پایگاه خبری عقاب نیوز :

حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که دشمنان اسلام با نام اسلام حرکاتی را انجام داده اند و هدف آنان نیز مخدوش کردن چهره اسلام است.
 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که دشمنان اسلام با نام اسلام حرکاتی را انجام داده اند و هدف آنان نیز مخدوش کردن چهره اسلام است.

به گزارش ایلنا؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز در جمع حجاج ارتشی طی سخنانی با بیان این که حج از نگاه اسلام به خودی خود عبادت بزرگی است، تأکید کرد: حج یکی از بزرگترین و ارزنده ترین فیوضات الهی در ابعاد اجتماعی است که در ساختن فرد و جامعه اسلامی نقش بسیار موثر و انکار ناپذیری داشته و دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که مناسک بزرگ حج دارای ابعاد مختلفی است، افزود: یکی از ابعاد مناسک حج، ابعاد سیاسی و اجتماعی آن است که باعث برقراری ارتباط میان مسلمانان جهان و وحدت و همدلی میان آنان می شود.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: در حقیقت مراسم حج و خانه خدا باعث پیوند مسلمانان با یکدیگر و بهترین وسیله برای وحدت میان آنان است.در حج، روح عبادت، توجه به خدا و خلق خدا، یک رنگی، یکسان بودن پوشش، حرکت دست جمعی و منظم، انجام اعمال و عبادات به سوی یک نقطه یعنی قبله، آن چنان به هم آمیخته اند که گویا مسلمانان اعضای یک پیکرند و در جهت یک هدف گام بر می دارند.

وی ادامه داد: مناسک حج، نژاد پرستی و تعصب های قومی را می شکند و با برداشتن محدودیت های جغرافیایی موجب می شود تا مسلمانان هر ساله در یک محل گردهم آیند و با برگزاری مراسم مشترک به ریسمان الهی چنگ بزنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به مهم ترین تأثیرهای حج پرداخت و در این باره خاطرنشان کرد: حج موجب قرب خداوند، مساوات و عدم تبعیض و باعث کنترل کردن شهوات، گناهان، جدال و دعوا می شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) که احیاگر حج ابراهیمی در چند سده اخیر بوده، توجه ویژه ای به جایگاه و انجام مناسک حج داشته اند. ایشان در خصوص اهمیت حج می فرمایند" فریضه حج در میان فرایض از ویژگی خاصی برخوردار است و شاید جنبه سیاسی و اجتماعی حج بر جنبه های دیگر آن غلبه کند".


وی در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص حج افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز اولین تأثیر حج را در درون امت اسلامی و در دل های خود انسان می دانند و دراین باره می فرمایند؛ ما به حج احتیاج داریم تا روحیه خود را تقویت کنیم. این وحدت اسلامی روحیه دشمن را در هم می شکند، تضعیف می کند، عظمت اسلام را به رخ می کشد و وحدت امت اسلامی را در مقابل دشمن آشکار می سازد

 

 



تاريخ : 27 / 5 / 1393برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا
ارتش یکی از سالم‌ترین و کارآمدترین دستگاههای کشور است

 رییس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش یکی از مهم کارآمدترین و سالم‌ترین دستگاههای کشور است و نقش در تامین منافع ملی کشور ایفا می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام آل‌هاشم ریاست عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در اولین جشنواره خانواده‌های موفق آجا گفت: سازمان عقیدتی سیاسی آجا از یادگارهای امام (ره) در طی 30 سال گذشته است که با برخورداری از رهنمودهای حکیمانه رهبری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود دستاوردهای فرهنگی زیادی در حفظ و صیانت کارکنان و ارتقای بنیه سیاسی و فرهنگی آنها داشته است.

وی ادامه داد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حمایت سامانه فرماندهی ارتش در سالهای اخیر تلاش‌های زیادی کرده‌اند و با اتخاذ رویکردهای جامع در حوزه تهدیدات دشمن دستاوردهای مهمی را با هدف حفظ قدرت انجام داده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار کرد: با استفاده از اسناد فرادستی در تهیه چشم‌انداز سازمان اقدام کرده‌ایم و مسیر حرکت این سازمان را در فضای روشن جمهوری اسلامی تعیین شده است.

وی با اشاره به تجربیات کارشناسان فرهنگی و نیروهای متعهد گفت: برنامه های متعدد فرهنگی پیش بینی شده و در حال اجراست امروز در سایه رهنمودهای رهبری ارتش جمهوری اسلامی یک سازمان نظامی یافته متعهد است که بصیرت عمیق سیاسی از ویژگیهای بارز کارکنان ارتش جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ارتش یکی از ثابت ترین و کارآمدترین دستگاههای کشور است و نقش مهمی در تامین منافع ملی ایفا می کند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرم از سوی او تاکید کرد: عنایت و اهتمام مسئولان و تصمیم گیرندگان در سطوح عالی ارتش به امور فرهنگی در حوزه نیروهای دفاعی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در لایحه سال گذشته بودجه رویکرد مناسب نسبت به بودجه دستگاه نظامی اتخاذ شد و این موضوع بر عملکرد سازمانهای نظامی تاثیر مستقیمی و بر توان دفاعی آنها موثر است.

آل هاشم تاکید کرد: در امور فرهنگی به توجه و عنایت بیشتر مسئولان نیاز است امیدواریم کاستی ها با توجه مسئولان مرتفع و شاهد بهبودی وضعیت فرهنگی باشیم.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

روزنامه شرق مصاحبه زیر را با پسر خلبان هواپیمای آنتونف که اخیرا سقوط کرد انجام داده است:

 

خلبان ایزد‌پناهی بر اساس گفته‌های کارشناسان در لحظات آخر سقوط مانع برخورد هواپیما با ساختمان‌ها شد، در این‌باره چیزی شنیده‌اید؟
پدر همیشه به فکر مردم بود او هشت‌سال برای دفاع از کشور و مردمش جنگید و وقتی شنیدم او با مهارتی که داشته هواپیمای در حال سقوط را کنترل کرده تا روی منطقه مسکونی سقوط نکند اصلا تعجب نکردم شاید برای دیگران تعجب‌آور باشد اما برای اعضای خانواده‌اش که تفکرات او را در مورد مردم می‌دانستند اصلا تعجب‌آور نبود.
پدرتان در دوران جنگ هم حادثه‌ای را تجربه کرده بود؟
پدرم خلبان هواپیمای جنگی بود و در ارتش خدمت می‌کرد. در طول سال‌های جنگ بارها در عملیات‌ها شرکت کرده‌ بود و همیشه هم‌رزمانش می‌گفتند چطور هواپیمای آسیب‌دیده را با مهارت زمین می‌نشاند. همیشه در مواقع خطر سعی می‌کرد طوری هواپیما را هدایت کند که تا حد ممکن به کسی آسیبی وارد نشود. پدرم در چند عملیات مهم شرکت کرده‌ بود و افتخارات زیادی داشت اما هیچ‌وقت دوست نداشت درباره کارهایی که کرده صحبت کند و می‌گفت من از میهن‌ام دفاع کردم و این وظیفه هرایرانی است. او در خلبانی مهارت بسیار زیادی داشت، کسی که بتواند جنگنده اف‌پنج را در حالی که با ضدهوایی‌ عراقی‌ها آسیب شدید دیده بارها و بارها به سلامت بنشاند قطعا مهارت زیادی دارد.
پدرتان از چه زمانی خلبانی هواپیماهای مسافربری را برعهده گرفت؟
خلبان ایزد‌پناه بعد از بازنشستگی از ارتش همچنان به فعالیت خود ادامه می‌داد. پدرم عاشق پرواز و مردم بود بارها از او خواستیم دیگر کار را کنار بگذارد و بیشتر برای خانواده وقت بگذارد اما می‌گفت وقتی می‌توانم در قسمتی دیگر به کشورم خدمت کنم چرا نباید این کار را بکنم. همیشه دیگران را به خودش ترجیح می‌داد حتی زمانی که مشکلی ایجاد می‌شد به‌جای اینکه به فکر خودش باشد اول به دیگران فکر می‌کرد او یک وطن‌پرست واقعی بود و همیشه سعی می‌کرد بدون حاشیه سرباز کشورش باشد.
ظاهرا خواهر شما در آخرین پرواز پدرتان قبل از سقوط همراه او بود در این‌باره توضیح می‌دهید ؟
بله درست است. خواهرم و شوهرش صبح روز حادثه در تهران کاری داشتند و می‌خواستند با هواپیما به تهران بیایند پدرم گفت  خودش هم پرواز دارد.
دو بلیت برای آنها تهیه کرد تا با هم به تهران بیایند وقتی به فرودگاه مهرآباد رسیدند خواهرم منتظر مانده ‌بود تا با پدر خداحافظی کند و بعد برود اما پدرم برای بدرقه مسافران ایستاده‌ و بعد هم به خواهرم گفته ‌بود باید با مسافران خداحافظی کند و او را راهی کرده‌ بود.
چه زمانی در جریان سقوط هواپیما قرار گرفتید؟
یکی از دوستان از فرودگاه با ما تماس گرفت و سراغ پدر را گرفت از سقوط چیزی نگفت اما سوالاتی پرسید که ما مشکوک شدیم می‌خواست بداند پدرمان با چه هواپیمایی و کی پرواز کرده‌ است وقتی اینطوری صحبت کرد شک کردم بعد خودمان پیگیر شدیم و چند جا تلفن زدیم و متوجه شدیم در تهران هواپیمای پدر سقوط کرده‌ است. خواهرم آن زمان در فرودگاه بود اما با خبر نشده‌ بود تا اینکه ما تماس گرفتیم و موضوع را به او گفتیم.
چه مدتی بود که پدرتان با این نوع هواپیما پرواز می‌کرد؟
مدت زیادی بود. این هواپیما مثل موم در دستش بود او تسلط زیادی روی هواپیما داشت و به همین خاطر هم در آخرین لحظه وقتی که متوجه شده دیگر سقوط هواپیما قطعی شده‌ است طوری هواپیما را هدایت کرد که در منطقه مسکونی سقوط نکند و به مردم کمتری آسیب برساند اطمینان دارم اگر راهی بود که خودش را فدا کند اما مسافران نجات پیدا کنند حتما این کار را می‌کرد. پدرم عاشق زندگی و مردم بود. ما دوخواهر و دوبرادر هستیم هیچ‌وقت با ما بدرفتاری نکرد و هیچ خاطره تلخی از او نداریم در این مدت که پدرم را از دست دادم گاهی با خودم می‌گویم ای‌کاش یک‌بار سرم داد می‌زد ای‌کاش یک‌بار با من بدرفتاری می‌کرد تا به خودم می‌گفتم یک خاطره بد هم از پدرت داری اما او هیچ‌چیز جز مهر پدری و عشق به ما نداد. یادگاری‌ای که ما از پدرمان داریم و نسبت به او احساس دین می‌کنیم این است که راه او را در خدمت و مهربانی با مردم ادامه دهیم و همان‌قدر که او در برابر خدماتی که برای کشور و مردم می‌کرد بی‌توقع بود بی‌توقع باشیم. پدرم شاگردان زیادی داشت در این مدت آنها به دیدار ما آمدند و هیچ‌کدام حتی یک خاطره بد هم از پدر نداشتند و در مورد مهارت‌های پدر در آموزش می‌گفتند. او عاشق پرواز بود و در پرواز هم رفت.
 
