تاريخ : 25 / 11 / 1390برچسب:, | 12:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

با وجود ارسال سناریوی نهایی بنزینی ستاد هدفمندی یارانه‌ها به رئیس کابینه دولت دهم، اما قیمت و سهمیه‌هایی تعیین شده برای عرضه این فرآورده استراتژیک نفتی حداقل تا پایان نوروز 91 دستخوش تغییر نخواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 11 / 1390برچسب:, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون تعزیرات حکومتی تهران اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه سال جاری تا کنون 40 واحد صنفی متخلف پلمپ شده اند که شرکت خودرو سازی زاگرس تولید کننده خودروی پروتون به علت پرداخت نکردن 20 میلیون جریمه تعزیراتی در لیست پلمپ شدگان قرار دارد.

 

منبع : مشرق



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 3:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: امكانات ویژه ای در پنج مسیر اروپایی 'هما' برای مسافران به منظور خرید بلیت ارایه خواهد شد.

1390/11/24 - 10:36

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حاكی است: هموطنان مقیم خارج از كشور می توانند از طریق بستگان خود در ایران، بلیت هما را در پنج مسیر با نرخ های ویژه خریداری كنند و وجه آن را به صورت ریالی پرداخت كنند.

بر اساس این گزارش، مسیرهای اروپایی پاریس - تهران - پاریس، كلن - تهران - كلن، گوتنبرگ - تهران - گوتنبرگ، كپنهاگ - تهران - كپنهاگ و استكهلم - تهران -استكهلم را شامل می شود.

بر پایه این گزارش، خریداران بلیت این مسیرها می توانند برای تهیه بلیت به دفاتر فروش 'هما' یا دفاتر خدمات مسافرتی طرف قرارداد با 'هما' مراجعه كنند.

تبدیل نرخ محلی در سیستم بر اساس نرخ بانكی اعلام شده توسط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: بر اساس اخبار رسیده، افزایش قیمت بنزین آزاد به 1000 تومان و تثبیت قیمت بنزین نیمه یارانه‌ای در رقم 400 تومان به یکی از سناریوهای مطرح ستاد هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم اجرای این قانون تبدیل شده است.

در حالی که بحث بر سر انتخاب یکی از ۴ سناریوی مطرح در ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره قیمت بنزین یارانه‌ای در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ادامه دارد، خبرهای رسیده حاکی است، یکی از این سناریوها شانس بیشتری برای مبنا قرار گرفتن در فاز دوم دارد.

بر اساس این سناریو بنزین آزاد با قیمت هزار تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد و قیمت و سهمیه بنزین یارانه‌ای برای خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی ثابت می‌ماند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بنزین یارانه‌ای با قیمت ۴۰۰ تومان در هر لیتر به خودروهای شخصی و عمومی ارائه می‌شود که بر اساس این سناریو این قیمت در کنار سهمیه این خودروها در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تغییر نخواهد کرد.

در عین حال پیشنهادی نیز مطرح شده است که بر اساس آن به جای اختصاص سهمیه بنزین یارانه‌ای به هر خودرو، به هر خانواده سهمیه بنزین ارائه شود تا خانواده‌هایی که بیش از یک خودرو در اختیار دارند بیش از دیگر خانواده‌ها از سهمیه بنزین بهره نبرند.

پیش از این یک منبع آگاه در ستاد هدفمند کردن یارانه ها به خبرنگار فارس گفته بود: "به احتمال قوی بنزین آزاد در گام دوم هدفمند کردن به 1000 تومان می رسد و تا پایان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نیز تغییر نخواهد کرد اما بحث بر سر قیمت بنزین نیمه یارانه ای ادامه دارد و 4 سناریو براساس بنزین نیمه یارانه ای تهیه شده است."

به گزارش فارس در حال حاضر بنزین معمولی آزاد به قیمت ۷۰۰ تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد. بعضی کارشناسان معتقدند با جهش یکباره قیمت ارز در بازار عملا هدفمندی یارانه‌ها به جای پیشرفت، به عقب رفته است و قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی از قیمت فوب خلیج‌فارس و قیمت‌های بین‌المللی فاصله گرفته است.
 



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 10:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

نايب رييس مجمع امور صنفي توزيعي ـ خدماتي با تاكيد بر برگزاري 400 نمايشگاه بهاره در سطح كشور اظهار كرد: نمايشگاه‌هاي بهاره از پنج تا 25 اسفند ماه در كشور و از 10 تا 20 اسفند ماه در تهران برگزار مي‌شود.

محمد آزاد در گفت‌وگو با ايسنا در واكنش به اين پرسش كه آيا اجناس چيني در نمايشگاه‌هاي بهاره عرضه مي‌شوند، با تاكيد بر اين كه هيچ گونه كالاي خارجي عرضه نمي‌شود، گفت: ورود جنس چيني امسال هم ممنوع است؛ نه اين كه روي جنس چيني حساس باشيم بلكه كالاي خارجي حق ورود به نمايشگاه بهاره را ندارد چرا كه نمايشگاه براي حمايت از توليدكنندگان داخلي برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: در نمايشگاه‌ بهاره كالاي مورد نياز مردم با قيمت‌هاي كنترل شده و ارزان‌تر از مغازه‌ها عرضه مي‌شود.

نايب رييس مجمع امور صنفي توزيعي ـ خدماتي همچنين با اشاره به برگزاري فروش‌هاي فوق العاده در سطح شهر براي راحتي مصرف كنندگان اظهار كرد:‌ در سال جاري همت خود را روي فروش فوق العاده گذاشتيم چرا كه براي مردم بيشتر راه گشاست؛ مردم راحت‌تر خريد مي‌كنند و در صورت تمايل براي تعويض كالا يا برگشت كالا مي‌توانند به مغازه مراجعه كنند اما زمان نمايشگاه محدود بوده و چنين امكاني وجود ندارد و خريدار نمي‌تواند فروشنده را پيدا كند.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایسنا: وزارت امور اقتصادي و دارايي از پرداخت عيدي كاركنان دولت طي هفته جاري خبر داد.

 هيئت وزيران طي مصوبه شماره ‌٢٢٧٧٧٧/ ت ‌٤٧٦٦٨ هـ مورخ ‌١٩ / ‌١١ / ‌١٣٩٠ تصويب كرد که دستگاه‌هاي اجرايي موظفند به کارمندان رسمي، ثابت، پيماني، خريد خدمت، قراردادي و موقت و همچنين اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و تحقيقاتي که به طور تمام وقت اشتغال بکار دارند، مبلغ ‌٣٥٠ هزار تومان به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ‌١٣٩٠ به عنوان پاداش آخر سال (عيدي) در بهمن ماه از محل بودجه مصوب دستگاه‌هاي اجرايي پرداخت كنند.

