تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 8:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با نوشیدن یک لیوان آب جعفری روزمره تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج می‌شود؛ جعفری به عنوان بهترین تمیز کننده کلیه شناخته شده و طبیعی است!

به گزارش  عصر ایران، سال‌ها یکی پس از دیگری می‌گذرند و کلیه‌ها خون را با دفع نمک، سم و هر گونه شی ناخواسته که وارد بدن ما می‌شود، فیلتر می‌کنند. با گذشت زمان، نمک تجمع می‌یابد و این نیاز به تمیز کردن توسط عملیات نظافتی دارد.

اول یک دسته جعفری را تمیز بشویید، سپس آن را در تکه‌های کوچک بریده و آن را در یک قابلمه بریزید و با آب تمیز به مدت ده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود و سپس فیلترش کنید و آن را در یک بطری تمیز ریخته و در داخل یخچال بگذارید تا خنک شود.

با نوشیدن یک لیوان آب جعفری روزمره تمام نمک و دیگر سموم انباشته شده در کلیه شما خارج می‌شود، جعفری به عنوان بهترین تمیزکننده کلیه شناخته شده و طبیعی است!



تاريخ : 17 / 10 / 1391برچسب:, | 12:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آلودگی هوای تهران موضوع تازه ای نیست و این کلانشهر دهه هاست که با این معضل دست به گریبان است. با این حال در دو سال گذشته موضوع آلودگی هوا در اثر پدیده وارونگی هوا در فصل های پاییز و زمستان بسیار تشدید شده است.
 
با وجودی که مدیریت جامع منشا آلودگی هوا و رفع این معضل دیرپا در اختیار شهروندان نیست اما شهروندانی که مجبور به کار و زندگی در  شهرهای آلوده هستند با عمل به توصیه های زیر می توانند تاثیرات مخرب آلودگی هوا را بر بدن خود "کاهش" دهند:
 
1- نخستین و مهم ترین توصیه در مواقع اضطراری آلودگی هوا "ترک شهر" در صورت امکان است و در صورت نبود این امکان حداقل توصیه این است که افراد حتی المقدور به سطح شهر به ویژه به مراکز آلوده تر مرکزی نروند. توصیه اکید این است که کودکان و سالخوردگان و بیماران قلبی و تنفسی اکیدا در سطح شهر تردد نکنند.
 
2- شستشوی روزانه سه مرتبه بینی با محلول سرم و یا حتی آب؛ چرا که بخشی از آلودگی ها جذب مخاط بینی می شوند.
 
3- بهتر است روزانه سه مرتبه چشم ها را شستشو داد چون از طریق چشم نیز آلودگی ها جذب بدن می شوند و البته خود چشم ها نیز آسیب می بینند.  
 
4- شستشوی دهان قبل از خوردن غذا 
 
5- پس از مراجعت به خانه باید حتما دوش گرفت چون آلودگی ها همان طور که اشاره شد بر روی پوست بدن و موها می نشینند و از طریق پوست جذب بدن می شوند.
 
6- شستشوی مداوم دست ها و صورت، زیرا دست و صورت، عمدتاً بدون هیچ حفاظی در تماس مستقیم با آلودگی است.
 
7- مصرف روزانه دستکم سه لیوان شیر.
 
8- برای دفع بهتر مواد آلوده که وارد بدن شده اند حتما باید روزانه دستکم دو لیوان آب پرتقال طبیعی نوشیده شود. این کار کمک به دفع آلودگی هایی که وارد بدن شده اند کمک می کند.
 
9- افزایش مصرف مایعات. 
 
10- استفاده از ماسک های فیلتردار مناسب برای کاهش نسبی ورود ریز آلاینده ها به دستگاه تنفسی بدن. 
 
در صورت رعایت موارد فوق تاثیرات آلودگی هوا بر سلامت شهروندان به حداقل خود کاهش می یابد هر چند که حتی عمل به این توصیه ها نمی تواند تاثیرات مخرب آلودگی هوا را بر سلامت شهروندان به صفر برساند.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:سوزش,سردل,عقاب نیوز,, | 6:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: سوزشی که اصطلاحا با عنوان سوزش "سردل" شناخته می‌شود معمولا به دلیل رفلاکس رخ می‌دهد. بازگشت از معده به مری در همه افراد دیده می‌شود ولی اگر بیش از حد معمول باشد موجب مشکل در معده و اسپاسم مری می‌شود. گاهی ممکن است این درد شدید باشد که با درد قلبی اشتباه گرفته شود.
 

 

به گزارش پارس، دکتر پژمان علوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این وضعیت بیش‌تر پس از صرف غذا و در وضعیت درازکش رخ می‌دهد که یکی از راهکارها برای پیشگیری این است که بلافاصله پس از صرف غذا افراد از خوابیدن خودداری کنند.

وی ادامه داد: در یک وعده نباید غذای زیادی خورد، ممکن است معده گشاد شده و محل اتصال مری و معده که دریچه‌ای فیزیولوژیک است نتواند مناسب کار کند و رفلاکس ایجاد ‌شود.

علوی‌نژاد تصریح کرد: مواد غذایی مانند نوشابه‌های گازدار، غذاهای چرب، ترشی‌جات و به ویژه سس‌های تند رفلاکسوژن هستند و می‌توانند موجب رفلاکس شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پوسیدگی دندان، بوی بد دهان، سرفه‌های مزمن، تنگی نفس و التهاب حلق عوارضی است که رفلاکس از خود نشان می‌دهد.

علوی‌نژاد بیان کرد: اگر رفلاکس درازمدت ادامه داشته باشد به مخاط مری‌ آسیب رسانده و زخم، تنگی یا سرطان مری ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه داروهای زیادی برای کنترل اسید معده ساخته شده است که پاسخ خوبی هم می‌دهند. البته مصرف این داروها همیشه باید ادامه داشته باشد و نمی‌توان پس از مدتی آن را قطع کرد و تنها می‌توان پس از مدتی دوز داروها را کاهش داد. این داروها تست شده‌اند و عارضه‌ای ندارند.



تاريخ : 20 / 9 / 1391برچسب:ایمپلنت, دندان,عقاب نیوز, | 1:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش زلال نیوز ، کاوه سیدان اظهار کرد: امروزه به کمک کامپیوتر و دستگاه تراش کوچک که به صندلی دندانپزشکی متصل می شود می توان پروتز(روکش) ایمپلنت را در مدت 18 تا 30 دقیقه طراحی و ساخت.

وی ادامه داد: هم اکنون بزرگترین دستاورد در ایمپلنت های دندانی جراحی های میکروسکپی است و مواد پیوند با استحکام جدید است و این که بلافاصله پس از کشیدن دندان ایمپلنت را جایگزین کرد.

مسئول کمیته بین الملل کنگره ICOI گفت: در تهیه پیچ ایمپلنت از سیستم کامپیوتری به 2 روش استاتیک و دینامیک استفاده می‌شود در نوع استاتیک بر اساس راهنمای شابلون ساخته می‌شود و پیچ در استخوان فک گذاشته می‌شود در نوع دیگر با راهنمایی لیرزی به کمک کامپیوتر ایمپلنت جراحی و درون استخوان گذاشته می‌شود.

رئیس انجمن پروستودنتیست ها با بیان اینکه در ایمپلنت های جدید از مواد جدیدی چون زیگون استفاده می شود، ادامه داد: در ایمپلنت هایی کنونی تیتانیوم به کار رفته است که نور را از خود عبور نمی دهد این در حالی است که دندان عضوی است که نور را از خود عبور داده و سبب زیبایی دندان می‌شود از این رو در دندانپزشکی امروز به جای فلز تیتانیوم از نوعی سرامیک به نام «زیگون» استفاده می‌شود تا دندان جایگزین زیبایی دندان طبیعی را داشته باشد.

سیدان با بیان اینکه افراد سیگاری کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت های دندانی نیستند، گفت: سیگار و مواد دخانی سبب مختل شدن و کاهش گردش خون و تنگ شدن عروق می‌شوند بدین ترتیب عوامل استخوان ساز به خوبی فعالیت نمی‌کنند از سوی دیگر سیگار از علل بیماری های دندان و لثه است.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی هم باید پیش از ایمپلنت به پزشک خود مراجعه کنند، افزود: مصرف کنندگان داروهای پوکی استخوان که با استخوان سازی تداخل دارد و افرادی با زخم در داخل دهان، افرادی که تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند هیچ یک کاندیدای مناسبی برای کاشت دندان نیستند.

مسئول کمیته بین الملل کنگره بین المللی ICOI ادامه داد: افرادی که به خشکی دهان مبتلا هستند بهتر است برای جبران دندان های از دست رفته از ایمپلنت استفاده نکنند و نباید از ایمپلنت توقعات غیرعادی داشت و هیچ وقت یک ایمپلنت دندانی نمی تواند نظیر یک دندان طبیعی عمل کند اما بهتر بی دندانی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین اظهار داشت: نباید برای دختران و پسران پیش از سنین رشد ایمپلنت گذاشت. 

نخستین کنگره بین المللی ICOI در منطقه خاورمیانه برای اولین بار با حضور شماری از اساتید و سخنرانان برجسته ایرانی و همچنین صاحبنظران زیبایی و ایمپلنت از کشورهای آمریکا، کانادا، ایتالیا، مصر و ترکیه  25 الی 28 مهر در مرکز نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر جعفری معاون درمانی بیمارستان امام خمینی ارومیه در رابطه با آخرین وضعیت درمانی دانش آموزان پیرانشهر گفت: در کنار نگرانی های ما ناشی از سوختگی این کودکان ، مشکلات تنفسی آنان نیز وجود دارد
 
  معاون درمانی بیمارستان امام خمینی ارومیه گفت: بیمارستان آموزان حادثه دیده پیرانشهری هنوز در حال طی شدن مراحل درمانی هستند و در کنار نگرانی های ما ناشی از سوختگی این کودکان ، مشکلات تنفسی آنان نیز وجود دارد چرا که آنان دچار مشکلات تنفسی زیادی نیز شده اند که ناشی از استنشاق دود ناشی سوختگی زیاد در فضای بسته کلاس بوده است.
 
دکتر جعفری در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه روز گذشته سه دانش آموز حادثه دیده دیگر برای ادامه درمان از ارومیه به تبریز منتقل شده اند، می گوید: در حال حاضر 13 دانش آموز آسیب دیده در بیمارستان امام خمینی ارومیه هنوز بستری هستند و روز گذشته سه دانش آموز دیگر به تبریز انتقال داده شده اند تا تعداد دانش آموزان انتقال داده شده به تبریز به 15 دانش آموز برسد.
 
به گفته او هم اکنون علاوه بر مشکلاتی که بر اساس سوختگی بیشتر در نواحی و سر و صورت و گردن دانش آموزان به وجود آمده است، در حال حاضر آنها از مشکلات تنفسی نیز رنج می برند.
 
معاون درمانی بیمارستان امام خمینی ارومیه گفت: مشکلات تنفسی این دانش آموزان تا حدی است که برای برخی از آنان لوله گذاری و تنفس مصنوعی در نظر گرفته شده است و ریه آنها به دلیل استنشاق گازهای ناشی از سوختن نفت سفید در محیط بسته بیمارستان دچار مشکل شده است و احتمال دارد دچار بیماری های تنفسی مزمن تا سال های بعد شوند.
 
اظهارات معاون درمانی بیمارستان امام خمینی ارومیه از وضعیت درمانی دانش آموزان مدرسه ابتدایی شین آباد پیرانشهر در استان ارومیه در شرایطی است که وی پیش از این درصد سوختگی دانش آموزان را بالاتر از میزان اعلام شده در ساعات اولیه عنوان کرده بود.
 
نیازی به انتقال دانش آموزان به تهران وجود ندارد


جعفری همچنین گفت: هم اکنون کادر بیمارستانی امام خمینی ارومیه با تیم پزشکی مهجز با همکاری بیمارستان سوانح سوختگی سینا تبریز در حال ادامه مداوای دانش آموزان هستند و مشکلی از نظر تجهیزات درمانی و پزشکان متخصص وجود ندارد. بر همین اساس نیازی به انتقال دانش آموزان به تهران و مراکز درمانی مجهز تر وجود ندارد چرا که بیمارستان امام خمینی ارومیه و بیمارستان فوق تخصصی سوانح سوختگی تبریز دارای بهترین امکانات و پزشکان در میان مراکز بیمارستانی کشور است.
 