 



تاريخ : 26 / 5 / 1393برچسب:, | 12:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت پدر شهیدان سرلشکر خلبان سیدعلیرضا یاسینی و سیدرضا یاسینی، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ متن پیام بدین شرح است.

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

خانواده محترم و معزز یاسینی

سلام علیکم؛

فقدان پدر بزرگوارتان که  افتخار پرورش فرزندانی چون  امیرسرلشکر خلبان سیدعلیرضا و سیدرضا یاسینی و جانباز سرافراز سیدعباس یاسینی را درکارنامه حیات سراسر خیرشان دارند ما را نیز اندوهگین ساخت.

بدون تردید پرورش فرزندانی این چنین که با خلق حماسه های ماندگار و بی نظیر در دوران دفاع مقدس، جاودان شدند در سایه هدایت و توجه پدری ولایی و مؤمن شکل گرفته و به بار نشسته است.

اینجانب در پایان غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای بازماندگان آن عزیز سفر کرده را از پروردگار متعال خواهانم.

 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ج.ا.ا

سیدمحمدعلی آل هاشم

 



تاريخ : 26 / 5 / 1393برچسب:, | 9:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پس از سقوط هواپیما، تا حوالی ظهر، نامی از هواپیما و خط هوایی برده نشد. در هرکجای جهان وقتی هواپیمایی سقوط می‌کند، ابتدا نام هواپیما و اسم خط هوایی گفته می‌شود. یک لابی پرقدرتی در جریان است که توانست تا ظهر جلو انتشار خبر درست درباره سانحه‌ای که درون شهر تهران به‌وقوع ‌پیوست را بگیرد و از اسم هواپیما و خط هوایی سخنی به میان نیاید تا سر فرصت تصمیم بگیرد که چه بگوید و خبر چگونه باید منتشر شود.
 
 

حامد سعیدی، عضو هیات‌مدیره اتحادیه صنایع هوافضای ایران در شرق نوشت:

 پس از شنیدن خبر سقوط هواپیمای «ایران 140»، از همان ساعت‌های اول در محل حضور یافتم تا از نزدیک در جریان ماجرا باشم، البته برای تهیه گزارش فنی ابتدا باید جعبه‌های سیاه هواپیما به هواپیماسازی اصفهان رفته و پس از بازشدن فایل‌ها، مکالمات، دما، فشار، ارتفاع و... بررسی ‌شود. در این حالت، خیلی علمی می‌توان به علت سانحه پی برد، با این‌همه باید تاکید کرد این حادثه برای هیچ‌یک از صاحبان فناوری هوایی یا خلبان‌ها غیرقابل پیش‌بینی نبوده است. 

نکته جالب ماجرا این است که پس از سقوط هواپیما، تا حوالی ظهر، نامی از هواپیما و خط هوایی برده نشد. در هرکجای جهان وقتی هواپیمایی سقوط می‌کند، ابتدا نام هواپیما و اسم خط هوایی گفته می‌شود. یک لابی پرقدرتی در جریان است که توانست تا ظهر جلو انتشار خبر درست درباره سانحه‌ای که درون شهر تهران به‌وقوع ‌پیوست را بگیرد و از اسم هواپیما و خط هوایی سخنی به میان نیاید تا سر فرصت تصمیم بگیرد که چه بگوید و خبر چگونه باید منتشر شود. این لابی همان لابی‌ای است که 15سال است در مقابل عیب این هواپیما مقاومت می‌کند.

علاوه بر این هواپیمایی که سقوط کرد، «ایران140» نام دارد که در شرکت هواپیماسازی ایران «هسا» تولید می‌شود، اما پس از سقوط، آن را «آنتونوف» اوکراینی معرفی کردند. در زمان گرفتن لوح تقدیر و جایزه، همه‌چیز ملی است و محصول خودکفایی، اما به‌محض وقوع حادثه این نام به «آنتونوف» تغییر می‌کند. پس از بستن قرارداد با اوکراین، تحمیل‌هایی از جانب این کشور به ایران صورت گرفت،

از جمله اینکه موتور این هواپیما موتور هلیکوپتر است که باعث می‌شود هواپیما توان کافی برای پرواز نداشته باشد. طبق قوانین جهانی، همه هواپیماهای مسافربری جهان باید دست‌کم دو موتور داشته باشند، علاوه بر این، موتور هواپیما باید به‌قدری قدرتمند باشد که در صورت ازکارافتادن یک موتور، موتور باقیمانده بتواند هواپیما را به سلامت به زمین بنشاند. اما از آنجایی که موتور این هواپیما توان کافی نداشت، پس از وقوع نقص‌فنی در این هواپیما، موتور دوم نتوانست آن را سالم به زمین بنشاند. نکته بسیار مهم دیگر آن است که این هواپیما برای وضعیت آب و هوای سرد اوکراین طراحی شده و تاب تحمل هوای گرم تهران را ندارد. به گفته کارشناسان، این هواپیما حتی اگر به سلامت فرودگاه تهران را ترک می‌کرد، حوالی ظهر که هوا گرم است، به طبس (که در منطقه گرمسیری است) می‌رسید و به احتمال بسیار در آنجا دچار مشکل می‌شد. علاوه بر این، هواپیمای یادشده برای 30 مسافر طراحی شده بود.

اما از آنجا که پرواز با این تعداد مسافر به لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست، سازندگان، تعداد صندلی‌ها را به 50 صندلی افزایش دادند که با توجه به ضعف موتور هواپیما، ضریب خطر را افزایش داده است. گذشته از این، هواپیمای «ایران 140» برای مسیرهای کوتاه مانند تهران- اصفهان مناسب است نه مسیرهای طولانی مانند تهران- تبریز یا تهران- طبس. جمیع این عوامل باعث شده که این هواپیما به یک تابوت پرنده تبدیل شود. با توجه به همین مشکلات بود که بسیاری از کارشناسان نسبت به تولید این هواپیما در داخل کشور، ابراز نگرانی کردند اما وقتی سخنانشان شنیده نشد، پیشنهاد کردند لااقل تا مدتی از هواپیمای یادشده، به‌عنوان هواپیمای باری استفاده کنند و اگر این هواپیما توانست کارآیی و ایمنی خود را در پروازها به شکل عملی اثبات کند، آن‌گاه آن را وارد خطوط هواپیمایی مسافربری کنند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد سال 93 دانشگاه پیام نور که در تاریخ 13 خرداد ماه 93 برگزار گردید و آزمون فراگیر نیز 14 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

محمدعلی ‌کریمی، معاون آموزش و تحقیقات تکمیلی دانشگاه پیام نور، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 93 از 13 خرداد ماه ادامه و در 28 خرداد ماه پایان یافت و در این مدت 78 هزار و 783 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 37 هزار و 178 نفر زن و 41هزار و 605 نفر مرد می‌باشند.
 
