تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیرعامل شهر جدید پرند اعلام کرد: درحال حاضر هر مترمربع از آپارتمان‌های پرند به طور متوسط، مترمربعی 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

سعید صابونی در گفت‌وگو با مهر گفت: شهر جدید پرند، بزرگ‌ترین پروژه ساختمانی کشور است و قیمت آپارتمان در این شهر نسبت به دیگر شهرها بیشتر است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از مترو پرند، حمل‌ونقل به این شهر جدید آسان‌تر می‌شود.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

گويا مشكلات جايگاه‌داران عرضه بنزين در جلسه ديشب (16 اسفندماه) با مسوولان شركت پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي حل نشده و عرضه يا عدم عرضه بنزين در روزهاي پاياني امسال و تعطيلات نوروز همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بعد از آن كه جايگاه‌داران سوخت اعلام كردند كه از نيمه اسفندماه بنزين آزاد را به دليل سوده نبودن ديگر عرضه نمي‌كنند، به درخواست وزير نفت و معاون او در امور پالايشي، ديشب جلسه‌اي با حضور نمايندگان جايگاه‌داران سوخت و مسوولان شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي براي حل مشكلات جايگاه‌داران برگزار شد، اما ظاهرا اين جلسه نيز نتوانست خواسته‌هاي جايگاه‌داران را برآورده كند.

در همين رابطه بيژن حاج‌محمدرضا – رييس انجمن جايگاه‌داران عرضه سوخت و فرآورده‌هاي نفتي، با اشاره به اين كه از 15 مورد درخواست مطرح شده از سوي جايگاه‌داران تنها با پنج خواسته پيش پاافتاده آنها از سوي مسوولان پالايش و پخش موافقت شد‌، گفت: مسوولان دولتي به خواسته‌هاي قانوني و اصلي ما از جمله كارمزد تشويقي، پرداخت هزينه نصب پوزها، پرداخت مابه‌التفاوت افت فروش و افزايش كازمردها توجهي نكردند.

وي با اظهار اين‌كه مديران شركت‌هاي پالايش و پخش سعي كردند با پند و نصيحت ما را از عرضه نكردن بنزين آزاد منصرف كنند، تاكيد كرد:‌جايگاه‌داران به هيچ عنوان خواهان وارد شدن فشار به مردم به‌ويژه در روزهاي‌ پاياني سال نيستند، اما ما نيز خواسته‌هايي داريم كه بايد به آن‌ها توجه شود.

حاج‌محمدرضا با اعلام اين كه شنبه و دوشنبه هفته آينده(20 و22 اسفند ماه) با مديران شركت پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي و همين طور ساير مسوولان مرتبط به منظور رفع مشكلات اصلي جايگاه‌داران جلساتي برگزار خواهد شد، تصريح كرد: در صورت برآورده نشدن خواسته‌ها، سه شنبه هفته آينده (23 اسفند ماه) تكليف عرضه بنزين آزاد در يك نشست مطبوعاتي مشخص مي‌شود.



تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 8:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدير اداره نظام‌هاي پرداخت بانك مركزي از راه‌اندازي خدمات برداشت مستقيم از حساب براي پرداخت اقساط و قبوض در سال آينده خبر داد و گفت:‌ در سه ماه اول سال آينده فاز اول خدمات برداشت مستقيم براي بازپرداخت اقساط تسهيلات راه اندازي خواهد شد.

به گزارش ايسنا، ناصر حكيمي امروز در نشستي خبري با بيان اين‌كه استفاده از اين طرح اختياري خواهد بود، گفت:‌ البته ما مشوق‌هايي را در نظر مي گيريم تا مردم به اين سمت حركت كنند.

او ادامه داد:‌ در حال حاضر 20 ميليون فقره در سيستم بانكي كشور وجود دارد كه با اجراي اين طرح هر ماه 20 ميليون فقره از رفت و آمدهاي مردم به بانك‌ها براي پرداخت اقساط كاهش خواهد يافت.

حكيمي همچنين از راه‌اندازي سيستم كيف پول براي پرداخت‌هايي كه به شبكه آنلاين نياز ندارند، خبر داد و گفت:‌ با اين روش براي پرداخت‌هاي خرد دستگاه‌هاي دولتي ديگر مردم در بانك‌ها معطل نخواهند شد.

مدير اداره نظام‌هاي پرداخت بانك مركزي همچنين از راه اندازي شبكه امداد و شتاب براي اطلاع رساني مردم درباره قطعي احتمالي خودپردازهاي متصل به شتاب در پايان سال خبر داد و گفت:‌ مردم در هر نقطه از كشور مي‌توانند با شماره تلفن 29911 تماس گرفته و اشكالات احتمالي به بانك مركزي را گزارش كنند.



تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 7:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقا ب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از دنیای اقتصاد، گوشي‌هاي بازار معمولا با ميانگين 10 تا 25 هزار تومان اختلاف قيمت به فروش مي‌رسد. همچنين ممكن است گوشي‌هاي بدون گارانتي گاهي اوقات تا 100 هزار تومان با گوشي‌هاي گارانتي دار اختلاف قيمت داشته باشد. علامت - نشانگر کاهش قیمت و علامت + نشانگر افزایش قیمت و بدون علامت نشانگر ثبات قيمت نسبت به هفته گذشته است. علامت ؟ بیانگر آن است که گوشی مورد نظر به دلیل عدم عرضه از سوی نمایندگان قانونی با قیمت‌های متفاوت و غیررسمی ارائه می‌شود.



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 11:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

قيمت خريد آپارتمان در نقاط مختلف تهران
 به گزارش خبرنگار بازار خبر ، بر اساس بررسي هاي صورت گرفته قيمت فروش آپارتمان با متراژ  هاي 50 تا 100 متر در مناطق مختلف تهران به شرح زير است :
 
 
 
 
 
 
آپارتمان هاي با متراژ زير 50 متر
 
آدرس
 متراژ 
سن بنا
 قيمت  واحد
شمس آباد شهيد كرد
 38
 14
 2315000
تهران پارس بين فلكه سوم و چهارم 
 50
 5
 2550000
  نارمك ميدان  69
 45
 14
 2110000
 پيروزي-شكوفه ، خيابان نور صالحي خيابان دروديان  
 44
 16
 1400000
 دريان نو خيابان حبيب الهي
 32
 14
 1875000

 

آپارتمان هاي با متراژ50 تا 75 متر
 
 
  آدرس
 
متراژ
سن بنا
قيمت
واحد
  اوين دركه
 75
 نوساز
 4000000
  پيروزي بلوار نيكنام
 51
 7
 1490000
  نارمك ابتداي خيابان آيت 
 55
 نوساز
 2350000
 تهران پارس بلوار پروين
 56
 12
 2140000
 قيطريه خيابان جهانتاب
 75
 نوساز
 3500000
  
 
آپارتمان هاي با متراژ 80 تا 100 متر
 

 آدرس 

متراژ
سن
بنا
قيمت واحد  
 شريعتي بالاتر از دوراهي قلهك
 95
 نوساز
 4800000
 ستارخان ميدان توحيد خيابان پرچم
 91
 30
 1593000
 سعادت آباد بلوار پاك نژاد
 85
 7
 3250000
  فرمانيه خيابان سعيدي
 90
 نوساز
 5000000
  يوسف آباد خيابان 11
 81
 نوساز
 4000000

 

شايان ذكر است قيمت هاي گردآوري شده در جداول فوق حاصل بررسي هاي خبرنگار ما از بازار مسكن در مناطق مختلف شهر تهران و همچنين كسب اطلاعات از سايت iranfile.ir است ؛ علاقه مندان مي توانند براي پيگيري موردهاي مناسب و بازديد از موارد ديگر خريد ، فروش و رهن ملك در نقاط مختلف كشور به سايت مذكور مراجعه كنند.