از طرفي، در اجراي مصوبه مذکور، وزارت امور اقتصادي و دارايي (خزانه داري کل کشور) ضمن اعلام آمادگي در خصوص پرداخت عيدي کارکنان دولت طي هفته جاري از دستگاه‌هاي اجرايي خواسته است که همه ذي‌حسابان دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند از امروز (‌٢٣ بهمن‌ماه) نسبت به تنظيم درخواست وجه بابت پاداش آخر سال(عيدي) کارکنان خود اقدام و به اداره کل خزانه ارسال كنند و اداره کل خزانه نيز نسبت به پرداخت آن اقدام سريع خواهد كرد.

 معاون رييس جمهور نيز پيش از اين مبلغ عيدي كارمندان را ‌٣٥٠ هزار تومان اعلام كرده بود.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مهر: فعالان بازار مسکن رکود خرید و فروش مسکن در تهران در شرایط فعلی را افزایش قیمتها و کاهش قدرت خرید مردم می‌دانند.

خرید و فروش مسکن در ماههای آخر سال ، هنوز هم نتوانسته رونق زیادی پیدا کند و با وجود افزایش قیمت در برخی از مناطق تهران، اما بازهم بازار مسکن با رکود همراه است  که البته فعالان بازار، افزایش قیمت را دلیل رکود بازار مسکن می دانند.

به گفته مشاوران املاک، بازار شب عید امسال به نسبت سالهای پیش از این، رونق کمتری دارد و متقاضیان کمتری به بنگاه‌های املاک مراجعه می کنند که البته ممکن است تاپایان سال این رویه تغییراتی هم داشته باشد اما قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم یکی از دلایلی است که بازار را با رکود مواجه کرده است.

افزایش قیمت در برخی از مناطق شهر تهران باعث شده است که قیمت هر متر مربع آپارتمان در نقاط مختلف تهران با یکدیگر یکسان شود، این در حالی است که در گذشته اختلاف قیمت زیادی بین این منطقه ها وجود داشت. در واقع افزایش قیمت آپارتمان در محله های متوسط و حتی پایین شهر تهران بیش از نقاط شمالی تهران بوده است.

قیمت آپارتمان در برخی از محله های تهران

هم اکنون آپارتمان 43 متری در نواب زیر همکف و با عمر 10 ساله به قیمت 51 میلیون تومان به فروش می رسد و 41 متری در خیابان هاشمی 21 متری جی 56 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

برای آپارتمان 40 متری در هاشمی بدون پارکینگ هم 70 میلیون تومان قیمت تعیین شده است و 32 متری در محدوده سبلان شمالی طبقه سوم 62 میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین آپارتمان  40 متری نوساز در پونک، ایران زمین شمالی هم به قیمت 145 میلیون تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است و 50 متری در خیابان کمیل با عمر 8 ساله و بدون پارکینگ متری یک میلیون و 250 هزار تومان به فروش می رسد.

یک آپارتمان نوساز با متراژ 50 متر در منطقه فرمانیه با پارکینگ و انباری به قیمت 220 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و 55 متری و نوساز در جوادیه هم متری یک میلیون و 400 هزار تومان به فروش می رسد.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

احتمال توقف فروش بنزین آزاد از اسفند ماه

اقتصاد > انرژی  - همشهری آنلاین:
رئیس هیات مدیره انجمن جایگاه‌داران گفت: فروش بنزین آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت متوقف می‌شود.

بیژن حاج محمدرضا در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که فروش بنزین آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت به دلیل سوده نبودن به زودی متوقف می‌شود، گفت:‌ با توجه به این که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ابتدای دی ماه امسال کارمزد بنزین آزاد را کاهش داد، جایگاه‌داران تصمیم به توقف عرضه این نوع بنزین گرفته‌اند.

 وی توضیح داد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام شد که کارمزد فروش هر لیتر بنزین آزاد، دو برابر کارمزد بنزین سهمیه‌ای است، اما بعد از مدتی 100 درصد افزایش کارمزد بنزین آزاد به 50 درصد کاهش یافت تا این که در دی ماه امسال به جایگاه‌داران اعلام شد که علاوه بر کاهش کارمزد بنزین آزاد، جایگاه‌داران باید کارمزدی را که تاکنون دریافت کرده‌اند، پس دهند.

 حاج محمدرضا با اشاره به این که ابتدای دی ماه طی جلسه‌ای با مسوولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم، گفت:‌ قرار بود مسوولان این شرکت اول بهمن ماه به ما جواب دهند که بعد از گذشت 23 روز هنوز خبری نشده است.

 رئیس هیات مدیره انجمن جایگاه‌داران با اشاره به این که پلاکارد عدم عرضه بنزین آزاد توسط جایگاه‌ها آماده شده است و تا هشت روز دیگر به شرکت ملی پخش برای تایید داده می‌شود، گفت: دو هفته بعد از این تاریخ، عرضه بنزین آزاد توسط جایگاه‌ها متوقف می‌شود.

 به گفته وی، توقف عرضه بنزین آزاد در ابتدا از جایگاه‌های تهران آغاز می‌شود و بعد از آن قابل تعمیم به جایگاه‌های سراسر کشور است.

 



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بعد از گذشت بيش از دوماه از آخرين آمار اعلام شده از ذخيره سهميه بنزين 100 توماني، هنوز حجم اين سهميه سه رقمي است.

به گزارش ايسنا، بر اساس آمار، رقم ثبت شده سهميه بنزين 100 توماني در بهمن‌ماه به 120 ميليون ليتر رسيد كه در مقايسه با دو ماه پيش نشان‌دهنده تنها پنج ميليون ليتر كاهش است.

بر اين اساس سهميه بنزين 100 توماني براي خودروهاي سواري به 100 ميليون و براي موتورسيكلت‌ها به 20 ميليون رسيده است.

اين در حالي است كه حجم سهميه سوخت بنزين 100 توماني اعلام شده در 15 آذرماه 125 ميليون ليتر اعلام شده بود و اين آمار براي آبان ماه حدود 200 ميليون ليتر بود.

بنزين شش نرخي است اما ...

با پايان يافتن ذخير بنزين 100 توماني، اين فرآورده با چهار نرخ‌ عرضه خواهد شد. اين در حاليست كه در حال حاضر بنزين در جايگاه‌ها با شش نرخ عرضه مي‌شود.

در حال حاضر هر ليتر بنزين يارانه‌اي و سوپر يارانه‌اي به ترتيب 100 و 150 تومان، بنزين معمولي نيمه يارانه‌اي هر ليتر 400 تومان، بنزين معمولي آزاد هر ليتر 700 تومان و بنزين سوپر نيمه يارانه‌اي و آزاد به ترتيب هر ليتر 500 و 800 تومان عرضه مي‌شود.

البته محمدرضا فرزين - سخنگوي کارگروه طرح تحول اقتصادي، يکي از گزينه‌هاي اجراي فاز دوم قانون هدفمند شدن يارانه‌ها را عرضه تک نرخي بنزين اعلام کرده است.

