تاريخ : 9 / 9 / 1392برچسب:وام,مسکن,مهر,عقاب نیوز, | 12:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام مسکن مهر به 30 میلیون تومان خبر داد و گفت: قرار‌داد‌های حدود دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر برای اقدامات اجرایی به بانک معرفی شده است.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، محمد پژمان، رییس سازمان ملی زمین و مسکن امروز - شنبه - در حاشیه چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون سقف وام مسکن مهر 25 میلیون تومان است، گفت: قرار بود امروز وزیرراه و شهرسازی درباره افزایش وام مسکن مهر با بانک مرکزی جلسه داشته باشد که به دلیل سفر وزیر به استان بوشهر و بازدید از مناطق زلزله‌زده، این جلسه به هفته آینده موکول شد.
 
وی گفت: تا آخر آذر واحد‌های مسکنی مهر تعیین تکلیف می‌شوند و با قاطعیت می‌گویم که تمامی مشکلات مسکن مهر رسیدگی خواهد شد.
 
پژمان اظهار کرد: تعداد این واحد‌های مسکونی آنقدر زیاد است که تا دو یا سه سال دیگر به اتمام می‌رسند.
 
ساخت یک میلیون و 100 هزار واحد مسکن باقی مانده است
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حدود یک میلیون و 100 هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده که براساس تقسیم‌بندی تعیین تکلیف می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: براساس همه تعهدات و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده واحد‌های مسکونی مهر تعیین تکلیف می‌شوند.
 
به گفته‌ رییس سازمان ملی زمین و مسکن برخی واحد‌های مسکونی مهر در مرحله‌ سفت‌کاری هستند و برخی دیگر نیز در مراحل پایانی کار قرار دارند.
 
پژمان گفت: دولت تنها زمین را در اختیار تعاونی‌ها قرار داد و تعاونی‌ها و مردم با یکدیگر کار کردند که در برخی موارد مشکلاتی به وجود آمد که در حال پیگیری است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

اقلام کالاهای اساسی و همچنین افرادی که از این سبدهای کالایی برخوردار می‌شوند مشخص شد.

خبرگزاری فارس: جزئیات دو سبد کالایی دولت؛ ۵ قلم کالای اساسی برای ۲۱ میلیون نفر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز سه‌شنبه حسن روحانی رئیس دولت یازدهم از ارائه دو سبد کالایی برای اقشار نیازمند جامعه خبر داد که پس از آن هم محمدباقر نوبخت از تأمین ریالی این سبد کالایی و همچنین ارائه آن در بهمن ماه و اسفند ماه خبر داد.

به گزارش فارس، این سبد کالایی شامل 5 قلم کالای اساسی برنج، روغن، تخم‌مرغ، پنیر و گوشت مرغ است.

به گزارش فارس، جامعه هدفمندی مورد نظر برای توسعه دو سبد کالایی در حدود 21 میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، روستاییان، عشایر، کارگران و کارمندان است.



تاريخ : 29 / 8 / 1392برچسب:, | 4:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از تثبیت قیمت بنزین تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: فعلا برنامه ای برای تغییر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروها وجود ندارد.

  با وجود افزایش مصرف بنزین از ابتدای سالجاری و تاکید مسئولان وزارت نفت در چند هفته گذشته نسبت به اصلاح و منطقی شدن قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی اما بهای بنزین تا پایان سالجاری افزایش نمی یابد.

سید مجتبی شفیعی درباره آخرین تصمیم گیری های دولت درباره افزایش قیمت بنزین، گفت: بر اساس آخرین بحثی که در وزارت نفت مطرح شده، قیمت سوخت تا پایان سالجاری تغییری نخواهد کرد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تغییر در قیمت بنزین خودروها نداریم، در خصوص احتمال تغییر سهمیه های بنزین هم توضیح داد: فعلا تغییری سهمیه های بنزین خودروها اعمال نخواهد شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی خودروها برای آذر ماه سالجاری همچون گذشته واریز خواهد شد، بیان کرد: هرگونه تغییر در سهمیه ها و یا افزایش قیمت بنزین و سوخت توسط دولت اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش مهر، از این رو آخرین سهمیه بنزین نیمه یارانه ای پائیز تا ساعت ۲۴ امشب پنج شنبه ۳۰ آبان ماه به کارت های هوشمند سوخت واریز می شود.

برای آذر ماه امسال هر لیتر بنزین نیمه یارانه ای با قیمت ۴۰۰ تومان و بنزین آزاد با نرخ ۷۰۰ تومان عرضه می شود ضمن آنکه ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت ها با نرخ نیمه یارانه ای اختصاص می یابد.

در سومین ماه فصل پائیز سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

در همین حال با توجه به آغاز توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا در برخی از کلانشهرها همچون تهران، اراک، کرج و اهواز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: با وجود افزایش هزینه های تولید اما تا اطلاع ثانوی بنزین اروپایی با قیمت های مصوب و تکلیفی دولت در جایگاه ها عرضه خواهد شد.



تاريخ : 10 / 8 / 1392برچسب:تعرفه,رایتل,عقاب نیوز, | 8:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازگروه بازار باشگاه خبرنگاران، قيمت ها به شرح زير است:

 

رایتل

نام

نوع سیم کارت

ساعات غیر پیک (ریال)

ساعات پیک (ریال)

تماس داخل شبکه (صوتی)

دائمی

---

۵۵۵

تماس خارج شبکه (صوتی)

دائمی

---

۶۲۵

تماس تصویری

دائمی

---

1495

پیامک فارسی

دائمی

---

89

پیامک انگلیسی

دائمی

---

220

پیام چندرسانه ای درون شبکه

دائمی

---

400

اینترنت 3G به ازای هر کیلوبایت

دائمی

---

0.5

تماس خارج شبکه (صوتی)

اعتباری

---

۸۹۵

تماس داخل شبکه (صوتی)

اعتباری

---

۶۹۵

تماس تصویری

اعتباری

---

1995

پیامک فارسی

اعتباری

---

89

پیامک انگلیسی

اعتباری

---

220

پیام چندرسانه ای درون شبکه

اعتباری

---

400

اینترنت 3G به ازای هر کیلوبایت

اعتباری

---

0.5

پیامک فارسی

دیتا

---

89

پیامک انگلیسی

دیتا

---

220

اینترنت 3G به ازای هر کیلوبایت

دیتا

---

0.5



تاريخ : 5 / 8 / 1392برچسب:, | 10:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر نفت با تاکید بر اینکه بنزین هزار تومانی تا زمانی که قطعی نشود شایعه است، از مذاکره با شرکت‌های اروپایی خبر داد و گفت: برداشت از وزارت نفت بابت یارانه نقدی موجب متلاشی شدن شرکت‌ ملی نفت و گاز شده است.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم، مبنی بر اینکه آیا سناریوی تک نرخی شدن بنزین در دولت مطرح شده و براساس آن قرار است بنزین هزار تومان شود اظهار داشت: بنده اینها را مانند شما شنید‌ه ام می‌توانم بگویم این اخبار شایعه است؛ تا زمانی که قطعی نشده باشد نمی‌توانیم بگوییم بنزین هزار تومان شده است.

وی درباره عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: از نظر ما مشکلی وجود ندارد که نفت خام در بورس انرژی توزیع شود.

وزیر نفت در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه هم اکنون چند میلیون لیتر بنزین در روز وارد کشور می‌شود، گفت: این رقم در روزهای مختلف فرق می‌کند اما به طور متوسط 2 الی 4 میلیون لیتر بنزین به صورت روزانه وارد کشور می‌شود.