 



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 10:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز مرادی گفت: یارانه نقدی مرحله سیزدهم مربوط به اسفندماه پنج شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: مبلغ واریز شده به حساب خانوارها بدون تغییر نسبت به ماهای قبل، از ساعت 8 صبح پنج شنبه قابل برداشت است.

پرداخت یارانه نقدی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از دیماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون در 12مرحله یارانه نقدی به ازای هر نفر 45500 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 9:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش خبرنگار بازار خبر طبق آخرين ارزيابي سازمان بازرسي كيفيت و استاندارد كه در بهمن ماه به عمل آمده است ،   وانت پيكان تبريز (ايران‌خودرو) و وانت نيسان CNG (زامياد) نيز به ترتيب به عنوان كم‌كيفيت‌ترين وانت‌هاي بررسي‌ شده معرفي شدند.

تيانا، ماكسيما، گرند ويتارا، مگان و تندر90 پارس خودرو به عنوان با كيفيت‌ترين خودروهاي سواري بهمن‌ماه معرفي شدند. 

در يازدهمين ماه امسال از ميان 24 خودروي سواري بررسي شده، نيسان تيانا براي چندمين ماه متوالي عنوان با كيفيت‌ترين خودرو را به خود اختصاص داد و پس از آن نيسان ماكسيما و سوزوكي گرند ويتارا در رتبه‌هاي دوم و سوم كيفيت قرار گرفتند. 

مگان، تندر 90 پارس خودرو، تندر 90 ايران خودرو و هيونداي آوانته نيز در رده‌هاي چهارم تا هفتم جدول كيفيت بهمن‌ماه قرار دارند و پس از آنها پژو206 صندوق‌دار و پژو 206 در رتبه‌هاي هشتم و نهم جدول كيفيت قرار گرفته‌اند. 

ريو هم كه در حال خداحافظي از ايران است، بهمن‌ماه با يك پله ارتقا نسبت به دي‌ماه رتبه‌ي دهم جدول كيفيت را به خود اختصاص داده و پس از آن ام.وي.ام 530 در رده‌ي بعدي قرار گرفته است. 

سمند نيز در رده 12 جدول قرار گرفته و پس از آن به ترتيب پژوهاي پارس و 405 خراسان در رده هاي بعدي قرار دارند. 

پژو 405 هم رده 15 جدول كيفيت را به خود اختصاص داده و پس از آن ليفان 620 در رده 16 و ام.وي.ام شاسي بلند X33 (تيگو) و تيبا نيز به ترتيب رده هاي 17 و 18 جدول كيفيت را به خود اختصاص داده‌اند. ام.وي.ام 110 و چري ويانا نيز با قرار گرفتن در رده هاي 19 و 20 اين جدول قرار گرفته‌اند. 

اما اين ماه نيز انواع خودروهاي پرايد به عنوان كم‌كيفيت‌ترين خودروهاي سواري شناخته شدند و به ترتيب سايپا X132 كاشان، سايپا X131 پارس خودرو، سايپا X132 و سايپا X131 در رده‌هاي آخر جا خوش كردند. البته بايد توجه داشت كه در ميان خودروهاي بررسي شده، تيانا، ماكسيما و گرند ويتارا گران‌ترين و خانواده پرايد و ام.وي.ام110 ارزان‌ترين خودروها هستند. 

كاپرا در صدر وانت‌ها 

اما از ميان شش وانت بررسي‌شده نيز بار ديگر وانت چيني كاپرا (گروه بهمن) براي چندمين ماه متوالي به عنوان با كيفيت‌ترين وانت موجود در بازار معرفي شد. 

وانت مزدا تك‌كابين (بهمن) و وانت ديزل زامياد (زامياد) نيز رتبه‌ي دوم و سوم اين بخش را به خود اختصاص دادند و وانت مزدا دوكابين (بهمن) نيز در رده چهارم جدول قرار دارد. 

وانت پيكان تبريز (ايران‌خودرو) و وانت نيسان CNG (زامياد) نيز به ترتيب به عنوان كم‌كيفيت‌ترين وانت‌هاي بررسي‌ شده معرفي شدند. 

با كيفيت‌ترين اتوبوس و ميني‌بوس‌ها 

از ميان هفت اتوبوس و ميني‌بوس بررسي‌شده نيز اتوبوس بين شهري ولوو B9 به عنوان با كيفيت‌ترين اتوبوس شناخته شده و پس از آن اتوبوس بين‌شهري 4212 در رتبه‌ي دوم قرار گرفته است. 

اتوبوس بين شهري 4212 مارال در رده سوم اين جدول قرار دارد و پس از آن اتوبوس شهري 3112 و ميني بوس هيوندايي كروز در رده‌هاي چهارم وپنجم اين جدول قرار دارند. 

هم‌چنين اتوبوس شهري SLF و اتوبوس شهري LCK به عنوان بي‌كيفيت‌ترين اتوبوس‌هاي بهمن‌ماه معرفي شده‌اند. 

ولوو FH، با كيفيت‌ترين كاميون‌ 

اما بهمن‌ماه امسال از ميان 11 كاميون و كاميونت بررسي‌شده، كاميون ولوو FH به عنوان با كيفيت‌ترين خودرو اين بخش شناخته شده و پس از آن كاميون يوروكارگو در رده‌ي دوم جدول كيفيت قرار گرفته است. 

كاميونت ايسوزو NPR، كاميون ايسوزوNQR، كشنده اسكانيا G380 و كاميون البرز كشنده نيز به ترتيب در رده‌هاي سوم تا ششم جدول كيفيت قرار گرفته و پس از آنها كاميون‌هاي البرز كمپرسي 375، البرز باري و كاميونت هيوندايي مايتي در رده‌هاي هفتم تا نهم جدول جاي گرفته‌اند. 

 كاميون سنگين بنز WH و كاميون كاويان قزوين نيز به ترتيب پايين‌ترين رتبه‌هاي جدول كيفيت بهمن‌ماه را به خود اختصاص داده و به عنوان كم‌كيفيت‌ترين كاميون‌هاي بهمن‌ماه شناخته شده‌اند.



تاريخ : 14 / 12 / 1390برچسب:, | 3:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا



تاريخ : 14 / 12 / 1390برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس:قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: تصمیم گیری برای تعیین سهمیه بنزین ویژه نوروز تا 25 اسفند ماه نهایی می شود.

