پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رییس سازمان حج و زیارت در خصوص اعزام به عتبات عالیات گفت: کار ثبت نام دوره جدید از طریق سایت از روز گذشته آغاز شده و اعزام از 14 ماه مبارک رمضان از سر گرفته می شود.
رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: با واگذاری کارهای نقل و انتقال فیش های حج به کارگزاران، قیمت این فیش ها کاهش محسوسی داشته است.
 
به گزارش ایرنا، ˈسعید اوحدیˈ سه شنبه شب در نشستی خبری در گرگان افزود: با این کار دست دلالان و سودجویان کوتاه شده و قیمت ها به یک پنجم کاهش یافته است.
 
به گزارش ایرنا، این تصمیم برای اولین بار در دولت تدبیر و امید گرفته شد تا کار نقل و انتقال ها که برخی به اشتباه از خرید و فروش آن یاد می کنند، آزاد شود.
 
وی تصریح کرد: برخی از افراد بنابه دلایل اقتصادی توانایی عزیمت به حج را بعد از انتظار طولانی در نوبت اعزام ندارند و از سوی دیگر عده ای با وجود توان اقتصادی ثبت نام نکرده اند، و این آزادسازی به این منظور انجام شده است.
 
اوحدی ادامه داد: امروز قریب به شش میلیون و 700 هزار نفر زائر عمرده مفرده در انتظار اعزام به مکه مکرمه و مدینه منوره هستند، اما با توجه به محدود بودن ظرفیت در اعزام، زمان نسبتا زیادی برای اعزام آخرین نفر خواهیم داشت.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: کار ثبت نام عمره مفرده در دوره جدید، با پیش بینی های انجام شده، سه سال دیگر انجام می شود.
 
اوحدی افزود: در دوره گذشته بیش از هفت میلیون زائر ثبت نام کرده اند و یک میلیون نفر هم از گذشته در نوبت بودند، در صورتی که سال قبل تنها موفق به اعزام 800 هزار نفر شدیم و اگر سطح کیفی خدمات در عربستان با توجه به قول های داده شده طی دو سال آینده افزایش یابد، ظرفیت اعزام ها نیزافزایش خواهد یافت.
 
وی اظهار کرد: در حج تمتع نیز ظرفیت هر کشور از سوی سازمان کشورهای اسلامی اعلام می شود و این ظرفیت به ازای هر سال یک هزارم جمعیت آن کشور بوده و سال گذشته نیز این میزان 20 درصد کاهش داشته است.
 
به گفته اوحدی، اکنون 5/1 میلیون نفر زائر تمتع در صف انتظار هستند که با توجه به ظرفیت های در نظر گرفته شده برای هر سال، اعزام نفر آخر، 18 سال زمان می خواهد.
 
وی در خصوص اعزام به عتبات عالیات گفت: کار ثبت نام دوره جدید از طریق سایت از روز گذشته آغاز شده و اعزام از 14 ماه مبارک رمضان از سر گرفته می شود.
 
اوحدی یادآور شد: البته با توجه به مسائل روز عراق و حضور نیروهای داعش در این کشور، اعزام ها تنها از طریق مرز هوائی و به مقصد نجف اشرف می باشد و برای زائرانی که امکان فرودگاهی در شهرهای خود ندارند، تدابیری اندیشیده شده تا از طریق نزدیکترین فرودگاه اعزام شوند و مشکلی در نجف و کربلا نخواهیم داشت.
 
وی در خصوص شیوع بیماری ˈکروناˈ نیز گفت: این بیماری از طریق فرآورده های لبنی شتر شیوع و سرایت می کند و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که این بیماری فصلی است.
 
رییس سازمان حج و زیارت کشور افزود: از 807 هزار زائر اعزام شده به عمره مفرده از کشورمان، خوشبختانه حتی یک مورد هم گزارش در خصوص این بیماری برای زائرین ایرانی نداشتیم و از سوی دیگر این بیماری در عربستان مهار شده است.
 
اوحدی با اشاره به ارتقاء سطح کمی و کیفی ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی مشرف به حج تمتع سال جاری، گفت: تاکنون 68 درصد از این زائران تحت معاینات و معالجات پزشکی قرار گرفته اند و اقدامات در خصوص مابقی نیز تا 15 ماه رمضان انجام خواهد شد و از زائران می خواهیم چنانچه بیماری خاصی دارند و یا از هر گونه داروئی استفاده می کنند به پزشکان اطلاع دهند تا نسخه مخصوص برای آنان نوشته شود که مشکلی در کشور مقصد نداشته باشیم.
 
وی در خصوص مواد مخدر گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر با آموزش های لازم و تذکرات و سخت گیریهای پلیس ایران، هیچ ایرانی در این خصوص در عربستان زندانی نیست و شاید عده ای معدود که در قبرستان بقیع با نیروهای پلیس این کشور درگیر شده اند، در زندان باشند که به زودی کار آزادی آنان انجام خواهد شد.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فوت شدگان ایرانی در کشور عراق و یا عربستان نیز گفت: در مورد زائرانی که از طریق شرکت های معتبر زیرنظر سازمان اعزام شده اند، تاکنون مورد خاصی در خصوص فوت نداشته ایم، همچنین با رایزنی های انجام شده، چنانچه زائران قانونی فوت شوند، شهید و اگر مجروح شوند، جانباز محسوب می شوند.
 



تاريخ : 5 / 4 / 1393برچسب:آزمون سراسری 93,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 2:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: چهل و چهارمین آزمون سراسری، پنجم،‌ جمعه ششم و شنبه هفتم تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: بیشترین شرکت کنندگان این آزمون با۵۱ درصد مربوط به داوطلبان گروه علوم تجربی است؛ پس از آن گروه علوم انسانی با۲۶ درصد داوطلبان قرار دارد.

ابراهیم خدایی افزود: بیشترین شرکت کنندگان این آزمون با51 درصد مربوط به داوطلبان گروه علوم تجربی است؛ پس از آن گروه علوم انسانی با26درصد داوطلبان قرار دارد.

وی اضافه کرد: گروه ریاضی و فنی نیز با21درصد شرکت کننده در رتبه سوم قرار دارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره روز و زمان آزمون هر گروه آزمایشی هم گفت: داوطلبان گروه ریاضی و فنی صبح پنجشنبه پنجم تیر امتحان خواهند داد و عصر همان روز آزمون گروه هنر برگزار می‌شود.
خدایی در ادامه افزود: صبح جمعه ششم تیر آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین آزمون گروه زبان‌های خارجی عصر جمعه ششم تیر برگزار می‌شود و صبح شنبه هفتم تیر آزمون شرکت کنندگان گروه علوم انسانی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری، پیش از 13مردادماه  اعلام خواهد شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: متقاضیان با به همراه داشتن کارت آزمون می‌توانند به محدوده طرح زوج و فرد ورود پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ،سرهنگ سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: با توجه به برگزاری آزمون کنکور از پنجشنبه تا شبنه هفته آینده در جهت تسهیل در تردد متقاضیان کنکور و حضور به موقع به محل آزمون می توانند روز‌های پنجشنبه و شنبه 7 و 9 تیر ماه با ارائه کارت آزمون به محدوده طرح زوج و فرد ورود پیدا کنند.
 
 این مقام مسئول پلیس در ادامه عنوان کرد: البته به دلیل آنکه محدوده طرح ترافیک با دوربین کنترل می‌شود و امکان خاموش کردن دوربین‌ها میسر نیست داوطلبان نمی‌توانند به این محدوده ورود پیدا کنند.
 
 سرهنگ حسینی افزود: نیروهای پلیس به تعداد کافی در سطح شهر به ویژه اطراف محل های برگزاری آزمون استقرار دارند.
 
وی خاطر نشان کرد: هنوز پلیس  آن است که متقاضیان بدون هیچ گونه دغدغه‌ای در جلسه  آزمون حضور به هم رساندند ماموران ما ترافیک را مدیریت می‌کنند تا برگزاری آزمون منظم و مرتب انجام شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
«شهلا توکلی» همسر «جهان پهلوان غلامرضا تختی»، امروز (سه شنبه) بر اثر بیماری در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.
 
همسر جهان پهلوان تختی درگذشت + عکس

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایرنا، «شهلا توکلی» که مدت طولانی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، امروز با تحمل درد و رنج به دیار باقی شتافت و به جهان پهلوان تختی اسطوره ورزش ایران پیوست.

شهلا توکلی همسر جهان پهلوان تختی بعد از درگذشت همسرش در روز 17 دی ماه سال 1346 هیچگاه در خصوص مرگ تختی سخن نگفت و این راز را در دلش نگاه داشت و به همین خاطر به «بانوی رازها» شهرت یافت.

«شهلا توکلی» متولد 5 آذر ماه سال 1325 در تهران بود و هنگام مرگ 68 سال داشت. وی در روز 30 بهمن ماه سال 1345 با جهان پهلوان تختی پیمان زناشویی بست که حاصل آن فقط یک فرزند پسر (بابک تختی) بود و چهار ماه پس از تولد فرزند آنها، جهان پهلوان تختی روز 17 دی ماه سال 1346 به طرز مشکوکی درگذشت.

همچنین «بابک تختی» تنها فرزند جهان پهلوان تختی و شهلا توکلی که سال ها است دور از وطن و در کشور آمریکا زندگی می کند، مدتی پیش به خاطر بیماری مادرش به تهران سفر کرده است.



تاريخ : 26 / 3 / 1393برچسب:کارت ملی هوشمند,مهرماه 93,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 8:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: از مهرماه سال جاری کارت ملی هوشمند برای تمام افراد صادر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، محسن کرمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: مطالعات مربوط به صدور کارت ملی هوشمند از سال 90 به صورت پیش پایلوت و در سال 91 به صورت پایلوت انجام شد که در نهایت منجر به صدور کارت در برخی از استان‌ها در سال گذشته شد.
 
وی تصریح کرد: در سال جاری نیز استان قم نسبت به صدور این کارت اقدام کرد.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال  ادامه داد: هم اکنون در 600 اداره ثبت احوال سراسر کشور جمع‌آوری اطلاعات هموطنان برای صدور کارت ملی هوشمند آغاز شده و با توجه به اعلام آمادگی برخی شرکت‌ها و پس از اقدامات اولیه صدور کارت ملی هوشمند برای همه افراد از مهر ماه امسال آغاز خواهد شد.
 
به گفته وی صدور این کارت‌ها با همکاری دفاتر پیشخوان دولت و اداره پست انجام خواهد شد.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در بخش دیگری از سخنان خود ثبت احوال را یکی از سازمان‌های کلیدی حاکمیتی و زیرساختی کشور عنوان و تصریح کرد: رسالت اصلی و مهم سازمان ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی است که هم اکنون پوشش این وقایع در بخش ولادت 97 و در بخش وفات 96 درصد در کشور است.
 
کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور 7 میلیون شناسنامه مکانیزه در کشور گفت: تاکنون 7 میلیون شناسنامه مکانیزه در کشور صادر شده که از این میزان 185 هزار شناسنامه مکانیزه در این استان صادر شده است.
 
وی بیان داشت: تعویض شناسنامه‌های قدیمی و جایگزینی‌ آنها با شناسنامه‌های مکانیزه در صورت رفع محدودیت‌ها و با استفاده از اعتبارات استانی که از طریق استانداری در اختیار ادارات کل قرار می‌گیرد انجام خواهد شد.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت را از دیگر وظایف ثبت احوال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 32 هزار نقطه کشور به پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال متصل هستند و اطلاعات لازم را جمع‌آوری می‌کنند.
 
