تاريخ : 2 / 5 / 1393برچسب:قیمت بلیط هواپیما,عقاب نیوز, | 7:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با گذشت بیش از یک ماه از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جدول قیمت خود را تغییر داده‌اند و نرخ سفر با توجه به ساعت و کلاس پرواز در بسیاری از مسیرها متفاوت است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما سرانجام و پس از مدت‌ها کش و قوس اجرا شد اما اجرای کامل آن حداقل به شش ماه زمان احتیاج دارد.

در فاصله چند هفته گذشته تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی در نرخ بلیت خود تغییرات جدیدی را لحاظ کرده‌اند و البته برخی از ایرلاین‌ها نیز همچنان با قیمت‌های قبلی پروازهایشان را انجام می‌دهند.
 
نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) همچنان بسیاری از پروازهای خود را با نرخ مصوب قبلی انجام می‌دهد و شرکت‌ هواپیمایی آسمان نیز چنین عمل می‌کند.

البته معاون بازرگانی هما پیش از این اعلام کرده بود این شرکت به منظور جلوگیری از التهاب در بازار، قیمت‌های جدید را با فاصله و در یک بازه زمان طولانی‌تر لحاظ خواهد کرد.
 
اما بهای بلیت در پرواز دیگر شرکت‌ها به نسبت زمان پرواز و کلاس پروازی متغیر است. در صورتی که مسافر زمان خود را در فاصله یک ماه قبلی از سفر نهایی کند می‌تواند با بهای کمتری سفر کند و در مقابل برای خرید بلیت در روز سفر، بهای بیشتری باید بپردازد.

نرخ بلیت شرکت‌های هواپیمایی در زمان پیک سفر یا در روزهای عادی نیز متفاوت است؛ هر چند با توجه به کشش بازار، این تفاوت‌ها چندان نیز محسوس نیست.
 
نرخ سفرهای هوایی در مسیرهای پر تردد

در مسیر تهران – مشهد همچنان بسیاری از هواپیماها با قیمت قبلی ۱۳۲ هزار تومان انجام می‌شود اما با توجه به برنامه زمانی و کلاس پرواز برخی از شرکت‌های هواپیمایی هزینه سفر در این مسیر را به ۱۵۷ و ۱۷۰ هزار تومان نیز رسانده‌اند.
 
تفاوت قیمت‌ها در مسیر کیش قدری بیشتر است و با توجه به نوع شرکت‌های ارائه کننده، قیمت‌ها تفاوت دارد و در این مسیر پروازهایی با نرخ ۱۷۲ هزار تومان و حتی ۲۳۱ هزار تومان نیز ثبت شده است. در دیگر مسیرها با توجه به حضور پررنگ‌تر ایران ایر، تفاوت نرخ‌ها قدری محدودتر است و سفر در مسیر اصفهان، شیراز و تبریز همچنان با نرخ مصوب قبلی به راحتی امکان‌پذیر است.
 
در کنار آزادسازی قیمت‌ها بنا بوده شرکت‌ها در خدمات ارائه شده به مسافران نیز تغییراتی ایجاد کنند تا از نظر نوع خدمات ارائه شده نیز تفاوت کند که هنوز چنین امری محقق نشده است و باید دید این امر در چند ماه باقی مانده از زمان سازمان هواپیمایی کشوری عملی خواهد شد یا خیر.

 

 



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 7:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هزینه‌ی انتقال تلفن همراه به تلفن ثابت رایگان شده تا مشترکان در مواقعی که در مکان‌های ثابت و منزل حضور دارند، حتی الامکان از گوشی تلفن همراه خود استفاده نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایسنا، نگرانی از تاثیرات تشعشعات موبایلی بر سلامت شهروندان موضوعی است که در سال‌های اخیر به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده است.

در این باره وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران - با اشاره به اقدام همراه اول برای کاهش امواجی که از تلفن همراه به انسان ساطع می‌شود؛ گفته است: تا پیش از این هزینه‌ هر دقیقه انتقال تلفن همراه به ثابت 60 تومان بود که با تمهیدات در نظر گرفته شده هم اکنون این تعرفه‌ رایگان شده است.

وی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه تشعشعات امواج در دانشگاه علم و صنعت، ادامه داد: این آزمایشگاه با هدف بررسی تابش‌های الکترومغناطیسی بر روی بدن انسان، تاسیس و در آن تست چگالی این امواج و مقایسه‌ی آن با امواج رادیو و تلویزیون در 80 نقطه تهران انجام شده است.

مدیر عامل همراه اول با بیان این‌که هم‌اکنون نیز تست امواج آنتن‌های تلفن همراه بر روی چهار هزار خانم باردار در مدت 9‌ماه در حال انجام است، تا میزان چگالی دریافتی و اثرات آن بر روی جنین و مادر بررسی شود، افزوده بود: آزمایشگاه اندازه‌گیری حدود تشعشع گوشی‌های تلفن نیز در دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی شده تا وضعیت تشعشعات گوشی نیز در این زمینه بررسی شود.

اکنون درباره این موضوع حتی سالانه چندین سمینار و کنفرانس و همایش برگزار می‌شود تا هر بار این مساله از جهاتی بررسی شود. بر همین اساس طبیعی است که حرف‌های مختلفی در این حوزه به گوش برسد چراکه برخی با جدیت از در نظر گرفتن تدابیر مربوط به سلامت در این حوزه خبر می‌دهند و برخی دیگر همچنان بر این باورند که دکل‌های مخابراتی می‌توانند سلامت مردم را تحت الشعاع قرار دهند.

در این میان خود مردم نیز نگرانی‌هایی در این زمینه دارند که در نهایت این نگرانی‌ها موجب شده است به ندرت روی خوشی نسبت به نصب دکل‌های BTS نشان دهند. بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع در دولت جدید رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفته و به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست اهتمام ویژه‌ای برای کاهش خطرات امواج الکترومغناطیس از جمله امواج پارازیت‌ها دارد.

بنا بر اعلام معصومه ابتکار از آنجا که امواج الکترومغناطیسی مخاطرات زیادی دارند لازم است تجهیزات این بخش تحت استانداردها و ضوابط‌ قرار بگیرد و این موضوع بسیار مهمی است که باید در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

پیش از این هم وزیر ارتباطات از تاکید دولت بر این موضوع خبر داده و از تشکیل کمیته‌ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داده و معاون وزیر بهداشت، معاون سازمان محیط زیست و معاون سازمان انرژی اتمی را از جمله اعضای این کمیته معرفی کرده و یاد آور شده بود: در طول یک ماه و نیم اخیر میزان تشعشعات در مناطق مختلف اندازه‌گیری شده و نتیجه گزارش‌ها اعلام می‌شود.

اکنون نتایج تحقیقات گوناگونی که در کشورهای مختلف دنیا صورت گرفته در موارد متعدد گویای آن است که تشعشعات گوشی‌های موبایل می تواند خطر ابتلا به بیماریهایی چون سرطان را افزایش دهد این در حالی است که به نظر می‌رسد در دنیای امروز حذف این تکنولوژی ارتباطی به نوعی غیرممکن است.

با این وجود می‌توان راه‌های مختلفی را مورد استفاده قرار داد که خطرات این بخش به حداقل برسد. برخی توصیه‌هایی که توسط پزشکان و متخصصان مختلف ارائه شده گویای آن است که استفاده طولانی مدت از گوشی‌های تلفن همراه می‌تواند موجب عوارضی همچون سردردهای مداوم، احساس درد در ناحیه گوش، بی‌خوابی و حتی پایین آمدن سرعت گوارش در بدن ‌شود. در این میان یکی از راهکارهای موثری که گفته می‌شود تاثیر بسزایی در کاهش تاثیرگذاری امواج دارد استفاده از هدفون‌ها و یا هندزفری موبایل است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی استفاده از هندزفری بی‌سیم (بلوتوث) آسیب ناشی از تشعشعات مضر موبایل را تا 800 برابر کاهش می‌دهد و این در حالی است که طبق آخرین آمارها تنها چهار درصد مشترکان ایرانی از هندزفری و هدست استفاده می‌کنند.

نرخ استفاده از هندزفری و هدست بلوتوث در دنیا حدود 15 درصد برآورد شده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هدست بلوتوث از سال 2009 تا 2014 در جهان به دو برابر افزایش یابد. در این میان اگرچه ایران بزرگترین بازار هدست‌های پشت گوشی در خاورمیانه به شمار می‌رود اما نرخ استفاده این فناوری در ایران کمتر از چهار درصد است.

راهکار دیگری که می‌توان برای کاهش تاثیر تشعشعات موبایلی به کار برد استفاده کمتر از تلفن همراه، کوتاه کردن مدت زمان مکالمات و جایگزینی پیامک به جای تماس است.

 

 



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:کارت سوخت,سهمیه,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 2:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با آغاز سفرهای تابستانی ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت با کاهشی 50 درصدی نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری به یک میلیارد و 300 میلیون لیتر رسید.
 

خبرگزاری مهر: با اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت هر لیتر بنزین آزاد به 1000 تومان، مردم در کارت های هوشمند سوخت خود حدود دو میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین ذخیره سازی کردند.

از این رو هم اکنون با گذشت حدود سه ماه از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ذخیره بنزین 400 تومانی کارت ها به کمتر از نصف کاهش یافته است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: موجودی بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت شامل خودروهای سواری و موتورسیکلت به 1.3 میلیارد لیتر کاهش یافت.

بر این اساس در حال حاضر یک میلیارد و 100 میلیون لیتر بنزین با نرخ 400 تومان در کارتهای سوخت خودروهای سواری باقیمانده که کماکان معتبر است. همچنین موجودی بنزین 400 تومانی باقیمانده در کارت سوخت موتور سیکلتها را نیز 200 میلیون لیتر اعلام کرد.

از سوی دیگر پیش بینی می شود با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی مردم مصرف بنزین کشور به ویژه بنزین با قیمت 400 تومانی هم جهش یابد.

در شرایط فعلی هیچ گونه محدودیت زمانی برای استفاده از ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت تعریف نشده است و دارندگان سهمیه بنزین 400 تومانی می توانند بنزین مورد نیاز خود را از جایگاه ها تامین کنند.

عباس کاظمی معاون وزیر نفت اخیرا در گفتگویی با اشاره به تامین بنزین مردم در ماه مبارک رمضان و همزمان با آغاز سفرهای تابستانی از وقوع جهش جدید مصرف بنزین از اواسط مرداد ماه تا هفته اول مهر ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: ذخایر بنزین 400 تومانی کارت‌ها در حال کاهش است.

آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان متولی توزیع و عرضه بنزین در کشور حاکی از آن است که در طول سه ماه نخست سال جاری مصرف بنزین با رشد مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است.

بر این اساس در فروردین ماه سال جاری به طور میانگین روزانه 73.9 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که در مقایسه با مصرف فروردین ماه سال گذشته (حدود 68.3 میلیون لیتر) مصرف این فرآورده میان تقطیری پالایشگاه‌های نفت به جای کاهش با 8.2 درصد افزایش همراه شده است.

اردیبهشت ماه سال جاری هم متوسط مصرف بنزین به روند رو به رشد خود ادامه داد به طوری‌که متوسط مصرف این فرآورده نفتی از 66.4 میلیون لیتر در اردیبهشت ماه سال گذشته با ثبت رشدی 5.3 درصدی به مرز 70 میلیون لیتر در روز رسیده است.

در سومین ماه فصل بهار هم به طور متوسط روزانه حدود 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده نفتی با رشدی حدود 4.3 درصدی همراه شده است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

یارانه 45 هزار و 500 تومانی هر متقاضی دریافت یارانه که ساعت 24 یک شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اکنون قابل برداشت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چهارمین یارانه دریافتی خانوارها سال 93 و سومین یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه ها بعد از ثبت نام مجدد برای اعلام نیاز متقاضیان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

این در حالی است که هم اکنون با وجود ثبت نام مجدد به منظور انصراف افراد غیر نیازمند بیش از 73 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند.