خبرگزاری فارس: تصمیم‌گیری برای سهمیه بنزین ویژه نوروز تا 25 اسفند

عبد الله جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به سهمیه سوخت برای فروردین ماه گفت: هم اکنون مشغول رایزنی برای تعیین سهمیه فروردین ماه با ستاد هدفمند کردن یارانه ها هستیم.

وی با اشاره به سهمیه ویژه نوروزی نیز خاطرنشان کرد: تا به این لحظه هنوز موافقتی برای اختصاص سهمیه بنزین ویژه نوروز به عمل نیامده است اما مذاکرات ما ادامه دارد تا بتوانیم سهمیه ویژه ای را برای نوروز نیز اختصاص دهیم که تکلیف این سهمیه ویژه تا 25 اسفند ماه مشخص و اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس گفته های برخی مسئولان دولتی گام دوم هدفمند کردن یارانه ها از سال آینده آغاز می شود و احتمال تغییر سهمیه و قیمت بنزین نیز وجود دارد.



تاريخ : 14 / 12 / 1390برچسب:, | 11:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش فارس، این مقام آگاه در سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: احتمالاً یارانه نقدی اسفند ماه مانند گذشته به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان خواهد بود که ظرف 2 تا 3 روز آینده پرداخت می‌شود.
 
وی در مورد اینکه آیا یارانه افزایش پیدا نمی‌کند؟ گفت: فعلاً امکان افزایش یارانه نقدی وجود ندارد مگر اینکه از 10 میلیون نفری که برای انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه مکاتبه شده است دست کم 5 میلیون نفر انصراف دهند تا بودجه برای افزایش یارانه بقیه وجود داشته باشد.
 
این مقام آگاه گفت: در حال حاضر رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها مرتب از سازمان‌های درگیر مانند خزانه کل کشور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی پیگیری می‌کند که یارانه‌ها به موقع به حساب مردم واریز شود.
 
وی افزود: هنوز یارانه برخی از دستگاه‌ها مانند آب و فاضلاب پرداخت نشده است.
 
به گزارش فارس، احتمال افزایش یارانه نقدی اسفندماه برای اجرای فاز دوم هدفمندی وجود دارد ولی در صورت افزایش مبلغ واریزی، همان 45500 تومان قابل برداشت است و مازاد بر آن تا قبل از افزایش قیمتها در سال آینده قابل برداشت نخواهد بود.



تاريخ : 14 / 12 / 1390برچسب:, | 10:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

شور و شیرین شب عید در نمایشگاه  بهاره
به گزارش خبرنگار بازار خبر ، امسال نیز همچون رسم سنتی هر سال سازمان اصناف کشور با همکاری اتحادیه میادین میوه وتره بار با400 نمايشگاه عرضه مستقيم كالا و حدود 35 هزار غرفه در سراسر كشور راه اندازي کرده است که از تاریخ 10 اسفند آغاز و تا 17 این ماه نیزادامه دارد و بنا به گفته ی مسولان قابل تمدید است.
 
پیش تر معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت دررابطه با تخفیفات 10 الی 20 درصدی این نمایشگاه ها سخن گفته بود  اما متاسفانه با بررسی که در یکی از مراکز و با مقایسه ان تنها در بخش اجیل و شیرینی در مقابل شیرینی فروشی های معمولی سطح شهر انجام شد هیچ تفاوت عمده ی قیمتی وجود نداشته  و تنها مزیت این مراکز را شاید بتوان تنها در این یافت که مردم می توانند ما یحتاج عید خود را به صورت یکجا تهیه نمایند.
 
با گشتي در اين نمايشگاه ها و برانداز كردن قيمت اقلام مختلف تفاوت محسوسي ميان همين كالاها در بازار با نمايشگاه بهاره حس مي كنيد ؛ اگر تاكنون گذرتان به اين نمايشگاه نيافتاده است قيمت برخي از اقلام در آن را در زير بخوانيد.
در جدول زیر قیمت اجیل و شیرینی عرضه شده در اين نمايشگاه ها را مشاهده كنيد : 
 



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 12 / 1390برچسب:, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



تاريخ : 4 / 12 / 1390برچسب:, | 12:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بانک صادرات ايران به منظور کمک به اقشار کم درآمد جامعه و در راستاي سياستهاي دولت خدمتگزار پرداخت تسهيلات خرد را در اولويت قرار داده است

به گزارش روابط عمومي بانک صادرات ايران، مهندس محمدرضا پيشرو مديرعامل اين بانک، در جمع اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي بانک صادرات ايران ضمن بيان مطلب بالا افزود: اين بانک به منظور کمک و پشتيباني از اقشار کم درآمد جامعه پرداخت تسهيلات خريد کالاي بادوام (مصرفي – خودرو)، وام قرض‌الحسنه درمان و تسهيلات اشتغال زايي و خود اشتغالي به معرفي‌شدگان کميته امداد امام خميني(ره) را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داده است.

وي با اشاره به پرداخت سود قطعي به سپرده‌گذاران تصريح کرد: اين بانک در پاسخ به اعتماد و اطمينان سپرده گذاران علاوه بر پرداخت مبلغ 22 هزار و 992 ميليارد ريال سود علي الحساب، مبلغ 751 ميليارد ريال سود قطعي را به حساب سپرده‌گذاران واريز نموده است.

مهندس پيشرو در بخش پاياني سخنانش با تاکيد بر نقش کارکنان در پيشبرد اهداف بانک وکشور اصلي‌ترين سرمايه بانکها را نيروي انسان توانمند و دلسوزش برشمرد.



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 3:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، 'سید شمس الدین حسینی ' روز یكشنبه در حاشیه همایش گام دوم هدفمندی یارانه ها در جمع خبرنگاران گفت: تمامی اقدامات برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی آماده است و رییس جمهوری در حال گفت وگو و سنجش ابعاد مختلف اجرای قانون است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح كرد : پیش از هر گونه اصلاح قیمت ها متناسب با آن پرداخت ها به مردم نیز صورت می گیرد؛ یارانه به حسابها واریز می شود و برداشت آن موكول به اعلام اجرای قانون خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه ها بر این موضوع كه هزینه ها باید برای مردم جبران شود تاكید می كند.

حسینی در عین حال گفت: اجرای گام دوم هدفمندی در دو فاز است ؛ نخست آنكه برای خانوارها در خصوص واریز یارانه در حساب آنها این اطمینان خاطر به وجود آید واحتمال دارد پرداخت ها پیش از پایان سال صورت گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اصلاح قیمت بطور حتم با فاصله صورت خواهد گرفت و در واقع زمانی كه فاز اول اعلام شد، پول به حساب بانكی واریز شده است.

وی در باره موضوع خود انصرافی برخی خانوارها از دریافت یارانه نقدی گفت: تا آنجا كه من مطلع هستم سازمان هدفمندی یك ماه پیش اطلاعات خود را ارسال كرده است و رییس جمهوری نیز حدود سه هفته پیش جلسه ای را با حضور استاندارها و فرمانداران برگزار كرده است.