کرمی همچنین تسهیل، سرعت و دقت در ارائه خدمات به مردم را از اولویت‌های سازمان ثبت احوال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: به منظور روان‌‌سازی امور و تسهیل در کار ارباب رجوع شیوه‌نامه‌ها و مقررات سازمان ثبت احوال مورد بازنگری قرار گرفته و در کمیته تخصصی زیر نظر شورای ثبت احوال بررسی و مصوب شده است که با اجرایی شدن آنها شاهد بهبود امور مردم خواهیم بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور 250 هزار شناسنامه نمادین برای شهدا گفت: همه شهرستان‌ها در حال حاضر از این شناسنامه‌ها برخوردار هستند.
 
در این مراسم یزدان خسروی طی حکمی از سوی ناظمی اردکانی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی معرفی و از زحمات مهدی چقایی مدیرکل قبلی این اداره تقدیر شد. 
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سامانه ثبت نام اینترنتی اهدای خون از 24 خرداد همزمان با روز جهانی اهدا کنندگان خون در تهران آغاز به کار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه اجتماعی مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، این سامانه به منظور جلوگیری از اتلاف وقت اهدا کنندگان و مدیریت بهتر اهدای خون فعلاً به صورت آزمایشی در دو مرکز خونگیری چیذر و نازی آباد راه اندازی شده است.

سیما ذو الفقاری؛ معاون فنی و فناوریهای نوین سازمان انتقال خون در این باره اظهار کرد: سازمان انتقال خون به کمک این طرح می‌تواند ضمن نوبت دهی متوازن به اهدا کنندگان خون، مانع اتلاف وقت و ازدحام مراجعان در مراکز اهدای خون شود.

این طرح به مدت 6 ماه به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آید و پس از آن بررسی شده و ایرادات احتمالی رفع خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح اهدا کننده با مراجعه به سایت www.ehda.ibto.ir  می تواند روز و ساعت مراجعه را انتخاب کند و در وقت تعیین شده به مرکز خونگیری مراجعه کند.

ذوالفقاری این طرح را گامی در جهت رفاه و تکریم اهداکنندگان خون دانست و افزود: این طرح توصیه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت است که شرایط آموزش مجازی اهدا کننده را فراهم کرده و کیفیت مصاحبه با اهداکننده خون را بالا می‌برد و همزمان اهدای خون را متوازن می سازد.

وی تصریح کرد: این یک امکان برای اهدا کننده است و اجباری در آن نیست و کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز می توانند مستقیم به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد از وقف یک باب منزل مسکونی با نیات روضه‌خوانی، کمک به ایتام و بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، حج الاسلام "حسین زارع زاده" در این مورد گفت: "حاج حسن ایزدی بیدانی" در اقدامی خداپسندانه به یاد فرزند شهیدش "عباس ایزدی" منزل مسکونی خود را وقف کرد.این وقف به ارزش تقریبی یک میلیارد و 800 میلیون ریال، هفتمین وقف جدیدی استان در سال جاری است. این واقف خیراندیش منزل مسکونی خود را برای روضه‌خوانی، کمک به ایتام و هزینه بیماران نیازمند وقف کرد.

زارع‌زاده در پایان آثار و نتایج وقف در جامعه را ارزشمند برشمرد و افزود: در اولین قدم باید نوع نگاه به وقف از طریق توجه به آثار آن روشن شود تا گرایش به این عمل خیرخواهانه در جامعه بیشتر شود.



تاريخ : 25 / 3 / 1393برچسب:جزئیات واگذاری مسکن مهر,عقاب نیوز, | 2:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دستورالعمل اجرایی معاملات مسکن مهر اعم از واحدهای تمام‌شده و نیمه‌تمام برای اجرا از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.

خبرگزاری فارس: جزئیات نقل و انتقال مسکن مهر

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، دستورالعمل اجرایی معاملات مسکن مهر اعم از واحدهای تمام شده و نیمه تمام برای اجرا از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: با توجه به مصوبه اخیر هیأت وزیران به  مورخ 2/11/92 مبنی بر لغو بند «6» تصویب‌‌نامه مورخ 22/8/1391 و بند «2» تصویب‌نامه شماره 252289/ ت 48908  ن مورخ 19/12/1391 و بند 5 تصویب نامه شماره 100989/ ت 48522 ک مورخ 2/5/92 در خصوص «نقل و انتقال اعیانی واحدهای مسکن مهر احداثی در اراضی دولتی» و «عرصه و اعیان واحدهای مسکن مهر ملکی در پروژه‌های خود مالک» این دستور‌العمل از تاریخ ابلاغ جایگزین دستور‌العمل قبلی به شماره ابلاغ 100/59645 مورخ 18/10/92 می شود.

ماده 1- شرایط نقل و انتقال:

نقل و انتقال  هر واحد مسکن مهر صرفا با شرط عدم بدهی معوق انتقال دهنده به بانک عامل از بابت اقساط تسهیلات دریافتی و به دولت (سازمان ملی زمین و مسکن/ شرکت عمران شهرهای جدید) از بابت اجاره عرصه و یا با تسویه بدهی‌های معوق مذکور و سایر بدهی‌های احتمالی مربوط به واحد مسکن مهر (اعم از استفاده از تنخواه سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت تکمیل واحد و یا تسویه کامل سهم آورده به سازنده) به شرح ذیل انجام می‌گردد.

ماده 2- نقل و انتقال عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی (خود مالک)

در مورد نقل و انتقال عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی (خود مالک) که فروش اقساطی قطعی و یا تدریجی آن انجام گرفته باشد، متقاضیان نقل و انتقال (اعم از انتقال‌دهنده و انتقال گیرنده) به صورت همزمان جهت تغییر نام مدیون به بانک مراجعه و بانک عامل پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و به روز رسانی اقساط، نسبت به تغییر نام مدیون در دفترچه فروش اقساطی اقدام نماید.

ماده 3- نقل و انتقال اعیان واحدهای مسکن مهر در اراضی دولتی (99 ساله):

بند 3- 1 - در مواردی که دفترچه فروش اقساطی و سند اعیانی واحد مسکن  صادر گردیده است، متقاضیان نقل و انتقال (اعم از انتقال دهنده و انتقال گیرنده) جهت تغییر نام مدیون هم زمان به بانک مراجعه و بانک پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و بروز رسانی اقساط، مراتب را به مرجع صدور معرفی نامه (اداره کل راه و شهرسازی/ شرکت عمران شهر جدید/ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) جهت جایگزینی مستأجر در قرارداد اجاره عرصه اعلام می‌نماید، پس از تغییر نام مستأجر و اعلام مراتب به بانک، بانک جهت تنظیم سند رسمی انتقال اعیان، و مرجع صدور معرفی‌نامه جهت تنظیم سند رسمی اجاره عرصه متقاضیان را به دفترخانه اسناد رسمی معرفی نماید.

بند 3- 2- در مواردی که صرفا دفترچه فروش اقساطی صادر شده ولیکن سند اعیان صادر نشده باشد، متقاضیان نقل و انتقال اعم از انتقال دهنده و انتقال گیرنده) جهت تغییر نام مدیون به صورت همزمان به بانک مراجعه و بانک پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و به روز رسانی اقساط، مراتب را به مرجع صدور معرفی نامه (اداره کل راه و شهرسازی/ شرکت عمران شهر جدید / بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) جهت تنظیم و جایگزینی نام انتقال گیرنده به عنوان مستأجر جدید در قرارداد اجاره عرصه و هم چنین اصلاح نام انتقال گیرنده در قرارداد پیش فروش یا صورتجلسه (برگه) تخصیص واحد و تسویه بدهی احتمالی انتقال‌دهنده بابت سهم آورده متقاضی به سازنده اعلام می‌نماید، پس از تغییر نام مستأجر و اعلام مراتب به بانک، بانک عامل نسبت به تغییر نام مدیون  و صدور دفترچه فروش اقساطی به نام انتقال گیرنده اقدام نماید.

ماده 4- نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر نیمه تمام فاقد دفترچه فروش اقساطی و دارای قرارداد پیش فروش یا صورتجلسه (برگه) تخصیص واحد (99 ساله یا خود مالک دارای ضمانت خرید)

در مواردی که برای واحد مسکن مهر، قرارداد پیش فروش بین سازنده و متقاضی واجد شرایط مسکن مهر منعقد شده و یا واحد اختصاص یافته و فروش اقساطی تسهیلات انجام نشده است، منوط به اینکه در قرارداد پیش فروش و یا صورتجلسه تخصیص واحد نام پروژه، بلوک، طبقه و واحد تعیین و قید شده باشد و سفت‌کاری آن نیز به اتمام رسیده باشد، با توجه به اینکه ممنوعیت و محدودیتی در این مرحله وجود ندارد، در صورتی که پروژه قابلیت تقسیط تسهیلات و اخذ دفترچه فروش اقساطی را با استفاده از تفکیک کد پروژه یا به هر شکل دیگر را داشته باشد، بایستی ابتدا فروش اقساطی انجام و سپس بر اساس بند 3- 2 ماده  3 اقدام گردد و در صورتی که به هیچ عنوان قابلیت فروش اقساطی را ندارد فرآیند تغییر نام پیش خریدار در قرارداد پیش فروش و یا صورتجلسه تخصیص واحد پس از مراجعه همزمان متقاضیان نقل و انتقال (اعم از انتقال‌دهنده و انتقال گیرنده) به اداره کل راه و شهرسازی/ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی/ شرکت عمران شهرهای جدید صورت می‌پذیرد و ادارات مربوط پس از اقدام به شرح ذیل نسبت به صدور معرفی‌نامه و مجوز برداشت از حساب انتقال دهنده به حساب انتقال گیرنده جهت ارائه به بانک عامل اقدام می‌نماید. بدیهی است تغییر نام در قرارداد پیش فروش و یا صورتجلسه تخصیص واحد در این مرحله توسط ادارات فوق صورت می‌پذیرد:

- ثبت‌ اطلاعات انتقال گیرنده در سامانه ثبت نام و واگذاری مسکن مهر (بدون احراز شرایط)

- تعیین و اعلام میزان بدهی انتقال دهنده بابت اجاره عرصه و سهم کامل آورده متقاضی تا پایان و تحویل پروژه

- افتتاح حساب جدید به نام شخص انتقال گیرنده در بانک (در تفاهم‌نامه‌های 3 جانبه)

- جابجایی مانده حساب انتقال دهنده به حساب جدید انتقال گیرنده

- ثبت مجازی واریزی‌ها و برداشت‌های حساب قبلی انتقال دهنده (مبالغ پرداخت شده به سازنده و یا سایر موارد) در حساب جدید انتقال گیرنده

- تسویه بدهی انتقال دهنده بابت اجاره عرصه و انتقال سند عرصه به نام انتقال گیرنده

- تسویه حساب کامل سهم آورده متقاضی تا زمان تحویل پروژه‌ی واریز نقدی به حساب سامانه‌ای جدید انتقال گیرنده

- اختصاص پروژه و واحد سامانه به نام انتقال گیرنده و ابطال قرارداد پیش فروش یا صورتجلسه (برگه)تخصیص واحد قبلی انتقال دهنده و صدور و امضای قرارداد پیش فروش با صورتجلسه (برگه) تخصیص واحد جدید به نام  انتقال گیرنده

تبصره 1- در خصوص نقل و انتقال عرصه و اعیان واحدهای مسکن مهر ملکی نیمه تمام خود مالک با ضمانت خرید، فرآیند مربوط به تغییر نام در قرارداد پیش فروش توسط مالک و مدیون و پس از انجام هماهنگی لازم با ادارات مربوطه انجام می‌شود.

