تولید ایران از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارد و محصولات داخلی را به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و همچنین کشورهای آفریقایی صادر می‌کنیم.

البته نمی‌توان آمار دقیقی از میزان صادرات و ارزش آن ارائه داد، اما به جرأت می‌توان گفت ماکارونی تولید ایران را حتی می‌توان در سوپر مارکت‌های کشورهایی مانند کانادا نیز مشاهده کرد.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی ماکارونی ایران گفت: در اخبار شنیده شده که دولت درصدد استفاده از ماکارونی در سبد حمایتی مرحله دوم است، اما تاکنون جلسه‌ای در این خصوص برگزار نشده است.
سید مهدی آثاریان با بیان این مطلب به اقتصادپرس اظهار داشت: در صورت تمایل دولت برای جایگزینی برخی از اجناس سبد کالا، این انجمن وکارخانه‌های تولیدی مشکلی برای تامین کالا ندارد.
وی افزود: ما توان تهیه ماکارونی برای استفاده در سبد کالا را داریم.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی ماکارونی ایران تصریح کرد: البته باید در نظر گرفت هر کالایی که دولت در سبد کالا بگذارد، سبب می‌شود تا به همان میزان فروش در سطح بازار کاهش یابد.
آثاریان در مورد سرانه مصرف ماکارونی در کشور گفت: سرانه مصرف ماکارونی در کشور ۶ کیلوگرم است.
وی ادامه داد: خوشبختانه ماکارونی تولید ایران از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارد و محصولات داخلی را به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و همچنین کشورهای آفریقایی صادر می‌کنیم.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی ماکارونی ایران توضیح داد: البته نمی‌توان آمار دقیقی از میزان صادرات و ارزش آن ارائه داد، اما به جرأت می‌توان گفت ماکارونی تولید ایران را حتی می‌توان در سوپر مارکت‌های کشورهایی مانند کانادا نیز مشاهده کرد.
 
 



تاريخ : 23 / 11 / 1392برچسب:, | 8:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی " مطالبه " مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص برخی اظهارنظرها پیرامون کاهش قیمت خودرو نیز گفت: قیمت خودرو ارتباطی با مذاکرات و همکاری های جدید ندارد، بلکه حاصل ترکیبی از عوامل مختلف از جمله قیمت ارز و همچنین قیمت مواد اولیه و هزینه های عملیاتی است. مهندس یکه زارع ایران خودرو دیزل را نیز بزرگترین سازنده خودروهای تجاری در خاورمیانه توصیف کرد و از شرکت های فرانسوی خواست در این بخش نیز سرمایه گذاری و همکاری کنند. 


وی افزود: ایران خودرو دیزل با برخورداری از شرکت های ایدم، محور خودرو و چرخشگر که به ترتیب موتور، اکسل و گیربکس تولید می کنند، از توان تولید و تامین قوای محرکه خودروهای تجاری برخوردار است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: شرکت چرخشگر شریک «زد.اف» آلمان است و گیربکس هایی تحت لیسانس این شرکت تولید می کند که با این زیرساخت ها، فضای بسیار خوبی برای همکاری در بخش خودروهای تجاری نیز وجود دارد. 

 

nkd099c5a892avd0licf.jpg


هاشم یکه زارع در پایان در خصوص مالکیت ایران خودرو در ۳۳ درصد سهام بانک پارسیان، اظهار کرد: عزم جدی برای واگذاری این سهام را داریم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه همایش اقتصادی سرمایه گذاری ایران و فرانسه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: شرکای فرانسوی دوسال شرکت های ایرانی را تنها گذاشتند و از این بابت خسارت هایی به خودروسازان ایرانی وارد آمد که در دور جدید همکاری ها باید جبران شود. 

مهندس هاشم یکه زارع افزود: این تجربه که با اعمال تحریم ها و رفتن شرکای خارجی، صنعت خودروسازی ما به مرز نابودی رسید، نباید دوباره تکرار شود و هر شرکتی که طرف تجاری خود را تنها گذاشته باید جبران خسارت کند. 

