تاريخ : 28 / 2 / 1393برچسب:, | 2:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نیروی هوایی ارتش خبر منتشر شده در برخی سایت ها و مطبوعات در خصوص خلبان دستگیر کننده ریگی را تکذیب کرد.

 

به گزارش نیروی هوایی ارتش، در پی انتشار خبری در سایت ها، خبرگزاری ها و مطبوعات با موضوع «خلبانی که هواپیمای ریگی را نشاند»، روابط عمومی نیروی هوایی ارتش با بی اعتبار دانستن این خبر اعلام کرد: انتشار هرگونه جزئیاتی از این دست از عملیات هوایی دستگیری شرور عبدالمالک ریگی و ذکر اسامی خلبانان شرکت کننده در این عملیات مردود بوده و فاقد واقعیت است.



تاريخ : 28 / 2 / 1393برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی ویژه کودکان زیر 12 سال خبر داد.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درخصوص پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی کودکان زیر 12 سال گفت: بنابر مطالعات انجام شده مقرر شد برای کودکان زیر 12 سال یک بسته‌ کامل دندانپزشکی در نظر بگیریم و تحت پوشش بیمه‌ها قرار دهیم که بر این اساس بیمه‌ها این هزینه‌ها را متقبل شده و هیئت دولت نیز این مصوبه را تصویب کرده است.

وی در ادامه افزود: بنابراین مصوبه در این بسته درمانی خدمات از قبیل پرکردن دندان تا جرم‌گیری و موارد اولیه که به سالم سازی منجر می‌شود، وجود دارد.

ربیعی همچنین خاطرنشان کرد: تصویب این مصوبه باعث می‌شود هزینه‌های دولت و بیماران کاهش یابد زیرا که یکی از مشکلاتی که امروزه ایرانیان با آن درگیر هستند مسئله‌ دندان است.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 10:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان آغاز اعمال تغییرات و اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار برای دریافت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی را از روز چهارشنبه هفته جاری و از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان آغاز اعمال تغییرات و اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار برای دریافت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی را از روز چهارشنبه هفته جاری و از طریق دفاتر پلیس +10 اعلام کرد.

براساس این گزارش، دولت یازدهم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در ماه پایانی سال گذشته با افزایش قیمت آب، برق، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره و گاز طبیعی آغاز کرد و در ماه ابتدایی سال جاری با ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی و افزایش قیمت بنزین، گازوئیل، سی ان جی و و ال پی جی (گاز مایع خودروها) وارد مرحله دیگری از اجرای این قانون شد.

در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و البته طبق قانون بودجه 93 دولت یازدهم تصمیم به بازنگری در شیوه پرداخت یارانه نقدی در سال جاری گرفت و از همین رو نام نویسی از سرپرستان خانوار متقاضی و نیازمند یارانه نقدی را از 20 فروردین ماه به مدت 11 روز انجام داد.

ثبت نام دریافت یارانه نقدی سال 93 از سرپرستان خانوار بر اساس رقم سمت راست کد ملی این افراد از 20 فروردین آغاز و تا 29 فروردین ادامه داشت؛ البته دولت روزهای 30 و 31 فروردین ماه را برای کسانی اختصاص داد که در برنامه زمان بندی امکان ثبت نام را پیدا نکرده بودند.

گفتنی است که در تمام مدت قبل از ثبت نام و در طول ثبت نام به دفعات دولت از مردم خواست که اگر نیاز مالی ندارند در سایت رفاهی برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکنند تا این درآمد حاصل از کاهش تعداد یارانه بگیران را صرف امور بهداشتی ودرمانی و ... شود ولی بعد از اتمام ثبت نام طبق آمارهای اعلامی 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت نام کرده بودند این درحالی بود که طی دو روز پایانی ثبت نام امکان انصراف از دریافت یارانه نقدی به سامانه رفاهی اضافه شد.

 در طول دوره ثبت نام یکی از سوالات اساسی مردم این بود که چگونه اطلاعات خانواری خود را که پیش از این در سایت رفاهی ثبت کرده بودند اصلاح کنند چراکه بسیاری از مردم تغییرات حیاتی از جمله ازدواج، طلاق، تولد و فوت را در این سایت اعمال نکرده بودند.

همچنین در همین مدت افرادی که به تازگی ازدواج کرده بودند قصد جدا کردن یارانه خود از خانواده‌هایشان را داشتند ولی بخاطر اینکه اطلاعات سایت رفاهی طبق اعلام مسئولان مربوط به 20 اسفند ماه سال 92 بوده است امکان ثبت نام جدا برای این افراد در دور جدید پرداخت یارانه نقدی وجود نداشت.

از همین رو مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها به مردم تاکید کردند که بعد از پایان دوره ثبت نام و در اردیبهشت ماه، امکان اصلاح اطلاعات خانوار در سامانه رفاهی فراهم خواهد شد.
 
 
 



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 9:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه Dagens Næringsliv چاپ نروژ نوشت:

ویلایی خارج از اسلو به قیمت 29 میلیون و 350 هزار کرون معادل 165 میلیارد ریال به سفارت ایران فروخته شده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «انتخاب»، این خانه مجلل که در سال 1919 ساخته شده، به مساحت ۷۰۰ متر مربع در محله «هولت کیل» واقع در منطقه «با اوروم» قرار دارد.



ادوارد چپسنگ مشاور املاک می گوید: سفارت مرا مامور یافتن اقامتگاهی «در شان سفیر» کرد که «بشود در آن پذیرایی کرد» .

وی افزود: شخصا چندین بار با صاحب خانه وارد مذاکره شدم و سرانجام بر روی قیمت توافق کردیم.

این ویلا، عظیم، نادر، زیبا، فوق العاده و در محلی پنهان از انظار توصیف شده است.

این دلال مسکن گفت: قیمت این خانه نسبت به سایر مسکن های این نواحی به شدت بالاست.

گفتنی است، مجید نیلی سفیر ایران در نروژ است و در دولت احمدی نژاد در تاریخ  ۱۳۹۲/۳/۴ استوارنامه خود را تقدیم دولت نروژ کرده و هنوز ماموریت وی به اتمام نرسیده است.

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 5:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فردا به مناسبت روز جهانی موزه و نخستین روز از هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه‌ها رایگان است.


به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد حسن طالبیان امروز در نشست خبری افزود: ساعت کار موزه‌ها فردا تا ساعت 9 شب تمدید خواهد شد.

طالبیان با بیان اینکه امسال در موزه‌ها برخی اشیای تاریخی نخستین بار به نمایش گذاشته می شود؛ افزود: 44 شی بسیار مهم و نفیس مربوط به زیویه به استان کردستان انتقال داده شده است و یک ماه به نمایش گذاشته می‌شود تا مردم کردستان با هویت و داشته های فرهنگی خود آشنا شوند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: 40 اثر نفیس دیگر مربوط به نوشیجان که حاصل کاوش های باستان شناسان از تپه های ملایر است برای بازدید مردم به استان همدان منتقل شده است.

طالبیان افزود: اشیای حاصل از کاوش 19 محوطه مهم تاریخی فرهنگی کشور به مناسبت کنگره باستان شناسی در موزه ملی به نمایش در می‌آید.

وی با برشمردن برخی برنامه های این سازمان در هفته میراث فرهنگی گفت: مسئولان میراث فرهنگی سه شنبه با حضور در شورای شهر تهران درباره موضوعات تاریخی و فرهنگی شهر تهران که نیاز به همکاری و همدلی دارند؛ گفتگو خواهند کرد.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 5:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

لاشه هواپیمای سانحه دیده فالکن ۲۰ پس از ۷۰ روز جستجوی شبانه روزی در عمق ۴۰ متری دریا کشف شد.


به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس هیئت بررسی سانحه سقوط این هواپیما گفت: با تلاش شبانه روزی و همکاری های همه جانبه سازمان منطقه آزاد کیش لاشه هواپیمای سانحه دیده به همراه موتور آن در عمق چهل متری و زیر گل و لای کشف شد .

جباری  افزود : لاشه هواپیما تا 14 روز  آینده از بیرون کشیده خواهد شد و با نتایج کارشناسی به اطلاع مردم رسانده می شود.

یک فروند هواپیمای فالکن 20 در تاریخ 12 اسفند 92 در  آب های خلیج فارس سقوط کرد و که بر اثر آن 4 تن از سرنشینان آن جان باختند.

این هواپیما متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری بود.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 6:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

اگر این خبر صحت داشته باشد به نظر می رسد دایره مفاسد مالی در دولت قبل به نهاد ریاست جمهوری هم کشیده شده بود.

به گزارش ایسنا، مشرق نوشت: شنیده ایم که یکی از مسوولان سابق نهاد ریاست جمهوری که در بخش مالی و اداری مشغول به کار بود بازداشت شده است. بخشی از اتهامات وی کسب مال نامشروع از طریق اخذ پورسانت از مدیران و موسسات فرهنگی جهت اعطای بودجه و تسهیلات به آنان بوده است. گفته می شود در حال حاضر سرمایه وی ده ها میلیارد تومان برآورد می شود.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 8:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاون اجتماعی ناجا گفت: با عنایت فرماندهی معظم کل قوا و حسن اعتماد ایشان مسئولیت فرمانده ناجا تمدید شد و خدمت ایشان ادامه دارد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق،‌ سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی ناجا درباره تمدید فعالیت فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: با عنایت فرماندهی معظم کل قوا و حسن اعتماد ایشان مسئولیت فرمانده محترم ناجا تمدید شد و خدمت ایشان ادامه دارد.
 
سردار اسماعیل احمدی مقدم در تاریخ ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۸۴ پس از محمد باقر قالیباف از سوی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده نیروی انتظامی کشور انتخاب شد.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 6:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت مدیره جامعه خیّرین مدرسه ساز ایران:
مدرسه‌سازی یک حسنه بزرگ و صدقه جاریه است/ مشارکت مردم و نیروی عظیم و بی‌پایان آنان موجب شکوفایی و رشد کار می‌شود (

عصر امروز (شنبه) در جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز استان تهران در مرکز همایشهای بین المللی سازمان صداوسیما، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز ایران که در تاریخ 15 اردیبهشت 1393 مطرح شده بود، منتشر شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، وجود مجموعه‌ی خیّرین مدرسه‌ساز در کشور را از پدیده‌های مبارکِ انقلاب اسلامی خواندند و با اشاره به احساس تکلیف مردم برای مشارکت در فعالیتهای خیرخواهانه، خاطر نشان کردند: این نکته‌ی بسیار مهمّی است که مردم با انگیزه خدمت و انجام کار خوب، هر جایی که احساس کنند لازم  است، ابایی از مشارکت و حضور فعال ندارند.
ایشان افزودند: در هرجایی که توانستیم خوبیِ یک کار و درستیِ یک راه را نشان بدهیم، بدون اینکه خواسته شده باشد، مردم در آن کار مشارکت کردند که از نمونه های آن میتوان به دوره دفاع مقدّس اشاره کرد.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: توجّه مردم به امر مدرسه سازی نشان‌دهنده‌ی درک درست جامعه از اهمّیّت تعلیم فرزندان است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه در هر کاری که مسئولان و مدیران اصلی کشور امور را به مردم محوّل کردند، کار موفّق شد و پیشرفت کرد، افزوند: این یک تجربه است که وقتی کار به نیروی عظیم و بی‌پایانِ مردم واگذار شد آن کار شکوفا می شود و رشد پیدا میکند.
رهبر انقلاب در ارتباط با امر حسنه‌ی مدرسه سازی سه توصیه نیز داشتند.
اولین توصیه اینکه؛ کسانیکه خود را درگیر حسنه‌ی بزرگ مدرسه سازی کرده اند این کار را به عنوان صدقه جاریه، با شوق و رغبت و انگیزه ادامه دهند.
دومین توصیه ایشان به رسانه‌ها بویژه صدا و سیما بود که لازم است به افکار عمومی وجودِ یک چنین کار مهمی را معرفی کنند.
و توصیه‌ی پایانی رهبر معظم انقلاب نیز ضرورت همکاری وزارت آموزش و پرورش با خیرین مدرسه ساز و توجه به مسأله مقاوم سازی مدارس بود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
با استفاده از نرم افزار "متراژ با دوربین 3" می توانید گوشی خود را به یک ابزار اندازه گیر دقیق طول، فاصله و ارتفاع تبدیل کنید.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بدون این که نیاز داشته باشید از جای خود تکان بخورید و از متر و خط کش استفاده کنید، می توانید به آسانی و با استفاده از نرم افزار "متراژ با دوربین 3" گوشی خود را به یک ابزار اندازه گیری دقیق تبدیل کنید. با استفاده از نرم افزار معرفی شده می توانید کارهایی چون: محاسبه فاصله، محاسبه طول، محاسبه ارتفاع را به صورت دقیق انجام دهید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: آموزش جامع تصویری (در داخل نرم افزار)، کیفیت بسیار بالا، تست کامل سخت افزار از لحاظ قدرت پشتیبانی و ... اشاره کرد.
 