حسینی ادامه داد : شناسایی خانوارها در حال تكمیل شدن است اما حذف برخی خانوارها از دریافت یارانه داوطلبانه بوده و اجباری نیست.

وی افزود: بر اساس اطلاعات هدفمندی هم اكنون خانوارهایی هستند كه بدون دغدغه خاطر می توانند از دریافت یارانه نقدی چشم پوشی كنند ؛ تعداد و جزییات اطلاعات آنها در سازمان هدفمندی یارانه ها است.



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 3:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هر ریال سعودی سعودی طی روزهای گذشته از 320 تومان به مرز 1000 تومان رسیده است که موجب نگرانی و شوکه شدن زائران بیت الله الحرام شده است.

به گزارش تابناک به نقل از «24» عملیات عمره سال 91-90 در حالی آغاز شده است که مشکلات ارزی در داخل کشور سبب شده زائران نتوانند ارز دولتی تهیه کنند و در عربستان برای تبدیل پول ایرانی به ریال سعودی با مشکلات عجیبی روبرو باشند.

مغازه داران و صرافی های عربستان با نرخ های متفاوتی ارز را با ایرانیان حساب می کنند که در روز های اول حضور ایرانیان این قیمت نزدیک 500 تومان به ازای هر ریال سعودی بود ولی به تدریج این قیمت افزایش یافت و اکنون در برخی از صرافی ها یا مغازه ها هر 1000 تومان معادل تنها یک ریال سعودی معامله می شود!

بسیاری از زائران در واکنش به این سرگردانی و بی ارزش شدن پول های خود می گویند: بانک های داخل فرودگاه و پس از گیت نیروی انتظامی در مهرآباد با اشاره به اینکه نرخ ارز ساعت 9 و نیم می آید و تا آن زمان امکان ارائه ارز وجود ندارد، در حالی پرواز های ما قبل از این ساعات بوده است.

این اتفاقات در حالی رخ می​دهد که زائران به هوای روال مرسوم گذشته با ریال ایرانی به عربستان رفته​اند فارغ از اینکه پول ایرانی در عربستان بدون هیچ دلیل خاصی با افت ارزش شدیدی مواجه شده است و در این میان و بعد از نابسامانی های داخلی، دود این ماجرا تنها و تنها به چشم زائرانی می​رود که برای خرید سوغات سرگردان بازارهای عربستان شده​اند.



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

براساس مصوبه وزیران عضو کارگروه مسکن، بانک مسکن مجاز است نسبت به اعطای پنجاه هزار فقره تسهیلات چهارصد میلیون ریالی ساخت مسکن با میانگین سپرده‌گذاری دویست میلیون ریال طی ماه و یا متناظر آن برای هر واحد مسکونی اقدام کند.
براساس این مصوبه، سقف فروش اقساطی تسهیلات یاد شده مبلغ سیصد و پنجاه میلیون ریال به علاوه سود دوران مشارکت این تسهیلات است. همچنین براساس بخش دیگری از این مصوبه، سقف تسهیلات فردی مسکن روستایی 125 میلیون ریال برای سهمیه باقیمانده سالهای 1389 و 1390 در همه بانک‌های عامل تعیین شده است.



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 10:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سهمیه بنزین اسفندماه به میزان 60 لیتر امشب واریز می شود. ساعت 12 امشب سهمیه بنزین اسفند ماه در کارت های سوخت شارژ می شود.

این گزارش حاکی است سهمیه بنزین اسفند ماه خودروهای شخصی نیز همانند بهمن ماه 60 لیتر است که با قیمت نیمه یارانه ای 400 تومان و بنزین آزاد نیز 700 تومان به فروش می رسد.



تاريخ : 29 / 11 / 1390برچسب:, | 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از توقف پیش فروش سکه با زمان تحویل 6 ماهه خبرداد و گفت: در هفته جاری سکه با زمان تحویل 8 ماهه با نرخ 598 هزار تومان پیش فروش می‌شود.

عباس کمره ای در گفتگو با مهر از توقف پیش فروش سکه با زمان تحویل 4 ماهه و 6 ماهه توسط بانک مرکزی در هفته جاری خبرداد.
 
مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی افزود: در هفته جاری سکه های پیش فروش بانک مرکزی با قیمت 5 میلیون و 989 هزار ریال با زمان تحویل 8 ماهه در شعب بانک ملی عرضه می شود.
 
مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی در مورد دلیل توقف فروش سکه با زمان تحویل 4 ماهه و 6 ماهه گفت: بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که وضعیت پیش فروش سکه ها با توجه به امکانات و تعهدات بانک مرکزی صورت می گیرد.
 
وی اضافه کرد: براین اساس، بانک مرکزی زمان تحویل و سررسید قراردادها را در نظر می گیرد تا بتواند به تعهدات خود در موعد مقرر عمل نماید.
 
در دو هفته گذشته پیش فروش سکه با زمان تحویل 4 ماهه متوقف شده بود و طی هفته جاری پیش فروش سکه را زمان تحویل 6 ماهه نیز متوقف شد.
 
نرخ سکه پیش فروش با زمان تحویل 6 ماهه 627 هزار و 400 تومان در هفته گذشته بدون احتساب نرخ مالیات بر ارزش افزوده بود.
 
محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی نیز چند روز قبل مطرح کرد: یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی این است که افرادی که یکی دو ماه قبل سکه از بانک مرکزی به صورت پیش فروش خریداری کرده‌اند چگونه سودشان را تامین کنیم، بنابراین بانک مرکزی در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.



تاريخ : 26 / 11 / 1390برچسب:, | 3:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی خبر داد: دولت واگذاری داوطلبانه سکه به جای عیدی کارمندان را تصویب کرد که براساس آن، مبلغ 300 هزار تومان آن به صورت سکه و مابقی به صورت پول نقد به آنها پرداخت می‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 11 / 1390برچسب:, | 12:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از دنیای اقتصاد، اين واحد البته فاقد پاركينگ و انباري است و امكانات معرفي شده در فايل فروش اين واحد نشان مي‌دهد كه سازنده تامين برخي تجهيزات داخلي واحد را بر عهده خريدار گذاشته است. طبق اعلام سامانه مجازي معاملات مسكن (ايران فايل)، يكي ديگر از دلايل ارزان قيمت بودن اين واحد فروش قولنامه‌اي ملك معرفي شده است.

همچنين روز گذشته یکی از ارزان ترین واحدهای مسکونی فروشی در تهران متعلق به یک واحد نقلی در خیابان شریعتی بود.
در بازار مسکن محدوده خیابان شریعتی، مالکی واحد خود را به پایین‌ترین قیمت برای فروش به بازار پیشنهاد کرد؛ زیرا قیمت هر متر واحد ۴۰ متر مربعی خود را یک میلیون تومان پیشنهاد کرده بود.
این واحد ۲۵ سال ساخت و از سند قولنامه‌ای برخوردار است، اما با این حال ارزش منصفانه این واحد بین یک میلیون و ۵۷۰ هزار تا ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود.
همچنین فروشنده یک واحد مسکونی ۱۲ سال ساخت با متراژ ۳۶ متر مربع، در خيابان قصرالدشت قیمت هر متر مربع واحدش را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام و تاکید کرده بود که شرایط فروش به نفع خریدار است؛ زیرا واحد مذکور از ۱۰ میلیون تومان وام بهره مند است و از طرف دیگر به ارزش ۱۳ میلیون تومان هم در رهن مستاجر می‌باشد؛ به همین خاطر در زمان خرید ، متقاضی کافی است تنها ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را برای خرید این ملک پرداخت کند.