وی گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده این آزمون در 5 گروه آموزشی علوم انسانی با 6 هزار و 452 داوطلب و علوم پایه با 3 هزار و 700 داوطلب، فنی مهندسی 8 هزار و 822 داوطلب، کشاورزی و صنایع 949 داوطلب و گروه آزمایشی هنر 3 هزار و 397 داوطلب در 133 کد رشته امتحانی در روز جمعه 14 شهریور ماه 93 در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار خواهد شد.
 
وی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های حایز اهمیت این آزمون ورود دوره‌های مجازی و خلاف شیوه‌های آموزشی محور در رشته محل‌هاست چرا که این دانشگاه نگاه ویژه‌ای به آموزش به شیوه مجازی دارد.



تاريخ : 25 / 5 / 1393برچسب:, | 8:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کله‌پاچه از جمله غذاهایی است که خوردن آن از قدیم بین ایرانیان مرسوم بوده است. کله‌پاچه شامل بناگوش، زبان، مغز، چشم و پاچه می‌شود و طبخ آن زمان زیادی می‌برد. گاهی می‌خوانیم که مصرف کله‌پاچه به‌دلیل چربی بالایی که دارد توصیه نمی‌شود.

 متخصص تغذیه و رژیم درمانی، استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با صحت این موضوع پرسیدیم.

آقای دکتر! لطفا بفرمایید هر جزو از کله‌پاچه حاوی چه ترکیبی است و خوردن آن چه فایده‌ای دارد؟

همان‌طور که اشاره کردید کله‌پاچه قسمت‌های مختلفی دارد و هر کدام خاصیت ویژه‌ای دارند. پاچه کمترین میزان چربی را دارد و گرچه پروتئین آن بین پروتئین‌های حیوانی کامل نیست ولی به هر حالت چون با سایر بخش‌ها خورده می‌شود، قابل‌توصیه است. پاچه لذیذ است و مصرف آن ممنوعیت ندارد.

زبان مثل گوشت‌های قرمز دیگر است اما بهتر است قسمت‌های آخری مثل خرخره مصرف نشود. بناگوش نیز از گوشت لخم و بخش‌های چربی تشکیل‌ شده که بهتر است بخش چربی آن خورده نشود گرچه این بخش لذیذ است و گروهی از افراد به دلیل همین چربی به کله‌پاچه علاقه دارند.

آیا چشم هم جزو بخش‌های خوراکی کله‌پاچه است؟
چشم بسیار پرچربی است و مصرف آن چندان توصیه نمی‌شود البته باز هم این موضوع به میزان مصرف افراد در ماه بستگی دارد.

مغز چطور؟
از نظر متخصصان تغذیه مغز به دلیل چربی و کلسترول بالا قابل‌‌خوردن نیست.
 
بهترین و بدترین قسمت کله‌پاچه کدام است؟
از نظر تغذیه‌ای، بهترین قسمت پاچه است که چربی کمی دارد و بدترین بخش مغز است که سرشار از کلسترول است. جالب است بدانید مغز گاو یا گوسفند به اندازه 8 زرده‌ تخم‌مرغ کلسترول دارد و جزو مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می‌ شود. البته توام بودن چربی‌هایی مثل تری‌گلیسیرید با کلسترول، جذب کلسترول را بالا برده و باعث افزایش چربی خون می‌شود.

آیا این موضوع حقیقت دارد که کله‌پاچه و به‌خصوص پاچه کلسیم بالایی دارد و برای کسانی که دچار شکستگی هستند مفید است؟
نه، این باور چندان درست نیست. در واقع آنچه برای شکستگی استخوان و جوش‌خوردن آن مناسب است، پروتئین است که سایر موادغذایی از این نظر ارجح‌ هستند. بنابراین کله‌پاچه به‌دلیل چربی بالایی که دارد از این نظر مناسب نیست.


از نظر شما هر جزو کله‌پاچه چند واحد گوشت محسوب می‌شود؟
زبان گوسفند 3 سهم گوشت و هر پاچه 2 واحد گوشت است.

آقای دکتر! چقدر خوردن کله‌پاچه مضر است؟
اگر کسی عادت کرده در هفته یکی، دوبار کله‌پاچه بخورد مضر است اما مصرف یکی دو وعده آن، در ماه اشکالی ندارد.

مصرف کله‌پاچه برای چه اشخاص یا چه بیمارانی به کل مجاز نیست؟
طبیعتا کسانی که چربی خون بالایی دارند یا کلسترول و اسید اوریک خونشان بالاست و مبتلا به نقرس هستند، باید از مصرف کله‌پاچه اجتناب کنند. البته مصرف پاچه حتی در این گروه‌ها بدون اشکال است.

آیا خوردن آبغوره، نارنج یا آبلیمو بعد از کله‌پاچه به کاهش جذب چربی آن کمک می‌کند؟
نه، آثار مضر کله‌پاچه با مصرف این چاشنی‌ها از بین نمی‌رود. مواد ترش تنها احساس دهانی ما را برطرف می‌کنند و چربی را از دهان می‌شویند. یادتان باشد وقتی کلسترول وارد دستگاه گوارش شد، جذب می‌شود و درصدی که دفع می‌شود به قدری کم است که قابل‌محاسبه نیست!

مصرف چه موادغذایی در کنار کله‌پاچه به هضم بهتر آن کمک می‌کند؟
موادغذایی تاثیری در این موضوع ندارند. اسیدی که برای هضم لازم است به‌وسیله معده ترشح می‌شود. خوب جویدن و به اندازه خوردن مهم است. از آنجا که پخت کله‌پاچه وقت‌گیر است معمولا مردم برای مصرف به کله‌پزی‌ها مراجعه می‌کنند.
 
البته باید حتما به مغازه‌های معتبر و شناخته‌شده مراجعه کنند زیرا احتمال آلودگی و مسمومیت در صورتی که کله‌پاچه خوب نگهداری نشود، بالاست. البته در بیشتر موارد کله‌پاچه خوب پخته می‌شود و معمولا مشکلی ایجاد نمی‌شود اما برخی مغازه‌ها کله‌پاچه را نیم‌پز می‌کنند یا می‌پزند و کنار می‌گذارند و موقع فروش در آب می‌گذارند تا داغ شود که این کار جایز نیست.

مصرف کله‌پاچه را در کدام وعده توصیه می‌کنید؟
برخی افراد آن را به عنوان صبحانه و برخی به عنوان ناهار یا حتی در وعده شام می‌خورند. مرسوم است کله‌پاچه در وعده صبحانه مصرف شود اما به هر حال مهم آن است که کله‌پاچه را به عنوان وعده اصلی غذایی بخوریم و 2 وعده دیگر در روز سبک باشد.

اگر کله‌پاچه در وعده شام خورده می‌شود باید حتما فاصله زمانی 2 ساعته تا خواب رعایت شود. در غیر این صورت غذا به خوبی هضم نمی‌‌شود و خواب آشفته‌ای خواهید داشت.

 

 



تاريخ : 26 / 5 / 1393برچسب:, | 8:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نیروهای کرد توانستند بخش شرقی سد موصل را به کنترل خود در آورند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد نیروهای کرد با حمایت هوایی نیروهای آمریکایی توانست بر بخش شرقی سد موصل مسلط شود.
 
به گزارش این شبکه تلویزیونی، نیروهای کرد پس از درگیری های خونین که با نیروهای داعش داشتند توانستند بخش شرقی سد موصل را به کنترل خود در آورند.
 
در این درگیری ها تعدادی از نیروهای داعش به هلاکت رسیدند.



تاريخ : 25 / 5 / 1393برچسب:, | 5:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضرت حجةالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سید محمود علوی وزیر محترم اطلاعات مصیبت وارده را خدمت جنابعالی و  همسر محترمه تسلیت عرض نموده وبرای خانواده معزی طلب صبر و برای عزیزان سفر کرده رضوان الهی مسئلت مینمایم.

محمدرضا مدیر وبلاگ عقاب نیوز



تاريخ : 25 / 5 / 1393برچسب:, | 5:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جناب آقای مهندس سیدموسی حسینی کاشانی مدیر کل محترم ارشاد استان البرز مصیبت در گذشت برادرزاده های عزیزتان را خدمت حضرتعالی و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت مینمایم.

محمدرضا مدیر وبلاگ عقاب نیوز



تاريخ : 23 / 5 / 1393برچسب:, | 7:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عکس یادگاری مریم میرزاخانی برنده جایزه ریاضی جهان پس از المپیاد ریاضی دانش آموزی در سال ۱۳۷۴ منتشر می شود.

مریم میرزاخانی نفر سوم از سمت راست - عکس متعلق به سال ١٣٧٤
منبع: عصر ایران



تاريخ : 22 / 5 / 1393برچسب:استخدام,ثبت احوال,عقاب نیوز, | 12:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای تأمین نیروی انسانی مورد نیازخود و بر اساس مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهور نیروی پیمانی استخدام می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور براي تأمين نيروي انساني مورد نياز خود طبق مفاد قانون مديريت خدمات کشوري و در چارچوب دستورالعمل نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي، از محل مجوز استخدامي برنامه پنجم توسعه، مجوز شماره 225/93/1755 مورخ 1393/2/14 معاون سرمايه انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، تعدادي از افراد واجد شرايط را از طريق آزمون کتبي احراز توانمندي هاي عمومي، تخصصي، مصاحبه و طي مراحل گزينش، به صورت پيماني استخدام مي نمايد.