 
 
 
 
 
 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 1.1 مگابایت
 • نسخه: 3.0.5
 • اجرا در: اندروید 2.1 و بالاتر
 • امتیاز: 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس بهزیستی استان البرز از تلاش و مشارکت خیرین سلامت برای ساخت نخستین بیمارستان تخصصی بیماران نادر با مشارکت بهزیستی این استان به همراه استانداری البرز و بنیاد بیماران نادر کشور خبر داد.
به گزارش مشرق، افروز بهرامی با اشاره به ساخت نخستین بیمارستان تخصصی بیماران نادر در استان البرز که با مشارکت بنیاد بیماران نادر و خیرین حوزه سلامت صورت می‌پذیرد اظهار داشت: استان البرز دارای شصت هزار معلول و مددجوی تحت پوشش در قالب زنان بی سرپرست، کودکان خیابانی و ... است و در برنامه‌های پیش روی خود برای ارائه خدمات به بیماران نادر نیز تلاش خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر برآورد دقیقی از تعداد بیماران نادر استان البرز در دست نداریم افزود: براین اساس با همکاری مشترک بهزیستی این استان و بنیاد بیماران نادر برای تشخیص و درمان این بیماران در آینده‌ای نزدیک تلاش خواهیم کرد که براین اساس جلسات این مقوله را در استاننداری البرز با حضور مسئولان امر انجام می‌دهیم.
 
بهرامی با اشاره به برنامه‌های مشترک بهزیستی استان البرز با بنیاد بیماران نادر برای فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه بیماری‌های نادر عنوان کرد: براساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید که به مقوله بهداشت و سلامت توجه ویژه‌ای داشته است در تلاشیم تا در استان البرز که استانی تازه تأسیس به حساب می‌آید بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت نخستین بیمارستان تخصصی بیماران نادر در این استان اقدام کنیم.
 
وی تصریح کرد: با مشارکت بهزیستی استان البرز بنیاد بیماران نادر همکاری‌های متقابلی را انجام خواهند داد به طوری که مددجویان بهزیستی بتوانند به صورت رایگان و یا با هزینه‌های بسیار پایین از خدمات تشخیصی بنیاد بیماران نادر برخوردار شوند و بهزیستی نیز متعاقب این همکاری مشترک به بیماران نادر خدمات لازم آنها را ارائه کنند.
 
رئیس بهزیستی استان البرز ادامه داد: استان البرز دارای جمعیت قابل توجهی است به طور آنکه فقط در منطقه فردیس جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر زندگی می‌کنند که معادل جمعیت کل استان ایلام است و با توجه به اینکه این استان تازه تأسیس نیز است دچار آسیب‌های اجتماعی فراوانی است. کمااینکه استان البرز جزو مناطق محروم به حساب نمی‌آید ولی از نظر آسیب‌های اجتماعی به واقع محروم است و می‌طلبد دولت و سازمان‌های مردم نهاد توجهی ویژه به این استان داشته باشند.
 
*خانه دار شدن 400 مددجو
 
بهرامی در ادامه به مراسم گلریزان برای 400 مددجوی بهزیستی استان البرز که با همت خیرین و تلاش این سازمان خانه دار شدند اشاره کرد و افزود: براین اساس در روز 28 اردیبهشت در سالن میلاد کرج با حضور خیرین گلریزانی خواهیم داشت تا روند تکمیل خانه دار شدن 400 مددجو کامل شود به نوعی که هم در این مراسم از خیرین به جهت حمایت‌هایی که انجام دادند قدردانی کنیم و با حضور مددجویان عملکردی از چگونگی تهیه و تأمین مسکن آنان را در اختیار خیرین قرار دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 60 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان البرز هستند باید عنوان کنم که نیمی از این افراد معلول هستند. بنابراین ما در صدد هستیم تا کارآفرینی اجتماعی را در این استان مطرح کنیم. کما اینکه همیشه کارآفرینی صنعتی مطرح بوده است و این درحالی است که 13 درصد صنعت کشور در استان البرز تعریف می‌شود. بنابراین براساس نامگذاری سال 93 فرهنگ سازی برای ارتقای کارآفرینی در بین مددجویان بهزیستی در سال جاری خواهیم داشت.
 
 
 



تاريخ : 22 / 2 / 1393برچسب:پایگاه خبری عقاب نیوز,گرگ گرسنه,بیجار, | 10:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار گفت: یک گرگ گرسنه چهار نفر از اهالی روستای قم چقای بیجار شامل دو زن و دو مرد را به شدت مجروح کرد.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرگزاری ایرنا: نبی الله مهدویان روز دوشنبه افزود: بعد از مراجعه این افراد به بیمارستان امام حسین (ع) بیجار، سه نفر به صورت سرپایی درمان و یکی از خانم ها نیز به علت شدت جراحات، بستری شده است.

وی گفت: گرگ گرسنه توسط اهالی روستا کشته شده و تیم دامپزشکی شهرستان بیجار هم جهت بررسی و اقدامات پیشگیرانه به روستای مورد نظر اعزام شده است.

به گفته مهدویان این گرگ از منطقه حفاظت شده بیجار که در جوار روستای قم چقای است وارد روستا شده بود.

وی گفت: با توجه به اینکه این منطقه حفاظت شده است، اهالی منطقه انتظار دارند که در برابر حیوانات وحشی در امان باشند.

شهرستان بیجار با هفت هزار و 730 کیلومتر مربع مساحت در غرب کشور و 142 کیلومتری شمال شرقی سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

این شهرستان دارای 288 روستاست و روستای قم چقای نیز در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال بیجار و داخل منطقه حفاظت شده بیجار قرار دارد.

منطقه حفاظت شده بیجار زیستگاه بسیاری از وحوش بوده و از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار است، نیمی از منطقه حفاظت شده بیجار اراضی با شیب کم و بقیه منطقه نیز اغلب به صورت تپه ماهوری است.

تاکنون در منطقه حفاظت شده بیجار ۱۹ گونه و ۱۷ جنس در ۱۰ خانواده از پستانداران شناسایی شده اند که به نظر می رسد تعداد پستانداران منطقه بیشتر از این باشد.

بارزترین گونه منطقه قوچ و میش ارمنی است که جمعیت قابل ملاحظه ای از آن در منطقه زیست می نماید، از دیگر گونه های شاخص منطقه می توان به شنگ، گربه وحشی، کفتار، گرگ، گراز و روباه اشاره نمود.

این منطقه در سال های گذشته زیستگاه آهو بوده است که بعد از انقراض نسل آن، تلاش هایی جهت احیا و رهاسازی این گونه توسط اداره کل محیط زیست کردستان شروع شده است.

اهالی روستای قم چقای که بیشتر به دامداری مشغولند گوسفندان خود را برای چرا به این منطقه می برند.
 
 



تاريخ : 22 / 2 / 1393برچسب:, | 6:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یک مرد ایرانی به نام شجاع شجاعی به اتهام درست کردن حرمسرا در شهر ماربلای اسپانیا بازداشت شد.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  تلگراف  : به گفته پلیس اسپانیا ۹ نفر از این زنان که ۲۰ الی ۳۰ ساله‌اند، مدعی شده‌اند که به زور در خانه آقای شجاعی نگه داشته شده بوده‌اند. با این حال یکی از خدمتکاران خانه گفته است این زنان هر روز آزادانه از منزل بیرون می‌رفتند و در شهر گردش و خرید می‌کردند و تا جایی که او مطلع است اجباری برای ماندن آن‌ها در خانه آقای شجاعی در کار نبوده است. پلیس اسپانیا بعد از بازجویی‌های اولیه آقای شجاعی را با وثیقه آزاده کرده و زنان ساکن خانه را با فرزندانشان به محلی دیگر منتقل کرده است. فرزندان آقای شجاعی بین نه ماه تا هفت سال سن دارند. یکی از همسایه‌های این عمارت بزرگ ده اتاق خوابه که به سبک عربی ساخته شده است می‌گوید این زنان همراه با فرزندانشان هر روز با اتوموبیل‌های اعیانی از خانه بیرون می‌آمدند و همیشه لباس‌های گران‌قیمت به تن داشتند.

شجاع شجاعی علاوه بر تابعیت ایران، دارای گذرنامه بریتانیایی نیز است.



تاريخ : 22 / 2 / 1393برچسب:پایگاه خبری عقاب نیوز,زنده شدن زن مرده, | 9:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یک زن اهل ایالت آریزونای آمریکا، 26 دقیقه پس از مرگ، به طرز حیرت‌انگیزی به زندگی برگشت.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرگزاری ایسنا: یک زن اهل ایالت آریزونای آمریکا، 26 دقیقه پس از مرگ، به طرز حیرت‌انگیزی به زندگی برگشت.

«دبی بیگلز» که آرایشگر حیوانات خانگی است در محل کار خود در «اسکاتس دیلِ» ایالت آریزونا جان باخت و قلب وی برای حدود نیم ساعت از حرکت باز ایستاد. این مرگ موقتی به دنبال یک حمله قلبی رخ داد.

نامبرده در طول این مدت هیچ ضربان قلبی نداشت و در نتیجه اکسیژن به مغز و اندام‌های حیاتی وی نرسید. پس از اینکه بیگلز هشیاری خود را به دست آورد، پزشکان مطمئن بودند که وی حداقل با آسیب جدی مغزی روبرو خواهد شد. اما در کمال تعجب او با کمترین ضایعه‌ای به زندگی بازگشت.

«کورت سولم»، پزشک مرکز اورژانس می‌گوید: طی 25 سال فعالیت خود به چنین موردی برنخورده‌ام. او کمترین نشانه‌هایی از آسیب مغزی و عصبی پس از این وقفه زمانی نداشت.

هنگامی که بیگلز در محل کار خود دچار حمله قلبی شد به کف زمین افتاد و همکارش «چلسی‌لوکس» بلافاصله اقدام به احیای قلبی وی کرد. این اولین باری بود که لوکس اقدام به احیای قلبی فردی می‌کرد. اما وقتی «بیگلز» به بیمارستان آورده شد پزشکان متوجه شدند قلب وی مجددا در حال تپیدن است و فشارخون وی نیز در وضعیت پایداری است.

در همین حال بیگلز در گفتگو با خبرنگاران اوضاع جسمانی خود را مساعد خوانده و گفت: در حال سپری کردن دوران نقاهت خود در بیمارستان است. پزشکان و متخصصان همچنان در حال بررسی این مسئله هستند که چگونه این بیمار بدون کوچکترین آسیب مغزی به زندگی بازگشته است.
 
 
 



تاريخ : 21 / 2 / 1393برچسب:, | 10:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
نگین خودرو پیش فروش داستر 2015 را با قیمت 89.900.000 تومان آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، داستر 2015، خودرو شاسی بلند 2000 سی سی با مشخصات فنی 16 سوپاپ؛ 4 سیلندر و گیربکس اتوماتیک و توان 135 اسب بخاری عرضه خواهد شد.
 