زنگنه در ادامه تاکید کرد: صندوق توسعه ملی مجاز نیست به صورت مستقیم به شرکت‌های دولتی وام پرداخت کند اما می‌تواند به پیمانکاران وزارت نفت تسهیلات پرداخت کند که بر همین اساس تاکنون 14 میلیارد دلار از صندوق برداشت شده است.

وی درباره وضعیت تامین سوخت زمستانی اظهار داشت: مشکلی برای سوخت‌رسانی زمستان نداریم اما کمبود شدید گاز در شبکه احساس می‌کنیم که این بخاطر 5 فاز پارس جنوبی در شبکه است.

این عضو کابینه یازدهم درباره تامین یارانه نقدی از محل وزارت نفت گفت: از برنامه ای که در بودجه داریم عقب نیستیم اما می‌توانیم بگوییم حتی بیشتر از برنامه نیز یارانه پرداخت شده است؛ به اندازه‌ای که بخش گاز و پالایش الان «معطل » شده‌اند.

وزیر نفت گفت: طبق بودجه باید 27 هزار میلیارد تومان از منابع وزارت نفت به عنوان یارانه پرداخت می‌شد ولی این مقدار هم کشش بودجه ما را نمی‌داد به همین خاطر منجر به متلاشی شدن شرکت ملی نفت و گاز شد.

زنگنه همچنین در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا انعقاد قرارداد وزارت نفت با شرکت های اروپایی و آمریکایی صحت دارد، گفت: قرارداد نبستیم اما مذاکراتی را با این شرکت‌ها انجام دادیم البته مذاکره با شرکت ‌های اروپایی را فعلا می‌توان بگویم اما شرکت‌های امریکایی را نمی توانم اظهارنظر داشته باشم.

زنگنه از واریز 8 میلیارد دلار پول واقعی به صندوق توسعه ملی تاپایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با واریز این منابع وام به سرمایه گذاران و متقاضیان واقعی اختصاص خواهد یافت البته این رقم باعث افزایش دوبرابری ظرفیت وام‌دهی خواهد شد.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 10:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازتسنیم: در حالی سرنوشت پروژه‌های طرح مسکن مهر پردیس به دلیل نبود زیرساخت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که امتیاز مسکن‌مهر این شهر تا ۴۰میلیون‌تومان نیز خریدوفروش می‌شود. محسن نریمان 23شهریور امسال در مراسم معارفه خود به‌عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مهم‌ترین مساله فرارویش را تکمیل 400هزار مسکن در شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: «فعلا عمده توانمان را باید صرف مطالبات مردم درخصوص تحویل واحدهای مسکن مهر کنیم.» این در حالی است که در یک‌ماه و چند روز اخیر اتفاق امیدوارکننده‌ای حداقل برای شهرهای جدید اطراف تهران روی نداده است. در شهرهای اطراف پایتخت حدود 240هزار واحد مسکن‌مهر در دست ساخت است که حدود 40هزار واحد آن به متقاضیان تحویل شده و 200هزار واحد نیمه‌تمام دیگر در مراحل مختلف ساخت قرار دارند. به‌عنوان نمونه شهر پرند حدود 20هزار واحد مسکونی تکمیل‌شده دارد که به دلیل نبود امکاناتی نظیر آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب قابل واگذاری به متقاضیان نیست. در شهر پردیس وضعیت بغرنج‌تر است؛ هم‌اکنون به‌دلیل آنچه طلب پیمانکاران اعلام می‌شود، ساخت‌وساز مسکن‌مهر این شهر در بسیاری از پروژه‌ها متوقف شده است. در حال حاضر حدود
80 هزار واحد مسکن مهر در فازهای 3، 5، 8، 9 و 11 شهر پردیس در حال ساخت است که البته تعداد کمی حدود دوهزارواحد (2/5 درصد) تکمیل شده و با امکانات زیربنایی و روبنایی در حال واگذاری به متقاضیان است. عدم ارایه برنامه مشخص از سوی وزیر راه و شهرسازی برای بخش مسکن باعث شده تا مردم برای تامین سرپناه روانه شهرهای جدید اطراف به‌خصوص شهر پردیس شوند. هم‌اکنون با وجود نیمه‌تمام‌بودن حدود 78هزار واحد مسکن‌مهر پردیس، خریدوفروش امتیاز این واحدها از رونق بسیاری برخوردار است. این‌روزها خریدوفروش مسکن‌مهر به همراه دادوستد امتیاز این واحدها آنچنان رونق گرفته که در فاز 11 هر امتیاز مسکن‌مهر تا 40میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود. البته این رقم مربوط به افرادی است که به‌طور مستقیم اقدام به خرید امتیاز می‌کنند و با فروشنده (متقاضی مسکن‌مهر) وارد مذاکره می‌شوند. چنانچه از کانال بنگاه‌های املاک این خرید انجام شود ارقام حدود 20درصدی افزایش خواهد یافت. در سایر فازهای مسکن‌مهر پردیس علاوه بر خریدوفروش امتیاز، واحدهای مسکونی نیز به‌صورت قولنامه‌ای دادوستد می‌شود. در این فازها که واحدهای آماده وجود دارد (بدون امکانات زیربنایی همچون آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب) قیمت هر مترمربع بین دو تا 2/5 میلیون‌تومان در نوسان است. به‌طور کلی امتیاز واحدهای نیمه‌تمام مسکن‌مهر پردیس بین 30 تا 60میلیون‌تومان بسته به فاز آن خریدوفروش می‌شود. با وجود آنکه مسوولان وزارت راه و شهرسازی، مسکن‌مهر را طرحی شکست‌خورده می‌نامند، اما تقاضا برای واحدهای این طرح همچنان در حال افزایش است که این اشتیاق را می‌توان از بازار گرم خریدوفروش واحدهای مسکن‌مهر و امتیاز آنها در شهرهای پردیس و پرند به‌خوبی احساس کرد.



تاريخ : 19 / 7 / 1392برچسب:, | 12:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 همانطور که اعضای کابینه یازدهم قبلاً اعلام کرده‌اند یارانه مهرماه نیز از روش های مختلف تأمین شده و در روزهای آینده (حداکثر تا سه شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
یارانه

 

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم بار دیگر به مشکلات دولت در تأمین یارانه‌های نقدی اشاره و تصریح کرده بود که "درآمد ناشی از افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی ماهانه حدود 1500 میلیارد تومان است. ضمن آنکه مبالغی هم از طریق ردیف‌های بودجه صرف پرداخت نقدی یارانه‌ها می‌شود که متأسفانه با کمبود منابع مواجه‌ایم به‌طوری که حدود هزار میلیارد تومان کسری پرداخت‌های نقدی داریم که از طریق روش‌های مختلف در حال تأمین آنها هستیم".

 

براساس این گزارش، طبق قانون دولت باید هر ماه 45 هزار و 500 تومان را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، با احتساب اینکه 75 میلیون ایرانی مشمول دریافت یارانه می شوند می توان گفت که دولت هر ماه نیازمند 3400 میلیارد تومان برای واریز یارانه‌های نقدی است. البته طبق اعلام وزیر اقتصاد دولت ماهانه ماهانه 3500 میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی می کند.

 

از ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم مردان اقتصادی کابینه روحانی در سخنانی جداگانه اشاره کرده‌اند که دولت در تأمین یارانه‌های نقدی به مشکل خورده و از روش‌های مختلف در حال تأمین یارانه‌های نقدی است؛ سکوت اعضاء کابینه درباره پشت پرده "روش‌های مختلف" تأمین اعتبار یارانه‌های نقدی خبرنگار تسنیم را بر آن داشت با غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اینباره گفت‌وگویی کوتاه داشته باشد.