اما با وجود اين كه مرتبا اعلام مي‌شود محدوديت زماني در مصرف بنزين يارانه‌اي وجود ندارد، بنزين 100 توماني با اطمينان خاطر، قيمت بنزين را چند نرخي نگاه داشته است. اين در حاليست كه به گفته كارشناسان، براي تك نرخي شدن بنزين بايد يك ضرب الاجل زماني تعيين شود.

با وجود ادامه اين شرايط و در صورت عرضه بنزين با كيفيت يورو4 و 5 كه قرار است با قيمتي متفاوت با نرخ بنزين معمولي به فروش ‌رود، بايد منتظر رسيدن تعداد نرخ‌هاي بنزين به بيش از هشت نرخ بود.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

كارگروه مسكن با استناد به اختياري كه در حوزه تنظيم بازار مسكن از هيات دولت گرفته، مصوبه دو هفته پيش شوراي پول‌واعتبار تحت عنوان «وام 25 ميليون توماني خريد مسكن» را لغو كرد؛ اعضاي كارگروه مسكن تبعات افزايش 5 ميليون‌توماني تسهيلات خريد مسكن را به دليل شكاف موجود بين عرضه و تقاضا در بازار ملك، «التهاب قيمت مسكن» مي‌دانند و با همين استدلال تصويب كردند سقف وام خريد در حد 20 ميليون تومان باقي بماند. مصوبه ‌جديد كارگروه مسكن براي تاييد نهايي و ابلاغ، به دفتر معاون اول رييس‌جمهور ارسال شده است.



تاريخ : 19 / 11 / 1390برچسب:, | 11:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تنها یک جمله کافی بود تا در بازار التهاب ایجاد کند و مردم را به سمت خریدهایی بکشاند که شاید در هراس از کمبود کالا به سراغش می‌روند در حالی که کالا به اندازه کافی در بازار وجود دارد و هم اکنون نیز عرضه روزانه ۵۰ هزار تن گوشت گرم در بازار آغاز شده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 11 / 1390برچسب:پیش فروش,سکه , عقاب نیوز, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پيش فروش سكه تمام بهار آزادي در شعب بانك ملي، با قيمتي كه از دو هفته پيش آغاز شد(5 ميليون و 989 هزار ريال بدون در نظر گرفتن ماليات بر ارزش افزوده) همچنان ادامه دارد اما در اين هفته سكه بهار آزادي فقط با زمان تحويل شش ماهه پيش فروش مي شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 11 / 1390برچسب:, | 10:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

قيمت سيم‌كارت ‌كاركرده با كد يك در بازار به بيش از يك ميليون تومان رسيده كه اين قيمت با توجه به نوع شماره اين متفاوت است و قيمت سيم‌كارت صفر با كد دو هم تقريبا 930 هزار تومان و كاركرده آن نيز تقريبا 530 هزار تومان است.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 11 / 1390برچسب:, | 10:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیر كل ریالی و نشر بانك مركزی از توقف پیش فروش چهار ماهه سكه كه پیش از این در شعب بانك ملی انجام می شد، خبر داد.
    
عباس كمره ای در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش فروش شش ماهه سكه همچنان ادامه دارد و قیمت آن همانند دو هفته گذشته پنج میلیون و 989 هزار ریال است.

بانك مركزی جمهوری اسلامی در اجرای مرحله دوم پیش فروش مسكوك طلا در شعب بانك ملی از سوم بهمن ماه جاری، فروش سكه را با شرایط و نرخ های جدید و با سررسیدهای چهار ماهه و شش ماهه آغاز كرد.

قیمت هر قطعه سكه طلا با سررسید چهارماهه شش میلیون و 274 هزار ریال و با سررسید شش ماهه پنج میلیون و 989 هزار ریال تعیین شد.

بانك مركزی برای تنظیم بازار سكه، اولین مرحله پیش فروش مسكوك طلا منقوش به تصویر حضرت امام خمینی (ره) را در شعب بانك ملی ایران ایران از بیست و نهم آذرماه امسال با نرخ ثابت 546 هزار تومان با سررسید چهارماهه آغاز و در روز شنبه اول بهمن ماه جاری متوقف كرد.



تاريخ : 15 / 11 / 1390برچسب:, | 10:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

گران‌قيمت‌ترين فايل مربوط به پيش‌فروش مسكن در تهران روز گذشته در سامانه مجازي معاملات ملك، به ثبت رسيد.

به گزارش «دنياي‌اقتصاد» اين فايل شامل يك پنت‌هاوس 840 مترمربعي در محله زعفرانيه است كه سازنده آن هر مترمربع اين ملك را 20 ميليون تومان تعيين قيمت كرده است.

اين پنت‌هاوس در طبقه 14 ساختماني واقع شده كه در حال‌حاضر ساخت آن به مرحله سقف‌زني طبقه 15 رسيده است و سازنده در جزئيات فايل اعلام كرده است كه پنت‌هاوس 20 ماه ديگر آماده تحويل خواهد بود.

جزئيات نحوه پيش‌فروش اين پنت‌هاوس كه در سايت ايران‌فايل درج شده، نشان مي‌دهد در اين ملك 4 اتاق خواب وجود دارد و استخر و سونا و جكوزي نيز دارد.

همچنين در فايل مربوط به پيش‌فروش اين واحد مسكوني قيد شده است: قيمت مترمربعي 20 ميليون تومان به عنوان «قيمت‌نهايي» است.

قيمت كل فروش گرانترين پنت‌هاوس در مرحله پيش‌فروش 16 ميليارد و 800 ميليون تومان تعيين شده است كه بنگاه فروشنده اين ملك، چنانچه به نرخ مصوب اتحاديه املاك عمل كند و حداكثر يك‌درصد بابت پورسانت انجام معامله از طرفين –خريدار و فروشنده پنت‌هاوس- دريافت كند، حدود 150 ميليون تومان از فروش اين ملك، عايدي به دست خواهد آورد.

به گزارش «دنياي‌اقتصاد» سطح قيمت‌هاي پيشنهادي براي پيش‌فروش مسكن در سامانه ايران‌فايل نشان مي‌دهد: اغلب واحدهاي مسكوني متراژ متوسط مترمربعي بين 2 ميليون تا 2 ميليون و 500 هزار تومان از سوي سازنده‌ها به بازار عرضه مي‌شود.همچنين زمان تحويل واحدها نيز اغلب بين 5 تا 10 ماه آينده، اعلام شده است.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سخنگوی اقتصادی دولت از برگزاری جلسات فاز دوم هدفمندی یارانه ها با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: ستاد هدفمندی یارانه ها و رئیس جمهور در مورد زمان اجرای فاز دوم تصمیم‌گیری خواهند کرد.