از تجهیزات این خودرو می توان به سیستم ترمز ABS و Break Assist ؛ تهویه مطبوع ؛ گیربکس تیپ ترونیک؛ ریل سقفی؛  سیستم پایداری در برف؛ صندلی عقب تاشو و آینه های جانبی برقی نام برد.
 
بنابراعلام نگین خودرو پیش پرداخت محصول یادشده 45.000.000 تومان بوده و الباقی در زمان تحویل خودرو که 90 روز کاری  است؛ دریافت خواهد شد.
 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت نگین خودرو و یا نمایندگی های مجاز این شرکت در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 



تاريخ : 21 / 2 / 1393برچسب:پایگاه خبری عقاب نیوز,استخدام,بانک کارآفرین, | 9:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت برای متقاضیان مرد از شرایط عمومی استخدام است. امروز آخرین مهلت ثبت نام برای استخدام در واحد امنیت اطلاعات بانک کارآفرین است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، متقاضیان واجد شرایط استخدام در واحد امنیت اطلاعات بانک کارآفرین در شهر تهران حداکثر تا 20 /02 /1393 فرصت دارند مشخصات و سوابق خود را به آدرس اینترنتی job@karafarinsecure.ir ارسال کنند.
 
این بانک، فارغ التحصیلان کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات را به همکاری دعوت کرده است.
 
دارا بودن معدل حداقل 15، حداکثر سن 35 سال تمام ( متولدین 01 /01 /58 به بعد)، تندرستی و توانائی جسمانی و روانی، دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت برای متقاضیان مرد از شرایط عمومی استخدام است.
 
داوطلبان برای آگاهی از جزییات بیشتر می‌توانند به سایت بانک کارآفرین بخش همکاری با ما مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


باید اعتراف کرد که سهم نقص فنی خودرو‌ها در بروز حوادث رانندگی غیرقابل انکار است‌ و این در حالی است که به‌رغم اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی کشور مبنی بر عدم‌تردد خودروهای فاقد برگه معاینه ‌فنی، هنوز این موضوع جدی گرفته نمی‌شود.

در ضمن بزرگ‌ترین منبع آلوده‌کننده هوای کلانشهرهای کشور، منابع متحرک یا‌‌ همان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها معرفی شده‌اند و می‌توان با یک معاینه فنی ساده از آلودگی هوای شهرها به میزان زیادی کاست. خب، شاید همین مقدمه شما را برای حضور در مراکز معاینه فنی ترغیب کرده باشد. اگر تصمیم‌تان را گرفته‌اید، این صفحه را بخوانید تا بدانید چطور می‌توانید به برگه معاینه فنی خودروی‌تان برسید.

ثبت اطلاعات

اولین مرحله مربوط به ثبت اطلاعات و گرفتن بارکد مربوط به‌خودروی شماست. با ارائه کارت خودرو، مشخصات مالک، ثبت و بارکد صادر می‌شود. این بارکد در مراحل بعدی توسط دستگاه‌های تست‌گیرنده خوانده خواهد شد؛ به این معنا که هیچ خودرویی بدون حضور در مرکز معاینه فنی نمی‌تواند برگه معاینه فنی بگیرد. در ضمن شما باید در این مرحله 11هزار تومان بابت معاینه فنی خودرو‌ی‌تان پرداخت کنید.

بررسی ظاهری

بررسی ظاهری خودرو مرحله بعدی و البته نخستین مرحله معاینه فنی است. در این مرحله خودروی شما از بابت داشتن چراغ‌های سالم، نداشتن چراغ‌های زنون، سالم بودن آیینه‌ها و شیشه‌ها، داشتن بوق و... بررسی می‌شود. البته برخی خودروها اقدام به بستن وسایل غیراستاندارد برای اسپرت‌کردن خودرو می‌کنند که این امر هم توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آزمون آلاینده‌های خروجی

آلودگی هوای کلانشهرها قاتل سلامتی شهروندانی است که هر روز در این شهرها ساعت‌ها رفت‌وآمد می‌کنند. مرحله سوم معاینه فنی اندازه‌گیری میزان گازهای خروجی از اگزوز خودرو‌ها مثل CO2، CO، O2 و HC است. در ضمن دستگاهی هم در این مرحله وجود دارد که وضعیت عملکرد بخش‌های سوخت‌رسانی و برقی خودرو را نشان می‌دهد. این آزمون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آزمون‌ترمز‌ها

سیستم‌ترمز خودرو‌ها آنقدر مهم است که با کوچک‌ترین اختلال، خطر را دقیقا بیخ گوشتان قرار می‌دهد. مرحله ششم معاینه فنی هم به سنجش قدرت‌ ترمزگیری هر یک از محور‌ها و قدرت عملکرد ‌ترمزدستی اختصاص دارد. دستگاه این بخش، حد نهایی شتاب ‌ترمزگیری خودرو‌ها را توسط کامپیو‌تر محاسبه می‌کند تا وضعیت سیستم‌‌ترمز اتومبیل‌ها مشخص شود.

آزمون کمک فنر

کمک‌فنرهای اتومبیل‌ها‌ هر چند وقت یک‌بار نیاز به تعمیر دارند. اگر این کار انجام نشود، بعد از مدتی دردسرهای بزرگ‌تری برای خودروی‌تان به‌وجود می‌آید. به‌طور کلی مرحله پنجم معاینه فنی محاسبه درصد کارایی کمک‌فنرهای محورهای جلو و عقب خودرو است. دستگاهی که در این بخش قرار دارد نتایج این آزمون را به 2شکل گرافیکی و عددی نشان می‌دهد.

آزمون لغزش جانبی

تا به حال شاهد چپ‌شدن خودرو‌ها بوده‌اید؟ علت اکثر این اتفاق‌ها، انحراف محورهای چرخ‌های جلو و عقب اتومبیل‌هاست. گام چهارم معاینه فنی، تعیین میزان بسته یا باز‌بودن دهانه چرخ‌های هر یک از محورهای خودروی شماست. این آزمون نشان می‌دهد که انحراف یک خودرو پس از طی کردن یک کیلومتر در راستای مستقیم چقدر است.

آزمون اهرم‌بندی

بدنه خودرو‌ها از یکسری قطعه‌ها تشکیل شده‌ که‌ به هم وصل شده‌اند. نامناسب بودن اتصال هر یک از این قطعه‌ها می‌تواند حادثه‌آفرین باشد. مرحله هفتم معاینه فنی بررسی وضعیت اتصال‌های جلوبندی خودروهاست. دستگاهی که در این بخش قرار دارد‌ قطعه‌های جلوبندی خودرو را زیر فشار و کشش قرار می‌دهد تا لقی و ضعف اتصال‌ها مشخص شود.

آزمون چراغ‌های جلو

حتما پیش آمده که وقتی مشغول رانندگی ‌ بوده‌اید، نور چراغ اتومبیلی که از روبه‌رو می‌آید اذیت‌تان کند. مرحله هشتم معاینه فنی خودروها، سنجش و کنترل شدت نور چراغ‌های جلو و میزان انحراف پرتوهای آنهاست. به وسیله دستگاه این بخش می‌توان نور چراغ‌های جلوی اتومبیل‌ها را مورد آزمون قرار داد و نتیجه را برای بازبینی در کامپیوتر ذخیره کرد.

صدور کارت

صدور کارت معاینه فنی درصورت قبولی در آزمایش‌ها، آخرین مرحله کار شماست. بعد از انجام آزمایش‌های مختلف نتایج آن به مسئول کنترل داده می‌شود تا شرایط احراز معاینه فنی برای اتومبیل شما تأیید شود. درصورت تأیید، برچسب معاینه فنی خودرو و کارت انجام معاینه فنی برایتان صادر می‌شود. یادتان باشد که اعتبار این برچسب و کارت یک‌سال است.

تعمیر ساده کنار مرکز معاینه فنی

اگر خودروی‌تان به‌دلیل کوچکی در یکی از مراحل معاینه فنی رد شد زیاد نگران نباشید، در کنار برخی از مراکز معاینه فنی مثل بیهقی، خدمات سرویس و تعمیر خودرو (البته در حد تعمیرات سبک و سریع) داده می‌شود. این سرویس‌های سریع شامل خدماتی نظیر میزان فرمان، اصلاح روشنایی اتومبیل، رفع عیوب ظاهری خودرو، انژکتورشویی، موتورشویی و تنظیم موتورهایی که سیستم سوخت‌رسانی آنها کاربراتوری است می‌شود. از بابت هزینه هم خیالتان راحت باشد چون هزینه این خدمات براساس نرخ اتحادیه تعمیرکاران خودرو محاسبه خواهد شد که در شهرهای مختلف متفاوت است. مسلما در این میان اگر خودروی شما نیاز به تعمیرات اساسی و کلی داشته باشد باید اتومبیل‌تان را از مراکز معاینه فنی خارج کرده و به‌دست تعمیرگاه‌های حرفه‌ای‌تر بسپارید.

۴۰ درصد
براساس آمار اعلام شده، به‌طور میانگین ۴۰ درصد مردودی خودروهای مراکز معاینه فنی مربوط به گازهای خروجی از اگزوز هستند. این عمل در تستی که با‌عنوان «تست 4 گاز» معروف است، انجام می‌شود. در تست 4 گاز میزان گازهای آلاینده زیست‌محیطی نظیر مونواکسیدکربن، دی‌اکسیدکربن، (O2) و هیدروکربن‌ها (HC) را در اگزوز خودرو مشخص می‌کنند.

27/5 درصد
عیوب ظاهری، بعد از گازهای آلاینده دومین علل شایع در مردودشدن خودرو‌ها در تست معاینه‌ فنی هستند. در بررسی عیوب ظاهری که قبل از ورود خودرو به سالن انجام تست صورت می‌گیرد مواردی از قبیل سالم بودن شیشه جلو، شیشه عقب، چراغ خطر عقب، چراغ دنده عقب، چراغ راهنمای عقب و جلو، سپر جلو و عقب و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

15/5 درصد
یکی دیگر از موارد مردودی شایع در تست‌های معاینه ‌فنی به عدم‌ هم‌راستا بودن فنر‌ها و نیز چرخ‌های جلو باز می‌گردد. در این آزمون میزان بسته یا بازبودن دهانه چرخ‌های هریک از محور‌ها یا میزان انحراف سرچرخ‌های جلو نسبت به امتداد حرکت خودرو در مسیر مستقیم اندازه‌گیری می‌شود. در شرایط ایده‌آل میزان این انحراف برای هر چرخ باید حداکثر ۷‌متر در هر ۱۰۰۰‌متر باشد.

10درصد
مهم‌ترین تستی که باعث حفظ جان سرنشینان می‌شود دستگاه تست ترمز‌هاست. این تست توسط دستگاهی صورت می‌گیرد که خودروهای سواری و وانت‌بار‌ها را تا وزن ۴ تن مورد بررسی قرار می‌دهد. بعضی خودروها حتی در تاریخ گارانتی خود با مشکل ترمز مواجه هستند به‌نحوی که در یک پیمایش ۲۰ کیلومتری روغن ترمز خالی می‌کنند! به هر حال 10درصد مردودی‌های معاینه فنی مربوط به همین تست است.

5 درصد
۵ درصد مردودی‌های معاینه فنی هم به‌دلیل نداشتن کمک‌فنر مناسب است. به کمک دستگاه تست کمک فنر تمامی خودروهای سواری و وانت‌بار‌ها تا حداکثر وزن ۱/۱ تن برای هر محور بررسی می‌شود. یکی از مهم‌ترین خوبی‌های این آزمون این است که وضعیت کمک‌فنر هر محور به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کجا معاینه شوید؟

در اکثر شهرهای بزرگ کشور، مراکز معاینه فنی‌ای وجود دارد که با کمی پرس‌وجو می‌توانید آنها را پیدا کنید. اما تهرانی‌ها 10گزینه برای رفتن به مراکز معاینه فنی دارند. مراکز مکانیزه معاینه ‌فنی در سراسر این شهر گسترده شده، به‌طوری که شهروندان در هر نقطه از شهر دسترسی به مراکز معاینه‌ فنی دارند. اگر علاقه‌مندید که نزدیک‌ترین مرکز معاینه فنی به‌خودتان را بشناسید، ما این کار را برایتان با جدول زیر آسان کرده‌ایم.