تاريخ : 25 / 11 / 1390برچسب:, | 12:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

با وجود ارسال سناریوی نهایی بنزینی ستاد هدفمندی یارانه‌ها به رئیس کابینه دولت دهم، اما قیمت و سهمیه‌هایی تعیین شده برای عرضه این فرآورده استراتژیک نفتی حداقل تا پایان نوروز 91 دستخوش تغییر نخواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 11 / 1390برچسب:, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون تعزیرات حکومتی تهران اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه سال جاری تا کنون 40 واحد صنفی متخلف پلمپ شده اند که شرکت خودرو سازی زاگرس تولید کننده خودروی پروتون به علت پرداخت نکردن 20 میلیون جریمه تعزیراتی در لیست پلمپ شدگان قرار دارد.

 

منبع : مشرق



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 3:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: امكانات ویژه ای در پنج مسیر اروپایی 'هما' برای مسافران به منظور خرید بلیت ارایه خواهد شد.

1390/11/24 - 10:36

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حاكی است: هموطنان مقیم خارج از كشور می توانند از طریق بستگان خود در ایران، بلیت هما را در پنج مسیر با نرخ های ویژه خریداری كنند و وجه آن را به صورت ریالی پرداخت كنند.

بر اساس این گزارش، مسیرهای اروپایی پاریس - تهران - پاریس، كلن - تهران - كلن، گوتنبرگ - تهران - گوتنبرگ، كپنهاگ - تهران - كپنهاگ و استكهلم - تهران -استكهلم را شامل می شود.

بر پایه این گزارش، خریداران بلیت این مسیرها می توانند برای تهیه بلیت به دفاتر فروش 'هما' یا دفاتر خدمات مسافرتی طرف قرارداد با 'هما' مراجعه كنند.

تبدیل نرخ محلی در سیستم بر اساس نرخ بانكی اعلام شده توسط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: بر اساس اخبار رسیده، افزایش قیمت بنزین آزاد به 1000 تومان و تثبیت قیمت بنزین نیمه یارانه‌ای در رقم 400 تومان به یکی از سناریوهای مطرح ستاد هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم اجرای این قانون تبدیل شده است.

در حالی که بحث بر سر انتخاب یکی از ۴ سناریوی مطرح در ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره قیمت بنزین یارانه‌ای در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ادامه دارد، خبرهای رسیده حاکی است، یکی از این سناریوها شانس بیشتری برای مبنا قرار گرفتن در فاز دوم دارد.

بر اساس این سناریو بنزین آزاد با قیمت هزار تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد و قیمت و سهمیه بنزین یارانه‌ای برای خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی ثابت می‌ماند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بنزین یارانه‌ای با قیمت ۴۰۰ تومان در هر لیتر به خودروهای شخصی و عمومی ارائه می‌شود که بر اساس این سناریو این قیمت در کنار سهمیه این خودروها در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تغییر نخواهد کرد.

در عین حال پیشنهادی نیز مطرح شده است که بر اساس آن به جای اختصاص سهمیه بنزین یارانه‌ای به هر خودرو، به هر خانواده سهمیه بنزین ارائه شود تا خانواده‌هایی که بیش از یک خودرو در اختیار دارند بیش از دیگر خانواده‌ها از سهمیه بنزین بهره نبرند.

پیش از این یک منبع آگاه در ستاد هدفمند کردن یارانه ها به خبرنگار فارس گفته بود: "به احتمال قوی بنزین آزاد در گام دوم هدفمند کردن به 1000 تومان می رسد و تا پایان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نیز تغییر نخواهد کرد اما بحث بر سر قیمت بنزین نیمه یارانه ای ادامه دارد و 4 سناریو براساس بنزین نیمه یارانه ای تهیه شده است."

به گزارش فارس در حال حاضر بنزین معمولی آزاد به قیمت ۷۰۰ تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد. بعضی کارشناسان معتقدند با جهش یکباره قیمت ارز در بازار عملا هدفمندی یارانه‌ها به جای پیشرفت، به عقب رفته است و قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی از قیمت فوب خلیج‌فارس و قیمت‌های بین‌المللی فاصله گرفته است.
 



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 10:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

نايب رييس مجمع امور صنفي توزيعي ـ خدماتي با تاكيد بر برگزاري 400 نمايشگاه بهاره در سطح كشور اظهار كرد: نمايشگاه‌هاي بهاره از پنج تا 25 اسفند ماه در كشور و از 10 تا 20 اسفند ماه در تهران برگزار مي‌شود.

محمد آزاد در گفت‌وگو با ايسنا در واكنش به اين پرسش كه آيا اجناس چيني در نمايشگاه‌هاي بهاره عرضه مي‌شوند، با تاكيد بر اين كه هيچ گونه كالاي خارجي عرضه نمي‌شود، گفت: ورود جنس چيني امسال هم ممنوع است؛ نه اين كه روي جنس چيني حساس باشيم بلكه كالاي خارجي حق ورود به نمايشگاه بهاره را ندارد چرا كه نمايشگاه براي حمايت از توليدكنندگان داخلي برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: در نمايشگاه‌ بهاره كالاي مورد نياز مردم با قيمت‌هاي كنترل شده و ارزان‌تر از مغازه‌ها عرضه مي‌شود.

نايب رييس مجمع امور صنفي توزيعي ـ خدماتي همچنين با اشاره به برگزاري فروش‌هاي فوق العاده در سطح شهر براي راحتي مصرف كنندگان اظهار كرد:‌ در سال جاري همت خود را روي فروش فوق العاده گذاشتيم چرا كه براي مردم بيشتر راه گشاست؛ مردم راحت‌تر خريد مي‌كنند و در صورت تمايل براي تعويض كالا يا برگشت كالا مي‌توانند به مغازه مراجعه كنند اما زمان نمايشگاه محدود بوده و چنين امكاني وجود ندارد و خريدار نمي‌تواند فروشنده را پيدا كند.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایسنا: وزارت امور اقتصادي و دارايي از پرداخت عيدي كاركنان دولت طي هفته جاري خبر داد.

 هيئت وزيران طي مصوبه شماره ‌٢٢٧٧٧٧/ ت ‌٤٧٦٦٨ هـ مورخ ‌١٩ / ‌١١ / ‌١٣٩٠ تصويب كرد که دستگاه‌هاي اجرايي موظفند به کارمندان رسمي، ثابت، پيماني، خريد خدمت، قراردادي و موقت و همچنين اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و تحقيقاتي که به طور تمام وقت اشتغال بکار دارند، مبلغ ‌٣٥٠ هزار تومان به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ‌١٣٩٠ به عنوان پاداش آخر سال (عيدي) در بهمن ماه از محل بودجه مصوب دستگاه‌هاي اجرايي پرداخت كنند.