بنابر اعلام مسولان دولتی تاکنون یارانه هیچ متقاضی اعم از نیازمند و یا غیرنیازمند حذف نشده و دولت در حال راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان ثبت نام کننده در مرحله دوم است.

با توجه به اعلام گزارش دولت مبنی بر پرداخت 10 هزار 400 میلیارد تومان یارانه نقدی در سه ماهه ابتدایی سال جاری، می توان گفت که تقریبا برای ماه های قبل و این ماه در حدود 3500 میلیارد تومان منابع هزینه شده است.



تاريخ : 19 / 4 / 1393برچسب:, | 10:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حداقل مبلغ قابل پرداخت برای دریافت سرعت 10 مگابیت بر ثانیه بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، 205000 ریال است که هر دو ماه یک بار از طریق قبض تلفن صورت می‌گیرد.

چندی پیش کمپین فروش ویژه ADSL مخابرات تا سرعت 5 و10 مگابیت بر ثانیه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این کمپین با ارائه‌ی اینترنت تا سرعت 10 مگابیت بر ثانیه، (بالاترین سرعت اینترنت در کشور) به دنبال ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به مشتریان است. اجرای این طرح تا تاریخ 31 تیرماه ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به تمامی دفاتر مخابراتی در استان‌های تهران و البرز، پایگاه اینترنتی شرکت خدمات اول مخابرات به نشانی الکترونیکی www.tct1.ir و یا تماس با 2020 نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

حداقل مبلغ قابل پرداخت برای دریافت سرعت 10 مگابیت بر ثانیه بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، 205000 ریال است که هر دو ماه یک بار از طریق قبض تلفن صورت می‌گیرد.

مبلغ مودم های ارائه شده در این طرح یک میلیون ریال است و از تاریخ تحویل به مدت یکسال دارای گارانتی است. در این طرح تمامی هزینه ها جنبی از جمله هزینه‌ی مودم و نصب و راه اندازی آن رایگان است.



تاريخ : 16 / 4 / 1393برچسب:واریز,یارانه,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یارانه نقدی 45500 تومانی تیرماه 93 هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
 

خبرگزاری مهر: یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به ازای هر نفر در فاز دوم هدفمندی یارانه ها -مربوط به تیرماه 93 - هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها همچنان 45 هزار و 500 تومان است که به تمام افرادی که در این مرحله ثبت نام کرده اند، تعلق می گیرد.

بر این اساس، با احتساب اینکه بیش از 74 میلیون ایرانی در سایت رفاهی ثبت نام کرده اند، دولت مبلغی حدود 3 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار ماهانه برای یارانه نقدی درنظر گرفته است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه تخفیف‌های ماه رمضان در فروشگاه تازه‌تاسیس ایران‌زمین بیش از سایر فروشگاه‌های شهروند است،‌ گفت: طرح توسعه فروشگاه‌های شهروند- محله با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار ماست.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه تخفیف‌های ماه رمضان در فروشگاه تازه‌تاسیس ایران‌زمین بیش از سایر فروشگاه‌های شهروند است،‌ گفت: طرح توسعه فروشگاه‌های شهروند- محله با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار ماست.

قدرت‌اله گودرزی در نشست خبری که به مناسبت تبیین برنامه‌های شهروند در ماه رمضان برگزار شده بود، با ارائه توضیحاتی درباره این فروشگاه گفت: عملیات اجرایی فروشگاه شهروند ایران زمین از 25 آبان 92 شروع شد و این فروشگاه در آستانه نیمه‌شعبان در 5 طبقه و با 4 هزار و 500 متر مربع مساحت شروع به کار کرد.

وی افزود: جشنواره امسال از 4 تیر تا 10 مرداد ادامه دارد که طی آن از 5 تا 25 درصد کالاها که عمدتا مورد نیاز روزه‌داران است مانند برنج، روغن، قند، شکر، محصولات پروتئینی و لبنی و... مشمول تخفیف شدند.

این اقلام بیش از 2 هزار بارکد را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است.



تاريخ : 3 / 4 / 1393برچسب:فروشگاه شهروند,شبانه روزی,عقاب نیوز, | 11:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فروش ویژه فروشگاه‌های شهروند به مناسبت ماه مبارک رمضان امسال ۵ روز زودتر از برنامه سال‌های قبل آغاز خواهد شد.

به همين مناسبت تمامي فروشگاه‌هاي شهروند از فردا (4تيرماه) تا 10مرداد‌ماه بيش از 2هزار باركد كالا را با 5تا 25درصد تخفيف به شهروندان ارائه مي‌كنند. كالاهاي مشمول تخفيف نيز شامل برنج، روغن، قند، شكر، انواع اقلام پروتئيني و لبني است.
به گفته قدرت‌الله گودرزي، مديرعامل شركت شهروند به مناسبت جشنواره ماه مبارك رمضان كه با شعار «فصل نيايش» آغاز خواهد شد، يك ساعت به زمان كاري فروشگاه‌هاي شهروند اضافه مي‌شود؛ ضمن اينكه 8فروشگاه ديگر به نام‌هاي بيهقي، بهرود، بوستان، ايران‌زمين، بهاران، حكيميه، صادقيه و شهرري به‌صورت شبانه‌روزي فعال خواهند بود.

مديرعامل شركت شهروند كه ديروز در نشست خبري جشنواره فصل نيايش و اهداي جوايز ويژه جشنواره نسيم نوروزي شركت كرده بود، ضمن اعلام خبر افتتاح فروشگاه شهروند دارآباد همزمان با عيد سعيد فطر گفت: تا پايان سال تعداد فروشگاه‌هاي شهروند از 24به 30مركز افزايش خواهد يافت و تعدادي از فروشگاه‌هاي شهروند نظير كاشانك، لواسان، چيذر و نازي‌آباد نيز جابه‌جا خواهد شد و به جاي آ‌نها فروشگاه‌هاي بزرگ‌تر با امكانات بيشتري جايگزين مي‌شود.‌وي در پاسخ به خبرنگارهمشهري درباره نحوه مشاركت‌بخش خصوصي به‌منظور توسعه ‌فروشگاه‌هاي شهروند، گفت:

از اين بعد شهروند ديگر كار راه‌اندازي فروشگاه را عهده‌دار نخواهد شد بلكه در اين‌باره بررسي‌هايي انجام شده كه البته هنوز شكل قطعي به‌خود نگرفته اما به محض آماده شدن و قطعي شدن مطالعات، آن را در يك نشست خبري اعلام عمومي خواهيم كرد. گودرزي افزود: قدر مسلم يكي از راه‌هاي مشاركت با بخش خصوصي از طريق سهم از فروش است، به‌گونه‌اي كه ساختمان آماده توسط فرد مشاركت‌كننده در اختيار شهروند قرار مي‌گيرد و ما كار تجهيز آن را عهده‌دار مي‌شويم و از نيروهاي شهروند هم براي اداره آن استفاده مي‌كنيم و مديريت سيستمي و نرم‌افزاري را نيز برعهده مي‌گيريم.

وي درعين حالي‌كه از طرح راه‌اندازي فروشگاه‌هاي شهروند محله‌اي در 374محله شهرتهران خبر داد اما تأكيد كرد: در مرحله نخست اولويت ما اين است كه در 8منطقه شهر نظير مناطق 3، 9، 11، 8، 15، 17، 18و 21كه فاقد فروشگاه‌هاي شهروند هستند، اقدام به راه‌اندازي فروشگاه‌هاي بزرگ كنيم. يكي از اين فروشگاه‌ها، شهروند 17شهريوراست كه به‌زودي به بهره‌برداري مي‌رسد.
گودرزي يكي از فروشگاه‌هاي مشاركتي با بخش خصوصي را فروشگاه شهروند ايران زمين دانست و گفت: فروشگاه ايران زمين كه 12روز پيش توسط مردم در شهرك قدس افتتاح شد، علاوه بر تخفيف‌هاي ماه مبارك رمضان، به مناسبت افتتاح، كالاهايش را با 20درصد تخفيف پايين‌تر از ديگر فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و بازار ارائه مي‌كند.

مديرعامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند با بيان اينكه قراردادهاي بخش خصوصي در فروشگاه‌هاي شهروند 3 ساله است، ادامه داد: اين قراردادها با توافق طرفين به 10سال افزايش مي‌يابد. بنابراين گزارش ديروز با حضور خبرنگاران مراسم اهداي 7دستگاه خودروي رانا به برندگان خوش‌شانس جشنواره نوروزي برگزار شد.

 



تاريخ : 30 / 3 / 1393برچسب:اپراتور دوم,ایرانسل, عقاب نیوز,کاهش قیمت, | 9:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مشترکان دائمی ایرانسل از اول تیر برای "تمامی تماس‌های داخل و خارج شبکه" در سراسر کشور و تماس با تلفن ثابت، دقیقه‌ای 499 ریال پرداخت می‌کنند. پیش از این تعرفه تماس خارج شبکه سیم کارت دائمی ایرانسل 625 ریال بود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، ایرانسل اعلام کرد: براین اساس، تمامی مشترکین قدیمی سیم‌کارت‌های دائمی (آی‌سیم) ایرانسل و آن دسته از مشترکانی که تا 31 شهریور به جمع مشترکین دائمی می‌پیوندند، از اول تیرماه، برای "تمامی تماس های داخل و خارج شبکه" خود در سراسر کشور و حتی تماس با تلفن ثابت، دقیقه‌ای 499 ریال برحسب تعرفه پایه ثانیه‌ای پرداخت خواهند کرد.

تعرفه تماس خارج شبکه سیم کارت های دائمی ایرانسل پیش از این 625 ریال بوده که با اعمال تعرفه جدید به 499 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه کاهش پیدا می‌کند.

مشترکین این سیم‌کارت‌ها در پایان هر دو ماه، یک صورت حساب به همراه جزئیات تفکیک شده تمامی هزینه‌های خود دریافت می‌کنند، خلاصه صورت حساب هم از طریق پیامک و جزئیات آن به نشانی پست الکترونیکی مشترک ارسال می‌شود.

براساس این گزارش، تمامی مشترکین سیم کارت های اعتباری ایرانسل نیز می توانند با تبدیل سیم کارت خود به سیم کارت دائمی، از مزایای تماس از طریق ارزان ترین تعرفه تلفن همراه در ایران برخوردار شوند.



تاريخ : 26 / 3 / 1393برچسب:آزادسازی,بلیط هواپیما,عقاب نیوز, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طرح آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما در سه شرکت هواپیمائی ایران ایر، ماهان و آسمان اجرا شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکز ی خبر با اشاره به اینکه فروش بلیت با اجرای این طرح نظامند می شود؛ گفت : بر اساس این طرح قیمت بلیت متغیر خواهد بود و مسافران با توجه به دسته بندی که صورت میگیرد قدرت انتخاب خدماتی مانند نوع غذا و میزان بار را خواهند داشت .

نوریان با بیان اینکه با اجرای این طرح هیچ چارتری حذف نخواهد شد، گفت: عمده ترین مشکل این ایرلاین ها بدهی سوخت و گرانی ارز و نبود قطعات است که مجبور هستند پروازها را چارتر کنند .

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه در حال حاضر تنها شرکت‌های ایران ایر، ماهان و آسمان شرایط اجرای این قانون را دارند آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما چند سال زمان می‌برد .

نوریان با تاکید بر اینکه هیچ شرکتی حق کاهش پرواز را به نقطه‌ای که پیش از این پرواز داشته است ، ندارد، گفت: با اجرای این طرح باید خدمات شرکت های هواپیمایی بیشتر شود و  اجازه نمی‌دهیم هواپیماهای غیرایمن پرواز کند. 