ردیف نام مرکز نشانی مرکز معاینه فنی
1 بیهقی میدان آرژانتین، پارک سوار بیهقی، ضلع شمال شرقی پارک سوار
2 سراج میدان رسالت، خیابان فرجام، خیابان سراج، جنب پمپ گاز
3 الغدیر یافت آباد، بلوارالغدیر، روبه روی بیمارستان شهدای یافت آباد
4 شکوفه بزرگراه آزادگان، ضلع شمالی میدان جهاد،‌خیابان نور، خیابان شکوفه
5 نیایش بزرگراه همت، بلوار اشرفی اصفهانی(جنوب به شمال)، بعد از بزرگراه نیایش، خیابان یکم
6 آبشناسان تقاطع بزرگراه ایرانپارس و بلوار شاهین شمالی
7 چمران خیابان شهیدرجایی، بالاتر از پل شهید آوینی،‌جنب مرکز خرید و فروش خودرو
8 دماوند خیابان دماوند،‌ بعد از سه راه تهرانپارس، بعد از ساختمان ایرتویا،‌روبه روی بیمه ایران
9 خاوران خاوران، بزرگراه امام رضا(ع)، کیلومتر 12،‌بعد از خاورشهر، مقابل مرکز تعویض پلاک خودرو
10 صدف تزئینی جاده قدیم کرج، کیلومتر 13، نرسیده به چهارراه ایران خودرو

معاینه فنی چقدر خرج دارد؟

با توجه به خدماتی که در مراکز معاینه فنی کشور به شما ارائه می‌شود، هزینه چندانی از شما نمی‌گیرند. این هزینه هم بر اساس مصوبه هیأت دولت است که مرداد ماه سال گذشته از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. جدول زیر حساب و کتاب معاینه فنی انواع خودروها را نشان می‌دهد.

معاینه فنی خودروی سبک عادی = 110 هزار ریال

معاینه فنی خودروی سبک گازسوز = 110 هزار ریال

تست مخازن خودروهای سبک = 110 هزار ریال

تست قسمت های دیگر خودروی سبک = 90 هزار ریال

معاینه فنی خودروی سنگین عادی = 250 هزار ریال

معاینه فنی خودروی سنگین گازسوز = 110 هزار ریال

تست مخازن خودروی سنگین = 125 هزار ریال

تست قسمت های دیگر خودروی سنگین = 125 هزار ریال

معاینه فنی موتورسیکلت = 40 هزار ریال

چه مدارکی با خودمان ببریم؟

اگر قصد دارید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنید، بد نیست بدانید که فقط داشتن کارت خودرو یا برگه سبز خودرو کفایت می‌کند. این مدرک را حتما همراه خودتان داشته باشید وگرنه بدون این مدرک، با اصرار و پافشاری هم اتومبیل شما معاینه فنی نمی‌شود. درضمن حضور مالک خودرو هم ضرورتی ندارد و هر کس با در دست داشتن کارت یا برگه سبز خودرو می‌تواند برای اتومبیلی که وارد مرکز می‌کند برگه معاینه فنی بگیرد.

 

 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 2:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در بررسی ها مشخص شد هواپیمای پرواز مشهد ـ زاهدان با 113 سرنشین به علت باز نشدن چرخ ها پس از 15 دقیقه پرواز بر فراز زاهدان و آماده شدن باند اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان کرده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: پرواز مشهد- زاهدان با 113 سرنشین به علت باز نشدن چرخ ها مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان شدکه بر اثر آن مسافر مجروح شدند.

حسین درخشان در گفتگو با مهر اظهار داشت: ساعت 12:30 امروز تیم های امداد و نجات هلال احمر در جریان فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری در فرودگاه زاهدان قرار گرفتند.

بلافاصله تیم های امدادی به فرودگاه اعزام شدند و در بررسی ها مشخص شد هواپیمای پرواز مشهد ـ زاهدان با 113 سرنشین به علت باز نشدن چرخ ها پس از 15 دقیقه پرواز بر فراز زاهدان و آماده شدن باند اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان کرده است.

به گفته درخشان، در این حادثه 9 نفر از جمله دو زن باردار مجروح شدند که 7 نفر آنها به صورت سرپایی مداوا و دو نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 2:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تولید پنج مدل خودروی سواری در فروردین ماه امسال به صفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید تیانا با افت صد درصدی از ۴۸ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر دستگاه در فروردین ماه سال جاری رسیده است.

در این مدت تولید سوزوکی گراند ویتارا نیز با کاهش صد درصدی از ۴۳ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر دستگاه در فروردین ماه سال جاری کاهش یافته است.

فروردین ماه امسال تولید وولیکس C۳۰ با کاهش صد درصدی از ۳۷ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر دستگاه رسیده است.

تولید خودروی جک نیز با کاهش صد درصدی از ۵۲۹ دستگاه در فروردین ماه سال ۹۲ به صفر دستگاه در فروردین ماه سال جاری کاهش یافته است. در این مدت تولید مزدا ۳ با کاهش صد درصدی از ۵۹ دستگاه در فروردین ماه ۹۲ به صفر رسیده است.



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 1:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مظفری اظهار داشت: کودکان نیز با توجه به حساسیت‌های فراوان به لحاظ ضعف جسم نیز به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند و آسیب پذیرتر هستند به خصوص اینکه زودتر از دیگران به عفونت دستگاه تنفسی دچار می‌شوند.

یک متخصص ریه تاکید کرد: تداوم سرفه‌های بیش از سه هفته و حتی تا دو تا سه ماه را باید جدی گرفت چرا که نشانه مزمن شدن سرفه است.

دکتر ابوالفضل مظفری در گفت وگو با ایسنا، درباره عوامل مهم سرفه افزود: سرفه علت‌های مختلفی همچون دود سیگار، آلرژی‌های فصلی، سرماخوردگی، وجود جسم خارجی در ریه و یا عوارض ناشی از برخی از داروها و ... دارد اما طولانی شدن سرفه اهمیت زیادی دارد که باید مداوا شود.

مظفری اظهار داشت: کودکان نیز با توجه به حساسیت‌های فراوان به لحاظ ضعف جسم نیز به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند و آسیب پذیرتر هستند به خصوص اینکه زودتر از دیگران به عفونت دستگاه تنفسی دچار می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه نباید سرفه‌های طولانی مدت حادتر شوند، گفت: سرفه‌های مکرر و طولانی مدت مشکلات فراوانی در خواب و حتی تغذیه افراد به وجود می آورد و گاه همراه با حالت تهوع است و در طول شب نیز این سرفه‌ها تداوم پیدا می‌کند از این رو بیماران در صورت طولانی شدن این سرفه‌ها حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند.

این پزشک متخصص گفت: فرد بیمار باید از خود درمانی پرهیز کند و هیچ گاه غذاهایی که سرفه و یا آلرژی را افزایش می دهد مصرف نکند بلکه برای از میان بردن بیماری با رعایت اصول بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک به منظور جلوگیری از استنشاق موادی که سرفه‌ها را افزایش می دهد دوره درمان را زیر نظر پزشک آغاز کند.

وی ادامه داد: متاسفانه سرفه‌های طولانی مدت گاه با خروج خون همراه است که بسیار خطرناک هستند. بیماران سرفه‌های طولانی مدت را نباید به حال خود رها کنند و فرصت درمان به موقع را از دست ندهند.

مظفری با اشاره به برخی از نکات مهم گفت: استفاده از برخی از گیاهان دارویی با توجه به مشاوره با افراد آگاه و متخصص با خواص این گیاهان، جلوگیری از نوشیدن آب سرد، پرهیز از غذاهای سرخ کردنی به ویژه فست فود، دوری از محیط‌های آلوده، دوری از مواد شوینده و یا استفاده از ماسک در موقع مصرف و کنار گذاشتن سیگار می تواند تا حدودی مانع از تشدید سرفه‌ها شود.

 

 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 8:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

شب گذشته (جمعه شب) بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی پارک ارم منجر به مصدومیت شدید سه دختر جوان شد.
 
خبرگزاری ایرنا: شب گذشته (جمعه شب) بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی پارک ارم منجر به مصدومیت شدید سه دختر جوان شد.

 پدر یکی از این مصدومان بامداد شنبه در تماس تلفنی با ایرنا، ضمن بیان این مطلب افزود: ساعت 11 شب جمعه، نقص فنی ترن هوایی سبب شد تا سه دختر 22 تا 25 ساله از ارتفاع چند متری به زمین سقوط کرده و به شدت مصدوم شوند.

وی که خود را قربانی معرفی کرد، ادامه داد: این سه جوان در داخل کابین بودند که ناگهان به دلیل نقص فنی، کابین از ارتفاع بیش از6 متری به زمین سقوط می کند.

به گفته وی، سه دختر جوان به شدت مصدوم می شوند به طوری که گردن هر سه شکسته و ریه یکی از آنها سوراخ شده است.

وی افزود: فرزندش در این حادثه ضمن شکستگی های مختلف از جمله لگن، دچار آسیب نخاعی نیز شده است.

وی گفت: مصدومان در اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) بستری هستند.

اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا، ضمن تایید این حادثه، از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

قربانی خاطرنشان کرد که یکی از مسوولان مجموعه پارک ارم در تماس تلفنی با خانواده یکی از مصدومان تاکید کرده که پیمانکاران بخش خصوصی که دستگاه ها و وسایل را اجاره کرده اند باید در این زمینه پاسخگو باشند و آنها مسوولیتی در این زمینه ندارند!

یکی از اعضای خانواده مصدومان این حادثه به خبرنگار ایرنا در بیمارستان رسول اکرم(ص) گفت: این سه دختر جوان به تازگی فارغ التحصیل شده و برای جشن اتمام تحصیلات دانشگاهی به پارک ارم رفته بودند.

وی اسامی مصدومان این حادثه که در پارک ارم 2 رخ داد را «نگار قربانی» ، «مونیا یوسفی» و «رکسانا فرحی ایروانی» اعلام کرد.

پارک ارم در کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج واقع است. این پارک، دو شهربازی با بیش از 60 دستگاه بازی تفریحی دارد. استاندارد نبودن وسایل بازی این پارک و عدم بازرسی های تعمیر و نگهداری سبب شده تا در چند سال اخیر شاهد حوادث تلخی در این مجموعه باشیم.

جان باختن 6 دانش آموز دختر در حادثه پارک شهر در سال 1385، ترکیدگی سرسره بادی در شهربازی تهرانپارس در سال 1386، سقوط 2 نفر از چرخ وفلک پارک ارم در سال 1383، سقوط دختر و پسر جوانی به دلیل شکسته شدن میله های نگهدارنده بشقاب پرنده بوستان شاهد در سال 1387، سقوط صندلی پرنده یکی از شهربازی های اطراف تهران در همان سال، مرگ دختر 16 ساله در شهربازی بسیج و سقوط مرگبار دختر نوجوان از ترن هوایی شهربازی ورامین در سال 91 از مهم ترین حوادث رخ داده در شهربازی ها در چند سال اخیر هستند.

در حالی سریال حوادث تلخ شهربازی ها همه ساله تکرار می شود که بررسی کارشناسان آتش نشانی و سازمان استاندارد نشان می دهد بیشتر دستگاه های شهربازی ها در استان تهران غیراستاندارد هستند.

روند واگذاری شهربازی ها به بخش خصوصی نیز بر این مشکلات افزوده است به طوری که دیگر هیچ سازمانی مسوولیت حوادث رخ داده در شهربازی ها را برعهده نمی گیرد و دستگاه های مسوول فقط مسوولیت حوادث را به گردن اجاره کنندگان این وسایل که پیمانکاران بخش خصوصی هستند، می اندازد.
 