سید شمس الدین حسینی امروز در همایش روز جهانی گمرک در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر مبنی بر اینکه آیا دولت همچنان مصمم است که فاز دو هدفمندی یارانه ها را پیش از پایان سال اجرایی نماید، گفت: در این خصوص جلسات مستمری با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است و ابعاد مختلف اجرای فاز دو مورد بررسی قرار می گیرد.

سخنگوی اقتصادی دولت از انجام بررسی های لازم در این زمینه خبر داد و افزود: باید ببینیم ستاد هدفمندی یارانه ها و رئیس جمهور چه تصمیمی را در مورد زمان اجرای فاز دوم هدفمندی اتخاذ خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به سال آینده موکول شود وجود دارد یا خیر، گفت: احتمال هر چیز خوبی وجود دارد.

حسینی همچنین گفت: یارانه بهمن ماه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
 



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - رئیس شورای همانگی مدیران عامل بانك های دولتی از افزایش سهمیه ارز مسافرتی به 1500 دلار خبر داد و گفت: این رقم در گذشته یك هزار دلار بوده است.

1390/11/11 - 11:11

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، 'فرشاد حیدری' روز سه شنبه در نشستی خبری كه به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: در گذشته شاهد پنج نوع نرخ ارز در بازار بودیم كه این موضوع با تك نرخی شدن ساماندهی شده است.

به گفته وی، هر وارداتی كه از مبادی قانونی كشور انجام می شود با نرخ 1226 تومان خواهد بود و برای ارز غیر بازرگانی، دانشجویی و عتبات عالیات ارز از ناحیه بانك مركزی تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم كه ارز مسافری باید تأمین شود، ضمن آن كه ارز مورد نیاز در این بخش را بانك مركزی می تواند تأمین كند.

حیدری حمایت از تولیدات داخل را از سیاست های پولی كشور اعلام كرد و گفت: واردات كشور باید برای كالاهای واسطه ای باشد، نه مصرفی.

وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تغییرات نرخ ارز مسافری ارائه شده در روزهای گذشته به مسافران تصریح كرد: بانك مركزی به بانك ها اختیار داد كه با دریافت كارمزد خدمات ارزی را به مردم ارائه كنند و بر همین اساس صرافی ها می توانند اسكناس را با یك درصد كارمزد و حواله را با 3 الی 5 درصد كارمزد ارائه دهند.

وی تاكید كرد: به همین دلیل نرخ ارز مسافرتی ارائه شده در این روزها بیشتر از 1226 تومان بوده است.

مدیر عامل بانك ملی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر دلیل فعالیت صرافی های آزاد با وجود سیاست ممنوعیت خرید و فروش ارز آزاد، گفت: صرافی ها عمدتاً باید كار حواله را انجام دهند، زیرا دیگر قرار نیست ارز به صورت فیزیكی جا به جا شود.

وی در خصوص تعهدات بانك ملی پس از جریان اختلاس تصریح كرد: بعد از انتشار كیفر خواست، اینجانب به عنوان مسئول بانك برای وصول مطالبات، اقامه دعوی خواهم كرد و اگر مقام قضایی سوالی را از بنده داشته باشد باید پاسخگو باشم.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بازار طلا، همگام با بازار تهران فردا چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تعطیل است .

به گزارش سایت طلا ، طبق سنت دیرینه بازار تهران در سالروز شهادت ائمه معصوم علیه السلام تعطیل است و در همین راستا فردا چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه بازار تهران تعطیل است .

براساس این گزارش ، بازار طلای تهران نیز در این روز بسته است و پاساژهای اصلی بازار طلا از جمله فروردین ، اردیبهشت ،حکیم هاشمی ، سرای مکاره و خرداد چهارشنبه تعطیل است .

این گزارش می افزاید ، با توجه به بین تعطیلی بودن روز پنجشنبه هنوز خبر موثقی از بسته بودن بازار طلا در این روز دریافت نشده است .



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کارگران امسال حداقل 660 هزار تومان و حداکثر 990 هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد.

به گزارش مهر، پرداخت عیدی کارگران و مشمولان قانون کار موضوعی است که ساز و کار اجرایی آن، میزان عیدی و وظیفه کارفرمایان در این زمینه در قانون کار دیده شده است.
 
تنها موضوعی که قانون کار آن را اصل قرار داده و برای تحقق آن ماده قانونی مصوب کرده است همان اجباری بودن تامین و پرداخت عیدی به نیروی انسانی مشمول قانون کار است که باید از سوی کارفرمایان انجام شود.
 
بر پایه این گزارش، برنامه ای که در کشور برای پرداخت عیدی افراد مشمول قانون کار از سوی کارفرمایان انجام می شود طبق عرفی است که در بنگاهها و واحدهای تولیدی وجود دارد و تنها زمینه ای که در این مورد توسط قانون کار فراهم شده است همان اجباری بودن پرداخت آن است.
 
در هر حال، قانون کار کشور می گوید کارفرمایان موظف هستند تا قبل از پایان سال کاری نسبت به تامین و پرداخت عیدی کارگران و افراد مشمول قانون کار اقدام کنند که میزان آن 2 برابر حداقل دستمزد و حداکثر نیز 3 برابر آن خواهد بود.
 
این فرمول نشان می دهد، کارگرانی که امسال حداقل دستمزد آنها همان مصوبه 330 هزار تومان قانون کار بوده و حداقل دریافتی آنها چیزی بیشتر از این مبلغ تعیین نشده است، باید رقمی بین 660 تا حداکثر 990 هزار تومان جدا از حقوق ماهیانه به عنوان عیدی دریافت کنند که البته در مواردی مبالغی تحت عنوان مالیات از میزان عیدی یاد شده کسر می شود، این در حالی است که برخی واحدها و بنگاه‌ها با تعیین مبلغ دلخواه، پرداخت آن را به سال جدید موکول می کنند.
 
به گزارش مهر، کارمندان و بازنشستگان هم براساس اعلام دولت، امسال 350 هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد.



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 3:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌ شرقی از تولید وانت ال 90 از بهار سال 91 در تبریز خبر داد.

محمدعلی عسگری گفت: با توجه به اشتغالزایی ایجاد شده توسط تولید خودروی پیکان وانت در استان، قرار است تا پایان سال خط تولید این خودرو در استان فعالیت داشته باشد و از آغاز سال 91 خط تولید وانت ال 90 در تبریز آغاز به کار خواهد کرد.


وی ادامه داد: در حال حاضر در استان هشت واحد صنعتی تولید خودرو فعالیت می‌کنند و هشت واحد دیگر نیز در حال راه‌اندازی هستند.

سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: 450 واحد تولید و تامین قطعات یدکی خودرو و تراکتور در استان در حال فعالیت هستند که حاصل این فعالیت‌ها 5 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان است.

وی رتبه استان در صنعت خودروسازی را سوم عنوان و خاطرنشان کرد: 18 درصد صنایع استان را گروه‌های مرتبط با خودروسازی تشکیل می‌دهند.