وی افزود: پروازهای تکلیفی به نقاط محروم ، حمایت می شود و پرواز به برخی از شهرهای کوچک هم قطع نمی‌شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
همچنین سهمیه 700 تومانی واریز شده به کارت های هوشمند سوخت هم در حالی از امشب قابل برداشت است که ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت خودروهای شخصی به پایان رسیده باشد.

60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی با قیمت 700 تومان تا ساعت 24 امشب در حالی واریز می شود که این سهمیه تنها با به پایان رسیدن ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت قابل برداشت خواهد بود.

به گزارش مهر 60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی با قیمت 700 تومان تا ساعت 24 امشب چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه در کارت های هوشمند سوخت خودروها واریز خواهد شد.

خرداد ماه سال جاری ٥٠٠ لیتر سهمیه بنزین آزاد با نرخ 1000 تومان در کارتهای سوخت خودروها واریز می‌شود که با پایان یافتن سهمیه 700 تومانی قابل استفاده خواهد بود.

همچنین سهمیه 700 تومانی واریز شده به کارت های هوشمند سوخت هم در حالی از امشب قابل برداشت است که ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت خودروهای شخصی به پایان رسیده باشد.

با این وجود مردم می توانند با استفاده از کارت جایگاه داران بنزین را با قیمت 1000 تومانی از پمپ بنزین‌های سراسر کشور خریداری کنند.

با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها هیئت دولت، در اجرای مصوبه مجلس شواری اسلامی در قانون بودجه سال 1393 نرخ های جدید بنزین، گازوئیل و CNG را تعیین کرده بود.

بر این اساس گازوئیل یارانه ای هر لیتر 250 تومان، بنزین سهمیه ای هر لیتر 700 تومان، بنزین آزاد هر لیتر 1000 تومان، بنزین سوپر سهمیه‌ای هر لیتر800 تومان، بنزین سوپر آزاد هر لیتر 1100 تومان و قیمت بنزین تحویلی به خودروهای دولتی هر لیتر 1000 تومان تعیین شد.

شرکت ملی پالایش و پخش نفتی هم اخیرا اعلام کرده است: سهمیه های 400 تومانی باقیمانده در کارت های سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها کماکان معتبر بوده است و دارندگان کارت های سوخت می توانند این سهمیه ها را با همان نرخ 400 تومانی قبلی از جایگاه ها دریافت کنند.

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 10:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان آغاز اعمال تغییرات و اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار برای دریافت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی را از روز چهارشنبه هفته جاری و از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان آغاز اعمال تغییرات و اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار برای دریافت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی را از روز چهارشنبه هفته جاری و از طریق دفاتر پلیس +10 اعلام کرد.

براساس این گزارش، دولت یازدهم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در ماه پایانی سال گذشته با افزایش قیمت آب، برق، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره و گاز طبیعی آغاز کرد و در ماه ابتدایی سال جاری با ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی و افزایش قیمت بنزین، گازوئیل، سی ان جی و و ال پی جی (گاز مایع خودروها) وارد مرحله دیگری از اجرای این قانون شد.

در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و البته طبق قانون بودجه 93 دولت یازدهم تصمیم به بازنگری در شیوه پرداخت یارانه نقدی در سال جاری گرفت و از همین رو نام نویسی از سرپرستان خانوار متقاضی و نیازمند یارانه نقدی را از 20 فروردین ماه به مدت 11 روز انجام داد.

ثبت نام دریافت یارانه نقدی سال 93 از سرپرستان خانوار بر اساس رقم سمت راست کد ملی این افراد از 20 فروردین آغاز و تا 29 فروردین ادامه داشت؛ البته دولت روزهای 30 و 31 فروردین ماه را برای کسانی اختصاص داد که در برنامه زمان بندی امکان ثبت نام را پیدا نکرده بودند.

گفتنی است که در تمام مدت قبل از ثبت نام و در طول ثبت نام به دفعات دولت از مردم خواست که اگر نیاز مالی ندارند در سایت رفاهی برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکنند تا این درآمد حاصل از کاهش تعداد یارانه بگیران را صرف امور بهداشتی ودرمانی و ... شود ولی بعد از اتمام ثبت نام طبق آمارهای اعلامی 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت نام کرده بودند این درحالی بود که طی دو روز پایانی ثبت نام امکان انصراف از دریافت یارانه نقدی به سامانه رفاهی اضافه شد.

 در طول دوره ثبت نام یکی از سوالات اساسی مردم این بود که چگونه اطلاعات خانواری خود را که پیش از این در سایت رفاهی ثبت کرده بودند اصلاح کنند چراکه بسیاری از مردم تغییرات حیاتی از جمله ازدواج، طلاق، تولد و فوت را در این سایت اعمال نکرده بودند.

همچنین در همین مدت افرادی که به تازگی ازدواج کرده بودند قصد جدا کردن یارانه خود از خانواده‌هایشان را داشتند ولی بخاطر اینکه اطلاعات سایت رفاهی طبق اعلام مسئولان مربوط به 20 اسفند ماه سال 92 بوده است امکان ثبت نام جدا برای این افراد در دور جدید پرداخت یارانه نقدی وجود نداشت.

از همین رو مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها به مردم تاکید کردند که بعد از پایان دوره ثبت نام و در اردیبهشت ماه، امکان اصلاح اطلاعات خانوار در سامانه رفاهی فراهم خواهد شد.
 
 
 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 2:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تولید پنج مدل خودروی سواری در فروردین ماه امسال به صفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید تیانا با افت صد درصدی از ۴۸ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر دستگاه در فروردین ماه سال جاری رسیده است.

در این مدت تولید سوزوکی گراند ویتارا نیز با کاهش صد درصدی از ۴۳ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر دستگاه در فروردین ماه سال جاری کاهش یافته است.

فروردین ماه امسال تولید وولیکس C۳۰ با کاهش صد درصدی از ۳۷ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر دستگاه رسیده است.

تولید خودروی جک نیز با کاهش صد درصدی از ۵۲۹ دستگاه در فروردین ماه سال ۹۲ به صفر دستگاه در فروردین ماه سال جاری کاهش یافته است. در این مدت تولید مزدا ۳ با کاهش صد درصدی از ۵۹ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر رسیده است.



تاريخ : 15 / 2 / 1393برچسب:, | 3:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل شرکت ایران‌‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه ۱۰ ساعته با مدیر‌عامل شرکت پژو، گفت: در این جلسه مقرر شد دو محصول جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از محصولات شرکت پژو در ایران تولید شود.
 
خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ایران‌‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه ۱۰ ساعته با مدیر‌عامل شرکت پژو، گفت: در این جلسه مقرر شد دو محصول جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از محصولات شرکت پژو در ایران تولید شود.

هاشم یکه زارع در مورد جلسه 10 ساعته با مدیر عامل شرکت پژو اظهار داشت: در این جلسه در مورد تولید دو محصول جدید بر روی دو پلت‌فرم متفاوت، به عنوان نقطه شروع کار صحبت شد.
 
وی ادامه داد: در ابتدا این محصولات به صورت CBU به کشور وارد خواهد شد و هر زمان که در مورد تولید آن به نتیجه برسیم، در مدت 11 ماه محصول جدید به مرحله تولید و عرضه در بازار خواهد رسید.
 
تولید محصولات کم‌مصرف

وی با بیان اینکه در این جلسه تأکید زیادی بر سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران داشتیم، افزود: همکاری فنی، انتقال دانش فنی، طراحی و تولید خودروهای مشترک و فعالیت مراکز تحقیق و توسعه مشترک از جمله مواردی بود که با شرکت پژو در مورد آن صحبت کردیم.
 
یکه زارع تصریح کرد: قرار شد تولید خودروهای مشترک با شرکت پژو با تمرکز بر موتور‌های کم‌مصرف صورت گیرد و موتور این خودروها از نظر استاندارد آلایندگی بتواند حداقل استانداردهای 5 سال آینده اروپا را جوابگو باشد.
 
وی ادامه داد: قرار شد روی پلت‌فرم شرکت پژو محصولاتی را تولید و در بازار داخل و همچنین شبکه صادرات پژو عرضه کنیم.
 
به گفته وی، ایران می‌تواند بر روی پلت‌فرم‌های شرکت پژو کار طراحی مشترک و طراحی اتاق جدید انجام دهد و دو یا سه خودروی جدید بر روی آنها تولید شود.
 
تولید 206 ایرانی ادامه می‌یابد

مدیر عامل ایران‌ خودرو با بیان اینکه تولید پژو 405 از سال 95 متوقف خواهد شد، گفت: تولید پژو 206 ایرانی ادامه خواهد داشت و این کار توسط ایران‌خودرو انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تولید خودروهای هیبریدی و برقی نیز جزء محورهای مذاکره با شرکت پژو بود، افزود: کار مشترک با پژو با تولید دو محصول سواری آغاز خواهد شد که به زودی مشخصات این محصول اعلام خواهد شد.
 
وی سرمایه‌گذاری مشترک را عاملی برای صادرات خودرو در شبکه فروش پژو عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه منافع دو طرف مطرح است، این صادرات با تمایل طرفین انجام خواهد شد.
 
یکه زارع با بیان اینکه قبلاً کار مونتاژ‌کاری محصولات پژو در ایران انجام شده است، گفت: سعی داریم در قرارداد‌های جدید منافع ملی مدنظر باشد و تجربه قبل تکرار نشود.
 
وی ادامه داد: به مسئولان شرکت پژو اعلام کردیم که یا در چارچوب مورد‌نظر ما عمل کنند و یا اینکه بازار ایران را فراموش کنند.
 
وی با اشاره به اینکه قرارداد تولید محصولات مشترک با شرکت پژو پس از انجام مقدمات لازم امضا خواهد شد، گفت: ما نظراتمان را حدود دو، سه ماه قبل به شرکت پژو اعلام کرده بودیم و در واقع مدیرعامل پژو با بررسی نظرات ما در ایران شرکت کرد.
 
جبران زیان ایران با سرمایه‌گذاری مشترک

وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا صحبتی در مورد جبران زیان وارد شده به ایران بر اثر خروج شرکت پژو نیز با مدیر عامل این شرکت داشتید، گفت: در صورت سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران و تولید مشترک، این زیان نیز جبران خواهد شد.
 
وی تأکید کرد: به مدیر عامل پژو اعلام کردیم که این شرکت تنها شریک خارجی ایران خودرو نخواهد بود و علاوه بر آنها، یک شریک تجاری غیرفرانسوی قوی نیز خواهیم داشت.
 
وی افزود: اشتباه تاریخی‌ که قبلاً صورت گرفت و در کنار شرکت پژو، یک شریک فرانسوی دیگر نیز در کنار ایران خودرو قرار گرفت، تکرار نخواهد شد و از یک شریک غیرفرانسوی استفاده خواهیم کرد.
 
اختصاص یک سوم محصولات ایران خودرو به پژو

مدیر عامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال فارس که چه سهمی از تولیدات ایران خودرو به محصولات شرکت پژو اختصاص خواهد داشت نیز گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری مشترکی که قرار است انجام شود، حداقل یک سوم تولیدات ما به محصولات پژو اختصاص می‌یابد.
 
تولید یک خودروی شاسی بلند بر روی پلت‌فرم پژو

وی در پاسخ به این سوال که آیا محصولات تولیدی با شرکت پژو جزء محصولات جدید این شرکت قرار دارند یا خیر نیز گفت: این تولیدات یا جزء محصولاتی هستند که به زودی در چرخه تولید پژو قرار می‌گیرند و یا اینکه بیشتر از 7 تا 8 ماه از عمرشان نگذشته باشد.
 