تبصره 2- در کلیه موارد نقل و انتقال به ترتیب فوق مواد «2» «3» «4» پس از جایگزین نام انتقال گیرنده در دفترچه فروش اقساطی، بانک عامل موظف است اعلامیه‌ مربوطه به تغییر نام را صادر و به صورت سیستمی به منظور ثبت در سامانه ثبت نام و واگذاری وزارت راه و شهرسازی به منظور ثبت سابقه مالکیت شخصی افراد ارسال و رونوشت اعلامیه را نیز به مراجع صدور معرفی نامه‌ ارسال نماید.

تبصره 3- در تمام موارد فوق مواد «2» «3» «4»  شخص خریدار واحد مسکن مهر صرفا می‌تواند یک واحد مسکن مهر را خریداری و تغییر نام مدیون در بانک و انتقال سند اعیانی را به انجام برساند. مسئولیت بررسی و نظارت بر حسن اجرای این تبصره بر عهده بانک عامل می‌باشد.

رونوشت این دستورالعمل به سیف رئیس کل بانک مرکزی،مظاهریان معاون مسکن و ساختمان آخوندی،پژمان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن،تابش رئیس بنیاد مسکن، مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر و بت شکن مدیر عامل بانک مسکن برای آگاهی و اقدام لازم انجام شده است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی قوانین مجازات اسلامی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بحث مشروبات الکلی تعارض دارند گفت: متاسفانه به علت تعارض قانونی در مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی این امر در میان خلافکاران تسهیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی قوانین مجازات اسلامی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بحث مشروبات الکلی تعارض دارند گفت: متاسفانه به علت تعارض قانونی در مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی این امر در میان خلافکاران تسهیل شده است.

محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 خرداد ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان طراح دو فوریتی این طرح با بیان اینکه اصلاح موردی این قانون در شرایط کنونی بسیار با اهمیت است گفت: این اصلاح مربوط به موارد مجازات برای قاچاق مشروبات الکلی است به طوریکه هم اکنون در قانون مجازات اسلامی برای حمل و فروش مشروبات مجازات یک تا شش ماه حبس در نظر گرفته شده است اما در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز غفلت صورت گرفته و برای حمل مشروبات قاچاق زیر 10 میلیون، جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.
 
نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در قوانین نباید تعارض وجود داشته باشد گفت: هم اکنون متاسفانه به علت تعارضات قانونی در دو قانون مجازات اسلامی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمام کسانی که مشروبات داخلی تولید می‌کنند این مشروبات را در قوطی های خارجی ریخته و انرا به فروش می‌رسانند از این رو شاهد هستیم به علت تعارض قانونی یک امر خلاف شرع عملا تسهیل شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: كيفيت هواي تهران در شرايط ناسالم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر کاظم ندافی گفت: بر اساس اطلاعات دريافتي از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا در شهر تهران كه در ساعت 8 امروز(دوشنبه) 19 خرداد ماه دريافت شده است، شاخص كيفيت هوا 158 و آلاينده اصلي ذرات معلق(PM2.5) مي باشد.
 
وی افزود: در اين شرايط كيفيت هوا ناسالم مي باشد و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.



تاريخ : 17 / 3 / 1393برچسب:دختر شیرازی,سایت یاهو,عقاب نیوز, | 8:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دختر شیرازی مورد توجه سایت یاهو قرار گرفت و عکس وی به عنوان عکس تاپ این سایت امروز منتشر شد.

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از سلامانه، این عکس یک دختر شیرازی را هنگام کشیدن قلیان در حاشیه بازدید از یک کارگاه خوشنویسی شعر نشان می‌دهد.

گفتنی است مسئولان وزارت بهداشت در هفته‌های اخیر بارها نسبت به گرایش روزافزون دختران ایرانی به مصرف قلیان هشدار داده‌اند.



تاريخ : 17 / 3 / 1393برچسب:دلشکسته ترین,دختر ایران,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 7:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

البته جای بسی امیدواری است که صورت او قابل درمان است؛ اما افسوس اینکه تامین هزینه های درمانی این دختر برای خانواده غیر ممکن و بلکه محال است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، گریه های پنهان و پیدا، انزوا و گوشه گیری، خجالت و شرمندگی، بی میلی به حضور در جمع دوستان، تحمل تمسخر دیگران، ترک تحصیل، نداشتن امید به آینده، عدم امکان ازدواج در آینده و …. همه و همه بخش کوچکی از زجرها و دردهای نهفته و پنهان رقیه ۷ ساله است دختری از بخش مردهک شهرستان عنبرآباد استان کرمان .

دختری که به صورت مادرزاد نیمی از صورتش به کلی سیاه و کبود است و هزینه های گزاف معالجه پدر کارگرش را با وجود دو فرزند دیگر از مداوا عاجز نموده است مراجعه به مراکز ذی ربط هم چیزی جز یاس و ناامیدی برایشان نداشته است نه تحت پوشش ارگانی هستند نه تحت حمایت نهادی قرار گرفته اند.

دلشکسته ترین دختر ایران +عکس

البته جای بسی امیدواری است که صورت او قابل درمان است؛ اما افسوس و صد افسوس اینکه تامین هزینه های درمانی این دختر برای خانواده غیر ممکن و بلکه محال است.

 رقیه باید در پنج مرحله عمل جراحی شود از سن هشت ماهگی در بیمارستان فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) یوسف آباد تهران تحت معالجه بوده که به علت ناتوانی مالی فقط در حدود یک پنجم کار جلو رفته و حالا که کلاس اوّل ابتدائی است مانده چهار مرحله دیگر. هر مرحله ای حدود چهار ماه به طول می انجامد و روند کلی درمان هم به این صورت است که باید مواد خاصی به زیر پوست تزریق شده تا آرام آرام پوست سفید ایجاد شود و پوست کبود جدا گردد. هزینه هر مرحله حدود ۷-۸ میلیون تومان برآورد شده است که این روند فرایندی ۱۴-۱۵ ماهه را رقم خواهد زد.

دلشکسته ترین دختر ایران +عکس


به امید روزی که متولیان برگزاری جشنواره هایی مانند "زیباترین و خوشتیپ ترین دانشجوی دختر دانشگاه ارومیه" از خواب غفلت بیدار شده و دلشکسته ترین دختر ایرانی را نیز دریابند و او را به زندگانی عادی اجتماعی برگردانند.

 



تاريخ : 16 / 3 / 1393برچسب:, | 7:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور: توزیع کارت الکترونیکی ورود به جلسه آزمون سراسری از اول تیر آغاز خواهد شد و تا روز کنکور ادامه خواهد داشت.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: توزیع کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود.

وی تصریح کرد: این آزمون در روزهای 5، 6 و 7 تیر در 304 شهرستان و 15 حوزه امتحانی خارج از کشور برگزار خواهد شد.

خدایی افزود: در کنکور 93 حدود یک میلیون 31 هزار نفر شرکت کردند که نسبت به پارسال 52 هزار نفر کمتر شده است.رئیس سازمان سنجش گفت: بیشترین داوطلبان آزمون سراسری مربوط به گروه علوم تجربی است با 522 هزار داوطلب و در واقع بیش از 50 درصد داوطلبان آزمون را شامل می شود.

وی افزود: گروه علوم انسانی با 263 هزار داوطلب در رتبه دوم قرار دارد.

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: گروههای علوم ریاضی و فنی ، زبان و هنر نیز به ترتیب با 222 هزار داوطلب ، 128 هزار داوطلب و 57 هزار داوطلب در رده های سوم تا پنجم قرار دارند.

خدایی گفت: 59 درصد داوطلبان خانم ها و 41 درصد نیز آقایان هستند که این درصد نسبت به سال قبل هیچ تغییری نکرده است.وی با اشاره به اعلام نتایج اولیه کنکور در هفته دوم مرداد  افزود: انتخاب رشته نیز از حدود 15 مرداد به بعد به مدت 7 روز خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش در باره ظرفیت پذیرش گفت: تا این لحظه ظرفیت پذیرش 540 هزار نفر است.

نتایج نهایی کنکور 93 اواسط شهریور ماه اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سال قبل در دانشگاه ها اعم از دولتی و آزاد حدود 400 هزار صندلی خالی داشتیم و پیش بینی می شود امسال هم همین حدود صندلی خالی داشته باشیم.

خدایی افزود: به طور مثال در دانشگاه های دولتی بیشترین صندلی خالی در گروه علوم ریاضی و فنی است که حدود 80 هزار صندلی برآورد شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت گروه علوم ریاضی و فنی 222 هزار نفر است.

رئیس سازمان سنجش گفت: گروه علوم انسانی هم با 60 هزار صندلی خالی مواجه است.

خدایی افزود: در گروه علوم تجربی صندلی خالی نداریم.

وی گفت: البته باید به این تعداد صندلی خالی، ظرفیت خالی برخی رشته های دانشگاه آزاد نیز اضافه شود.

خدایی افزود: بیشتر این صندلی های خالی در دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی است.

کنکور سراسری امسال با شرکت یک میلیون و 31 هزار داوطلب در روزهای5، 6 و 7 تیر برگزار خواهد شد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها امسال حدود 540 هزار نفر است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
کارشناس هواشناسی گفت: شرایط برای طوفان دوباره در تهران مهیا شده است و مسیر حرکت این طوفان شهرهای همدان، ساوه، قم و تهران است.

اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: طوفان همچنان در راه تهران است.


وی ادامه داد: سرعت وزش باد و طوفان هنوز مشخص نیست اما از شهروندان می‌خواهیم در صورت امکان از منازل خود بیرون نیایند.


وی خاطر نشان کرد: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که این طوفان همراه با گردو غبار شدید و بارندگی خواهد بود.


در همین رابطه جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، از ساعاتی دیگر شاهد وزش طوفان شدید در شهر تهران خواهیم بود که به همین منظور 103 ایستگاه آتش نشانی، 16 گروه نجات تمامی تجهیزات رزرو سازمان آتش نشانی و خودروهای پشتیبانی به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: آتش نشانان و همچنین پرسنل ستادی نیز هم اکنون در ایستگاه‌ها در حالت آماده باش صد در صد هستند.

 

 



تاريخ : 7 / 3 / 1393برچسب:, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
آزمون کارشناسی ناپیوسته روز پنجشنبه 23 مردادماه برگزار می شود و کارت ورود به جلسه این آزمون نیز از روز دوشنبه 20 تا چهارشنبه 22 مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

 مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته از روز یکشنبه 11 خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش خبرداد.
 
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مهلت ثبت نام داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 93 تا روز دوشنبه 19 خرداد ادامه دارد .
 
وی با بیان اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصرا از طریق اینترنت و به وسیله کارت‌های بانکی عضو شتاب انجام می‌شود، گفت: هزینه ثبت نام برای این آزمون 14 هزار و 400 تومان است و علاقه مندان به شرکت در گزینش موسسات غیردولتی و غیر انتفاعی نیز باید علاوه بر مبلغ فوف 2900 تومان دیگر پرداخت کنند.
 