از طرفي، در اجراي مصوبه مذکور، وزارت امور اقتصادي و دارايي (خزانه داري کل کشور) ضمن اعلام آمادگي در خصوص پرداخت عيدي کارکنان دولت طي هفته جاري از دستگاه‌هاي اجرايي خواسته است که همه ذي‌حسابان دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند از امروز (‌٢٣ بهمن‌ماه) نسبت به تنظيم درخواست وجه بابت پاداش آخر سال(عيدي) کارکنان خود اقدام و به اداره کل خزانه ارسال كنند و اداره کل خزانه نيز نسبت به پرداخت آن اقدام سريع خواهد كرد.

 معاون رييس جمهور نيز پيش از اين مبلغ عيدي كارمندان را ‌٣٥٠ هزار تومان اعلام كرده بود.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مهر: فعالان بازار مسکن رکود خرید و فروش مسکن در تهران در شرایط فعلی را افزایش قیمتها و کاهش قدرت خرید مردم می‌دانند.

خرید و فروش مسکن در ماههای آخر سال ، هنوز هم نتوانسته رونق زیادی پیدا کند و با وجود افزایش قیمت در برخی از مناطق تهران، اما بازهم بازار مسکن با رکود همراه است  که البته فعالان بازار، افزایش قیمت را دلیل رکود بازار مسکن می دانند.

به گفته مشاوران املاک، بازار شب عید امسال به نسبت سالهای پیش از این، رونق کمتری دارد و متقاضیان کمتری به بنگاه‌های املاک مراجعه می کنند که البته ممکن است تاپایان سال این رویه تغییراتی هم داشته باشد اما قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم یکی از دلایلی است که بازار را با رکود مواجه کرده است.

افزایش قیمت در برخی از مناطق شهر تهران باعث شده است که قیمت هر متر مربع آپارتمان در نقاط مختلف تهران با یکدیگر یکسان شود، این در حالی است که در گذشته اختلاف قیمت زیادی بین این منطقه ها وجود داشت. در واقع افزایش قیمت آپارتمان در محله های متوسط و حتی پایین شهر تهران بیش از نقاط شمالی تهران بوده است.

قیمت آپارتمان در برخی از محله های تهران

هم اکنون آپارتمان 43 متری در نواب زیر همکف و با عمر 10 ساله به قیمت 51 میلیون تومان به فروش می رسد و 41 متری در خیابان هاشمی 21 متری جی 56 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

برای آپارتمان 40 متری در هاشمی بدون پارکینگ هم 70 میلیون تومان قیمت تعیین شده است و 32 متری در محدوده سبلان شمالی طبقه سوم 62 میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین آپارتمان  40 متری نوساز در پونک، ایران زمین شمالی هم به قیمت 145 میلیون تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است و 50 متری در خیابان کمیل با عمر 8 ساله و بدون پارکینگ متری یک میلیون و 250 هزار تومان به فروش می رسد.

یک آپارتمان نوساز با متراژ 50 متر در منطقه فرمانیه با پارکینگ و انباری به قیمت 220 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و 55 متری و نوساز در جوادیه هم متری یک میلیون و 400 هزار تومان به فروش می رسد.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

احتمال توقف فروش بنزین آزاد از اسفند ماه

اقتصاد > انرژی  - همشهری آنلاین:
رئیس هیات مدیره انجمن جایگاه‌داران گفت: فروش بنزین آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت متوقف می‌شود.

بیژن حاج محمدرضا در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که فروش بنزین آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت به دلیل سوده نبودن به زودی متوقف می‌شود، گفت:‌ با توجه به این که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ابتدای دی ماه امسال کارمزد بنزین آزاد را کاهش داد، جایگاه‌داران تصمیم به توقف عرضه این نوع بنزین گرفته‌اند.

 وی توضیح داد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام شد که کارمزد فروش هر لیتر بنزین آزاد، دو برابر کارمزد بنزین سهمیه‌ای است، اما بعد از مدتی 100 درصد افزایش کارمزد بنزین آزاد به 50 درصد کاهش یافت تا این که در دی ماه امسال به جایگاه‌داران اعلام شد که علاوه بر کاهش کارمزد بنزین آزاد، جایگاه‌داران باید کارمزدی را که تاکنون دریافت کرده‌اند، پس دهند.

 حاج محمدرضا با اشاره به این که ابتدای دی ماه طی جلسه‌ای با مسوولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم، گفت:‌ قرار بود مسوولان این شرکت اول بهمن ماه به ما جواب دهند که بعد از گذشت 23 روز هنوز خبری نشده است.

 رئیس هیات مدیره انجمن جایگاه‌داران با اشاره به این که پلاکارد عدم عرضه بنزین آزاد توسط جایگاه‌ها آماده شده است و تا هشت روز دیگر به شرکت ملی پخش برای تایید داده می‌شود، گفت: دو هفته بعد از این تاریخ، عرضه بنزین آزاد توسط جایگاه‌ها متوقف می‌شود.

 به گفته وی، توقف عرضه بنزین آزاد در ابتدا از جایگاه‌های تهران آغاز می‌شود و بعد از آن قابل تعمیم به جایگاه‌های سراسر کشور است.

 



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بعد از گذشت بيش از دوماه از آخرين آمار اعلام شده از ذخيره سهميه بنزين 100 توماني، هنوز حجم اين سهميه سه رقمي است.

به گزارش ايسنا، بر اساس آمار، رقم ثبت شده سهميه بنزين 100 توماني در بهمن‌ماه به 120 ميليون ليتر رسيد كه در مقايسه با دو ماه پيش نشان‌دهنده تنها پنج ميليون ليتر كاهش است.

بر اين اساس سهميه بنزين 100 توماني براي خودروهاي سواري به 100 ميليون و براي موتورسيكلت‌ها به 20 ميليون رسيده است.

اين در حالي است كه حجم سهميه سوخت بنزين 100 توماني اعلام شده در 15 آذرماه 125 ميليون ليتر اعلام شده بود و اين آمار براي آبان ماه حدود 200 ميليون ليتر بود.

بنزين شش نرخي است اما ...

با پايان يافتن ذخير بنزين 100 توماني، اين فرآورده با چهار نرخ‌ عرضه خواهد شد. اين در حاليست كه در حال حاضر بنزين در جايگاه‌ها با شش نرخ عرضه مي‌شود.

در حال حاضر هر ليتر بنزين يارانه‌اي و سوپر يارانه‌اي به ترتيب 100 و 150 تومان، بنزين معمولي نيمه يارانه‌اي هر ليتر 400 تومان، بنزين معمولي آزاد هر ليتر 700 تومان و بنزين سوپر نيمه يارانه‌اي و آزاد به ترتيب هر ليتر 500 و 800 تومان عرضه مي‌شود.

البته محمدرضا فرزين - سخنگوي کارگروه طرح تحول اقتصادي، يکي از گزينه‌هاي اجراي فاز دوم قانون هدفمند شدن يارانه‌ها را عرضه تک نرخي بنزين اعلام کرده است.