او گفت: یکی دیگر از مشکلات ما تجمع و سرگردانی خانواده حادثه دیدگان بود که این نکته را به آموزش و پرورش اعلام کردیم و آنها هم شرایط اسکان در خانه معلم را در تبریز و ارومیه برای خانواده ها ایجاد کردند.
 
احتمال جراحی پلاستیک با نظر پزشکان

او در پاسخ به این سوال که آیا جراحی پلاستیک می تواند اثرات ناشی از سوختگی در بدن این دانش آموزان را ترمیم کند، گفت: در حال حاضر نمی توان با قطعیت در این رابطه اظهار نظر کرد، چرا که هم اکنون پزشکان در حال مداوای دانش آموزان هستند تا دچار عفونت سوختگی نشوند.
 
به گفته جعفری احتمال جراحی پلاستیک با نظر پزشکان در هر صورت وجود دارد: اما باید پس یک یا دوهفته در این باره تصمیم گیری کرد و هنوز تا طی شدن کامل مراحل درمان نمی توان در این رابطه اظهار نظر پزشکی کرد.
 
 سقف مدرسه شیروانی و فاقد استاندارد است

 
از طرف دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش در اولین اظهار نظر های عنوان  کردند گازرسانی از سوی شرکت گاز استان آذربایجان غربی صورت نگرفته است . اما مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز با تشریح دلایل عدم گازرسانی و علمک‌گذاری به مدرسه آسیب دیده شین آباد پیرانشهر اعلام کرد: مطابق اعلام شرکت گاز استان آذربایجان غربی این کلاس درس از کمترین استاندارد و ضوابط ایمنی برای گازرسانی برخوردار نبوده و از این رو بر اساس مبحث 17 نظام ملی مهندسی ساختمان عملیات گازرسانی به این واحد آموزشی انجام نشده است
 
او به مهر گفت: مطابق مبحث 17 مقررات ملی ساختمان ایجاد انشعاب گاز برای تمامی مدارس و کلاس‌های درس غیراستاندارد ممنوع است، همچنین در سال 1384 شهرستان پیرانشهر و روستای شین آباد به شبکه ملی گاز ایران متصل شده اند، ادامه می دهد: هم اکنون گازرسانی پایدار و دائمی به این شهرستان و روستای شین آباد توسط شرکت ملی گاز در دستور کار قرار دارد و مطابق اعلام شرکت گاز استان آذربایجان غربی این کلاس درس از کمترین استاندارد و ضوابط ایمنی برای گازرسانی برخوردار نبوده است.
 
بوجارزاده با اشاره به انجام مکاتباتی با ادارات آموزش و پرورش منطقه به منظور اجرای برخی از استانداردها به منظور گازرسانی به این واحد آموزشی آسیب دیده گفت: هم اکنون سقف این مدرسه آسیب دیده به صورت شیروانی و فاقد استانداردهای لازم است.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه تمامی واحدهای آموزشی به ویژه مدارس و کلاس های درس باید به پکیج و موتورخانه مرکزی مجهز شوند، اعلام می کند: تجهیز کلاس های درس به پکیج و موتورخانه و عدم استفاده از بخاری منجر به کاهش شدید حوادث گازگرفتگی و آتش سوزی در سطح کلاس های درس و مدارس کشور می شود.
 
این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در حاشیه این کلاس درس آسیب دیده مجموعه وزارت آموزشی و پرورش یک واحد جدید آموزشی احداث کرده است، گفت: متاسفانه بررسی های انجام گرفته نشان می دهد که حتی مدرسه جدید احداث شده هم فاقد استاندارد بوده و از این رو به این مدرسه جدید هم امکان گازرسانی و علمک گذاری به دلیل پایین بودن استانداردها وجود ندارد.



تاريخ : 16 / 9 / 1391برچسب:واکسن,ایدز,عقاب نیوز,, | 8:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آموزش مهارت‌های زندگی، واکسن ضد ایدز است.

ایسنا: مدرس دانشگاه و عضو انجمن IPPF معتقد است: آموزش مهارت‌های زندگی، واکسن ضد ایدز است.

دکتر ربطی، مدرس دانشگاه و عضو انجمن IPPF در همایش اطلاع‌رسانی ایدز که صبح امروز، 16 آذر در سالن اجتماعات پژوهشگاه معلم ناحیه یک برگزار شد، گفت: ایدز واکسن دارد؛ این واکسن خوردنی یا تزریقی نیست بلکه آموزش دادنی و یادگرفتنی است.

وی افزود: یکی از دلایلی که ایدز یا طاعون قرن را به انفجار ایدز تبدیل کرده، این است که افراد اطلاعات کافی در مورد این بیماری ندارند.

ربطی تصریح کرد: دوره‌ کمان یا نهفته در این بیماری وجود دارد که اگر فرد مبتلا آزمایش انجام ندهد تا سالها از بیماری خود بی‌خبر خواهد بود؛ بیماری ایدز در دوره نهفته نیز قابل انتقال به افراد دیگر است.

وی با بیان این‌که آموزش مهارت‌های زندگی یک امر اساسی در زندگی است، خاطرنشان کرد: معلمان نقشی اساسی در آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان دارند و از این طریق می‌توانند کارگروه‌هایی تشکیل دهند تا مهارت آشنایی و نحوه‌ پیشگیری و انتقال را به دانش‌آموزان یاد دهند.

در ادامه این همایش، دکتر طوسی، مسئول کلینیک اختلالات رفتاری رشت با اشاره به این‌که انسان سالم، محور توسعه است، گفت: بیماری ایدز درمان قطعی ندارد اما قابل کنترل است و اگر نخواهیم به فکر موضوع پیشگیری و کنترل ایدز باشیم در آینده باید تاوان بیشتری بپردازیم.

وی افزود: ایران در روز جهانی مبارزه با ایدز ابتکاری مطلوب انجام داد و آن هم این بود که روز جهانی مبارزه با ایدز به هفته‌ی مبارزه با ایدز تغییر یافت که امری مطلوب محسوب می‌شود.

طوسی با بیان این‌که افراد مبتلا به ایدز در جامعه نیابد مورد تبعیض قرار گیرند، خاطرنشان کرد: انگ چسباندن و تبعیض قایل شدن بین افراد مبتلا به ایدز موجب می‌شود که این افراد به افرادی ضد اجتماعی تبدیل شوند و نیز بیماری خود را از دیگران پنهان نگه دارند.

وی تصریح کرد: اولین مرحله کار هر پزشک و مسئولی مبارزه با تبعیض قایل شدن در افراد مبتلا به ایدز است و اینکه این افراد را به کلینیک‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری معرفی کنند.



تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:, | 2:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس کل سازمان نظام پزشکی از افزایش بی‌رویه تعداد دانشجویان دندانپزشکی و مهاجرت برخی از آنها با وجود هزینه ۷۰ میلیونی تحصیل آنها در کشور انتقاد کرد و گفت: توزیع دندانپزشکان در کشور عادلانه نیست و در برخی جاها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک دندانپزشک هست.

خبرگزاری فارس: مهاجرت دندانپزشکانی که ۷۰میلیون تومان خرج تحصیلشان می‌شود

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، شهاب الدین صدر امروز در همایش سراسری دندانپزشکان کشور در هتل المپیک افزود:‌ از مجموع 220 هزار عضو جامعه پزشکی کشور حدود 25 هزار نفر دندانپزشک هستند و از این تعداد 3 هزار نفر متخصصان دندانپزشکی هستند و 21 هزار دندانپزشک عمومی هستند.

وی ادامه داد:‌ مسئله‌ای که اکنون در حوزه دندانپزشکی با آن مواجه هستیم،افزایش بی‌رویه تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی است، به طوری که اکنون 50 دانشکده دندانپزشکی داریم که در اقصی نقاط کشور تعداد زیادی دانشجو در آنها تحصیل می‌کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در حوزه خدمات دندانپزشکی متأسفانه با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و نگرانی این است که با این تعداد بالای دانشجوی دندانپزشکی هم از کیفیت خدمات فارغ التحصیلان این رشته در آینده به شدت کم شود و هم با افزایش دندانپزشکان بیکار مانند اتفاقی که برای پزشکان عمومی افتاد مواجه شویم.

صدر افزود: مسئله دیگر توزیع نامناسب دندانپزشکان در کشور است، به طور کلی به ازای هر 3 هزار نفر یک دندانپزشک در کشور داریم در حالی که در برخی نقاط کشور به ازای هر 10 هزار نفر و در جاهایی حتی به ازای هر 100 هزار نفر یک دندانپزشک داریم.

وی گفت: مسئله توزیع نامناسب در مورد پزشکان هم مطرح است در حالی که برخی نقاط کشور به ازای هر هزار نفر یک پزشک داریم. در برخی جاها به ازای هر 4 هزار نفر هم یک پزشک نیست و در عین حال شاهد بیکاری جمع زیادی از پزشکان عمومی در کشور هستیم.

وی افزود: مسئله اشتغال دندانپزشکان باید از هم اکنون مورد توجه مسئولان وزارت بهداشت باشد، ما نمی‌توانیم بگوییم فعلاً آموزش می‌دهیم و فردا به برای اشتغال فارغ التحصیلان برنامه ریزی می‌کنیم. همین الان شاهد مهاجرت تعدادی از دندانپزشکان به کشورهای همسایه یا حتی دورتر برای اشتغال هستیم و در حالی که برای آموزش هر دندانپزشک در کشور 70 میلیون تومان هزینه می‌شود، مهاجرت این فارغ التحصیلان از کشور برای کار قابل توجیه نیست.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در مورد خدمات دندانپزشکی تحریمها هم بر مشکلات افزوده است و یکی از نگرانی‌های جدی اکنون افزایش هزینه خدمات به علت افزایش قیمت تجهیزات دندانپزشکی است.

وی گفت: در گذشته برخی‌ها، خدمات دندانپزشکی را لوکس و در حد خدمات زیبایی می‌دانستند اما امروزه اهمیت این خدمات به خصوص با توجه به ارتباط آن با بیماریهای دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی و قلب بیش از گذشته محرز شده است.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی در ماههای اخیر موجب افزایش هزینه پرداخت از جیب مردم شده است، به طوری که اکنون 60 درصد هزینه‌های درمانی را مردم از جیبشان پرداخت می‌کنند، در حالی که قرار بود به زیر 30درصد برسد. این وضعیت در مورد هزینه خدمات دندانپزشکی از این هم بدتر است و حدود 90 درصد هزینه‌های دندانپزشکی را مردم از جیبشان پرداخت می‌کنند و این بار سنگینی است که به دوش مردم تحمیل می‌شود.

صدر اضافه کرد: از 10 درصد هزینه‌های درمانی که مردم پرداخت نمی‌کنند. 2 درصد بیمه‌ها پرداخت می‌کنند و 8 درصد از اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.

وی گفت: شایعترین بیماریهای دهان و دندان بیماریهای لثه است و بعد از آن پوسیدگی دندان است. در زمان حاضر هر دانش آموز اول دبستان 6دندان پوسیده دارد و اگر مراقبتهای بهداشتی و پیشگیرانه به موقع انجام شود بیش از 50 درصد این مسائل قابل پیشگیری است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: افزایش سن امید به زندگی در کشور به حدود 75 سال رسیده است و گر چه بسیار خوشحال کننده است اما در عین حال باید مراقبت باشیم زیرا افزایش سالمندی در کشور لزوم توجه به گسترش خدمات بهداشت دهان و دندان را بیشتر نشان می‌دهد.

صدر همچنین خطاب به مسئولان گفت: در سال جاری انتظار این بود که توجه به تولید داخلی بیشتر مورد توجه مسئولان باشد اما همچنان شاهد حجم بالای واردات مواد دندانی به کشور هستیم و حمایت چندانی را از تولید کنندگان داخل شاهد نیستیم.



تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:دندان,شکسته,عقاب نیوز, | 10:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اگر قادر نیستید که دندان های بالا و پایین خود را به هم نزدیک کرده و روی هم قرار دهید، احتمالا دچار شکستگی استخوان فک شده اید. در این صورت فورا به دندانپزشک یا بیمارستان مراجعه کنید.
با دندان شکسته و یا کنده شده چه کنیم؟!
افکارنیوز: در برخی موارد وقتی دندان دایمی کنده می شود، دندانپزشک قادر است آن را دوباره در جای خود قرار دهد. این اقدام در مورد دندان های شیری انجام نمی شود.

سوانح دندانی معمولا به دلایل زیر ایجاد می شوند:

۱- صدمات ناشی از زمین خوردن و برخورد دندان به سطوح محکم
۲- تصادفات اتومبیل
۳- صدمات ورزشی
۴- نزاع و درگیری
۵- شکستن غذاها و اجسام سخت توسط دندان

کمک های اولیه:

دندان شکسته و یا کنده شده را سریعا و در عرض حداکثر ۳۰ دقیقه به دندانپزشک برسانید. با گذشت زمان، شانس موفقیت در کاشت مجدد دندان کاهش می یابد. به خاطر داشته باشید که هرگز ریشه دندان کنده شده را لمس نکنید و برای جابجایی فقط تاج آن را در دست بگیرید.

برای انتقال دندان کنده شده به مطب دندانپزشک یکی از راه های زیر را انتخاب کنید:

۱- سعی کنید که دندان را در دهان و در محل قبلی آن و هم ردیف با سایر دندان ها قرار دهید. برای نگه داشتن دندان کنده شده یک گاز تمیز یا چای کیسه ای مرطوب را روی آن قرار داده و به آرامی گاز بگیرید. مراقب باشید که دندان خود را نبلعید.

۲- اگر روش شماره ۱ قابل انجام نبود، دندان را در یک ظرف تمیز قرار داده و با مقداری شیر یا بزاق روی آن را بپوشانید.

۳- دندان را بین لب پایین و لثه پایین و یا در زیر زبان قرار دهید.

۴- در برخی از کیت های کمک های اولیه وسیله ای برای نگهداری و حمل دندان و محلول مخصوص آن وجود دارد که می توانید از این وسیله نیز برای انتقال دندان استفاده کنید.

سایر اقدامات:

۱- از کمپرس سرد برای تسکین درد دهان و لثه استفاده کنید.
۲- برای کنترل خونریزی، یگ گاز تمیز را با فشار در محل جراحت نگه دارید.
۳- در کمترین زمان ممکن به دندانپزشک مراجعه کنید.

در برخی موارد، شکستن دندان موجب می شود که پایانه های عصبی بدون محافظت رها شوند. در این صورت شما به اقدامات درمانی فوری برای پیشگیری از عفونت و درد نیاز دارید.

در برخی موارد تنها بخش کوچکی از لبه دندان شکسته و به اصطلاح می پرد که نیازی به اقدام اورژانسی نیست، اما برای جلوگیری از بریدن لب ها و یا زبان توسط سطح تیز دندان شکسته، دراسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

نکته: اگر قادر نیستید که دندان های بالا و پایین خود را به هم نزدیک کرده و روی هم قرار دهید، احتمالا دچار شکستگی استخوان فک شده اید. در این صورت فورا به دندانپزشک یا بیمارستان مراجعه کنید.

کارهایی که نباید انجام دهید:

۱- هرگز ریشه دندان کنده شده را لمس نکنید و برای جابجایی آن با تاج دندان تماس داشته باشید.
۲- هرگز ریشه دندان کنده شده را پاک و تمیز نکنید.
۳- هرگز دندان کنده شده را توسط مسواک یا الکل تمیز نکنید.

پیشگیری از شکستن و یا کنده شدن دندان:

۱- در هنگام ورزش از محافظ دهان استفاده کنید.
۲- از دعوا و درگیری و برخورد فیزیکی بپرهیزید.
۳- از خوردن غذاهای سخت مانند استخوان، نان خشک و بیات و یا شکستن پوسته خارجی مغزها توسط دندان خودداری کنید.
۴- در هنگام سوار شدن به اتومبیل حتما کمربند ایمنی خود را ببندید.



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:سردرد,درمان,بدون قرص,عقاب نیوز, | 3:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، رفع کردن سر درد به روش های مختلفی قابل انجام است به طوری که بسیاری از بیماران سعی می کنند تا بدون دارو و قرص این مشکل را بر طرف کنند. در این میان راه های نیز وجود دارند که خیلی ساده هستند و می تواند به سرعت سر دردتان را به کمک آن بهبود دهید.

غذاهایتان را درست انتخاب کنید

انتخاب درست غذاهایی که می خورید می تواند به شما در داشتن یک زندگی بدون سر درد کمک کند. فست فوده از جمله مهمترین غذاهایی هستند که باعث سردرد می شوند و همچنین از خوردن غذاهایی که سرخ شده اند و یا دودی شده اند نیز خودداری کنید چرا که میزان خطر سردرد در بدن شما بیشتر می شود.

نفس عمیق بکشید

یکی از بهترین راه های از بین بردن سردرد نفس های عمیق است که می توانید بکشید و به کمک آن باید اکسیژن کافی به سرتان برسانید. این راه یکی از ساده ترین و همچنین دردسترس ترین روش هاست. نفس عمیق باعث می شود تا میزان زیادی از هوا به طور همزمان وارد رگ های شما شود و به راحتی از سردرد نجات می یابید.

تکنولوژی تعطیل

بسیاری از ماها همیشه یک تکنولوژی نزدیک به خودمان داریم. این وسیله می تواند تلفن همراه و یا لپتاپ باشد که در مواقع افزایش سردرد بهتر است تا آن ها را خاموش کنیم. این دستگاه ها باعث می شود تا استرس های زیادی به شما وارد شود و همچنین این استرس به دستگاه های داخلی از جمله سر شما فشار وارد می کند. با خاموش کردن تکنولوژی ها حتی برای چند دقیقه نیز می توانید به راحتی از شر سردرد رها شوید.

موهایتان را بشویید

با شستن سر و موها می توانید تا میزان زیادی از سردردهای به وجود آمده جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که شانه کردن موها نیز می تواند باعث ایجاد سردرد شود و بهتر است هر چند روز یکبار آن ها را زیاد شانه نکنید و بگذارید تا حالت خودشان را داشته باشند.



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: محققان دریافتند که بیش از یک چهارم کارمندان درانگلیس از دردهای وحشتناک مفصل های زانویی رنج می برند و پزشکان این دردها را به چاقی و یا انجام کارهای پشت میزی درمیان تمام اقشار سنی نسبت می دهند.

افرادی که بالای ۵۵ سال هستند درمیان بیشترین قربانیان بیماری " زانو درد اداری" قرار می گیرند، به طوری که از هر ۱۰ نفر یک نفر اظهار می دارد که به این درد مداوم مبتلا است.

حدود یک چهارم از ۱۶۰۰ کارمند ۱۶ تا ۶۵ ساله ای که در این تحقیق شرکت کردند اظهار داشته اند که بیش از دوسال است که با این درد زندگی می کنند.

سخنگوی انجمن فیزیوتراپی اظهار داشت که افزایش استفاده از اینترنت و مشاغلی که انجام آنها نیازمند نشستن ساعات طولانی پشت میز است را می توان عاملی برای افزایش پدیده " زانو درد اداری" دانست.

به گزارش جام جم آنلاین،وی افزود: درحال حاضر ما شاهد افزایش چشمگیر افرادی هستیم که به این نوع درد زانو مبتلا هستند و قسمت اعظم آن به علت سبک زندگی بی حرکت و نشستن طولانی مرتبط می شود که درحال حاضر بسیاری از مردم دنیا آن را دنبال می کنند.



تاريخ : 10 / 9 / 1391برچسب:بیماری,کلیوی,ایران,عقاب نیوز,, | 11:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگو با مهر، فشارخون و افزایش قند خون را عامل اصلی ابتلا به بیماریهای کلیوی دانست و گفت: بر اساس آخرین آمارهای موجود که مربوط به سال ۹۰ است، ۳۰ درصد جمعیت کشور یعنی ۱۴ میلیون ایرانی به نوعی درگیر بیماریهای کلیوی هستند.
وی با اعلام اینکه از هر ۵ ایرانی یک نفر نیاز به بررسی وضعیت جسمی از نظر ابتلا به بیماریهای کلیوی دارد، افزود: پیش‌بینی می شود که هر سال حدود ۲۰ درصد به تعداد بیماران دیالیزی در کشور اضافه می‌شود.

نوروزی با اشاره به کمبود ۲ هزار دستگاه دیالیز در کشور، اظهارداشت: در حدود ۵۰ درصد از دستگاههای دیالیز در کشور بیش از عمر متوسط مورد استفاده قرار گرفته اند و باید برای آنها جایگزین داشته باشیم.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی از وجود ۴۵۰۰ دستگاه دیالیز و فعال بودن ۴۵۰ بخش دیالیز در کشور خبر داد و افزود: بر اساس آمارهایی که ارائه می شود، بین ۱۵ تا ۳۰ هزار بیمار دیالیزی تحت درمان هستند.

نوروزی با اشاره به بالا بودن رشد بیماریهای کلیوی در کشور و کمبود دستگاههای دیالیز، پیوند از مرگ مغزی را بهترین شیوه درمان بیماران دیالیزی دانست و گفت: از سال ۱۳۴۵ تاکنون ۳۱ هزار و ۸۵۰ نفر در کشور پیوند کلیه شده اند که سرنوشت ۱۱ هزار و ۸۵۰ بیمار نامعلوم است. یعنی اینکه نمی دانیم این بیماران فوت شده اند و یا دوباره دیالیز می شوند.

این جراح و متخصص بیماریهای کلیوی با اعلام اینکه سالانه ۲‌ هزار پیوند کلیه در کشور انجام می‌شود، افزود: در سال ۸۸ سهم پیوند کلیه از مرگ مغزی حدود ۳۹۵ مورد بود که این آمار در سال ۸۹ به ۵۹۰ مورد و در سال گذشته به ۷۶۰ مورد رسید.

نوروزی با اعلام اینکه ایران در رتبه چهل و ششم آمار مرگ مغزی در جهان قرار دارد، گفت: اگر همه موارد مرگ مغزی در کشور حاضر به اهدای هر دو کلیه خود شوند بسیاری از مشکلات بیماران دیالیزی برطرف خواهد شد.



تاريخ : 4 / 9 / 1391برچسب:, | 12:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سلامت > بیماری- همشهری آنلاین:
مهم‌ترین علایم کبد چرب، داشتن شکم بزرگ است. 30 درصد از مردم ایران دارای درجاتی از کبد چرب هستند

به گزارش ایرنا، دکتر رضا ملک زاده گفت: مهمترین خطر کبد چرب، سکته قلبی و مغزی زودرس است. یکی دیگر از علایم کبد چرب داشتن آنزیم بالا در خون است که این مسئله با آزمایش قابل تشخیص است.

دکتر ملک زاده خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند با پیشرفت این بیماری مبتلا به نارسایی کبد می‌شوند که البته در برخی از بیماران حتی ممکن است 30 سال طول بکشد تا کبد دچار نارسایی شود.

وی گفت: مطالعات و تحقیقاتی در زمینه مصرف چای و قهوه نشان می‌دهد که مصرف زیاد چای در افراد مبتلا به کبد چرب ضرر دارد و در مقابل مصرف قهوه برای کبد چرب مفید است.

ملک زاده در مورد بروز چاقی در جامعه هشدار داد و افزود: متاسفانه امروزه بیماری چاقی در جامعه ما بسیار شایع شده است و پیشگیری از چاقی و درمان آن می‌تواند در درمان کبد چرب موثر باشد.

وی در مورد شیوع بیماری سرطان روده بزرگ در کشور گفت: قرار است طرح غربالگری در مورد سرطان روده برزگ در شهر تهران اجرا شود. یکی از فرضیاتی که در این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، وجود میکروب در روده انسان است که در ایجاد سرطان می‌تواند نقش داشته باشد مانند سرطان معده که علت اصلی آن وجود میکروب است.