 متقاضيان استخدام از تاريخ 1393/5/22 با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني (www.sanjesh.org) و مطالعه دقيق مفاد آگهي استخدام، در صورت احراز شرايط لازم، نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سارقی که در حال فرار از دست مردم بود، ناگهان ایست قلبی کرد و رهسپار دیار باقی شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، ساعت 2 بامداد بیستم مرداد ماه، بنا بر خبر اعلامی از مرکز فوریت های پلیسی پایتخت مبنی بر دستگیری سارق لوازم خودرو در خیابان ستارخان، خیابان سازمان آب، بلافاصله گشت کلانتری ستارخان به محل اعزام و به بررسی موضوع پرداخت.
 
در همین حین یکی از شهروندان که خود را رحمت معرفی کرد به واحد گشت کلانتری مراجعه و بیان داشت: فردی از داخل خودروی من سرقت کرده و از محل متواری شده بود که با همکاری اهالی منطقه دزد را در پارک به دام انداختیم.
 
سپسی یکی دیگر از اهالی محل به ماموران گفت: سارق پس از اینکه خود را در محاصره اهالی دید رنگش تغییر کرد و ناگهان بر روی نیمکت پارک افتاد و تکان نخورد.
 
ماموران بلافاصله با هماهنگی مرکز پیام با اورژانس تماس گرفته و عوامل اورژانس پس از حضور در محل مرگ سارق را تائید کردند.
 
پس از تائید مرگ سارق ، گزارش موضوع مرگ به بازپرس ویژه قتل داده شد.
 
در ادامه مقرر شد جسد سارق بخت برگشته جهت تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود.
 
سرهنگ امیر حسین رضایی رئیس کلانتری 118 ستارخان در باره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: در این رابطه پرونده ای تشکیل شد و امروز پزشکی قانونی علت تامه مرگ سارق را ایست قلبی اعلام کرد.

 

 



تاريخ : 22 / 5 / 1393برچسب:, | 7:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اساس آخرین اعلام ها، یارانه مرداد ماه امشب در ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. مبلغ یارانه نقدی طبق روال ماه های گذشته همچنان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس آخرین اعلام ها یارانه مرداد ماه ساعت 24 امشب ۲۲ مرداد بعد از پرداخت به حساب سرپرستان خانوار قابل برداشت خواهد بود. مبلغ یارانه نقدی طبق روال ماه های گذشته همچنان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.
 
بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها ، یارانه ماه مرداد ۹۳ هشتمین پرداخت یارانه توسط دولت یازدهم محسوب می شود.
 
یارانه مرداد ۹۳ مجموعاً ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد و رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به هر نفر تعلق می گیرد.
 
بنابراین گزارش یارانه نقدی مانند روال گذشته و بدون تغییر برای هر نفر ماهانه ۴۵۵۰۰ تومان خواهد بود که از ساعات اولیه ۲۲ مرداد قابل برداشت خواهد بود.



تاريخ : 22 / 5 / 1393برچسب:, | 9:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جایزه ی فیلدز (Fields Medal) که معتبرترین جایزه ی ریاضیات است در کنگره بین المللی ریاضیات به برندگان اهدا می شود.

بانوی ایرانی برنده معتبرترین جایزه جهانی ریاضیاتمریم میرزاخانی ریاضی دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد، برنده ˈ مدال فیلدزˈ، معتبرترین جایزه ریاضیات در جهان شده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری های خارجی اعلام کردند : مدال فیلدز که به نوبل ریاضی معروف است، هر چهار سال یک بار به 2 تا 4 ریاضی دان زیر 40 سال داده می شود؛ خانم میرزاخانی، نخستین زن و اولین ایرانی است که توانسته این جایزه را دریافت کند.

وی که 37 سال دارد، دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف تهران و دانشگاه هاروارد آمریکا است.

جایزه ی فیلدز (Fields Medal) که معتبرترین جایزه ی ریاضیات است در کنگره بین المللی ریاضیات به برندگان اهدا می شود.

این کنگره مهم ترین گردهم آیی ریاضیدانان سراسر جهان است هر چهار سال یک بار برگزار می شود.

اولین کنگره ی بین المللی ریاضیات در سال ۱۸۹۷ در کشور سوییس برگزار شد.

میرزا خانی که از برندگان دو دوره المپیاد جهانی ریاضی بوده است،تدریس در دانشگاه استنفورد آمریکا و دانشگاه پرینستون رادر کارنامه خو د دارد.

کنگره جهانی ریاضیات سال جاری از روز چهارشنبه، سیزدهم اگوست به مدت یک هفته در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار می شود.

سه ریاضی دان دیگر، ˈآرتور آویلاˈ از برزیل، ˈمنجول بارگاواˈ نظریه دان اعداد در دانشگاه پرینستون و ˈمارتین هایررˈ از دانشگاه وارویک در بریتانیا برندگان دیگر امسال هستند.

ˈاینگرید دوبشیˈ رییس اتحادیه جهانی ریاضی می گوید: به عنوان یک زن برایم فوق العاده است که می بینم مریم میرزاخانی برنده شده است و تصور اینکه یک زن برنده مهم ترین جایزه ریاضی شود، دیگر عجیب نیست.

مریم میرزاخانی به خاطر تحقیقاتش در زمینه دینامیک و هندسه رویه های ریمانی و فضاهای پیمانه ای آنها این جایزه را دریافت کرده است.

او پیش از این هم جوایز متعددی در رشته ریاضیات دریافت کرده بود.در سال 2006 مجله ˈ پاپیولار ساینسˈ او را به عنوان یکی از 10 نابغه آمریکای شمالی معرفی کرد.

مدال فیلدز به یاد ˈجان چارلز فیلدزˈ ریاضی دان کانادایی پایه گذاری شد و همراه با یک جایزه نقدی به مبلغ 15 هزار دلار کانادا اعطا می شود.

این جایزه اولین بار در سال 1936 به دو ریاضی دان فنلاندی و آمریکایی داده شد.

 

 



تاريخ : 21 / 5 / 1393برچسب:, | 12:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل سکته مجدد دچار برخی مشکلات جسمی شده و از مردم می‌خواهد برای بهبودی وی دعا کنند.
 

 رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون درباره آخرین وضعیت جسمانی اش گفت: به تازگی دوباره سکته کردم که این امر باعث اختلال در راه رفتن و تعادلم شده است و دست چپم کمی آسیب دیده که نمی توانم به راحتی آن را تکان دهم.

وی ادامه داد: این عارضه روی حنجره و صدایم هم تاثیر گذاشته و در حال حاضر نمی‌توانم به فعالیت هایم در زمینه موسیقی بپردازم.

بازیگر فیلم «بوتیک» درباره تازه ترین فعالیتش گفت: آخرین کاری که در آن حضور داشتم سریال «مدینه» به کارگردانی سیروس مقدم بود که آن هم به دلیل حال خراب و وضعیت آشفته ای که داشتم نتوانستم در بیشتر از دو سکانس حضور داشته باشم و پروژه را همراهی کنم.

سکته خانه‌نشینم کرده است/ مردم برایم دعا کنند

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه این روزها در منزل مشغول استراحت است، بیان کرد: توانایی انجام دادن برخی از کارها را ندارم و از مردم می خواهم که برای سلامتی‌ام دعا کنند تا بتوانم دوباره فعالیت های خود را در زمینه سینما، تلویزیون و موسیقی دنبال کنم.

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون چندی پیش دچار سکته مغزی شد که این اتفاق وی را مدتی خانه‌نشین کرد.

او به تازگی در سریال «مدینه» به کارگردانی سیروس مقدم  که در ماه رمضان پخش شد به ایفای نقش پرداخت و دو فیلم سینمایی از جمله فیلم «چهار باندی» به کارگردانی محمد جعفر باقری نیا را در نوبت اکران دارد.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری مهر برای این بازیگر سینمای ایران آرزوی سلامتی دارد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش گسترش امر به معروف را امری ضروری دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس همین فریضه استوار است و تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن هم احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی آل‌هاشم در مراسم پایانی نخستین گردهمایی آمران معروف و ناهیان از منکر یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی در سایه امر به معروف و نهی از منکر به پیروزی رسیده و برهمین اساس نیز همچنان استوار است.

وی با اشاره به شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: از شرایط  اجرای این فریضه الهی، داشتن علم و آگاهی برای انجام این کار است و باید در هر شرایطی احتمال تاثیر‌گذاری را در نظر گرفت .

حجت‌الاسلام آل‌هاشم به بیان برخی عوامل موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب در این راه، اهمیت دادن  به این موضوع و ریشه یابی، از بین‌بردن زمینه‌های منکرات و استفاده از روش‌های غیر‌مستقیم در اجرای امر به معرف و نهی از منکر از عوامل موفقیت در این کار است.