 

مصباحی مقدم به خبرنگار تسنیم گفت که روش تأمین یارانه نقدی در دولت یازدهم مشابه دولت دهم است اما این روش شامل تأمین یارانه از محل افزایش قیمت طلا و ارز نیست. ولی البته به این نکته هم تأکید کرد که بخاطر همین مشکلات مجلس طرح حذف 3 دهک درآمدی بالا را در دستور کار قرار داده است.

 

به گزارش تسنیم دولت یازدهم از زمانی که روی کار آمده در روزهای 22 الی 23 هر ماه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ پیش بینی می شود طبق روال مرداد و شهریورماه سومین یارانه دولت روحانی در روزهای آینده (احتمالاً 22 الی 23 مهرماه) از روش‌های مختلف تأمین و به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

 

 



تاريخ : 16 / 7 / 1392برچسب:, | 1:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز   به نقل ازدنیای صنعت، رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت گفت: در صورت تصویب شورای اقتصاد نرخ کارمزد جایگاه داران بنزین تا سقف 25 درصد افزایش می یابد
 
بیژن حاج محمد رضا با بیان این مطلب که در حال حاضر نرخ فروش فرآورده سی ان جی با تصویب شورای اقتصاد به 345 تومان در هر لیتر خواهد رسید عنوان کرد: در حال حاضر مقرر شده است که طبق تصمیم شورای اقتصاد و بر اساس مصوبه مجلس در سال 92 کارمزد جایگاه داران بنزین به حق العمل تغییر پیدا کند .
 
وی افزود: اشاره به این نکته ضروری است که با توجه به اعلام شرکت ملی پخش نرخ بنزین با 40 درصد افزایش رو به رو خواهد بود و احتمال می رود نرخ کار مزد جایگاه داران در صورت تصویب شورای اقتصاد  تا 25 درصد افزایش پیدا کند .
 
حاج محمدرضا میزان کارمزد دریافتی جایگاه داران را 2.5 درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تلاش جایگاه داران بر این است تا کارمزد ها به صورت حق العملی محاسبه شود.چرا که با توجه به هزینه های گزاف جایگاه داری افزایش نرخ حق العمل در مقابل کارمزد برای جایگاه داران به صرفه تر خواهد بود .
 
وی افزود: احتمال می رود طی هفته آینده و پس از تصویب قیمت نهایی بنزین در شورای اقتصاد و مجلس از ماه آینده شاهد تغییر قیمت بنزین یارانه ای ازهر لیتر 400 تومان به هر لیتر 700 تومان و تغییر نرخ بنزین آزاد از هر لیتر 700 تومان به هر لیتر 1000 تومان باشیم . 



تاريخ : 14 / 7 / 1392برچسب:, | 6:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروز کارگروه ویژه، درباره موضوع آزادسازی قیمت شیر خام تصمیم‌گیری کرد اما دبیر انجمن صنایع لبنی می‌گوید این تصمیم‌ها مبنای اجرایی ندارد و ستاد تنظیم بازار باید در جلسه فردا مشخص کند.

خبرگزاری فارس: قیمت شیر آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز در کارگروه ویژه تصمیم‌گیری شد تا قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی آزاد شود و مفهوم آن این است ستاد تنظیم بازار مسئول قیمت‌گذاری برای این گونه کالاها نخواهد بود.

پیش‌ از این فرآورده‌های لبنی مانند کره جزء گروه یک کالاهای اساسی محسوب می‌شد و قیمت‌گذاری آن بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان بود.

حدود یک ماه پیش مصوب شد، دیگر ارز 1226 تومان به واردات کره و نیز نهاده‌های دامی اختصاص نیابد و با این تصمیم این نوع کالا از گروه کالاهای اساسی خارج شد.

موافقان پیشنهاد آزاد شدن قیمت شیر در این جلسه معتقد بودند که اگر دولت ارز ارزان به این کالاها تخصیص نمی‌دهد و از گروه کالاهای اساسی خارج می‌کند، بنابراین قیمت آن نیز باید آزاد شود.

موافقان این نظر گفتند، قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی باید از گروه اولویت یک کالاهای اساسی به گروه 3 تغییر یابد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی به خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: امروز این صحبت‌ها در کارگروه ویژه مطرح شد، اما هرگونه تصمیم و مصوبه‌ای باید فردا از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شود.

به گفته باکری، تا زمانی که این مصوبه از سوی ستاد تنظیم بازار صادر نشود، این تصمیمات مبنای درستی ندارد.

به گزارش فارس، پیش از این نیز دامداران و کارخانه‌های لبنی همواره مترصد افزایش قیمت بودند و طی دو سال گذشته همواره به انواع بهانه‌ها قیمت شیر را بیش از 200 درصد افزایش داده‌اند؛ آزاد شدن قیمت شیرخام موجب بالا رفتن قیمت، کاهش بیش از اندازه سرانه مصرف و تهدیدی برای سلامتی جامعه خواهد بود.

سرانه مصرف شیر در کشور 80 کیلو گرم یعنی نصف میانگین جهانی است و در برنامه پنجم توسعه قرار است به 165 کیلوگرم برسد.

بسیاری از کشورهای اروپایی سرانه مصرف 400 کیلو گرم نیز دارند.



تاريخ : 12 / 7 / 1392برچسب:, | 4:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 محصول جدید ایران خودرو تبریز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رو نمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، خودروی جدید پی یو وان محصول جدید ایران خودرو تبریز شامگاه پنجشنبه با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در تبریز رونمایی شد.

خودروی جدید پی یو وان در طی یک و نیم سال و با هزینه 50 میلیارد ریالی ایران خودروی تبریز طراحی و ساخته شده است.

از ویژگی های بارز این خودرو که آن را از سایر رقبای خود متمایز می کند می توان به دارا بودن Platform 405 ، موتور 1700 سی سی ، ترمزهای ای بی اس ، دوگانه سوز بودن ، داشتن کیسه های هوا و همچنین جایگیری مخزن سوخت زیر اتاق بار اشاره کرد.

محسن صالحی نیا،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از این محصول گفت: امیدواریم شرایطی فراهم باشد که تا آخر سال شاهد قرار گرفتن این محصول در خط تولید شرکت ایران خودروی تبریز باشیم و همچنین حمایت های لازم از آن در جهت تولید انبوه این خودرو که مورد نیاز مشتریان می باشد طراحی و برنامه ریزی شود.

همچنین صادقی مدیرعامل ایران خودروی تبریز نیز افزود: خط تولید انبوه خودروی پی یو وان از بهمن ماه امسال شروع خواهد شد که پیش بینی می شود قیمت خودرو با توجه به حجم سرمایه گذاری زیر 20 میلیون تومان باشد.

شرکت ایران خودروی تبریز در سال آینده، 30 هزار دستگاه از این خودرو را به صورت انبوه ، به بازار عرضه خواهد کرد.
 



تاريخ : 8 / 7 / 1392برچسب:, | 6:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

عبدالناصر همتی با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به سمت رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملی ایران منصوب شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازآفتاب: در این حکم آمده است «نظر به تعهد و تخصص جنابعالی و عنایت به مصوبه سوم مهر ماه مجمع عمومی بانک‌ها، به سمت رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملی ایران منصوب می‌شوید».

در ادامه این حکم آمده است «امیدواریم در سایه عنایت پروردگار بلند مرتبه و با هم فکری و همکاری کارکنان کوشای بانک ملی ایران و همکاری با نهادهای تخصصی مرتبط در نیل به اهداف و برنامه‌های آن بانک به پیشرفت و تعالی همه جانبه مادی و معنوی دولت تدبیر و امید پیروز و سربلند باشید.