وی توضیح داد: محصولات جدید پژو در ایران بر روی دو پلت‌فرم متفاوت تولید خواهد شد و سعی داریم روی یکی از پلت فرم‌ها نیز یک خودروی شاسی بلند که محصول خودمان است را طراحی و تولید کنیم
 
 
 



تاريخ : 11 / 2 / 1393برچسب:, | 9:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اگر به شعبه بانک مراجعه کردید و مسئول شعبه از سود روز شمار حسابتان سخن گفت تعجب نکنید. این روزها همه حساب های سرمایه گذاری بانک ها به صورت روز شمار سود می دهند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه بازار باشگاه خبرنگاران، البته این سود با شکل ربوی آن متفاوت است  برخی بر این عقیده اند که روز شمار تعلق بهره به وام یا قرض است که موجب ربوی شدن وام می شود و طبق اصل 49 قانون اساسی جرم است و برخی از اساتید حقوق تجارت معتقدند که مثلا در اوراق قرضه اگر شرکت منتشرکننده در حین صدور اوراق مزبور قبول کند که پذیره نویس مبلغی کمتر از مبلغ اسمی ورقه قرضه بپردازد و در زمان پس دادن ان اوراق مبلغ اسمی ان را دریافت کند مابه التفاوت موجود که از ان به اضافه ارزش صدور تعبیر می شود بهره تلقی نمی شود و جایزه ای است که به خریداران اوراق قرضه داده می شود.
 
این درحالیست که در حساب های بانکی روز شمار بانک ها روند کار کاملا متفاوت بوده و سیستم کاملا اسلامی و غیر ربوی است.
 
میزان سود در گدذشته بصورت ماهیانه محاسبه و÷رداخت میگردید ولی در حال حاضر بصورت روز شمار محاسبه و پرداخت میشود به روش زیر مبلغ سرمایه * نرخ سود /365 روز سال میشود*تعداد روز استراحت پول
 
وقتی کارمند بانک به شما می گوید سود روزشمار ۱۸ درصد یعنی کمترین مانده روزانه شما جمع شده و در پایان سی روز محاسبه می شود. سپس عدد به دست آمده در ۱۸ درصد ضرب و مجموع آن تقسیم بر ۳۶۵ می شود. عبارت ۳۶۵ معرف ۳۶۵ روز سال می باشد.
 
عدد به دست آمده از فرمول گفته شده مبلغ سود محاسبه شده برای مدت یک ماه می باشد که اگر مبلغ ثابت باشد محاسبه آن راحت تر از محاسبه مبلغ روزشمار می باشد
 
به عنوان مثال اگر ۱۰ میلیون تومان را بصورت ثابت در بانک با نرخ ۱۸ درصد نگه داریم سود آن اینگونه به دست می آید که عدد ۱۰ میلیون در ۳۰ برای ماه های ۳۰ روزه و ۳۱ برای ماه های ۳۱ روزه ضرب شده و عدد ۳۰۰میلیون به دست آمده در ۱۸ درصد ضرب می شود.
 
حال عدد ۵۴ میلیو به دست آمده بر ۳۶۵ تقسیم می شود و مبلغ ۱۴۷ هزار تومان به دست می آید و این سود یک ماه مبلغ ۱۰ میلیون تومان ثابت با نرخ ۱۸ درصد است.
 
اشتباهی که اکثر مراجعه کنندگان در بانک دچار می شوند اینگونه است که عدد ۱۰ میلیون را در ۱۸ درصد ضرب نموده و آن ار تقسیم بر ۱۰ می کنند و تصور می کنند ماهانه ۱۸۰ هزار تومان سود پول آنها می شود که این روش کاملا غلط است.

 



تاريخ : 19 / 12 / 1392برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طبق اعلام قبلی سخنگوی دولت، یارانه نقدی اسفندماه که آخرین یارانه سال ۹۲ و شاید آخرین یارانه نقدی همگانی باشد، فردا ۲۰ اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسای شبکه خبر، آنطور که محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در نشست خبری اخیر خود خبر داده بود، یارانه 45500 تومانی اسفند ماه بناست فردا 20 اسفند و 2 روز زودتر از موعد همیشگی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
بر اساس اخباری که تا کنون از قول مسئولان دولتی منتشر شده است، دولت بنا دارد فهرست یارانه بگیران را از فروردین یا اردیبهشت سال 93 تغییر دهد و با توزیع فرم جدید خود اظهاری برای دریافت یارانه مجدد ثبت نام کند تا بخشی از مردم در فاز دوم هدفمندی از گرفتن یارانه انصراف دهند.



تاريخ : 19 / 12 / 1392برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: هر نوع بنزین تولیدی با یک بهای ثابت در جایگاههای سوخت سراسر کشور توزیع می شود و تنها کارمزد جایگاههای سوخت 8 کلانشهر با دیگر شهرهای کشور متفاوت است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به این که سهمیه ای ویژه برای نوروز پیش بینی نشده است، گفت: ذخایر بنزین کشور در شرایط مطلوب قرار دارد.

به گزارش ایسنا، عباس کاظمی با اشاره به تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: امسال سهمیه بنزین ویژه نوروز برای مردم تدارک دیده نشده است، اما ذخیره بنزین کشور هم اکنون در سطح مطلوبی قرار دارد و هیچ نگرانی برای تامین سوخت سفرهای نوروزی نداریم.

وی با بیان این که ذخیره بنزین کشور از سطح یک میلیارد و 600 میلیون لیتر فراتر رفته است، گفت: همه جایگاههای سوخت کشور در تعطیلات نوروزی آماده خدمات رسانی هستند

تکذیب تفاوت قیمت بنزین یورو 4 و معمولی

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: هر نوع بنزین تولیدی با یک بهای ثابت در جایگاههای سوخت سراسر کشور توزیع می شود و تنها کارمزد جایگاههای سوخت 8 کلانشهر با دیگر شهرهای کشور متفاوت است.

وی با اشاره به طرح افزایش قیمت فرآورده های نفتی با مرغوبیت بیشتر، گفت: این طرح در مورد بنزین یورو 4 نیز اجرا می شود، البته تفاوت قیمت فرآورده های با کیفیت با محصولات معمولی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش به پالایشگاهها پرداخت می شود و مردم پول بیشتری بابت بنزین با استاندارد یورو 4 پرداخت نخواهند کرد.

افزایش 10 میلیون لیتری گازوییل یورو 4

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: با تکمیل و بهره برداری از واحد تولید گازوییل پالایشگاه شازند روزانه 10 میلیون لیتر از این فرآورده با استاندارد یورو 4 و گوگرد کمتر از 50 جزء در میلیون روانه بازار می شود.

وی اظهار کرد: گازوییل تولیدی پالایشگاه شازند تا پیش از بهره برداری از واحد جدید دارای 10 هزار جزء در میلیون گوگرد بود که هم اکنون گوگرد از این فرآورده جداسازی و معادل روزانه 50 تن آن به صورت جامد به بازار مصرف عرضه می شود

بر اساس این گزارش، پالایشگاه شازند روزانه 16 میلیون لیتر بنزین پاک و 10 میلیون لیتر گازوییل یورو 4 تولید می کند.

 



تاريخ : 7 / 12 / 1392برچسب:, | 4:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خوشبختانه ماکارونی تولید ایران از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارد و محصولات داخلی را به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و همچنین کشورهای آفریقایی صادر می‌کنیم.

البته نمی‌توان آمار دقیقی از میزان صادرات و ارزش آن ارائه داد، اما به جرأت می‌توان گفت ماکارونی تولید ایران را حتی می‌توان در سوپر مارکت‌های کشورهایی مانند کانادا نیز مشاهده کرد.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی ماکارونی ایران گفت: در اخبار شنیده شده که دولت درصدد استفاده از ماکارونی در سبد حمایتی مرحله دوم است، اما تاکنون جلسه‌ای در این خصوص برگزار نشده است.
سید مهدی آثاریان با بیان این مطلب به اقتصادپرس اظهار داشت: در صورت تمایل دولت برای جایگزینی برخی از اجناس سبد کالا، این انجمن وکارخانه‌های تولیدی مشکلی برای تامین کالا ندارد.
وی افزود: ما توان تهیه ماکارونی برای استفاده در سبد کالا را داریم.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی ماکارونی ایران تصریح کرد: البته باید در نظر گرفت هر کالایی که دولت در سبد کالا بگذارد، سبب می‌شود تا به همان میزان فروش در سطح بازار کاهش یابد.
آثاریان در مورد سرانه مصرف ماکارونی در کشور گفت: سرانه مصرف ماکارونی در کشور ۶ کیلوگرم است.
وی ادامه داد: خوشبختانه ماکارونی تولید ایران از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارد و محصولات داخلی را به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و همچنین کشورهای آفریقایی صادر می‌کنیم.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی ماکارونی ایران توضیح داد: البته نمی‌توان آمار دقیقی از میزان صادرات و ارزش آن ارائه داد، اما به جرأت می‌توان گفت ماکارونی تولید ایران را حتی می‌توان در سوپر مارکت‌های کشورهایی مانند کانادا نیز مشاهده کرد.
 
 



تاريخ : 23 / 11 / 1392برچسب:, | 8:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی " مطالبه " مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص برخی اظهارنظرها پیرامون کاهش قیمت خودرو نیز گفت: قیمت خودرو ارتباطی با مذاکرات و همکاری های جدید ندارد، بلکه حاصل ترکیبی از عوامل مختلف از جمله قیمت ارز و همچنین قیمت مواد اولیه و هزینه های عملیاتی است. مهندس یکه زارع ایران خودرو دیزل را نیز بزرگترین سازنده خودروهای تجاری در خاورمیانه توصیف کرد و از شرکت های فرانسوی خواست در این بخش نیز سرمایه گذاری و همکاری کنند. 


وی افزود: ایران خودرو دیزل با برخورداری از شرکت های ایدم، محور خودرو و چرخشگر که به ترتیب موتور، اکسل و گیربکس تولید می کنند، از توان تولید و تامین قوای محرکه خودروهای تجاری برخوردار است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: شرکت چرخشگر شریک «زد.اف» آلمان است و گیربکس هایی تحت لیسانس این شرکت تولید می کند که با این زیرساخت ها، فضای بسیار خوبی برای همکاری در بخش خودروهای تجاری نیز وجود دارد. 

 

nkd099c5a892avd0licf.jpg


هاشم یکه زارع در پایان در خصوص مالکیت ایران خودرو در ۳۳ درصد سهام بانک پارسیان، اظهار کرد: عزم جدی برای واگذاری این سهام را داریم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه همایش اقتصادی سرمایه گذاری ایران و فرانسه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: شرکای فرانسوی دوسال شرکت های ایرانی را تنها گذاشتند و از این بابت خسارت هایی به خودروسازان ایرانی وارد آمد که در دور جدید همکاری ها باید جبران شود. 

مهندس هاشم یکه زارع افزود: این تجربه که با اعمال تحریم ها و رفتن شرکای خارجی، صنعت خودروسازی ما به مرز نابودی رسید، نباید دوباره تکرار شود و هر شرکتی که طرف تجاری خود را تنها گذاشته باید جبران خسارت کند. 

وی یادآور شد: این خسارت ها لزوما مالی نیست، بلکه اگر در گذشته قطعات «سی.کی.دی» ارسال می شد و ما مونتاژ می کردیم، این بار همکاری ها باید به گونه ای باشد که خودروهای مشترک طراحی و تولید کنیم و به بازارهای صادراتی آن ها نیز دسترسی داشته باشیم. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تمایل شرکت هایی از کشورهایی مانند آلمان، ژاپن و کره برای از سرگیری همکاری های قدیم یا آغاز همکاری های جدید در صنایع خودروسازی ایران، اظهار کرد: در فضای تحریم، چین تنها کشور فعال در صنعت ایران بود و شرایط رقابتی نداشت اما با ورود اروپایی ها فضا برای چین نیز رقابتی تر می شود.

وی خواستار سرمایه گذاری شرکای اروپایی در طراحی خودرو و خرید سهام خودروسازی های ایرانی شد و گفت: با طراحی محصولات مشترک و افزایش تولید، شرکت های ایرانی جذابیت بیشتری برای خرید سهام خودرو سازان از سوی اروپایی ها دارند .