وی با اشاره به ابزارهای گوناگون که در این راه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پرهیز از سخت‌گیری و امیدوار کردن به رحمت خداوند از جمله ابزارهای مهم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر است، نباید فقط عذاب به مومنان را یادآوری کرد بلکه رحمت و مغفرت خداوند را نیز باید یادآوری کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باید از نزدیکان خود آغاز کنیم و در این راه باید برای مردم اطمینان سازی انجام داده و از استدلال های درست و منطقی استفاده کنیم.

وی  افزود: از ویژگی‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی در گفتار و کردار است، آنچه  به دیگران می‌گویید، خود باید به آن عمل کنید و همچنین فرد آمر باید متعهد، مخلص، صبور و در مسیرش ثابت‌قدم باشد.



تاريخ : 20 / 5 / 1393برچسب:, | 9:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

برای نخستین بار در سیستان وبلوچستان و در ادامه واگذاری مسوولیت های سیاسی به بانوان،ˈنرگس محمدی محمودیˈبه عنوان معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نیکشهر منصوب شد.
 
فرماندار نیکشهر عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و تاکیدات استاندار سیستان وبلوچستان برای بهره گیری از توانمندی های بانوان در مدیریتهای سیاسی، یکی از بانوان توانمند به عنوان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری منصوب و مشغول بکار شد.
 
ˈصاحب گل صالحیˈافزود:توانایی زنان در پستهای حساس مدیریتی سیستان و بلوچستان ثابت شده و استاندار تاکنون درچند انتصاب توانسته ضمن معرفی توانمندیهای زنان و کارایی آنان موفق عمل کند.
 
به گزارش ایرنا،نرگس محمدی محمودی متولد 1359 با مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و دارای سوابقی چون مسوول دبیرخانه شورای تامین شهرستان نیکشهر و کارشناس اداره کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری سیستان و بلوچستان است.
 
پیش از این برای نخستین بار با عنایت و توجه دولت تدبیر و امید دو نفر از بانوان سیستان و بلوچستان به عنوان فرماندار منصوب شدند.
 
ˈمعصومه پرندوارˈ به عنوان فرماندار شهرستان هامون در شمال استان و ˈحمیرا ریگیˈ فرماندار قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان منصوب و مشغول بکار شدند که بنا به اظهار برخی از مردم این شهرستانها، فعالیت خوب و رضایت بخشی نیز تاکنون داشته اند.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: عشایر استان دو درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، با در اختیار داشتن ۱.۵ میلیون واحد دامی، تولید ۲۰ درصد از محصولات دامی و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سید محمدحسن آل‌هاشم ظهر امروز در جلسه  عشایر استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: جمعیت عشایر استان در دوره قشلاقی، حدود 44 هزار نفر و در دوره ییلاقی با احتساب عشایر کوچنده استان‌های همجوار، حدود 70 هزار و 600 نفر است.

وی، رسیدگی به وضعیت راه‌های عشایری، آبرسانی به قشلاقات، سامان‌دهی اسکان و توزیع اقلام و نهاده‌های دامی مورد نیاز عشایر را از مهم‌ترین وظایف اداره کل عشایر استان برشمرد و گفت: عدم تخصیص و ناکافی بودن اعتبارات مورد نیاز مناطق عشایری، آسیب‌پذیری شدید عشایر در مقابل حوادث طبیعی، حضور کمرنگ متولیان فرهنگی در جامعه عشایری و اختصاص بخش عمده‌ای از ارزش افزوده حاصل از دامداری عشایر به عوامل واسطه از مهم‌ترین مشکلات جامعه عشایر استان است.

آل‌هاشم با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای مناطق عشایری استان از جمله پایاب سد ارسباران و پایاب پمپاژ قلی‌بیگلو، گفت: مراحل طراحی و ساخت کانون جمعیتی سلین در شهرستان کلیبر با ظرفیت 734 قطعه مسکونی و 218 قطعه خدماتی و تجاری در حال انجام است.

مدیرکل امور عشایر استان در ادامه با تشریح آیین‌نامه سامان‌دهی عشایر مصوب هیات دولت، گفت: حفظ اشتغال و افزایش درآمد و تامین خدمات زیربنایی و رفاهی حداقل اقداماتی است که برای سامان‌دهی به کوچ عشایر در این آیین‌نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

آل‌هاشم با بیان این که کلیه دستگاه‌های اجرایی بر اساس این آیین‌نامه موظفند با اختصاص اعتبار مناسب، وظایف مربوط به حوزه مسوولیت خود را در مناطق عشایری انجام دهند، جدیت مدیران اجرایی استان در اجرای این آیین‌نامه را خواستار شد.

 



تاريخ : 21 / 5 / 1393برچسب:, | 1:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

"آزاده نامداری" بالأخره ماجرای طلاق از "فرزاد حسنی" را پس از حدود سه ماه رسانه‌ای کرد و در گفتگویی این موضوع را رسماً تأیید کرد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،از حدود سه ماه پیش خبری دهان به دهان در میان اهالی رسانه‌ای می چرخید. خبر مربوط بود به پرسر و صداترین ازدواج سال 92،‌ ازدواجی که سید حسن خمینی عاقد آن بود و دو تن از مجریان مطرح کشور، زوج و زوجه آن. «فرزاد حسنی» و «آزاده نامداری» با هم ازدواج کردند و این موضوع را رسماً و با حضور در کنسرت یکی از خوانندگان کشور اعلام کردند.




اتفاقا همین زوج مجری بودند که برای اولین بار به طور مشترک، اجرای برنامه سال تحویل شبکه دو سیما را به عهده گرفتند. اجرایی که اصلاً نتوانست مطابق انتظار بدرخشد و پر حاشیه شد و انتقادات بسیاری را هم برانگیخت؛ درست مثل خود این دو مجری، پر سر و صدا شد و پر حاشیه.
خبر طلاق نامداری و حسنی را مدت ها بود شنیده بودیم، ولی به جهت رعایت حریم شخصی این دو هنرمند،‌ خبر آن را منعکس نکردیم تا حریم شخصی آن ها را فدای یک خبر پرکلیک نکرده باشیم. تا امروز که آزاده نامداری در گفتگوی خود را با روزنامه صبا برای نخستین بار در یک تریبون رسمی این خبر را اعلام کرد...

آزاده نامداری در گفتگو با روزنامه صبا گفت:‌ آزاده نامداری قطعاً زندگیش آبستن اتفاقاتی بوده و هر جوری هم که مدیریت کرده نتواسته جلوی رخداد بیرونی آن را بگیرد. اما من اصلا سعی نمی کنم که بگویم این اتفاق نیفتاده یا مقصرش کس دیگری بوده است. من می خواهم بگویم که این اتفاق می تواند در زندگی هر کسی بیافتد...

گفتنی است خبر طلاق آزاده نامداری و فرزاد حسنی پیش از این در محافل غیر رسمی نقل شده بود.
 
 



تاريخ : 19 / 5 / 1393برچسب:, | 10:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همسر یکی از مصدومان گفت: همسرم می‌گوید شعله های آتش هر لحظه بیشتر می شد به همین دلیل تصمیم گرفتم به انتهای هواپیما بروم تا در صورت انفجار مرگم یک لحظه باشد.
به گزارش مشرق، پوران هاشم‌زاده، همسر عزت‌الله بابایی یکی از مصدومان سانحه هوایی امروز اظهار داشت: همسرم به گفته کادر پزشکی بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری دچار 10 درصد سوختگی شده است.

وی افزود: همسرم به ما گفت بعد از سقوط هواپیما می‌توانستم از آن بیرون بیایم ولی تصمیم به نجات جان یکی از مصدومان گرفتم. وقتی آن فرد را نجات دادم شعله‌های آتش بیشتر شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم به انتهای هواپیما بروم تا در صورت انفجار مرگم یک لحظه باشد.

پوریا بابایی فرزند این مصدوم نیز گفت: ساعت 7 و 45 دقیقه امروز پدرم را به فرودگاه مهرآباد رساندم. بعد از آن به محل کار خود که نزدیک جاده مخصوص بود رفتم و وقتی دود سیاه را مشاهده کردم به فرودگاه بازگشتم.

وی ادامه داد: پس از پرس و جو از پرسنل فرودگاه آنها گفتند که این پرواز مربوط به مشهد بوده است اما در دلم شک داشتم و تصمیم به پیگیری گرفتم. ابتدا به خانه آمدم تا تلویزیون را خاموش کنم تا مادرم درباره سانحه چیزی نشنود. بعد از آن متوجه شدیم پدرم را به بیمارستان پیامبران انتقال داده اند.

وی خاطرنشان کرد: پدرم برای یک سفر کاری عازم طبس شده بود.



تاريخ : 20 / 5 / 1393برچسب:, | 11:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یکی از حادثه‌دیدگان سانحه هوایی سقوط آنتونف گفت: ۶ نفر از گروه ما قرار بود برای تهیه مستند با این پرواز راهی طبس شوند که تنها توانستیم ۴ بلیت تهیه کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، امیر مزرعتی اظهار داشت: من، همسرم، برادرم و همسر و فرزند وی در این پرواز بودیم که خدا را شکر جزو معدود بازماندگان این حادثه تلخ هستیم.