توکلی ادامه داد: آزمون کارشناسی ناپیوسته روز پنجشنبه 23 مردادماه برگزار می شود و کارت ورود به جلسه این آزمون نیز از روز دوشنبه 20 تا چهارشنبه 22 مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
 
مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: بر اساس ضوابط اعلام شده از تعداد 74 کدرشته امتحانی کاردانی به کارشناسی که در دفترچه راهنما درج شده است پذیرش در 34 کدرشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 40 کد رشته امتحانی از طریق سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می گیرد . با این حال تمامی داوطلبان اعم از متقاضیان پذیرش با آزمون یا بدون آزمون لازم است که نسبت به ثبت نام اقدام کنند.



تاريخ : 5 / 3 / 1393برچسب:, | 9:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بانك ملي ايران درخصوص شيوه جديد سرقت وجوه مشتريان توسط افراد شياد و سودجو از طريق خودپرداز هشدار داد.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: بانك ملي ايران درخصوص شيوه جديد سرقت وجوه مشتريان توسط افراد شياد و سودجو از طريق خودپرداز هشدار داد.

افراد كلاهبردار با ريختن چسب روي صفحه كليد خودپرداز (ATM)، امكان كار با دستگاه را با مشكل مواجه كرده و ضمن شناسايي رمز مشتري، او را براي دريافت كارت بانكي خود به داخل شعبه هدايت مي‌كنند.

همدستان ديگر كلاهبردار در فرصت بدست آمده، سوء استفاده خود را عملي نموده و نسبت به تخليه حساب مشتري اقدام مي‌كنند.

بانك ملي ايران ضمن اعلام اين شيوه جديد كلاهبرداري از مشتريان خواست تا در صورت عدم دريافت كارت بانكي خود از دستگاه خودپرداز، به توصيه‌هاي ديگران درخصوص مراجعه به شعبه توجه نكرده و پس از اطمينان از ضبط كارت بانكي توسط خودپرداز، مكان خود را ترك كنند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس بهزیستی استان البرز از تلاش و مشارکت خیرین سلامت برای ساخت نخستین بیمارستان تخصصی بیماران نادر با مشارکت بهزیستی این استان به همراه استانداری البرز و بنیاد بیماران نادر کشور خبر داد.
به گزارش مشرق، افروز بهرامی با اشاره به ساخت نخستین بیمارستان تخصصی بیماران نادر در استان البرز که با مشارکت بنیاد بیماران نادر و خیرین حوزه سلامت صورت می‌پذیرد اظهار داشت: استان البرز دارای شصت هزار معلول و مددجوی تحت پوشش در قالب زنان بی سرپرست، کودکان خیابانی و ... است و در برنامه‌های پیش روی خود برای ارائه خدمات به بیماران نادر نیز تلاش خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر برآورد دقیقی از تعداد بیماران نادر استان البرز در دست نداریم افزود: براین اساس با همکاری مشترک بهزیستی این استان و بنیاد بیماران نادر برای تشخیص و درمان این بیماران در آینده‌ای نزدیک تلاش خواهیم کرد که براین اساس جلسات این مقوله را در استاننداری البرز با حضور مسئولان امر انجام می‌دهیم.
 
بهرامی با اشاره به برنامه‌های مشترک بهزیستی استان البرز با بنیاد بیماران نادر برای فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه بیماری‌های نادر عنوان کرد: براساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید که به مقوله بهداشت و سلامت توجه ویژه‌ای داشته است در تلاشیم تا در استان البرز که استانی تازه تأسیس به حساب می‌آید بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت نخستین بیمارستان تخصصی بیماران نادر در این استان اقدام کنیم.
 
وی تصریح کرد: با مشارکت بهزیستی استان البرز بنیاد بیماران نادر همکاری‌های متقابلی را انجام خواهند داد به طوری که مددجویان بهزیستی بتوانند به صورت رایگان و یا با هزینه‌های بسیار پایین از خدمات تشخیصی بنیاد بیماران نادر برخوردار شوند و بهزیستی نیز متعاقب این همکاری مشترک به بیماران نادر خدمات لازم آنها را ارائه کنند.
 
رئیس بهزیستی استان البرز ادامه داد: استان البرز دارای جمعیت قابل توجهی است به طور آنکه فقط در منطقه فردیس جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر زندگی می‌کنند که معادل جمعیت کل استان ایلام است و با توجه به اینکه این استان تازه تأسیس نیز است دچار آسیب‌های اجتماعی فراوانی است. کمااینکه استان البرز جزو مناطق محروم به حساب نمی‌آید ولی از نظر آسیب‌های اجتماعی به واقع محروم است و می‌طلبد دولت و سازمان‌های مردم نهاد توجهی ویژه به این استان داشته باشند.
 
*خانه دار شدن 400 مددجو
 
بهرامی در ادامه به مراسم گلریزان برای 400 مددجوی بهزیستی استان البرز که با همت خیرین و تلاش این سازمان خانه دار شدند اشاره کرد و افزود: براین اساس در روز 28 اردیبهشت در سالن میلاد کرج با حضور خیرین گلریزانی خواهیم داشت تا روند تکمیل خانه دار شدن 400 مددجو کامل شود به نوعی که هم در این مراسم از خیرین به جهت حمایت‌هایی که انجام دادند قدردانی کنیم و با حضور مددجویان عملکردی از چگونگی تهیه و تأمین مسکن آنان را در اختیار خیرین قرار دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 60 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان البرز هستند باید عنوان کنم که نیمی از این افراد معلول هستند. بنابراین ما در صدد هستیم تا کارآفرینی اجتماعی را در این استان مطرح کنیم. کما اینکه همیشه کارآفرینی صنعتی مطرح بوده است و این درحالی است که 13 درصد صنعت کشور در استان البرز تعریف می‌شود. بنابراین براساس نامگذاری سال 93 فرهنگ سازی برای ارتقای کارآفرینی در بین مددجویان بهزیستی در سال جاری خواهیم داشت.
 
 
 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


باید اعتراف کرد که سهم نقص فنی خودرو‌ها در بروز حوادث رانندگی غیرقابل انکار است‌ و این در حالی است که به‌رغم اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی کشور مبنی بر عدم‌تردد خودروهای فاقد برگه معاینه ‌فنی، هنوز این موضوع جدی گرفته نمی‌شود.

در ضمن بزرگ‌ترین منبع آلوده‌کننده هوای کلانشهرهای کشور، منابع متحرک یا‌‌ همان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها معرفی شده‌اند و می‌توان با یک معاینه فنی ساده از آلودگی هوای شهرها به میزان زیادی کاست. خب، شاید همین مقدمه شما را برای حضور در مراکز معاینه فنی ترغیب کرده باشد. اگر تصمیم‌تان را گرفته‌اید، این صفحه را بخوانید تا بدانید چطور می‌توانید به برگه معاینه فنی خودروی‌تان برسید.

ثبت اطلاعات

اولین مرحله مربوط به ثبت اطلاعات و گرفتن بارکد مربوط به‌خودروی شماست. با ارائه کارت خودرو، مشخصات مالک، ثبت و بارکد صادر می‌شود. این بارکد در مراحل بعدی توسط دستگاه‌های تست‌گیرنده خوانده خواهد شد؛ به این معنا که هیچ خودرویی بدون حضور در مرکز معاینه فنی نمی‌تواند برگه معاینه فنی بگیرد. در ضمن شما باید در این مرحله 11هزار تومان بابت معاینه فنی خودرو‌ی‌تان پرداخت کنید.

بررسی ظاهری

بررسی ظاهری خودرو مرحله بعدی و البته نخستین مرحله معاینه فنی است. در این مرحله خودروی شما از بابت داشتن چراغ‌های سالم، نداشتن چراغ‌های زنون، سالم بودن آیینه‌ها و شیشه‌ها، داشتن بوق و... بررسی می‌شود. البته برخی خودروها اقدام به بستن وسایل غیراستاندارد برای اسپرت‌کردن خودرو می‌کنند که این امر هم توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آزمون آلاینده‌های خروجی

آلودگی هوای کلانشهرها قاتل سلامتی شهروندانی است که هر روز در این شهرها ساعت‌ها رفت‌وآمد می‌کنند. مرحله سوم معاینه فنی اندازه‌گیری میزان گازهای خروجی از اگزوز خودرو‌ها مثل CO2، CO، O2 و HC است. در ضمن دستگاهی هم در این مرحله وجود دارد که وضعیت عملکرد بخش‌های سوخت‌رسانی و برقی خودرو را نشان می‌دهد. این آزمون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آزمون‌ترمز‌ها

سیستم‌ترمز خودرو‌ها آنقدر مهم است که با کوچک‌ترین اختلال، خطر را دقیقا بیخ گوشتان قرار می‌دهد. مرحله ششم معاینه فنی هم به سنجش قدرت‌ ترمزگیری هر یک از محور‌ها و قدرت عملکرد ‌ترمزدستی اختصاص دارد. دستگاه این بخش، حد نهایی شتاب ‌ترمزگیری خودرو‌ها را توسط کامپیو‌تر محاسبه می‌کند تا وضعیت سیستم‌‌ترمز اتومبیل‌ها مشخص شود.

آزمون کمک فنر

کمک‌فنرهای اتومبیل‌ها‌ هر چند وقت یک‌بار نیاز به تعمیر دارند. اگر این کار انجام نشود، بعد از مدتی دردسرهای بزرگ‌تری برای خودروی‌تان به‌وجود می‌آید. به‌طور کلی مرحله پنجم معاینه فنی محاسبه درصد کارایی کمک‌فنرهای محورهای جلو و عقب خودرو است. دستگاهی که در این بخش قرار دارد نتایج این آزمون را به 2شکل گرافیکی و عددی نشان می‌دهد.

آزمون لغزش جانبی

تا به حال شاهد چپ‌شدن خودرو‌ها بوده‌اید؟ علت اکثر این اتفاق‌ها، انحراف محورهای چرخ‌های جلو و عقب اتومبیل‌هاست. گام چهارم معاینه فنی، تعیین میزان بسته یا باز‌بودن دهانه چرخ‌های هر یک از محورهای خودروی شماست. این آزمون نشان می‌دهد که انحراف یک خودرو پس از طی کردن یک کیلومتر در راستای مستقیم چقدر است.

آزمون اهرم‌بندی

بدنه خودرو‌ها از یکسری قطعه‌ها تشکیل شده‌ که‌ به هم وصل شده‌اند. نامناسب بودن اتصال هر یک از این قطعه‌ها می‌تواند حادثه‌آفرین باشد. مرحله هفتم معاینه فنی بررسی وضعیت اتصال‌های جلوبندی خودروهاست. دستگاهی که در این بخش قرار دارد‌ قطعه‌های جلوبندی خودرو را زیر فشار و کشش قرار می‌دهد تا لقی و ضعف اتصال‌ها مشخص شود.

آزمون چراغ‌های جلو

حتما پیش آمده که وقتی مشغول رانندگی ‌ بوده‌اید، نور چراغ اتومبیلی که از روبه‌رو می‌آید اذیت‌تان کند. مرحله هشتم معاینه فنی خودروها، سنجش و کنترل شدت نور چراغ‌های جلو و میزان انحراف پرتوهای آنهاست. به وسیله دستگاه این بخش می‌توان نور چراغ‌های جلوی اتومبیل‌ها را مورد آزمون قرار داد و نتیجه را برای بازبینی در کامپیوتر ذخیره کرد.