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نرخ سود 6 ماهه اوراق مشارکت 23 درصد تعیین شد
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: با تصمیم این بانک، نرخ سود اوراق مشارکت برای یک دوره 6 ماهه 23 درصد درنظر گرفته شد، این در حالی است که پیش از این، نرخ سود اوراق مشارکت 20 درصد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به 23 درصد، گفت: از شنبه هفته آینده اوراق مشارکت منتشر شده بانک مرکزی در سه بانک تجارت، ملت و صادرات به مدت 6 روز کاری با این نرخ به خریداران عرضه خواهد شد.

وی افزود: این اوراق شش ماهه و با دو برگه سه ماهه علی الحساب با نرخ سود مبنای 23 درصد خواهد بود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اظهارداشت: در صورتی که خریداران مایل به فروش اوراق مشارکت بانک مرکزی پیش از سررسید باشند، از نرخ سود روزشمار 20 درصد برخوردار خواهند شد.

وی افزود: معادل 3 هزار میلیارد تومان از روز شنبه هفته آینده اوراق مشارکت به خریداران عرضه خواهد شد، ضمن اینکه میزان اوراق مشارکت تا سقف 5 هزار میلیارد تومان قابلیت افزایش دارد.

میرمحمدصادقی تأکید کرد: بانک مرکزی بازخرید و پرداخت اصل و سود اعلام شده را تضمین می کند و سود اوراق نیز در بانکهای عامل پرداخت می شود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی در توصیه به مردم گفت: اگر منابع مازادی دارید با توجه به نرخ تعیین شده خریداری اوراق را در اولویت خود قرار دهید و ما امیدواریم با اعتمادی که مردم به بانک مرکزی دارند، از این اوراق استقبال خوبی شود.

وی، میزان انتشار اوراق را در سال گذشته، 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی 50 درصد اوراق خود را به فروش رساند و انتظار نمی رود که با توجه به نرخ روزشمار سود اوراق مشارکتی امسال که 20 درصد است جابجایی خاصی در سرمایه گذاران اوراق مشارکت پارسال و امسال صورت گیرد.

میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه بانک‌ها کماکان از خرید اوراق منع هستند، اظهارداشت: البته این موضوع درباره بانکهای عامل بسته به میزان تقاضا تعیین تکلیف می شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره موارد استفاده از نقدینگی حاصل از فروش اوراق بانک مرکزی گفت: منابع حاصل در فعالیت‌های داخلی و بین المللی بانک مرکزی ، سپرده گذاری و بازار بین بانکی صرف خواهد شد.

وی افزود : فروش اوراق مشارکت همچنین موجب جمع آوری نقدینگی و تسریع در اجرای سیاستهای دولت برای کاهش نرخ تورم خواهد شد.

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 11:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عیدی 503 هزار تومانی همراه با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد باقر نوبخت - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - در نشست خبری با خبرنگاران از واریز عیدی 503 هزار تومانی همراه با حقوق بهمن ماه خبر داد و گفت:حقوق اسفند ماه نیز زودتر پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از واریز یارانه نقدی بهمن ماه در ساعت 24 امشب خبر داد.

نوبخت در ادامه به انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت از پنج هزار میلیارد تومان مصوب بودجه 92 اشاره کرد و گفت:با این وجود اگر با هزار تای قبل، 2000 اوارق را نیز فروخته باشند می‌توان بخشی از طلب پیمانکاران را پرداخت کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به مصوبه هیات وزیران درباره اختصاص تن خواه به استان‌های گیلان و مازندارن اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه تن خواه فوری 15 هزار میلیارد تومانی به هر کدام از استان‌های گیلان و مازندارن اختصاص یافته و الباقی آن نیز پس از برآورد کلی تخصیص می‌یابد.



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 9:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی بهمن‌ماه ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

خبرگزاری فارس: یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ساعت ۲۴ امشب واریز می‌شود

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اکبر ایزدی سرپرست این سازمان اعلام کرد: ضمن تبریک فرارسیدن ۳۵امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم شریف ایران، به اطلاع می‌رسد، سی و ششمین مرحله یارانه نقدی خانوار ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 92.11.21 به ازای هر نفر 45500 تومان به حساب سرپرست خانوار واریز و قابل برداشت می‌شود.



تاريخ : 15 / 11 / 1392برچسب:, | 4:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروزه بسیاری از افراد برای فروش کالاهای خود و یا تجارت از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. بیلبورد، تراکت، توزیع سی‌دی و ... همگی جزء ابزارهایی است که در سطح جامعه برای فروش کالا استفاده می‌شود. اما در ایران مهم‌ترین ابزار برای تبلیغات، رسانه ملی و صدا و سیماست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از افکارنیوز، انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل «گزارش آگهی» (رپورتاژ)، «حک آرم»، «دعوت به تماشا»، «زیرنویس»، «بین برنامه» و «بعد از برنامه» است که صداوسیما مقررات بسیار مفصلی هم درباره نوع نشان‌دادن آنها دارد.

هر برنامه در رادیو و تلویزیون دارای یک «طبقه» است که هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه و ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود. مثلا در شبکه اول سیما، در مهر ۹۲، برنامه ساعت هفت صبح دارای طبقه ۲۰ است و برنامه ترکیبی ساعت ۱۶:۴۵، دارای طبقه ۱۷ است.

در انتهای هر سال، اداره کل بازرگانی صداوسیما قیمت پایه هر ثانیه آگهی در هر طبقه را برای سال بعد مشخص می‌کند. این قیمت پایه در هر ماه از سال، به جز فروردین، ‌درصدی نیز افزایش می‌یابد که بیشترین آن مربوط به ماه اسفند با ۶۰‌ درصد افزایش قیمت پایه آگهی نسبت به فروردین‌ماه است.

هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌ هزار تومان و در طبقه ۳۵ که بالاترین طبقه آگهی‌هاست، یک‌ میلیون‌ و ۸۰‌ هزار‌ تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود.

این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی ۹۰ تعلق دارد که هر ثانیه آن هشت‌ میلیون‌ و ۱۴۳‌ هزار و ۲۰۰ ‌تومان قیمت دارد.

در هر دو نوع قرارداد یک و دو که در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین ۶۰ تا ۷۰‌ درصد نرخ طبقه آن برنامه است. قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه ۵۰‌ درصد نرخ طبقه آن است. قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است و بین ۸۰‌ درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌های بین برنامه، بین یک و نیم تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.

البته در اینجا موضوع دیگری نیز قابل توجه است و آن هم پخش برخی تبلیغات مضر است.

هر چند که اصل‏ یکصد و هفتاد و پنجم‏ قانون اساسی می‌گوید که‌ در رسانه‏‌های‏ گروهی‏ (رادیو و تلویزیون‏) آزادی‏ انتشارات‏ و تبلیغات‏ طبق‏ موازین‌ اسلامی‏ باید تأمین‏ شود اما قرار هم نیست تبلیغاتی که برای جامعه مضر است پخش شود.

سال‌هاست که صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی که تبلیغ می‌کند مواجه است. تبلیغاتی که اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از روزی ۱ میلیارد تومان خداحافظی کند. از دیدگاه تبلیغات، کودکان طعمه‌هایی عالی به شمار می‌روند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند، پول توجیبی زیادی خرج می‌کنند، با مادر‌هایشان به خرید می‌روند و برای خرید آخرین تولید خوراکی و یا دیگر اقلامی که دوست دارند، آنها را تحت فشار می‌گذارند. در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. مخالفان ادعا می‌کنند که کودکان هنوز تجربه لازم برای تمیز تبلیغات از برنامه‌سازی واقعی را ندارند.

«لارم مارن» مشاور عالی وزارت فرهنگ و سوئد می‌گوید: کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند و تبلیغات‌چی‌ها نیز از کودکی و ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند.

آمارها می‌گوید ۷۰ درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می‌گیرند. ۶۰ درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ‌شده سخن گفته‌اند.

 

 

 



تاريخ : 13 / 11 / 1392برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

توزیع سبد کالا در فروشگاه‌های منتخب از ۸ صبح امروز آغاز شده است و توصیه مسئولان این است که مردم هیچ عجله‌ای نداشته باشند، چرا که موجودی کالا کافی بوده و تا ۱۵ روز فرصت دارند تا سبد خود را تحویل بگیرند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع سبد کالا در شهر تهران، در حال حاضر توزیع سبد کالا در فروشگاه‌های منتخب آغاز شده است و مردم از این طرح استقبال کرده‌ و از ساعات آغازین صبح امروز صف‌های طولانی برای دریافت سبد کالا شکل گرفته است.

مدیر یکی از این فروشگاه‌ها اعلام کرد: توصیه ما به مردم این است که هیچ عجله‌ای نداشته باشند، چرا که موجودی کالا به اندازه کافی وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: مردم فرصت دارند تا سبد اول را در بازه 15 روزه تحویل بگیرند، لذا نیازی نیست تا در دریافت سبد عجله کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در طول روز موجودی کالا شارژ می‌شود، اظهار داشت: به اندازه کافی کالاهای اعلام شده از سوی دولت بین فروشگاه‌ها توزیع شده است و در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن فروشگاه‌ها شارژ می‌شوند.

 

 



تاريخ : 13 / 11 / 1392برچسب:, | 8:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

این عیدانه دولت دهم در حالی به حساب بیش از 75 میلیون ایرانی واریز و دولت یازدهم را بدهکار کرد که باید سالانه به همراه پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از نفت دو درصد را نیز به عنوان بازپرداخت این بدهی تا سه سال از زمان برداشت باز پرداخت کند.

 

عیدی 503 هزار تومانی کارکنان دولت که پیش از این معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور از آن خبر داده بود به روال سابق همراه با حقوق بهمن ماه واریز خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا طبق آخرین خبرها در صورتی که خزانه‌داری کل کشور مشکلی در تامین منابع برای پرداخت پاداش پایان سال کارکنان دولت نداشته باشد، عیدی 503 هزار تومانی نیز به همراه حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز خواهد شد.

 

این در حالی است که پیش از این محمدباقر نوبخت - معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور- اعلام کرده بود که عیدی کارکنان دولت در سال جاری 503 هزار تومان است که در ایام اسفند به همراه حقوق بهمن ماه واریز می‌شود.

 

در عین حال عیدی در سال 90 حدود 350 هزار تومان و در سال 91 حدود 402 هزار و 500 تومان بود که همراه حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز شد.

 

در سال 1390 به دلایلی از جمله کمبود نقدینگی بحث‌هایی مبنی بر اعطای سکه به کارکنان به جای پرداخت نقدی عیدی مطرح شد که با وجود اعلام آمادگی بانک مرکزی بی نتیجه ماند و عیدی 350 هزار تومانی به روال سابق ریالی پرداخت شد.

 

* عیدانه فقط یک بار بود

 

اما در سال گذشته در همین ایام بود که رییس‌جمهور وقت از واریز عیدانه 70 تا 90 هزار تومانی جدای از پاداش پایان آخر سال خبر داد به طوری که در اوایل اسفند ماه 91 این مبلغ با برداشت 2.7 میلیارد دلاری از منابع صندوق توسعه ملی به هر ایرانی یارانه بگیر تعلق گرفت به طوری که مبلغ 70 هزار تومان بر ای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. این در حالی است که به هر فرد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی حدود ۹۰ هزار تومان به عنوان کمک اقتصادی شب عید اختصاص یافت.

 

این عیدانه دولت دهم در حالی به حساب بیش از 75 میلیون ایرانی واریز و دولت یازدهم را بدهکار کرد که باید سالانه به همراه پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از نفت دو درصد را نیز به عنوان بازپرداخت این بدهی تا سه سال از زمان برداشت باز پرداخت کند.