همکاری، همدلی و همراهی در این ماموریت دست جمعی پیش شرط موفقیت است و عزت، توفیق و سربلندی جنابعالی را در انجام ماموریت‌های محوله از خداوند منان مسئلت داریم».

 



تاريخ : 6 / 7 / 1392برچسب:, | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تلفن - پیامک ثابت

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: تعرفه مکالمات تلفن ثابت از ۵۱.۰۳ ریال به ۵۸.۷۱ ریال رسید که از ۱۵ مردادماه نیز در قبوض مشترکان ثابت اعمال می‌شود.

 

 

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، مظفر پورنجبر مدیرعامل شرکت مخابرات ظهر امروز در نشستی با اشاره به اینکه تعرفه مکالمات ثابت از 15 مرداد ماه گذشته طبق پالسی58.71 ریال اعمال می‌شود اظهار کرد: این تعرفه طبق پیشنهاد مخابرات شورای رقابت در نظر گرفته شده است که این پیشنهاد سقف تعرفه 61.8 و کف آن 51.03 بوده است.

 

وی عنوان کرد: طبق تعرفه 58.71 که با موافقت شورای رقابت طراحی شده است از مردادماه جاری در قبوض این نرخ لحاظ خواهد شد. 

 

او درباره تعرفه سایر حوزه‌ها همچنان موبایل، آبونمان و هزینه هم کد سازی ابراز کرد: تعرفه سیار را طبق نظر وزیر ارتباطات اعمال نکردیم و منتظر جواب سازمان تنظیم مقررات هستیم و نرخ آبونمان هم به همین شکل است که باید در نهایت رگولاتوری درباره آن اظهار نظر قطعی کند و در باب هزینه هم کدسازی نیز این موضوع طبق ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات فعلا منتفی است.

 



تاريخ : 6 / 7 / 1392برچسب:, | 12:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروز در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید با ۲۶ هزار تومان کاهش ۹۴۵ هزار تومان و دلار با ۹۰ تومان نزول ۲۹۶۰ تومان شد.

خبرگزاری فارس: سکه ۲۶ هزار تومان کاهش یافت، دلار ۹۰ تومان+جدول

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت انواع سکه و ارز امروز کاهش یافته به طوری که قیمت سکه طرح جدید با 26 هزار تومان کاهش 945 هزار تومان شد.

همچنین سکه طرح قدیم 23 هزار تومان افت کرد و 943 هزار تومان شد و نیم سکه با کاهش 9 هزار تومانی 496 هزار تومان به فروش رسید.

ربع سکه بدون تغییر 310 هزار تومان، سکه گرمی با 5 هزار تومان کاهش 200 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 96 هزار و 496 تومان تعیین قیمت شد.

اونس جهانی امروز با 70 سنت افت 1337.20 دلار، یورو با 100 تومان نزول 4000 تومان، دلار با 90 تومان افت قیمت 2960 تومان و درهم با 42 تومان کاهش 808 تومان درج قیمت شد.

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید 945.000 تومان 26.000_ تومان
سکه طرح قدیم 943.000 تومان 23.000 _تومان
نیم سکه 496.000 تومان 9.000 _تومان
ربع سکه 310.000 تومان 0
سکه گرمی 200.000 تومان 5.000 _تومان
هر گرم طلای 18 عیار 96.496 تومان 2539_ تومان
اونس 1337.20 دلار 0.70_ دلار
دلار 2960 تومان 90_ تومان
یورو 4000 تومان 100_ تومان
درهم 808 تومان 42_ تومان



تاريخ : 25 / 6 / 1392برچسب:, | 12:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

با حکم هاشم یکه زارع، مهدی یونسیان به سمت سرپرست شرکت ایران خودرو دیزل منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایسنا، یونسیان که در طول دوران مدیریت یکه زارع در ایران خودرو دیزل قائم مقام وی بود همزمان به عنوان عضو موظف هیات مدیره ایران خودرو دیزل نیز فعالیت می‌کند.

وی پیش از آن که به ایران خودرو دیزل بیاید به عنوان معاون تضمین کیفیت شرکت پارس خودرو در گروه سایپا مشغول به فعالیت بوده است.

یکه‌زارع به تازگی با رای هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو جایگزین جواد نجم‌الدین و مدیرعامل این گروه صنعتی شد.

روز یکشنبه 24 شهریور مراسم تودیع و معارفه این دو در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.



تاريخ : 24 / 6 / 1392برچسب:, | 4:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جواد نجم‌الدین مدیرعامل سابق ایران‌خودرو به عنوان مشاور مدیرعامل ایدرو انتخاب شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، جواد نجم‌الدین مدیرعامل سابق ایران خودرو که جای خود را به یکه‌زارع داده است، در حکمی از سوی غلامرضا شافعی رئیس هیئت عامل و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، به عنوان مشاور مدیرعامل ایدرو انتخاب شد.

نجم‌الدین همچنین قبلا مدیرعامل مگاموتورز بوده است.



تاريخ : 22 / 6 / 1392برچسب:, | 2:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار بند جدیدی به قبوض برق مشترکان اضافه شده است که مطابق با این مصوبه، هر مشترک به ازای مصرف هر كيلووات ساعت برق باید مبلغی را به عنوان عوارض مصرف برق پرداخت کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 6 / 1392برچسب:, | 1:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حالا هم که در اواسط سال 92 قرار داریم، نرخ سکه در مقایسه با سال 91 کاهش قابل‌توجهی را (21 درصد) به خود می‌بیند، اما قیمت خودروهای مورد بررسی افت خاصی را تجربه نکرده است

به گزارش مشرق به نقل از دنیای اقتصاد، این روزها که قیمت خودرو سر به فلک زده و افکار عمومی، خودروسازان را در این ماجرا مقصر می‌دانند، فعالان صنعت خودرو به تورم سایر کالاهای مصرفی و غیر مصرفی اشاره کرده و با استناد به آنها می‌گویند خودرو چندان هم گران نشده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 28 / 5 / 1392برچسب:قیمت,سکه,طلا,امروز,بازار,عقاب نیوز, | 12:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سکه تمام طرح جدید، امروز در بازار یک میلیون و 66 هزار، طرح قدیم یک میلیون و 40 هزار، نیم سکه 560 هزار، ربع سکه 360 هزار، سکه یک گرمی 235 هزار و هر گرم طلای 18 عیار 106 هزار و 300 تومان به فروش می‌رسد/ هردلار آمریکا 3180 و هر یورو 4250 تومان در بازار معامله می‌شود.



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:افزایش,تعرفه,همراه اول,عقاب نیوز, | 10:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از ۱۵ مرداد جابه‌جایی و بین‌شهری سیم‌کارت‌های همراه اول حذف می‌شود و هزینه هر دقیقه مکالمه داخل شبکه با سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول بین ۵۱۵ تا ۶۱۸ ریال اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس سرانجام از روز 15 مردادماه جاری تعرفه همراه اول در سراسر کشور یکسان می‌شود.
 
به این ترتیب از روز 15 مرداد هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری از مکالمات همراه اول حذف و تعرفه مکالمه در سراسر شبکه همراه اول مانند اپراتور دوم و سوم تلفن همراه یکسان خواهد شد.
 
هنوز خبری از تعرفه یکسان همراه اول در دست نیست. اما طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، باید عددی بین 515 ریال تا 618 ریال برای هر دقیقه مکالمه با سیم‌کارت‌های دائمی محاسبه شود. تعرفه‌ مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری نیز تغییر خواهد کرد.
 
همچنین از روز 15 مرداد طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت نیز به اجرا در می‌آید که این طرح هم‌اکنون اجرا شده، اما قرار است پس از روز اعلام شده، طبق زمان‌بندی در باقی استان‌های نیز پیگیری شود. براساس طرح هم‌کدی کدهای داخل استانی حذف و تعرفه ‌مکالمه در محدوده داخل استان به تعرفه شهری تغییر می‌کند.
 