ملک زاده افزود: سابقه فامیلی در ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش دارد و به آن دسته از افرادی که در تهران دچار سرطان روده بزرگ شده‌اند توصیه می‌شود که به صورت دوره‌ای حتما مورد ارزیابی و آزمایش قرار گیرند.

به گفته وی 60 درصد افرادی که به سرطان روده بزرگ مبتلا شده‌اند، سابقه خانوادگی دارند و ضایعات پیش سرطانی در آنان 10 سال زودتر می‌تواند بروز کند.

ملک زاده همچنین در مورد بیماری ریفلاکس معده خاطرنشان کرد: ریفلاکس معده سرطان زا نیست و تصور مردم مبنی بر این که ریفلاکس معده در آینده تبدیل به سرطان می‌شود، اشتباه است. ریفلاکس معده همان بازگشت محتوای غذا از معده به مری و دهان بیمار است و ناشی از وجود میکروب ˈهلیکوباکترپیلوری ˈ است. این بیماری با مصرف دارو قابل درمان و کنترل است.

به گفته وی استرس، اضطراب، نوع خوراک، تند غذا خوردن، غذاهای تند ،فست و فودها و چاقی از مهمترین علل ایجاد ترش کردن معده یا ریفلاکس است.

این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: نیمی از افرادی که دچار ریفلاکس معده هستند پس از درمان، ریفلاکس آنان عود می‌کند و ما این اطمینان را می‌دهیم دارویی که پزشکان برای آنان تجویز می‌کنند به نام ˈامپرازول ˈخطرات و عوارضی برای آنان ندارد و سال‌ها می‌توانند این دارو را مصرف کنند.

این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: پزشکان ایرانی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های گوارشی از بسیاری از کشورهای دنیا و منطقه جلوترهستند. حدود 80 درصد از مرگ و میرها در کشور ایران مربوط به بیماری‌های غیرعفونی است.

به گفته وی دوازدهمین کنگره گوارش و کبد از 8 تا 10 آذرماه با هدف ارایه آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه در مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.



تاريخ : 3 / 9 / 1391برچسب:, | 8:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شاید شما هم جزو آن دسته از مردم، به ویژه جوان‌ترهایی باشید که گهگاه با به صدا درآوردن انگشتان دست، گردن یا مهره‌های کمرشان، اصطلاحا قلنجشان را می‌شکنند.
از شکستن قلنج چه می‌دانید؟!
افکارنیوز: شاید دیده باشید کسانی را که این کار را پیوسته و مدام انجام می‌دهند. اگر خودتان هم جزو این افرادید، خوب است در‌این‌باره بیشتر بدانید:

در سال ۱۹۷۱ میلادی دو دانشمند آلمانی به مفصل سوم بین انگشت و کف دست نیرویی کششی وارد آوردند و با مشاهده شکل‌گیری حباب‌هایی از گاز در این آزمایش ثابت کردند که فشار بر مفاصل یاد شده سبب آزاد شدن گاز Co۲ می‌شود.

وارد آمدن نیروی کششی بین سطوح مفصل سبب افزایش حجم آن و کاهش فشار مایعی می‌شود که درون مفصل است. این کاهش به خروج گاز درون مفصل و ایجاد حباب می‌انجامد.

وارد آوردن فشار به خصوص با شکستن قلنج سبب حرکت مایع درون مفصل به قسمت‌هایی می‌شود که زیر فشار کمتر باشد.

صدای حاصل از شکستن قلنج به سبب خوابیدن یا ترکیدن همین حباب‌های گاز در جریان حرکت مایع درون مفصل است.

شکستن قلنج کمر، گردن و به خصوص انگشت‌ها برای رفع خستگی، شاید موجب احساس راحتی شود، اما عارضه ساییدگی زودرس مفصل‌ها را به دنبال خواهد داشت.

با اولین نشانه‌های ساییدگی، درد و التهاب مفاصل به ویژه در انگشت‌ها و گردن که حساس‌تر از مهره‌های کمر هستند شروع خواهد شد. در میان انگشتان دست، انگشت شست بیش از انگشتان دیگر در معرض خطر است.

چرخش ناگهانی در ناحیه گردن و به ویژه کمر هم بسیار خطرناک قلمداد شده، آسیب‌های ستون فقرات و عضلات گردن را شدیدتر می‌کند.

شکستن قلنج به سبب ایجاد حس راحتی و رفع موقت خستگی، ممکن است سبب تکرار و عادت به انجام عمل شود. تکرار و عادت، افزون بر ایجاد اختلال وابستگی روانی، خرابی‌ها و آسیب‌های مفصلی را زودتر و شدیدتر پیش می‌آورد.

تا آنجا که می‌توانید از شکستن قلنج مفاصل‌تان خودداری کنید.



تاريخ : 2 / 9 / 1391برچسب:, | 5:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مجله ایده آل:  شاید فکر‌کنید که شیوه زندگی سالمی دارید اما درعین حال ممکن است این 5 اشتباه را که منجر به سرطان می‌شود انجام دهید. دکتر اوز تازه‌ترین راه‌ها برای چگونگی فاصله گرفتن از این بیماری کشنده را برای ما فاش می‌کند. پژوهش‌های اخیر، روش‌های تازه‌ای برای حفاظت از بدن انسان در برابر سرطان یافته‌اند. در اینجا دکتر اوز به 5 تغییر غلط که منجر به سرطان می‌شود اشاره می‌کند که می‌توانید از آنها دوری کرده و در سلامت کامل باشید.

این اشتباهات می‌تواند منجر  به سرطان شود
 
پسته بخورید

غلط  1: استفاده بی‌رویه از مکمل‌های ویتامین E


ویتامین E آنتی‌اکسیدانی است که برای پیشگیری از سرطان ریه توصیه می‌شود. با این حال، مصرف بیش از حد ویتامین E می‌تواند به DNA آسیب وارد کند و سبب رشد سرطان شود. سازمان نظارت بر غذا و دارو FDA میزان مصرف روزانه ویتامین E را 30 IU توصیه کرده، که واقعا لازم نیست از مولتی ویتامین استفاده کنید. روش مطلوب دریافت ویتامین E از طریق رژیم غذایی است. پسته یکی از بهترین منابع گاما-توکوفرول و نوعی از ویتامین E است. یک یا دو مشت از این آجیل در روز میزان سلامت ناشی از این ماده غذایی را تامین می‌کند.

این اشتباهات می‌تواند منجر  به سرطان شود
 
كم‌چرب‌ها هم شاید مضر باشند

غلط  2: خوردن غذاهای خیلی کم‌چرب


خوراکی های بسته‌بندی شده مانند بیسکویت ها و کیک‌هایی که برچسب «کم‌چرب» یا «بدون چربی» دارند، برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند اغواکننده هستند. اما این محصولات با کربوهیدرات تصفیه‌شده ناسالم و شکر ساده که سبب ترشح انسولین و در واقع باعث به وجود آمدن اضافه وزن می‌شوند، پر شده‌اند. مسئله اینجاست که ترشح انسولین منجر به التهابات ایجادکننده سرطان نیز می‌شود.به خاطر داشته باشید، هرگاه فرآورده‌های «کم‌چرب» یا «بدون چربی» را خریداری می‌کنید، چربی‌های خوبی مانند OMEGA-3 ها که ثابت شده نوعی محافظ در برابر سرطان‌ها هستند را هم از دست می‌دهید. علاوه بر این، چربی‌های سالم سرعت جذب کربوهیدرات‌ها را کم می‌کنند، از این رو یک رژیم غذایی مناسب که حاوی چربی‌های سالم باشد به متعادل نگه داشتن وزن بدن کمک می‌کند.

این اشتباهات می‌تواند منجر  به سرطان شود
 
برای غذا خوردن ساعت كوك كنید

غلط  3 : نخوردن غذا سر ساعت مشخص


وقتی به جای اینکه سر ساعت مشخصی غذا بخورید، هر روز در ساعات مختلفی وعده‌های غذایی خود را میل کنید، بدن خود را در استرس قرار می‌دهید. برای نمونه، وقتی یک روز صبحانه را ساعت 7 و روز بعد ساعت 11 بخورید، بدن شما برای اینکه چه وقت وعده غذای بعدی میل می‌شود، دچار سردرگمی خواهد شد. این مسئله سبب ترشح هورمون استرس کورتیزول می‌شود. میزان بالای کورتیزول منجر به تبدیل آن به انسولین و باعث التهاب شده و می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها را افزایش دهد. برنامه غذایی مشخص و معینی برای خود تعیین کنید و به بهترین وجه آن را اجرا کنید. از آنجایی که اغلب مشغله‌های زندگی در این امر فاصله می‌اندازند، عادت کنید که همیشه نوعی از تنقلات سالم مانند ذرت بو داده بدون نمك و روغن یا یک سیب برای از بین بردن گرسنگی زیاد با خود داشته باشید.

این اشتباهات می‌تواند منجر  به سرطان شود
 
روزی 2 دقیقه برای دندان‌هایتان وقت بگذارید

غلط 5 : مسواک نزدن و عدم استفاده از نخ دندان به طور منظم


رابطه بین بیماری‌های لثه و سرطان دهان در زمان‌های گذشته ثابت شده بود. پژوهش‌های اخیر نیز ارتباط جدی نگرفتن بهداشت دهان و افزایش خطر ابتلا به سرطان در سراسر بدن، حتی سرطان سینه را تایید می‌كند. در حقیقت، مطالعه‌ای نشان داد که احتمال ایجاد سرطان سینه در خانم‌هایی که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند در مقایسه با خانم‌هایی که هیچ نوع بیماری لثه‌ای ندارند، 75 درصد بیشتر است.

این خطر در صورت مسواک نزدن و عدم استفاده از نخ دندان زیاد است. باکتری‌ها در دهان شکل می‌گیرند، پلاک می‌سازند، روی لثه‌ها التهاب ایجاد می‌کنند و احتمال ابتلا به سرطان در همه بدن را افزایش می‌دهند. به دلیل تغییرات هورمونی‌ای که در طول دوران عادت ماهانه و یائسگی برای خانم‌ها ایجاد می‌شود، آنها حساسیت و التهابات بیشتری را تجربه می‌کنند و بیشتر در معرض این خطرها قرار می‌گیرند.

باید طریقه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را یاد بگیرید. به طور میانگین مردم جهان روزی 38 ثانیه مسواک می‌زنند، اما شما باید حدود 2‌دقیقه مسواک بزنید و هر روز نیز از نخ دندان استفاده کنید. در صورتی که پلاک و جرم زیادی روی دندان‌هایتان ایجاد شده است برای کنترل آن به یک متخصص سلامت دندان مراجعه کنید. در کنار مسواک و نخ دندان از دهان‌شویه، این اسلحه فوق‌العاده نیز استفاده کنید. دهان شویه‌ها مانند یک ماده ضدالتهاب برای جلوگیری از بیماری‌های لثه عمل می‌کنند. آن را در یک فنجان بریزید و با آب گرم رقیق کنید و روزی یک بار از آن به عنوان قسمتی از کارهای بهداشتی برای دهان خود استفاده کنید.

این اشتباهات می‌تواند منجر  به سرطان شود
 
بخوابید تا سرطان نگیرید

غلط  4 : به اندازه کافی نخوابیدن


مطالعات نشان داده کسانی که کمتر از 6 ساعت خواب شبانه دارند، امکان ایجاد پولیپ روده که منجر به سرطان روده می‌شود در آنها 50درصد افزایش می‌یابد. مشکل این است که بدن نمی‌تواند به راحتی هورمون خواب (ملاتونین) کافی را زمانی که خواب کمتر از 6 ساعت ادامه داشته باشد، تولید کند. ملاتونین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان جهت ترمیم سلول‌ها عمل کرده و به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.  به تنظیم خواب خود اهمیت دهید. همانطور که برای بیدار شدن از ساعت زنگ‌دار استفاده می‌کنید، برای به تختخواب رفتن هم از زنگ ساعت کمک بگیرید. از این زنگ هشدار در آماده شدن برای خوابیدن و تنظیم برنامه خواب منظم بهره بگیرید.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 10:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: کارشناس نظارت بر مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: بی قراری تهیج فعالیت جسمانی زیاد بدون احساس خستگی رفتار های خشن هذیان و توهم گرایشات و سواسی گشادی مردمک چشم بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون و از علائم فردی است که شیشه مصرف کرده است.