 

این در حالی است که دولت در سال جاری هیچ تصمیمی برای عیدانه‌ای شبیه سال گذشته و بدهکار کردن خود ندارد به طوری که نوبخت در مورد اینکه آیا سبد کالای اعطایی دولت در دوماه پایان سال به نوعی همان عیدانه سال گذشته است، تصریح کرد: عیدانه تنها یک بار و آن هم در شرایط خاص خود در دولت گذشته پرداخت شد و ما هیچ تصمیمی برای پرداخت این عیدانه نداریم.

 

وی تاکید کرد: سبد کالا تقدیمی به مردم نیز جایگزین عیدانه سال گذشته نیست.

 

 

 



تاريخ : 8 / 11 / 1392برچسب:, | 9:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نباید در شرایطی که تورم ۳۵ درصد است قیمت ها را افزایش دهد و فشار هزینه را به مردم تحمیل کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، غلامرضا تاجگردون در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: اینکه قیمت بنزین و گازوئیل چه میزان افزایش می یابد فعلا گمانه زنی است و باید از این گمانه زنی ها پرهیز شود.

وی گفت: دولت در زمانی که تورم کاهش یافت می تواند مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها را اجرا کند.

تاجگردون افزود: ‌اگر سال آینده نیز مانند امسال پرداخت یارانه مستقیم به مردم داشته باشیم، 42 هزار میلیارد تومان از 53 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها در سال آینده برای این موضوع هزینه می شود.

وی گفت: بقیه نیز برای درمان، بیمه و پرداخت های غیرنقدی و بخش تولید در نظر گرفته می شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس ده هزار میلیارد تومان از درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها را در سال آینده به بخش تولید اختصاص داده است.

تاجگردون گفت: اکنون سرانه بیمه برای عموم جامعه 4 هزار تومان است که دولت و مجلس تلاش می کنند آن را به بیست هزار تومان افزایش دهند.

وی افزود:‌ در بودجه سال آینده حدود سه هزار میلیارد تومان برای بیمه همه روستاییان و بخشی از شهرنشینان در نظر گرفته شده است.


تاجگردون گفت:‌ برای بودجه سال آینده پیشنهاد داده ایم اگر دولت می خواهد پرداخت نقدی یارانه ها را به برخی دهک های جامعه نپردازد از دهک بالا که حدود ده درصد جامعه و شناخته شده هستند آغاز کند.

وی افزود: برای افزایش یارانه نقدی نیز این کار باید از دهک های پایین شروع شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، میزان بدهی دولت به پیمانکاران را حدود 13 هزار میلیارد تومان بیان و اضافه کرد: راهکارهایی را در بودجه برای پرداخت این بدهی ها در نظر گرفته ایم.


تاجگردون گفت: بدهی دولت به اشخاص حقیقی مانند ایثارگران نیز حدود 4 هزار میلیارد تومان است که از محل فروش سهام تامین می شود.

وی افزود: در بودجه سال 93 دولت را موظف کردیم برای پرداخت بدهی هایش بیش از 9 هزار میلیارد تومان سهام دولتی را بفروشد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: 66 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای سال 93 در بودجه پیش بینی شده است که در مقایسه با امسال افزایش مالیات نداریم.

تاجگردون افزود: ‌در بودجه سال آینده ساز و کارهای نظارت در بخش وصول مالیات و تشویق مالیات دهندگان در نظر گرفته شده است.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با بیان اینکه این کمیسیون در 32 جلسه 4 ساعته بخش تبصره 21 بودجه مربوط به یارانه ها را نهایی کرد گفت: این موضوع چهارشنبه در دستور جلسه علنی مجلس قرار می گیرد.

وی افزود: پیشنهاد دولت برای درآمد حاصل از مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها در بودجه سال آینده 63 هزار و 200 میلیارد تومان بود که در مقایسه با بودجه سال 92 سی و سه درصد افزایش دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این میزان، 11 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمند کردن نان و برق و 51 هزار و 900 میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت حامل های انرژی است.

کاتب گفت: مجلس این بخش از بودجه را آن طور که دولت پشنهاد داده بود تصویب کرد.

وی افزود:‌ ده هزار میلیارد تومان از درآمد حاصل ا ز هدفمند کردن یارانه ها به بخش تولید اختصاص یافته است.

کاتب گفت:‌در بودجه بند عوارض مالیاتی برای شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت پیش بینی شده است که برای بهبود حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا هزینه می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود:‌ اگر دولت مصمم باشد این 63 هزار میلیارد تومان محقق می شود.

کاتب گفت: پس از سه سال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، سال 93 نخستین بار این قانون به صورت کامل اجرا می شود.

وی افزود: در سالهای گذشته تنها یک ماده و آن هم ماده 7 که پرداخت یارانه نقدی بود اجرا می شد.

کاتب گفت:‌سال آینده بخش بیمه، نظام سلامت، سرمایه گذاری دولت و تولید نیز اجرا می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود:‌ برای بخش بیمه و سلامت 12 هزار میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است.

کاتب با بیان اینکه تلاش دولت و مجلس، کاهش تورم 25 درصد در سال آینده است گفت: رویکرد این دو نهاد کمک به مردم در قالب پرداخت نقدی نیست بلکه افزایش قدرت خرید مردم است.

وی افزود:‌ امسال برای نخستین بار پیشنهاد دادیم 5 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات برای اشتغال روستاییان اختصاص یابد که 22 میلیون روستایی را شامل می شود.

کاتب گفت:‌ پیشنهاد داده ایم بانک های عامل برای ضمانت این تسهیلات از متقاضیان ضمانت محضری کسر از حقوق آنها که همان پرداخت نقدی یارانه هاست دریافت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود:‌ تا زمانی که دهک های مشمول دریافت یارانه نقدی به وسیله دولت کاهش نیافته است مردم دغدغه دریافت یارانه نقدی را نداشته باشند.
کاتب گفت:‌در بودجه سال آینده 28 هزار میلیارد تومان فروش سهام برای دولت پیش بینی شده است که این پیشنهاد خود دولت است.

وی افزود:‌ در بودجه سال 92 سی و هفت هزار میلیارد تومان فروش سهام پیش بینی شده بود که به علت تغییر دولت و انتخابات این رقم محقق نشد و در اصلاحیه بودجه به 25 هزار میلیارد تومان کاهش یافت که آن هم تحقق نیافت.

 

 



تاريخ : 5 / 11 / 1392برچسب:, | 3:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت سکه طرح جدید امروز با ۱۳ هزار تومان افزایش ۸۸۱ هزار تومان و دلار با ۲۰ تومان رشد ۲۹۵۵ تومان فروخته شد.

خبرگزاری فارس: دلار ۲۰ تومان گران شد، سکه ۱۳ هزار تومان+جدول

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید به تبع رشد قیمت اونس، افزایش یافت.

بر این اساس قیمت سکه طرح جدید با 13 هزار تومان افزایش 881 هزار تومان، سکه طرح قدیم با 881 هزار تومان رشد 13 هزار و 500 تومان و نیم سکه با افزایش 11 هزار تومانی 444 هزار تومان فروخته شد.

ربع سکه امروز 6 هزار تومان رشد کرد و 268 هزار تومان شد، سکه گرمی با 4 هزار تومان افزایش 175 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با رشد 1385 تومانی 90 هزار و 355 تومان معامله شد.

امروز قیمت اونس در بازار جهانی به عدد 1270 دلار رسید که نسبت به روز گذشته 1.70 دلار و در مقایسه با روز پنج شنبه 21 دلار افزایش نشان می‌دهد.

همچنین در بازار ارز، قیمت دلار با 20 تومان افزایش 2955 تومان، یورو با 40 افزایش 4040 تومان و درهم با 2 تومان رشد 808 تومان به فروش رسید.

قیمت سکه طرح جدید در مقایسه با شنبه هفته گذشته، 12 هزار و 500 تومان، سکه طرح قدیم 12 هزار و 500 تومان، نیم سکه، 3 هزار تومان، ربع سکه 4 هزار تومان، سکه گرمی 3 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار 1385 تومان، یورو 30 تومان و دلار 7 تومان افزایش داشته است. قیمت درهم نسبت به 28 دی ماه 1 تومان کاهش نشان می‌دهد.

 

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید 881.000 تومان 13.000 تومان
سکه طرح قدیم 881.000 تومان 13.500 تومان
نیم سکه 444.000 تومان 11.000 تومان
ربع سکه 268.000 تومان 6.000 تومان
سکه گرمی 175.000 تومان 4.000 تومان
هر گرم طلای 18 عیار 90.355 تومان 1385 دلار
اونس 1270 دلار 1.10 دلار
دلار 2955 20 تومان
یورو 4040 40 تومان
درهم 808 2 تومان



تاريخ : 30 / 10 / 1392برچسب:, | 8:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع آگاه از تعیین تکلیف شدن سهمیه و قیمت بنزین در گام دوم هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: به طور قطع بنزین آزاد از ۷۰۰ تومان فعلی افزایش قیمت خواهد یافت و نرخی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: آغاز افزایش قیمت بنزین از ۲ ماه دیگر/ قیمت و سهمیه بنزین در دولت نهایی شد

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به بحث و بررسی دولت در خصوص سهیمه و قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: چند سناریو در دولت مورد بررسی قرار گرفت؛ که همه این سناریو ها با افزایش قیمت بنزین آزاد از 700 تومان فعلی به 1000 تا 1200 تومان توافق دارند.

وی ادامه داد:اما نکته مهم این است که در برخی از سناریوها خبری از بنزین سهمیه ای نیست. بنزین به طور آزاد و با کارت سوخت عرضه می شود و در برخی از سناریو ها نیز بنزین سهمیه ای وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آنچه که در نهایت قرار است اتفاق بیافتد وجود بنزین سهمیه ای است اما نرخ این بنزین از 400 تومان بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: براساس بحث های صورت گرفته میزان سهمیه بنزین برای سال آینده تغییر نخواهد یافت.

این منبع آگاه ادامه داد: بنابراین از سال آینده به نظر می رسد باید منتظر بنزین 60 لیتر سهمیه ای، با نرخ حدود 700 تومان و بنزین آزاد با نرخ 1000 تا 1200 تومان باشیم.

وی با اشاره به حجم بنزین سهمیه ای با نرخ 400 تومانی که هم اکنون در کارت های سوخت وجود دارد گفت: براین اساس دولت قرار است مهلت یک یا دو ماهه ای را برای مصرف بنزین سهمیه ای ذخیره شده در کارتهای سوخت بدهد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسکن

شورای پول و اعتبار دقایقی پیش افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن بانک مسکن را تصویب کرد که بر اساس این مصوبه، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن صرفاً از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به ۳۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از چند ماه گذشته موضوع افزایش وام خرید و ساخت مسکن مطرح بود که در نهایت بانک مرکزی هفته گذشته و بعد از جنجال رسانه‌ای اظهارات وزیر راه درباره وضعیت بانک مسکن اطلاعیه داد و اعلام کرد که افزایش وام مسکن در کمیسیون اعتبارات این بانک به تصویب رسیده در نوبت بررسی شورای پول و اعتبار قرار دارد.

در عین حال امروز اکبر کمیجانی معاون اقتصادی رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگویی که با خبرنگار اقتصادی تسنیم داشت اعلام کرد که عصر امروز در جلسه شورای پول و اعتبار موضوع افزایش وام مسکن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

در شرایطی شورای پول و اعتبار امروز تشکیل جلسه داد که ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته از تصویب روشهای تأمین مالی مسکن مهر در دولت خبر داد و گفت که بناست روش تأمین مالی پروژه‌های مسکن مهر "سالم" شود.

برهمین اساس شورای پول و اعتبار عصر امروز (1392.10.17) تشکیل جلسه داد و پیشنهادات نهایی مصوب کمیسیون اعتباری بانک مرکزی را بررسی نمود و عیناً مورد تصویب قرار داد.

متن مصوبه شورای پول و اعتبار به‌شرح ذیل می‌باشد:

1 ــ سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن صرفاً از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به‌مبلغ 350 میلیون ریال افزایش می‌یابد.