عسگری در ادامه با اشاره به تولید پژو 206 در استان نیز گفت: خط تولید پژو 206 با سرمایه‌ای نزدیک به 160 میلیارد ریال در استان در حال راه‌اندازی است.

وی ادامه داد: خط تولید نصب شده در استان قابلیت تولید تمام محصولات پژو را دارد که در مرحله اول فعلا فقط خودروی 206 در استان تولید خواهد شد.



تاريخ : 9 / 11 / 1390برچسب:, | 9:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دنیای اقتصاد: این روزها آن دسته از خانم‌های مجرد (جوان یا میانسال) که به اجبار یا به اختیار زندگی مجردی را انتخاب می‌کنند، همچون سابق برای اجاره یک واحد مسکونی دچار مشکل نمی‌شوند چراکه این روزها برخی از واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران از این امتیاز یعنی اجاره به «خانم مجرد» برخوردار هستند.

معمولا اکثر دانشجویانی که از دیگر شهرها برای تحصیل یا برای کسب و کار به تهران نقل مکان می‌کنند پا به بازار واحدهای اجاره‌ای می‌گذارند البته همه خانم‌های مجرد مهاجران شهرهای اطراف نیستند، بلکه برخی از خانم‌های مجرد تهرانی هم ترجیح می‌دهند به طور مستقل زندگی کنند.

نکته قابل توجهی که این روزها در بازار مسکن به چشم می‌خورد این مساله است که استقبال موجران از اجاره واحدشان به افراد مجرد باعث شده تا این بخش از بازار مسکن با رونق مواجه شود، زیرا افراد مجرد به خصوص خانم‌ها براین باورند که دیگر مثل گذشته برای اجاره یک واحد مسکونی با دردسر مواجه نیستند و در حال حاضر تنها با یک اراده می‌توانند واحد مورد نظر خود را اجاره کنند.



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 11 / 1390برچسب:, | 9:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: قیمت‌های جدید بلیت قطار که در 40 درصد از قطار‌های شرکت مسافری رجاء اعمال شده است، در مسیر‌های مختلف منتشر شد.

لیست قیمت‌های جدید بلیت‌ قطار در 58 مسیر‌‌ مختلف و بر اساس نوع واگن به شرح زیر است:

 

مسیر             مسافت (کیلومتر)  نوع واگن        پذیرایی و خدمات     جمع کل بهای بلیت

 

تهران-مشهد          950            ‌ سیمرغ                          8.000                  ‌  310.000

تهران-مشهد          950             ‌سبز                              8.000         ‌          310.000 

اصفهان-مشهد      ‌1500            ‌درجه‌یک6تخته(بلورسبز)      7.000         ‌           395.000

تهران-تبریز             750              ‌سبز                              8.000        ‌           240.000

تهران-مشه            950            3تخته بدون صوتی‌تصویری    20.000          ‌         255.000 

اراک‌-مشهد           1250            ‌خلیج فارس                      7.000        ‌           310.000 

تهران‌-مشهد          950              ویژه‌رجاء-ترن‌ست(پردیس)   48.000        ‌          330.000 

تهران‌-یزد               650              ویژه‌رجاء-ترن‌ست(پردیس)   7.000      ‌             161.000

یزد-بندرعباس          750              6تخته                              0         ‌             165.000

تبریز-مشهد          1700               صبا                            10.000       ‌            371.000

تبریز‌-مشهد          1700             6تخته‌تبدیلی                      0        ‌               145.000    

تهران‌-اهواز            850              درجه‌یک‌4تخته(بلورسبز)       6.000       ‌            214.000   

قم‌-مشهد           1100              6تخته‌پارسی                       0     ‌                 126.000

تهران‌-یزد              6500               6تخته‌پارسی                     0      ‌                131.000

اصفهان‌-بندرعباس    1050              6تخته‌پارسی                     0         ‌            210.000

تهران‌-خرمشهر        950               درجه‌یک‌4تخته(بلورسبز‌-جدید)  6.000   ‌            225.000

تهران‌-خرمشهر        950               پارسی‌درجه‌یک(جدید)           6.000      ‌         185.000

سمنان‌-مشهد        700                آلمانی‌4تخته                       0     ‌                 95.000

سمنان‌-مشهد        700               دانمارکی6صندلی                  0       ‌               45.000

شاهرود-مشهد       500                آلمانی4تخته                       0      ‌                 70.000 

شاهرود-مشهد       500               دانمارکی6صندلی                 0          ‌              31.000

تهران-نیشابور          800                6تخته‌تبدیلی                      0     ‌                  72.000

تهران‌-نیشابور          800               دانمارکی6صندلی                 0     ‌                  48.000

تهران‌-خواف          1100                6تخته‌تبدیلی                       0      ‌                 94.000    

تهران‌-خواف          1100                دانمارکی6تخته                    0      ‌                 65.000  

زنجان-مشهد        1250                ‌آلمان‌غربی4تخته                  0      ‌                 165.000

زنجان-مشهد       1250                دانمارکی 6صندلی                 0      ‌                78.000 

قزوین-مشهد       1100                ‌آلمان‌غربی6تخته                   0     ‌                 145.000

قزوین-مشهد       1100                دانمارکی6صندلی                  0      ‌                68.000      

کاشان-مشهد     1200                آلمان‌غربی3تخته                   0     ‌                 165.000

کاشان-مشهد     1200               دانمارکی6صندلی                  0      ‌                 78.000 

تهران-تبریز            750                آلمان‌غربی4تخته                  0      ‌                 110.000   

تهران-تبریز            750               6تخته‌تبدیلی                        0                       75.000 

تهران-مراغه          650               6تخته‌تبدیلی                        0                       65.000

تهران-مراغه          650               آلمان‌شرقی‌تبدیلی                 0                      99.000

تهران-زنجان          350               ویژه‌رجاء-ترن‌ست(پردیس)      7.000                   85.000

تهران-میانه           350               ویژه‌رجاء-ترن‌ست(پردیس)      7.000                   105.000

تهران-اهواز           850               دانمارکی6صندلی                       0                  45.000

تهران-اهواز           850               اتوبوسی80نفره                         0                  42.000

تهران-ساری         400               دانمارکی6صندلی                       0                  30.000

تهران-ساری         400              اتوبوسی80نفره                          0                  28.000

تهران-گرگان         500              درجه 2خواب                              0                  65.000

تهران-گرگان         500              اتوبوسی 80نفره                         0                  55.000

تهران-مشهد        950              دانمارکی6صندلی                        0                 115.000

تهران-مشهد        950              اتوبوسی96نفره                           0                 82.000

تهران-شاهرود      250              اتوبوسی96نفره                            0                 45.000

تهران-مشهد        950             اتوبوسی‌بدون‌تهویه70نفره                 0                 95.000

تهران-میانه          450             اتوبوسی70نفره                             0                 45.000

تهران-مشهد        950             درجه2خواب                                  0                 140.000

تهران-زنجان         250             اتوبوسی‌مترو                                 0                 35.000

کرج-مشهد        1.000            درجه2خواب                                  0                 155.000

تهران-مراغه        650              درجه2خواب                                  0                 55.000

کرج-تبریز           700              درجه‌2خواب                                   0                 85.000

تهران-طبس        1.300          6تخته پارسی                                 0                 165.000 

تهران-گرگان       500             6تخته‌پارس                                    0                  115.000

یزد-کرمان         400              اتوبوسی72نفره                               0                  40.000

آزادور-مشهد     450              اتوبوسی96نفره                               0                  30.000

طبس-مشهد    550              اتوبوسی96نفره                               0                  45.000

 

به گزارش فارس طبق اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در صورت ارائه پکیج غذای اختیاری در قطار‌های ویژه 45000 ریال به بهای بلیت افزوده خواهد شد.