تعرفه هر پالس مکالمه در استان‌های هم‌کد شده فعلا 58.17 ریال است که مشخص نیست تغییری کرده یا خیر.



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:سمند,شاسی بلند,ایران خودرو,عقاب نیوز, | 3:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

براساس برنامه های تدوین شده گروه صنعتی ایران خودرو، متخصصان این خودروساز داخلی در پی آن هستند که یک خودروی SUV (شاسی بلند) تولید کنند.
 

 عصر ایران: براساس برنامه های تدوین شده گروه صنعتی ایران خودرو، متخصصان این خودروساز داخلی در پی آن هستند که یک خودروی SUV (شاسی بلند) تولید کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو چندی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های این گروه صنعتی داخلی گفت: گروه صنعتي ايران خودرو برای حفظ و توسعه سهم بازار و پاسخ گويي به نياز مشتريان توليد و معرفي تندر 90 اتوماتيك، رانای لوکس، دنا، يك خودروی شاسی بلند،‌ وانت تندر 90، وانت نيمه سنگين و خودروی سورن با موتور توربوشارژ را در برنامه سال 92 دارد.
 
نجم الدين همچنین مهم‌ترين برنامه ها و اهداف استراتژي‌های كلان شركت را بعد از سال 1392 توليد و معرفي محصولات جديد از جمله خودروی سدان خانوادگي جديد، مدل سال  سمند LX،‌ ارايه و توليد وانت هاي سمند و PU1‌ در سال 1393، ارايه رانا با موتور ديزل در سال 1393، ‌ارايه و توليد اولين محصول از پلاتفرم هاي خانوادگي ايران خودرو در سال 1394 و ارايه و توليد اولين محصول از پلاتفرم های كوچك ايران خودرو در سال 1395عنوان كرد.
 
طراحی یک مدل شاسی بلند
 
بنابه اطلاعات بدست آمده هم اکنون طراحی ماشین مدل SUV (شاسی بلندی) در ایران خودرو در دست اقدام است که مشخصات فنی آن برگرفته از موتور و سیستم انتقال قدرت سمند خواهد بود.
 



به نظر می رسد رویه شرکت خودروسازی چری چین در تولید خودرو شاسی بلند ام وی ام x55 برپایه موتور خودرو ام وی ام 530 تکرار شود تا موتور سمند که متخصصان داخلی توانایی ساخت و تهیه قطعات آن را پیدا کرده اند، با نصب بر روی یک پلتفرم SUV ، نخستین خودرو شاسی بلند با استفاده از تخصص و توان داخلی تولید می شود.

 نیاز داخل به خودروهای شاسی بلند
 
از آنجا که بازار داخلی نشان از افزایش شیب درخواست مردم نسبت به خرید خودروهای SUV (شاسی بلند) هر روز بیشتر از گذشته است و از آنجا که تاکنون هیچ خودروساز داخلی موفق به تولید اینگونه خودرو نشده تا نیاز داخلی از طریق واردات خارجی رفع شود، بنابراین تدبیر در طراحی و تولید یک خودرو شاسی بلند داخلی، منطقی به نظر می رسد.
 
حال برای تحقق این امر از آنجایی که شرکت های مشارکت کننده خارجی از جمله پژو و رنو به دلیل تحریم های کشورهای غربی، بازار ایران را ترک گفته اند، سریع ترین و منطقی ترین اقدام از سوی شرکت خودروساز داخلی حرکت براساس یک پلتفرم داخلی است که در این میان به نظر می رسد موتور سمند و طراحی یک بدنه و شاسی SUV گزینه مناسبی باشد.



هرچند که چندی است که در شبکه های اجتماعی تولید یک مدل شاسی بلند براساس اتاق خودروی تولیدی رانا گوش به گوش می پیچید و حتی عکسهایی از آن نیز به صورت غیررسمی منتشر شده است.
 
اما اینکه آیا مشخصات این خودروها طوری باشد که بتواند در قالب یک خودروی شاسی بلند اقبال مشتریان را جذب کند، موضوعی است قابل بحث که قطعا در صورت انتشار اطلاعات بیشتر امکان پیگیری خواهد داشت.



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:خریدوهواپیما,عقاب نیوز, | 10:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 مدیرعامل شرکت هواپیمایی تابان از ورود سه فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.

خلبان اصغر عبدالله پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اقدامات لازم برای ورود سه فروند هواپیمای جدید در حال انجام است که از نوع ایرباس 321 هستند.

وی گفت: این هواپیماها از کشور سوئد وارد می‌شود و آنها را به صورت اجاره به شرط تملیک وارد می‌کنیم و ماهانه اجاره آن پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی تابان یادآور شد: این شرکت در حال حاضر پنج فروند هواپیما دارد.

شرکت هواپیمایی تابان که مرکز آن در شهر مشهد است در سال ۱۳۸۴ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ و از سال ۱۳۸۵ پروازهای خود را به طور رسمی آغاز کرد.



تاريخ : 3 / 5 / 1392برچسب:نرخ,ارز,سکه,بازار,عقاب نیوز, | 11:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قیمت طلا، سکه و ارز عصر پنج شنبه ۳ مرداد

 

در بازار سکه و طلا تهران امروز؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال فروخته شد.

پایگاه خبری عقاب نیوز :در معاملات امروز (پنج شنبه) بازارهای جهانی فلزات گرانبها نیز، شاهد افت بهای اکثر دسته از فلزات هستیم. براین اساس  بهای هر اونس طلا با  یک دلار 10 سنت افزایش  1323 دلار و 70 سنت فروخته شد. همچنین هر اونس نقره  با  8 سنت کاهش 20  دلار و 18 سنت، هر اونس پلاتین با کاهش 3 دلاری 1448 دلار، و هر اونس پالادیوم نیز با  کاهش 5 دلاری 748  دلار فروخته شد.  
 

نرخ های طلا و سکه در بازار تهران، پنج شنبه 3 مرداد:

قیمت طلا

قیمت سکه

  نرخ  ارزهای معتبر  در بازار تهران به شرح زیر است:

 

قیمت ارز

 



تاريخ : 30 / 4 / 1392برچسب:, | 12:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جدول قیمت انواع خودروهای داخلی در بازارامروز

 



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نیکوسخن گفت: این در حالی است که شرکت‌های تولید‌کننده این نوار تست‌ها نیز اعلام کرده‌اند اگر اوضاع به همین شکل باشد قیمت این نوارها را به 60 هزار تومان هم افزایش خواهند داد.

پایگاه خبری عقاب نیوز :مدیرعامل انجمن دیابت ایران نسبت به افزایش قیمت داروی انسولین ایرانی و خارجی هشدار داد و گفت:انسولین ایرانی ظرف دو تا سه هفته اخیر با ۴برابر قیمت قبلی عرضه می‌شود و قیمت نوع وارداتی آن نیز ۲.۵ برابر شده است.

کامران نیکوسخن در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت داروهای بیماران دیابتی گفت: اغلب داروهای مصرفی این بیماران گران شده است به طوری که داروی انسولین بعد از عید و در آغاز سال، 3500 تومان بود اما ظرف دو تا سه هفته اخیر به 12500 هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: انسولین نوع خارجی نیز به قیمت 70 هزار تومان در هفته‌های گذشته به فروش می‌رسید اما اکنون 170 هزار تومان شده است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران تصریح کرد: همچنین نوارهای تست قند خون به شدت در هفته‌های اخیر گران شده است به طوری که این نوارها بین 15 تا 20 هزار تومان تهیه می‌شد اما اکنون یک بیمار دیابتی برای تهیه نوار تست باید 45 هزار تومان پرداخت کند.