تبصره 1 ــ در رابطه با تسهیلات ساخت، تقسیط سهم الشرکه تسهیلات مشارکت مدنی مجاز می‌باشد.

تبصره 2 ــ متقاضیان واجد شرایط سایر حساب‌های تعهدی بانک مسکن در صورت تمایل می‌توانند به‌صورت استفاده توأمان از طریق تدارک اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف این ماده بهره‌مند شوند.

2 ــ به‌منظور کمک به تأمین مسکن زوجهای جوان، سقف تسهیلات خرید برای هریک از زوجین که تاریخ وقوع عقد آنها از 1392.10.17 به بعد باشد، تا سقف مبلغ 250 میلیون ریال و جمعاً معادل مبلغ 500 میلیون ریال روی یک واحد مسکونی (اخذ یک واحد مسکونی به‌عنوان وثیقه هر دو وام) از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تعیین می‌گردد.

بانک مسکن موظف است متون قرارداد اعطای این تسهیلات را به‌گونه‌ای تنظیم کند که وصول مطالبات بانک در مراحل قضایی و اجرایی با مشکل مواجه نشده و در عمل موجبات افزایش مطالبات معوق بانک را فراهم نسازد.

* وام جعاله 10 میلیون تومان شد

3 ــ اعطای تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف مبلغ 100 میلیون ریال به‌ازای هر واحد مسکونی مجاز می‌باشد.

4 ــ دوره بازپرداخت حداکثر تا 12 سال تعیین و کمتر از آن با توافق بانک و مشتری میسر خواهد بود.

5 ــ از تاریخ ابلاغ این مصوبه، جهت حصول اطمینان از تعادل منابع و مصارف، بانک مسکن موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد منابع و مصارف حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز را تهیه و به بانک مرکزی ارائه نماید.

6 ــ ملاک تعیین نرخ سود فروش اقساطی خرید مسکن، ماده (9) مجموعه سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی مصوب 20 دی ماه 1390 بوده و تبصره (2) ماده صدرالاشاره صرفاً ناظر بر تسهیلات اعطایی از محل حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن بانک مسکن است.

 

 



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده‌ایم، افزود: ممانعت شرکت‌های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

تسنیم- زمزمه تغییر تعرفه واردات خودرو و توقف فروش فوری از سوی خودروسازان باعث شد، کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو طی این هفته تاحدودی متوقف شود و البته معاملات هم کمی رونق بگیرد.

بازار خرید و فروش خودرو این روزها همچنان با بلاتکلیفی در سرنوشت قیمت‌ها و البته امید مردم به کاهش قیمت فعالیت خود را ادامه می‌دهد. درحالی‌که مقامات وزارت صنعت و شخص وزیر از عدم تغییر قیمت خودرو تا پایان سال خبر داده بودند، اما هنوز مردم در خرید خودرو تعلل کرده و امید ارزانی آن را دارند.

زمانی افشار رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو کشور در همین ارتباط با اشاره به اینکه این هفته وضعیت بازار خرید و فروش خودرو در مقایسه با روزهای گذشته تا حدودی از رکود خارج شده است به خبرگزاري تسنیم گفت: به عنوان نمونه برخی از مدل‌ها همانند 206 و پژو پارس که خریدو فروش اندکی داشتند این هفته مشتریانی را کسب کرده‌اند.

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده‌ایم، افزود: ممانعت شرکت‌های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

اظهارات این مقام مسوول در اتحادیه فروشندگان در حالی عنوان می‌شود که به اعتقاد فعالان بازار خودرو هم‌اکنون با ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سیسی به کشور قیمت آنها در بازار کاذب شده است به نحوی که هیچ اطمینانی از قیمت فعلی این خودروها در بازار وجود ندارد. البته در خودروهای پایین‌تر از 2500 سیسی نیز بازار با در نظر گرفتن دلار 3 هزار تومانی فقط شاهد کاهش 5 درصدی قیمت آنها بوده است.

به اعتقاد این فروشنده خودرو، خریداران از چند روز گذشته در بازار معاملاتی خودروهای خارجی با زمزمه‌های تغییر پلکانی تعرفه واردات خودرو سعی در خرید خودروی مورد نیاز خود در اسرع وقت دارند.

 

 



تاريخ : 18 / 10 / 1392برچسب:, | 7:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده‌ایم، افزود: ممانعت شرکت‌های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، زمزمه تغییر تعرفه واردات خودرو و توقف فروش فوری از سوی خودروسازان باعث شد، کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو طی این هفته تاحدودی متوقف شود و البته معاملات هم کمی رونق بگیرد.

بازار خرید و فروش خودرو این روزها همچنان با بلاتکلیفی در سرنوشت قیمت‌ها و البته امید مردم به کاهش قیمت فعالیت خود را ادامه می‌دهد. درحالی‌که مقامات وزارت صنعت و شخص وزیر از عدم تغییر قیمت خودرو تا پایان سال خبر داده بودند، اما هنوز مردم در خرید خودرو تعلل کرده و امید ارزانی آن را دارند.

زمانی افشار، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو کشور در همین ارتباط با اشاره به اینکه این هفته وضعیت بازار خرید و فروش خودرو در مقایسه با روزهای گذشته تا حدودی از رکود خارج شده است گفت: به عنوان نمونه برخی از مدل‌ها همانند 206 و پژو پارس که خریدو فروش اندکی داشتند این هفته مشتریانی را کسب کرده‌اند.

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده‌ایم، افزود: ممانعت شرکت‌های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

اظهارات این مقام مسوول در اتحادیه فروشندگان در حالی عنوان می‌شود که به اعتقاد فعالان بازار خودرو هم‌اکنون با ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سیسی به کشور قیمت آنها در بازار کاذب شده است به نحوی که هیچ اطمینانی از قیمت فعلی این خودروها در بازار وجود ندارد. البته در خودروهای پایین‌تر از 2500 سیسی نیز بازار با در نظر گرفتن دلار 3 هزار تومانی فقط شاهد کاهش 5 درصدی قیمت آنها بوده است.

به اعتقاد این فروشنده خودرو، خریداران از چند روز گذشته در بازار معاملاتی خودروهای خارجی با زمزمه‌های تغییر پلکانی تعرفه واردات خودرو سعی در خرید خودروی مورد نیاز خود در اسرع وقت دارند.

 



تاريخ : 17 / 10 / 1392برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

متوسط عمر هواپیماهای ایرانی در حال حاضر طبق آمار رسمی بالای 17 سال است و ایران برای استفاده از هواپیماهای موجود خود نیاز به قطعات یدکی دارد.

وزارت بازرگانی آمریکا با صدور فرمانی از صادرات دو موتور دست دوم هواپیمای مسافربری بوئینگ به ایران جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس " دیوید میلز" قائم مقام وزیر بازرگانی آمریکا با امضای فرمانی اضطراری با توجه به قانون ضد تروریسم در کنترل صادرات، یک شرکت ترکیه ای را از صادرات دو موتور هواپیمای بوئینگ به ایران بازداشت.

شرکت 3کا ترکیه که یک شرکت هوانوردی و لجستیکی است در نظر داشت روز سه شنبه(امروز) دو موتور هواپیمای بوئینگ به ایران صادر کند و طبق گفته مقام های وزارت بازرگانی آمریکا ، این وزارت خانه آمریکا روز جمعه گذشته با اطلاع از این موضوع به صورت آنلاین به شرکت ترکیه ای اخطار کرده است.

طبق این فرمان اضطراری این شرکت ترکیه ای به همراه شرکت ایرانی " پویا ایر" و نیز شرکت آمریکایی "آدائرو"آمریکا به مدت 180 روز دیگر از خرید و فروش کالاهای مشمول تحریم ایران منع می شوند.

مدیر شرکت ترکیه ای 3کا به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت که این شرکت از شمول قانون تحریم صنعت هوایی ایران به شرکت های  خارج از  آمریکا اطلاع نداشته و در تلاش است موضوع را به گونه ای حل کند. او گفته است کمپانی 3 کا در تلاش است تا این دو موتور را به شرکت صادر کننده پس بدهد.

طبق اعلام مقام های وزارت بازرگانی آمریکا فرمان های اضطراری تنها در مواردی نادر صادر می شوند که بیم نقض تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران می رود.

متوسط عمر هواپیماهای ایرانی در حال حاضر طبق آمار رسمی بالای 17 سال است و ایران برای استفاده از هواپیماهای موجود خود نیاز به قطعات یدکی دارد.

با توجه به تحریم ها، دست یابی ایران به قطعات یدکی هواپیمای بوئینگ و کمپانی اروپایی ایرباس که از تکنولوژی آمریکایی استفاده می کند به سادگی امکان پذیر نیست.
 
هم اکنون تامین قطعات برای هواپیماهای عمدتا فرسوده در حمل و نقل هوایی کشور یکی از معضلات جدی صنعت هوایی است.

بر اساس توافق اخیر بین ایران و قدرت های جهانی در ژنو، ایران می تواند به قطعات مورد نیاز خود برای هواپیماهای مسافربری دسترسی داشته باشد.

طبق مفاد توافق ژنو موانع در پیش روی خرید هواپیما ،تهیه لوازم یدکی، اورهال موتور و تأمین سوخت هواپیما که عمده تریبن معضلات صنعت هواپیمایی ایران در پی تحریم ها بودند، رفع می شود. 

 

 



تاريخ : 15 / 10 / 1392برچسب:, | 6:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت یک شام یا ناهار در رستوران گردان برج میلاد در حال حاضر 98 هزار تومان است که شامل بوفه و رستوران با 15 تا 20 مدل غذاهای مختلف است.

به گزارش ایسنا، پس از تاکید شهردار و شورای شهر سوم تهران در سال گذشته نسبت به مردمی کردن قیمت‌ها در رستوران گردان برج میلاد قیمت ورود و صرف غذای این رستوران تعدیل شده و به 98 هزار تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه سال جاری حدود 35 هزار نفر مهمان رستوران گردان برج میلاد بوده‌اند که شامل مهمانان داخلی و گردشگران خارجی می‌شود و به این ترتیب با محاسبه این تعداد میهمان در رستوران گردان با قیمت حضور در آن ، این رستوران در این مدت حدود 3.5 میلیارد تومان درآمد داشته است.

رستوران گردان از ابتدای دوره فعالیت خود تا بهمن ماه سال گذشته تحت اختیار یک پیمانکار بود که در فاصله بهمن ماه تا پایان سال از مسئولیت این شرکت خارج شده و با برگزاری یک مناقصه جدید در حال حاضر تحت اختیار شرکتی دیگر قرار دارد.

 رستوران گردان برج میلاد قرار بود در ابتدا مبلغ ورودی 50 هزار تومان را داشته باشد تا امکان ورود تعداد بیشتری از شهروندان در این رستوران فراهم شود اما با توجه به افزایش نرخ تورم و گرانی‌هایی موجود در جامعه، این رستوران مجبور به گردان کردن غذاهای خود شد و در حال حاضر مبلغ ورودی این رستوران از 76 هزار تومان اولیه به 98 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس تغییر در شرایط و قیمت ورودی رستوران گردان برج میلاد بر اساس تصمیم هیات مدیره این مجموعه صورت می‌گیرد و متناسب با تغییرات قیمتی در سطح جامعه شرایط قیمتی این رستوران نیز مثل همه رستوران‌های سطح شهر تهران تغییر می‌کند.

گفتنی است در حال حاضر 15 تا 20 مدل غذا در بوفه و رستوران، رستوران گردان سرو می‌شود و آشپزخانه ایرانی این مجموعه به صورت جداگانه در پایین برج قرار گرفته و غذاها به صورت آماده به بالای برج منتقل می‌شود.



