تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 4:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، از چهارشنبه هفته گذشته (۳۰ فروردين‌ماه) صف‌هاي طولاني در جايگاه‌هاي عرضه‌ سوخت شكل گرفت كه علت آن تحويل ندادن بنزين آزاد بدون كارت سوخت بود.

در همين زمينه بيژن حاج محمدرضا گفت: از ۳۰ فروردين‌ماه كليه‌ كارت‌هاي جايگاه‌داران كه براي عرضه‌ بنزين آزاد به خودروهاي بدون كارت سوخت مورد استفاده قرار مي گرفت، از طرف شركت ملي پالايش و پخش باطل شد كه به همين علت عرضه‌ بنزين آزاد با كمي اختلال مواجه شد.

رييس انجمن جايگاه‌داران عرضه‌ سوخت در مورد دليل باطل‌شدن كارت سوخت جايگاه‌داران توضيح داد: شركت ملي پالايش و پخش به جايگاه‌داران اعلام كرد كه براي ارتقاء امنيت اين كارت‌ها، بايد رمز آنها تغيير كند، به همين دليل كارت سوخت جايگاهداران سوزانده شده و قرار است در مركز توليد كارت‌هاي سوخت در شيراز دوباره توليد و در اختيار جايگاه‌داران قرار گيرد.

وي اين موضوع كه جايگاه‌داران به دليل مشكلات خود با شركت ملي پالايش و پخش از دادن بنزين آزاد خودداري مي‌كنند را رد كرد و افزود: طبق دستورالعمل اين شركت در حال حاضر امكان عرضه‌ بنزين آزاد با كارت سوخت ميسر نيست.

رييس انجمن جايگاه‌داران عرضه‌ سوخت در پاسخ به اين سوال كه چه زماني بنزين آزاد با كارت جايگاه‌داران دوباره عرضه خواهد شد، يادآور شد: اين موضوع بستگي به شتاب شركت ملي پالايش و پخش در تحويل كارت‌هاي سوخت مورد نظر به جايگاه‌داران دارد.

حاج محمدرضا در پاسخ به اين سوال هم كه در حال حاضر خودروهايي كه به دلايل مختلف فاقد كارت سوخت هستند بايد چگونه سوخت مورد نظر خود را تامين كنند، اظهار كرد: اين افراد بايد مدتي صبر كنند.

البته به گفته‌ وي تعداد بسيار كمي از جايگاه‌داران در حال حاضر كارت سوخت دارند، اما بايد گشت و آنها را پيدا كرد!



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 2:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون کارت هوشمند بنزین و گازوئیل در سطح کشور فعال است که از این تعداد نزدیک به ۱۱ میلیون کارت سوخت برای خودروهای شخصی صادر شده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 2:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، سكه‌هاي پيش فروش شده با قيمت ۵۴۶ هزار تومان و دوره‌ي چهار ماهه هم‌اكنون در بانك ملي ايران در حال تحويل است به ازاي هر قطعه سكه۲۷ هزار تومان ماليات بر ارزش افزوده نيز دريافت مي‌‌شود، بنابراين قيمت سكه براي خريدار ۵۷۳ هزار تومان تمام شده است.

بانك مركزي در روش جديدي علاوه بر ارائه اوراق بهادار و اوراق سپرده به جاي سكه نقد پيشنهاد كرده كه مشتريان سكه‌هاي خود را به قيمت بازار به بانك ملي بفروشند.

در حالي كه امروز سكه در بازار بيش از ۷۰۰ هزار تومان قيمت دارد، ولي قيمت خريد سكه در بانك ملي ۶۳۶ هزار تومان است.

در واقع ميان قيمت بازار و قيمتي كه بانك مركزي سكه‌ها را خريداري مي‌كند حدود ۷۰ هزار تومان اختلاف قيمت است.

قرار است بانك ملي قيمت خريد نقدي سكه‌ها را هر روز از بانك مركزي دريافت كند. هم‌اكنون با مراجعه به شعب بانك ملي و ارائه‌ي فيش پيش خريد سكه با ثبت شماره ملي روش‌هاي مختلفي به مشتري پيشنهاد مي‌شود كه در صورت انتخاب فروش نقدي، قيمت سكه از بانك مركزي اخذ و مبلغ معادل آن تحويل مي‌شود.



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دنیای اقتصاد: شركت خودروسازي هيونداي موتور كره جنوبي اعلام كرد كه قصد دارد امسال 152 هزار دستگاه از خودروهاي تغيير يافته دو ديفرانسيلي سانتافه خود را در بازارهاي جهاني بفروشد.

مدل جديد سانتافه هيونداي امسال روانه بازارهاي جهاني خواهد شد و در بازار كره‌جنوبي نيز حساب زيادي روي آن باز شده است.

پس از امضاي توافق نامه تجارت آزاد بين دولت كره‌جنوبي، اروپا و آمريكا دسترسي خودروسازان خارجي به بازار كره آسان‌تر شده است.

به گزارش رويترز، در چنين شرايطي هيونداي قصد دارد به كمك مدل جديد سانتافه خود سهمش در بازار داخلي را حفظ كند.

در سه ماهه نخست سال جاري فروش خودروهاي وارداتي در بازار كره 10 درصد از مجموع فروش خودروها در اين مدت را به خود اختصاص داد.



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 11:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: قیمت شیر و محصولات لبنی به دلیل عدم نظارت مسئولان تنظیم بازار کشور بصورت روزانه افزایش پیدا می کند.

خبرگزاری فارس: گرانی شیر و محصولات لبنی روزانه شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت شیر و محصولات لبنی بصورت روزانه افزایش پیدا می کند و تقریبا در هر مراجعه برای خرید با شوک قیمتی مواجه می شویم.

در سال گذشته قیمت شیر خام سه بار دست خوش تغییر شد و علی رغم تغییر اندک قیمت شیر خام اما قیمت شیر پاستوریزه و محصولات لبنی با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

بر اساس مصوبه دولت قیمت شیر خام باید هر لیتر 630 تومان باشد اما در حال حاظر بالغ بر 850 تومان به کارخانجات لبنی فروخته می شود. این در حالیست که وزرات جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید این محصول تا کنون اقدامی انجام نداده است.

به گزارش فارس قیمت شیر در انواع برندها و بسته بندی ظروف پلاستیکی که تا سه ماه پیش 850 تومان بود اما در اسفند ماه به 1100 تا 1150 تومان رسید و در حال حاضر به 1400 تا 1450 تومان رسیده است.

انتظار می رفت با حذف یارانه شیر بازار این محصولات رقابتی باشد اما اقیمت گذاری این کالا باعث شده است تا همواره شاهد تخلف و کم فروشی در خصوص محصولات لبنی باشیم.



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 8:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، با وجود انتقاد چند هفته اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت به تعویق افتادن اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از اعضای کابینه دولت از احتمال صدور دستور اجرای فاز دوم طرح تحول اقتصادی توسط رئیس جمهور خبر می دهند.
با این وجود به نظر می‌رسد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حداقل تا خرداد ماه امسال به تعویق افتاده و از این رو قیمت و سهمیه‌های بنزین هم حداقل برای مدت یکماه بدون تغییر تثبیت شده است.
 
بر این اساس تا ساعت 24 فردا پنج شنبه 31 فروردین ماه 60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای به کارتهای هوشمند سوخت واریز می‌شود تا حداقل تا اول خرداد پای بنزین 1000 تومانی به جایگاه‌‌های سوخت باز نشود.
 
برای دومین ماه سالجاری بنزین سهمیه‌ای خودروهای شخصی 60 لیتر و با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومان تعیین شده است. همچنین اردیبهشت ماه سالجاری، برای موتورسیکلتها 25 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای و برای خودروهای شخصی 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد (700 تومانی) پیش بینی شده است.
 