اما با وجود اين كه مرتبا اعلام مي‌شود محدوديت زماني در مصرف بنزين يارانه‌اي وجود ندارد، بنزين 100 توماني با اطمينان خاطر، قيمت بنزين را چند نرخي نگاه داشته است. اين در حاليست كه به گفته كارشناسان، براي تك نرخي شدن بنزين بايد يك ضرب الاجل زماني تعيين شود.

با وجود ادامه اين شرايط و در صورت عرضه بنزين با كيفيت يورو4 و 5 كه قرار است با قيمتي متفاوت با نرخ بنزين معمولي به فروش ‌رود، بايد منتظر رسيدن تعداد نرخ‌هاي بنزين به بيش از هشت نرخ بود.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

كارگروه مسكن با استناد به اختياري كه در حوزه تنظيم بازار مسكن از هيات دولت گرفته، مصوبه دو هفته پيش شوراي پول‌واعتبار تحت عنوان «وام 25 ميليون توماني خريد مسكن» را لغو كرد؛ اعضاي كارگروه مسكن تبعات افزايش 5 ميليون‌توماني تسهيلات خريد مسكن را به دليل شكاف موجود بين عرضه و تقاضا در بازار ملك، «التهاب قيمت مسكن» مي‌دانند و با همين استدلال تصويب كردند سقف وام خريد در حد 20 ميليون تومان باقي بماند. مصوبه ‌جديد كارگروه مسكن براي تاييد نهايي و ابلاغ، به دفتر معاون اول رييس‌جمهور ارسال شده است.



تاريخ : 19 / 11 / 1390برچسب:, | 11:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تنها یک جمله کافی بود تا در بازار التهاب ایجاد کند و مردم را به سمت خریدهایی بکشاند که شاید در هراس از کمبود کالا به سراغش می‌روند در حالی که کالا به اندازه کافی در بازار وجود دارد و هم اکنون نیز عرضه روزانه ۵۰ هزار تن گوشت گرم در بازار آغاز شده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 11 / 1390برچسب:پیش فروش,سکه , عقاب نیوز, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پيش فروش سكه تمام بهار آزادي در شعب بانك ملي، با قيمتي كه از دو هفته پيش آغاز شد(5 ميليون و 989 هزار ريال بدون در نظر گرفتن ماليات بر ارزش افزوده) همچنان ادامه دارد اما در اين هفته سكه بهار آزادي فقط با زمان تحويل شش ماهه پيش فروش مي شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 11 / 1390برچسب:, | 10:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

قيمت سيم‌كارت ‌كاركرده با كد يك در بازار به بيش از يك ميليون تومان رسيده كه اين قيمت با توجه به نوع شماره اين متفاوت است و قيمت سيم‌كارت صفر با كد دو هم تقريبا 930 هزار تومان و كاركرده آن نيز تقريبا 530 هزار تومان است.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 11 / 1390برچسب:, | 10:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیر كل ریالی و نشر بانك مركزی از توقف پیش فروش چهار ماهه سكه كه پیش از این در شعب بانك ملی انجام می شد، خبر داد.
    
عباس كمره ای در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش فروش شش ماهه سكه همچنان ادامه دارد و قیمت آن همانند دو هفته گذشته پنج میلیون و 989 هزار ریال است.

بانك مركزی جمهوری اسلامی در اجرای مرحله دوم پیش فروش مسكوك طلا در شعب بانك ملی از سوم بهمن ماه جاری، فروش سكه را با شرایط و نرخ های جدید و با سررسیدهای چهار ماهه و شش ماهه آغاز كرد.

قیمت هر قطعه سكه طلا با سررسید چهارماهه شش میلیون و 274 هزار ریال و با سررسید شش ماهه پنج میلیون و 989 هزار ریال تعیین شد.

بانك مركزی برای تنظیم بازار سكه، اولین مرحله پیش فروش مسكوك طلا منقوش به تصویر حضرت امام خمینی (ره) را در شعب بانك ملی ایران ایران از بیست و نهم آذرماه امسال با نرخ ثابت 546 هزار تومان با سررسید چهارماهه آغاز و در روز شنبه اول بهمن ماه جاری متوقف كرد.



تاريخ : 15 / 11 / 1390برچسب:, | 10:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

گران‌قيمت‌ترين فايل مربوط به پيش‌فروش مسكن در تهران روز گذشته در سامانه مجازي معاملات ملك، به ثبت رسيد.

به گزارش «دنياي‌اقتصاد» اين فايل شامل يك پنت‌هاوس 840 مترمربعي در محله زعفرانيه است كه سازنده آن هر مترمربع اين ملك را 20 ميليون تومان تعيين قيمت كرده است.

اين پنت‌هاوس در طبقه 14 ساختماني واقع شده كه در حال‌حاضر ساخت آن به مرحله سقف‌زني طبقه 15 رسيده است و سازنده در جزئيات فايل اعلام كرده است كه پنت‌هاوس 20 ماه ديگر آماده تحويل خواهد بود.

جزئيات نحوه پيش‌فروش اين پنت‌هاوس كه در سايت ايران‌فايل درج شده، نشان مي‌دهد در اين ملك 4 اتاق خواب وجود دارد و استخر و سونا و جكوزي نيز دارد.

همچنين در فايل مربوط به پيش‌فروش اين واحد مسكوني قيد شده است: قيمت مترمربعي 20 ميليون تومان به عنوان «قيمت‌نهايي» است.

قيمت كل فروش گرانترين پنت‌هاوس در مرحله پيش‌فروش 16 ميليارد و 800 ميليون تومان تعيين شده است كه بنگاه فروشنده اين ملك، چنانچه به نرخ مصوب اتحاديه املاك عمل كند و حداكثر يك‌درصد بابت پورسانت انجام معامله از طرفين –خريدار و فروشنده پنت‌هاوس- دريافت كند، حدود 150 ميليون تومان از فروش اين ملك، عايدي به دست خواهد آورد.

به گزارش «دنياي‌اقتصاد» سطح قيمت‌هاي پيشنهادي براي پيش‌فروش مسكن در سامانه ايران‌فايل نشان مي‌دهد: اغلب واحدهاي مسكوني متراژ متوسط مترمربعي بين 2 ميليون تا 2 ميليون و 500 هزار تومان از سوي سازنده‌ها به بازار عرضه مي‌شود.همچنين زمان تحويل واحدها نيز اغلب بين 5 تا 10 ماه آينده، اعلام شده است.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سخنگوی اقتصادی دولت از برگزاری جلسات فاز دوم هدفمندی یارانه ها با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: ستاد هدفمندی یارانه ها و رئیس جمهور در مورد زمان اجرای فاز دوم تصمیم‌گیری خواهند کرد.

سید شمس الدین حسینی امروز در همایش روز جهانی گمرک در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر مبنی بر اینکه آیا دولت همچنان مصمم است که فاز دو هدفمندی یارانه ها را پیش از پایان سال اجرایی نماید، گفت: در این خصوص جلسات مستمری با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است و ابعاد مختلف اجرای فاز دو مورد بررسی قرار می گیرد.