صدور کارت

صدور کارت معاینه فنی درصورت قبولی در آزمایش‌ها، آخرین مرحله کار شماست. بعد از انجام آزمایش‌های مختلف نتایج آن به مسئول کنترل داده می‌شود تا شرایط احراز معاینه فنی برای اتومبیل شما تأیید شود. درصورت تأیید، برچسب معاینه فنی خودرو و کارت انجام معاینه فنی برایتان صادر می‌شود. یادتان باشد که اعتبار این برچسب و کارت یک‌سال است.

تعمیر ساده کنار مرکز معاینه فنی

اگر خودروی‌تان به‌دلیل کوچکی در یکی از مراحل معاینه فنی رد شد زیاد نگران نباشید، در کنار برخی از مراکز معاینه فنی مثل بیهقی، خدمات سرویس و تعمیر خودرو (البته در حد تعمیرات سبک و سریع) داده می‌شود. این سرویس‌های سریع شامل خدماتی نظیر میزان فرمان، اصلاح روشنایی اتومبیل، رفع عیوب ظاهری خودرو، انژکتورشویی، موتورشویی و تنظیم موتورهایی که سیستم سوخت‌رسانی آنها کاربراتوری است می‌شود. از بابت هزینه هم خیالتان راحت باشد چون هزینه این خدمات براساس نرخ اتحادیه تعمیرکاران خودرو محاسبه خواهد شد که در شهرهای مختلف متفاوت است. مسلما در این میان اگر خودروی شما نیاز به تعمیرات اساسی و کلی داشته باشد باید اتومبیل‌تان را از مراکز معاینه فنی خارج کرده و به‌دست تعمیرگاه‌های حرفه‌ای‌تر بسپارید.

۴۰ درصد
براساس آمار اعلام شده، به‌طور میانگین ۴۰ درصد مردودی خودروهای مراکز معاینه فنی مربوط به گازهای خروجی از اگزوز هستند. این عمل در تستی که با‌عنوان «تست 4 گاز» معروف است، انجام می‌شود. در تست 4 گاز میزان گازهای آلاینده زیست‌محیطی نظیر مونواکسیدکربن، دی‌اکسیدکربن، (O2) و هیدروکربن‌ها (HC) را در اگزوز خودرو مشخص می‌کنند.

27/5 درصد
عیوب ظاهری، بعد از گازهای آلاینده دومین علل شایع در مردودشدن خودرو‌ها در تست معاینه‌ فنی هستند. در بررسی عیوب ظاهری که قبل از ورود خودرو به سالن انجام تست صورت می‌گیرد مواردی از قبیل سالم بودن شیشه جلو، شیشه عقب، چراغ خطر عقب، چراغ دنده عقب، چراغ راهنمای عقب و جلو، سپر جلو و عقب و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

15/5 درصد
یکی دیگر از موارد مردودی شایع در تست‌های معاینه ‌فنی به عدم‌ هم‌راستا بودن فنر‌ها و نیز چرخ‌های جلو باز می‌گردد. در این آزمون میزان بسته یا بازبودن دهانه چرخ‌های هریک از محور‌ها یا میزان انحراف سرچرخ‌های جلو نسبت به امتداد حرکت خودرو در مسیر مستقیم اندازه‌گیری می‌شود. در شرایط ایده‌آل میزان این انحراف برای هر چرخ باید حداکثر ۷‌متر در هر ۱۰۰۰‌متر باشد.

10درصد
مهم‌ترین تستی که باعث حفظ جان سرنشینان می‌شود دستگاه تست ترمز‌هاست. این تست توسط دستگاهی صورت می‌گیرد که خودروهای سواری و وانت‌بار‌ها را تا وزن ۴ تن مورد بررسی قرار می‌دهد. بعضی خودروها حتی در تاریخ گارانتی خود با مشکل ترمز مواجه هستند به‌نحوی که در یک پیمایش ۲۰ کیلومتری روغن ترمز خالی می‌کنند! به هر حال 10درصد مردودی‌های معاینه فنی مربوط به همین تست است.

5 درصد
۵ درصد مردودی‌های معاینه فنی هم به‌دلیل نداشتن کمک‌فنر مناسب است. به کمک دستگاه تست کمک فنر تمامی خودروهای سواری و وانت‌بار‌ها تا حداکثر وزن ۱/۱ تن برای هر محور بررسی می‌شود. یکی از مهم‌ترین خوبی‌های این آزمون این است که وضعیت کمک‌فنر هر محور به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کجا معاینه شوید؟

در اکثر شهرهای بزرگ کشور، مراکز معاینه فنی‌ای وجود دارد که با کمی پرس‌وجو می‌توانید آنها را پیدا کنید. اما تهرانی‌ها 10گزینه برای رفتن به مراکز معاینه فنی دارند. مراکز مکانیزه معاینه ‌فنی در سراسر این شهر گسترده شده، به‌طوری که شهروندان در هر نقطه از شهر دسترسی به مراکز معاینه‌ فنی دارند. اگر علاقه‌مندید که نزدیک‌ترین مرکز معاینه فنی به‌خودتان را بشناسید، ما این کار را برایتان با جدول زیر آسان کرده‌ایم.

ردیف نام مرکز نشانی مرکز معاینه فنی
1 بیهقی میدان آرژانتین، پارک سوار بیهقی، ضلع شمال شرقی پارک سوار
2 سراج میدان رسالت، خیابان فرجام، خیابان سراج، جنب پمپ گاز
3 الغدیر یافت آباد، بلوارالغدیر، روبه روی بیمارستان شهدای یافت آباد
4 شکوفه بزرگراه آزادگان، ضلع شمالی میدان جهاد،‌خیابان نور، خیابان شکوفه
5 نیایش بزرگراه همت، بلوار اشرفی اصفهانی(جنوب به شمال)، بعد از بزرگراه نیایش، خیابان یکم
6 آبشناسان تقاطع بزرگراه ایرانپارس و بلوار شاهین شمالی
7 چمران خیابان شهیدرجایی، بالاتر از پل شهید آوینی،‌جنب مرکز خرید و فروش خودرو
8 دماوند خیابان دماوند،‌ بعد از سه راه تهرانپارس، بعد از ساختمان ایرتویا،‌روبه روی بیمه ایران
9 خاوران خاوران، بزرگراه امام رضا(ع)، کیلومتر 12،‌بعد از خاورشهر، مقابل مرکز تعویض پلاک خودرو
10 صدف تزئینی جاده قدیم کرج، کیلومتر 13، نرسیده به چهارراه ایران خودرو

معاینه فنی چقدر خرج دارد؟

با توجه به خدماتی که در مراکز معاینه فنی کشور به شما ارائه می‌شود، هزینه چندانی از شما نمی‌گیرند. این هزینه هم بر اساس مصوبه هیأت دولت است که مرداد ماه سال گذشته از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. جدول زیر حساب و کتاب معاینه فنی انواع خودروها را نشان می‌دهد.

معاینه فنی خودروی سبک عادی = 110 هزار ریال

معاینه فنی خودروی سبک گازسوز = 110 هزار ریال

تست مخازن خودروهای سبک = 110 هزار ریال

تست قسمت های دیگر خودروی سبک = 90 هزار ریال

معاینه فنی خودروی سنگین عادی = 250 هزار ریال

معاینه فنی خودروی سنگین گازسوز = 110 هزار ریال

تست مخازن خودروی سنگین = 125 هزار ریال

تست قسمت های دیگر خودروی سنگین = 125 هزار ریال

معاینه فنی موتورسیکلت = 40 هزار ریال

چه مدارکی با خودمان ببریم؟

اگر قصد دارید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنید، بد نیست بدانید که فقط داشتن کارت خودرو یا برگه سبز خودرو کفایت می‌کند. این مدرک را حتما همراه خودتان داشته باشید وگرنه بدون این مدرک، با اصرار و پافشاری هم اتومبیل شما معاینه فنی نمی‌شود. درضمن حضور مالک خودرو هم ضرورتی ندارد و هر کس با در دست داشتن کارت یا برگه سبز خودرو می‌تواند برای اتومبیلی که وارد مرکز می‌کند برگه معاینه فنی بگیرد.

 

 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 8:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه کنکور کار‌شناسی ارشد سال ۹۳، ۲۲ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: آزمون کار‌شناسی ارشد با رقابت ۱۱۴ هزار نفر در روزهای ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ برگزار شد که ۵۲ درصد داوطلبان زن و ۴۸ درصد داوطلبان مرد بودند. 
 
وی در رابطه با اعلام نتایج کنکور کار‌شناسی ارشد تصریح کرد: نتایج کنکور ارشد از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام خواهد شد و داوطلبان می‌توانند مطابق هر سال از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org برای اطلاع از نتایج اقدام کنند. 
 
خدایی، خاطرنشان کرد: تاریخ دقیق انتخاب رشته، ساعاتی پس از اعلام نتایج اولیه، اعلام خواهد شد که در هفته پایانی اردیبهشت ماه خواهد بود.
 
 
 
 
 
 
 
 



تاريخ : 7 / 2 / 1393برچسب:, | 7:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سبک زندگی

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: علت گسترش خانه های مجردی بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و نیز گسترش میل به فردیت و زندگی شخصی است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد درویشی، آسیب شناس اجتماعی گفت: علت گسترش خانه های مجردی بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و نیز گسترش میل به فردیت و زندگی شخصی است.

خانه های مجردی، ناسازگاری با سبک زندگی سالم
مهرداد درویشی، آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: گسترش خانه های مجردی در میان جوانان عاملی برای کاهش ازدواج به شمار می آید، خانه مجردی پدیده ای متعلق به شهرهای بزرگ است که به کثرت گرایی و تکثر فرهنگی مربوط می شود و این زمینه علاوه بر کاهش آمار ازدواج به افزایش آسیب های اجتماعی نیز دامن می زند.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود این خانه ها انواع آسیب های اجتماعی را در پی دارد و می توان ناهنجاری های اخلاقی، فساد اخلاقی و اعتیاد را از جمله آسیب های ناشی از خانه های مجردی دانست.

این آسیب شناس اذعان داشت: بسیاری از کارشناسان زندگی مجردی را پیامد گسترش مدرنیته در جوامع غرب می دانند که به سایر کشورها و همچنین کشور ما تزریق شده است؛ این روند به دلیل انطباق نداشتن با فرهنگ خانواده محور ایرانی، عوارض بسیاری را به دنبال دارد که از مهمترین آن می توان به زوال بنیان خانواده که یکی از مهمترین ارکان اجتماع است، همچنین فاصله گرفتن جوانان از اعتقادات و ارزش های دینی و اصالت ها و نجابت ها و بنیان های خانواده اشاره نمود زیرا هدف اصلی جوانان را رهایی از قید و بند و چارچوب خانواده، اخلاق و عفاف می دانند.

وی درباره راهکارهای تاثیرگذار برای کاهش این پدیده در جامعه اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده، توجه به نیاز جوانان از نظر اعتقادی، اخلاقی، روحی و عاطفی از سوی پدر و مادر در زمان خاص خود، پایین آمدن سطح توقع جامعه از جوانان در آغاز ازدواج و ترغیب آنان به تشکیل خانواده با برنامه های مناسب و آموزنده و آموزش مهارت های زندگی و رفتاری به آنان می تواند سهم بسزایی در کاهش این رخداد نامیمون داشته باشد.