در همین حال سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است ضمن آنکه برای فروردین ماه هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارتها تعیین نشده است.
 
در همین حال محمد رویانیان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور هم تاکید کرده است: سهمیه بنزین اردیبهشت ماه همانند ماه‌های گذشته و بدون تغییری در میزان و قیمت واریز می‌شود.
 
پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاههای کشور عرضه شده است.



تاريخ : 29 / 1 / 1391برچسب:, | 9:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از خروج حباب سکه و توقف در قیمت واقعی ۷۰۰ هزارتومان، ساخت شمش طلا برای اولین بار در ایران و ورود آن به بازار داخلی و ورود سرمایه‌های کلان به بازار سکه و طلا خبر داد و گفت: یک نفر حدود ۲ میلیارد تومان سکه پیش فروشی خریداری کرده است.

سید قوام الدین امین در گفتگو با مهر با بیان اینکه قیمت انواع سکه به دلیل نوسانات قیمتی انس در بازار جهانی دچار تلاطم و تغییرات زیادی شده بود، گفت: این موضوع باعث شد که اونس طلا از ۱۳۵۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار نیز برسد که البته هم اکنون به ۱۶۵۳ دلار در هر اونس رسیده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 1 / 1391برچسب:, | 12:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار محمد رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: سهمیه بنزین اردیبهشت ماه هم، مانند ماه‌های گذشته و بدون تغییری در میزان و قیمت واریز می‌شود.

وی ادامه داد: 60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه 91 خودروهای شخصی ساعت 24 روز سی و یکم فروردین ماه در کارت‌های سوخت واریز می‌شود.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: دیگر وسایل نقلیه عمومی نیز سهمیه‌ای مشابه سهمیه فروردین ماه دریافت خواهند کرد.



تاريخ : 29 / 1 / 1391برچسب:, | 10:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه نرخ مالیات سکه های پیش فروش بانک مرکزی 5 درصد است، گفت: مالیات سکه‌ها بر اساس قیمت زمان ثبت نام محاسبه می‌شود.

محمدقاسم پناهی در گفتگو با مهر نرخ مالیات بر ارزش افزوده سکه های پیش فروش بانک مرکزی را 5 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری 5 درصد شده است، نرخ مالیات بر ارزش افزوده سکه ها نیز براساس زمان تحویل محاسبه می شود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه طبق برنامه پنجم توسعه سالیانه یک درصد به نرخ مالیات برارزش افزوده اضافه می شود، افزود: بانک ها مالیات اخذ شده را به حساب درآمد عمومی واریز می کنند.

وی با بیان اینکه مشتریان باید نرخ مالیات بر ارزش افزوده سکه هایی را که تحویل می گیرند در همان زمان پرداخت نمایند، اظهارداشت: مالیاتی که از این افراد دریافت می شود بر اساس قیمت زمان ثبت نام و پیش فروش محاسبه می شود. 

خریداران سکه های پیش فروش بانک مرکزی در زمان ثبت نام خرید سکه، فقط نرخ سکه را پرداخت کرده اند و پولی بابت مالیات بر ارزش افزوده نپرداختند.



تاريخ : 29 / 1 / 1391برچسب:, | 10:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

با وجود اعلام بانک مرکزی برای شروع عرضه سکه از صبح امروز، شعب عرضه کننده سکه منتظر ابلاغ بخش‌نامه بانک مرکزی در این خصوص هستند.

به گزارش فارس  واگذاری سکه‌های پیش‌فروش شده در شعب بانک ملی ایران هنوز آغاز نشده است.
 
مشاهدات خبرنگار فارس حاکیست علی رغم اعلام بانک مرکزی برای شروع عرضه سکه از صبح امروز، شعب عرضه کننده سکه منتظر ابلاغ بخش‌نامه بانک مرکزی در این خصوص هستند.



تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 2:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

در پی لو رفتن اطلاعات الکترونیکی بانکی، موج جدید تغییر رمزهای کارت‌های بانکی همچنان ادامه دارد و مردم در مقابل خودپردازها صف کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، موج جدید تغییر رمز  کارتهای بانکی با هشدارهای بانک مرکزی و لو رفتن اطلاعات الکترونیکی بانکی، وارد فاز جدیدی شده است.

هجوم مردم به خودپردازها امروز بیش از روز گذشته خودنمایی می کند و مردم با نگرانی در پی تغییر رمز کارتهای بانکی هستند.

مشاهدات خبرنگار مهر از سطح شهر نشان می دهد که همزمان با واریز حقوق برخی دستگاههای دولتی و برداشت حقوق از خودپردازها مردم برای تغییر رمز کارتهای بانکی خود مصر هستند.

نکته جالب اینکه مردم در صفهای تشکیل شده برای تغییر رمز به یکدیگر توصیه می کنند که حتما رمز اینترنتی خود را نیز تغییر دهند.

امروز هم برخی از بانکهای کشور مانند بانک مسکن پیامکهایی را به مشتریان خود برای تغییر رمز کارت بانکی رسال کردند.

یک شهروند که برای تغییر رمز کارت بانکی خود به خودپرداز مراجعه کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به عملکرد بانک مرکزی در این باره انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید اطمینان و اعتماد مردم را به سیستم بانکی باز گرداند، گفت: طی ماههای اخیر اتفاقات بسیاری در سیستم بانکی رخ داده که مردم را نگران کرده است.

مراجعه کننده دیگری نیز با اشاره به اینکه سیستم بانکی هر چند وقت یک بار یک شوک جدید به مردم وارد می کند، افزود: بانک مرکزی باید نسبت به عملکرد شرکتها و زیر مجموعه های خود نظارت کافی داشته باشد تا مردم با مشکل مواجه نشوند.



تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 11:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دبیر شورای پودر شوینده با اعلام نرخ مصوب پودر شوینده دستی 675 تومان و ماشینی 930 تومان، گفت: اگر هر واحد صنفی بالاتر از این رقم پودر را به فروش برساند، متخلف بوده و مردم نیز باید آن را گزارش دهند.

جمشید فروزش در گفتگو با مهر با بیان اینکه قیمت پودر شوینده مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای پودر دستی 675 تومان و برای پودر ماشینی 930 تومان است، گفت: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی ناشی از افزایش قیمت این کالا، قیمت مورد تائید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر روی پودرهای شوینده حک شده است.
 
دبیر شورای پودر شوینده افزود: بر این اساس، اگر واحد خرده‌فروشی و مغازه‌دارها پودر شوینده را بالاتر از نرخ مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عرضه کند، تخلف است و با آن برخورد می‌شود.
 
وی تصریح کرد: مردم باید تخلفات را با شماره تلفن 124 گزارش دهند تا در اسرع وقت با آن برخورد شود. این درحالی است که افزایش پودر شوینده دستی 7.2 درصد و پودر شوینده ماشینی 8.8 درصد بوده است.
 
فروزش گفت: قیمت اعلام شده برای پودر شوینده برای تمامی برندها یکسان است و هیچ یک از برندها حق فروش محصول بالاتر از این نرخ را ندارد. این در حالی است که قیمت مواد اولیه داخلی پودر شوینده 12 درصد و مواد اولیه خارجی، 3 تا 5 درصد افزایش داشته است.
 
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در روزهای گذشته با افزایش متوسط 10 درصدی قیمت پودر شوینده به دلیل گرانی نرخ ارز به صورت رسمی از 1150 تومان به 1226 تومان موافقت کرده است



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 9:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، خبر داد: در صورت عدم قبول افزايش سهميه بندي بنزين از سوي مجلس، سهميه بندي بنزين متوقف مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدرضا خباز نماينده كاشمر در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: دولت قيمت بنزين را در سال اول هدفمندي يارانه بر خلاف قانون مصوب مجلس افزايش داده و اين در حالي است كه افزايش قيمت ها بايد با يك شيب ملايم انجام مي شد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس، ادامه داد: شرايط اقتصادي كشور براي افزايش قيمت بنزين مهيا نيست و در صورت مخالفت نمايندگان مجلس با اين افزايش قيمت، دولت مجاز است كه ۲۰ درصد بر قيمت بنزين اضافه كند.