وی افزود: من تهیه‌کننده هستم و همراه برادرم (مصطفی) کارگردان و تصویربردار برای تهیه مستندی به طبس می‌رفتیم که دچار این حادثه شدیم.

مزرعتی ادامه داد: برادرم و همسر وی دچار درصد سوختگی بالایی شدند و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید مطهری بستری هستند، محمد پارسا فرزند برادرم که یک سال و 7 ماهه است وضعیت رضایت‌بخشی دارد.

وی گفت: همسرم شوکه شده است و من نیز موقع نجات همسرم دچار مشکل ریوی‌ شدم ، اما به هرحال ما به طور معجزه‌آسایی نجات پیدا کردیم.

مزرعتی گفت: 6 نفر از گروه ما قرار بود با این پرواز راهی طبس شوند که تنها توانستیم 4 بلیت تهیه کنیم و دو نفر دیگر قرار بود ساعت 13 امروز با قطار به طبس بروند.



تاريخ : 19 / 5 / 1393برچسب:, | 11:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هواپیمای سقوط کرده با باشگاه سپاهان

پیرو انتشار خبر سقوط هواپیمای مسافربری شماره 140 سپاهان ایر در حوالی فرودگاه مهرآباد وقتی مسئولان باشگاه سپاهان اصفهان از این موضوع اطلاع یافتند، شوکه شدند.

طبق تایید اعضای تیم فوتبال سپاهان هواپیمایی که صبح امروز به دلیل نقص فنی در موتور سمت چپ خود در حوالی محله تهرانسر سقوط کرد همان هواپیمایی بوده که باشگاه سپاهان برای پرواز به تبریز جهت دیدار با گسترش فولاد چارتر کرده بود.

اعضای تیم سپاهان درست دو روز پیش با همین هواپیما که حالا تنها دم آن باقی مانده از تبریز به اصفهان بازگشته بودند.



تاريخ : 20 / 5 / 1393برچسب:, | 12:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به علت کثرت مراجعه متقاضيان به سامانه ازدواج بعضاً ممکن است سامانه با تاخير در پاسخگويي مواجه شود که متقاضيان مي‌بايست در زمان هاي متفاوت، نسبت به ثبت نام يا بررسي آخرين وضعيت خود در سامانه اقدام نمايند.

بانک مرکزی اعلام کرد: متقاضيان تعيين شعبه شده در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، حداکثر ظرف 12 روز کاري نسبت به تکميل مدارک خود اقدام کنند.

به گزارش مهر، بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس پيگيري هاي به عمل آمده از بانک هاي عامل جهت تسريع در اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج، تفاهم گرديده است بانک هاي مذکور حداکثر همکاري لازم را در اين رابطه به عمل آورند.

از متقاضيان ثبت‌نام کننده در سامانه موصوف درخواست مي‌شود ضمن مراجعه به سامانه يادشده ( با کد رهگيري مربوطه) درصورت تعيين شعبه، حداکثر ظرف 12 روز کاري به شعبه مراجعه و نسبت به تکميل مدارک خود اقدام کنند.

اضافه مي‌نمايد به علت کثرت مراجعه متقاضيان به سامانه ازدواج بعضاً ممکن است سامانه با تاخير در پاسخگويي مواجه شود که متقاضيان مي‌بايست در زمان هاي متفاوت، نسبت به ثبت نام يا بررسي آخرين وضعيت خود در سامانه اقدام نمايند.

ضمناً از آنجايي که برخي از بانک ها در بعضي استان ها با تراکم ثبت نام متقاضيان مواجه مي‌باشند، درصورت ثبت نام متقاضي جديد، اعطاي تسهيلات با تأخير چندماهه روبرو خواهد شد. براين اساس بانک هايي که با کثرت متقاضي استاني در صف روبرو هستند، امکان ثبت نام جديد در سامانه را ندارند و متقاضيان جديد ‌بايد از بين بانک هاي فعال در سامانه، نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.

‌از عيد سعيد فطر (تاريخ 1393/5/11) تا پايان روز سه شنبه مورخ 1393/5/14 بالغ بر 11.525 فقره تسهيلات از سوي بانک هاي فعال در سامانه ازدواج به متقاضيان پرداخت شده است.



تاريخ : 20 / 5 / 1393برچسب:, | 12:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همدردی عمیق خود را برای حادثه سقوط یک هواپیمای مسافربری در تهران که تعدادی تلفات انسانی در پی داشت ابراز می‌کنم. من خواستار آنم که حمایت و همدردی من به کسانی که اعضای خانواده و یا دوستانشان را در این سانحه از دست داده‌اند منتقل شود.

در پی سقوط یک هواپیمای مسافربری در آسمان تهران، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه این حادثه را به حسن روحانی تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور طی پیامی که در پایگاه خبررسانی کاخ کرملین منتشر شد حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری در تهران را که مرگ حدود 40 تن را در پی داشت تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: من همدردی عمیق خود را برای حادثه سقوط یک هواپیمای مسافربری در تهران که تعدادی تلفات انسانی در پی داشت ابراز می‌کنم. من خواستار آنم که حمایت و همدردی من به کسانی که اعضای خانواده و یا دوستانشان را در این سانحه از دست داده‌اند منتقل شود

بر اساس این گزارش صبح روز یک‌شنبه یک هواپیمای ایران 140 که در مسیر تهران-طبس قرار داشت دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد دچار نقص فنی شد که این اتفاق به سقوط این هواپیما و مرگ 39 سرنشین آن انجامید.

گفته می‌شود 9 تن از این حادثه جان سالم به در بردند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تصویر، نام و سمت 6 نفر از اعضای کادر پرواز هواپیمای "ایران 140" که روز یکشنبه در تهران سقوط کرد منتشر شد.

در این حادثه 39 نفر از سرنشینان هواپیما از جمله 6 خدمه پرواز کشته و 9 نفر دیگر از سرنشینان هم زخمی شدند.

 

 

 



تاريخ : 19 / 5 / 1393برچسب:, | 10:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک شاهد عینی درباره محل سقوط هواپیما گفت: هواپیمایی که در شهرک آزادی سقوط کرد در منطقه مسکونی نبوده است.

 

یک شاهد عینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره چگونگی سقوط هواپیما در شهرک آزادی تهران، گفت: در زمانی که در خیابان در حال تردد بودم، چگونگی سقوط هواپیما را با چشم دیدم.

وی افزود: در زمان سقوط ابتدا قسمت انتهایی این هواپیما جدا شد و در کنار کارخانه شیشه سازی مینا در شهرک آزادی به زمین افتاد.

این شاهد عینی تصریح کرد: قسمت سر این هواپیما پس از جدا شدن در قسمت حفاظت شده صنایع دفاع با زمین برخورد کرد و شعله های آتش تمام منطقه را فرا گرفت.

به گفته این شاهد عینی، محل سقوط هواپیما در منطقه مسکونی نبوده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس، سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز  از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس سقوط کرد.

هواپیمای ایران 140 شرکت هواپیمایی سپاهان در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد.
 
بر اساس این گزارش، پرواز شماره 5915 هواپیمایی این شرکت هواپیمایی که گفته می‌شود خلبان آن اوکراینی بوده است، ساعت 09:25 دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.
 
این گزارش می‌افزاید: تعداد کشته‌های هواپیمای مسافری بین 35 تا 43 نفر بوده است.
 
کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند.

گفتنی است، در این سانحه 8 کودک و 34 بزرگسال کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا کنون 15 جسد سوخته از لاشه‌های هواپیما پیدا شده است.

همچنین ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: بروز این سانحه هواپیمایی به علت از دست دادن یکی از موتورها بوده است.

بعلاوه، به گفته رئیس اورژانس کشور؛ 5 مصدوم سانحه به بیمارستان منتقل شدند.
 







خبر در حال تکمیل است...


 

 



تاريخ : 18 / 5 / 1393برچسب:, | 11:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز طی مراسمی با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان افتتاح شد.

 صبح امروز طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم طی سخنانی در آیین افتتاحیه مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان درجمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه، توسعه و ساخت مسجد را از رسالت‌های اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواند و افزود: مسجد، یکی از پایگاه های مهم فرهنگی است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه ضمن قدردانی از تلاش و همت فرمانده نیروی هوایی آجا در ساخت مسجد پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان، به اهمیت و جایگاه مساجد در اسلام پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام به ساخت اماکن فرهنگی و عبادی خصوصاً مسجد عنایت و تأکید خاصی شده چرا که مسجد بهترین سنگر مبارزه با شبه ها،کجی ها و انحراف های فکری است و کلیه اهداف اخلاقی و اجتماعی جامعه اسلامی نیز در آن محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش، مساجد را مرکز مبارزه با دشمنان اسلام خواند و دراین باره تصریح کرد:‌ انقلاب ما نیز از مساجد آغاز شد و در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش مهمی ایفا نمود.
حجت الاسلام آل هاشم سپس با اشاره به فرارسیدن 17 مرداد ماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به تمام فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک گفت.