در صورت ارائه پذیرایی در قطار‌هایی که فاقد پذیرایی هستند با افزایش مبلغ پذیرایی هزینه پذیرایی پس از تأیید معاونت مسافری راه‌آهن به قیمت بلیت افزوده خواهد شد.

در صورت استفاده از واگن‌‌های موجود در ناوگان مسافری برای مسیر  جدیدی که در جدول ذکر نشده است، تعرفه آن بر اساس مسیر تهران - مشهد یا سایر مسیر‌های مشابه محاسبه و پس از تأیید معاونت مسافری راه‌آهن قابل اجرا خواهد بود.



تاريخ : 8 / 11 / 1390برچسب:, | 2:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی بانك مركزی، شعب ارزی بانك های ملی و ملت برای فروش ارز مسافرتی ضمن رعایت كامل مقررات ارزی، پس از دریافت معادل ریالی مربوطه ، به جای پرداخت ارز به متقاضی نسبت به صدور سندحسابداری و یا رسید كه در متن آن مبلغ ، نام متقاضی ، كد ملی، شماره پاسپورت و سایر اطلاعات مرتبط درج شده باشد ، اقدام نموده و سند حسابداری ، رسید كه ممهور به مهر و امضای شعبه می‌باشد را به متقاضی تحویل نمایند.

ضمنا' شعبه یا باجه بانك های ملی ایران و ملت مستقر در مبادی خروجی فرودگاه (پس از گیت خروجی)، در مقابل دریافت سند حسابداری و یا رسید مزبور نسبت به پرداخت ارز مسافری مربوطه اقدام خواهند نمود.

نرخ ارز مسافری ( دلار) كه بر اساس نظام تك نرخی ارز از سوی بانك مركزی اعلام شده است 12 هزار و 260 ریال است.



تاريخ : 7 / 11 / 1390برچسب:, | 9:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش ايسنا، در اين هفته‌ در خانواده‌ محصولات گروه خودروسازي سايپا، خودرو سايپا ۱۳۱ در مدل SX آن به قيمت حدود ۹ ميليون و ۱۳۰ هزار تومان و مدل SL نيز حول و حوش ۸ ميليون و ۹۳۰ هزار تومان عرضه شد.

قيمت سايپا ۱۳۲ نيز در مدل SX آن حدود ۹ ميليون و ۲۲۰ هزار تومان و در مدل SL نيز ۸ ميليون و ۹۲۰ هزار تومان بود.

سايپا ۱۱۱ نيز به قيمت حول و حوش ۹ ميليون و ۲۶۰ هزار تومان در نمايندگي‌هاي فروش سايپا عرضه شد.

در اين هفته‌ قيمت ريو فول آپشن حدود ۱۵ ميليون و ۱۵۰ هزار تومان و قيمت تيبا نيز حول و حوش ۱۱ ميليون و ۸۲۵ هزار تومان بود.

تندر ۹۰ توليدي پارس خودرو نيز در مدل E۲ آن به قيمت حدود ۱۶ ميليون و ۲۵۰ هزار تومان عرضه شد. مدل E۱ اين خودرو اما در نمايندگي‌هاي فروش سايپا موجود نيست.

قيمت مگان نيز در مدل ۲۰۰۰ آن حول و حوش ۳۶ ميليون تومان بود.

اما در اين هفته‌ در خانواده‌ محصولات ايران خودرو نيز خودرو پژو ۲۰۶ در تيپ دو آن به قيمت حدود ۱۵ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان، تيپ ۳ حدود ۱۶ ميليون تومان و تيپ ۶ اين خودرو نيز به قيمت حول و حوش ۲۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شد.

قيمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نيز در مدل V۲۰ آن حدود ۱۵ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان، مدل V۸ حدود ۱۷ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان، مدل V۹ حدود ۲۰ ميليون و ۸۵۰ هزار تومان و مدل V۲ حول و حوش ۱۷ ميليون و ۸۵۰ هزار تومان و مدل V۱ نيز حدود ۱۶ ميليون و ۳۵۰ هزار تومان بود.

در اين هفته پژو GLX نيز به قيمت حول و حوش ۱۴ ميليون تومان عرضه شد. قيمت سمند نيز در مدل EF۷ تك‌سوز آن حدود ۱۶ ميليون و۳۰۰ هزار تومان بود.

اما تندر۹۰ توليدي ايران خودرو نيز در مدل E۱ آن به قيمت حدود ۱۴ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان و مدل E۲ نيز به قيمت حدود ۱۵ ميليون و ۷۵۰ هزار تومان عرضه شد.

در خودرو سوزوكي گراند ويتارا نيز اگرچه قيمت كارخانه‌اي اين خودرو در كلاس ۸ اتوماتيك آن حدود ۴۹ ميليون و ۶۸۵ هزار تومان و ۵ اتوماتيك نيز ۴۵ ميليون و ۲۸۵ هزار تومان است، اما اين خودرو به قيمت كارخانه‌اي در سطح نمايندگي‌هاي اين شركت يافت نشده و در كلاس ۸ اتوماتيك به قيمت حدود ۵۵ ميليون تومان و كلاس ۵ اتوماتيك نيز حدود ۴۹ ميليون و۸۰۰ هزار تومان عرضه مي‌شود.

تمام قيمت‌هاي ياد شده نسبي بوده و در نمايندگي‌هاي فروش مختلف درصدي تفاوت قيمت به چشم مي‌خورد.



تاريخ : 6 / 11 / 1390برچسب:, | 3:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس کل بانک مرکزی از آغاز اجرای طرح دلار تک نرخی از روز شنبه آینده خبر داد و گفت: در سیاست جدید هر دلار 1226 تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی عصر امروز پنجشنبه از آغاز اجرای طرح دلار تک نرخی خبر داد و گفت: از روز شنبه هفته آینده هر دلار به قیمت 1226 تومان و تک نرخی خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در تصمیم‌گیری‌های جدید میزان ارز مسافری را نیز کاهش دادیم، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در دور جدید مبلغ ارز مسافری را از متقاضیان دریافت کنیم و پس از کنترل‌های لازم نسبت به واگذاری ارز اقدام شود.