خباز درباره نرخ پيشنهادي بنزين از سوي دولت اظهار داشت: در لايحه بودجه، نرخي از سوي دولت پيشنهاد نشده ولي در رسانه‌ها ۲ رقم، ده هزار ريال و پانزده هزار ريال به نقل از دولت منتشر شده است.

وي با اشاره به سهميه بندي بنزين، تصريح كرد: ‌سهميه بندي بنزين در قانون هدفمندي يارانه‌ها ديده نشده ولي چون دولت بي رويه قيمت بنزين را افزايش داده است، در كنار آن سهميه‌بندي را به عنوان يك امتياز براي مردم قائل شده تا اعتراض عمومي به وجود نيايد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس خاطرنشان كرد: احتمال دارد دولت در صورت عدم قبول افزايش قيمت بنزين از سوي مجلس، سهميه‌بندي را متوقف كند.



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 2:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رویکرد مثبت مذاکرات ۱+۵ صبح امروز در بورس کالا صبح امروز سبب افت شدید قیمت سکه‌ آتی شد که اثر این مذاکرات بر روی بورس اوراق بهادار برعکس بازار سکه است.

به گزارش  فارس، پس از افت و صف فروش روز گذشته در معاملات آتی سکه، امروز معامله گران در همه قرارداد‌ها با ریزش بیش از 3.5 درصد روبه‌رو شده‌اند که بیشترین افت مربوط به سکه تیر و مرداد ماه است که حداکثر افت روزانه خود یعنی ۵ درصد را در یک ساعت نخست ثبت کردند.
 
بر اساس این گزارش، نتایج مثبت و امیدوار کننده مذاکرات گروه۱+۵ در روز گذشته علاوه بر اینکه باعث شد بورس اروق بهادار با رشد ۳۲۷ واحدی منفجر شود، به دلیل بالارفتن اعتماد اقتصادی ،قیمت سکه و دلار با افت روبه‌رو شد.
 
همچنین، همه این مسائل در کنار هم موجب شد قیمت سکه اردیبهشت و خرداد ماه در قراردادهای آتی به مرز 700 هزار تومان برسد، بر این اساس سکه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه با کاهش، 28، 33، 35 و 38هزار تومانی نسبت به روز گذشته روبه‌رو شده است.
 
تا کنون که تنها یک ساعت و نیم از زمان شروع معاملا گذشته، باید دید تا پایان روز یعنی ساعت 6 بعد از ظهر چه اتفاقی در قیمت‌‌ها رخ می‌دهد.
 
این افت در بازار آزاد نیز به صورت کامل مشخص نشده،زیرا هنوز قیمت‌های امروز اعلام نشده است ولی در حال حاضر با نرخ 720 هزار تومان در حال معامله است.همچنین دلار نیز 1856 تومان معامله می‌شود.



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 2:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

با تصویب کارگروه مسکن، سقف تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن برای متقاضیانی که در تسهیلات خرید مسکن سپرده گذاری می کنند، بر اساس ضوابطی که بانک مسکن به تایید بانک مرکزی می رساند، مبلغ دویست میلیون ریال تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این مصوبه، واگذاری مسکن مهر به متقاضیان دارای مشکلات خاص از قبیل زنان بی سرپرست و بیماران خاص با تأیید وزیر راه و شهرسازی مجاز است.
 
بر اساس بند دیگر این مصوبه، کلیه پروژه های مسکن مهر که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی احداث می شود، مشمول محدودیت سقف پرداخت تسهیلات برای هر ذی نفع واحد و محدودیت سقف پرداخت تسهیلات متناسب با سرمایه پایه برای واحدهای تولیدی و غیر تولیدی نمی شود.
 
همچنین سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی مجاز شد تا قدرالسهم هزینه های آماده سازی اراضی مسکونی و غیر مسکونی مهر که به صورت یکپارچه توسط اتحادیه یا تعاونیها و یا اشخاص حقیقی و حقوقی آماده می شود، مطابق دستورالعملی که ظرف یک ماه پس از تاریخ تصویب توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و ابلاغ می شود، به مجری آماده سازی پرداخت و به بهای تمام شده اراضی مربوط منظور کند.
 

 



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس حداکثر میزانی که ممکن است در کمیسیون تلفیق مجلس برای افزایش قیمت بنزین در سال 91 تصویب شود را برابر 140 تومان اعلام کرد و گفت: حداکثر قیمت بنزین در سال 91 برابر 840 تومان می‌شود اما در کمیسیون تلفیق تلاش می‌کنیم تا قیمت بنزین همان 700 تومان بماند.

به گزارش همشهري آنلاين، سیدعماد حسینی با بیان این مطلب از مطرح شدن پیشنهاد ثابت ماندن قیمت بنزین در نشست‌های آتی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از آنجا که در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ، شیب تندی برای افزایش قیمت بنزین برداشته شد بنابراین در سال 91 نباید افزایشی در قیمت بنزین داشته باشیم.
 
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر گفت: با توجه به اینکه نرخ بنزین به اندازه سه فاز هدفمندی یارانه‌ها افزایش داشته، کمیسیون تلفیق برای بنزین سقف تعیین می‌کند و اجازه افزایش قیمت بنزین را صادر نخواهد کرد.
 
حسینی با بیان اینکه دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مجاز به افزایش ۲۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی بوده است به همشهری‌آنلاین گفت: با توجه به اینکه از همان ابتدای افزایش قیمت بنزین، نرخ بنزین به اندازه سه فاز هدفمندی یارانه‌ها افزایش داشته است لذا در اجرای مرحله دوم هدفمندی، هر گونه افزایش قیمتی خلاف قانون هدفمندی است و قانون را نقض می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر این است که قانون پیاده شود بنزین در سال 91 نباید افزایش قیمت داشته باشد. اگر هم کمیسیون تلفیق بخواهد افزایش قیمتی برای بنزین در سال 91 متصور باشد، افزایش قیمت بیشتر از 20 درصد قابل تصور نیست.

 



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 3:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

نرخ سکه طرح جدید امروز شنبه در بازار ۷۳۵ هزار تومان، نیم سکه ۳۶۷ هزار تومان و طلای ۱۸ عیار ۷۵ هزار تومان شد.

به گزارش مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه در بازار ۷۴۴ هزار تومان و طرح جدید ۷۳۵ هزار تومان اعلام شد.

سکه فروشان بازار تهران نرخ هر نیم سکه بهار آزادی را در روز جاری ۳۶۷ هزار تومان، سکه ربع بهار را ۱۹۰ هزار تومان و گرمی را ۱۰۴ هزار تومان اعلام کردند.

نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی امروز ۷۵ هزار تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۶۵۹ دلار است.

بازار سکه در حالی روزهای آرام خود را سپری می کند که تا ۳ روز دیگر ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه سکه پیش فروش شده بانک مرکزی به خریداران عرضه می شود.



تاريخ : 24 / 1 / 1391برچسب:, | 12:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، دوربین های دیجیتال یک انقلاب واقعی را در دنیا تصویر و عکس برداری ایجاد کردند و به ما کمک می کنند که به راحتی تصاویری بسیار با کیفیت را تهیه کنیم. در این میان نسلی از دوربین های دیجیتالی با اندازه بسیار کوچک و فشرده اما با کیفیتی عکس برداری بسیار بالا به بازار عرضه شده اند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با جدیدترین دوربین ها در این کلاس آشنا کنیم.