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:, | 11:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با وجود خودکفایی اکثر پالایشگاه‌های نفت به مواد اکتان‌افزا و وجود ظرفیت مازاد تولید MTBE در داخل کشور، یک محموله 100 تنی ماده شیمیایی MMT به عنوان ماده اکتان افزای بنزین پس از واردات از چین در پالایشگاه نفت شیراز تخلیه شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرنگار مهر، با وجود بهره برداری از هفت طرح از مجموع 10 پروژه توسعه، بهینه سازی و بهبود کیفیت تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاه های موجود نفت، تراز تولید و مصرف بنزین کشور کماکان منفی است.

از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین ایران در حالی بالای 70 میلیون لیتر در روز بوده است که در این مدت به طور میانگین روزانه حدو 65 میلیون لیتر از این فرآورده استراتژیک نفتی در کشور تولید و عرضه شده است.

از سوی دیگر مطابق با برنامه زمان بندی تعیین شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مقرر شده بود که از اواسط سالجاری کل بنزین عرضه شده در جایگاه ها با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا عرضه و توزیع شود که هم اکنون به جای 60 میلیون لیتر تنها حدود 12 تا 13 میلیون لیتر بنزین اروپایی در کشور توزیع می شود.

رشد افسار گسیخته مصرف بنزین در کشور که در برخی از روزها حتی رکوردهای 90 تا 100 میلیون لیتر در روز هم به ثبت رسیده موجب شد که تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی ادامه یابد به طوری که هم اکنون به طور متوسط روزانه حدود 7 میلیون لیتر بنزین در مجتمع های پتروشیمی تولید شده است.

در این بین هر چند تاکنون در هیچ یک از کشورهای پیشرفته جهان بنزین تولیدی در واحدهای پتروشیمی به عنوان سوخت در جایگاه ها عرضه نشده است اما شاهرخ خسروانی معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بنزین پتروشیمی را استاندارد اعلام می کند.

همزمان با تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی بنا بر اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت از مهر ماه سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه 4 تا 7 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است.

تخلیه بنزین چینی در پالایشگاه‌های ایران

پس از اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای در پالایشگاه‌های نفت تهران، تبریز، آبادان، لاوان، اصفهان و شازند اراک، عملا استفاده از مواد اکتان افزا در این پالایشگاه ها متوقف و تولید بنزین در این پالایشگاه‌های نفت با اکتان بالای 90 انجام می شد.

از این رو عملا "MTBE" از ترکیب بنزین تولیدی تمامی این پالایشگاه‌ها متوقف شد و با توجه به تولید روزانه حدود 2 میلیون لیتر MTBE در پتروشیمی بندر امام یک ظرفیت مازاد از تولید این ماده شیمیایی و مخرب محیط زیست به وجود آمد.

مهمترین ماموریت MTBE در پالایشگاه‌های نفت کشور افزایش عدد اکتان بنزین تولیدی بود و عملا با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای، پالایشگاه‌های نفت تهران، آبادان، تبریز، اصفهان، آبادان و شازند اراک از واردات مواد اکتان افزای MTBE خودکفا شدند.

با این وجود از نیمه دوم سالجاری یک محموله بزرگ مواد اکتان افزا "MMT" از یکی از ایالت‌های چین در پالایشگاه نفت شیراز تخلیه شده است که پیش بینی می شود از این محموله که حجم آن حدود یکصد تن تخمین زده شده در تعدادی دیگر از پالایشگاه‌های نفت مورد استفاده قرار گیرد.

MMT یا "متیل سیکلو پنادین منگنز تریبونیل" یک اکتان افزا است که این روزها برخی از پالایشگاه‌های نفت کشور مشتری آن شده اند، یک ماده شیمیایی حاوی منگنز و با ترکیبات گوگردی و فسفری هستند که در افزایش آلایندگی‌ها به ویژه در کلانشهرها تاثیرگذار است.

تماس خبرنگار مهر با برخی از مدیران و مسئولان پالایشگاه نفت شیراز حاکی از آن است که هم اکنون محموله بزرگ MMT وارداتی از چین با ترکیب بنزین مخلوط شده و یکی از مسئولان این پالایشگاه حتی از بررسی پرونده واردات MMT در شورای رقابت خبر داد.

در این بین، خبرگزاری مهر مکاتبات رسمی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره دلایل واردات MMT از چین انجام داده که این شرکت نفتی تاکنون به مکاتبات خبرگزاری مهر پاسخی نداده است.



تاريخ : 4 / 10 / 1392برچسب:, | 9:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قانون انحصار دولتی دخانیات مصوب سال 1307 لغو شد.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایسنا، براساس لایحه بودجه سال 1393 کل کشور در اجرای قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و با توجه به لغو قانون انحصار دولتی دخانیات مصوب سال 1307، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است نسبت به وصول خالص هرگونه وجوه دریافتی شرکت دخانیات ایران بابت هلوگرام و سایر حقوق انحصار محصولات دخانیات پس از تاریخ "مصوبه واگذاری سهام شرکت مزبور بابت رد دیون صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد" براساس گزارش حسابرس اقدام و وجوه مزبور را به ردیف درآمدی 130421 جدول شماره 5 این قانون واریز کند. معادل 40 درصد از وجوه واریزی از محل ردیف 113-530000 جدول شماره 9 این قانون به وزارتخانه مزبور اختصاص می‌یابد تا پس از مبادله موافقت‌نامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری صرف ساماندهی و ایفای وظایف حاکمیتی در امور دخانی و نیز تقویت منابع صندوق‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن شود.

همچنین تا شفاف‌سازی وظایف حاکمیتی و حقوق دولتی در حوزه محصولات دخانی در تطبیق با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است درآمدهای حاصل از صدور مجوزهای و هرگونه حقوق دولتی ماخوذه بابت واردات و تولید محصولات دخانی را طی سال 1393 به ردیف درآمدی فوق واریز کند.

درآمد شرکت دخانیات ایران بابت هلوگرام و سایر حقوق انحصار محصولات دخانی برای سال 1393 معادل 60 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

هیات دولت دهم در اواخر عمر کاری خود ۵۵ درصد از سهام شرکت دخانیات ایران به همراه سهام چندین شرکت دیگر دولتی را به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار کرد و این صندوق نیز به وزارت رفاه و تامین اجتماعی منتقل شد. با این کار عملا فصل جدیدی در فعالیت‌های شرکت دخانیات ایران رقم خورد و این شرکت پس از 70 سال که دارای تنها یک سهامدار بود، صاحب چندین سهامدار شد و علاوه بر این بحث‌های مربوط به ورود این شرکت به فرابورس نیز مطرح شد.

در همین حال مدیرعامل شرکت دخانیات ایران نیز چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد که با توجه به واگذاری سهام شرکت دخانیات عملا صنعت دخانیات کشور نیز خصوصی و بخش حاکمیتی از این بخش جدا شد.

در حال حاضر مرکز نظارت و برنامه‌ریزی دخانیات به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت بخش حاکمیتی و برنامه‌ریزی حوزه دخانیات کشور را بر عهده گرفته است.



تاريخ : 26 / 9 / 1392برچسب:, | 9:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درحالي كه كشور با مشكلات عديده‌ ناشي از ركود تورمي، تحريم و كمبود ارز مواجه است، آگهي پيش فروش مرسدس بنز مدل 2014 در برخي رسانه‌ها درحال انتشار است!


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پارسينه، مرسدس بنز C200 مدل 2014 با سقف پاناروما(!) به صورت "قسطي" و با قيمت كل دو ميليارد و پانصد ميليون تومان و در اقساط ماهانه شش ميليون تومان و با پيش پرداخت يك و نيم ميليارد تومان به دست مشتريان تهراني مي‌رسد!

براساس همين گزارش ظاهراً متولي ورود اين سري از خودروهاي لوكس، سازمان توسعه تجارت است كه در آبان ماه امسال به 110 مدل خودروي خارجي مجوز ورود به ايران را داده است.

درحالي كه كشور دچار كمبود ارز و مشكلات اقتصادي است، صدور مجوز براي وارد كردن خودروهاي گران قيمت، هيچ مفهومي غير از تشديد بحران اقتصادي ندارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

قائم مقام سازمان فضایی کشور گفت: برای پرتاب کاوشگر پژوهش حدود 7 میلیارد تومان هزینه شده است .

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار واحد مرکزی خبر ، حمید فاضلی افزود: برای پرتاب کاوشگر پیشگام سال گذشته سه میلیارد تومان هزینه شده بود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم این مبلغ برای پرتابگر هزینه شده است گفت :‌پرتابگر پژوهش ، موشکی با سوخت مایع بود که دارای قابلیت هدایت و کنترل است و این مسئله باعث شد تا محل فرود«فرگام» را با دقت زیاد پیش بینی کنیم.

فاضلی به تصاویر دریافتی از کاوشگر پژوهش اشاره کرد و افزود : در تصاویر تله متری اجسامی معلق دیده می شود که در اصل پرچم هایی از کشورمان است که برای یادگاری به مراکز پژوهشی و دانشگاههای کشور اهدا خواهد شد و این پرچم ها ثابت می کند که کاوشگر در خارج از جو شرایط بی وزنی را تجربه کرده است .



تاريخ : 23 / 9 / 1392برچسب:حساب جاری,بدون دسته چک,عقاب نیوز,علت نیوز, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

افتتاح حساب جاری بدون دسته چک در تمامی شعب بانک مسکن امکان پذیر شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، محمد حسن مرادی رییس اداره کل طرح و برنامه، با اعلام این خبر افزود: به منظور گسترش و ترویج بانکداری الکترونیک، کاهش هزینه ها و مشکلات ناشی از صدور چک های بلامحل، افتتاح این نوع حساب جاری در بانک مسکن امکان پذیر شد.
 
رییس اداره کل طرح و برنامه بانک مسکن تاکید کرد: این حساب صرفاً برای اشخاص حقیقی به صورت انفرادی یا مشترک در سیستم سپرده های متمرکز افتتاح می شود و نحوه و شرایط افتتاح حساب همانند حساب جاری عادی می باشد. همچنین این حساب از تمامی مزایای حساب جاری (به جز صدور دسته چک) از جمله تسهیلات بدون سپرده و امکانات بانکداری الکترونیک برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت صدور دسته چک برای این حساب، افتتاح بدون نیاز به معرف می باشد.
 
مرادی با بیان اینکه دارا بودنِ همزمانِ حساب جاری بدون دسته چک و حساب جاری ممنوع می باشد اظهار داشت : از کاربردهای افتتاح این نوع حساب جاری می توان به وثیقه تسهیلات پرداختی، واریز حقوق کارکنان شرکت ها و سازمان ها، بهره مندی از تسهیلات بدون سپرده و واریز سهم الشرکه بانک در تسهیلات مشارکت مدنی اشاره کرد.
 
 
 



تاريخ : 19 / 9 / 1392برچسب:, | 9:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسین علایی با حکم مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری مدیرعامل هواپیمایی آسمان شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز یک منبع آگاه در صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با حکم ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سردار حسین علایی مدیرعامل شرکت خدمات هوایی آسمان شد.

این منبع آگاه عنوان کرد که عطاریان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تجربیات کافی در حوزه حمل و نقل هوایی را به عنوان شاخصهای انتخاب علایی مد نظر قرار داده است.



تاريخ : 10 / 9 / 1392برچسب:, | 6:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خودروی پژو 301 به زودی به بازار عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه بازار باشگاه خبرنگاران، تاکنون سه موتور برای پژو ۳۰۱ درنظر گرفته شده است. اولین موتور ۱٫۶ لیتری چهارسیلندر با تکنولوژی VTi است که ۱۱۵ اسب بخار نیرو تولید می کند.

موتور ۱٫۲ لیتری سه سیلندر با توان ۷۲ اسب بخار و موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر HDi دیزلی با قدرت ۹۲ اسب بخار  هم  قابل انتخاب می باشند. بعد از پژو ۲۰۸ این دومین خودرویی است که از موتور سه سیلندر ۱٫۲ لیتری VTi استفاده می کند.