درویشی در آخر خاطرنشان کرد: تاکید برآموزه های دینی و کاربردی سازی مفاهیم آن به شیوه ای که جامعه پسند و جذاب باشد تاثیر مستقیمی در کاهش اثرگذاری فرهنگ ها و سبک های زندگی غربی دارد همچنین لازم است به دنبال تقویت ارزش های فرهنگی جامعه و تولید و بازتولید آنها از طریق رسانه ها مطبوعات و برنامه های فرهنگی که در همین راستا جهت گذاری هستند یاری جست تا این ارزش ها را به تفکر جوانان منتقل کنیم و از گسترش این پدیده مخرب جلوگیری نمایم.

 



تاريخ : 1 / 2 / 1393برچسب:, | 7:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از مهلت پرداخت قسط دوم حج تمتع 93 از ششم تا یازدهم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ناصر حذرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: زائرینی که ثبت نام اولیه خود را انجام داده‌اند از ششم تا یازدهم اردیبهشت فرصت دارند تا قسط دوم خود را پرداخت کنند.

وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه ثبت نام اولیه در بانک ملی صورت گرفته لذا سازمان حج هماهنگی‌هایی را با بانک ملی انجام داده تا قسط دوم را زائرین در شعبات بانک ملی پرداخت نمایند.
 
حذرنژاد خاطرنشان کرد: زائرین می‌توانند با مراجعه به آژانس‌ها و کاروان‌های خود فیش مرحله دوم را دریافت و در زمان مقرر شده به شعبات بانک ملی مراجعه و نسبت به پرداخت قسط دوم خود اقدام نمایند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

قبض‌های جدید برق از درجه اعتبار ساقط است خبرگزاری فارس: قبض‌های جدید برق از درجه اعتبار ساقط است

وزارت نیرو اعلام کرد: تمام قبض‌های صادر شده از تاریخ 20 اسفند 92 تا 25 فروردین‌ سال‌جاری از درجه اعتبار ساقط است و قبوض اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت‌حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.

خبرگزاری فارس: قبض‌های جدید برق از درجه اعتبار ساقط است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو پاون، وزارت نیرو با صدور اطلاعیه مهمی اعلام کرد: قبض‌های جدید برق که طی روزهای اخیر صادر شده است، از درجه اعتبار ساقط است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این اطلاعیه که شامگاه پنجشنبه صادر شد، آمده است: همان‌گونه که مشترکان محترم برق استحضار دارند، در اسفندماه پارسال به وزارت نیرو اجازه داده شد تعرفه برق مصرفی تمام مشترکان را 24 درصد افزایش دهد. متاسفانه در محاسبه قبوض جدید برخی از مشترکان، اشتباه‌هایی صورت گرفته که لازم است اصلاح شود.

در این اطلاعیه ضمن عذرخواهی از دریافت‌کنندگان این قبوض، تصریح شده است: به آگاهی مشترکان می‌رساند تمام قبض‌های صادر شده از تاریخ 20 اسفندماه 92 تا 25 فروردین‌ماه سال‌جاری از درجه اعتبار ساقط است و قبوض اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت‌حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.

براساس اعلام وزارت نیرو، در صورتی که برخی از مشترکان قبض‌های یادشده را تاکنون پرداخت کرده‌ باشند، در قبض دوره بعد اصلاح‌های لازم صورت خواهد گرفت و مبالغ اضافی پرداخت شده از صورت‌حساب بعدی آنان کسر خواهد شد.



تاريخ : 25 / 1 / 1393برچسب:, | 11:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تعداد سیم کارت‌های سوخت شده ایرانسل هم اظهار کرد: شاید از ابتدا تاکنون در مجموع 10 میلیون شماره ما بازیافت شده باشد.

تعداد مشترکانی که برای تماس‌های کاری، خانوادگی و دوستانه خود چندین شماره تماس متفاوت دارند کم نیست با این وجود طبق آمارهای رسمی تعداد سیم‌کارت‌های فعال کشور کمتر از 70 میلیون است

به گزارش ایسنا، بازار خرید و فروش سیم کارت اگرچه ممکن است گاه با افت و خیزهایی همراه باشد اما با وجود گذشت حدود 20 سال از ورود سیم کارت و تلفن همراه به ایران، همچنان بازار خرید و فروش این کالا به نسبت گرم است و عرضه چندین ساله سیم‌کارت‌ در بازار همچنان باعث نشده که مردم نسبت به خرید خط های جدید احساس بی نیازی کنند

در این میان هستند افرادی که سیم‌کارت اولیه خود را از اپراتورهای مختلف تهیه کرده و حتی ممکن است سیم کارت‌هایی با شماره‌های دیگر هم داشته باشند همچنین تب خرید سیم‌کارت گاهی چنان در میان مشترکان رواج داشته که در دوره‌ای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای ابلاغ کرده و به موجب آن مالکیت بیش از 9 سیم‌کارت را غیر قانونی اعلام کرده است.

بنا بر آخرین آمارهای موجود، تا پایان شهریور ماه سال گذشته در کشور 117میلیون و 902 هزار و 116 سیم‌کارت واگذار شده که از این میان تنها 60 میلیون و 746 هزار و 774 سیم‌کارت فعال بوده‌اند به عبارت دیگر تا پایان شهریور ماه سال گذشته از میان سیم کارت‌های واگذار شده کشور تنها حدود نیمی از آن‌ها فعال بوده‌اند بر همین اساس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه دیگری نیز ابلاغ کرده و به اپراتورهای مختلف تلفن همراه این اجازه را داده است که در صورت عدم استفاده از سیم کارت‌ها پس از مدت 100 روز به سلب امتیاز اقدام کرده و امتیاز خط واگذاری شده را پس بگیرند.

البته اپراتورهای تلفن همراه نیز بر این نکته تاکید دارند که اگرچه از نظر قانونی مشکلی بر سر راه آن‌ها وجود ندارد اما معمولا ترجیح می‌دهند با این سرعت به باز پس گیری سیم کارتهای خود اقدام نکنند.

در این زمینه آبان ماه امسال مدیرعامل اپراتور دوم گفته بود: طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اگر سیم کارتی به مدت 90 روز مورد استفاده قرار نگیرد اپراتور مجاز می‌شود که آن شماره را به شبکه خود بازگرداند. اما ما هیچ گاه این سه ماه را ملاک قرار نداده‌ایم.

علیرضا دزفولی همچنین یادآور شده بود: در ابتدا ما در دوره‌ای تنها سیم کارت‌هایی که حدود دو تا سه سال هیچ استفاده‌ای از آن‌ها به عمل نیامده بود را به شبکه بازمی‌گرداندیم اما بعدها این عدد به یک سال رسید و به تازگی به هشت تا 9 ماه کاهش یافته و در پاره‌ای موارد شاید بتوان گفت که برخی سیم کارت‌هایی که شش ماه از آن‌ها استفاده نشده نیز به شبکه بازگردانده شده‌اند اما هیچ گاه بازه زمانی در نظر گرفته شده کمتر از این مدت نبوده است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تعداد سیم کارت‌های سوخت شده ایرانسل هم اظهار کرد: شاید از ابتدا تاکنون در مجموع 10 میلیون شماره ما بازیافت شده باشد.

حال اگر این رقم را در مقایسه با سیم کارتهای در نظر گرفته شده در نظر بگیریم به این نتیجه خواهیم رسید که رقمی حدود 10 درصد از سیم کارت‌های واگذار شده به شبکه بازگردانده شده است و با وجود این که اپراتورها چندان عجله‌ای در بازگرداندن خطها به شبکه خود ندارند همچنان درصد نسبتا بالایی از سیم‌کارتها به اپراتور بازگشته است و به هر حال این موضوع جای سوال دارد که چرا باید مشترکان ایرانی این حجم سیم‌کارت را خریداری کرده و آنها را بلااستفاده قرار دهند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

عمادی با اشاره به تاریخ دیگر امتحانات پایانی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: امتحانات داخلی و استانی به تناسب خود استان‌ها برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

آفتاب: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تاریخ آغاز و پایان امتحانات خرداد دانش‌آموزان را تشریح کرد و گفت: امتحانات دانش‌آموزان سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که «تاریخ آغاز و پایان امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان سراسر کشور چه زمانی خواهد بود؟»، اظهار داشت: آغاز امتحانات نهایی 27 اردیبهشت ماه و پایان امتحانات 22 خردادماه خواهد بود.

وی افزود: امتحانات نهایی دانش‌آموزان سوم متوسطه هم از تاریخ 27 اردیبهشت‌ ماه آغاز می‌شود و تاریخ پایان این امتحانات 22 خردادماه خواهد بود.

عمادی با اشاره به تاریخ دیگر امتحانات پایانی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: امتحانات داخلی و استانی به تناسب خود استان‌ها برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت‌ آموزش و پرورش، تصریح کرد: بخشنامه تاریخ و برگزاری امتحانات پایانی دانش‌آموزان به ادارات آموزش و پرورش ارسال شده است.

به گزارش فارس، با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال که از تاریخ 24 خردادماه آغاز خواهد شد، آموزش و پرورش برنامه‌ریزی خاصی انجام داده است تا امتحانات پیش از آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال به پایان برسد.



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 12:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 

ایرانیان دوستدار طبیعت به رسم دیرینه ، سیزدهمین روز بهار را در دامن طبیعت به سر می برند.


به گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر از سراسر کشور ، ساکنان شهرها و روستاها از  نخستین ساعات صبح در دامنه  کوه ها  و دشتها ، مزارع و سبزه زارها و تفرجگاه ها و بوستان ها حضور یافته اند  و  از  مواهب  خدادادی طبیعت بهره می برند.

حضور خانواده ها در کنار همدیگر ، رسم دیرینه انس با طبیعت را به فرصتی برای تجدید دیدار اقوام و آشنایان و به جای آوردن سنت اسلامی صله رحم تبدیل کرده است .

کودکان  و  نوجوانان و جوانان نیز با پرداختن به بازی های محلی ، تن  و  جان خود  را  با  طبیعت بهاری طراوات می بخشند.

روز انس با طبیعت امسال با قرار گرفتن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، حال و هوای فاطمی به خود گرفته است.

مردم با توزیع نذری در معابر و اماکن عمومی ، شمه ای از ارادت و شیفتگی خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز می کنند.



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 11:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب از آغاز مجدد طرح زوج و فرد و ترافیک از روز شنبه 16 فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  سرهنگ جهانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طرح زوج و فرد و ترافیک در ایام تعطیلات نوروز اجرای آن متوقف شده بود با پایان یافتن تعطیلات مجدد به اجرا در خواهد آمد.
 
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب ادامه داد: این طرح از روز شنبه 16 فروردین از ساعت 6/3 دقیقه صبح مجدد اجرایی خواهد شد.

وی افزود: به جز محدوده زوج و فرد دوربین های کنترلی محدوده طرح ترافیک نیز از ساعت 6/30 دقیقه صبح روز شنبه 16 فروردین فعال خواهند شد.

سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد: امسال پلیس راهنمایی و رانندگی با کسانی که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند با شدت بیشتری برخورد خواهد کرد.