Canon PowerShot SX260 HS

شرکت " Canon " از جمله معروفترین سازندگان دوربین های عکاسی در جهان است که اخیرا مدلهای بسیار خوبی از دوربی های دیجیتال را به بازار عرضه کرده است. مدل " Canon PowerShot SX260 HS " از جمله آخرین ابداعات این شرکت است. این دوربین با قابلیت عکس برداری 5 فریم در ثانیه و وضوح 12 مگاپیکسل به همراه یک سیستم مکان یاب جهانی به بازار عرضه شده است. البته باید این نکته را ذکر کرد که کار کردن با کنترل این دوربین کمی مشکل بوده و با عادت به آن کمی زمان بر است.

Panasonic Lumix DMC-ZS20

این دوربین از شرکت ژاپنی پاناسونیک یکی از با کیفیت ترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار است. کیفیت عکس برداری 14.1 مگاپیکسلی به همراه توانایی بزرگ نمایی 20 برابری از جمله خاصیت های این دوربین است. این دوربین با یک صفحه کنترل LCD ، 3 اینچی با قابلیت کنترل لمسی و همچنین یک سیستم مکان یاب جهانی و همچنین قابلیت تصویر برداری ویدئویی با کیفیت 1080 در 60 پیکسل عرضه شده است.

Nikon Coolpix S9300

اگر به دنبال یک دوربین دیجیتال با عملکرد ساده ، کیفیت مناسب و همچنین اندازه ای کوچک می گردید باید بگوییم که دوربین مدل " Coolpix S9300 " از شرکت " Nikon " یک انتخاب مناسب برای شما است. این دوربین قابلیت تهیه تصاویر با کیفیت 16 مگاپیکسل را داشته و همچنین به یک سیستم مکان یاب جهانی نیز مجهز شده است.

Sony Cyber-shot DSC-HX10V

این دوربین از شرکت ژاپنی سونی با اندازه ای کوچک و مناسب و به قابلیت عکس برداری با وضوح 18 مگاپیکسل یکی دیگر از دوربین های مناسب در این بازار است.

Sony Cyber-shot DSC-HX9V

این دوربین دیجیتال از شرکت سونی با قابلیت بزرگ نمایی 16 برابری و همچنین کیفیت عکس برداری 16 مگاپیکسل یک دوربین با کیفیت و گوچک است. این دوربین قابلیت فیلم برداری با کیفیت HD را داشته و همچنین از یک سیستم مکان یاب جهانی در درون خود استفاده می کند.



تاريخ : 24 / 1 / 1391برچسب:, | 8:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

افزايش توليد ال 90 براي جبران نبود پژو

 به گزارش خبرنگار بازار خبر ، تولید روزانه تندر90 ایران خودرو به 300 دستگاه افزایش  می یابد .

براساس توافق صورت گرفته ميان ايران خودرو و شرکت رنو پارس درخصوص تامین قطعات ، تیراژ تولید تندر90 ایران خودرو به روزانه 300 دستگاه افزایش خواهد یافت . 

داود خسروی مدیرتولید تندر90 ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : درگام اول ، تولید تندر90 از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با 45درصد افزایش  ، به 250 دستگاه  در روز می رسد . 

وی افزود : این درحالی است  که براساس ارزیابی سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران کیفت تولید تندر90 ایران خودرو همچنان درسطح خیلی خوب قراردارد . 

خسروی تاکید کرد : با آغاز تولید وانت تندر90 مجموع تولید محصولات این خانواده ( تندر90 ) به بیش از 400 دستگاه درروز افزایش خواهد یافت . 
 
مدیر تولید تندر90 ایران خودرو گفت : برنامه تولید سواری تندر90 ایران خودرو درسال جاری حدود 80 هزار دستگاه است . 

وی از برنامه های مهم ایران خودرو درزمینه تولید تندر90 را ، تولید تندر90 دیزلی ، وانت تندر90 ، تندردنده اتوماتیک و فیس لیفت تندر90 عنوان کرد . 

لازم به ذكر است ، شركت هاي خودروسازي نظير پژو ، هيوندايي ، نيسان و پورشه نيز تاكنون زمزمه هايي را در خصوص قطع همكاري شان با ايران اعلام كرده اند.
 



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق ، امیر صفری سرپرست روابط عمومی بانک صادرات در گفت‌وگو با فارس درباره حضور بانک صادرات در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: بانک صادرات ایران در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی امسال نیز همانند سال‌های گذشته در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب که از تاریخ 13 اردیبهشت‌ماه لغایت 23 اردیبهشت ماه جاری در مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود، آماده ارائه خدمات بانکی به عموم مراجعه کنندگان، دانشجویان و اساتید و بازدیدکنندگان است.

وی ابراز داشت: علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توانند بدون دغدغه و با خیالی آسوده بدون حمل وجه نقد با استفاده از خدمات متنوع بانک صادرات از طریق شعبه مستقر در مصلای بزرگ تهران از این خدمات بهر‌مند شوند.

صفری ضمن اشاره به خدمات این بانک اضافه کرد: امسال بانک صادرات ایران به منظور افزایش رفاه علاقه‌مندان در 230 شعبه منتخب شامل 176 شعبه در استان‌های کشور و 54 شعبه در سطح استان تهران عرضه کننده کارت خرید کتاب خواهد بود.

این مقام آگاه ابراز داشت: توزیع کارت الکترونیک خرید کتاب‌های خارجی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری در شعب منتخب در سراسر کشور آغاز خواهد شد و تا 10 اردیبهشت‌ماه در شهرستان‌ها و تا 11 اردیبهشت‌ماه در تهران ادامه خواهد داشت.

به گفته سرپرست روابط عمومی بانک صادرات، علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر از نام شعب توزیع‌کننده کتاب‌های الکترونیکی به سایت بانک صادرات ایران به نشانی www.bsi.ir  مراجعه کنند؛ همچنین در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال به منظور رفاه علاقه‌مندان به کتاب، بانک صادرات ایران با تجهیز تمامی غرفه‌ها به بیش از 3 هزار دستگاه پایانه فروش یا همان کارت‌خوان‌ها، امکان استفاده مراجعان را از خدمات بانکداری الکترونیک فراهم آورده است.

صفری بیان داشت: در این راستا بانک صادرات با استقرار شعبه‌ای در نمایشگاه کتاب با داشتن 19 باجه بانکی و همچنین 34 دستگاه خودپرداز ثابت و سیار اقدام به ارائه خدمات بانکی می‌کند.



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 11:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: یک مقام آگاه گفت: قیمت بنزین آزاد به گونه‌ای تغییر می‌کند که در فاز سوم هدفمندی نیازی به تغییر آن وجود نخواهد داشت و عملا به حداکثر میزان پیش بینی شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهد رسید.

خبرگزاری فارس: آزادسازی کامل قیمت بنزین آزاد در فاز دوم هدفمندی

یک مقام آگاه در وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه قیمت بنزین فوب خلیج‌فارس در حال حاضر نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: در مراحل نهایی بررسی قیمت بنزین در ستاد هدفمندی یارانه‌ها دو سناریو مطرح بود که در هر دو سناریو قیمت بنزین آزاد به گونه‌ای تغییر می‌کند که در فاز سوم هدفمندی نیازی به تغییر آن وجود نخواهد داشت و عملا به حداکثر میزان پیش بینی شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهد رسید.

وی با اشاره به نهایی شدن تصمیم دولت درباره قیمت بنزین افزود: تفاوت این دو سناریو درباره قیمت بنزین یارانه‌ای و سهمیه‌بندی بود که یکی از این دو سناریو بر ثابت ماندن قیمت و میزان سهمیه بنزین یارانه‌ای استوار است.

فارس پیش از این از ثابت ماندن قیمت بنزین یارانه‌ای و افزایش قیمت بنزین آزاد به هزار تومان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داده بود.