سخنگوی اقتصادی دولت از انجام بررسی های لازم در این زمینه خبر داد و افزود: باید ببینیم ستاد هدفمندی یارانه ها و رئیس جمهور چه تصمیمی را در مورد زمان اجرای فاز دوم هدفمندی اتخاذ خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به سال آینده موکول شود وجود دارد یا خیر، گفت: احتمال هر چیز خوبی وجود دارد.

حسینی همچنین گفت: یارانه بهمن ماه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
 



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - رئیس شورای همانگی مدیران عامل بانك های دولتی از افزایش سهمیه ارز مسافرتی به 1500 دلار خبر داد و گفت: این رقم در گذشته یك هزار دلار بوده است.

1390/11/11 - 11:11

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، 'فرشاد حیدری' روز سه شنبه در نشستی خبری كه به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: در گذشته شاهد پنج نوع نرخ ارز در بازار بودیم كه این موضوع با تك نرخی شدن ساماندهی شده است.

به گفته وی، هر وارداتی كه از مبادی قانونی كشور انجام می شود با نرخ 1226 تومان خواهد بود و برای ارز غیر بازرگانی، دانشجویی و عتبات عالیات ارز از ناحیه بانك مركزی تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم كه ارز مسافری باید تأمین شود، ضمن آن كه ارز مورد نیاز در این بخش را بانك مركزی می تواند تأمین كند.

حیدری حمایت از تولیدات داخل را از سیاست های پولی كشور اعلام كرد و گفت: واردات كشور باید برای كالاهای واسطه ای باشد، نه مصرفی.

وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تغییرات نرخ ارز مسافری ارائه شده در روزهای گذشته به مسافران تصریح كرد: بانك مركزی به بانك ها اختیار داد كه با دریافت كارمزد خدمات ارزی را به مردم ارائه كنند و بر همین اساس صرافی ها می توانند اسكناس را با یك درصد كارمزد و حواله را با 3 الی 5 درصد كارمزد ارائه دهند.

وی تاكید كرد: به همین دلیل نرخ ارز مسافرتی ارائه شده در این روزها بیشتر از 1226 تومان بوده است.

مدیر عامل بانك ملی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر دلیل فعالیت صرافی های آزاد با وجود سیاست ممنوعیت خرید و فروش ارز آزاد، گفت: صرافی ها عمدتاً باید كار حواله را انجام دهند، زیرا دیگر قرار نیست ارز به صورت فیزیكی جا به جا شود.

وی در خصوص تعهدات بانك ملی پس از جریان اختلاس تصریح كرد: بعد از انتشار كیفر خواست، اینجانب به عنوان مسئول بانك برای وصول مطالبات، اقامه دعوی خواهم كرد و اگر مقام قضایی سوالی را از بنده داشته باشد باید پاسخگو باشم.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بازار طلا، همگام با بازار تهران فردا چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تعطیل است .

به گزارش سایت طلا ، طبق سنت دیرینه بازار تهران در سالروز شهادت ائمه معصوم علیه السلام تعطیل است و در همین راستا فردا چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه بازار تهران تعطیل است .

براساس این گزارش ، بازار طلای تهران نیز در این روز بسته است و پاساژهای اصلی بازار طلا از جمله فروردین ، اردیبهشت ،حکیم هاشمی ، سرای مکاره و خرداد چهارشنبه تعطیل است .

این گزارش می افزاید ، با توجه به بین تعطیلی بودن روز پنجشنبه هنوز خبر موثقی از بسته بودن بازار طلا در این روز دریافت نشده است .



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کارگران امسال حداقل 660 هزار تومان و حداکثر 990 هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد.

به گزارش مهر، پرداخت عیدی کارگران و مشمولان قانون کار موضوعی است که ساز و کار اجرایی آن، میزان عیدی و وظیفه کارفرمایان در این زمینه در قانون کار دیده شده است.
 
تنها موضوعی که قانون کار آن را اصل قرار داده و برای تحقق آن ماده قانونی مصوب کرده است همان اجباری بودن تامین و پرداخت عیدی به نیروی انسانی مشمول قانون کار است که باید از سوی کارفرمایان انجام شود.
 
بر پایه این گزارش، برنامه ای که در کشور برای پرداخت عیدی افراد مشمول قانون کار از سوی کارفرمایان انجام می شود طبق عرفی است که در بنگاهها و واحدهای تولیدی وجود دارد و تنها زمینه ای که در این مورد توسط قانون کار فراهم شده است همان اجباری بودن پرداخت آن است.
 
در هر حال، قانون کار کشور می گوید کارفرمایان موظف هستند تا قبل از پایان سال کاری نسبت به تامین و پرداخت عیدی کارگران و افراد مشمول قانون کار اقدام کنند که میزان آن 2 برابر حداقل دستمزد و حداکثر نیز 3 برابر آن خواهد بود.
 
این فرمول نشان می دهد، کارگرانی که امسال حداقل دستمزد آنها همان مصوبه 330 هزار تومان قانون کار بوده و حداقل دریافتی آنها چیزی بیشتر از این مبلغ تعیین نشده است، باید رقمی بین 660 تا حداکثر 990 هزار تومان جدا از حقوق ماهیانه به عنوان عیدی دریافت کنند که البته در مواردی مبالغی تحت عنوان مالیات از میزان عیدی یاد شده کسر می شود، این در حالی است که برخی واحدها و بنگاه‌ها با تعیین مبلغ دلخواه، پرداخت آن را به سال جدید موکول می کنند.
 
به گزارش مهر، کارمندان و بازنشستگان هم براساس اعلام دولت، امسال 350 هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد.



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 3:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌ شرقی از تولید وانت ال 90 از بهار سال 91 در تبریز خبر داد.

محمدعلی عسگری گفت: با توجه به اشتغالزایی ایجاد شده توسط تولید خودروی پیکان وانت در استان، قرار است تا پایان سال خط تولید این خودرو در استان فعالیت داشته باشد و از آغاز سال 91 خط تولید وانت ال 90 در تبریز آغاز به کار خواهد کرد.


وی ادامه داد: در حال حاضر در استان هشت واحد صنعتی تولید خودرو فعالیت می‌کنند و هشت واحد دیگر نیز در حال راه‌اندازی هستند.

سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: 450 واحد تولید و تامین قطعات یدکی خودرو و تراکتور در استان در حال فعالیت هستند که حاصل این فعالیت‌ها 5 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان است.

وی رتبه استان در صنعت خودروسازی را سوم عنوان و خاطرنشان کرد: 18 درصد صنایع استان را گروه‌های مرتبط با خودروسازی تشکیل می‌دهند.

عسگری در ادامه با اشاره به تولید پژو 206 در استان نیز گفت: خط تولید پژو 206 با سرمایه‌ای نزدیک به 160 میلیارد ریال در استان در حال راه‌اندازی است.

وی ادامه داد: خط تولید نصب شده در استان قابلیت تولید تمام محصولات پژو را دارد که در مرحله اول فعلا فقط خودروی 206 در استان تولید خواهد شد.