بهمنی با اشاره به اینکه دلار 1226 تومانی و تک نرخی از روز شنبه آینده تحویل خواهد شد، تصریح کرد: حتی برای افرادی که بخواهند مسافرت‌های دور نیز داشته باشند ارز مورد نیاز را فراهم خواهیم کرد و هیچ مشکلی برای هموطنان به جود نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: با سیاست جدید بانک مرکزی دیگر نیازی به مراجعه افراد به بازارهای آزاد برای تهیه ارز وجود نخواهد داشت و سیستم‌های بانکی تمام نیازهای آنها را برآورده می‌کند که البته نحوه واگذاری ارز به نسبت نوع مصرف افراد متفاوت خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تحریم‌های اخیر کشورهای اروپایی علیه بانک مرکزی گفت: خوشبختانه در زمینه تحریم‌ها مردم باهوش و فهیم هستند و یا راه را می‌یابند و یا می‌سازند و ما هم اکنون 32 سال است که تحریم شده‌ایم و این اقدامات به تازگی اتفاق نیافتاده است.

بهمنی با بیان اینکه هیچ مشکلی تا کنون وجود نداشته است، تصریح کرد:‌ البته کمی کارها سخت شده ولی امیدواریم که بتوانیم این بحران را نیز به خوبی پشت سر بگذاریم چرا که در دنیای امروز با کشورهای زیادی که وجود دارد راه‌های جدیدی را پیدا خواهیم کرد و کارمان را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما آنچنان رابطه‌ای با اروپا و آمریکا نداشته‌ایم که حال بخواهد در شرایط کاری ما تاثیر بگذارد. البته وضعیت خود آ‌مریکا و کشورهای اروپایی از نظر بحران‌های به وجود آمده به مراتب بیشتر از این است که فکر کنیم کشور ما دچار مشکل خواهد شد.

 



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 11:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


به گزارش سرویس اقتصادی برنا، پیش فروش سكه در این روش همچنان به صورت نامحدود بوده و‌ بر اساس دستورالعمل جدید، قیمت هر قطعه مسكوك طلا به صورت هفتگی از سوی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران به بانك ملی اعلام می شود.

همچنین پیش فروش مسكوك طلا در سر رسیدهای 4 یا 6 ماه امكان پذیر است و پس از طی دوره های مذكور و مندرج در قرار‌داد تنها از طریق همان شعبه كه پیش فروش توسط آن صورت پذیرفته به فرد متقاضی تحویل می شود.

بر اساس اعلام بانك مركزی جمهوری اسلامی از دوشنبه سوم بهمن ماه لغایت 5 بهمن ماه سكه با تحویل شش ماهه به نرخ پنج میلیون و 989 هزار ریال و با تحویل چهار ماهه به نرخ شش میلیون و 274 هزار ریال پیش فروش خواهد شد.

در مرحله قبلی پیش فروش سكه ،قیمت هر قطعه مسكوك طلا مبلغ پنج میلیون و چهارصد و شصت هزار ریال ( پانصد و چهل و شش هزارتومان) تعیین شده بود و مسكوك طلای پیش فروش شده ، بعد از یك دوره 4 ماهه به فرد متقاضی تحویل می شد.

بر همین اساس، در مرحله جدید پیش فروش سكه ، قیمت هر قطعه سكه طرح جدید در سررسید 6 ماهه، 53 هزار تومان و در سررسید 4 ماهه ،81 هزار تومان نسبت به مرحله پیشین افزایش یافته است.



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جام جم آنلاين: مشترکین گاز استان تهران از این پس با ارسال شماره اشتراک خود به شماره پیامک 20001704 می توانند رقم گازبهای خود را به صورت آنی دریافت کنند.

شرکت ملی گاز ایران در راستای کاهش هزینه های صدور و ارسال قبوض کاغذی گاز اقدام به صادر کردن قبوض الکترونیکی کرد.

این گزارش حاکی است مشترکین استان تهران از این پس با ارسال شماره اشتراک خود که بر روی قبوض درج شده است به شماره پیامک 20001704 می توانند رقم گاز بهای خود را به صورت آنی دریافت و اقدام به پرداخت آن کنند.

براساس این گزارش، پیش از این مدیر عامل شرکت ملی گاز از طرح پایلوت و آزمایشی صدور الکترونیکی قبوض گاز در چند استان کشور خبر داده بود.



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 9:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پیش فروش مسكوك طلا از امروز سوم بهمن ماه سال جاری با روش و شرایط جدید از طریق شعب بانك ملی آغاز شد.

1390/11/02 - 00:27

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،پیش فروش سكه در این روش همچنان به صورت نامحدود بوده و‌ بر اساس دستورالعمل جدید، قیمت هر قطعه مسكوك طلا به صورت هفتگی از سوی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران به بانك ملی اعلام می شود.

همچنین پیش فروش مسكوك طلا در سر رسیدهای 4 یا 6 ماه امكان پذیر است و پس از طی دوره های مذكور و مندرج در قرار‌داد تنها از طریق همان شعبه كه پیش فروش توسط آن صورت پذیرفته به فرد متقاضی تحویل می شود.

بر اساس اعلام بانك مركزی جمهوری اسلامی از دوشنبه سوم بهمن ماه لغایت 5 بهمن ماه سكه با تحویل شش ماهه به نرخ پنج میلیون و 989 هزار ریال و با تحویل چهار ماهه به نرخ شش میلیون و 274 هزار ریال پیش فروش خواهد شد.

در مرحله قبلی پیش فروش سكه ،قیمت هر قطعه مسكوك طلا مبلغ پنج میلیون و چهارصد و شصت هزار ریال ( پانصد و چهل و شش هزارتومان) تعیین شده بود و مسكوك طلای پیش فروش شده ، بعد از یك دوره 4 ماهه به فرد متقاضی تحویل می شد.

بر همین اساس، در مرحله جدید پیش فروش سكه ، قیمت هر قطعه سكه طرح جدید در سررسید 6 ماهه، 53 هزار تومان و در سررسید 4 ماهه ،81 هزار تومان نسبت به مرحله پیشین افزایش یافته است.