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 5:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای داخلی در اسفند 90 نیسان تینا به عنوان کیفی ترین خودروی داخلی با نمره منفی 3.5 معرفی شده که نمره منفی این خودرو در مقایسه با بهمن 90 حدود 0.4 واحد بهبود یافته است.

نیسان ماکسیما،‌نیومزدا 3 و مزدا 2 نیز با نمره منفی 15 در رده‌های بعدی جدول رده بندی خودروی سواری قرار دارند.

در رده بندی خودروهای سواری در بهمن 90 نیسان ماکسیما، گراند ویتارا و مگان در رده‌های دوم تا چهارم قرار داشتند که در جدیدترین رده بندی، گراند ویتارا به رده پنجم و مگان به رده هفتم سقوط کرده‌اند.

همچنین در جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای سواری که توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفته است، تندر 90 پارس خودرو با نمره منفی 22.7 در رده ششم و تندر 90 ایران خودرو با نمره 23.9 در رده نهم قرار دارند. سایپا 132 کاشان نیز با نمره منفی 123.1 در رتبه آخر رده بندی کیفی گروه خودروهای سواری قرار دارد.

در گروه وانت نیز وانت کاپرا با نمره منفی 99 و با 0.7 واحد بهبود نسبت به بهمن 90 در رده اول قرار دارد و پس از آن وانت مزدا تک کابین و وانت دیزل زامیاد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وانت پیکان تبریز نیز با 181.6 واحد نمره منفی در رده آخر ارزیابی گروه وانت قرار دارد.

 در رده بندی کیفی مینی‌بوس و اتوبوس تولید داخلی نیز اتوبوس شهری ولوو B9 با 41.9 نمره منفی در رتبه نخست و در گروه کامیون و کامیونت نیز کامیون ولوو FH در رده نخست قرار دارند.



تاريخ : 22 / 1 / 1391برچسب:, | 3:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق از افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان در بودجه سال جاری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر،محمد مهدی مفتح در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی بخش مالیات ها در بودجه سال جاری در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: مالیات حقوق و بخش عمومی 18.4 درصد و در بخش خصوصی 31.2 درصد در بودجه سال جاری نسبت به بودجه سال 90 رشد داشته است.
مفتح گفت: در بودجه سال جاری افزایش 15 درصدی حقوق و نیز رشد سنواتی حقوق پیش بینی شده که به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون همچنین مالیات بر ارزش افزوده بر اساس حکم برنامه پنجساله از 4 درصد در سال 90 به 5 درصد در سال 91 افزایش یافت.

وی همچنین از تصویب رقم پیشنهادی دولت در بخش مالیات علی الحساب و مالیات معوق در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: در این کمیسیون مالیات اشخاص حقوقی دولتی 58 میلیون و 818 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید.
 
به گفته مفتح در بخش مالیات شرکت های غیر دولتی، دولت رشد 46.4 درصدی نسبت به سال 90 را پیش بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق آن را به 25 درصد معادل 108 هزار و 919 میلیارد ریال رساند.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: در بخش مالیات مشاغل، دولت پیش بینی 52.2 درصد کرده بود که کمیسیون تلفیق آن را به 25 درصد تقلیل داد رقم پیشنهادی دولت 35 هزار و 45 میلیارد ریال بود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق از تغییر ارقام پیشنهادی دولت در مالیات املاک خبر داد و گفت: دولت درخواست 16.9 درصدی افزایش مالیات املاک را در بودجه داده بود که کمیسیون تلفیق آن را تا 25 درصد افزایش داد و به تصویب رسید.
 
نماینده رزن گفت: هم اکنون وضعیت مالیات بر واردات و فروش فرآورده های نفتی همچنان مراعا مانده که باید نرخ ارز و نرخ تعرفه موثر واردات و میزان واردات مشخص شود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در خصوص مالیات سایر خدمات و کالاها، عوارض خروج از مرز ، مالیات شماره گذاری خودرو و واگذاری خودرو، واردات سیگار و مالیات ارزش افزوده به همان میزانی که دولت در لایحه بودجه پیش بینی کرده بود به تصویب کمیسیون رسید.

 



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

به گزارش مشرق،دنیای اقتصاد نوشت: گوشي‌هاي بازار معمولا با ميانگين 10 تا 25 هزار تومان اختلاف قيمت به فروش مي‌رسد. همچنين ممكن است گوشي‌هاي بدون گارانتي گاهي اوقات تا 100 هزار تومان با گوشي‌هاي گارانتي دار اختلاف قيمت داشته باشد. علامت - نشانگر کاهش قیمت و علامت + نشانگر افزایش قیمت و بدون علامت نشانگر ثبات قيمت نسبت به هفته گذشته است. علامت ؟ بیانگر آن است که گوشی مورد نظر به دلیل عدم عرضه از سوی نمایندگان قانونی با قیمت‌های متفاوت و غیررسمی ارائه می‌شود.

 

 



تاريخ : 18 / 1 / 1391برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تحریم ایران کارخانه پژو را تعطیل کرد
به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس گروه خودرو سازی پژو سیتروئن فرانسه، فعالیت یکی از واحدهای خود در شمال شرقی فرانسه را به دلیل توقف ارسال قطعات به ایران به حالت تعلیق در آورد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از فرانک دون، از مقامات ارشد این شرکت نوشت: «یک طرح آزمایشی برای از سر گیری فعالیت ها و انتقال قطعات در ماه سپتامبر در نظر گرفته شده است.»

این اظهار نظرها چند روز پس از آن صورت می گیرد که این شرکت خودرو سازی، به دلیل کاهش ارسال قطعات یدکی به ایران، ۲۰۰ کارگر خود را برای ماه آوریل به طور موقت در واحد وسول واقع در شمال شرقی فرانسه از کار بیکار کرده است.

شرکت پژو سیتروئن فرانسه، در ۲۰ فوریه، همکاری خود با شرکت های خودرو سازی ایرانی را پس از به اجرا گذاشته شدن تحریم های غرب علیه ایران متوقف نمود.

بر اساس این گزارش، این شرکت همچنین، صادرات خودرو به ایران که حدود ۱۳ درصد فروش جهانی محصولات این شرکت در سال گذشته میلادی بود را متوقف ساخته است.

ایران در سال ۲۰۱۱، دومین بازار بزرگ فروش محصولات شرکت پژو سیتروئن از نظر حجم صادرات به شمار می رفت.

اخیرا، یک مرکز آمریکایی، تحت عنوان اتحاد علیه ایران هسته ای، از کنگره آمریکا خواسته است تا تحقیقات جامعی را در خصوص مبادلات تجاری خودرو سازان فرانسوی با ایران انجام دهد.

در ۲۳ ژانویه، وزرای خارجه اتحادیه اروپایی با بسته تحریم های جدید علیه ایران شامل، تحریم واردات نفت از ایران، انسداد دارایی های بانک مرکزی ایران در کشورهای عضو اتحادیه، و تحریم فروش الماس، طلا و سایر فلزات گرانبها به تهران موافقت کردند.



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 11:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به رونمایی از خودرو پژو 206 پایه گازوئیل‌سوز در کشور، از عرضه گسترده گازوئیل یورو4 تا تابستان سالجاری خبر داد و اعلام کرد: سهم بنزین در سبد سوخت کاهش می‌یابد.