نیکوسخن گفت: این در حالی است که شرکت‌های تولید‌کننده این نوار تست‌ها نیز اعلام کرده‌اند اگر اوضاع به همین شکل باشد قیمت این نوارها را به 60 هزار تومان هم افزایش خواهند داد.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران همچنین چندی پیش به فارس گفته بود که انسولین های ایرانی در بازار به شدت کم شده و در مقابل انسولین‌های هندی با 2برابر قیمت نوع ایرانی در بازار توزیع شده است.

وی از کاهش انسولین های ایرانی در سطح بازار خبر داده و گفته بود: شاهد توزیع انسولین های خارجی در بازار هستیم و بیماران مجبور به خرید این انسولین ها هستند.متأسفانه انسولین های خارجی گرانتر از نوع ایرانی است به طوری که قیمت آن چه با پوشش بیمه و چه با قیمت آزاد، 2 برابر انسولین ایرانی است.



تاريخ : 30 / 4 / 1392برچسب:واریز,سهمیه بنزین,عقاب نیوز, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

سهمیه بنزین تیرماه بدون تغییر در قیمت و حجم سهمیه در ساعات پایانی فرداشب (31 تیرماه) در کارتهای سوخت خودرو خواهد بود.

به گزارش ایسنا، 60 لیتر سهمیه بنزین 400 تومانی مردادماه خودروهای سواری شخصی ساعت 24دوشنبه در کارت‌های سوخت است.

 همچنین بعد از اتمام سهمیه بنزین یارانه‌ای، اجازه برداشت بنزین با نرخ 700 تومان نیز 300 لیتر در ماه است. البته مسوولان تاکید کرده‌اند که در صورت نیاز افراد هیچ مانعی برای عرضه بیش ازاین مقدار وجود ندارد و جایگاه‌داران سوخت می‌توانند با کارت سوختی که در اختیار دارند نسبت به عرضه بنزین 700 تومانی اقدام کنند.

 همچنین سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها نیز مانند ماه‌های پیش 25 لیتر است که بامداد اول تیرماه در کارت‌های سوخت خواهد بود. البته 60 درصد سهمیه بنزین موتورسیکلت‌هایی که نسبت به تعویض پلاک خود اقدام نکرده‌اند کاهش خواهد یافت.



تاريخ : 21 / 4 / 1392برچسب:بانک,مهر,بسیجیان,سود,عقاب نیوز, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

موسسه مالی و اعتباری مهر بسیجیان که به تازگی به بانک مهر اقتصاد تغییر نام داده و ارتقا یافته است سود روزشمار بالای ۲۰ درصد پرداخت می کند.

 

 

این بانک که تبلیغات محیطی گسترده ای در سطح برخی شهر‌ها و بزرگراه ها دارد تاکید دارد شهروندان قبل از هرگونه سپرده گذاری با همکاران این بانک در شعب مهر مشورت کنند.
این بانک مدعی است بالاترین نرخ سود روزشمار را در بین بانک های کشور پرداخت می کند.
گزارش میدانی خبرنگار اخبار بانک از شعب این موسسه تازه بانک شده حکایت از پرداخت سود روزشمار با ۳ نرخ ۱۸، 2/20 و ۲۱ درصد دارد.
بر این اساس این بانک به سپرده های با هر مبلغی نرخ سود روزشمار ۱۸ درصد ارائه می کند.
بانک مهر افتصاد همچنین طرح جدیدی را راه اندازی کرده است که در صورتی سپرده گذار مبلغ افتتاح حسابی معادل حداقل ۱۰ میلیون ریال داشته و این مبلغ برای مدت ۶ ماه مسدود باشد نرخ ۲۰ ممیز ۲ دهم درصد پرداخت می کند.
در جذاب ترین نرخ سود روزشمار این بانک سپرده گذار در صورتی که بیش از ۵۰ میلیون ریال افتتاح نماید و برای مدت یک سال این پول در نزد بانک مسدود شود نرخ سود جذاب ۲۱ درصدی را پرداخت می کند.
بانک مهر اقتصاد حدود ۸۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر راه و شهرسازی گفت: باز پرداخت وام مسکن مهر به 20 سال افزایش یافت.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، علی نیکزاد در حاشیه افتتاح مسکن مهر بروجرد، افزود: تا قبل از سال 89 وام مسکن مهر 12 درصد بوده است اما دکتر احمدی نژاد در سمنان مصوب کرد که همه وام‎های مسکن مهر به 4، 7 ، 9 درصد برسد.

وی اظهار کرد: بخشنامه این امر توسط رییس جمهوری به بانک مرکزی ابلاغ شد که وام مسکن مهر به 4 ، 7 ، 9 درصد برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان لرستان، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان پیگیر شود تا این امر تحقق یابد، تصریح کرد: باز پرداخت وام مسکن مهر 16 ساله تقسیط شده بود که رییس جمهوری موافقت کردند به 20 سال افزایش یابد.

نیکزاد اضافه کرد: وامی که به مسکن مهر تخصیص داده شده 4 درصد فروش اقساطی و 12 درصد مربوط به دوران مشارکت است.

 

 

 



تاريخ : 18 / 4 / 1392برچسب:آخرین,یارانه,احمدی نژاد,عقاب نیوز, | 2:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد: یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی تیرماه ساعت ۲۴ شنبه واریز می شود.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سازمان هدفمندسازی یارانه ها با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اعلام کرد : یارانه نقدی مرحله بیست و نهم خانوارها مربوط به تیر ماه ، ساعت 24 شنبه 22 تیر ماه به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز می شود.

میزان یارنه نقدی به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان است و از همان زمان قابل برداشت خواهد بود.

 



تاريخ : 18 / 4 / 1392برچسب:قیمت,دلار,عقاب نیوز, | 11:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

بانک مرکزی قیمت ۳۷ نوع ارز را اعلام کرد که براساس آن دلار با حدود یک تومان افزایش، 2478.3 تومان و یورو 3187.7 تومان درج قیمت شد.

 

خبرگزاری فارس: قیمت‌گذاری ۲۴۷۸ تومانی دلار/ نرخ انواع ارز اعلام شد

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» بانک مرکزی آخرین تغییرات نرخ ارزها را پس از حذف دلار مرجع و مبادله‌ای اعلام کرد که بر اساس آن نرخ دلار آمریکا امروز سه شنبه 24 هزار و 783 ریال، یورو 31 هزار و 877 ریال و پوند انگلیس 37 هزار و 5 ریال است.

 

بر این اساس نرخ فرانک سوئیس 25 هزار و 693 ریال، کرون سوئد 3 هزار و 655 ریال، دلار کانادا 23 هزار و 427 ریال، روپیه هند 408 ریال، درهم امارات 6 هزار و 748 ریال و یکصد ین ژاپن 24 هزار و 512 ریال تعیین شد.

 

بانک مرکزی نرخ هر لیر ترکیه را امروز دوشنبه 12 هزار و 595 ریال، روبل روسیه را 745 ریال، ریال قطر را 6 هزار و 808 ریال و یوآن چین را 4 هزار و 39 ریال ارزش‌گذاری کرد.