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب:, | 12:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: قيمت طلا در بازار ايران(تومان)-ساعت به روز رسانی: 12:49 شنبه 01/11/90 

قيمت هر مثقال طلای 17 عيار: 336000
قيمت هر مثقال طلای 18 عيار: 357450
قيمت هر گرم طلای 18 عيار: 77570
قيمت هر مثقال طلای 19 عيار: 376510
قيمت هر گرم طلای 19 عيار: 81850
قيمت هر مثقال طلای 20 عيار: 397000
قيمت هر گرم طلای 20 عيار: 86310
قيمت هر مثقال طلای 21 عيار: 417020
قيمت هر گرم طلای 21 عيار: 90660
قيمت هر مثقال طلای 22 عيار: 436560
قيمت هر گرم طلای 22 عيار: 94910
قيمت هر مثقال طلای 24 عيار: 476600
قيمت هر گرم طلای 24 عيار: 103610

قيمت فروش سکه در بازار ايران(تومان) 

تمام سکه بهار آزادی طرح قديم: 825000
تمام سکه بهار آزادی طرح جديد: 815000
نيم سکه بهار آزادی : 408000
ربع سکه بهار آزادی : 207000
سکه يک گرمی : 105000 

قيمت فروش سکه در بانک(تومان)

تمام سکه بهار آزادی طرح جديد: 770000
نيم سکه بهار آزادی : 376000
ربع سکه بهار آزادی : 194500
سکه گرمی : 92000
 



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب:, | 1:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پیش فروش سکه در شعب بانک ملی ایران از امروز متوقف شد.

 به گزارش فارس، پیش‌فروش سکه بهار آزادی در شعب بانک ملی ایران متوقف شد.
 
بنا به گفته کارکنان بانک ملی طبق ابلاغ بانک مرکزی پیش‌فروش سکه آتی از صبح امروز صورت نمی‌گیرد.



تاريخ : 30 / 10 / 1390برچسب:ایران , روسیه , تجارت , حذف , دلار , عقاب نیوز, | 7:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سيد رضا سجادي سفير ايران در مسكو روز جمعه گفت: تجارت بر مبناي ارز ملي‌مان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاري رويترز، سجادي در يك كنفرانس خبري در مسكو گفت: ما مدت‌ها قبل اين كار را آغاز كرديم. تاجران ايراني در حال خريد كالا از روسيه هستند و براي پرداخت از روبل استفاده مي‌كنند. دلار آ‌مريكا تكيه‌گاه اقتصادي ندارد.



تاريخ : 29 / 10 / 1390برچسب:, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دلار ركورد 1800 تومان را زد؛ دلار در حال حاضر در خيابان‌ها با نرخ 1800 تومان به فروش مي‌رسد درحالي كه صرافان با اعلام قاچاق بودن ارز آزاد و امكان پلمپ صرافي، از خريد و فروش ارز دست نگاه داشتند و معامله نمي‌كنند.

به گزارش ايسنا، در حالي كه نرخ ارز ممنوعه و قاچاق هم‌چنان در حال افزايش است و خريد و فروش در سطح شهر صورت مي‌گيرد، قيمت سكه و طلا هم تغيير كرده است.

در حالي كه سكه طرح قديم به 800 هزار تومان رسيده بود، نرخ آن كاهش يافت و بار ديگر به 785 هزار تومان، سكه طرح جديد از 800 هزار تومان به 775 هزار تومان، نيم سكه از 390 به 380 هزار تومان و ربع سكه 195 به 197 هزار تومان رسيد و سكه گرمي نيز از 94 تا 100 هزار تومان معامله مي‌شود.

همچنين در صرافي هاي خياباني يا همان دست‌فروشي‌ها نيز دلار1800 تومان و يورو2250 تومان رد و بدل مي‌شود.

بر اين اساس نرخ هر گرم طلاي 18 عيار كه ساعاتي پيش به 75 هزار تومان رسيده بود، اكنون با 74 هزار تومان معامله مي‌شود.



تاريخ : 29 / 10 / 1390برچسب:, | 10:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، 'محمدجواد محمدی زاده' شامگاه روز چهارشنبه به مناسبت هفته هوای پاك و در حاشیه بازدید از پالایشگاه شهید تندگویان تهران اظهار امیدواری كرد توزیع این نوع بنزین استاندارد كه نقش مهمی در كاهش آلودگی ایفا می كند با الویت در كلانشهر ها ادامه یابد.

وی اظهار داشت:ارزش این اقدام در این است كه سطح و میزان آلاینده ها نسبت به گذشته كاهش خواهد یافت و این اقدام در هفته روز هوای پاك از اهمیت بیشتری برخوردار است .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیتهای پالایشگاه شهید تندگویان گفت: بهره برداری از واحد جدید گرانول سازی ازجمله اقدامات مهم این پالایشگاه است كه دراین واحد گوگرد از سوخت حذف می شود.

وی افزود: پیش از این، گوگرد در هوا متصاعد می شد ولی اكنون در واحد گرانول سازی روزانه به میزان 720 تن گوگرد از فرآوردهای نفتی گرفته و به گرانول تبدیل می شود.

معاون رییس جمهور تصریح كرد: با این روش نه تنها می توان گرانول تولیدی را به خارج از كشور صادر و ارز آوری كرد، بلكه در دیگر صنایع كشور از این محصول به عنوان مواد اولیه استفاده و از خروج ارز جلوگیری می شود.

وی افزود:با این اقدام پالایشگاه شهید تندگویان نه تنها محیط زیست آلوده نمی شود، بلكه با استحصال مجدد یك فرآورده صنعتی، فعالیتی جدید حاصل شده و خوشبختانه اینگونه فعالیت ها با همت بالای وزارت نفت و شركت پخش و پالایش در حال انجام است .

رییس سازمان محیط زیست با بیان این كه در مورد بهینه سازی سوخت تا كنون رقمی در حدود 15 هزار میلیارد تومان از سوی وزارت نفت در پالایشگاههای مختلف كشور هزینه شده، افزود: حدود یك هزار میلیارد تومان ازاین مبلغ در پالایشگاه تندگویان تهران سرمایه گذاری شده است.

محمدی زاده با تقدیر از دست اندركاران صنایع نفت كشور اظهار داشت این اقدام نه تنها آثار اقتصادی بسیار فراوانی برای كشور خواهد داشت بلكه محیط زیستی سالم را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

وی تصریح كرد از سال آینده تمام سوخت مصرفی كشور شامل بنزین، نفت سفید و گازوئیل با استاندار های های یورو 4 و یورو 5 عرضه خواهد شد .

معاون رییس جمهور از دیگر موفقیت بدست آمده در شركت پالایش و پخش وزارت نفت را ارایه سوخت هواپیما با استانداردهای یورو 5 عنوان كرد و افزود: این حركت بسیار كار با ارزشی می باشد و نیاز سوخت داخلی و همچنین هواپیماهای خارجی كه وارد كشور می شوند با كیفیتی عالی عرضه خواهد شد .

وی بابیان اینكه نخستین اقدام برای ارتقاء سطح كیفیت فرآورده های نفتی در پالایشگاههای شازند اراك و شهید تندگویان تهران آغاز شد افزود:درادامه اقدامات مشابه در چندین پالایشگاه سطح كشور از جمله بندرعباس، آبادان، كرمانشاه و تبریز یكی پس از دیگری در حال به نتیجه رسیدن می باشد.

معاون رییس جمهور و هیات همراه بعد ازظهر چهارشنبه از قسمت های مختلف پالایشگاه شهید تندگویان تهران و واحد تازه تاسیس گرانول سازی این پالایشگاه بازدید كردند .