عبدالله جلالی در گفتگو با مهر درباره برنامه‌های دولت برای افزایش سهم دیزل در سبد سوخت خودروها، گفت: بر اساس سهم مصوب سوخت خودروها برای گازوئیل و بنزین 70 درصد، سی.ان.جی و ال.پی.جی 25 درصد و سایر سوختها همچون هیبریدی و الکتریکی حدود پنج درصد سهم تعیین شده است.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه دولت قصد دارد در یک برنامه زمان‌بندی بلندمدت حدود 15 درصد سهم سبد سوخت خودروها را به گازوئیل اختصاص دهد، تصریح کرد: بر این اساس همزمان با آغاز تولید گازوئیل کم گوگرد و با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا در پالایشگاههای نفت، امکان تولید داخلی و یا واردات خودروهای سواری دیزلی به داخل کشور فراهم شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به آغاز تولید پژو 206 پایه دیزلی توسط خودروسازان داخلی، اظهار داشت: همچنین تولید وانت‌ نیسان پایه دیزلی هم در داخل کشور آغاز شده است که به زودی خط تولید انبوه این وانت‌ها، راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه بر خلاف خودروهای بنزینی، تکنولوژی به کار رفته در خودروهای دیزلی به مراتب پیچیده‌تر است، بیان کرد: دولت به منظور افزایش سهم دیزل، قصد حمایت از تولید خودروهای سواری پایه دیزلی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
جلالی با اشاره به راندمان و میزان پیمایش بالاتر خودروهای دیزلی در مقایسه با خودروهای بنزینی، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تعرفه واردات خودروهای سواری دیزلی کم‌مصرف، کاهش یابد.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه تا خردادماه امسال زمینه توسعه ناوگان خودروهای دیزلی فراهم شود، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه شرکت ملی پالایش و پخش نفتی تا پیش از تابستان سالجاری امکان تولید گسترده گازوئیل با استاندارد یورو 4 و 5 اروپا در پالایشگاه‌های نفت فراهم می شود.
 
به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با افزایش سهم دیزل به همین میزان سهم بنزین در سبد سوخت خودروها کاهش می‌یابد.
 
عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت پیش‌تر در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش سهم گازوئیل در سبد سوخت خودروها، گفته بود: بر اساس هدفگذاری‌های انجام گرفته، سهم گازوئیل در سبد سوختی تا پایان برنامه پنجم باید به 5 درصد و تا پایان چشم انداز 20 ساله به 17.7 درصد افزایش یابد.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای تولید موتور پایه گازوئیل‌سوز در وانت نیسان‌های 2400 و 2800، تبیین کرد: پیش‌بینی می‌شود به زودی اولین وانت نیسان گازوئیل‌سوز توسط یکی از شرکت‌های خودرو ساز به بازار عرضه شود.



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 9:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: بیژن حاج محمدرضا در پاسخ به این سوال که چرا آنگونه که گفته بودید قیمت بنزین از 14 فروردین ماه افزایش نیافت؟ اظهار کرد: بعد از انتشار این خبر مجلس وارد عمل شد و افزایش قیمت فرآورده‌ها را تا تیرماه ممنوع کرد که این موضوع سبب شد تا شاهد افزایش قیمت‌ها پس از تعطیلات نوروز نباشیم.

به گزارش پانا،وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه‌های مجلس افزایش قیمت بنزین بعد از تیر ماه اعمال شده و حداکثر 20 درصد خواهد بود که با توجه به نرخ آزاد 700 تومانی، قیمت هر لیتر بنزین حداکثر 840 تومان می‌تواند باشد.
 



تاريخ : 15 / 1 / 1391برچسب:, | 9:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در حالی از واریز مبلغ 28‌هزار تومان به عنوان مابه‌التفاوت یارانه‌های نقدی به حساب سرپرست‌های خانوار در نوروز خبر داده که بسیاری از شهروندان در تماس با مهر عنوان می‌کنند این مبلغ به حساب آنها واریز نشده است.

به طور خاص، مابه‌التفاوت یارانه‌های نقدی به‌حساب خانوارهایی که پیامک انصراف از دریافت یارانه ارسال شده بود، واریز نشده، این درحالی است که پیش از این مسئولان، حذف خانوارهای دارای تمکن مالی مناسب از دریافت یارانه را اختیاری عنوان کرده بودند.

از سازمان هدفمندی یارانه‌ها انتظار می رود اطلاع رسانی شفافی در این باره داشته باشد.



تاريخ : 15 / 1 / 1391برچسب:, | 12:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پايگاه خبري فلايت گلوبال از فروش سه فروند هواپيماي بويينگ ۳۰۰-۷۴۷ توسط خطوط هوايي "ال سايق" به شركت "ايران‌اير" خبر داد.

به گزارش ايسنا، پايگاه خبري فلايت گلوبال براساس اعلام منابع آگاه نوشت: نخستين فروند از اين هواپيما از فوريه سال ۲۰۱۲ ميلادي در گامبيا به ثبت رسيده و تحويل شركت ايران‌اير شده است. شركت اماراتي نيز فروش سه فروند بويينگ ۳۰۰-۷۴۷ را به شركت ايران‌اير تاييد كرده است.
 
قرار است دو فروند هوايپيماي بويينگ ديگر نيز تا ماه مي سال جاري ميلادي تحويل ايران‌اير شود.سه فروند هواپيماي بويينگ ۳۰۰-۷۴۷ پيشتر توسط شركت هوايي كوانتاس استراليا مورد بهره برداري قرار مي‌گرفت كه اين سه فروند هواپيما در سال ۲۰۱۰ تحويل خطوط هوايي ال سايق شد.
 
شركت ايران‌اير هنوز به خبر خريد سه فروند هوايپماي بويينگ از امارات واكنش نشان نداده است.



تاريخ : 3 / 1 / 1391برچسب:, | 11:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رييس‌جمهور با اشاره به اهميت موضوع "سفر" بويژه سفرهاي نوروزي در کشور گفت: سفر نقش بسزايي در ايجاد نشاط، تجربه و برقراري ارتباطات دارد و سفر در اصل، پاسخ دادن به نياز فطري انسان است و اگر در كشوري سفر انجام نشود چيزي از اقتصاد، فرهنگ، علم و نشاط آن باقي نمي‌ماند.



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 1 / 1391برچسب:, | 12:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش ایکو پرس ، مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت ایران خودرو دیزل با حضور بیش از 75 درصد سهامداران به ریاست دکتر مهری تشکیل شد و از دیگر اعضای هیات رئیسه این مجمع نمایندگان شرکت های تام و ایران خودرو و نماینده سازمان بورس بودند .


بر اساس این گزارش شرکت سرمایه گذاری سمند، شرکت های ایران خودرو، ایسیکو، ساپکو و تام ایران خودرو به عنوان اعضای جقوقی هیات مدیره شرکت ایران خودرو دیزل معرفی شدند .


همچنین در این مجمع اساسنامه این شرکت با تغییرات مورد نظر بورس به تصویب رسید.


در ابتدای این نشست، هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو دیزل در گزارشی از عملکرد این شرکت، سال 90 را سال موفقی برای ایران خودرو دیزل عنوان کرد که در آن مشکلات ناشی از قطع همکاری شرکت بنز با ایران خودرو دیزل که از تیرماه 89 اتفاق افتاده بود، 80درصد حل شد و تولید ایران خودرو دیزل نسبت به سال قبل، 25درصد افزایش یافت.


یکه زارع رشد فروش ایران خودرودیزل در سال 90 را نسبت به سال گذشته، 96درصد عنوان کرد و گفت: مجموع ارزش فروش ایران خودرو دیزل در سال جاری بالغ بر 900 میلیارد تومان است.


وی ای پی اس پیش بینی شده سهام ایران خودرو دیزل برای کل سال 90 را 102 ریال عنوان کرد، در حالی که در مدت 9 ماه ای پی اس به میزان 250 ریال تحقق پیدا کرد.


مدیر عامل ایران خودرو دیزل سود هر سهم امسال و سال 91 را به ترتیب بیش از 300 ریال و 250 ریال برای هر سهم پیش بینی کرد و گفت: تا خرداد سال 91 که مجمع عمومی برگزار می شود، خبرهای خوشی برای سهامداران در راه است.