 



تاريخ : 16 / 4 / 1392برچسب:افزایش,قیمت,لبنیات,عقاب نیوز, | 5:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

دبیر انجمن صنایع لبنی از افزایش 15.6 درصدی قیمت شیر خام و ۱۵ درصدی فرآورده‌های لبنی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،  رضا باکری درباره دلیل افزایش قیمت شیر گفت: ستاد تنظیم بازار مصوبه جدید افزایش قیمت شیر را اعلام کرد که بر اساس آن شیر خام با 15.6درصد افزایش به قیمت 1190 تومان و فرآورده‌های لبنی نیز 15 درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: این افزایش قیمت در پی ارائه گزارش حسابرسان قوه قضائیه انجام شده است که شیر خام که پیش از این به قیمت 960 تومان درب کارخانه تحویل می‌شد به 1110 تومان تحویل کارخانه‌ها تغییر کرد.

به گفته باکری هم در مورد قیمت شیر خام و هم فرآورده‌های لبنی محصولات عرضه شده کمتر از قیمتی است که حسابرسان قوه قضائیه اعلام کرده‌اند.

به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی بعد از محاسبه افزایش جدید، قیمت 81 قلم کالای لبنی فردا اعلام می‌شود.

 پیش از این قرار بود قیمت شیر تا پایان تیر ماه افزایشی نداشته باشد.

همچنین انتقادات زیادی در مورد افزایش قیمت شیر به دلیل کاهش سرانه مصرف وجود دارد.

روز گذشته شرکت دامداران شیر بطری را با 300 تومان افزایش 2150 تومان عرضه کرد.



تاريخ : 14 / 4 / 1392برچسب:سمند,پژو,ایران,خودرو,عقاب نیوز, | 6:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو جزئیات قیمت پیش فروش ۷ محصول این شرکت از فردا را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، عبدالله بابایی با اشاره به اینکه شرکت ایران خودرو برای تثبیت بازار و اطمینان به مردم مبنی بر این که تحریم ها هیچ آسیبی به روند تولید و قیمت نخواهد زد ، شرایطی فراهم کرده است تا مشتریان هر محصول را به صورت قطعی از طریق سایت ایران خودرو خریداری کنند، اظهارداشت: متقاضیان با انتخاب نوع و قیمت خودرو ،دغدغه ای از لحاظ نامشخص بودن قیمت خودرو تا زمان تحویل نخواهند داشت.

بابایی  ضمن بیان این مطلب که خودروها با قیمت مشخص و با قیمت مصوب در سایت فروش گروه صنعتی ایران خودرو عرضه می شود،افزود: پژو 405 اس ال ایکس با استاندارد یورو 2 به مبلغ 231 میلیون و 100 هزار ریال وپیش پرداخت 208 میلیون ریال و تحویل 75 روزه و  سمند ال ایکس ای اف 7 بنزینی قیمت قطعی 279میلیون 800هزار ریال و با پیش پرداخت 190میلیون ریال و تحویل 60روز خواهد بود.

وی اضافه کرد:سمند ال ایکس بنزینی با قیمت قطعی 267میلیون ریال و مبلغ پیش پرداخت 210میلیون ریال با زمان تحویل 60روزه است . البته پژو405 جی ال ایکس بنزینی با قیمت قطعی251میلیون 800هزارریال و ودیعه پرداخت آن  180میلیون ریال با تحویل 60روزه می باشد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو تصریح کرد :پژو405 جی ال ایکس دوگانه سوز به قیمت 266میلیون 600هزار ریال و پیش پرداخت 210میلیون ریال با تحویل 90روزه عرضه می شود و پیش فروش قطعی پژو پارس ال ایکس با موتور تی یو 5 با قیمت  336میلیون ریال و پیش پرداخت 285میلیون ریال و تحویل آن 90روزه خواهد بود.

به گفته بابایی پژو پارس دوگانه سوز با قیمت قطعی 312میلیون 800هزار ریال و پیش پرداخت ان 280میلیون ریال و با تحویل 90روزه عرضه می شود.البته تمامی خودروهای عرضه شده به استثنای خودرو پژو405 اس ال ایکس دارای استاندارد یورو4 هستند.



تاريخ : 12 / 4 / 1392برچسب:نرخ,ارز,مبادله ای,عقاب نیوز, | 11:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بانک مركزي نرخ تمامي ارزها را امروز چهارشنبه در مركز مبادلات ارزی اعلام كرد كه براين اساس نرخ مبادلاتي دلار رشد و قيمت پوند و يورو نسبت به روز گذشته افت داشته است.
آفتاب: بانک مرکزی نرخ هر دلار آمريكا را امروز ۲۴ هزار و ۷۹۰ ريال، هر پوند را ۳۷ هزار و ۵۷۵ ريال و هر يورو را 32 هزار و ۱۶۱ ريال در مرکز مبادلات ارزی تعيين کرد.

نرخ هر فرانک سوئيس ۲۶ هزار و ۶۹ ريال، كرون سوئد 3 هزار و ۶۸۳ ريال، يوان چين 4 هزار و ۴۲ ريال، روپيه هند ۴۱۶ ريال، هر يكصد ين ژاپن ۲۴ هزار و ۷۰۰ ريال و هر يک هزار وون كره جنوبي ۲۲ هزار ريال اعلام شد.

به گزارش مهر، نرخ هر لير تركيه نيز از سوي بانک مركزي در مركز مبادلات ارزي ۱۲ هزار و ۸۱۳ ريال، هر روبل روسيه۷۴۷ ريال و ريال قطر 6 هزار و ۸۰۹ ريال مشخص شده است.



تاريخ : 11 / 4 / 1392برچسب:توزیع,مرغ,ایران,تهران,عقاب نیوز, | 8:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نمایشگاه‌های طرح ضیافت نیز در 5 نقطه تهران از فردا دایر خواهد شد و تا 21 تیر ماه ادامه خواهد داشت و توزیع انواع کالای اساسی از جمله، مرغ، گوشت، برنج، روغن و لبنیات و خرما و شیرینجات ماه رمضان و سایر کا‌لاها عرضه می‌شود.

بر اساس مصوبه ستاد تنظم بازار، مرغ منجمد با نرخ ۴۸۰۰ تومان از درب سردخانه برای تحویل به دستگاه‌ها و سازمان های مختلف آماده بود ولی با توجه به اجرای طرح ضیافت از امروز قیمت آن با کاهش ۲۰۰تومانی بانرخ ۴۶۰۰تومان عرضه می‌شود.

به گزارش تسنیم، وزارت صنعت استان تهران از اواخر خرداد ماه از کلیه سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های دولتی، سازمان میادین میوه و تره‌بار، تعاونی‌های کارگری و کارمندی و نیروهای مسلح و اتحادیه صنفی مرغ‌فروشان دعوت کرده بود تا با مراجعه به ساختمان شهید رجایی وزارت صنعت استان تهران واقع در خیابان ولی‌عصر(عج) نبش زرتشت، مرغ مورد نیاز خود را با نرخ 4800 تومان (درب سردخانه) از این سازمان دریافت کنند.

اما به گفته علی اکبر پورکاوه مدیر کل تأمین و توزیع وزارت صنعت با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و شروع طرح ماه ضیافت، قیمت مرغ منجمد 200 تومان ارزان‌تر از نرخ مصوب 4800 تومانی یعنی به قیمت4600 تومان از امروز توزیع می‌شود. همچنین مرغ منجمد 4600 تومان در حجم نامحدود و فراوان برای تأمین بازار آماده توزع است.

گفتنی است نمایشگاه‌های طرح ضیافت نیز در 5 نقطه تهران از فردا دایر خواهد شد و تا 21 تیر ماه ادامه خواهد داشت و توزیع انواع کالای اساسی از جمله، مرغ، گوشت، برنج، روغن و لبنیات و خرما و شیرینجات ماه رمضان و سایر کا‌لاها عرضه می‌شود. البته زمان برپایی این نمایشگاه‌ها در سایر استانها به عهده هر استان گذاشته شده است.