 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
خرس قهوه ای پارک ملی کیاسر با حمله به محیط بان این پارک وی را زخمی و راهی بیمارستان کرد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ؛ مسووول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت : این اتفاق روز جمعه رخ داد که طی آن ˈ سیروس علی پورˈ محیط بان اداره پارک ملی کیاسر از ناحیه کتف ، زانو و سر و صورت زخمی شد.

ˈ محمود هادیان ˈ افزود : ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر در حین گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت با یک قلاده خرس قهو ه ای برخورد کردند که حیوان پس از مشاهده ماموران به سمت آنان حمله ور شد.

وی ادامه داد : مامورین نیز اقدام به فرار کردند ولی به خاطر فاصله کم خرس با ماموران و شیبدار و صخره ای بودن منطقه که کار فرار را سخت تر کرده بود ، خرس به یکی از محیط بانان برخورد و وی را زخمی کرد.

هادیان گفت : محیط بان مصدوم بلافاصله توسط همکار دیگرش به نزدیک ترین محل دسترسی به جاده منتقل و سپس جهت مداوا به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری منتقل شد.

وی افزود : حال این محیط بان رضایت بخش است.

پارک ملی کیاسر در 10 کیلومتری جنوب شهر کیاسر و در شمال پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه واقع است.

این پارک هفت هزار و 312 هکتار وسعت دارد و در سال 83 به عنوان پارک ملی معرفی شد.

مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای ، گراز ، شغال ، روباه معمولی ، گربه جنگلی ، گربه وحشی ، راسو ، سمور سنگی ، تشی ، کرکس ، سارگپه جنگلی ، کبوتر جنگلی ، کبک ، کوکو و هدهد از گونه های جانوری این پارک هستند

 

 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
به مناسبت ولادت حضرت امام جواد (ع) یک تن آش نذری در اقلید فارس پخته شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ برای پخت این آش 200کیلورشته ،50کیلو سبزی و 50کیلو حبوبات استفاده شد.

این آش در سالروز ولادت حضرت امام جواد(ع) بین ارادتمندان آن حضرت توزیع شد.



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

باران 2

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر و اوایل شب تهران شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

 

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: تا 2 روز آینده از شما غرب کشور بارش‌ها آغاز شده و بعد به نیمه غربی و به طور کلی به استان‌های دامنه‌های زاگرس و جنوب شرق کشور کشیده خواهد شد که ما شاهد رگبار باران و رعد و برق و در برخی ساعات وزش باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز در جنوب غرب کشور پدیده گردو غبار رخ خواهد داد که باعث کاهش دید خواهد شد همچنین برای فردا در جنوب غرب و جنوب و جنوب شرق این پدیده را خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر و اوایل شب امروز و فردا برای تهران افزایش ابر، بارش پراکنده در استان‌های شمالی تهران رخ خواهد داشت.

نقشینه ادامه داد: پیشینه دمای امروز تهران 31 و فردا 30 درجه خواهد بود همچنین کمینه فردای تهران 22 درجه سانتی گراد پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: امروز بجنورد و شهرکرد به عنوان سردرترین نقاط کشور پیش بینی شده و اهواز با 41 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین استان کشور بوده است.

نقشینه گفت: امروز و فردا در چابهار شاهد وزش باد و گرد و خاک خواهیم بود که این پدیده باعث کاهش دید خواهد شد.

وی ادامه داد: برای دوشنبه شاهد افزایش ابر و گاهی اوقات رگبار و رعد و برق در چابهار خواهیم بود.

 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 9:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 19 / 2 / 1393برچسب:پایگاه خبری عقاب نیوز,فشار خون,پزشکی, | 10:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یکی از بیماری هایی که از جمله مشکلات قلبی نیز محسوب می شود فشار خون بالاست. این بیماری عواقب بسیار بدی برای بدن دارد و گاهی ممکن است باعث مرگ نیز بشود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تا به حال قرص ها و آمپول های متفاوتی برای کنترل فشار خون و یا کاهش آن ساخته شده است که البته هر کدام عواقب مخصوص خودشان را دارند. این درحالی است که تنها با چند راه بسیار آسان می توانید فشار خون بالا را از بین ببرید.

**اولین و البته راحت ترین راه قدم زدن است. یکی از مهمترین نکاتی که در این مورد باید رعایت کنید این است که فدم زدن برای کاهش فشار خون باید قدرتی باشد و میزان آن باید تقریبا یک ساعت در روز باشد.

** کشیدن نفس عمیق می تواند کمک به سزایی به کاهش فشار خون شما کند. صبح بعد از بیدار شدن از خواب و شب ها قبل از رفتن به رخت خواب به 5 دقیقه نفس عمیق بکشید تا اکسیژن کافی وارد رگ های شما شده و فشار خون شما تنظیم شود.

** سیب زمینی یکی از بهترین راه های درمان فشار خون است. افرادی که فشار خون بالایی دارند باید روزانه به مقدار 2 هزار تا 4 هزار میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. بهترین منبع برای بدست آوردن این پتاسیم سیب زمینی و یا گوجه فرنگی است.

** نمک بزرگترین دشمن تمام بیماران فشار خون است. یکی از بزرگترین عاملان به وجود آمدن این بیماری نمک است پس باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید و همچنین سعی کنید کمتر از آن استفاده کنید.

** شکلات های تلخ منابع خوبی از ویتامین ها و همچنین مکمل های بدن هستند. محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که بیشتر از شکلات تلخ استفاده می کنند رگ های خونی بسیار منعطف تری دارند و همچنین جریان خون در بدن آن ها روان تر است.

** یکی از روش های بسیار آسان و البته کاربردی برای کاهش فشار خون نوشیدن چای در طول روز است. دانشمندان پی برده اند افرادی که روزانه از سه لیوان چای استفاده می کنند کمتر دچار بیماری فشار خون می شوند و رگ های بازتری دارند.

** کار و مشغله های روزانه خودتان را کمتر کنید تا دچار استرس نشوید. یکی از دلایل به وجود آمدن فشار خون استرس است و البته کمتر کردن کار می تواند از این استرس نیز بکاهد و شما دیگر به فشار خون دچار نخواهید شد.

** شاید بسیار عجیب به نظر برسد اما افرادی که در خواب خروپف می کنند بیشتر دچار فشار خون می شوند.  این افراد باید سریع تر به پزشک مراجعه کنند. خروپف باعث می شود تا راه نفس شما تنگ شده و سپس فشار خون شما بالا می رود.

** سویا یکی از موادی است که می تواند به شما در کاهش فشار خون کمک به سزایی کند. خوردن شیر سویا و یا استفاده از آن در غذا از جمله راه های استفاده از سویا است.

** در انتها نیز مانند درمان هر بیماری دیگر ورزش را فراموش نکنید و البته توجه خاصی به میزان فشار خون تان همیشه داشته باشید.

 

 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ثابت شده است که سویا در کاهش التهاب مفاصل بسیار موثر است. از سوی دیگر این دسته افراد باید مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالا را در رژیم غذایی خود بگنجانند و در مقابل از مصرف غذاهای چرب، سرخ کردنی ها، شکر و نمک پرهیز کنند.

آیا تاکنون به این مساله توجه کرده‌اید که افراد چاق، بیشتر به آرتروز و التهاب و درد عضلانی مبتلا می‌شوند؟ می‌دانید چرا؟

 
 
 

وزن زیاد منجر به وارد شدن فشار زیادی بر مفاصل بدن می شود؛ چنین فشاری به دنبال خود التهاب مفاصل و آسیب دیدگی غضروف ها را همراه می آورد. با از بین رفتن غضروف ها استخوان ها به هم نزدیک و بر هم ساییده می شوند که حاصل آن، احساس درد شدید و ناتوان کننده است که بیشتر در ناحیه زانو، کمر و لگن اتفاق می افتد.

بی دلیل نیست که دکتر کورش جعفریان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با جام جم بر رساندن وزن به محدوده نرمال در مبتلایان آرتروز تاکید می کند چرا که کاهش وزن یعنی کاهش فشار بر مفاصل و کم شدن التهاب ناشی از مفاصل تحت فشار.

البته متخصصان تغذیه تاکید می کنند، درست است که افراد چاق بیشتر به آرتروز مبتلا می شوند، اما افراد بسیار لاغر هم می توانند در معرض ابتلا به آرتروز قرار بگیرند، یعنی متناسب نبودن وزن بدن با قد نیز احتمال بروز آرتروز را تشدید می کند. بر این اساس، رژیم مناسب غذایی برای افراد چاق و خیلی لاغر می تواند در پیشگیری از آرتروز موثر باشد.

برخی غذاها التهاب مفاصل را زیاد می کند

پیشگیری از تشدید دردهای آرتروزی از طریق اصلاح نوع تغذیه با دو هدف، یعنی کاهش فشار روی مفاصل از طریق کاهش وزن و کم کردن التهاب مفاصل با ایجاد محدودیت در مصرف غذاهایی که مشکلات التهابی می آورد، صورت می گیرد.

دکتر جعفریان با اشاره به نتایج برخی بررسی ها درباره آلرژی به برخی مواد غذایی و افزایش التهاب مفاصل در پی آن، توضیح می دهد: پیرو چنین برداشتی، مصرف مواد غذایی چون بادمجان، گوجه فرنگی، تخم مرغ، فلفل و در برخی موارد، انواع لبنیات می تواند دردهای ناشی از التهاب مفاصل را زیاد کند اما این بررسی ها قطعی نیست و آنچه بیشتر مورد تائید متخصصان تغذیه قرار دارد، این است که مصرف داروهای ضدالتهابی به بزرگ شدن مجاری گوارشی و ورود مواد غذایی درشت تری به جریان خون منجر می شود که به دنبال خود به تحریک سیستم ایمنی بدن و افزایش التهاب و درد مفاصل منجر می شود.

این متخصص تغذیه می افزاید: البته مصرف برخی غذاها به افزایش التهاب مفاصل منجر می شود که مبتلایان به آرتروز باید از آنها اجتناب کنند. چربی های اشباع و اسیدهای چرب بالا که در روغن های جامد و کره های گیاهی هیدروژنه وجود دارد از مهم ترین این مواد غذایی است. مصرف انواع گوشت های قرمز و احشای داخلی نیز باید در مبتلایان به دردهای آرتروزی به حداقل برسد. همچنین مصرف برخی غذاهای ساده تصفیه شده چون قند ، نمک و خوراکی های شیرین و شور باید در این دسته افراد بسیار محدود شود. البته نباید فراموش کنید که استرس هم می تواند در تشدید دردهای آرتروزی در کنار نوع تغذیه موثر باشد.

تا می توانید سبزی و میوه تازه بخورید

پیش از هر چیز باید بدانید متخصصان تغذیه برای پیشگیری و کاهش دردهای آرتروزی بر مصرف غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است مانند روغن دانه سویا، کانولا و روغن بذر کتان و نیز انواع ماهی بویژه ماهی های آب سرد مانند سالمون بسیار تاکید می کنند.

دکتر جعفریان نیز با تائید این مساله می گوید: بی شک غذاهای گیاهی، واکنش های التهابی را در بدن کاهش می دهد. بر این اساس، آرتروزی ها نباید از مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه غافل شوند.

همچنین ثابت شده است که سویا در کاهش التهاب مفاصل بسیار موثر است. از سوی دیگر این دسته افراد باید مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالا را در رژیم غذایی خود بگنجانند و در مقابل از مصرف غذاهای چرب، سرخ کردنی ها، شکر و نمک پرهیز کنند.

فراموش نکنید میوه ها و سبزیجاتی چون توت فرنگی، شاه توت، گیلاس، انگور، آلو، کیوی، آناناس، خرما، انواع کلم، ترب سیاه و شلغم سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های C و K هستند و در کاهش دردهای آرتروزی بسیار موثرند.