یکه زارع از عرضه محصولات جدید ایران خودرو دیزل شامل پیکاپ دیزلی، ون و کامیون های آریا و سهند در سال 91 خبر داد و افزود: امسال سهم ایران خودرو دیزل از بازار کشنده کشور 50 درصد است که در سال آینده به 80 درصد افزایش می یابد.


وی سهم ایران خودرو دیزل از بازار کامیون های سنگین را بالای 20 درصد ذکر کرد که در سال 91 به 50درصد افزایش می یابد و افزود: چهار کشنده جدید نیز در سال 91 عرضه می شود .


مدیر عامل ایران خودرو دیزل از شکستن رکورد تولید کامیون واگن هود و ساخت داخل آن در مدت 10 ماه خبر داد و با اشاره به عدم تخصیص بودجه برای خرید اتوبوس که مانع فروش اتوبوس های تولیدی شد، اظهار داشت: در سال آینده ایران خودرودیزل 500 دستگاه اتوبوس تولید خواهد کرد.


یکه زارع از ساخت داخل موتور 457 ایدم خبر داد و گفت: نخستین محموله از موتورهای تولید داخل به تعداد 20 دستگاه در اسفند ماه به ایران خودرو دیزل تحویل داده شد و سال آینده 500 دستگاه از این موتور بر روی محصولات نصب خواهد شد



تاريخ : 21 / 12 / 1390برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو گفت:در جدیدترین تصمیم کمیته قیمت‌گذاری خودرو ال ۹۰ و پژو ۲۰۷ آی قیمت‌گذاری مجدد شده و مابقی خودروها تا سقف ۹ درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

شهرام میرآخرلو در گفت‌وگو با فارس؛ در خصوص تصمیمات اخذ شده در جلسه شب گذشته کمیته خودرو اظهار داشت: تمام خودروسازان موظف شده‌اند تا خودروهای خود را به صورت گسترده عرضه کنند و همچنین از ابزارهایی نظیر فروش فوری و پیش‌فروش برای توزیع گسترده بهره ببرند.
 
وی با تاکید بر اینکه خودروسازان موظف شده‌اند تا اردیبهشت ۹۱ قیمت سطح بازار و قیمت درب کارخانه یکسان شود،اظهار داشت: تمام خودروسازان باید تمام مهلت تحویل خودرو را از ۶۰ روز و ۴۵ روز به کمتر از ۳۰ روز برسانند.
 
میرآخرلو گفت: مشکلات خدمات پس از فروش خودرو نیز باید در جلسه‌ قبل از عید نهایی شود.
 
عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو اظهار داشت: خودروسازانی که پیش از این قیمت‌های خود را تغییر داده‌اند،افزایش قیمت جلسه شب گذشته شامل حال آنها نمی‌شود.
 
وی افزود: که از آن جمله می‌توان به مدیران خودرو و زامیاد اشاره کرد که دو ماه پیش قیمت‌های خود را دریافت کرده‌اند و افزایش قیمت فعلی شامل حال آنها نمی‌شود.
 
میرآخرلو گفت: در جلسه شب گذشته تصمیم‌گیری شد تا خودروسازانی که تقاضای افزایش قیمت داده‌اند و پرونده آنها در حال بررسی است به طور متوسط ۶ درصد افزایش قیمت داشته باشند و سقف ۹ درصد نیز از الزاماتی است که باید رعایت شود.
 
وی افزود: خودروهای تولید شده در شرکت‌ پارس خودرو به دلیل آنکه پیش از این تغییر قیمت داشته‌اند مشمول افزایش قیمت فعلی نمی‌شود و تنها خودروی L90  مدل E2 فول که بین ایران خودرو و پارس خودرو مشترک است قیمت‌گذاری شده و قیمت آن ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده که به هیچ وجه قابل تغییر نیست.
 
عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو گفت: قیمت ۲۰۶ نیز تنها ۶ درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه تمام خودروسازها موظف به درج قیمت در سامانه 124 هستند اظهار داشت: تمام محصولات ایران خودرو باید متوسط افزایش قیمت ۶ درصد و سقف ۹ درصد را رعایت کنند و تنها خودروی 207i استثناء است.
 
 میرآخرلو گفت: قیمت 207i با دنده اتوماتیک 22 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت با دنده دستی 19 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است.



تاريخ : 21 / 12 / 1390برچسب:, | 12:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

برخی شرکتهای مشاوره ای و واسطه ای به تازگی برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی ساخت از بانک مسکن(مشارکت مدنی طرح مهر) برای هر واحد مسکونی ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان از متقاضیان حق العمل دریافت می کنند.

به گزارش فارس، طی چند ماه اخیر برخی شرکت‌ها اقدام به دریافت وام‌های کلان در حوزه مسکن کرده‌اند که در همین راستا یکی از موارد آن به این صورت است که فردی برای دریافت وام مسکن مهر در قالب طرح مشارکت مدنی بانک مسکن به یکی از این شرکت‌ها مراجعه و در خواست وام می‌کند.
 
متقاضی وام برای دریافت وام ابتدا کپی تمام صفحات شناسنامه افراد متقاضی را دریافت و بدون هیچ‌گونه وکالت‌نامه از این افراد به وزارت مسکن(بخش دریافت تسهیلات در قالب طرح خودمالکی مسکن مهر) مراجعه و فرم جیم مربوط به این وام را تایید می‌کند.
 
شرکت وام دهنده پس از طی این مراحل با تکمیل مدارک مربوطه تمام مراحل اداری را طی کرده و اقدام به دریافت نامه از سازمان مسکن شهرسازی استان می‌کند.
 
نکته جالب توجه اینجاست که متقاضیان اینگونه وام‌ها نمی‌توانند با مراجعه به ارگان مربوطه برای محل مورد اقامت خود اینگونه وام ها را دریافت کنند.
 
این گزارش می افزاید: این شرکت به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای برای تایید مسئولان وقت این ارگان پس از انجام مراحل اداری اقدام به دریافت وام به مبلغ 200 میلیون ریال برای هر واحد مسکونی می‌کند.
 
همچنین مبلغ کارمزدی که از متقاضیان اینگونه تسهیلات اخد می‌شود متغیر بوده و هر واحدی 400 هزار تومان تا 800 هزار تومان بسته به انصاف شرکت گرفته می‌شود.
 
خبرگزاری فارس تصویر یکی از این گونه قرارداد‌ها جهت بهره برداری مسئولان امر را منتشر کرده است.



تاريخ : 21 / 12 / 1390برچسب:, | 10:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

فرمان تلسكوپی، چراغ‌های زنون جلو، صندلی گرم‌كن‌های جلو، سیستم ورود و خروج اتوماتیك، صفحه مانیتور لمسی 7 اینچی، درگاه اتصال USB، محل اتصال آی‌پاد، اسپویلر عقب (باله عقب) و كف‌پوش مخصوص صندوق عقب برخی از آپشن‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو هستند.



تاريخ : 21 / 12 / 1390برچسب:سکه , گرمی , فروش , پاسارگاد, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،اسامی شعب بانک پاسارگاد از طریق سایت این بانک قابل دسترسی است و قیمت سکه‌های گرمی بر مبنای قیمت جهانی و میانگین قیمتی که روز قبل در بانک کارگشایی معامله شده است، ‌تعیین می شود و به هر فرد دو قطعه سکه گرمی تعلق می‌گیرد.
این کار تا پایان اسفندماه ادامه می‌یابد.
بانک پاسارگاد با اعلام نشانی شعبه های منتخب خود اعلام کرده است:
- سکه فروخته شده تعویض و یا باز پس گرفته نمی‌شود
- قیمت هر سکه به‌صورت روزانه در بانک مرکزی تعیین و اعلام خواهد شد
- شعبه‌های بانک پاسارگاد مجوز خرید سکه ندارند
- فروش سکه‌ها از ساعت 10:30 تا 12:30 روزهای فرد هفته است
- ارائه کارت ملی یا شناسنامه به همراه تصویر آن برای دریافت سکه الزامی است.