شیراز -اسماعیل فیروزی دوشنبهبه ایرنا افزود: شیشه یا آمفتامین یک محرک بسیار قوی شبیه به کریستال های بی بو و تلخ مزه است که به آسانی در آب و الکل قابل حل است.

وی گفت : شیشه با آزاد سازی دو ماده شیمیایی در مغز باعث برانگیختگی سیستم عصبی مرکزی شده در مراحل اولیه مصرف ، باعث افزایش هوشیاری و از بین بردن گرسنگی و رفته رفته باعث ایجاد سرخوشی و نشاط شدید و سپس ایجاد بی قراری و رفتارهای عجیب و غریب می نماید.

وی افزود : در اثر مصرف شیشه ۵۰ درصد از گیرنده های دوپامین در مغز برای همیشه از بین می رود.

به گزارش ایرنا این کارشناس ادامه داد: گیرنده های سروتونین نیز با همین آسیب و شدیدتر روبرو خواهند شد که منجر به عوارض روانی شدید و پایدار مثل روان پریشی خواهد شد.

وی گفت: اعتیاد به شیشه صرفا جسمانی نیست و این ماده ایجاد وابستگی روانشناختی می کند که همین موضوع ترک مصرف شیشه را دشوار کرده و در حال حاضر مؤثرترین راه برای درمان اعتیاد به شیشه مداخلات شناختی رفتاری است.
کد مطلب :



تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 1:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گفت: داروهای کمیاب به هیچ وجه صادر نمی‌شوند و مردم برای پیداکردن داروهای کمیاب با تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرند.

خبرگزاری فارس: مردم برای پیدا کردن داروهای کمیاب با ۱۴۹۰ تماس بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت مرضیه وحید دستجردی با بیان این مطلب اظهار داشت: مدتی به علت مشکلات در اختیار نداشتن ارز برای شرکتهای خصوصی مشکلاتی به وجود آمد که خوشبختانه در این زمینه حرکت خوبی در بانک مرکزی و بانکهای عامل آغاز شد.

وی افزود:‌ با همکاری بانک مرکزی یک‌هشتم ارز مورد نیاز واردات دارو در یک سال، تامین شده و در اختیار شرکت‌های وارداتی دارو قرار گرفته و ذخایر به بازار آورده شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مردم در صورت احساس کمبود دارو می‌توانند با شماره 1490 تماس گرفته و داروهای مورد نیاز خود را پیگیری و تهیه کنند.

وی با بیان اینکه داروی کمیاب صادر نمی‌شود، ‌ابراز داشت:‌ داروهایی مانند داروهای بیوتک و با فناوری بالا صادر می‌شود که نیاز داخلی به آن کم و تولید آن در داخل زیاد باشد این کار برای ما ارز آور بوده و موجب رونق دارویی کشور خواهد شد.



تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 9:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی از رسیدن سن بیوه‌گی به ۱۷ سال خبر داد.

مجید ابهری در گفت و گو با ایلنا با اعلام این مطلب، گفت: حدود ۲میلیون زن سرپرست خانوار داریم که سالی ۶۰ هزار نفر به آنها اضافه می‌شود.وی با اشاره به اینکه زن بیوه در جامعه یک طعمه محسوب می‌شود، افزود: زنان سرپرست خانوار از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رفتاری دچار مشکلات مضاعفی هستند.

ابهری به وجود یک طلاق از هر شش ازدواج در کشور و یک طلاق به ازای هرسه ازدواج در شمال شهر تهران اشاره کرد و افزود: ‌۸۵ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی رخ می‌دهد و معدل سنی طلاق بین ۲۶ تا ۳۹ سال است.

این آسیب‌شناس اجتماعی با اشاره به اینکه کف سنی اعتیاد به ۱۵سال رسیده است، افزود: منحنی اعتیاد بین ۱۷ تا۶۰ سال و مصرف موا دروان گردان نیز بین ۱۷تا۲۹ سال است.وی با اشاره به افزایش سطح خشونت در جامعه و ابراز نگرانی از این مساله، افزود: به دلیل فقر، اعتیاد، فیلم‌های ماهواره‌ای، آلودگی‌های صوتی، پارازیت و همچنین آلودگی هوا كه باعث بالا رفتن سرب در خون و مغز می‌شود، افراد پرخاشگر شده اند.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 10:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

افکارنیوز: اگر یخچالتان مجهز به آب‌سردکن مخزن‌دار است حتماً هر یکی، دو روز آب آن را تعویض کنید زیرا جنس این مخزن‌ها از پلاستیک است و ماندن آب بیش از ۳ روز درون این مخزن‌ها، احتمال انباشته شدن مواد پلاستیکی را درون آب افزایش می‌دهد.

۱. برای حفظ سلامت و به خطر نیفتادن بهداشت آب بهتر است از نگهداری آن در ظروف پلاستیکی پرهیز کنید زیرا ظروف پلاستیکی دارای ترکیب‌ های پلیمری هستند که از سنتز مواد اولیه‌ای به نام منومر تهیه شده‌ اند. ایران ناز، پلیمرها در اثر خم شدگی یا ساییدگی ظروف پلاستیکی، جمع شده (چروکیده) و منجر به آزاد شدن منومرها می‌شوند.

۲. فریز کردن آب داخل ظروف پلاستیکی نیز توصیه نمی‌شود. به دلیل اینکه آب بر بدنه این ظروف فشار وارد می‌کند و باعث آزادسازی سریع‌تر منومرها می‌شود. منومرها، موادی سمی و خطرناکند که برای سلامت افراد زیان‌بار هستند.

۳. بر اساس مطالعه‌های صورت‌ گرفته، مصرف آب در ظروف یا بطری‌های پلاستیکی، باعث ابتلا به بیماری‌های گوارشی، بدخلقی و کم‌حوصلگی در طولانی مدت خواهد شد.

۴. برای نگهداری آب در یخچال از ظروف استیل یا شیشه‌ای که رنگ شفافی دارند، استفاده کنید.

۵. بهتر است هر چند وقت یک‌بار، بطری‌های آب را تعویض کنید. همچنین استفاده طولانی مدت از این بطری‌ها برای نگهداری مواد اسیدی مانند آب‌لیمو، آب‌غوره و سرکه مناسب نیست.

۶. در صورتی که از آب لوله‌کشی شده استفاده نمی‌کنید یا در مسافرت هستید و از تصفیه بودن آب اطمینان ندارید بهتر است قبل از مصرف، آن را بجوشانید. اگر آب تصفیه‌شده و لوله‌کشی شده در دسترس باشد که نیازی به جوشاندن آن نیست.

۷. گاهی آب درون یخچال، طعم مواد داخل آن را می‌گیرد. در این صورت بهتر است آب را دور بریزید. اگرچه الزاماً طعم گرفتن آب به معنی غیربهداشتی بودن یا وجود آلودگی، باکتری یا میکروب نیست اما با توجه به سازگار نبودن با ذائقه، بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید.

۸. اگر یخچالتان مجهز به آب‌سردکن مخزن‌دار است حتماً هر یکی، دو روز آب آن را تعویض کنید زیرا جنس این مخزن‌ها از پلاستیک است و ماندن آب بیش از ۳ روز درون این مخزن‌ها، احتمال انباشته شدن مواد پلاستیکی را درون آب افزایش می‌دهد.

۹. هرگز در ظروف یا شیشه‌های شیر پلاستیکی به کودکتان آب ندهید زیرا سیستم ایمنی او نسبت به افراد بزرگ‌سال ضعیف‌تر است. ضخیم بودن دیواره این شیشه‌ها به دلیل وجود ترکیب‌هایی مانند بیس فسفات است. در ضمن این ترکیب در ساخت درپوش قوطی‌های غذا و کنسرو هم کاربرد دارد و دارای خاصیت سرطان‌زایی است و مصرف طولانی مدت آن در دوز بالا باعث آسیب جدی به ارگان‌ها خواهد شد.

۱۰. فراموش نکنید که نوشیدن آب سرد یا گرم در ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف نیز خطرساز است و تجمع قطره‌های آب که مانند یک لایه چربی در دیواره این لیوان‌ها جمع می‌شود، چیزی جز منومرهای یادشده نیست.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 5:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

پیشگیری واقعا بهتر از درمان است، بنابراین در اینجا چند راه حل عجیب برای جلوگیری از سرماخوردگی ذکر می‌کنیم:

1- دست‌هایتان را بشویید.
هر بار که شما به دکمه آسانسور، دسته تردمیل، دستگیره درب‌ها یا غیره دست می‌زنید، دست‌هایتان میلیون‌ها میکروب به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل است که متخصصان معتقدند شستن دست‌ها بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است. حداقل حدود 20 ثانیه دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و بین انگشت‌ها و زیر ناخن‌هایتان را هم فراموش نکنید. اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید، از ضدعفونی کننده‌هایی که در ترکیبات آنها الکل وجود دارد، استفاده کنید.

2- بیشتر معاشرت کنید.حتما می‌دانید که دوستی‌ها و روابط اجتماعی گسترده و صحیح، اثرات مضر هورمون‌های استرس را کم می‌کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که هرچه دوستان بیشتری داشته باشید، سالم‌تر خواهید بود. پزشکان به 83 دانشجوی سال اول دانشگاه، واکسن آنفلونزا تزریق کردند و متوجه شدند که تعداد آنتی‌بادی‌های مبارزه با بیماری آنفلونزا در بدن افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر از کسانی است که روابط محدوتری دارند.

3- مسواک‌هایتان را جداگانه نگهداری کنید. وقتی یکی از افرادی که در خانه شما زندگی می‌کند دچار سرماخوردگی می‌شود تقریبا جلوگیری از سرایت آن به افراد دیگری که در همان خانه زندگی می‌کنند، غیر ممکن است و احتمالا شما هم بعد از مدتی، سرفه کردن و عطسه کردن را آغاز می‌کنید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

4- به نظافت آشپزخانه بیشتر توجه کنید.
هر روز حوله مخصوص خشک کردن ظروف‌تان را عوض کنید. هیچ وقت از حوله‌ای که برای خشک کردن دستان‌تان استفاده کرده‌اید، برای خشک کردن ظرف‌ها استفاده نکنید. بهتر است اجازه دهید ظرف‌ها با جریان هوا خشک شوند. اسکاچ ظرفشویی را همیشه کاملا بشویید و اگر تا مدتی آنها را نمی‌خواهید (مثلا شب تا صبح) در جایی قرار دهید که خشک شوند. همچنین هر چند مدت یک بار، آنها را عوض کنید.



تاريخ : 8 / 7 / 1391برچسب:, | 5:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

با کمک طب سنتی می توان از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد.

دکتر میر غضنفری، متخصص طب سنتی در گفتگو با

خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت

: شناخت مردم از کاربرد اثرگذاری طب سنتی بسیار ناچیز است شاید جالب باشد که بدانیم بیماری هایی هم چون سرماخوردگی ، یبوست مشکلات گوارشی، مشکلات تنفسی، ناراحتی های قلبی ، آرتروز و دردهای مفصلی به سادگی توسط علم طب سنتی قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه هزینه های زیادی جهت مصرف داروهای شیمیایی پرداخته می شود خاطر نشان کرد: اغلب داروهای شیمیایی نیمه کاره مصرف می شوند و درمانی حاصل نمی شود و فرد دچار مشکلات روحی و عصبی نیز می شود اما اگر از ابتدا به سراغ طب سنتی برویم شاید بتوان تا حدود زیادی از  صرف هزینه های درمانی بی مورد پیشگیری کرد.

وی تأکید کرد: باید شناخت و آگاهی خود را از علم طب سنتی افزایش دهیم و بدانیم طب سنتی پایگاه ویژه ای در دین اسلام دارد.

 



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 7:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت :مردم نباید گول تبلیغات ایمپلنت را بخورند .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، بهنام بهلولی در نشست خبری این کنگره  افزود : در برخی جاها تبلیغات ایمپلنت با تبلیغات کباب نیم متری چاپ می شود که تاکید بر بدون درد و جراحی بودن ان میکنند و مردم باید مراقب اینگونه تبلیغات نادرست باشند.