وی تصریح کرد: نظام سلطه با تکیه بر توان ارتباطی خود شیوه امپریالیسم خبری را دنبال می کند و هدف آن نیز ترور فرهنگی ملت هاست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه یک سو بودن جریان بین‌المللی ارتباطات و محدود بودن تعداد کشورهای صاحب نفوذ در این عرصه را از مصادیق بارز امپریالیسم ارتباطی خواند و افزود: هجوم فرهنگی از طریق وسایل ارتباط جمعی مسیری است که دشمنان مدت هاست در آن گام بر داشته اند و با در اختیار داشتن انحصار جهانی رسانه‌ها، یک نوع امپریالیسم فرهنگی و خبری را در جهان حاکم کرده اند.

حجه الاسلام ال هاشم در پایان، با بیان این که خبرنگاران همواره در خط مقدم مقابله با جنگ نرم قرار دارند تأکید کرد: رسالت خبرنگاری رسالت خطیری است که می تواند سرنوشت جامعه جهانی را تغییر دهد

 



تاريخ : 17 / 5 / 1393برچسب:, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هافینگتون پست خبر داد:
حملات جنگنده های آمریکا به مواضع داعش آغاز شد
یک رسانه آمریکایی از آغاز حملات جنگنده های این کشور به مواضع داعش در شمال عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هافینگتون پست با انتشار این خبر در صفحه توئیتر خود توضیح چندانی درباره آن نداده است.

"باراک ابواما" رئیس جمهور آمریکا، شب گذشته مجوز حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع داعش را صادر کرده بود. اوباما شب گذشته گفته بود: می توانیم با احتیاط و مسئولیت پذیری طوری عمل کنیم تا جلوی کشتار احتمالی را بگیریم. در نتیجه من اجازه دادم در صورت نیاز برای کمک به نیروهای عراقی که مشغول مبارزه علیه شورشیان بوده و حمایت از غیرنظامیانی که در این کشور گرفتار شده اند ، حملات هدفمندی هوایی انجام شود.

این اظهارات اوباما در حالی است که پیشتر یکی از سخنگویان نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، گفته بود جنگنده های آمریکا روز پنجشنبه، مواضع نیروهای داعش را در دو منطقه در شمال عراق بمباران کرده اند.



تاريخ : 17 / 5 / 1393برچسب:, | 4:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهودی در گفتگو با مهر:
آتش سوزی در مراتع روستای توریستی کندوان 12 نفر مصدوم در پی داشت
تبریز – خبرگزاری مهر: مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: آتش سوزی ظهر امروز مراتع روستای تاریخی و توریستی کندوان 12 نفر مصدوم در پی داشت.

علی شهودی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در پی آتش سوزی جنگل ها و مراتع روستای کندوان از توابع شهرستان اسکو در ساعت 14 امروز 12 نفر آسیب دید، گفت: حال پنج نفر از مصدومان به جهت شدت جراحت بد بوده است و آنها به بیمارستان منتقل شده اند.

وی همچنین در خصوص علل آتش سوزی در این منطقه نیز گفت: هنوز علل آتش سوزی مشخص نیست و با تلاش نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر مصدومان به بیمارستان منتقل شده اند.



تاريخ : 17 / 5 / 1393برچسب:, | 1:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون شرکت مخابرات تهران در خصوص اینکه چرا روش‌های عرضه کارت اعتباری تلفن گسترش نمی‌یابد گفت: به دنبال حذف این کارت‌ها در آینده‌ای نزدیک هستیم تا دیگر نیازی به آنها نباشد و نیاز مشتری‌ها از روش‌های دیگری رفع شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در خصوص کمبود اخیر کارت‌های اعتباری تلفن و مشکلات بازار سیاه این خدمت اظهار داشت: اکنون 180 مرکز در تهران عملیات توزیع کارت‌های اعتباری تلفن را انجام می‌دهند.

معاون فروش و بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران افزود: چندی پیش مشکل کمبود کارت‌های اعتباری و ایجاد بازار سیاه برای این کارت وجود داشت اما اکنون این کارت‌ها به وفور در اغلب مراکز تلفن وجود دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مانند گذشته کارت‌های اعتباری تلفن در کیوسک‌های روزنامه‌فروشی‌ها عرضه نمی‌شود یا در فروش اینترنتی آنها از طریق سایت شرکت مخابرات کارت‌هایی با مبالغ بالاتر به فروش نمی‌رسد گفت: در سیاستگذاری آینده‌ای نزدیک، به دنبال حذف کارت‌های اعتباری تلفن هستیم تا اصلا نیازی به این کارت‌ها نباشد و این نوع نیاز مشتری از روش‌های دیگری پاسخ داده شود.



تاريخ : 17 / 5 / 1393برچسب:, | 12:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک متخصص ارتوپدی گفت: در صورتی که اسپاسم عضلانی به صورت مکرر ایجاد شود ممکن است نشانه‌ بیماری‌های تیروئید، بیماری‌های کبدی و عفونت باشد.

به گزارش ایسنا، حسین فانیان با بیان اینکه انقباض شدید و غیرارادی یک عضله را اسپاسم عضلانی می‌گویند، اظهار کرد: عضلات پشت ران، عضلات جلوی ران بیشترین نقاطی هستند که اسپاسم عضله در آن‌ها مشاهده شده است اما اسپاسم عضله در بازو، شکم، کف دست و کف پا نیز ایجاد می‌شود.

وی به تفاوت میان کرامپ و اسپاسم عضلانی اشاره کرد و افزود: البته هر دو گرفتگی عضلات هستند اما کرامپ در افراد سالم نیز مشاهده شده است در حالی که اسپاسم عضلانی به دلیل اختلال در دستگاه اعصاب محیطی و مرکزی ایجاد می‌شود.

این متخصص ارتوپدی اضافه کرد: اسپاسم عضلانی می‌توانند در کوتاه یا طولانی مدت عضلات بیمار را درگیر کند اما در کرامپ، عضلات در حدود چند دقیقه دچار گرفتگی می‌شوند که اغلب به صورت حمله‌ای رخ می‌دهد.

فانیان با بیان اینکه شایع‌ترین علت ایجاد اسپاسم عضله خستگی است، ادامه داد: ممکن است فرد بیش از توانایی عضله جسم سنگین بلند کند که در این صورت عضله منقبض و اسپاسم و گرفتگی عضله ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در معرض هوای سرد وگرم از دیگر عواملی است که منجر به اسپاسم عضلانی می‌شود، اضافه کرد: زمانی که فرد مدت زمان طولانی در هوای گرم رانندگی می‌کند به دلیل تعرق و سپس قرار گرفتن در معرض باد خنک دچار گرفتگی عضلات می‌شود.

این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه در اکثر موارد اسپاسم یا گرفتگی عضلانی بدون نیاز به دارو درمان می‌شود، ادامه داد: در صورتی که اسپاسم عضلانی به صورت مکرر ایجاد شود ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری مانند بیماری‌های تیروئید، بیماری‌های کبدی و عفونت در بدن باشد که در این صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

فانیان با اشاره به اینکه معمولا کرامپ‌ها در شب اتفاق می‌افتد، گفت: کرامپ‌های شبانه در زنان شایع‌تر از مردان است که علت عمده آن بارداری است.

وی با اشاره به اینکه تقریبا تمام افراد در طول عمر خود دچار گرفتگی عضله می‌شوند، خاطرنشان کرد: افراد چاق، بیماران و دویدن که نیاز به فعالیت بدنی شدید دارد اینها بیشتر در معرض گرفتگی عضله هستند.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های درمان اسپاسم عضلانی ماساژ درمانی است، اضافه کرد: در برخی موارد به بیمار توصیه می‌شود که استراحت مطلق و طولانی مدت داشته باشد اما این در حالی است که بیمار به استراحت‌های بیش از اندازه نیازمند نیست.

 

 

 

 



فانیان افزود: استفاده از داروهای شل کننده عضلانی و داروهای مسکن نیز می‌تواند به کاهش درد و درمان اسپاسم عضله کمک کند.



تاريخ : 17 / 5 / 1393برچسب:, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: پا گذاشتن روی قبور اموات از روی عمد، حرام است.

حجت‎الاسلام مستأجران در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، درباره حکم پا گذاشتن روی قبور اموات مؤمنین، افزود: هتک حرمت قبور مؤمنین و بی احترامی به آنها از روی عمد حرام و ممنوع است.

وی با اشاره به این‌که «رفت و آمد روی قبور مؤمنین نیز ممنوع است» بیان کرد: در صورتی که این رفت و آمد بدون اهانت و از سر نبود جا و مکانی برای عبور و مرور باشد، ایرادی ندارد.

این کارشناس مسائل مذهبی با تاکیر بر این‌که «قبرستان و قبور مسلمانان و مؤمنین دارای احترام و ارزش هستند» اظهار کرد: دین ما اسلام است و ما معتقدیم که هر فردی بعد از مرگش حیات مجددی می‎یابد و بر همین اساس باید به قبور مؤمنین احترام گذاشت.

مستأجران با اشاره به این‌که «وهابیون به قبور اموات بی‎اعتنا هستند» ادامه داد: در دین، زیارت قبور اموات و شست‎وشو و تمیز نگه داشتن آنها ثواب دارد.