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 9:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارت‌های پایان خدمت قدیمی تا پایان بهار امسال دارای اعتبار بوده و پس از آن از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

به گزارش مشرق، برابر تصمیمات اتخاذ شده مهلت اعتبار کارت‌های پایان خدمت قدیمی که پیش از این تا پایان سال 92 اعلام شده بود تا پایان بهار امسال تمدید شده است و پس از این تاریخ این کارت‌ها از درجه اعتبار ساقط شده و خدماتی به آنان تعلق نخواهد گرفت بنابراین متقاضیان تعویض کارت‌های پایان خدمت باید برای تعویض کارت‌های خود به دفاتر پلیس + 10 سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین آن‌دسته از دارندگان کارت‌های معافیت قدیمی نیز باید توجه داشته باشند که کارت‌شان از درجه اعتبار ساقط شده و دیگر خدماتی به آن ارائه نمی‌شود اما تعویض آنها همچنان در حال اجراست و متقاضیان باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.



تاريخ : 9 / 1 / 1393برچسب:, | 3:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شرکت لنوو درخواست بازگشت حداقل 155000 باطری لپ تاپ های سری ThinkPad را دارد و علت این فراخوان را امکان آتش سوزی آنها بیان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ لنوو در طی یک فراخوان جهانی برای باتری های یون- لیتیوم در سری های مختلف ThinkPad, می گوید که احتمال آتش سوزی در این سری باتری ها وجود دارد.این فراخوان بعد از دریافت دو گزارش از داغی بیش از حد و سپس آتش سوزی باتری های این سری اعلام شده است.

lenovo-smartphones-sale-635.jpg

بر طبق گفته های این شرکت؛ باتری ها در کنار لپ تاپ های سری ThinkPad در سال 2010 و 2011 به کشورهای مختلفی ارسال شده اند. قسمتی از این باتری ها نیز به صورت جداگانه به فروش رسیده است. این باتری ها در سری لپ تاپ های زیر بر روی دستگاه یا به صورت یدکی ارسال شده است:

ThinkPad T410, T420, T510, W510, X100E, X120E, X200, X201 and X201s و Edge 11, Edge 13, and Edge 14.

این شرکت بدون توجه به وضعیت گارانتی دستگاه, باتری ها را به صورت رایگان تعویض خواهد کرد.

این شرکت هشدار داد: تا زمانی که باتری جایگزین را دریافت ننموده اید باید دستگاه خود را خاموش کنید؛ باتری را از آن جدا کنید و تنها با اتصال مستقیم دستگاه به برق و بدون باتری از آن استفاده کنید.

با توجه به گزارش اعلام شده, 34500 واحد باتری در آمریکا و 2900 واحد آن در کانادا بفروش رسیده است و اگر فروش جهانی این سری را بر طبق اعلام سازمان نظارت کیفی عمومی چین در نظر بگیریم, 117732 واحد باتری بفروش رسیده است.

 

 

باتری هایی که به صورت جداگانه فروخته شده اند, بین 80 تا 150 دلار قیمت داشتند. شماره سریال های این سری از باتری ها به صورت زیر است:

42T4695, 42T4711, 42T4798, 42T4804, 42T4812, 42T4822, 42T4828, 42T4834, 42T4840 و 42T4890

این شماره سریال ها همانند عکس, بر روی یک بر چسب سفید رنگ نوشته شده اند.

 

 



تاريخ : 28 / 12 / 1392برچسب:, | 8:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سردار ساجدی‌نیا

رئیس پلیس تهران بزرگ ضمن تشکر و قدردانی از پایتخت‌نشینان به منظور عمل به توصیه‌های پلیس ابراز امیدواری کرد، شهروندان تهرانی، سال ۹۳ را با خوبی آغاز کنند و به پایان برسانند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز سردار حسین ساجدی‌نیا در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم در تشریح آخرین وضعیت چهارشنبه آخر سال تهران و جمع‌بندی اقدامات انجام شده اظهار داشت: خوشبختانه امسال وضعیت معابر و مناطق مختلف تهران بهتر از سال گذشته بود و وضعیت ترافیکی در تمام محورها در حالت روان قرار داشت.

وی با بیان اینکه هیچ‌یک از معابر مسدود نشد، افزود: تنها 15 نفر از هنجارشکنان توسط مأموران پلیس دستگیر شدند و خوشبختانه وضعیت تماس‌های دریافتی با مرکز فوریت‌های 110 نیز با کاهش 37 درصدی همراه بود.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان ضمن تشکر و قدردانی از پایتخت‌نشینان به منظور عمل به توصیه‌های پلیس ابراز امیدواری کرد، شهروندان تهرانی، سال 93 را با خوبی آغاز کنند و به پایان برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، امسال عملیات پلیس با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی، امدادی و دستگاه قضایی پیگیری شد و به گفته نماینده آتش‌نشانی در مرکز عملیات پلیس، 307 تماس با آتش‌نشانی گرفته شد که از این میان تنها 6 مورد قابل توجه بود. همچنین نماینده اورژانس در مرکز عملیات پلیس از مجروحیت 38 نفر و انتقال 17 مصدوم و درمان 19 نفر و همچنین فوت یک دختربچه خبر داد.

سال گذشته 322 تماس با مرکز آتش‌نشانی و مصدومیت 50 تن به مرکز اورژانس تهران گزارش شده بود.



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:, | 12:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به منظور ايجاد تسهيلات جديد و خدمات‌دهي حداكثري به متقاضيان سفر با قطار، مراكز ليست انتظار بليت قطار براي برخي ايام پيك نوروز ۹۳ معرفي شدند.

به گزارش مشرق، شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام اين خبر افزود: با برنامه‌ريزي انجام شده از سوي اين شركت و در راستاي خدمات‌رساني مطلوب و جلب رضايتمندي بيش‌تر هموطنان عزيز، براي تاريخ‌هاي ۲۵ اسفند ۹۲ لغايت ۸ فروردين ۹۳، ليست انتظار بليت قطار از طريق برخي مراكز فروش، عرضه خواهد شد.

رجا همچنين اعلام كرد: آژانس‌هاي راه سعات، روان‌سير، آتيه گشت سبز و سير سحر افق از دفاتر فروش اطراف ايستگاه راه‌آهن تهران هستند كه از ۲۵ اسفند ۹۲ لغايت ۸ فروردين ۹۳ اقدام به خدمات‌دهي به متقاضيان سفر با قطار به عنوان مراكز ليست انتظار مي‌كنند.

از مورخ ۹ فروردين ۱۳۹۳، واحد ليست انتظار ايستگاه راه‌آهن تهران همانند گذشته اقدام به خدمات‌دهي به متقاضيان سفر با قطار مي‌كند. هموطنان گرامي براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص زمان كشيك دفاتر فروش بليت‌هاي ليست انتظار، نشاني دفاتر فروش مي‌توانند به صورت شبانه‌روزي با تلفن ۱۵۳۹ تماس حاصل كنند.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:اگر چه این فیلم با زحمات فراوان به هنرنمایی های بسیار خوب ساخته شده اما حق نیروی زمینی ، حق شهید فلاحی و حق شهید کشوری در این فیلم ادا نشده است چرا که یکی از دلایل اصلی سقوط نکردن پاوه حضور جدی شهید کشوری به شمار می رود.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 11:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

شبکه یک سیما مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی روز دنیا را برای پخش در نوروز ۹۳ تدارک دیده است.

خبرگزاری فارس: اسامی کامل فیلم‌های شبکه یک در نوروز ۹۳+ساعت پخش

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، شبکه یک سیما پخش فیلم‌های نوروزی خود را از 27 اسفندماه آغاز کرده و تا 16 فروردین ماه سال 93 ادامه خواهد داد.

این فیلم‌ها در ایام نوروز، هر روز ساعت 16 و تکرار آنها ساعت 9:30 روز بعد خواهد بود. همچنین در تعطیلات نوروزی فیلم‌هایی از سینمای ایران هم انتخاب شده‌اند که اسامی آنها هنوز قطعی نشده است.

اسامی فیلم‌ها به شرح زیر است:

-پنجمین روز نبرد (Cinco de Mayo: La Batalla) محصول سال 2013 کشور مکزیک

-حالا می‌بینی (Now you See Me) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی 

-تفنگدار تنها () محصول کشور آمریکا در سال 2013

-12 سال بردگی (Years of  a Slave 12) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی

-پیشتازان فضا (Star trek into Darkness) محصول کشور آمریکا در سال 2012

-پائولت (Paullet) محصول کشور فرانسه در سال 2013

-فیلم ایرانی

-حمله به وال استریت (Assault in Wall Street)محصول کشور آمریکا در سال 2011

-فراری (The Company you Keep) محصول کشور آمریکا در سال 2012

-فیلم ایرانی

-استاد بزرگ هنگ کنگ (The Grand master) محصول کشور چین در سال 2013

-جک غول کش (Jack the Giant Slayer) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی

-دنیای وارونه (Upside Down) محصول کشور کانادا در سال 2012

-نبرد سوداگران (Drug war) محصول کشور چین در سال 2012

-طعم انتقام آمریکا (Dead man down) محصول کشور آمریکا در سال 2013

همچین در کنار فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی فیلم‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

-یک ماه و ده روز (لجباز) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی یاسینی

-دنیای آقای سخی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی یاسینی

- 3 میلیون دلار ناقابل به تهیه‌کنندگی جمال شیرمحمدی و کارگردانی علی شیرمحمدی

-دکتر سه سوت به تهیه کنندگی عباس اکبری و کارگردانی کاظم راست گفتار

-شک  به تهیه کنندگی  و کارگردانی پیمان عباسی

-اشیاء از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند به کارگردانی نرگس آبیار

-به من نگو قراضه به کارگردانی محسن یوسفی

 



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 2:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه میوه مورد نیاز شب عید مردم در استان ذخیره سازی شده است، گفت: توزیع میوه با نرخ مصوب دولتی از 25 اسفند در تمام استان آغاز خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی اسماعیلی گفت: هزار تن پرتقال و 900 تن سیب برای تنظیم بازار شب عید مردم خریداری و در انبارهای استان ذخیره سازی شده است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه آغاز توزیع میوه شب عید را از 25 اسفند ماه دانست و تاکید کرد: توزیع میوه ها حداکثر تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: قیمت میوه های شب عید نیز ظرف هفته آینده مشخص خواهد شد.
اسماعیلی تاکید کرد: برای شب عید مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد نیز ذخیره سازی شده تا در صورت نیاز بازار و بالا رفتن قیمت ها توزیع شود.



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 12:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به منظور تسهیل امور بانکی مشتریان در روزهای پایانی سال، تمامی شعب بانک ملی ایران از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ اسفند ماه جاری به جز روز جمعه ۲۳ اسفند ماه تا ساعت ۱۷ فعالند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛شعب منتخب این بانک در روزهای 29 اسفند 1392، 2،3، 4 و 12 فروردین ماه 1393 از ساعت 9 تا 12 به ارائه خدمات بانکی به مشتریان خواهند پرداخت.

اسامی شعب فعال بانک ملی ایران در تعطیلات پایان سال و نوروز از طریق سایت اینترنتی این بانک قابل مشاهده است.

گفتنی است در صورت نیاز به افزایش زمان فعالیت شعب بانک ملی ایران در 3 روز کاری پایان سال، موضوع بررسی و اعلام عمومی خواهد شد.