وی اضافه کرد: ایمپلنت نوعی درمان برای دندانهایی است که از بین رفته اند، این کار  عمل جراحی است که هم در درمان و هم در زیبایی بیمار موثر است .

بهلولی با بیان اینکه خوشبختانه برخی بیمه ها تنها به عنوان جراحی زیبایی به ایمپلنت نگاه نمیکنند گفت :اخیرا چند سازمان و برخی بیمه ها هزینه ایمپلنت را نیز تحت پوشش بیمه قبول کرده اند .

وی با اشاره به اینکه اینگونه درمان‌ها باید رویه‌ پزشکی و درمانی خود را دنبال کند و متخصصان نیز مردم را به رعایت بیشتر بهداشت دهان و دندان ترغیب کنند، گفت : فقط 3 مورد از 100مورد ایمپلنت‌ها به علت برخی دلایل ناشناخته شکست میخورد که ان را نیز می توان با ایمپلنت مجدد درست کرد ،اگر اصول اولیه اینکار رعایت شود همه ایمپلنتها موفقیت امیز است .

بنابر این گزارش رئیس یازدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران نیز 70 درصد موارد تشخیص سرطان دهان در بیماران را به دلیل کمبود آگاهی بیماران و متخصصان عنوان کرد و گفت : اگر فردی زخم دهانش به مدت بیش از 2هفته بهبود پیدا نکرد باید برای تشخیص شناسایی این عارضه که می‌تواند خطر سرطان دهان باشد به متخصص مراجعه کند.

خدایاری نمین با اشاره به علائم سرطان دهان از جمله لق شدن دندان‌ها، خونریزی، اختلال تغذیه، رشد سریع زخم یا تومور در دهان که پس از دو هفته بهبود پیدا نکند، افزود: این عارضه می‌تواند به علت بی‌توجهی به دیگر نقاط بدن سرایت کند در حالی که با گرفتن یک رادیوگرافی از دهان و همچنین مراجعه به موقع به دندانپزشک برای چکاپ بهداشت دهان و دندان  از این بیماری جلوگیری کرد.

یازدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت ایران از 26تا 28 مهر همزمان با سومین همایش ایمپلنت خلیج فارس با محورهایی همچون بررسی جدیدترین شیوه‌های تشخیص و درمان بیماری‌ها و آخرین متدهای جراحی و ناهنجاری‌های مادرزادی در ناحیه دهان، فک و صورت برگزار می‌شود.

درمان‌های جراحی پس از جراحت و حوادث ناشی از تصادفات رانندگی و جدیدترین شیوه‌های کاشت ایمپلنت با حضور متخصصان بنام 10 کشور جهان از جمله اهداف برگزاری این کنگره است
 



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 4:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کشورمان در تولید داروی نوترکیب فاکتور 7 برای کمک به درمان بیماران مبتلا به هموفیلی به خودکفایی رسید و توانست مقام دوم تولید این دارو در دنیا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش مهر، این دارو به عنوان اولین داروی بیوکسی میلار فاکتور 7 انعقادی فعال نوترکیب در دنیا شناخته می‌شود که با چندین مورد مطالعه پیش بالینی و آزمایشگاهی و نیز طی کارآزمایی بالینی مختلف شباهت کامل آن با اثر بخشی و ایمن بودن با داروی برند اصلی که هم اکنون در دنیا استفاده می‌شود به اثبات رسیده است.
 
دکتر حسن ابوالقاسمی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران امروز در مراسم رونمایی از داروی نوترکیب فاکتور 7 با اشاره به اینکه ایران 1.5 درصد مصرف دارو در جهان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: با توجه به برنامه میان مدت سند وزارت بهداشت میزان تامین دارو توسط ایران تا 5 سال آینده به 900 میلیون دلار خواهد رسید.
 
وی با اشاره به داروهایی که از مشتقات ناشی از پلاسما در دنیا تولید می‌شود و داروی نوترکیب فاکتور 7 نیز از آن جمله است، گفت: بالغ بر 26.5 لیتر پلاسما روزانه وارد کارخانه‌های تولید دارو می‌شود که مقدار زیادی از آن می‌تواند در تولید داروهای نوترکیب برای درمان بیماری‌های ناشی از انعقاد خون موثر واقع شود.
 
وی با اشاره به سهم ایران در بازار پلاسمای دنیا خاطرنشان کرد: با توجه به بانک خون ملی که هم اکنون در کشور راه اندازی شده است یک چهارم پلاسماهای موجود در این بانک خون برای بیمارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
دکتر ابوالقاسمی با اشاره به میزان اهدای خون در کشور که 26.2 به ازای هر هزار نفر جمعیت است،‌ گفت: ‌ایران بالاترین ‌آمار میزان اهدای خون در خاورمیانه و غرب آسیا و به صورت 100 درصد داوطلبانه دارد.
 
رئیس سابق سازمان انتقال خون ایران نیاز به فاکتورهای دارویی را رو به افزایش برشمرد و گفت: در کشور ما به دلیل ازدواج‌های فامیلی بیماری‌های ناشی از کمبود فاکتور 7 بیشتر از دیگر کشورها است.
 
وی اهمیت فاکتور 7 را در حدی دانست که بازار این دارو 4 میلیارد دلار در کل دنیا برآورد می‌شود و گفت: ایران به عنوان دومین تولید کننده داروی نوترکیب فاکتور 7 در جهان به خودکفایی در زمینه این دارو و نیز صادرت آن به دیگر کشورها می‌تواند قدم موثری در تولید علم در دنیا بردارد.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


آفتاب: وزیر بهداشت در خصوص پذیرش جنسیتی دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی، گفت: در رشته‌های علوم پزشکی امکان تفکیک جنسیتی وجود ندارد.

مرضیه وحید دستجردی اظهار کرد: با توجه به اینکه رشته‌های علوم پزشکی با بیمار و بیمارستان سر و کار دارند و در همه بیمارستان‌ها بیماران از قشرهای مختلف مراجعه می‌کنند، به گونه‌ای که وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد در آن حادثه ممکن است بیماران از جنسیت‌های مختلف وجود داشته باشند و به بیمارستان‌ها ارجاع داده شوند. بنابراین نمی‌توان در آن بیمارستان فقط برای یک جنسیت خدمات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه برای تک جنسیتی کردن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی راهی وجود ندارد، گفت: با این حال برای آنکه بتوانیم به خواسته جامعه، جامه عمل بپوشانیم و برای زنان بیمارستان‌های ویژه زنان داشته باشیم، همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال تلاش هستند تا در هر دانشگاه یک بیمارستان جامع زنان ایجاد شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه با توجه به جنرال‌ بودن بیمارستان‌ها، امکان تک جنسیتی کردن وجود ندارد، خاطر نشان کرد: البته در رشته‌های پرستاری که 90 درصد فارغ‌التحصیلان آن، زنان هستند، تلاش شده است که تعداد ورودی‌های آقایان در این رشته با توجه به نیازی که در جامعه وجود دارد بیشتر شود.

به گزارش ایسنا،دستجردی با اشاره به نوع پذیرش جنسیتی دانشجو در برخی رشته‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: در رشته مامایی 100 درصد ظرفیت پذیرش را زنان تشکیل می‌دهند، بنابراین در رشته‌های علوم پزشکی به جز دو رشته مامایی و پرستاری که تقریبا وضعیت خاصی دارند، نمی‌توانیم در زمینه جنسیت محدودیت ایجاد کنیم، چون باید فارغ‌التحصیلان ما به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی بپردازند.
کد مطلب :



تاريخ : 18 / 5 / 1391برچسب:, | 8:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

يک فوق تخصص پيوند قرنيه و استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران، نسبت به تشديد عوارض بيماريهاي چشمي به هنگام روزه داري در بين 3 گروه از افراد جامعه هشدار داد. دکتر محمدرضا فرتوک زاده در گفتگو با مهر اظهارداشت: يکي از سئوالات متداول مردم اين است که آيا چشم به هنگام روزه داري آسيب مي بيند يا خير.وي افزود: يک گروه از افراد که دچار بيماري آب سياه پيشرفته هستند و فشار چشم بالاست، نبايد روزه بگيرند. زيرا در اثر نوسان فشار ناشي از روزه داري و هنگام افطار که فشار بدن بالا مي رود، موجب مي شود که بقاياي باقي مانده از بينايي آنها از بين برود.

اين فوق تخصص پيوند قرنيه به گروه دوم از افراد جامعه اشاره کرد که شبکيه چشم آنها در اثر بيماري قند و پرفشاري خون دچار ضايعات عروقي شده و ممکن است در اثر نوسانات روزه داري، چشم آنها آسيب ببيند و دچار خونريزي شود.فوتوک زاده تاکيد کرد: براي گروه دوم نيز توصيه مي شود که روزه نگيرند.وي به گروه سوم از افرادي اشاره کرد که بينايي آنها در اثر روزه داري دچار مشکل مي شود و افزود: اين افراد کساني هستند که نمره چشم آنها خيلي بالاست و ممکن است در اثر روزه داري، بينايي آنها آسيب ببيند.فرتوک زاده همچنين به افرادي اشاره کرد که دچار خشکي چشم هستند و گفت: اين افراد که تعدادشان خيلي کم است، مي توانند با استفاده از اشک مصنوعي و قرار گرفتن در محيط مربوط، از تشديد خشکي چشم جلوگيري کنند. زيرا روزه داري با کم شدن آن آب بدن همراه است و مي تواند براي اين قبيل افراد مشکلاتي به وجود بياورد.اين استاد چشم پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران در خصوص افراد عينکي که از بالا رفتن نمره چشم در اثر روزه داري سئوال مي کنند، افزود: افرادي که نمره چشم شان زير 10 است، هيچ اتفاقي براي آنها نمي افتد ولي کساني که نمره عينک شان بالاي 10 است، ممکن بينايي چشم شان کمتر شود.



تاريخ : 29 / 4 / 1391برچسب:, | 9:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

میهمانانی که از اقصی نقاط کشور وارد استان­‌های سرسبز شمالی می­‌شوند، مراقب تماس «دراکولا» باشند.

خبرگزاری فارس: مسافران شمال مراقب دراکولا باشند+عکس

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس و به نقل از عصر ایران، میهمانانی که از اقصی نقاط کشور وارد استان­‌های سرسبز شمالی می­‌شوند، مراقب تماس حشره «دراکولا» باشند.  این حشره کوچک که شبیه مورچه است و در شرق آسیا به نام «سوسک» شناخته شده، نه نیش می­زند و نه گاز می­‌گیرد، بلکه در هنگام احساس خطر نوعی ترکیب سمی و محرک به نام «پدرین» ترشح می­‌کند که باعث ایجاد زخم‌های تاول‌گونه پوستی و چشمی می­‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 4 / 1391برچسب:, | 11:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از عصر ایران :

محققان با انجام تحقیقاتی بر روی موش ها، برای نخستین بار نشان دادند، پیوند سلول های بنیادی انسان می تواند به طور موفقیت آمیزی تولید انسولین را در بدن احیا و دیابت را در این جانوران درمان کند.

این مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا و واحد تحقیق وتوسعه 'جانسن' در نیوجرسی انجام شده است می تواند راه را برای ارائه درمان نوینی برای دیابت هموار سازد.
 
به گزارش شینهوا در این شیوه محققان مشاهده کردند پس از پیوند سلول های بنیادی، موش های مبتلا به دیابت شروع به تولید انسولین کردند .
 
سه تا چهار ماه بعد، این موش ها حتی زمانی که میزان زیادی قند به آنها داده شد توانستند میزان قند خون را حفظ کنند.
 
دکتر 'تیموتی کفر' یکی از 13 محقق این پروژه با ابراز شگفتی از نتایج به دست آمده اظهار داشت: باید پیش از آزمایش بالینی این شیوه بر روی انسان، تحقیقات بیشتری صورت گیرد.
 
کفر افزود: این بررسی ها بر روی موش ها مبتلا به دیابت انجام شد که از سیستم ایمنی با عملکرد مناسب بی بهره بودند؛این در حالی است که اگر سیستم ایمنی این جوندگان وضعیت مطلوبی داشت ممکن بود سلول های بنیادی انسانی را پس بزنند.
 