تقویت استخوان ها با کلسیم و ویتامین D

اما چرا برای کاهش دردهای آرتروزی به مصرف کلسیم اشاره زیادی نمی شود؟

و دکتر جعفریان در پاسخ می گوید: در این که کلسیم و ویتامین D موجب تقویت ساختار استخوانی و پیشگیری از بروز دردهای مفاصل، استخوان و پوکی استخوان می شود، شکی وجود ندارد. اما درباره آرتروز ما بیشتر با مشکل التهاب مفاصل روبه رو هستیم و در کاهش التهاب، مصرف کلسیم نمی تواند کمک کننده باشد مگر این که شخص مشکلات دیگری از جمله پوکی استخوان و جذب کلسیم به دلیل فقر ویتامین D نیز داشته باشد که در آن صورت علاوه بر بهره گیری از نور آفتاب، مصرف مکمل های ویتامین D و مکمل کلسیم در کنار مصرف لبنیات کم چرب توصیه می شود. البته در مصرف مکمل کلسیم نیز باید به مواردی از جمله وجود مشکلات گوارشی و بیماری های کلیوی بویژه سنگ کلیه در شخص نیز توجه کرد.

نکته مهم آن است که از سنین جوانی به فکر اصلاح نوع تغذیه برای مقابله با آرتروز و دیگر مشکلات استخوانی و مفصلی باشیم و با حفظ وزن متعادل، داشتن برنامه تحرکی روزانه و مصرف غذاهای سالم و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، احتمال بروز مشکلات استخوانی و مفصلی را به حداقل برسانیم.

 

 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 8:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه کنکور کار‌شناسی ارشد سال ۹۳، ۲۲ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: آزمون کار‌شناسی ارشد با رقابت ۱۱۴ هزار نفر در روزهای ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ برگزار شد که ۵۲ درصد داوطلبان زن و ۴۸ درصد داوطلبان مرد بودند. 
 
وی در رابطه با اعلام نتایج کنکور کار‌شناسی ارشد تصریح کرد: نتایج کنکور ارشد از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام خواهد شد و داوطلبان می‌توانند مطابق هر سال از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org برای اطلاع از نتایج اقدام کنند. 
 
خدایی، خاطرنشان کرد: تاریخ دقیق انتخاب رشته، ساعاتی پس از اعلام نتایج اولیه، اعلام خواهد شد که در هفته پایانی اردیبهشت ماه خواهد بود.
 
 
 
 
 
 
 
 



تاريخ : 18 / 2 / 1393برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
قاتل شهید عرصه نظم و امنیت ستوان سوم "مسعود حسنی" صبح امروز در شهرستان ساوه استان مرکزی به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، شهید والا مقام ستوان سوم مسعود حسنی از کارکنان پر تلاش نیروی انتظامی شهرستان ساوه در تاریخ 28 اردبیهشت سال 92 حین انجام وظیفه و دریک عملیات دستگیری یکی از اراذل و اوباش شهرستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
با دستگیری قاتل و ارجاع پرونده به دستگاه قضایی حکم اعدام قاتل شهید حسنی توسط مراجع قضایی صادر و بعد از تائید در دیوان عالی کشور در 10 روز مانده به اسلگرد شهادت وی در نزدیکی محل شهادتش در ملاء عام اجرایی شد.
 
شهروندان ساوجی نیز در زمان اجرای حکم با حمایت از نیروی انتظامی و استمرار طرح های انتظام بخشی پلیس و برخورد با شرارت و اوباشگری تاکید کردند.

گفتنی است،  مامور انتظامي مسعود حسنی جان برکف، هنگام درگيري و تعقيب و گريز با يکي از اراذل و اوباش معروف ساوه با ضربات چاقو مجروح شد، که پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
 
براساس اين گزارش، ضارب که قصد فرار داشت، بر اثر شليک گلوله يکي از ماموران انتظامي مجروح و به همراه همدستش دستگير شد.
 
پيکر شهيد مسعود حسني، پس از تشييع در ساوه به زادگاهش کرمانشاه انتقال يافت.
 
همچنین، اين شهيد داراي کارت عضويت اهداي اعضاي بدن بود و در يک اقدامي خداپسندانه اعضاي حياتي اش شامل دريچه قلب، بخشي از استخوانها براي بيماران سرطاني و بخشي از تاندونها، به بيماران نيازمند اهدا شد.

 

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

من از کودکی علاقه فراوانی به کتاب و قصه داشتم و اکنون نیز همه ساله در چندین نوبت به نمایشگاه کتاب می آیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، از ایرنا فرزند مرحوم دکتر حسابی  افزود : پدرم از کودکی ما را به قصه و کتاب عادت داده بود و می گفت، کتاب و قصه دریچه ای از فرهنک های جدید را به روی آدم باز می کند.

ایرج حسابی  گفت:وقتی محلی ایجاد می شود که جدیدترین کتاب های روز در آن منتشر وعرضه شده است، این فرصت مغتنمی است که همه از آن باید استفاده کنیم.
این پژوهشگر در ادامه درباره استقبال از کتاب زندگینامه مرحوم حسابی با عنوان  استاد عشق " گفت :هر تیراژ از کتاب زندگی نامه مرحوم پدرم 20 هزار نسخه است که نشان می دهد، مردم با زندگی واقعی نوابغ خود انس دارند.


وی در پاسخ به این که چرا تاکنون فیلم یا سریالی از زندگی مرحوم دکتر حسابی ساخته نشده است، گفت :این سبب تعجب خود من هم شده است ، زیرا انواع سریال ها در صدا و سیما ساخته می شود، اما در مقابل به زندگی نوابع ما توجه کافی نمی شود
حسابی ادامه داد: وقتی مردم از موزه پروفسور بازدید می کنند، حتی ازکفشی که استاد 22 سال آن را پوشید و بارها خودش آن را وصله کرد، آنقدر برایشان جذاب است که تحت تاثیر قرار می گیرند بنابراین، گذشته از این که مرحوم حسابی پدر بنده است، اما گمان می کنم از این نظر در حق ایشان اجحاف شده است .
فرزند مرحوم حسابی با بیان این که نمی دانم چرا تاکنون کسی پیشنهاد ساخت فیلم زندگی پدرم را نداده است، گفت : امیدوارم روزی این فیلم ساخته شود.

 



تاريخ : 17 / 2 / 1393برچسب:, | 10:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جديدترين نسخه نرم‌افزار ناوبري پرطرفدار گوگل مپ از صفحه اورژانس IT آماده دريافت است.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،Google Maps یکی  از پرطرفدارترين نرم‌افزارهاي ناوبري براي تلفن‌هاي همراه است که به صورت آنلاین و از طریق اینترنت نقشه های کامل و بي‌نظیری از مکان های مختلف دنیا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 
 
با این برنامه ی کاربردی و نقشه یابی به آسانی می توانید تجربه ی بهترین برنامه نقشه یابی را در اسمارت‌فون خود تجربه كنيد.
 
برخی از امکانات و قابلیت های اپلیکیشن Google Maps :
 
نمایش تمامی نقشه های مکان های مختلف دنیا به صورت دو و سه بعدی
 
امکان مکان یابی و یافتن مکان های مختلف با دو روش اینترنتی و جی پی اس
 
امکان علامت گذاری نقاط مورد علاقه برروی نقشه ها برای دسترسی سریع
 
استفاده در رانندگی، حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی
 
دارا بودن صدای هدایت کننده GPS navigation (راهنمای صوتی)
 
براي دانلود نسخه مخصوص اندرويد روي تصوير زير كليك كنيد
 
 
براي دانلود نسخه مخصوص "iOS" روي تصوير زير كليك كنيد
 
 
 
 
 



تاريخ : 17 / 2 / 1393برچسب:, | 10:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا
قيمت اوراق تسهيلات خريد مسكن در 45 روز اخير 48 درصد افزايش يافته و هزينه وام 45 ميليون توماني را براي خريداران مسكن به 8 ميليون و 200 هزار تومان رسانده است.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق، بازار اوراق تسهیلات خرید مسکن در 45 روز گذشته از سال93، با پرداخت روزانه حداقل یک درصد سود به افرادی که «تنها ابزار دست متقاضیان مصرفی مسکن» را به محفل سفته‌بازی خود تبدیل کرده‌اند، صاحب رتبه اول پربازده‌‌ترین بازار اقتصادی شد.

در حال‌حاضر، ارزش اقتصادی وام 45 میلیون تومانی خرید مسکن که توسط بانک‌مسکن از طریق فرابورس (محل خرید و فروش اوراق این نوع تسهیلات) عرضه می‌شود، به‌دلیل افزایش 48 درصدی قیمت اوراق، کاملا از بین رفته است طوری که کارشناسان بازار ملک توصیه می‌کنند: متقاضیان خرید مسکن فعلا از رفتن به بازار فرابورس و تشکیل صف تقاضا برای دریافت وام خودداری کنند تا قیمت اوراق به حالت عادی خود برگردد.

وام خرید مسکن تا یک ماه پیش، به خاطر ناکافی بودن قدرتش، ناکارآمد توصیف می‌شد و الان به‌واسطه قیمتی که برای فروشش از سوی دارندگان اوراق تعیین شده، عملا از دسترس تقاضا خارج شده است.

روز گذشته هزینه خرید اوراق 45 میلیون تومانی تسهیلات خرید مسکن به 8 میلیون و 200 هزار تومان رسید به این معنی که خریداران مسکن بعداز صرف یکسری هزینه‌های جانبی، در نهایت به حدود 36 میلیون تومان وام می‌رسند که با قیمت‌های امروز آپارتمان در تهران، حداکثر 9 مترمربع از یک واحد مسکونی معمولی را می‌توانند خرید کنند!

این در حالی است که دولت انتظار دارد با کمک تسهیلات خرید مسکن، حداقل 50درصد قدرت خریداران را تامین کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در یک ماه و نیم گذشته از سال جاری، بازار فرابورس به محل اصلی سفته‌بازی‌های سیال تبدیل شده است. قیمت اوراق وام خرید مسکن در شرایطی تا 50درصد افزایش پیدا کرده که در 45 روز اخیر، معاملات مسکن در رکود بوده و هنوز یخ معاملات مسکن آب نشده است.

افرادی که در این مدت ناامید از سرمایه‌گذاری در بازارهای بورس، مسکن، ارز و طلا شده بودند، با هجوم به محل خرید و فروش امتیاز وام خرید مسکن، اقدام به خرید حجم بالایی اوراق کرده‌اند و هم‌اکنون با انصراف از فروش و عرضه این اوراق، باعث طولانی‌شدن صف تقاضای اوراق و در نتیجه تورم 48درصدی در این بازار در 45 روز شده‌اند.

قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی تسهیلات خرید مسکن از 62 هزار تومان در پایان اسفند92 هم‌اکنون به بالای 92 هزار تومان رسیده است. برای دریافت 45میلیون تومان وام خرید مسکن، باید بسته 90‌تایی این اوراق را تهیه کرد.

تورم 48درصدی در بازار خرید و فروش وام مسکن طی روزهای گذشته از سال93 نشان می‌دهد: این بازار در مقایسه با چهار بازار موازی، با فاصله زیادی، حائز رتبه اول بیشترین بازدهی سرمایه‌گذاری شده است.

نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری در بازارهای ارز و سکه در 45روز گذشته از سال93 –نرخ رشد قیمت در نیمه اردیبهشت نسبت به ابتدای فروردین- به ترتیب 8  درصدو 3 درصد بوده است. همچنین نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار مسکن نیز در این مدت حداکثر 2 تا 3درصد برآورد می‌شود. در بازار بورس نیز شاخص سهام طی این مدت هیچ رشد مثبتی نداشته و حتی ارزش سهام در حال‌حاضر نسبت به ابتدای سال چندصدم درصدی منفی نشان می‌دهد.