تاريخ : 11 / 12 / 1392برچسب:, | 9:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسئول صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران از آغاز واگذاری تدریجی آرم‌های طرح ترافیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز غلام حسین زمان آبادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اتمام مهلت تحویل آرم طرح ترافیک تا پایان اسفند اظهار داشت: تمامی آرم‌ها چاپ شده و به تدریج به واجدین شرایط واگذار خواهد شد.

 وی با بیان ثبت نام متقاضیان در 22 منطقه شهر تهران به توزیع آرم‌ها از سه‌شنبه هفته گذشته اشاره کردو افزود: باتوجه به واگذاری تدریجی آرم‌های طرح ترافیک تاکنون توزیع آرم‌ها در مناطقه 1 تا 12 انجام شده است.
 
مسئول صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: توزیع آرم‌های طرح ترافیک مناطق 13 تا 22 از دوشنبه آغاز خواهد شد. 

زمان آبادی در پایان به همراه داشتن رسید دریافت در زمان ثبت نام را جهت دریافت آرم افراطی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به طراحی‌ آرم‌ها جهت استفاده درسال 93 متقاضیان تا پایان سال برای دریافت آرم مهلت خواهند داشت. 



تاريخ : 10 / 12 / 1392برچسب:, | 12:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نوه صد ساله امیرکبیر در سرای سالمندان کرج فوت کرد

 

قمرالملوک اعتماد قاجار، نوه دختری امیرکبیر، تنها بازمانده این خاندان در صد و یکمین سال زندگی، فوت کرد. سایت تیتریک نوشت: آخرین بازمانده خاندان امیر کبیر، زهراسلطان شاهزاده عزت السلطنه دختر مظفرالدین شاه قاجار، واپسین روزهای زندگی یک قرنی خود را در یکی از آسایشگاه های استان البرز گذرانده و در روزهای آخر، تشخیص بسیاری از چیزها برایش دشوار بود.
با پیگیری زیاد به آخرین آسایشگاهی که نوه امیرکبیر در آن روزهای آخر زندگیش را میگذراند رسیدیم، جایی که بر خلاف تصورمان کورترین نقطه دریافت اطلاعات در مورد او بود.
« فقط میتوانیم بگوییم سه ماه است که فوت کرده، اطلاعات دیگری نمیتوانیم به شما بدهیم، چون وکیل وی مخالف سرسخت هرگونه درز اطلاعات است»
این جملات را مسئول آسایشگاه محل نگهداری وی به خبرنگار تیتریک گفت و تا همین مکان هم که رسیدیم، با تماس های مداومی بود که برقرار شد.
از این مکان به یک مکان دیگر و از آسایشگاهی به آسایشگاه دیگر پاس داده شدن ها به پایان رسید ولی دیگر دیر شده بود.
جالب توجه این بود که هیچ کدام از مسئولین روابط عمومی های ارگانهای مربوطه از وجود چنین شخصی در استان البرز و در کرج اطلاعی در دست نداشتند، چه رسد به اینکه توجهی خاص به وی شده باشد.
سکوت خبری در خصوص شخصیت و تاریخچه زندگی این فرد چنان حیرت انگیز و مرموز است و حتی ا:.8/لام خبر فوت وی که با حالتی عجیب و شبهه آمیز بیان میشود که ما را از این همه حفظ اسرار و خود داری به فکر میبرد.
تأسف آور تراز آن، این است که، موجودیت فردی، منتسب به یک شخصیت ملی با پیشینه ای تاریخی، چنان مغفول واقع میشود که سه ماه از فوت وی میگذرد و کسی خبردار نمیشود.
در آخرین گزارشی که چندین سال پیش از وی منتشر شد، آمده بود، وی به بیماری وسواس دچار است و تجربه آسایش زندگی گذشته اش، اکنون زندگی را در یک آسایشگاه برای وی سخت نموده است.
همسر اول میرزا عبدالحسین فرمانفرما که یه قولی کارمند اداره بیمه بوده و سالهای پایان عمر را از حمایتهای این اداره بهره میگرفت، روزی موزیسین بود و به زندگی در کمال تشریفات، از هر نظر عادت داشته است و تجربیات تلخ زندگی در ناتوانی برایش قابل تحمل نبوده است.
حتی مدتی در یکی از هتل های تهران زندگی می کرده تا با عادتهایش جور باشد ولی در نهایت تصمیم میگیرد به کرج آمده و روزهای پایانی عمرش را دراینجا سپری کند.
نه میتوان سرسختی وکیل وی را در خصوص بایکوت خبری درک کرد و نه بیخیالی مسئولین استانی و شهرستانی را برای ندیده گرفتن وجود او در شهر کرج.
البته زیاد هم جای تعجب ندارد، وقتی خانه امیر کبیر در روستای هزاوه اراک، با توجه به اینکه این روستا قطب گردشگری محسوب میشود، مورد بی توجهی قرار گرفته و در حال تخریب است، لابد دیگر وجهه مهم این شخصیت تاریخی از مد افتاده و نباید از آنان انتظار داشت که برای نوه وی ارزشی بیشتر قائل باشند.
امیر کبیر یکی از شخصیتهای بزرگ تاریخ ایران است که شاید در رده اولین کسانی باشد که با استکبار و استعمار مخالفت نمود.
جوانان ما باید تاریخ شخصیت امیرکبیر را بسیار مطالعه کنند و آن را الگو قرار دهند چرا که استعمارگران تحمل شخصیت هایی چون امیر کبیر را نداشتند.
معرفی نوه وی به عنوان یکی و شاید هم تنها بازمانده این خاندان میتوانست برای استان البرز و کرج پیش زمینه شناخت و بررسی ابعاد چنین شخصیت مبارز و وطن دوستی باشد.
درپایان آخرین گزارشی که در مورد زهراسلطان شاهزاده عزت السلطنه دختر مظفرالدین شاه قاجار و نوه امیرکبیر منتشر شد آمده بود : قطعاً مفاخر بیشمار دیگری همچون قمرالملوک ها در جای جای این استان حضور دارند این مفاخر و مشاهیر سرمایه های فرهنگی این کشور هستند که باید تا زمان زنده بودنشان به یادشان بود، به دیدارشان رفت و برایشان بزرگداشت گرفت.
قمر الملوک قاجار؛ نوه صدر اعظم ایران که اقدامات پدربزرگت امروز بر صفحه کتاب قطور تاریخ این کشور از دوران قاجار یادگار مانده؛ گرچه سن و سالی از تو رفته و همه چیز را به ظاهر فراموش کرده ای، اما یک تاریخ و یک نسل هستند که از اقدامات پدربزرگت به نیکی یاد می کنند.آری اقدامات مردان بزرگ تاریخ این کشورهیچ گاه از حافظه تاریخ این مرز و بوم پاک نخواهد شد.

 



تاريخ : 2 / 12 / 1392برچسب:, | 1:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
دستگیری عامل قتل خواهر شهید لاجوردی
گروه ناجــــــــا- جانشين فرمانده نيروی انتظامی از دستگيری عامل قتل خواهر شهید لاجوردی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار احمدرضا رادان با اعلام این خبر افزود:پس از اطلاع قتل خواهر شهید لاجوردی به پلیس، تحقیقات همه جانبه ای در این زمینه آغاز شد و ماموران موفق شدند عامل این جنایت را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده در بازجویی ها به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد،به مهر گفت:متهم گفته که انگیزه او از قتل غیر سیاسی بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: تحقیقات از متهم دستگیر شده  همچنان ادامه دارد.

جسد خواهر شهید لاجوردی دادستان سابق انقلاب سه روز پیش پیدا شده بود.



تاريخ : 1 / 12 / 1392برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، آدرس مراکز مشاوره و مددکاري اين فرماندهي در پايتخت را اعلام کرد.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار پايگاه خبري پليس، در اين مراکز، انواع خدمات مشاوره اي شامل روانشناختي، خانوادگي، حقوقي، انتظامي، ترک اعتياد و تست روانسنجي به مراجعان ارائه مي شود.
 

مرکز

آدرس

تلفن

خاوران

خيابان خاوران- فرهنگسراي خاوران – ساختمان مرکزي

33005758

کميل

خ کميل- بعد از خ رودکي.نبش نواب صفوي.جنب صندوق بسيجيان محراب کوثر

55771638

مدني

خ شهيد مدني – نرسيده به چهار راه گلبرگ- کتابخانه شهيد رجايي

77255070

بهمن

ميدان بهمن- فرهنگسراي بهمن- روبروي استخر- طبقه معاونت آموزش- روبروي تالار مبارک

55332308

دردشت

تهرانپارس- اتوبان شهيد باقري- تقاطع گلبرگ- تقاطع خ جانبازان- روبروي کلانتري 147

77903600

شميرانات

ميدان تجريش – خ دربند- پائين تر از تله کابين- دربند ساختمان شوراي حل اختلاف- طبقه 2

22713589

مرزداران

بلوار اشرفي اصفهاني- تقاطع مرزداران- کانون اجتماعي جوانان

44227515

رحيمي

خ شهيد رجايي- کوي 13 آبان- خ جمشيدي- ارديبهشت 3- موسسه شهيد رحيمي

55523951

يافت آباد

يافت آباد- خيابان معلم – خيابان يادگار- جنب بوستان 15 خرداد- اداره آسيب هاي منطقه 18

66698373

اقوام

نعمت آباد- خ سهيل- مجتمع فرهنگي ورزشي امام علي (ع)

55850040


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 2:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در شب 22 بهمن ماه، شب پیروزی شکوهمند و افتخارآفرین انقلاب اسلامی همزمان با طنین گلبانگ تکبیر، کران تا کران آسمان نیلگون ایران اسلامی نورباران می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی غرورآفرین انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و گلگون‌کفن انقلاب اسلامی اعلام کرد:

در شامگاه 21 بهمن سال 1392 و همزمان با غریو فریادهای بانگ "الله اکبر" ملت حق‌طلب، آزاده و سربلند ایران اسلامی و به مناسبت ورود به سی و چهارمین سال تولد انقلاب اسلامی آسمان سراسر کشور نورباران می‌شود.

به گزارش کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی؛ به مناسبت طلوع سی و پنجمین بهار فجر انقلاب اسلامی 25 نقطه شهر تهران و بیش از 300 شهر و روستا ساعت 21 دوشنبه شب توسط شهرداری تهران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نورافشانی می شود.



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسئول صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران گفت: توزیع آرم‌های طرح ترافیک سال ۹۳ از ابتدای اسفند آغاز می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، غلامحسین زمان آبادی با اشاره به اینکه مهلت ارائه مدارک آرم طرح ترافیک تا ۳۰ بهمن تمدید شده است، گفت: از ابتدای اسفند توزیع آرم های طرح ترافیک سال ۹۳ آغاز می شود.

مسئول صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران در خصوص علل تمدید مهلت ارائه مدارک آرم طرح ترافیک گفت: برخی از متقاضیان به دلایل مختلف موفق به ارائه مدارک خود به دفاتر خدمات الکترونیک نشدند و با تمدید مهلت مشکل این دسته از افراد هم برطرف خواهد شد.

وی در خصوص آرم طرح ترافیک خبرنگاران گفت: طبق روال همه ساله دفتری در روابط عمومی شهرداری تهران واقع در ۴ راه فرمانیه در نظر گرفته شده و خبرنگاران می توانند به این دفتر مراجعه کنند.