این نمایشگاه‌‌ها از 12 تا 18 تیرماه نمایشگاه‌ها از ساعت 10 تا 9 شب و از 19 تیرماه که روز نخست ماه مبارک رمضان است تا 21 تیرماه ساعت این نمایشگاه‌ها از 11 صبح تا 11 شب خواهد بود.



تاريخ : 11 / 4 / 1392برچسب:خرید,هواپیما,ایران, عقاب نیوز, | 5:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود 17 فروند هواپیمای جدید به کشور خبرداد و گفت: با ورود هواپیماهای جدید ظرفیت کل ناوگان به 40 هزار صندلی افزایش یافته است.
 
به گزارش ایسنا حمیدرضا پهلوانی، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ورود 17 هواپیماهای جدید 2750 صندلی به ظرفیت ناوگان پروازی کشور در سال 1392 افزوده است.
 
وی تعداد ناوگان هوایی کشور را 231 فروند اعلام کرد و گفت: تمامی هواپیماهای جدید وارد شده با شاخص‌های سازمان هواپیمایی کشوری مطابقت دارند.
 
پهلوانی گفت:‌ با ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور تا پایان سال جاری به افق ترسیمی 1404 که 550 فروند هواپیما پیش‌بینی شده است، نزدیک می‌شویم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت‌های هواپیمایی که قصد خرید و ورود هواپیمای مسافری جدید به کشور را دارند، همکاری می‌کند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

اقتصاد > حمل و نقل- همشهری آنلاین:
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه خودروی دنا در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

ایسنا نوشت: جواد نجم‌الدین اظهار کرد: دنا سومین خودروی برند ملی و لوکس‌ترین محصول ایران خودرو است.

وی با بیان اینکه این خودرو توسط مهندسان داخلی و برپایه پلت‌فرم ملی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: استاندارد آلایندگی دنا یورو 4 بوده و قابلیت ارتقاء به یورو 5 را هم دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: گیربکس خودروی دنا داخلی بوده و ابتدا به صورت دستی تولید خواهد شد اما تولید نوع اتوماتیک آن نیز در دستور کار قرار دارد.

نجم‌الدین تصریح کرد: این خودرو دارای استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو و کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای جلو و عقب با پیش کشنده و محدودکننده نیرو است.



تاريخ : 3 / 4 / 1392برچسب:فروش,اقساطی,محصولات,ایران,خودرو, | 1:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تعداد اقساط ۴۸ ماهه است و لیزینگ ملت متعهد شده است خودروهای ثبت نامی را طی ۷ روز به متقاضیان تحویل دهد.
 
فروش لیزینگی محصولات ایران خودرو از سوی شرکت واسپاری ملت آغاز شد. تعداد اقساط ۴۸ ماهه است و لیزینگ ملت متعهد شده است خودروهای ثبت نامی را طی ۷ روز به متقاضیان تحویل دهد.

گفتنی است جدول اعلام شده از سوی واسپاری ملت به شرح زیر است.

 
 
 



تاريخ : 3 / 4 / 1392برچسب:قیمت,خودرو,اقتصاد,خودروسازی,عقاب نیوز, | 8:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خودروي پرايد 132 SX در بازار به قيمت 16 ميليون و 300 هزارتومان به فروش مي رود.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، نرخ خودروها به شرح جدول زير مي باشد:

قیمت انواع خودرو ارزان قیمت در بازار (تومان)

خودرو

مدل

قیمت

پراید 132

SX

16.300.000

پراید 111

SX

17.000.000

ام وی ام

چهار سیلندر

19.500.000

ام وی ام

 سه سیلندر

18.500.000

تیبا

SX

20.200.000

سمند

lX

27.400.000

پژو 405

GLX

27.200.000

تندر 90

E1

31.500.000

وانت بار

دوگانه سوز

12.500.000

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس جمهور. حسن روحانی.ثبات اقتصادی.تدبیر و امید.



تاريخ : 2 / 4 / 1392برچسب:پژو,308,عقاب نیوز, | 8:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پژو 308 هاچ بک جدید در حال گذراندن مراحل تست در چین است .
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، پژو 308 هاچبک جدید پاییز امسال عرضه خواهد شد و انتظار می رود  از سال 2014 وارد بازار چین شود.
 
این خودرو در چین با سرمایه گذاری پژو سیتروئن و دانگ فنگ تولید می شود.
 
پژو 308 سدان فعلی با همکاری دو شرکت در چین تولید می شود.
 
308 جدید با موتور 1.6 لیتری ، 1.2 لیتری توربو ، 1.8 لیتری و 1.6 لیتری توربو وارد بازارهای جهانی خواهد شد.
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

پنجمین نمایشگاه بین المللی تخصصی دوربین های دیجیتال و موبايل تيرماه سالجاري در نمايشگاه بين المللي فارس برپا مي شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران پنجمین نمایشگاه بین المللی تخصصی دوربین های دیجیتال، لوازم صوتی وتصویری،ادوات موسیقی، سینمایی، موبایل و تجهیزات جانبی از تاريخ 10 الي 14 تيرماه سالجاري در نمايشگاه بين المللي فارس بر پا مي شود.
 
در اين نمايشگاه اخرين دستاوردهاي مربوط  به دنياي ديجيتال در معرض ديد علاقمندان قرار مي گيرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی، خدماتی و عمومی تیر ماه خودروها بدون تغییر در قیمت و یا میزان سهمیه تا ساعت 24 امشب واریز می شود که این واریز حجم ذخایر بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده توسط مردم در کارت ها را به حدود سه میلیارد لیتر افزایش می‌دهد.
 
از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین ایران با رشدی حدود 6 درصدی به بیش از 68 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است که پیش بینی می شود با به پایان رسیدن فعالیت مدارس و دانشگاه ها، متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در فصل تابستان با جهش مصرفی بیشتری روبرو شود.
 
با وجود تعریف سناریوهای مختلفی قیمتی برای عرضه بنزین نیمه یارانه‌ای و آزاد اما سهمیه و قیمت بنزین خودروهای عمومی، شخصی و خدماتی تا پایان تابستان سالجاری تثبیت شد و از این رو 60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی، خدماتی و عمومی تیر ماه خودروها بدون تغییر در قیمت و یا میزان سهمیه تا ساعت 24 امشب واریز می شود.
 
از سوی دیگر تا پایان فصل تابستان اجرای تمامی سناریوهای افزایش قیمت و یا تغییر در سهمیه بنزین خودروها منتفی شده است و این احتمال وجود دارد که در نیمه دوم سالجاری این فرآورده پرطرفدار نفتی در صورت تصویب مجلس و شورای نگهبان در قالب لایحه بودجه سال 92 با تغییرات جدید قیمتی روبرو شود.
 
از این رو برای خرداد ماه سالجاری هر لیتر بنزین نیمه یارانه ای با قیمت 400 تومان و بنزین آزاد با نرخ 700 تومان عرضه می شود ضمن آنکه 25 لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌‌ها با نرخ نیمه یارانه‌ای اختصاص می یابد.
 
برای نخستین ماه فصل تابستان سالجاری سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.
 
در همین حال با توجه به آغاز توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 اتحادیه اروپا در برخی از کلانشهرها همچون تهران، اراک، کرج و اهواز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید اما تا اطلاع ثانوی بنزین اروپایی با قیمت‌های مصوب و تکلیفی دولت در جایگاه‌ها عرضه خواهد شد.
 
این در حالی است که همزمان با واریز سهمیه‌های بنزین تابستانی میزان بنزین ذخیره سازی شده 400 تومانی در کارت های هوشمند سوخت خودروها به حدود سه میلیارد لیتر افزایش می یابد که عملا این افزایش ذخیره بنزین کاهش فروش بنزین آزاد را به همراه دارد.