وی ادامه داد: اکنون باید شیوه مناسبی برای حفاظت از سلول های بنیادی در برابر حمله سیستم ایمنی یافت تا پیوند این سلول ها هیچگونه واکنش ایمنی در بر نداشته باشد.
 
نتایح این تحقیقات در نشریه دیابت منتشر شده است.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 5:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بررسی ها نشان می دهد مصرف قرص کلسیم احتمال سکته قلبی را تا دو برابر افزایش می دهد
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی بی سی نتیجه تحقیقات پژوهشگران دانشگاه زوریخ که در نشریه معتبر قلب به چاب رسیده است زیان آور بودن مصرف قرص های کلسیم برای قلب را ثابت کرده است.
پژوهشگران سوئیسی می گویند هیچ نشانه ای از آسیب رساندن کلسیم جذب شده از مصرف مواد غذائی بر قلب به دست نیامده است.

منبع : واحد مرکزی خبر



تاريخ : 22 / 12 / 1390برچسب:, | 4:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش ايسنا پژوهشگران دريافته‌اند مغز آن‌چنان تمايلي به مصرف بيشتر بستني از خود نشان مي دهد که مي توان آن را با تمايل شديد معتادان به کوکائين مقايسه کرد. نتايج اين تحقيق تاييد کننده دستاورد پژوهش‌هاي گذشته مبني بر اعتياد آور بودن هله هوله است. يافته‌هاي اين پژوهش كه در مجله آمريکايي Clinical Nutrition منتشر شده نشان مي‌دهد افرادي که به طور منظم بستني مصرف مي کنند، تمايل دارند تا به منظور رسيدن به لذت ناشي از مصرف آن که حالت نشئگي دارد، همچنان در خوردن بستني افراط کنند و اين روند همان است که در مورد مواد مخدر نيز مصداق دارد. کايل برگر از موسسه پژوهشي اورگان و از محققان اين پژوهش معتقد است كه زياده روي در مصرف غذاهاي حاوي چربي و شکر واکنش‌هاي مغز را تغيير مي دهد و همانند مواد مخدر هر چقدر بيشتر مصرف شوند، احساس لذت کمتري دارند و لذا براي رسيدن به لذت مورد نظر، در مصرف آن افراط شده و حالتي معتاد گونه به خود مي گيرند.
منبع: ايسنا



تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: سید علی ابوالحبیب گفت: چاقی یا لاغری افراد یکی از ملاک‌های تشخیص طبع افراد است معمولا افراد صفراوی و سوداوی لاغر هستند و افراد بلغمی و دموی چاق هستند.

وی گفت: نوع پوست افراد نیز یکی از ملاک‌های تشخیص طبع افراد است معمولا افراد صفراوی و سوداوی پوست خشکی دارند و بلغمی‌ مزاج و دموی مزاج‌ها دارای پوست مرطوبی هستند.

به عنوان مثال اگر فردی یک ماده غذایی با طبع گرم مانند فلفل یا پسته مصرف کند اگر بدنش با خوردن این مواد غذایی واکنش نشان دهد نشان دهنده این است که فرد خشکی مزاج دارد و به دلیل اینکه دستگاه گوارش نمی‌تواند به خوبی این مواد را هضم کند خشکی این مواد به سطح پوست می‌رسد و موجب بروز خشکی می‌شود.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: اگر افراد با مصرف مواد غذایی با طبع گرم یک قسمت از بدنشان به عنوان مثال یکی از دست‌هایشان دچار خشکی شد ما این را ملاکی بر خشکی مزاج نمی‌دانیم ولی اگر دو دستش دچار خشکی شد می‌تواند نشانه خشکی مزاج باشد.

ابوالحبیب عنوان کرد: تری و‌تر بودن پوست نشانه تری مزاج است و معمولا افراد بلغمی و دموی دارای پوست مرطوبی هستند و نیازی بهتر کردن پوست ندارند ولی اگر از شخصی از منزل خارج شد و تحت تأثیر هوا دست‌ها و صورتش دچار خشکی شد می‌توان گفت که مزاج این فرد به سمت خشکی گرایش دارد.

وی بیان کرد: اجابت مزاج یکی دیگر از نشان‌های خشکی یا تری مزاج است به عنوان مثال افرادی که دچار خشکی مزاج هستند ممکن است که چند روز یکبار اجابت مزاج داشته باشند ولی افرادی که تری مزاج دارند معمولا روزی یکبار را اجابت مزاج را دارند.

این محقق طب اسلامی افزود: عراق کردن موضعی دست‌ها و یا قسمت‌های دیگر نشانه ازدیاد صفرا است که در طب نوین امروزی این را نشانه استرس می‌دانند.



تاريخ : 28 / 11 / 1390برچسب:, | 8:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: حتما تا به حال برایتان پیش آمده كه ناگهان متوجه وجود نقاط سفید رنگی روی ناخن‌هایتان شده باشید. شاید تلاش كرده باشید آنها را از روی سطح ناخن بخراشید، اما متوجه شده باشید كه این نقاط سفیدرنگ بخشی از بافت ناخن‌هایتان هستند. 

بسیاری از افراد بر این باورند كه ایجاد این نقاط در سطح ناخن‌ها نشانه كمبود كلسیم یا روی است و تنها راه درمان آن، ایجاد تغییر در برنامه غذایی و خوردن غذاهایی است كه نیاز بدن به مواد معدنی و ویتامین‌ها را تأمین مي‌كند.
شایع‌ترین عامل ایجاد این نقاط كه می‌تواند هم روی انگشتان دست‌ها و هم روی انگشتان پاها ایجاد شود، وضعیتی است كه از آن تحت عنوان Leukonchia نام برده می‌شود. 

گرچه به نظر می‌رسد با توجه به اسم آن، ابتلا به این وضعیت، نشان‌دهنده اختلالی جدی باشد، اما معمولا ایجاد چنین تغییری در سطح ناخن‌ها به منزله ابتلا به یك بیماری خطرناك نیست. 

برخلاف آنچه تصور می‌شود كمبود كلسیم یا روی هیچ نقشی در ایجاد این نقاط سفیدرنگ در سطح ناخن‌ها ندارند. در حقیقت ایجاد این تغییرات در سطح ناخن، نشانه ضربه‌ای است كه روی ناخن وارد شده است. 

شاید فكر كنید در روزهای گذشته اصلا هیچ اتفاقی برایتان نیفتاده است كه موجب آسیب دیدگی ناخن‌هایتان شده باشد، اما به این نكته توجه داشته باشید كه ناخن‌ها به كندی رشد می‌كنند، بنابراین ممكن است ضربه‌ يا ضربه‌هایي هفته‌ها پیش از این‌كه این نقاط سفید رنگ در سطح ناخن‌ها ظاهر شده باشند، به بافت ناخنتان آسیب رسانده باشند. 

علاوه بر این، ایجاد این لكه‌های سفیدرنگ روی بافت ناخن می‌تواند نشانه وجود عفونت خفیف در بدن یا ابتلا به آلرژی باشد یا حتی از عوارض جانبی مصرف داروهای خاص باشد. اگرچه عوامل مختلفی در ایجاد این تغییرات نقش دارند، اما در هر صورت اگر شما هم بتازگی متوجه ایجاد نقاط سفیدرنگی روی ناخن‌هایتان شده‌اید، بهتر است بدانید به هیچ درمانی نیاز ندارید و بتدریج با رشد ناخن‌ها این لكه‌ها بالاتر آمده و با كوتاه كردن ناخن‌ها از بین می‌روند و تا زمانی كه دوباره ضربه‌ای به ناخن‌ها وارد نشود، اثری از آنها ایجاد نخواهد شد. 

به گزارش جام‌حم‌آنلاین، باید توجه داشت تنها در صورتی كه روی یك یا تعدادی از ناخن‌ها این نقاط دیده شوند، می‌توان گفت این تغییرات ناشی از وارد شدن ضربه به ناخن‌ها هستند، اما اگر چنین تغییراتي در سطح همه ناخن‌ها ایجاد شده باشد، به این معنی است كه عوامل دیگری مانند كم‌خونی، بیماری‌های قلبی، سیروز كبدی، دیابت یا بیماری‌های كلیوی در بروز این تغییرات تأثیرگذار بوده‌اند و بايد به پزشك مراجعه كنید.
کد مطلب :



تاريخ : 20 / 11 / 1390برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مطالعه‌ای 9 ساله در مرکز علوم سلامت دانشگاه تگزاس بر روی 5158 بزرگسال، ارتباط مثبتی را بین مصرف شیرین‌کننده‌ها و چاقی پیدا کرد. محققین این تحقیق نوشتند: «به نظر می‌رسد که شیرین‌کننده‌ها به جای این که با چاقی مبارزه کنند،‌ سوخت لازم برای آن را فراهم می‌کنند.»



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 11 / 1390برچسب:, | 11:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تجربيات و بررسي ها روي گروهي از افراد نشان داد يك واكسن ارزان قيمت كه براي پيشگيري از بيماري سل استفاده مي شود مي تواند سيستم ايمني بدن را از حمله به سلولهاي لوزالمعده وايجاد بيماري ديابت باز دارد .
تحقيقات قبلي روي موش ها نشان داده كه واكسن B.C.G كه عليه سل به كار مي رود ، از تخريب سلولهاي مترشحه انسولين توسط سلولهاي T جلو گیری کند.سلولهای T جز و سلولهاي دفاعي بدن هستند .
اين كار باعث مي شود لوزالعمده بازسازي شده و مجدداً انسولين ترشح كند . آزمايش با ميزان بسيار اندك از واكسن ، افزايش موقت توليد انسولين را نشان داد.
تيم تحقيقاتي بيمارستان عمومي ماساچوست در حال حاضر مشغول آزمايش ميزان بيشتري از اين واكسن روي افراد بيشتري هستند.
اين تحقيق ، باور قديمي كه نشان مي داد در صورت تخريب سلولهاي بتاي لوزالمعده كه انسولين ترشح مي كنند ، اين غده براي هميشه از توليد انسولين باز مي ماند را زير سئوال مي برد.
تحقيق و يافته جديد نشان مي دهد حتي در بيماران مزمن ديابت ، بدن توانايي بازسازي عملكرد لوزالمعده را در صورتي كه پزشكان بتوانند قسمتي از سيستم دفاعي مسئوول تخريب سلول بتا را از كار بيندازند دارد.
البته اين پاسخ در بيماراني كه به صورت منظم واكسيناسيون را تكرار كرده اند ديده شده است . اخيراً از واكسن سل در دوزهاي بالاتر ، براي درمان سرطان مثانه نيز استفاده شده است.

 

منبع: واحد مرکزی خبر



تاريخ : 17 / 11 / 1390برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: خط تولید فرآورده‌های آنتی بادی دارویی که تولیدکننده یکی از جدیدترین نوع داروهای بیوتکنولوژیک و دومین کارخانه تولید عامل خونی «فاکتور 7» ویژه بیماران هموفیلی در دنیاست، با حضور رئیس جمهوری به صورت رسمی افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: دومین کارخانه تولید فاکتور 7 خون دنیا در ایران افتتاح شد
رئیس جمهوری همچنین از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کرد و با توضیحات دست اندرکاران این شرکت در جریان مراحل طراحی، احداث و بهره برداری از آن قرار گرفت.این شرکت در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع و با زیربنایی حدود 17 هزار متر مربع دارای 4 هزار متر مربع فضای مخصوص سایت های تولید دارو در 5 بخش مجزا است.ظرفیت تولیدی این شرکت با توجه به بهره‌گیری از سیستم‌های کشت سلولی ویژه با چشم انداز برآورده ساختن نیازهای ایران و دسترسی به بازارهای منطقه و دنیا طراحی شده و با تولیدات این شرکت بالغ بر 120 میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل قطع واردات دارویی حاصل شده و پیش بینی می شود در یک برنامه 5 ساله به صادراتی بالغ بر 70 میلیون دلار در سال دست یابد.بخش کشت سلولی با تکنولوژی بیوراکتور؛ 2- بخش کشت سلولی با تکنولوژی رولر؛ 3- بخش فرمولاسیون، بسته‌بندی با ظرفیت 36 میلیون ویال در سال و سرنگ‌های از پیش پرشده با ظرفیت 33 میلیون سرنگ در سال؛ 4- بخش پایش کیفی مجهز به روزآمدترین روش های دستگاهی آنالیتیکال؛ 5- بخش تحقیق و توسعه که دارای چندین نوع متفاوت بیوراکتور و دستگاه های پالایش و آنالیز پروتئین‌ها

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه با حضور در محل یک شرکت دارویی که از مدرنترین و جدیدترین خط تولید نسل داروهای بیوتکنولوژی را به صورت رسمی افتتاح کرد.