تاريخ : 16 / 5 / 1393برچسب:, | 10:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کاربران کنجکاو سرویس نقشه ماهواره ای گوگل، متوجه جسمی مشابه یک آدم فضایی و سایه آن بر روی سطح کره ماه شدند.

کاربران کنجکاو سرویس نقشه ماهواره ای گوگل، متوجه جسمی مشابه یک آدم فضایی و سایه آن بر روی سطح کره ماه شدند.
 
صدای روسیه اظهار کرد: شمار بازدید کنندگان این ویدئو پس از بارگذاری در سایت یوتیوب، در کمتر از دو هفته از مرز 800 هزار نفر گذشته است.
 

 

 

 

 
 
این جسم ناشناخته شبیه یک انسان کوتوله است که ایستاده است.
 
ویدئوی مذکور به "نگاه آدم فضایی به کران" مشهور شده است، توسط یکی از کاربران یوتیوب با نام مستعار "wowforreeel " بارگذاری شده است.
 
ناشر این ویدئو در رابطه با کشف جدید خویش بر روی کره ماه و با ذکر طول و عرض جغرافیایی این جسم یا موجود عجیب می گوید: "به نظر می رسد که موفق به یافتن تصاویری از حیات و زندگی در کره ماه شده ام."

 



تاريخ : 16 / 5 / 1393برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۳۴ سابقه در خصوص فعالیت‌های قرآنی، کارنامه درخشانی را به منصه ظهور رسانده است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه پنجمین جشنواره سراسری حدیث منتخبین کارکنان پایور، وظیفه، خواهران شاغل، دانشجویان دانشگاه‌های ارتش و خانواده کارکنان در جمع خبرنگاران، گفت: در کنار درک مفاهیم قرآن کریم باید به عترت هم توجه داشته باشیم.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن  فعالیت‌های قرآنی در ارتش، گفت: از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش و فعالیت‌های گسترده و خوبی در زمینه ارتقا و گسترش معنویت در ارتش شده است و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با 34 سابقه در خصوص فعالیت‌های قرآنی، کارنامه درخشانی را به منصه ظهور رسانده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه افزود: پنج سال قبل به صورت ابتکاری و برای اولین بار در بین نیروهای مسلح جشنواره حدیث کارکنان، خانواده‌ها و دانشجویان ارتش برگزار شد که خوشبختانه با استقبال خوب کارکنان به ویژه خانواده‌ها روبرو شد و امروز که پنجمین جشنواره سراسری حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور منتخبین کارکنان پایور، وظیفه، خواهران شاغل، دانشجویان دانشگاه‌های ارتش و خانواده کارکنان با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه لشکری برگزار شده است، باید در کنار درک و مفاهیم قرآن کریم به عترت هم توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره با شکوه فراوان برگزار شد و خداوند متعال را شاکریم که کارکنان و خانواده‌های ارتش در ارتباط با فعالیت‌های معنوی در رده ممتاز قرار دارند و امیدواریم که در سال‌های بعد برنامه‌ریزی‌های بهتری در این خصوص داشته باشیم.

اخبار مرتبط با موضوع:

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه مردمی ارتش را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری نسیم را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری شبستان را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری موج را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه خبری تحلیلی عصر اهواز را اینجا کلیک کنید
 
 



تاريخ : 15 / 5 / 1393برچسب:, | 10:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 



تاريخ : 14 / 5 / 1393برچسب:, | 3:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون تردید حوادث اخیر غزه یک نسل‌کشی تمام‌عیار است و رژیم نامشروع صهیونیستی با حمله به باریکه غزه نشان داد که به هیچ اصول و توافقی پایبند نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آئین اختتامیه همایش علمی تبیین نقش توپخانه در دفاع مقدس در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با اشاره به تحولات جاری منطقه و برشمردن تهدیدهای پیش رو، اظهار کرد: با کمال تأسف باید بگوییم در هفته‌های گذشته و در ماه مبارک رمضان، رژیم جعلی صهیونیستی با زیر پا گذاشتن اصول اولیه انسانی، قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در جنگی ناجوانمردانه، مردم بی‌گناه غزه را تحت شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین حملات خود قرار داد و فجایع دردناک دیگری را در کارنامه غیرانسانی خود ثبت کرد.

وی با بیان اینکه "تجاوز وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی که با حمایت مستقیم غرب و آمریکا و در سکوت مرگ‌بار دولت‌های عرب زبان منطقه در جریان است، یک نسل‌کشی تمام‌عیار به حساب می‌آید"، افزود: کشتار غیر نظامیان، تخریب مراکز دینی، مساجد، مدارس و مراکز درمانی از جمله جنایات رژیم صهیونیستی در طول 28 روز گذشته است.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: انفعال مجامع بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل موجب گستاخی رژیم صهیونیستی شده و امروز این رژیم جعلی، خطری بزرگ برای امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود.

آل‌هاشم، توجه به وحدت و پرهیز از تفرقه را از درس‌های بزرگ تحولات اخیر در غزه برشمرد و تصریح کرد: بدون تردید فقط در سایه و حدت و انسجام می‌توان بر رژیم غاصب صهیونیستی فائق آمد و در مقابل ظلم‌های آشکار آن ایستاد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: از دیگر درس‌های بزرگ مقاومت این بود که هرگونه گفت‌وگو و تلاش برای متوقف کردن جنایات این رژیم بی‌نتیجه است و فقط موجب گستاخی بیشتر آن می‌شود و امروز بر همه مسلمان بویژه روشنفکران و بر دوستداران فلسطین لازم است که خطر رژیم صهیونیستی را هشدار بدهند و دولت‌های منفعل و وابسته را وادار به مقابله با آن کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وقایع دوران دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: جنگ تحمیلی گرچه صدمات فراوانی از نظر انسانی و مادی برای کشور عزیزمان داشت اما پیامدهای مثبت مادی و معنوی زیادی هم به همراه داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این باره تصریح کرد: جنگ تحمیلی موجب خلق ارزش‌های عظیم اسلامی و انسانی شد و ملت ایران در پشت جبهه و رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه، ارزش‌های انسانی و اسلامی والایی را آفریدند که در تاریخ این کشور ماندگار شد. کتاب افتخار و حماسه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آنچنان قطور و زرین است که پرداختن به تمام صفحات این کتاب، زمان طولانی را می‌طلبد اما در این کتاب صفحات ایثار و غیورمردان توپخانه برجسته و نورانی است.

وی در پایان با بیان اینکه "در جنگ‌های گذشته توپخانه عامل و ابزار مهمی در صحنه‌های نبرد بوده و در جنگ‌های آینده نیز نقش مهمی دارد"، به تشریح نقش مهم توپخانه ارتش در دوران جنگ تحمیلی پرداخت و خاطرنشان کرد: در روزهای دشوار و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس، توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال در جبهه‌های نبرد و شرکت در صدها عملیات مستقیم و غیر مستقیم اوراق زرینی را در کارنامه دفاع مقدس ثبت و ضبط کرد.

 



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 3:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سهمیه بنزین 400 تومانی کارتهای سوخت پس از تعطیلات عید فطر به 900 میلیون لیتر رسید که نسبت به قبل از آغاز تعطیلات، حجم بنزین 400 تومانی کارتهای سوخت 400 میلیون لیتر کاهش یافت.

خبرگزاری فارس: ۴۰۰میلیون لیتر بنزین ۴۰۰تومانی در تعطیلات عیدفطر سوخت شد/ ۹۰۰میلیون لیتر هنوز در کارت‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس پس از پایان تعطیلات عید سعید فطر حجم بنزین 400 تومانی موجود در کارتهای سوخت به حدود 900 میلیون لیتر رسید که از این میزان حدود 800 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی درکارتهای خودروها و مابقی در کارت موتور سیکلت های موجود است.

پیش از تعیطلات عید فطر میزان سهمیه 400 تومانی موجود در کارتهای سوخت یک میلیارد و 300 میلیون لیتر بود که از این میزان یک میلیارد و 100 میلیون لیتر در کارت سوخت خودروها و مابقی در کارت سوخت موتور سیکلت ها وجود داشت.

براین اساس سفرهایی که در تعطیلات عید فطر انجام شد موجب کاهش 400 میلیون لیتری بنزین 400 تومانی شد،اگرچه هنوز مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی هیچ محدودیت زمانی را برای مصرف این میزان سهمیه بنزین 400 تومانی در نظر نگرفته‌اند اما برخی از مسئولان شرکت ملی پخش انتظار داشتند با حجم سفر انجام شده در این تعطیلات میزان بیشتری از بنزین 400 تومانی کارتهای سوخت مصرف شود.

پیش از این مصطفی کشکولی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به میزان مصرف بنزین در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر گفته بود: در 3 روز ابتدایی تعطیلات عید فطر به طور متوسط 86 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این میزان مصرف پس از اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها یک رکورد محسوب می شد.



تاريخ : 14 / 5 / 1393برچسب:, | 7:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در آستانه‌ی پانزدهم مرداد، سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR تصاویری را از شهید بزرگوار در کنار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری منتشر کرد.