وی یادآور شد: این خسارت ها لزوما مالی نیست، بلکه اگر در گذشته قطعات «سی.کی.دی» ارسال می شد و ما مونتاژ می کردیم، این بار همکاری ها باید به گونه ای باشد که خودروهای مشترک طراحی و تولید کنیم و به بازارهای صادراتی آن ها نیز دسترسی داشته باشیم. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تمایل شرکت هایی از کشورهایی مانند آلمان، ژاپن و کره برای از سرگیری همکاری های قدیم یا آغاز همکاری های جدید در صنایع خودروسازی ایران، اظهار کرد: در فضای تحریم، چین تنها کشور فعال در صنعت ایران بود و شرایط رقابتی نداشت اما با ورود اروپایی ها فضا برای چین نیز رقابتی تر می شود.

وی خواستار سرمایه گذاری شرکای اروپایی در طراحی خودرو و خرید سهام خودروسازی های ایرانی شد و گفت: با طراحی محصولات مشترک و افزایش تولید، شرکت های ایرانی جذابیت بیشتری برای خرید سهام خودرو سازان از سوی اروپایی ها دارند .

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نرخ سود 6 ماهه اوراق مشارکت 23 درصد تعیین شد
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: با تصمیم این بانک، نرخ سود اوراق مشارکت برای یک دوره 6 ماهه 23 درصد درنظر گرفته شد، این در حالی است که پیش از این، نرخ سود اوراق مشارکت 20 درصد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به 23 درصد، گفت: از شنبه هفته آینده اوراق مشارکت منتشر شده بانک مرکزی در سه بانک تجارت، ملت و صادرات به مدت 6 روز کاری با این نرخ به خریداران عرضه خواهد شد.

وی افزود: این اوراق شش ماهه و با دو برگه سه ماهه علی الحساب با نرخ سود مبنای 23 درصد خواهد بود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اظهارداشت: در صورتی که خریداران مایل به فروش اوراق مشارکت بانک مرکزی پیش از سررسید باشند، از نرخ سود روزشمار 20 درصد برخوردار خواهند شد.

وی افزود: معادل 3 هزار میلیارد تومان از روز شنبه هفته آینده اوراق مشارکت به خریداران عرضه خواهد شد، ضمن اینکه میزان اوراق مشارکت تا سقف 5 هزار میلیارد تومان قابلیت افزایش دارد.

میرمحمدصادقی تأکید کرد: بانک مرکزی بازخرید و پرداخت اصل و سود اعلام شده را تضمین می کند و سود اوراق نیز در بانکهای عامل پرداخت می شود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی در توصیه به مردم گفت: اگر منابع مازادی دارید با توجه به نرخ تعیین شده خریداری اوراق را در اولویت خود قرار دهید و ما امیدواریم با اعتمادی که مردم به بانک مرکزی دارند، از این اوراق استقبال خوبی شود.

وی، میزان انتشار اوراق را در سال گذشته، 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی 50 درصد اوراق خود را به فروش رساند و انتظار نمی رود که با توجه به نرخ روزشمار سود اوراق مشارکتی امسال که 20 درصد است جابجایی خاصی در سرمایه گذاران اوراق مشارکت پارسال و امسال صورت گیرد.

میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه بانک‌ها کماکان از خرید اوراق منع هستند، اظهارداشت: البته این موضوع درباره بانکهای عامل بسته به میزان تقاضا تعیین تکلیف می شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره موارد استفاده از نقدینگی حاصل از فروش اوراق بانک مرکزی گفت: منابع حاصل در فعالیت‌های داخلی و بین المللی بانک مرکزی ، سپرده گذاری و بازار بین بانکی صرف خواهد شد.

وی افزود : فروش اوراق مشارکت همچنین موجب جمع آوری نقدینگی و تسریع در اجرای سیاستهای دولت برای کاهش نرخ تورم خواهد شد.