به این ترتیب در شرایطی که در چهار بازار مهم اقتصادی کشور، در 45 روز اخیر، سود سرمایه‌گذاری‌ها زیر 10درصد بوده، سفته‌بازی با وام خرید مسکن، حدود 48 درصد سود نصیب دلالان کرده است.

هم‌اکنون در پی انتقال تورم از بازار مسکن به بازار وام خرید مسکن، برخی کارشناسان اقتصادی از دولت خواسته‌اند، نسبت به اعمال کنترل‌ و نظارت بر روند پرداخت تسهیلات خرید مسکن اقدام کند و در صورت امکان، بساط معامله امتیاز وام خرید مسکن را محدود کند.

البته روز گذشته اعلام شد: سقف خرید اوراق، در حد یک بسته 90 تایی تعیین شده تا فقط متقاضیان مصرفی، بتوانند از آن استفاده کنند.

قیمت اوراق مسکن در حالی به 92 هزار تومان –هر فقره- رسیده که کارشناسان نرخ واقعی و منطقی آن را بین 60 تا 70 هزار تومان عنوان می‌کنند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

با تصویب نمایندگان رسیدگی به تخلفات مقامات و کارکنان قوای قضاییه، مقننه، نیروهای مسلح، شوراهای نگهبان و دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری از شمول سازمان بازرسی مستثنی است.

 

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه ماده 2 طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور که به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود بررسی و تصویب کردند.

براین اساس ماده دو قانون طرح مذکور به شرح زیر اصلاح می‌شود:

1. در صدر ماده عبارت "اختیارات" بعد از کلمه "وظایف" اضافه می‌شود.

2. در سطر اول بند الف "نظارت" بعد از کلمه "بازرسی" و عبارت "امور اداری و مالی دادگستری، سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه" بعد از کلمه "ادارات" اضافه می‌شود.

3. در بند ب عبارت "کمیسیون اصل 88 و 90 قانون اساسی" به عبارت "کمیسیون اصل نود قانون اساسی" تغییر می‌یابد.

4. در بند ج عبارت "وزارت امور اقتصاد و دارایی حل" و عبارت وزیر ذیربط جایگزین می‌شود و عبارت " اصول 88 و 90 به (اصل نود)" تغییر می‌یابد.

5. بند د به شرح زیر اصلاح می‌شود:

در مواردی که گزارش بازرسی متضمن اعلام وقوع جرمی است، چنانچه جرم دارای حیثیت باشد رئیس سازمان یا مقامات ماذون از طرف وی یک نسخه از گزارش را با دلایل و مدارک مربوط برای تعقیب و مجازات مرتکب به مرجع صالح قضایی ارسال و موضوع را تا وصول نتیجه نهایی پیگیری نمایند و در مورد تخلفات اداری، انضباطی و انتظامی مستقیما مراتب را به مراجع ذیربط منعکس نموده و پیگیری لازم رابه عمل آورند.

مراجع رسیدگی کننده مکلفند بخش رسیدگی و جهت حضور را به اطلاع سازمان بازرسی کل کشور برسانند.

6. متن زیر به عنوان تبصره یک به بند د الحاق و تبصره قبلی به تبصره 2 تبدیل می‌شود.

در مورد جرائم منتهی به ورود خسارات به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آنها دادستان ضمن تعقیب کیفری متهم یا متهمان در دادگاه صالح در صورت احراز ورود خسارت و ضرر و زیان راسا جبران آن را بدون پرداخت هزینه دادرسی از دادگاه دخواست می‌کنند.

دستگاه‌های ذیربط موظف به همکاری با دادستان در جمع‌آوری دلایل و مدارک و پیگیری موضوع می‌باشد.

7. متن زیر به عنوان بند ه و تبصره آن اضافه می‌شود

در موارد یکه گزارش بازرسی متزمن اعلام تخلف اداری مدیران کل ادارات و مقامات بالاتر تا سطح وزرا و هم‌طراز از آنان است که مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری هستند سازمان گزارش را برای رسیدگی به هیئت تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری ارسال و تا وصول نتیجه پیگیری می‌کند در خصوص پرونده‌های مطروحه در رابطه با مقامات فوق، هیئت رسیدگی بدوی و تجدید نظر مذبور با عضویت یک نفر از قضات منسوب رئیس قوه قضاییه تشکیل می‌شود و خارج از نوبت طبق قانون هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری به موضوع رسیدگی می‌نمایند جلسات هیئت با حضور عضو قضایی اعتبار دارد.

رئیس هیئت موظف است ضمن نظارت بر ثبت پرونده و تعیین اوقات رسیدگی مراتب را به عضو قاضی و نماینده سازمان جهت حضور اعلام کند.

تبصره -رسیدگی به تخلفات مقامات و کارکنان قوای قضاییه و مقننه، نیروهای مسلح، شوراهای نگهبان و دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری از شمول این بند مستثنا است .

8.متن زیر به عنوان بند و اضافه می‌شود:

سازمان مجاز است در نظارت و بازرسی از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و شرکت‌های و موسسات تابعه از نیروهای بازنشسته واجد شرایط و متخصص مراجع مذکور استفاده کنند.

آیین نامه اجرایی استفاده از این نیروهای بازنشسته با پیشنهاد سازمان به تصویب رئیس قوه قضاییه می‌رسد.

از آنجایی که استفاده از نیروهای بازنشسته خلاف قانون برنامه تنظیم و توسعه است لذا بند و ماده 8 به رای گذاشته شد و نمایندگان با 148 رای موافق، 19 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموعه 198 نماینده با تصویب آن موافقت کردند.

سرانجام اصل ماده 2 با 144 رای موافق، 1 رای مخالف و 4 رای ممتنع به تصویب رسید.

 

 



تاريخ : 16 / 2 / 1393برچسب:, | 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«غلامحسین محسنی اژه ای» سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفت: تا کنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.

یک منبع آگاه ضمن تایید بازداشت «محمد رویانیان» مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس و رییس سابق ستاد سوخت، افزود، وی در ارتباط با پرونده ستاد سوخت بازداشت شده است.

این منبع آگاه روز سه شنبه به ایرنا گفت: قرار بازداشت رویانیان از سوی شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت صادر شده است.

بر اساس این گزارش، رویانیان پیشتر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار و تفهیم اتهام شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفت: تا کنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.

رویانیان نیز پیشتر درباره احضار خود به دادسرا در ارتباط با پرونده ستاد سوخت گفته بود: به دادسرا رفتن جرم نیست و قوه قضاییه و دادسرا خانه من است.



تاريخ : 16 / 2 / 1393برچسب:, | 11:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

پیکر امیر خلبان ماشاء‌الله عمرانی جانشین شهید فکوری در نیروی هوایی ارتش صبح امروز تشییع شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق مراسم تشییع پیکر امیر خلبان ماشاء‌الله عمرانی جانشین اسبق نیروی هوایی ارتش صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش از جمله امیر برخور جانشین نیرو، امیر نصیرزاده معاون هماهنگ‌کننده نیرو و جمعی از همرزمان امیر عمرانی در مرکز آموزش هوایی شهید خضرایی برگزار شد.

امیر عمرانی در سال 1317 در کرمان متولد و در سال1336 وارد نیروی هوایی شد. وی پس از طی دوره‌های آموزشی در آمریکا فرماندهی پایگاه هوایی بندرعباس و دزفول را برعهده داشت.

همچنین در زمان حضور شهید فکوری در سمت وزارت دفاع و فرماندهی نیروی هوایی ارتش، امیر عمرانی جانشین وی در نهاجا بود و در همین مقطع، عملیات‌های مهمی چون حمله به الولید (اچ 3)، مروارید و الفجر 8 به انجام رسید.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

افزایش همکاری رادیو معارف با ارتش جمهوری اسلامی

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با رادیو معارف تفاهم‌نامه آموزشی و اطلاع رسانی امضا می‌کند.

خبرگزاری فارس: افزایش همکاری رادیو معارف با ارتش جمهوری اسلامی

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیر رادیو معارف ضمن قدردانی از فعالیت‌های این رسانه دینی بر افزایش تعامل و همکاری هر چه بیشتر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با رادیو معارف تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضمن تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های رسانه‌ای رادیو معارف در تعالی و بصیرت افزایی پرسنل کادر و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برنامه‌سازی از توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان منشور راهبردی حوزه فرهنگ از جمله نکات مورد اهتمام بیش از پیش رادیو معارف و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواهد بود.

وی با اشاره به حضور نیروهای مومن و متدین در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رادیو معارف می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای ارتقای بینش و معرفت دینی مخاطبان خود بویژه در نیروهای مسلح باشد.

مدیر رادیو معارف نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در شبکه سراسری معارف، تهیه برنامه در مورد زندگی سرداران شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه‌های «شاهد»، «مقاومت»، «مجله روز» و «باغ تماشا» را از اقدامات انجام شده با همکاری ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و بر ادامه این همکاری تاکید کرد.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای دوره آموزش از طریق رادیو و فضای مجازی برای کارکنان ارتش جمهوری اسلامی را از جمله اقدامات در دست اجراء برشمرد.

در پایان این دیدار طرفین بر تهیه پیش‌نویس تفاهم نامه اطلاع رسانی و آموزشی تاکید کردند.



تاريخ : 15 / 2 / 1393برچسب:, | 7:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله «مسلم ملکوتی» نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه سابق تبریز در مسجد نور تهران برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرنگار سیاسی ایرنا، در این مراسم که امروز (دوشنبه) در مسجد نور تهران برگزار شد، اقشار مختلف مردم و برخی از مسوولان حضور داشتند.

آیت الله ملکوتی که به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری بود، دوم اردیبهشت ماه در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش در حرم حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

آن مرحوم که از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود و نقش موثری در جریان مبارزات قبل از انقلاب ایفا کرد، از نخستین اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان و از مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزه علمیه قم به شمار می رفت.

آیت الله ملکوتی پس از شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله شهید مدنی و همچنین مدت کوتاهی که مرحوم آیت الله مشکینی امام جمعه تبریز بود، از سوی حضرت امام، به امامت جمعه تبریز و نمایندگی ایشان در آذربایجان منصوب شد و حدود 14 سال در این سمت، هدایت آن خطّه شهیدپرور را به عهده داشت.

در مراسم امروز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات،حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در ارتش ، سید حسین هاشمی استاندار تهران، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه، حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، عباس تقی پور سخنگوی شورای شهر، امیر نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله حاضران بودند.

 

 

93/02/15 - 17:03
شماره: 13930215001271
نسخه چاپيارسال به دوستان
افزایش همکاری رادیو معارف با ارتش جمهوری اسلامی

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با رادیو معارف تفاهم‌نامه آموزشی و اطلاع رسانی امضا می‌کند.

خبرگزاری فارس: افزایش همکاری رادیو معارف با ارتش جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیر رادیو معارف ضمن قدردانی از فعالیت‌های این رسانه دینی بر افزایش تعامل و همکاری هر چه بیشتر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با رادیو معارف تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضمن تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های رسانه‌ای رادیو معارف در تعالی و بصیرت افزایی پرسنل کادر و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برنامه‌سازی از توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان منشور راهبردی حوزه فرهنگ از جمله نکات مورد اهتمام بیش از پیش رادیو معارف و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواهد بود.

وی با اشاره به حضور نیروهای مومن و متدین در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رادیو معارف می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای ارتقای بینش و معرفت دینی مخاطبان خود بویژه در نیروهای مسلح باشد.

مدیر رادیو معارف نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در شبکه سراسری معارف، تهیه برنامه در مورد زندگی سرداران شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه‌های «شاهد»، «مقاومت»، «مجله روز» و «باغ تماشا» را از اقدامات انجام شده با همکاری ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و بر ادامه این همکاری تاکید کرد.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای دوره آموزش از طریق رادیو و فضای مجازی برای کارکنان ارتش جمهوری اسلامی را از جمله اقدامات در دست اجراء برشمرد.