 

این شرکت از ۲ سال پیش به دنبال تلاش جمعی از متخصصان و اندیشمندان صنعت بیوتکنولوژیک دارویی و با هدف تولید داروهای نوترکیب و بالاخص آنتی بادی‌های مونوکلونال دارویی پایه گذاری شد و امروز پس از دو سال تلاش بی‌وقفه، گذر از تحریم‌های همه جانبه و با رعایت دقیق‌ترین استانداردهای بین‌المللی به ثمر رسیده است.

 

 کارخانه تولید داروهای بیوتکنولوژی ریوژن زیست دارو نهمین کارخانه از این نوع در دنیا از جهت وسعت و سرمایه گذاری بوده و پس از تنها کارخانه‌ای که در دانمارک عامل خونی «فاکتور 7» ویژه بیماران هموفیلی را تولید می کند، دومین کارخانه از این نوع در دنیا است که در حال حاضر برای 60 نخبه و تحصیل کرده عرصه دارویی کشور و 500 نفر دیگر اشتغال ایجاد کرده است.

 



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یک فوق تخصص ریه با توصیه به چکاب دوره‌ای سلامت کارگران جایگا‌ه‌های سوخت گفت: به علت سرطان زا بودن بنزن بخار بنزین رانندگان با خانواده به پمپ بنزین نروند.

مصطفی قانعی،اظهار داشت: آنچه که درباره بنزن به اثبات رسیده سرطان‌زایی آن است بنابراین باید از مواجه شدن با آن باید اجتناب کرد.

کاهش بنزن فقط با استاندارد شدن سوخت

وی افزود: وجود بنزن در اطراف پمپ بنزین‌ها بسیار بیشتر از جاهای دیگر است ولی در جاهای دیگر تا وقتی که بنزین و سوخت به استانداردهای بالا نرسد میزان بنزن نیز کاهش پیدا نمی‌کند.

عدم تماس دست با جایگاه‌های سوخت

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ادامه داد: نکته مهم در مورد بنزن آن است که ما باید از تماس دست با مکان‌های جایگاه سوخت خودداری کنیم و از سر ریز شدن بنزین نیز در این مواقع جلوگیری کنیم.

افزایش بنزن با افزایش دمای هوا

قانعی بیان داشت: در زمان‌هایی که دمای هوا بالاتر است، میزان بخار بنزین و بنزن ناشی از آن نیز بیشتر می‌شود بنابراین بهتر است صبح و بعد از ظهر این سوخت‌گیری صورت پذیرد و افراد در زمان سوختگیری نیز خانواده را با خود به داخل جایگاه سوخت نبرند و سعی کنند سوخت‌گیری را اکثراً در شب‌هنگام انجام دهند و خودشان نیز کمتر با جایگاه سوخت‌گیری در تماس باشند.

اقدام ملی تنها راه جدی برای کاهش بنزن

وی تصریح کرد: با این حال اقدام جدی زمانی صورت می‌گیرد که به صورت ملی در رابطه با بنزن اقدام شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که با خانواده خود در زمان سوخت‌گیری در جایگاه پمپ‌ بنزین‌ها قرار می‌گیرند مشکلی برای آنان ایجاد می‌شود، گفت: خیر، بلکه وقتی ما در این رابطه صحبت می‌کنیم یعنی افرادی که استعداد ژنتیکی و بیماری زمینه‌ای نداشته باشند این میزان تماس نمی‌تواند برای آنان خطر سرطان در بر داشته باشد.

تماس طولانی و دوز بالای بنزن عامل تغییرات ژنتیکی

وی ادامه داد: برای اینکه تغییرات ژنتیکی ایجاد شود و دفاع بدن نیز دچار مشکل شود باید دوز بنزن بالا و زمان تماس نیز طولانی باشد ولی تماس کوتاه و لحظه‌ای برای افراد ایجاد مشکل نخواهد کرد.

عضو انجمن ریه اروپا در پاسخ به این پرسش که وضعیت سلامتی کارگران جایگاه‌‌های سوخت در مواجه شدن با بنزن به چه صورت خواهد بود، گفت: کارگرها باید چکاب دوره‌ای شوند و تماس خود را در جایگاه‌های سوخت به حداقل برسانند.

هر استشناق در جایگاه سوخت، استشناق بنزن نیست

وی افزود: نکته‌ای که در این مسئله وجود دارد این است که فضاهای جایگاه سوخت ما فضاهای باز است یعنی در فضاهای بسته قرار ندارند بنابراین به این صورت نیست که کسی در جایگاه پمپ سوخت‌گیری کار می‌کند هر چه استنشاق ‌کند حاوی بنزن است.

فضای بسته و مجاورت طولانی با بنزن خطرناک است

قانعی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل بنزن زمانی پیش می‌آید که افراد در فضاهای بسته و در تماس‌های طولانی باشند.

منبع: آفتاب



تاريخ : 3 / 11 / 1390برچسب:, | 10:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

پروفسوراردشیر قوام زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه برترین محقق جهان در زمینه تحقیقات سرطان و خون شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اردشیر قوام زاده که قرار بود هفته آینده در همایش جهانی سرطان در آمریکا جایزه خود را دریافت کند به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها موفق به این کار نشد.
 
اردشیر قوام زاده از  22 سال پیش استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است و هم اکنون رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه و رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی خون ساز بیمارستان شریعتی تهران است.
 
وی اولین پیوند مغز استخوان را در کشور انجام داد و سالانه در بیمارستان شریعتی تحت نظر موسسه تحقیقاتی وی صدها پیوند مغز استخوان انجام می‌شود که از بهترین آمار جهانی است.
 
پیوند سلول های بنیادی خونساز 60 بیماری صعب العلاج از جمله تالاسمی را درمان می‌کند. با همت وی و همکارانش سالانه صدها پیوند سلول های بنیادی خونساز در این مرکز انجام شده و بدین ترتیب ایران جزو یک درصد کشورهای دنیاست که قادرند این پیوند را انجام دهند.
پروفسور قوام زاده اهل روستای طرران شهرستان تفرش است.

 



عقاب نیوز:

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بیماری های قلبی یکی از کشنده ترین عوامل مرگ انسان هاست و سالانه میلیون ها نفر به علت مبتلا شدن به بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند. در این میان،  L.D.L موسوم به کلسترول بد یکی از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری های قلبی است که باید حتما مصرف آن را کنترل کرد. کلسترول رژیم غذایی به طور عمده از گوشت، جگر، مغز، تخم مرغ و غذاهای لبنی به بدن می‌رسد و غذاهایی گیاهی کلسترول ندارند.
 
کلسترول بد موجب شکل‌گیری ماده سخت و ضخیمی که همان پلاک کلسترول است می‌شود. با گذشت زمان پلاک کلسترول موجب زخیم‌شدن دیواره رگ و نازک‌شدن مجرای عبور خون می‌شود. این فرآیند تصلب شرائین نامیده می‌شود. اما برای جلوگیری از تصلب شرائین چه باید کرد. علاوه بر ورزش کردن خوردن این مواد غذایی موجب کنترل کلسترول بد خون می شود.
 
1- بادام
 
 
پژوهشگران دانشگاه پترسبورگ در تحقیقات جدید خود متوجه شده اند که کسانی که در روز تا ده بادام می خوردند میزان کلسترول بد خون آن ها بسیار پایین می آید. خوردن آجیل ها بویژه بادام میزان چربی های اشباع شده کاهش می دهد. بادام همچنین آنتی اکسیدان خوبی برای مبارزه با انواع سرطان و مبارزه با رادیکال های آزاد بدن است.

2- بلغور و جو
 
 
بلغور و جو یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با کلسترول بد خون است. همچنین این مواد دارای فیبر بالایی هستند که بهترین مواد خوراکی برای جلوگیری از سفت شدن شکم هنگام دفع مدفوع و مبتلا شدن به یبوست اند. بلغور حاوی کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است و بخشی از مواد مورد نیاز بدن به مواد معدنی را تامین می کند.

3- گوشت ماهی
 
 
شاید در دنیا هیچ روغنی مانند روغن امگا-3 موجود در گوشت ماهی برای سلامتی انسان مفید نباشد. روغنی که یکی از بزرگترین مبارزین علیه کلسترول بد خون نیز هست. خوردن روزانه 2 تا 3 گرم از روغن ماهی می تواند از قلب شما به خوبی محافظت کند. بنابراین با بدن خودتان مهربان باشید و از خوردن گوشت ماهی غفلت نکنید.

4- سویا
 
 
سویا دارای پروتئین زیاد، اسیدهای آمینه ضروری برای بدن، كلسیم، آهن،  فسفر، منیزیم، روی، ویتامین های گروه B و فیبر می باشد و می تواند از قلب شما در برابر کلسترول بد محافظت کند. دانه سویا محتوی  ویتامین E است كه روی سلامت پوست و مو اثر دارد و از كم خونی جلوگیری می كند.همانطور كه گفته شد، سویا دارای فیبر می باشد. فیبر موجب كاهش وزن، كاهش كلسترول و تری گلیسیریدها و افزایش كاركرد روده ی بزرگ می شود و از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. همچنین جلوی یبوست را می گیرد. این نكته را نیز نباید فراموش كنیم كه زیاد مصرف كردن سویا (غلات) موجب اسهال، نفخ و درد شكم می شود.



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب:جنسیت جنین- 5 ماهگی, | 2:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تهران- آزمایش خون پیشرفته ای ارایه شده است كه می تواند جنسیت جنین را در سن پنج هفتگی به مادر باردار بگوید.

1390/11/01 - 09:38

از این آزمایش می توان برای انتخاب جنسیت جنین نیز بهره گرفت.

به گزارش دیلی میرور، گروهی از محققان بیمارستان Cheil در سئول كره جنوبی دریافتند، نسبت های مختلف از دو آنزیم كه می توان آنها را از خون مادر باردار گرفت نشان دهنده جنیسیت جنین در سن پنج تا شش هفتگی است.

دانشمندان می گویند اگر مادر حامل بیماری های مرتبط با كروموزوم X- اطلاع زودهنگام از جنسیت جنین مهم است. بیماری های مرتبط با كروموزوم X- می تواند موجب بروز بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی یا هموفیلی شود.

از سوی دیگر آنها می گویند جنین های مونث یا عاری از بیماری اند یا حامل، اما جنین مذكر 50 درصد شانس به ارث بردن بیماری را دارد و از این رو والدین می توانند جنین را سقط كنند.

این شیوه قابلیت تعیین جنسیت را دارد.ازاین رو باید توجه دقیقی در مورد استفاده از این ابزار تحلیلی در موقعیت های بالینی داشت.

روش سونوگرافی كنونی می تواند جنسیت جنین را در حدود پنج ماهگی مشخص كند.آزمایش تهاجمی نیز وجود دارد كه می تواند در هفته یازدهم انجام شود.

اما این آزمایش، خطر یك تا دو درصدی سقط را در پی دارد چرا كه مستلزم نمونه برداری از مایع آمنیوتی محافظ جنین است.

پژوهشگران می گویند آزمایش جدید آنها می تواند نیاز به انجام فرایندهای تهاجمی را در زنان باردار حامل ناهنجاری های كروموزومی مرتبط با X بكاهد.

این پژوهشگران پلاسمای خون مادر را از 203 زن در طول سه ماهه نخست بارداری جمع آوری و بررسی كردند.

آنها توانستند به طور دقیق جنسیت جنین را در هفته پنجم با اندازه گیری نسبت میزان آنزیم های DYS14 و GAPDH در پلاسمای خون تعیین كنند.