* اسامی شعبه های منتخب بانک پاسارگاد به این شرح است:

- میدان ندا ؛ خیابان هاشمی علیا جنب کوی مهتاب
- زعفرانیه ؛ مقدس اردبیلی خ ثارا...، خ شهید بهزادی، ط همکف
- خیابان شهید سباری (آجودانیه) نبش کوچه دل آرا (پنجم شرقی) رویروی مجتمع فرهنگی آموزشی بانک ملی
- ولی عصر بالاتر از نیایش روبروی پارک ملت ، کوچه ارمغان غربی پلاک 7
- پاسداران نبش بوستان 9 و 10
- ولیعصر نرسیده به مطهری- ک نوروزی
- شهید بهشتی-نرسیده به چهارراه پاشا
- طالقانی- بین نجات الهی و قرنی
- بلوار فردوس-غرب بزرگراه شهید ستاری-جنب خیابان پروانه-شماره 2 ت
- سعادت آباد-خ سرو غربی-حدفاصل میدان امین پور و بلوار پاکنژاد
- بالاتر از میدان پونک- نبش بلوار امام حسن
- شهرک راه آهن-بلوار امیر کبیر-بین خیابان گلها و کاج
- بزرگراه رسالت-حدفاصل چهارراه مجیدیه-شانزده متری اول-جنب خیابان شهید سید حسن حسینی(ایرانیان سابق)
- اتوبان بعثت، 20 متری افسریه بین اول و دوم پ 412
- فاز 3 شهرک امید- مجتمع مسکونی مهناز هزاردستان
- خیابان حجربن عدی (تهران پارس) حد فاصل فلکه سوم و چهارم
- فلکه سوم تهرانپارس ، خیابان سعدی جنوبی تقاطع خیابان اکباتان چهارراه اکباتان پ 267
- نازی آباد- خ مدائن - مقابل بازار دوم
- خیابان 24 متری(خ ذکریا رازی)جنب مسجد امیرالمومنین-نبش شرقی بن بست صادقی
- خیابان اصلی اسلامشهر- جنب خیابان رحمانی.



تاريخ : 21 / 12 / 1390برچسب:, | 9:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

درحالی گفته می‌شود برخی جایگاه‌های سوخت بنزین را 1000 تومان به مردم می‌فروشند که وزارت نفت با تاکید بر برخورد قانونی با هرگونه گران فروشی بنزین در جایگاه‌ها، اعلام کرد: دولت تصمیم جدیدی برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین در نوروز اتخاذ نکرده است.



تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بانک ‌مرکزی از فردا 21 اسفندماه جاری و از طریق شعب بانک پاسارگاد به عرضه سکه گرمی مبادرت می‌کند.

به گزارش مهر، عباس کمرئی مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با اعلام این که اسامی شعب بانک پاسارگاد از طریق سایت بانک یادشده قابل دسترسی است، افزود: قیمت سکه‌های گرمی بر مبنای قیمت جهانی و میانگین قیمتی که روز قبل در بانک کارگشایی معامله شده است،‌تعیین  می شود و به هر فرد دو قطعه سکه گرمی تعلق می‌گیرد.
 
مدیرکل ریالی و نشر افزود: این اقدام تا پایان اسفندماه ادامه می‌یابد، همچنین پیش فروش سکه تمام بهار آزادی با قیمت 599 هزار تومان در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.
 
وی ضمن رد مجدد شایعه عدم‌تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده از سوی بانک مرکزی گفت: در مرحله اول بالغ بر 4 میلیون قطعه سکه پیش فروش شده است و به طور حتم ، بانک مرکزی سکه‌ها را در موعد مقرر به ثبت‌نام‌کنندگان تحویل خواهد داد.
 
کمرئی ‌خاطرنشان کرد: از آنجایی که احتمال می‌رفت به هنگام تحویل نخستین سری سکه‌های پیش فروش شده، قیمت سکه در بازار افت کند یا این که قیمت‌ جهانی طلا دچار نوسان شود، بانک مرکزی تمهیداتی اندیشیده است تا افراد در صورت تمایل بتوانند به جای سکه، اوراقی را دریافت کنند که نشان می دهد فرد چه تعداد سکه خریداری کرده است. به این اوراق سود تعلق می‌گیرد و با این ابتکار عمل، از خطرات مربوط به نقل و انتقال فیزیکی سکه‌ها نیز کاسته شده است.
 
وی افزود: بانک مرکزی به هنگام اعیاد قربان، فطر و نوروز مبادرت به توزیع پول نو می‌کند و امسال نیز بانکهای ملی، اقتصاد نوین و کارآفرین برای تامین اسکناس نو مورد نیاز مردم مد نظر قرار گرفته‌اند.
 
کمرئی افزود: در استان‌ها نیز ناظرین پولی بانک مرکزی با همکاری بانک ملی ایران در این امر کمک خواهند کرد. مدیرکل ‌ریالی و نشر با اشاره به عملکرد شایسته تحسین شبکه بانکی طی سال جاری در پرداخت مطلوب یارانه‌های نقدی طی12‌مرحله، ابراز امیدواری کرد: در ایام نوروز نیز بانکها شعب کشیک خواهند داشت تا مردم در زمینه امور پولی و بانکی مشکلی احساس نکنند.



تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:, | 11:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


يک دستگاه مشهور دولتي با ايجاد يک تعاوني مسکن اقدام به ثبت نام از افراد واجدالشرايط کرده است که اولين شرط ثبت نام ، واريز 50 ميليون تومان به حساب اين تعاوني است. همچنين اين تعاوني محل ساخت اين واحدهاي مسکوني را يکي از بهترين مناطق منطقه يک تهران اعلام کرده که قيمت هرمتر واحد ساخته شده حداقل دو ونيم ميليون تومان خواهد بود بر اساس اطلاعيه اين تعاوني ، متراژ واحدهاي در دست ساخت براي اين مديران دولتي حدودا 120 متر خواهد بود.
 



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 11:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 10:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بانک مرکزی جزئیات پرداخت ارز مسافرتی را تشریح کرد.

روابط عمومی بانک مرکزی به منظور پاسخگویی به سؤالات آن دسته از هموطنانی که عازم سفر خارج از کشور هستند و در راستای رفع ابهامات موجود در زمینه میزان و نحوه فروش ارز مسافرتی، دستورالعمل‌های مربوطه را بار دیگر در ‌اختیارهموطنان عزیز قرار داده است.

میزان ارز مسافرتی با توجه به مقصد و نحوه سفر

- سفرهای هوایی

1- به مقصد کشورهای ترکیه، ترکمنستان، کویت، قطر، بحرین و عمان به میزان 1000دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یکبار در سال.

2- به مقصد کشورهای آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان و امارات‌متحده‌عربی به میزان 400دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یکبار در سال.

3- به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان ”عمره‌مفرده“بمیزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و دو نوبت در سال.

4- به مقصد سایر کشورها بمیزان 1500 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

- سفرهای زمینی، ریلی و دریایی

1- به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان ”عمره‌مفرده“به میزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و دو نوبت درسال.

2- به مقصد سایر کشورها به میزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

خاطر نشان می سازد مسافران می‌توانند علاوه بر استفاده از ارز اختصاصی بابت سفرهای ”هوایی“ و یا ”زمینی، ریلی و دریایی“ به سایر کشورها بشرح فوق مجموعاً دو نوبت در سال از ارز مسافرتی‌مربوط به کشورهای عراق، سوریه و عربستان نیز بهره‌مند شوند. کمااینکه مسافرانی که از دونوبت ارز مسافرتی به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان استفاده نموده اند نیز می توانند از ارز مربوط به سایر کشورها به شرح فوق استفاده نمایند.