در پایان این دیدار طرفین بر تهیه پیش‌نویس تفاهم نامه اطلاع رسانی و آموزشی تاکید کردند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930215001271#sthash.RjUbmfhT.dpuf



تاريخ : 16 / 2 / 1393برچسب:, | 9:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک متخصص قلب و عروق گفت: تپش قلب هم در هر زنان و هم مردان دیده می‌شود اما با توجه به اینکه بیماری‌هایی مانند کم خونی، اضطراب و پرکاری تیروئید در زنان شایع‌تر از مردان است تپش‌هایی که علت‌های غیرقلبی دارند در زنان بیشتر است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر محمدرضا سمیعی نسب با بیان اینکه تپش قلب یک هشدار است و باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: تپش قلب بیماری محسوب نمی‌شود بلکه نشانه یک بیماری است که ممکن است علت آن بیماری قلبی باشد.

وی با بیان اینکه علائم برخی بیماری‌های غیرقلبی ممکن است به صورت تپش قلب بروز یابد، افزود: گروه وسیعی از حالت‌ها و بیماری‌های مختلف می‌تواند در بروز تپش قلب نقش داشته باشد برای نمونه تپش قلب شایع‌ترین علامت اضطراب است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در برخی موارد بیماری‌های تیروئید به صورت تپش قلب خود را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: تپش قلب در افرادی که مبتلا به پرکاری یا کم کاری تیروئید و یا کم خونی هستند نیز وجود دارد.

سمیعی‌نسب گفت: معمولا افراد به علت تپش قلب به پزشک قلب مراجعه می‌کنند اما با گرفتن یک شرح حال ساده از بیمار می‌توان از ابتلا یا عدم ابتلای او به بیماری قلبی آگاه شد

وی با بیان اینکه اولین سوال از بیماری که با نشانه تپش قلبی مراجعه کرده سابقه ابتلا به سایر بیماری‌های قلبی است، ادامه داد: تپش قلب در بیمارانی که سابقه ابتلا به تنگی عروق کرونر یا نارسایی قلبی دارند یک هشدار به حساب می‌آید و باید جدی گرفته شود.

این متخصص قلب و عروق اضافه کرد: توجه به شرح حال بیمار و نوع تپش قلب اهمیت بسزایی در تشخیص علت بروز تپش دارد برای مثال تپش‌هایی که به صورت ناگهانی شروع و تمام می‌شود معمولا منشا قلبی دارند.

سمیعی نسب تصریح کرد: معمولا در تپش‌هایی که به دلیل بیماری قلبی اتفاق فتاده می‌افتد بیمار زمان دقیق آغاز و پایان تپش را می‌داند در حالی که اگر تپش قلب به علت کم خونی، پرکاری تیروئید و اضطراب باشد بیمار در طول روز تپش قلب دارد امام زمان دقیقی برای آن ذکر نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه توجه به علائمی که همراه با تپش قلب ایجاد می‌شود می‌تواند به روند درمان بیماری کمک کند، خاطرنشان کرد: اگر تپش قلب منجر به سرگیجه و تنگی نفس شود احتمال ابتلا به بیمار قلبی وجود دارد و باید جدی گرفته شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: شکایت بیماران از تپش قلب بیماری شایعی است و حدود 20 درصد افرادی که به کلینیک‌های سرپایی مراجعه می‌کنند از تپش قلب شکایت دارند و تپش یکی از بیماری‌های شایع قلبی است.

سمیعی نسب با تاکید بر اینکه تپش قلب در تمام موارد نشانه بیماری‌های بدخیم نیست و ممکن است به دلیل اضطراب یا کم خونی ایجاد شده باشد، ادامه داد: درمان این بیماری‌ها موجب برطرف شدن تپش قلب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تپش قلب در هر دو جنس مشاهده شده است اما با توجه به اینکه بیماری‌هایی مانند کم خونی، اضطراب و پرکاری تیروئید در زنان شایع‌تر از مردان است تپش‌هایی که علت‌های غیرقلبی دارند در زنان بیشتر دیده می‌شود.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه تپش قلب همراه با درد قفسه سینه می‌تواند نشانه ابتلا به تنگی عروق کرونر باشد، ادامه داد: در اغلب بیمارانی که با نشانه تپش قلب به پزشک مراجعه می‌کنند درمان قطعی است.

سمیعی نسب تصریح کرد: در برخی موارد تپش قلب مادرزادی است و در این بیماران به دلیل مشکل ساختاری در سیستم‌های هدایتی قلب حملات تپش قلب ناگهانی اتفاق می‌افتد و زندگی بیمار را با اختلال رو به رو می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از طریق روش‌های تشخیصی مانند مطالعه الکتروفیزیولوژی می‌توان سیستم هدایتی قلب را بررسی کرد، گفت: با استفاده از این روش راه‌های هدایتی اضافه قابل تشخیص است و در اکثر موارد پزشکان می‌توانند با امواج رادیو فرکانسی مسیرهای هدایتی را بسوزانند و تپش‌های سریع قلب بیمار درمان قطعی یابد.

 

 



تاريخ : 16 / 2 / 1393برچسب:, | 9:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

موسسه اعتباری کوثر به منظور تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود، از طریق آزمون استخدامی از بین داوطلبان آقا دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، نیرو جذب می‌کند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، این موسسه به جذب متصدی اموربانکی (ریالی و ارزی) برای شهر تهران و شهر قم، طبق ضوابط اقدام کرده و پس از طی مراحل مصاحبه و گزینش، دعوت به همکاری می‌کند.

حداکثر سن داوطلب 25 سال تمام، برای مقطع تحصیلی لیسانس (مدت خدمت سربازی به حداکثر سن داوطلب مرد افزوده می‌شود)، برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی، دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس با حداقل معدل 14 برای داوطلبان شهر تهران از شروط ثبت نام است.
 
هم‌چنین برای داوطلبان شهر قم، بومی بودن و تسلط نسبی به زبان انگلیسی، الزامی است. دارندگان معدل 17 به بالا در رشته‌های مورد نظر از شرکت در آزمون کتبی معاف هستند.
 
داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت موسسه به آدرس www.kosarfci.ir قسمت سامانه‌های ارتباطی، قسمت استخدام مراجعه کنند.

 

 

 

 



تاريخ : 15 / 2 / 1393برچسب:, | 3:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل شرکت ایران‌‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه ۱۰ ساعته با مدیر‌عامل شرکت پژو، گفت: در این جلسه مقرر شد دو محصول جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از محصولات شرکت پژو در ایران تولید شود.
 
خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ایران‌‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه ۱۰ ساعته با مدیر‌عامل شرکت پژو، گفت: در این جلسه مقرر شد دو محصول جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از محصولات شرکت پژو در ایران تولید شود.

هاشم یکه زارع در مورد جلسه 10 ساعته با مدیر عامل شرکت پژو اظهار داشت: در این جلسه در مورد تولید دو محصول جدید بر روی دو پلت‌فرم متفاوت، به عنوان نقطه شروع کار صحبت شد.
 
وی ادامه داد: در ابتدا این محصولات به صورت CBU به کشور وارد خواهد شد و هر زمان که در مورد تولید آن به نتیجه برسیم، در مدت 11 ماه محصول جدید به مرحله تولید و عرضه در بازار خواهد رسید.
 
تولید محصولات کم‌مصرف

وی با بیان اینکه در این جلسه تأکید زیادی بر سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران داشتیم، افزود: همکاری فنی، انتقال دانش فنی، طراحی و تولید خودروهای مشترک و فعالیت مراکز تحقیق و توسعه مشترک از جمله مواردی بود که با شرکت پژو در مورد آن صحبت کردیم.
 
یکه زارع تصریح کرد: قرار شد تولید خودروهای مشترک با شرکت پژو با تمرکز بر موتور‌های کم‌مصرف صورت گیرد و موتور این خودروها از نظر استاندارد آلایندگی بتواند حداقل استانداردهای 5 سال آینده اروپا را جوابگو باشد.
 
وی ادامه داد: قرار شد روی پلت‌فرم شرکت پژو محصولاتی را تولید و در بازار داخل و همچنین شبکه صادرات پژو عرضه کنیم.
 
به گفته وی، ایران می‌تواند بر روی پلت‌فرم‌های شرکت پژو کار طراحی مشترک و طراحی اتاق جدید انجام دهد و دو یا سه خودروی جدید بر روی آنها تولید شود.
 
تولید 206 ایرانی ادامه می‌یابد

مدیر عامل ایران‌ خودرو با بیان اینکه تولید پژو 405 از سال 95 متوقف خواهد شد، گفت: تولید پژو 206 ایرانی ادامه خواهد داشت و این کار توسط ایران‌خودرو انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تولید خودروهای هیبریدی و برقی نیز جزء محورهای مذاکره با شرکت پژو بود، افزود: کار مشترک با پژو با تولید دو محصول سواری آغاز خواهد شد که به زودی مشخصات این محصول اعلام خواهد شد.
 
وی سرمایه‌گذاری مشترک را عاملی برای صادرات خودرو در شبکه فروش پژو عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه منافع دو طرف مطرح است، این صادرات با تمایل طرفین انجام خواهد شد.
 
یکه زارع با بیان اینکه قبلاً کار مونتاژ‌کاری محصولات پژو در ایران انجام شده است، گفت: سعی داریم در قرارداد‌های جدید منافع ملی مدنظر باشد و تجربه قبل تکرار نشود.
 
وی ادامه داد: به مسئولان شرکت پژو اعلام کردیم که یا در چارچوب مورد‌نظر ما عمل کنند و یا اینکه بازار ایران را فراموش کنند.
 
وی با اشاره به اینکه قرارداد تولید محصولات مشترک با شرکت پژو پس از انجام مقدمات لازم امضا خواهد شد، گفت: ما نظراتمان را حدود دو، سه ماه قبل به شرکت پژو اعلام کرده بودیم و در واقع مدیرعامل پژو با بررسی نظرات ما در ایران شرکت کرد.
 
جبران زیان ایران با سرمایه‌گذاری مشترک

وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا صحبتی در مورد جبران زیان وارد شده به ایران بر اثر خروج شرکت پژو نیز با مدیر عامل این شرکت داشتید، گفت: در صورت سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران و تولید مشترک، این زیان نیز جبران خواهد شد.
 
وی تأکید کرد: به مدیر عامل پژو اعلام کردیم که این شرکت تنها شریک خارجی ایران خودرو نخواهد بود و علاوه بر آنها، یک شریک تجاری غیرفرانسوی قوی نیز خواهیم داشت.
 
وی افزود: اشتباه تاریخی‌ که قبلاً صورت گرفت و در کنار شرکت پژو، یک شریک فرانسوی دیگر نیز در کنار ایران خودرو قرار گرفت، تکرار نخواهد شد و از یک شریک غیرفرانسوی استفاده خواهیم کرد.
 
اختصاص یک سوم محصولات ایران خودرو به پژو

مدیر عامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال فارس که چه سهمی از تولیدات ایران خودرو به محصولات شرکت پژو اختصاص خواهد داشت نیز گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری مشترکی که قرار است انجام شود، حداقل یک سوم تولیدات ما به محصولات پژو اختصاص می‌یابد.
 
تولید یک خودروی شاسی بلند بر روی پلت‌فرم پژو

وی در پاسخ به این سوال که آیا محصولات تولیدی با شرکت پژو جزء محصولات جدید این شرکت قرار دارند یا خیر نیز گفت: این تولیدات یا جزء محصولاتی هستند که به زودی در چرخه تولید پژو قرار می‌گیرند و یا اینکه بیشتر از 7 تا 8 ماه از عمرشان نگذشته باشد.
 
وی توضیح داد: محصولات جدید پژو در ایران بر روی دو پلت‌فرم متفاوت تولید خواهد شد و سعی داریم روی یکی از پلت فرم‌ها نیز یک خودروی شاسی بلند که محصول خودمان است را طراحی و تولید کنیم